Vagy mondjuk bevezethetnék a tûzszünetet, mint diplomáciai opciót :D
Amit könnyedén megvalósíthatnának benne, az egy normális háborús vagy hadjáratos napló. Hadba lépés kezdete, vége, behívott és elvesztett haderõ, fontosabb csaták. Ha mondjuk decision-ként kezdesz bele egybe, alakíthatod a saját 10-20-100 éves háborúdat, white peace-kel stb.
És tehetnék egy kicsit a Crusaders-hez hasonlatossá a monarchiákat, persze nem olyan mélyen. Így egy kicsit személyessé válna a kormányzás.
*17:40-ig
Nem tom, érdekel-e valakit, de 17:10-ig élõben játszanak az EU4-gyel: Itt
Több típusú és fajta küldetés ,ami egyszerre fut.Fõküldetés és mellék. Persze nem ártana, ha az M.I. normálisan és ésszerûen terjeszkedne.
Ti amúgy, ha kitalálhatnátok valami újdonságot a játékhoz, akkor mit tennétek bele? Én biztos valami olyasmit, hogy mondjuk ha war leader vagy, akkor ki tudd jelölni, ki melyik területeket foglalja el. nagyon idegesítõ például, mikor háborút indítasz egy core-os területedért, a szövetségesed pedig elfoglalja elõled, és akkor reménykedhetsz, hogy elveszti, és te visszafoglalhatod... Meg az se lenne rossz, ha pl. vazallusod ostromol egy erõdöt és te odaérsz egy hadsereggel, akkor átadja neked az ostrom vezetését. Meg az pl. tök poén lenne, hogyha nem csak a támadó tudna rohamozni, hanem mondjuk a védõ is tudna kitörni :D
Magyarország mindig különleges bakik színtere volt a Paradox játékokban, sokszor egy-egy játékon belül is egyszerre használtak német nevet (pl. Sopron Ödenburg), történelmi magyar nevet (Kolozsvár), és utódállam által kitalált nevet (Kosice).
De szerencsére elég nagy már a közönség hogy rövid idõn belül modokkal helyre tegye az ilyen hibákat a világ bármely pontján.
Amúgy vicces belegondolni, hogy ha csak Magyarországnál ennyi hibát szúrunk ki, akkor biztosan tele van ilyen pontatlanságokkal az egész xd Elsõsorban gondolok itt a távol-keleti, délkelet-ázsiai nemzetekre, amikrõl az átlag célcsoport nem nagyon tud semmit.
Paradoxnál biztos találtak egy történelmi térképet
Videó Tekerjetek 6:00-hoz! Csak én látom úgy, hogy Magyarország egyben van Erdéllyel? :D
Fõleg az a baj,hogy tipikusan "Nyugat szemléletmód" uralkodik a játék fejlesztése közben.A térkép is késõbbi idõszakra lett megrajzolva,amikor az ország törökökhöz vagy az osztrákokhoz tartozik,akkor már viszont kétségtelen,hogy az ország ereje lecsökkent a többi országhoz viszonyítva.
A modok sokat segítenek a MEIOU térképe egész jól meg van rajzolva (erdély nem különálló) Horvátországgal pedig perszonálunió van. Teljesen egyetértek azzal,hogy a modifierek jó használata sokat lendítene a játékon,de ehhez idõt kellene ráfordítani,de a fejlesztõknek Lajta jelenti a civilizáció végét.
Bár az is elég idegesítõ,hogy a játék szerint ebben az idõszakban létezett olyan,hogy állandó hadsereg.
A Magna Mundi kiszivárogtatott változatában már jól reprezentálva volt az ország de ez amiatt van mert egy magyar is dolgozott rajta. Összességében az EU3/4-ben is meg lehet csinálni úgy, hogy ne legyen irreálisan erõs de irreálisan gyenge (mint amilyen alapból) sem. Az EU3-ban oda van készítve az ország az osztrákoknak, de még jó pár K-európai terület gyengébben kezdett, holott a valóságban csak gyengébben fejezte be azt az idõszakot.
A base tax érték, meg a provincia által termelt áru megváltoztatásával jól helyre lehet tenni, de érdemes még pár környezõ részt szintén hozzáigazítani, fõleg Litvánia és a Balkán környékén. Sokkal jobban lehet reprezentálni ezeknek az államoknak a problémáit ha olyan modifierek vannak beállítva amik az egész országra hatnak és változtathatóak, mint ha alapból legyengítik a provinciákat.
Szép,szép,hogy jön,de nagy valószínûséggel Magyarország megint el lesz rontva,ahogy lent is írták már.Teljesen önkényes módon, a történelmi tényeknek ellentmondva, határozottan le van gyengítve az ország. A 15. században nemhogy egyenrangú ellenfele volt a környezõ országoknak (kivéve az ottománok) ,hanem még erõsebb is. Gondolom az osztrákok megint kapnak egy rakás arany bányát,miközben Magyarország volt Európa egyik legnagyobb nemesfém kitermelõje ebben az idõszakban.
Sziasztok! :D Én is nagy Eu3 fan vagyok, úgyhogy már nagyon várom a négyet. Hogy hozzászóljak a témához: a Paradox játékokban az a jó, hogy ezeket a hibákat nagyon könnyû moddolni. A határokat is csak át kell rajzolni, az árucikkeket pedig csak át kell írni.
Szerintük Konstantinápolynál is a legfontosabb termék a gabona... ahogy szinte az egész Balkánon. Moddal megcsinálták (most hirtelen az EU2 jár az eszemben) hogy luxuscikkeket termeljen, mindjárt normálisabban nézett ki.
Szólj a bányák miatt is, azért röhej hogy egy terület se ad aranyat vagy ezüstöt..a magyarországi nemesfémtermelés a 16. századig vezetõ szerepet játszott Európában, több évszázadon át e bányászat és kohászat által megtermelt arany, ezüst és réz volt az egyetlen jelentõs kiviteli cikkünk, ehez képest gondolom megint beteszik a hajó alkatrészt vagy mit :D
Sajna a határok megint el vannak cseszve. Magyarországa határai nem jók. Írtam is kb 2 hónapja a fórumra, hogy ez most tényleg így és komoly, és a válasz az volt hogy igen. Úgyhogy sajna ez megint szívás mint a 3. résznél :(
A sikersorozat folytatódik a Paradox Interactive belsõ stúdiójának gondozásában.
Új kereskedelem, évszakokat figyelembe vevõ dinamikus térkép, megújult multiplayer, az EU2-es történelmi eventek részleges visszatérése eddig a legfõbb bejelentett újítások.