A sikersorozat folytatódik a Paradox Interactive belsõ stúdiójának gondozásában.
Új kereskedelem, évszakokat figyelembe vevõ dinamikus térkép, megújult multiplayer, az EU2-es történelmi eventek részleges visszatérése eddig a legfõbb bejelentett újítások.
Sajna a határok megint el vannak cseszve. Magyarországa határai nem jók. Írtam is kb 2 hónapja a fórumra, hogy ez most tényleg így és komoly, és a válasz az volt hogy igen. Úgyhogy sajna ez megint szívás mint a 3. résznél :(
Szólj a bányák miatt is, azért röhej hogy egy terület se ad aranyat vagy ezüstöt..a magyarországi nemesfémtermelés a 16. századig vezetõ szerepet játszott Európában, több évszázadon át e bányászat és kohászat által megtermelt arany, ezüst és réz volt az egyetlen jelentõs kiviteli cikkünk, ehez képest gondolom megint beteszik a hajó alkatrészt vagy mit :D
Szerintük Konstantinápolynál is a legfontosabb termék a gabona... ahogy szinte az egész Balkánon. Moddal megcsinálták (most hirtelen az EU2 jár az eszemben) hogy luxuscikkeket termeljen, mindjárt normálisabban nézett ki.
Sziasztok! :D Én is nagy Eu3 fan vagyok, úgyhogy már nagyon várom a négyet. Hogy hozzászóljak a témához: a Paradox játékokban az a jó, hogy ezeket a hibákat nagyon könnyû moddolni. A határokat is csak át kell rajzolni, az árucikkeket pedig csak át kell írni.
Szép,szép,hogy jön,de nagy valószínûséggel Magyarország megint el lesz rontva,ahogy lent is írták már.Teljesen önkényes módon, a történelmi tényeknek ellentmondva, határozottan le van gyengítve az ország. A 15. században nemhogy egyenrangú ellenfele volt a környezõ országoknak (kivéve az ottománok) ,hanem még erõsebb is. Gondolom az osztrákok megint kapnak egy rakás arany bányát,miközben Magyarország volt Európa egyik legnagyobb nemesfém kitermelõje ebben az idõszakban.
A Magna Mundi kiszivárogtatott változatában már jól reprezentálva volt az ország de ez amiatt van mert egy magyar is dolgozott rajta. Összességében az EU3/4-ben is meg lehet csinálni úgy, hogy ne legyen irreálisan erõs de irreálisan gyenge (mint amilyen alapból) sem. Az EU3-ban oda van készítve az ország az osztrákoknak, de még jó pár K-európai terület gyengébben kezdett, holott a valóságban csak gyengébben fejezte be azt az idõszakot.
A base tax érték, meg a provincia által termelt áru megváltoztatásával jól helyre lehet tenni, de érdemes még pár környezõ részt szintén hozzáigazítani, fõleg Litvánia és a Balkán környékén. Sokkal jobban lehet reprezentálni ezeknek az államoknak a problémáit ha olyan modifierek vannak beállítva amik az egész országra hatnak és változtathatóak, mint ha alapból legyengítik a provinciákat.
Fõleg az a baj,hogy tipikusan "Nyugat szemléletmód" uralkodik a játék fejlesztése közben.A térkép is késõbbi idõszakra lett megrajzolva,amikor az ország törökökhöz vagy az osztrákokhoz tartozik,akkor már viszont kétségtelen,hogy az ország ereje lecsökkent a többi országhoz viszonyítva.
A modok sokat segítenek a MEIOU térképe egész jól meg van rajzolva (erdély nem különálló) Horvátországgal pedig perszonálunió van. Teljesen egyetértek azzal,hogy a modifierek jó használata sokat lendítene a játékon,de ehhez idõt kellene ráfordítani,de a fejlesztõknek Lajta jelenti a civilizáció végét.
Bár az is elég idegesítõ,hogy a játék szerint ebben az idõszakban létezett olyan,hogy állandó hadsereg.
Videó Tekerjetek 6:00-hoz! Csak én látom úgy, hogy Magyarország egyben van Erdéllyel? :D
Paradoxnál biztos találtak egy történelmi térképet
Amúgy vicces belegondolni, hogy ha csak Magyarországnál ennyi hibát szúrunk ki, akkor biztosan tele van ilyen pontatlanságokkal az egész xd Elsõsorban gondolok itt a távol-keleti, délkelet-ázsiai nemzetekre, amikrõl az átlag célcsoport nem nagyon tud semmit.
Magyarország mindig különleges bakik színtere volt a Paradox játékokban, sokszor egy-egy játékon belül is egyszerre használtak német nevet (pl. Sopron Ödenburg), történelmi magyar nevet (Kolozsvár), és utódállam által kitalált nevet (Kosice).
De szerencsére elég nagy már a közönség hogy rövid idõn belül modokkal helyre tegye az ilyen hibákat a világ bármely pontján.
Ti amúgy, ha kitalálhatnátok valami újdonságot a játékhoz, akkor mit tennétek bele? Én biztos valami olyasmit, hogy mondjuk ha war leader vagy, akkor ki tudd jelölni, ki melyik területeket foglalja el. nagyon idegesítõ például, mikor háborút indítasz egy core-os területedért, a szövetségesed pedig elfoglalja elõled, és akkor reménykedhetsz, hogy elveszti, és te visszafoglalhatod... Meg az se lenne rossz, ha pl. vazallusod ostromol egy erõdöt és te odaérsz egy hadsereggel, akkor átadja neked az ostrom vezetését. Meg az pl. tök poén lenne, hogyha nem csak a támadó tudna rohamozni, hanem mondjuk a védõ is tudna kitörni :D
Több típusú és fajta küldetés ,ami egyszerre fut.Fõküldetés és mellék. Persze nem ártana, ha az M.I. normálisan és ésszerûen terjeszkedne.
Nem tom, érdekel-e valakit, de 17:10-ig élõben játszanak az EU4-gyel: Itt
*17:40-ig
Amit könnyedén megvalósíthatnának benne, az egy normális háborús vagy hadjáratos napló. Hadba lépés kezdete, vége, behívott és elvesztett haderõ, fontosabb csaták. Ha mondjuk decision-ként kezdesz bele egybe, alakíthatod a saját 10-20-100 éves háborúdat, white peace-kel stb.
És tehetnék egy kicsit a Crusaders-hez hasonlatossá a monarchiákat, persze nem olyan mélyen. Így egy kicsit személyessé válna a kormányzás.
Vagy mondjuk bevezethetnék a tûzszünetet, mint diplomáciai opciót :D
Én azt rakatnám, bele, hogy minden ai által irányított ország mikor kezded a játékot sorsoljon ki magának egy fõ csapásirányt... mondjuk a fõbb országok kaphatnánakk egyedi dolgokat a kis államok meg culture groupra szabottakat.
pl Branderburg kisorsolná a gép enki, hogy a fõ misszió megalakítani az egyesített német birodalamt és akkor a brandenburg ai ezen cél megvalósítása érdekébe csinálná elsõdlegesen a dolgait, vagy egy olyat sorsolna ki a gép neki, hogy menj és kolonizáld amerikát és akkor e cél érdekébe csinálná a dolgait.. de ezek mind randomizálva lennének szal mindig random kapnának vmit az országok és így a sanbox mégjobb lenne a játékban..
a másik a német egyésg vagy japán egység, tehát elég szánalmas, hogy ezeket az ai az életben nem fogja megvalósítani, míg franciák szarrá blobolják magukat meg a lengyelek és litvánok..
Üdv!
Mivel úgy tûnik, hogy a korábbi részekhez képest az EU IV-ben "játszhatóbb" lesz a többjátékos mód, megkérdezném: valakit érdekelne egy heti rendszerességgel mûködõ multiplayer csapat indítása?
Kint a demo steamen... elsõ benyomás: Máramaros provincia feleannyi bevételt hoz mint a Shetland szigetek
Nem próbáltam de elvileg így lehet bármelyik országgal lenni: 1) Pick one of playable nations, for example VEN (Venice). (And, for example, MOS (Muscowy) as playable one.) 2) Go to \Europa Universalis IV Demo\common\countries 3) Rename "Venice.txt" to "Muscowy.txt" and "Muscowy.txt" to "Venice.txt" 4) Open \Europa Universalis IV Demo\common\country_tags\00_countries.txt 5) Change tag allocation to VEN = "countries/Muscowy.txt" and MOS = "countries/Venice.txt"
Ha simán a bookmark fájlban átírtam a tageket nem mûködött.
Olvastam, hogy mindenki áradozott az új UI láttán. Nekem homlokegyenest ellentétes benyomásaim vannak pont. Az egész sokkal gyerekesebb lett ezekkel a hatalmas piktogrammokkal. Pl. diplo screenen is, sokkal szebb és professzionálisabb megjelenése volt EU3ban a szövegalapú információknak meg úgy en bloc az egész interfacenek mint ezekkel a dedós nagy színes ábrákkal.
szerintem meg pont hogy végre átláthatóbb lett az egész, kézre áll minden, intuitívre lett megtervezve.
a kezdõ játékosok is jobban átlátják így a dolgokat. ha valamit nem értek vagy segítség kellene, nyomok rá egy kérdõjelet és megmondja hogy mi ez, minek van rá hatása, illetve mikre van hatással.
ja, de most ad tanácsokat is, meg hogy mire érdemes figyelni. nem kell mindent magadtól kitapasztalni. Az eu3-ba kb 2 hét alatt tanultam bele úgy, hogy easyn el tudtam vezetni egy közepesen erõs országot, ez nem lenne szerintem 12 óra se.
"Az eu3-ba kb 2 hét alatt tanultam bele úgy, hogy easyn el tudtam vezetni egy közepesen erõs országot, ez nem lenne szerintem 12 óra se."
ezért szeretem az ilyen játékokat, játszva megtanulja az ember az alapokat és még közbe rá is cuppanunk a játékra anélkül hogy észrevennénk, persze értem én a kezdõknek biztos hasznos lesz ez az új megoldás.
Átlátható volt az elõdben is, mindennek megvolt a maga helye. A különbség a megjelenítésben keresendõ. A nagy,színes piktogramok egyértelmû visszalépés a professzionálisabb, opcionálisan szöveges megjelenítés helyett. Gyerekes megjelenítést kölcsönöz az egésznek, kevéssé vehetõ komolyan az elõd után.
A Paradox játékokban pont az (volt) a jó, hogy hosszú tanulási folyamat szükséges a kiteljesedéshez és a program teljes körû élvezetéhez, nem a mai szórakoztatóiparra jellemzõ 2 bites agyi kapacitást igénylõ tucattermék. Pont, hogy a komplexitás lenne a lényeg, nem az egyszerûsítés.
a játék összetettségén nem csökkentettek semmit (sõt, a trade routokkal csak növelték inkább), az érthetõségét segítették elõ. A játék még ugyanúgy kihívás marad ahogy az összes elõdje. Csak mostantól a kihívás nem egy trágyadomb megmászását jelenti, hanem egy hegyet.
Nem merültem el a demóban így nem állítom feltétlen, hogy egyszerûsödött volna. A beta alapján kialakult prekoncepció szülte a hozzászólást, azokban említették, hogy nem az elõnyére változott a játék sok téren. Maga az elõd sem volt tökéletes, sõt. Én egy játékot sem vittem benne végig mert hamar túl unalmassá vált egy idõ után, érdemi kihívás nélkül. Ezért illett volna még komplexebbé tenni mert ha az a te olvasatod szerint trágyadomb volt akkor ez csak a völgy mélyén csordogáló szarfolyam. A lényegi kritikám a kezelõfelületet illette, amit tartok is, borzalmasan bazári,gagyi benyomást kelt az elõd után, nagy kár érte.
hát sajnálom hogy így érzel, szerintem jó döntés volt tõlük új ruhát adni az ui-ra, sok új játékost megszerezhetnek vele és nem hiszem hogy pont emiatt a régiek nem vennék meg.
Üdvözlök minden ambiciózus conquistadort, condottierét, reformátort és végül dinasztikust^^ A HoI3 fórum után ide is csatlakozom mivel alig 3 nap és indul történelmi kalandunk. Elõszóban annyit hogy az EU3-at Toszkánával végigjátszottam , birodalom méretû gyarmatokat alapítva Amerika északi és déli részein, Észak Afrikában, Indokínában és kiszakítottam Francia földbõl egy nagyobb darabot, talán most elég bátorságom lesz a Hunyadiakkal kezdeni. Egyszóval elvonási tünetekkel várom a IV. részt hetek óta.
Ez így van, megszoksz vagy megszöksz. A kínálat pedig sajnos elég szûkös.
Így volt már EU3ban is, basszák meg. Ja, lényeg a balansz fõleg, hogy váltig állították, hirdették, hogy sokkal történelem hûbb játékra törekednek mint eddig bármikor. :D
Én kipróbáltam de egyelõre nem veszem meg. Szép és jó de igazán sok újdonságot nem tartalmaz. Vannak benne új dolgok de valahogy nem látom, hogy ettõl az egész játék más lenne mint a harmadik rész. Kb vagy 5 órát toltam vele de úgy egy óra után az volt az érzésem, hogy kicsit rókabõrös a játék. Félre értés ne essék jó játék csak picit többet vártam.
Ti se tudtok 1024x768as felbontást beállítani vagy csak én vagyok a béna?
Ne mááár. Még mindig fix az uralkodók sorrendje illetve elhalálozási ideje? Miért ilyen buták a fejlesztõk?
Elhalálozási biztos nem. Nálam pl V. László 50 éves koráig uralkodott, míg Mátyás aki az örököse volt kb 10 évig mert mire trónra került volt úgy kb 60 éves :) Mondjuk a fix az bizonyos szintig megvan mert a mostani uralkodómat Hunyadi Ulászlónak hívják az örököse meg Hunyadi János Szóval keverték a történelmi figurákat némi randomitással, bár a sorrend maradt.
Jeee. Csak mert belepislogtam a játék mapáiba és ugyanolyan adatokat találtam mint a 3 as ban... ahol akármit csináltál mindenki akkor halt meg amikor a történelemben is... Mindenesetre kicsit koppinthattak volna a total war ból valamenyicskét
Kezdõknek ajánlom az észak amerikai indiánokat bemelegítésnek
magyarítást csinálja valaki? vagy hallott valaki valamit valahol?
sziasztok, kinek van már meg a játék? én tegnap szedtem le steamrõl, mivel idehaza csak jövõ héten lesz kapható..:( pedig 13-t ígérték...
...és igen, kurva jó a game, nagyon tetszik,sztem a eu3-tól sokkal jobb, kicsit összetettebb, nehezebb DE átláthatóbb, kezelhetõbb
Már lehet kapni. 8990 HUF dobozosan.
Tudom, hogy nagy istenkáromlás de hogy is lehet elõhozni a consolt?
Hát a családfa rendszert. Valakinek megy már a fejlesztés?
Így elsõre nem érzem azt az izgalmat, amit az eu3 vagy a hoi3 kapcsán, hogy itt van egyik kedvencemnek a mégszebb, mégjobb változata. Kicsit olyan - még egy EU... na és. De aztán lehet hogy kicsit beleásva változik a véleményem. Ez a fejlesztés/power vagy mianeve gyûjtés érdekes, trade-ben is voltak változások... meglássuk.
kereskedést ért vki?:)
hogyan lehet felgyorsítani egy térség áttérítését az én hitemre?
háborús indokot holl is lehet szerezni?
Misszionárius? :)
Diplomácia, lehet claimet fabrikálni szomszédos területre, de minél nagyobb a közös határod, annál valószínûbb, (és rival a szomszéd) hogy kapsz random.