Egy kétségtelen, a tiedhez képest ez már maga a 'megváltás' kategória, bár szerintem erõsen túlárazott (2x-3x) az összes 'G' sorozat. ...viszont leült a téma (?!)....
Hát akkor talán nem is olyan felsõkategóriás, ezekbõl max a kettõ együtt tesz ki 1 millát... ha kicsit felkerekítem... Ilyenek , de sajna már jövõ héten mennek vissza a gazdájukhoz. Nekem alapból ilyenek vannak, képzelheted ezekhez képest mennyire ég és föld...
ja, pedig én suliban értettem, de akkor autodidakta módon akarsz úgymond beletanulni...nem tartom rossz irányvonalnak, fõleg, ha van erre 'felvevõ piacod'. A Genelec bár stúdiós cuccokat gyárt,azért elég nagy a szórása árban és minõségben is, hogy ne mondjam, a beugró 100ezres szinten inkább csak méltányosságból mondanám minõséginek, de úgy láttam, 1milla felett már gyárt olyat is,amit hallgatni is lehet... konkrétan melyik az az aktív 'kölcsön' hangfal, csak kíváncsi vagyok...
Szakmára, mint igény? A körzetembe legalábbis van, országos szinten nem tudom. Ezt ne úgy értsd, hogy valami suliban tanulom az egészet; innen onnan interneten fellehetõ anyagokból, könyvekbõl meg attól a pár embertõl személyesen akik az ismeretségi körömben vannak és már sok-sok éve ûzik az ipart. Szóval ez ilyen hobbi kategóriájú dolog, persze nem ebbõl fogok majd megélni, de amíg nem kezdek el dolgozni, majd a jövõben fõsuli/egyetem mellett egy kis plusz zsebpénzt szerezhetek vele. És hát ki ne álmodna arról hogy olyan dologgal keres pénzt, amit még szeret is csinálni... még ha csak kicsiban is... Szerencsére lehallgatáshoz most van nálam kölcsönbe egy pár felsõ kategóriás Genelec monitorhangfal, úgyhogy hál istennek van mihez viszonyítani. Úgyhogy most azon hallgatom az összeszedett zenéket amikor csak itthon vagyok. Ez az összeállítás amit linkelnél nagyon jó, köszi szépen!
ok, megértettem a lényeget. :) az igényedihez az ötlet jó.
én érdeklõdésként, szakmaként már-már egy ifjú zenetörténészt vízionáltam, de egy leendõ hangmérnök prózaibb 'megoldása' a sok szakmaiságot tükrözõ megfogalmazásnak. szép szakma (van erre igény itthon?), bár elég szerteágazó és nem csak a zene, hang felvételérõl vagy keverésrõl szól, de valóban el kell indulni valami felé...mondjuk az biztos, egy fórumom keresztül még csak árnyalataiban sem lehet majd képet alkotni úgy általánosságban sem akár hangminõségrõl, keverésrõl, vagy épp a jó és rossz fejhallgatóról,mert ezek mind olyan dolgok,amiket hallani kell (lehetõleg ugyanazon körülmények között) és mint a hangban általában sokminden, ez egy elég szubjektív és tág határok között mozgó téma. 'torzulás a hangképben' na ez az a rész,ami arról szól, hogy van-e referenciád, tudod-e, hogy a legmegdöbbentõ módon, hogyan is kéne szólnia annak a zenének, mert csak akkor tudsz racionális maradni, ha van 'mihez képest' viszonyítani azt a minõséget,tudást,amit épp tesztelsz, ugyanis bármilyen tökéletes a zene, ahányféle eszköz szólaltaja meg,annyiféle reprodukció fog keletkezni, tehát csak azért,mert nálad lesz egy halom VM zene valamilyen minõségben, még nem biztos, hogy jó fülest fogsz választani, legfeljebb olyant,ami képes egy bizonyos tûréshatáron belül megszólaltani azt,amit ráküldesz. egy referencia füles (vagy hangfal,erõsítõ bármi más) ettõl annyiban több, hogy az a hangokat, a dinamikát, a teret (fülesnél ez elég necces) stb. a lehetõ legélethûbben, legeredetibben reprodukálja (vagy épp a hallgató ízléséhez, füléhez legközelebb állóan), és akkor még nem is vettük számításba az elektronikus vs analóg hangszerek képességeit és a cuccot,amire rákötöd azt a fülest. multiuniverzális füles-hangfal létezik a legkevésbé, tehát olyan cucc,ami mindeféle stílusú zenén konkrétan és stabilan 'megállja a helyét' lényegesen kevesebb van (és drága),mint abból,ami mindent meg tud szólaltani, úgy ahogy vagy valahogy...persze sokan esküsznek a saját fülesükre,hogy az mindent visz, de tévedni emberi dolog mondom ezt ~60 meghallgatott füles után... szép a téma, de talán egyszerûbb összeülni néhány haverral komolyabb rendszer(ek) elé és sok, nagyon sok meghallgatást, tesztet végigülni, Hangfal elõtt, nem fülesen! A fej(fül)hallgatón hallgatott zenének sokszor az égvilágon semmi köze egy hangfalból kijövõnek, ugyanis teljesen más pl. a térleképezése és dinamikája is, tehát ha valaki fülesen akar keverni, az rossz irányba tart....de ez már inkáb hifis téma.
Ha csak a stílusok érdekelnek,akkor a téma itt adott, de arra ott az egész YT is,csak klikkelgetni kell, ha hangminõség,akkor meg célszerûbb olyan valóban "referencia hangminõségû" (mondjuk úgy jól maszterelt) audiophile teszt cédéket,zenéket felkutatni,amik szólnak is valahogy,nem csak kellemetlen 'zajt' keltenek a fülben. Vagyunk néhányan,akik szeretjük és akarjuk is a jó minõséget, persze egy bizonyos határon belül tudjuk csak értékelni is...évekre visszamenõleg a 'hangminõség' elcsépelt és régi, konfliktus hozó téma, de nem is oly rég linkeltem már egy rövidke összeállítást, ezt tudom most hirtelen hozzáadni a témához, persze nekem is van saját gyûjteményem, amikkel szívesen szeánszozom a köreimben. V1 V1_1
Nyilvánvalóan mindenki tisztában van vale, hogy a Youtube, soundcloud, stb. általában nyújt kimagasló minõséget, de itt nem is ez a lényeg. Ezt le is írtam az elsõ hsz-ben, hogy itt csak bemutatnánk az adott dolgot, aztán utána mindenki mehet torren... szóval elmehet a(z akár online) lemezboltba és megveheti valamilyen veszteségmentes formátumban, ami már használható teszteléshez. Szóval igen, itt a lényeg a jellegzetes stílusjegyeket felvonultató számok "lexikális" összegyûjtése/bemutatása lenne, a minõségi formátumról és beszerzésérõl már mindenki maga gondoskodik. (Ezt próbáltam is megfogalmazni az elsõ hozzászólásban, de úgy tûnik nem sikerült 100%-osan, majd legközelebb ügyesebb leszek remélhetõleg.
Elmondom a háttérsztorit, hátha úgy világosabb: hangmérnöknek tanulok, és szükségem lenne keveréshez/mixeléshez egy fejhallgatóra. Mivel nagyon sok zenei stílusban nem vagyok otthon - amit te is megjegyeztél, pl a ra/hiphop és elektronikus zene távolabb áll tõlem mint Makó Jeruzsálemtõl -, ezért gondoltam, hogy hátha itt sikerül stílusonként pár jellegzetes számot összeszedni. Mivel gondolom a jövõben, ha majd lesznek munkáim, nem feltétlenül gitár alapú zenéket kell majd kevernem és felvennem, ezért gondoltam hogy összeszedem az itt linkelt zenéket valamilyen veszteségmentes formátumba, majd rápakolom mindet a laptopra és elugrok fejhallgatót venni úgy, hogy végigtesztelem mindegyik fajta zenével mindegyik darabot. Így kb. kapok egy képet arról, hogy a boltban megvásárolható darabok közül melyik az, ami a legtöbb (vagy szerencsésebb esetbe minden) mûfajban használható anélkül, hogy jelentõsebb torzulást eredményezne a hangképben. (Egyébként van már egy kipécézett darab, amire hajtok, úgyhogy amint a pénz is összegyûlik rá már intézkedem is...)
... de többségében még az eddig bedobott 'zenék' eredeti változatai sem a hamgminõségrõl szólnak (néhány kivétellel)...[i/]
Akkor itt a lehetõség, kérlek áraszd el a topikon olyan példákkal amik szerinted megfelelõek (ne provokálásnak vedd, tényleg érdekel mit tartasz a témában fontosnak!)
csak egy röpke gondolat: A nyitó hsz alapján úgy értelmezem, ennek a témának a célja az lenne, hogy a különbözõ zenei stílusok meghatározó hangulat és zenei jellegzetességeire elõadói példákat állítson (értelmét ugyan nem nagyon látom egyébként, max jó sok YT link lesz, és lehet vívni a világnézeteken), fent viszont arról írsz, hogy teszthez lennének itt 'referencia zenék',ami viszont nem a mûfaji jellegzetességekrõl szól,hanem a hangminõségrõl....ennek pédáit viszont is gyökereiben sem hallani, fõleg korcs minõségû YT linkekkel illusztrálva, de többségében még az eddig bedobott 'zenék' eredeti változatai sem a hamgminõségrõl szólnak (néhány kivétellel), sem füles, sem erõsítõ, sem hangfal értelemben sem.
Ez a 2 téma (stílusok és hangminõség) össze van itt mosva, holott gyakorlatilag semmi közük egymáshoz,mert teljesen másról szólnak. Ha vásárolni akarsz minõségi hangtechnikát (hi-fi, high-end,audiophile, stúdió, kihangosítás...stb.), akkor ne zenéket prezentáltass, hanem 'cuccokat'...aztán ha lesz minõségi hangleképezõd,akkor ahhoz lehet keresni a minõségi zenéket is, ha meg ez egy zenestílus gyûjtõ téma,akkor meg elég sután hangzik a 'referencia' szó...bár kétségtelenül látványos. Mi itt a referencia? A hangminõség vagy 1-1, esetleg egyszerre több stílusjegy elõfordulása egy zenében?
Azt látom, hogy szereted a gitárt, ez a hsz-eiden és a berakott zenéiden is erõsen nyomot hagy (igaz azok fele nekem már-már a hallgathatatlan kategória),szeretsz meghatározni vagy behatárolni dolgokat, de van haszna ennyire elmélyülni benne? Nekem sokszor már annnyi is elég, hogy tetszik vagy nem.
Blink 182 - Always Pop-punk/Power-pop. Négyfajta basszusgitárral van fölvéve, széles spektrumú, változatosdobjáték.
Bloc party-tól kettõ: Bloc party - Helicopter Bloc party - Mercury Az elsõ szintén britt gitárközpontú zene, ahol a számon belül a különbözõ mértékû trozítások széles skáláját járja végig a gitárjáték; a másik szerintem használható rész a refrénekben az énekes hajlításai. A Mercury-ban már megjelennek a samplesres szinti, basszus és gitárhang utánzatok, valamin az darabos ének a szám elején.
Anavae - Zero Fidelity Power-pop. Ebben engem fõként az énekesnõ hangja fogott meg, de a gitárjátékban is van néhány érdekesen effektezett rész.
Esti kornél - Ez itt az ország Magyar alternatív-rock. Össze-vissza pozicionált gitárok mindenfelé, a dobjátékban a refrén utáni váltott lábcines játék nagyon tetszik, meg úgy összeségében az egész keverés nagyon jó arányú.
Green Day - Misery Itt most mûfajilag nagy gondban vagyok. A korai Green day fõleg pop-punk ott játszott ami egy alternatív kiugrást követõen eljutott a stadion rock-ig. Ez a szám alapvetõen egy "Marching-song", ennek megfelelõ dobtémákkal. A klasszikus gitár-basszusgitár-dob mellett megtalálhatóak benne vonós hangszerek, fa és rézfúvósok, mandolin, banjo, akusztikus gitár, üstdobok, xilofon, szóval rengeteg féle hangszer.
Funeral For A Friend - This Years Most Open Heartbreak Hardcore/metalcore. Van benne sok lábdob duplázó, a verzében és a kórusban váltogatja egymást a scream és a tiszta vokál, nagyon gyors tempójú zene, és ennek megfelelõ gitárjáték, sok disszonáns hanggal.
Harcsa Veronika - Kihajolni veszélyes Jazz, gitár-dob-nagyõgõ-zongora qvartett egy énekesnõvel kiegészülve. Az elején a gitár egymagában indít amihez fokozatosan csatlakozik be az ének, majd a többi hangszer.
Japandroids - The House That Heaven Built Noise-rock. Dob+gitár, basszusgitár nélkül, zajos de nagyon, össze-vissza torzított gitárok mindenfelé, a kiabálás és az ének határán álló vokálokkal.
Kate McGill - Replaced Múfajilag itt megin bajban vagyok, talán alternatív/akusztik. A számot az ének viszi ami alapvetõen akusztikus gitárral és zongorával van megtámogatva, de néhol dobok, szintik is elõlépnek alkalomszerûen, sõt, acapellás rész is van.
Lo-Fi stereo Keep breathing Lo-Fi stereo (feat Hódosi Enikõ) Lo-fi stero-tól megint rögtön két szám. Az elsõ blues rock, slide gitár az elején majd blues-os elektromos gitár riffek dobbal megtámogatva, basszusgitár nélkül. A második ban egy akusztikus gitár és a nõi ének valamint minimális ütõhangszer (csörgõk, cajon) olvad egybe.
Muse - Supermassive black hole (live version) Alternatív britt zene, falsetto-s énekhang, széles spektrumú kitárjáték, killlswitch, tremoló, kaos pad - annó ez nagyon fura volt bár ma már a dubstepp miatt nem gondolják különlegesnek az emberek.
Mystery gang - Woodoo Doll Klasszik rockabilly, minimál dob, nagybõgõ, torzított jazzgitár és ének (a mikrofon "régisége" miatt).
Nirvana - Blew Grunge. Mély, humbuckeres basszusgitár, hangsúlyos dob, szanaszétt torzítozozz gitárriffek, három akkord, amibõl nem számot, hanem lemezt írtak. A kilencvenes évek eleji zenébe öntött Seattle.
Paramore - When it rains Pop-punk. Az elején a delay-el effektezett gitárakkordok, amik végigkísérik a számot, amúgy semmi különlegesség.
Placebo - English summer rain Placebo - Song to say goodbye Placebo - Pure morning Alter-rock. Az "English summer rain" elején szerintem a minimál dobelvétel nagyon jó ami késõbb dobgépbe megy át. A "Song to say goodbye" változatos hangszerarzenállal bír, a zongorán játszott basszustartományban lévõ akkordmenet különösen érdekes. "Pure morning" pedik az átlag placebo szám, a keverési technika miatt tartom használhatónak.
Queen - Bohemian Rhapsody Soft-Rock. Klasszikusnak számító dal, tle mindennel ami a Queen-t jellemezte: csoport- vokálok, hangszer szolók, sok tembóváltás, ballada jelleg.
Ha funk, akkor egyértelmûen Red Hot Chili Peppers, ahol sok mindent össze tudok szedni: Give it away , Funky Monks , One hot minute , Californication és hozzá a Slane castle-nél játszott intró illetve soló, I could have lived A Give it away a gitárjátéka miatt, a Funky Monks a basszusgitár miatt, a One hot minute Dave Navarro gitárjátéka miatt, a Californication-t szerintem nem kell magyarázni, az I could have lied-ban pedig rettenetesen szeretem ahogy az akusztikus gitár átfolyik az elektromos gitár solo-ba.
Black keys - Just got to be illetve Gold on the celling Blues-rock duó, gitárral és dobbal. Az elsõ tipikus egygitáros blues szám, ahol a gitár egyszerre ritmusgitár és szólógitár pozícióban játszik, H-blues pentaton skála gitárszoló. A másodikat a gospel-szerû kórus miatt ajánlom.
John Coltrane - In a sentimental mood Jazz. A háttérbe lévõ zongora és a szolóhangszerként funkcionáló szakxofon együttese nagyon szép melódiákat adnak.
2002 óta (pont az album megjelenése) alltime kedvenceim voltak sokáig kiedis-ék. a by the way számuk live in hyde parki outrojában pedig frusciante a legjobb szólóját csinálta meg sztem.
Zene:Led Zeppelin - Immigrant Song, Led Zeppelin III. (1970) Mûfaj: Valahol a hard rock és a heavy metal határán Indoklás: Teljesen szubjektív, de ha "rock", akkor ezt tolnám elõ, noha nem, nem ez a "kedvenc számom". A YT minõsége (Meglepõ módon... :D ) nem kielégítõ, de a szólóval bíró verzióból, ami véleményem szerint jól fekszik a hangcuccok gitárra történõ optimalizációjához, csak ezt találtam elérhetõnek.
Zene:Red Hot Chili Peppers - Venice Queen, By the Way (2002) Mûfaj: Funk rock Indoklás: Frusciante kiváló gitárja mellett korrektül megjelenik Flea basszusa (helyesebben, ha megjelenik, akkor indít valamit a rendszered. :D ). A számban téma-, és tempóváltás is történik. Ajánlom még a Slane Castle-i koncertfelvételt is.
Zene:For a Minor Reflection - A Moll Höldum í átt að óreiðu, 2010 Mûfaj: poszt-rock Indoklás: Ha valaki a poszt-rockra pályázik, a Sigur Róstól a Boards of Canadán keresztül a Moving Mountains-ig, a szám viszonylagos nyugodtsága és összetettsége azt hiszem, egy használható alapot adhat a kísérletezgetésre.
Zene:Ghymes - Üzenet Üzenet, 1993 Mûfaj: Kárpát-medencei ill. balkáni népzene, világzene Indoklás: Mocskonehéz dolgom volt itt, mivel egyfelõl a Ghymes hangszeres tudása széles spektrumon indokolttá teszi a mûfajba vágó beállítások tesztelésénél az "igénybevételét", de a hosszú életpálya alatt a zenekar egy tiszta ívet járt be a színtiszta, hangszerelésében és elõadásmódjában is tradicionális folktól a költészetileg egyéni, hangszeresen olykor már elég elvont (elektromos gitár...?) erõs világzenéig. Inkább a korai lemezeket ajánlom, ahol már kezdtek elvonatkoztatni a magyar népzenétõl, de a hangszerek még maradtak. Ebbõl a merítésbõl hosszas mérlegelést követõen választottam az Üzenetet (figyeljetek rá, kérlek, hogy van második része is a számnak!), mivel számomra ez a kb. tíz perces szám a magyar népizenei kultúra eszenciális összefoglalóját jelenti. Egyúttal elnézéseteket kérem, hogy jobb minõséget egyszerûen nem találtam.
Amennyiben pedig valakit a középkori hangszerek, általánosságban és tágan a középkori európai zene érdekel, annak egy csatornát mutatnék, mazsolázzon nyugodtan: Arany Zoltán. Érdemes ránézni még a Bordó Sárkányra és a Szelindekre is, de talán a leginkább vegytisztán Zoltánnál jelenik meg a dolog.
1 ervet nem hoztal fel, csak bebofogtel 1 allitast. Igy nemtudom csak bullshit dumakent kezelni. En hoztam fel erveket, de igy, foleg anyazas mellett nehez vitaba szallni.
Ki a lófasz mondta azt, h van 1 gombos zene? Mert én nem. És egyáltalán nem becsülöm le a példában felhozott gimnazistákat, viszont úgy látom, h te igen, még le is szarozod õket...
tudom mire gondolt, de ez nem így van. 1 gombos zene NINCS. minden ma kicsit is ismert producernek elég komoly zenei múltja van (skrillex, borgore, flux pavilion, david guetta, lady gaga stb.)
attól hogy a tömegeknek szar kell, arról nem õk tehetnek, õk csak "kiszolgálnak"
múltkor hallottam 1 ismerõsöm számát a rádióban ezt, rappel, de nem gondolnád róla hogy abszolút hallása van és gyerekkora óta 4 hangszeren zenél.
lehet hogy vannak ilyenek akirõl beszél, de azok annyira szarok és "amatõrök" lehetnek hogy a létezésükrõl is nehéz tudomást venni :D
Szerintem õ arra gondolt, hogy ma már szinte bárki, egy minimális tudással, minimális technikával /akár 1 szál laptoppal/ lehet zenét csinálni. Ennek csak a minõsége eléggé kérdéses.
Minden mûfaji sajátosság benne van. Gyors alap, nagyon gépies "build up". Komplex hangzás, csodálatos kiállás és dallamok. Megfelelõ hosszúság. Kizárólag tökéletes minõségben komoly hangrendszeren!
Az ezredforduló környékén megáll a mûfajokkal, jó lenne kibõvíteni egész napjainkig. Érdekes lenne, ha kiderülne, hogy manapság, amikor már a gimnazisták is futószalagon dobják össze a számaikat a laptopjukon, akkor ezzel bõvül-e a mûfajok és stílusok tárháza, vagy csak a fõbb trendeken mozognak õk is.
Remélem lesznek hozzászólások. Nem rossz ötlet, fõleg, hogy épp ma jött meg a fejhallgatóm :D
Helló mindenki, aki idetévedt e kicsiny topic-ra a fórum útvesztõiben!
Arra gondoltam (mivel én is vásárlás elõtt állok ) hogy létre kéne hozni egy egyfajta adatbázist/ajánlólistát elsõsorban a témacímben megfogalmazott problémá(k)ra; másodlagosan pedig egy kis stílusbemutatót prezentálni az új zenei élményeket keresõknek.
A topic elsõdleges célja referencia zenék gyûjtése lenne, lényegében olyan számok ajánlásával ami kiemeli az adott mûfaj zenei jellegzetességeit. Stílus megkötés nincs, bármi ötlet jöhet, bármilyen mûfajban: szolóelõadóktól és zenekaroktól, klasszikus zene, blues, punk, softrock, hardrock, pop, jazz, metal, hardcore és egyéb core mûfajok, numetal, indie, akusztik, acapella, beat, country, folk, latin zene, funk, fuziós agymenések, ska, reggae, lo-fi, stoner, acid- és pszichedelikus- mûfajok, gospel, rockabilly, surf, grunge, rap, hiphop, r&b, soul, egyházi zenék, szólóhangszeres elõadások, elektronikai alapú mûfajok, al-mûfajok stb. képviselõiként is. Idõbeli és térbeli megkötés sincsen szóval az elsõ gramofonos hangfelvételektõl napjaink zenéjéig, afrikai törzsi ritmusoktól a legmodernebb stúdiók produktumaiig minden játszik.
Ami fontos lenne: - Minden esetben jelöljük meg a vélt/valós mûfajt, a szám és az elõadó címe mellé, forrásnak elsõsorban a Wikipedia -t használjuk, ha ott nem lelhetõ fel információ akkor hagyatkozhatunk a zenekar önmagáról alkotott definícióira vagy egyénileg vélt mûfajra. - Ha lehet, ne menjünk át vitatopikba pl: \"EZ jobb zene, mint az...\" illetve \"Ez nem olyam mûfaj, ha ezt nem hallod, süket vagy!\" Tartsuk tiszteletben mindenki egyéni ízlését és preferenciáit. Lexikális tévedéseket jelezni ér és szabad de csak kulturált formában! - Fontos lenne még hogy a topik ne menjen át \"Kedvenc zeném\" topkikba, tehát elsõsorban a mûfaji sajátosságokat kiemelõ zenéket gyûjtsünk össze - persze ez attól még lehet a(z egyik) kedvenc számod is! - Ha van lehetõség rá, akkor prezentáljuk az adott zenét, Youtube, Soundcloud, vagy bármilyen törvényes formában, hogy mindenki meg tudja hallgatni mielõtt letöl... elmenne a lemezboltba és megvásárolná az adott muzsikát.
Remélem hogy sikerül a gyûjtemény mellett egy kis közösséget is létrehozni itt a fórumon belül sok-sok száz (vagy ezer) hozzászólással, és tágítani az ide betévedõk zenei látókörét.
Jó Szórakozást!
(ha esetleg van már ilyen témájú és/vagy jellegû topik - keresõvel nem találtam - , akkor elnézést a kellemetlenségekért és persze az illetékesek törölni szíveskedjenek!)