Hát igen, csak az a baj, hogy ha min-maxoltad a mightot meg az intet, akkor nem marad a többire és rossz lesz az accuracyja. Ez magasabb nehézségen azt jelenti, hogy kb semmit nem fog eltalálni. Meg nem azért van a varázsló, hogy nyílpuskázzon vagy lövöldözzön, de az is igaz, hogy a rod/spectre/wand hármas 10 forintot nem ér. Akkor már inkább egy arbalest.
Mondom, csak az a bajom a wizarddal, hogy a többi casterhez képest gyengus. Harcban nem sokat ér, hiába viselhet nehézvértet, kevés a hpje, hamar leütik. Távolról gyenge az accuracyje, nehezen talál, bár még mindig ebben a legjobb talán. A varázslatai vagy nem olyan jók, mint másoké, vagy amikor igen, akkor meg limitált a használatuk, ellentétben pl a cipherrel.
Bár az is lehet, hogy a cipher OP. De a druid se túl gyenge, az az igazság.
amúgy honnan szüljek magas szintű mechanicos embert?a legmagasabb 5-6 eddig de a legutobbi helyen még csak nem is észlelték a csapdákat.5ös szintő helyen 7-8-as kell.wtf
Jah hát varikkal menet közben csak lődözni szabad (mondjuk arbalest-tel hamár). Aztán ha komoly csata jön, de murvára, akkor bekasztolni mindent azonnal.
Igen, ismerem a chill fog - slicken kombót. Csak picit unalmas, hogy kb ez a két jó spell van első szintről. Lényegében ezt írtam én is: cc-re jó, de dps-re gyengus a varázsló. Aloth főleg a pici mightjával, de még egy min-maxolt custom wizard is elmarad más kasztoktól. És mindehhez hozzájön, hogy a wizardnak állandóan restelni kell, a ciphernek meg csak ha elfárad, mint a többi karakter. Ez easyn apróság 6 lehetőséggel, nagyobb nehézségen viszont idegesítő, hogy vissza kell utazni a fogadóba.
Nagyon nem jó az szerintem, hogy minden tapasztalt játékos ugyanazt a pár spellt emeli ki a varázslótól: chill fog, slicken, a confusionös izé, a petrify. Ha nem control, hanem dps mage-t akarok, az nem fog menni, legalábbis nem lesz effektív. Mondom level 9-ig legalábbis. Aztán meg dps-nél is ott van a tűzlabda pl. ami ugyanarról a szintről, a savas aoe spellnél is sokkal-sokkal gyengébb. Ez teljesen érthetetlen.
lwb: Ha időd engedi érdemes lehet átnézni az alábbi linken lévő wizard spell-ek elírását: PoE Wizard Spells
A fenti oldal leírásaiból kiderül, hogy azért akad a wizard-nak is vakító spell-je első szintű varázslatok között, ami nem csak területre hatóan vakít de még sebez is (ez a chill fog) ráadásul csak enemy-re hat. Persze nem egy olyan unlimited megoldás, mint az általad említett másik két class lehetősége, cserébe van némi extrája. Csak találd meg azt az ellenfelet aki használja/könyvében van azt tanuld el tőle.
A játék viszonylag nagyobb problémáktól mentesen jelent meg, de mivel az Obsidian áll a fejlesztés mögött, nyilván nem maradtunk különböző kisebb gondok nélkül. A felhasználók leginkább harccal kapcsolatos bugokra, framerate leesésekre, beragadásokra, a szinkron és a zene késésére és egyéb, stabilitásbeli gondokra panaszkodnak.
A Obsidian jelenti, tud a problémákról, és már javában készül az 1.03-as verziójú patch, ami többek között ezekre is megoldást nyújt majd. A folt megjelenésre még ezen a héten lehet számítani."
//Szerintem: jó darabig nem érdemes belevágni a fordításba. Vagy, ha a lelkes és szakértő csapat megvan, akkor komoly háttér kell hozzá és a patchlogokon felül folyamatos figyelemmel kell kísérni a változásokat, ami(k) a már (esetlegesen) lefordított szövege(ke)t érint(het)ik.
Szerintem is ilyen irányban kellene érdeklődni, volt már sok hasonló projekt: NWN 1-2, Elder Scrolls, Fallout, miegymás. Ha valaki rászán heti 2-3 órát, az már bőven jó.
Ezzel nem vagy egyedül. Csak egyetérteni tudok veled. A szintlimittel nincsen addig baj, míg nem túl alacsony vagy nem túl nagyvonalú a tapasztalat javadalmazás, netán jól van elosztva a sztori egészére a dolog. Itt egyelőre nem ez a helyzet (bízom benne modderek majd megszánnak minket valami kis lassítóval vagy limit emeléssel).
Ha csak a fő sztorira figyelsz és csak azt csinálod, akkor a végére éred el a szintlimitet vagy nem sokkal előtte. Persze lehet, hogy tévedek, mert a játék fele előtt sikerült beleütköznöm a korlátba azt utána már nem tulajdonítottam nagy figyelmet a tapasztalati pontoknak csak rápillantottam az értékre amit kiírt a jobb alsó sarokban lévő ablakba a program, össze nem adtam már azokat. Azt akkor még csak nem is volt felvéve minden companion, mert aki nem volt szimpi azzal nem voltam hajlandó közösködni és akik megvoltak, azoknak is még folyamatban voltak a feladataik. Így a vége felé úgy állok, hogy 3 companion kihagyásra került a teljes palettáról, nem illettek a karakteremhez vagy a bemutatkozásuk nem volt szimpatikus. :)
Láthatóan nem kalkulálták bele a single player RPG mániások mindenbe belemászunk, mindent megcsinálunk habitusát a limitbe. Illetve láthatóan túllőtték a tapasztalati pontokban mért javadalmazást. Kár, hogy a limit elérése után már nem írja a program a megszerzett Xp mennyiséget hogy látni lehessen hol is lenne a vége és ez alapján újraállítani a pontok eloszlását.
Semmi gond, de akkor ne lehessen elérni a játék felére, harmadára a max. szintet. Nem1x jártam úgy játékokban, hogy minden követ felforgattam, hogy fejlődjek szépen és utána jött a pofáraesés, hogy itt a vége, eddig és nem tovább. Maxon lettem, uncsiak volt. A sok melléquest ami csak xp-ért ment volna (esetleg pénzért, ami egy idő után már érteéktelen kacat csupán) máris értelmét vesztette.
a nonstop fejlődés inkább a jrpg-k sajátja nem a crpg-ké itt többet számít a taktika mint az hogy 200as szintű legyél Utoljára szerkesztette: Negritis, 2015.03.31. 13:03:20
Én mondjuk mindig gyűlöltem, hogy pikkpakk el lehet érni a max. szintet és utána bekorlátoznak engemet. Meg nincs fejlődés, akkor meg minek!? Ez a sztori mellett a fejlődésről szól, azé mész felfedezni stb.
#768 Kb én is így vagyok vele. Mondom ezt, hogy 125 órát belevittem. Azonban sokat elárul, hogy másodszorra már nem tudtam rávenni magam, hogy elkezdjem, pedig a legtöbb RPG-t általában kétszer egymás után végigjátszom.
12-es szintig van fejlődés a játékban (36000 Xp-ig). Hogy milyen gyorsan éred el az csak attól függ, mennyi és milyen feladatokat végzel el (merthogy azokért ját Xp és nem az öldöklésért). Ha minden csapdát felszedsz az egy kicsit gyorsítja a dolgot, bár ez inkább csak a játék elején lesz észrevehető amikor még azok a 10-50 közötti XP mennyiségek az alacsony Xp határok miatt jelentősek lehetnek.
De az act 2 végéig lazán elérhető a maximális szint, bizonyos feladatokkal már a közepére meglesz kényelmesen. Ha meg minden potenciális companion felszedésre kerül és belekezdesz a feladataikba, amit lehet meg is oldasz, akkor kicsit hamarabb. Megkockáztatom hogy akár még szóló módban is összejöhet a level 12 az Act 2 végére, van annyi feladat úgyis még companion-ok adta feladatok nélkül is, hogy elérhető legyen ez a határ.
Szerintem is gördülékenyebb lenne magyarul. Én "anglisztikás szakdolgozó" vagyok (projektvezető), de bevallom, szótárazás nélkül én sem értem némelyik mondatot :)
Az Elder Scrolls sorozat egyes részeiben nagyságrendileg annyi a szöveg, mint ebben a játékban.
Jól hangzik, hogy készítsék el irodalmárok, de 0 pénzből ez nyilván kivitelezhetetlen. Az is, hogy egyvalaki összefésülje: kb. 800 óra lenne a szöveganyag lektorálása.
Viszont léteznek komoly szoftveres eszközök, és a megfelelő munkafolyamatokkal biztosítható lenne, hogy belátható időn belül elkészüljön egy viszonylag jó minőségű, egységes fordítás.
Én csak sok résztvevővel tudom elképzelni, mert akkor senkinek a nyakában sem lesz túl nagy teher, és lehet folyamatosan haladni. 2400 munkaóra alatt el lehet készíteni a fordítást, ezt kb. 25 emberre lenne jó leosztani, és akkor 1-2 éven belül elkészülne. Ha nagyobb a csapat, azt a minőség javítására lehet fordítani. De nagyon úgy tűnik, hogy ez csak vágyálom :)
Amúgy nekem a Dragon Age: Inquisition is kimaradt. Összehasonlítva a DA1 el, Pillars of Eternety vel, BG2vel ajánljátok vagy visszalépés ezekhez képest? Neten pozitív értékeléseket olvastok de leginkább ezekhez képest érdekel. Videók alapján "árkádabbnak" tűnik.
Összesen 3 felvonás van, ami jól széttagolja a játék térségeit. Mindegyikben egy nagyobb térség járható be és mindegyik az alap nagy térképen belül marad.
De, biztos gördülékenyebb, de ha pár játékban van magyar lehetőség, én akkor is inkább az angolt választom, hogy ha már játszok, akkor valami ragadjon is rám a nyelvből. A filmekkel is így vagyok. Pár éve ez még szenvedős volt, de sokat fejlődtem szövegértésben (hallás után is) anélkül, hogy tanárhoz jártam volna. Könyvet is angolul olvasok. Ha nem erőlteted addig, amíg nehéz, akkor soha nem billensz át.
Na igen 25 embert nem a legkönnyebb feladat összeszedni. Hozzáteszem nem áll szándékomban toborozni, nincs elég időm rá, csak besegítenék a fordításba ha elkezdődne.
Ingyen? Nem minden a pénz körül forog. Egy magyarítás se készült volna el például az eldar scroll sorozat aminek 1-1 részében valószínűleg több szöveg van mint ebben a játékban mégis minden részhez elkészülnek a magyarítások. Ráadásul ez a játék nem olyan amit megun az ember 1-2 éven belül, aztán soha nem veszi elő, érdemes vele foglalkozni.
A Fordítás folyamata alatt is tök jól megtanulhatsz angolul a különleges nyelvhasználata miatt és garantálom, hogy jobban megmarad mert tudod mihez kötni a szavakat. De ha tudsz is angolul, nem sokkal gördülékenyebb magyar szöveget olvasni mint angolt?
csak éppen a Dragon age egy unalmas, sablon játék, hiába beszélnek a karakterek egymással, nem túl érdekes karakterek, az egész játék annyit ér mint egy századik Salvatore-regény... A területek se változatosak, a létező legsablonosabbakat szedték össze- az elfek az erdőben, a törpék a bányában, varázslók a varázstoronyban stb...
Bár lehet én azért untam, mert túl sok fantasyt olvastam.-.. Utoljára szerkesztette: Anonymusxx, 2015.03.31. 10:30:39
csak? easy egyebkent valami anglisztikas szakdolgozot kell keresni, hogy oldja meg
Akkor már csak meg kell győznöd 20-25 angolul elég jól tudó embert, akinek tök sok szabadideje van, és azt hajlandó erre rááldozni, hogy fordítsa le a játékot. Ingyen. Ja, és valaki vállalja be, hogy összefogja az összes fordítást. 1-2 évig.
Ennyi idő alatt tök jól megtanulhatsz angolul. Utoljára szerkesztette: Nos, 2015.03.31. 10:01:07
így van, pontosan. Ott élnek a karakterek az a játék abban jobb. Ott viszont a tárgyak voltak nagyon korlátozottak. Az egyik legjobb komplett szettet beszerezted egy pihepuha dlcből, a másikhoz csak sárkányt öltél és alapanyagból a kovács megcsinálta, aztán kalap semmi fejlesztés stbstb. Mindkét játék nagyon jó de az egyik ebben jobb a másik abban.
Fordítással kapcsolatban igazad van részben, de erre vannak nagyon jó megoldások. Általában egy ilyen fordítást olyan személy vezet, akinek sok szabad ideje van és emellett irodalomban, nyelvészetben jártas. Kiossza a fordításokat a különböző lelkes fordítók számára. Ezek az anyagok visszajönnek, kiossza az újakat és míg készülnek az újak, ő feldolgozza a visszaérkezett fordítást. Egyrészt átnézi a helyesírást(mert lesz bőven azt garantálom) másrészt átfogalmazza. Ez a lektorálási folyamat része. Valószínű ő és még pár olyan tag akik irodalomban, nyelvészetben szintén jártassak csak a szöveg feldolgozásával fognak foglalkozni. Egy 20-25 fő csapattal 1-2 éven belül meglenne a teljes fordítás.
MauroN: Nem szokás kiadni a készülő fordítást a fent említett lektorálási folyamat miatt, a nyers anyag kusza lehet, ráadásul folyamatosan válogatni kellene a kész anyagot és azt közzétenni rengeteg időt elvon. Bizonyos fordítócsapatok tesznek mérföldköveket és ezeknél teszik közzé az adott elkészült és feldolgozott anyagot, de elég nagy tervezést igényel az is.
Szinkron meg arcmimika kb semmit nem számít nekem. A DA-ban jók voltak az npc-k, de azért nem egy PST, ahol titkok a csapattársadról kb a második-harmadik végigjátszásban is derülnek még ki. Nem is beszélve Morte-ról és az ő nagy titkáról, vagy Dakkonról. Vagy lényegében bármelyikükről. És ezek a titkok a fő sztorit masszívan érintik, lényegében nem lesz tiszta a kép, ha nem ismered meg ezeket.
Ezt ígérték a pillarsba is, bár még csak act 2-ben vagyok, de már most látok ilyen lépéseket. Rendben van az interakció az npc-kkel: kidobhatod őket, persze, de kidobhattad a DA-ban is. Mellékküldit meg adtak a DA-ban is, szóval itt sincs változás. Igen, tehetsz helyére generált bábokat, de azzal megfosztod magad a legjobb részétől a játéknak. Sok értelme nincs. Grieving Mother vagy akár Aloth története azért nagyon nem rossz és nagyon egyedi pl.
Sir Quno Jedi: Ez az infó már a készítés kezdetén megosztásra került az alkotók által. Majd a kiegészítőben emelik a szintlimitet (remélhetőleg). Ebben is a BG1-re próbál hajazni a játék, ott sem volt elérhető az akkoriban használt 20-as felső szinthatár, sőt nagyoon messze elmaradt tőle a brancs az alap játékban.
Sheltem: Itt is beszélnek egymáshoz a companion-ok, csak nem lesz miatta külön cutscene mint a DA:O esetében és nem olyan gyakran, nem előre script-elve. De legtöbbször a karakteredhez (a kis portréjukon megjelenik a párbeszéd buborék jele de egyébkétn is lehet és érdemes is velük dumálni, lesz akivel meg muszáj), illetve vele diskurálnak vagy a környezetre reagálnak.
Esetemben például a harcos companion állandóan gügyögött a magamhoz vett, velem szaladgáló fekete kutyushoz mikor a városban bóklásztunk és megállt a csapat bámészkodni, azt mikor lecseréltem egy másik pet-re akkor nehezményezte a dolgot (konkrétan kérdezte hol van a kutya és mi ez az izé helyette?).
Egyes feladatokban a jelen lévő companion-ok hozzászólnak az eseményekhez, kommentálják a döntéseidet (magát a cselekményt nem befolyásolják ha csak nem kimondottan velük kapcsolatos a dolog). Sőt szunyálások után is lesznek diskurzusok ahogy haladsz előre a történetben.
Románc nincs, de ennek oka kiderül a sztori folyamán és a companion-ok megismerésével.
A varázsló spell-ek egy része itt nem is választható ki a listából szintlépéskor, hanem csak mások könyveiből lehet megszerezni. Elég nagy a repertoár csak nehéz megszerezni a szükséges elemeit, azonban a DA:O-val ellentétben itt nagyon más a szerepe a varázslónak. Ez a class itt nem arra van tervezve, hogy egyedül vigéckedjen a varázslataival. Egyedi világ saját szabályokkal és törvényszerűségekkel amik néhol szembe mennek a megszokott dolgokkal. Az sem mellékes, hogy a varázskönyvet elnézve lenne még 7-8-9-10-es szintű varázslatcsomag is de a játékban véget ér a repertoár 6-os szintűeknél (szintlimit miatt). Ki tudja milyen varázslatok lennének/vannak azokon a szinteken? Sebzésre gyúrt varázslóval meg lehet azért alkotni itt is csak nem szabad a berögzült "Int kell minél magasabb a varázslónak" sémánál maradni, mert az itt nem fog olyan jól működni. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2015.03.31. 09:15:11
nananananaaaa, ne keverjüka fazonta szezonnal. A DA1-ben kidolgozott élő karakterek vannak, bő háttérsztorival és kapcsolatokkal és jellemmel és véleménnyel. Plusz nem robotok lehet velük románcolni, ismerkedni, bartkozni és nagyonf ontos a hozzállásuk a karakterünkhöz. Ja és űberszinkron vérprofikkal, arcmimika, mocap, filmszerű megvalósítás stb. nagyon durva, más szint.
Itt az NPC-k csak a melléquestekért vannak kb. bent és simán kivághatjuk őket a pinyóba és tehetünk be helyettük magunk generálta bábokat. Néha az itteni NPC-k is interakcióznak, de ez minimálisra szorítkozik, nem fontos.
Nagyon sok pénz és idő kéne egy bio szintet elérni bárkinek, itt sem áldozhattak erre pénzt nyilván. Más kategória a két játék etéren.
ez jopofoa, en mindig szerettem ha van technologia, ha mas mas nem, mint letunt kor hagyateka. esetleg egymas mellett vannak technoktatak meg magusok.
nekem itt igy lattatlanban nagy pirospont, alig varom, hogy hetvegen osszerakjam a ket toros pisztolyos rugomat.
Na meg vegre van pihenes, veges szamu varazslat
imadtam a wizardry 8-at, de mindig zavart, hogy par nap alatt (jatekban eltelt ido) alvas nelkul vegig lehetett menni rajta es ebben az 1-2 hetben abszolut senkibol isten olo szuperhosokke valik a party. :)
Szerintem nincs semmi gond a románc lehetőségével. RPG-ről van szó, szóval opcionális a a dolog. Ha nem akarod, nem csinálod. Ha már beleraknak csapattársakat, különböző jellemekkel, háttértörténetekkel, motivációval, akkor szerintem meg kell adni a lehetőséget a játékos karakterének, hogy megbarátkozzon velük, megutálja őket, esetleg a szerelembe essen valamelyikkel.
Szerintem nem hülyeség a románc, nagyon jópofa dolog volt, én rendesen féltettem emiatt a hölgy karaktereket csatában :)
Mindegy ezen nem fogunk összeveszni ízlések és pofonok.
Azzal kapcsolatban, meg , hogy op volt a varázsló..hát őszinténszólva én szeretem ezekben a játékokban ha kicsit op a varázsló...hiszen mégiscsak egy varázsló... Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.03.31. 08:59:20
DA-ban OP volt a varázsló, azért azt sem kéne szerintem. A karakterek itt is beszélnek majd egymással, meg veled is, románc REMÉLEM nincs, eddig nem találkoztam vele, az Bios hülyeség, inkább ne legyen. Ráadásul a karakterekkel neked i beszélned kell (ez is xp egyébként) - amolyan planescape torment szinten, kiderül róluk dolog, titkaik vannak stb. Ezen a téren fejlettebb a DA-nál, bár az sem volt rossz (mármint az 1).
Azzal próbáltam én is az elején, de félbehagytam 1-2 óra után. Megvárom, hátha peccselnek rajta valamit, mert nagyjából bármivel mással könnyebb a játék.
Amúgy őszinte leszek veletek akkoris ha letoltok. Vannak dolgok amik jobbak a Dragon Age 1ben mint itt(viszont van ami itt jobb). Okok: -Karakterek: Ott élnek, beszélnek egymáshoz kalandozás közben, kapcsolat, románc alakul ki közöttük, az ember megszereti, megutálja őket, itt egyelőre nem sokat érzékelek belőlük a céljaikból(amiket itt leginkább én határozok meg). -Spellek: Na igen most beszéltünk róla, a wizard/mage spellek ott határozattabbak, látványosabba, hatékonyabbak.
Itt amik jobbak az én látószögemből: -Művészibb, szebb , területek -Fejleszthető tárgyak -Craft rendszer
Ez persze Act1 alapján mondom lvl4-5 ös partyval később változhat a véleményem több neves npcvel, más spellekkel.
Amúgy nekem abszolút nem illik a világba a pisztoly / puska, de ez az én hülyeségem, lehet azért mert nem szoktam meg ezekben a régi klasszikus rpg játékokban(szóval maradok az íjaknál, arbalest stb).
Kb. 20-25 óra. Nem rohanok, act 2-ben vagyok még és éppen hogy minden mellékküldetést megcsinálok, mivel szimpla grindért itt nem jár xp (ha betelt a bestiary, akkor az adott ellenfél elleni harcért sme jár xp). Meg a csapdák felszedése is jó xp. Amit lehet elolvasok, de van amit elnyomok (nem akarok spoilerkedni - a sárganevűekre való klikkelésekre gondolok), mert nem nagyon érdekel és nem is része a sztorinak.
Az a bajom a varázslóval, hogy a cipher és a druid lényegében ugyanazt tudja, csak jobban. Hatalmas vicc, hogy cipher lev1-en tud vakítani végtlenül, míg a wizard csak lev3-on és akkor is max kb kétszer per rest. És akkor a charmról nem is beszéltem, ami szintén lev1 a ciphernek. Végtelenül. A ciphert nerfelni kell, a wizardot meg buffolni. Van egy két jó kontroll spellje a varázslónak, de lényegében nyugodtan ki lehet dobni Alothot és betenni helyére másik npc-t, nem veszít sokat a csapat.
Ez azért elég gáz, mert általában a varázsló a kedvencem. :(
Mármegmiazhogy 12 a maximális szint!??!?! Há mindjárt szétvágok itt mindent, leuninstallálom és forró ectes ollóval kivágom a hdd-ből azt a cikket is, amin volt! Elégetem a netkábelt amin letöltöttem! Velem nem lehet eztetet csinyáni! :D Utoljára szerkesztette: Sir Quno Jedi, 2015.03.31. 08:46:17
Sheltem: Nem a játékidő mennyiségétől függ a szint, hanem a teljesített feladatok mennyiségétől és a felfedezett területektől (meg a felszedett csapdáktól). Szóval aki nem csinál másodlagos, sztorihoz nem kapcsolódó feladatokat az lassan fog fejlődni. Aki meg ráfekszik, az nagyon gyorsan. Speciel a csapatom már az Act 2 elején elérte a 12-es maximális szintet a 36000 XP-vel, pedig onnantól ugrik csak meg igazán a kapható xp mennyiség a sikeresen végrehajtott feladatokért. Az olvasgatás meg olyan, hogy gyorsan is letudható meg elég csak azt elolvasni ami érdekel. Én speciel összegyűjtök minden levelet és könyvet azt csak belenézek. Amennyiben kapcsolódik a feladathoz akkor végigolvasom (egy perc alatt le van tudva a szöveg ha hosszú, egyébként hamarabb elolvasom), amennyiben csak történelmi ismertető, kesergés akkor félrerakom és később olvasom el.
lwb: A varázsló addig gyenge míg meg nem tanulja a megfelelő varázslatokat. Ehhez más varázslók legyilkolásán, azok könyveinek megszerzésén, a varázskönyveikből történő varázslat megtanulások által lesz egyre jobb a jelentősen bővülő repertoárja által. Emellett több olyan tárgy is található lesz, ami növeli a harcban használható varázslatok mennyiségét. Sebzésben valóban nem lesz egy hű de nagy valaki még akkor sem, ha megfelelően van összerakva a karakter (might növeli a sebzést, az int csak a területet és hatóidőt befolyásolja, szóval ha nagy sebzést akarsz varázslóval akkor might-ra kell sok pontot rámolni karakteralkotáskor) controller szerepkörben viszont kétségtelenül jobb. A varázsló ebben a játékban kimondottan support karakter típus, nem damage dealer (arra is képes csak megfelelő varázslat legyen betárazva a megfelelő ellenfél ellen és akkor nem lesz gond), aki megteremti a lehetőséget arra, hogy a harcosok érvényesülhessenek. Egymagában nem vagy nagyon nehezen fog érvényesülni. Mindenképpen csapat kell mellé ami megvédi és támogatja a harcban.
Esetleg tégy egy próbát a druidával, ő nagyon másként varázsol, "nem merül le" ha jól olvastam. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2015.03.31. 08:44:09
Sheltem: Inkább puskát vegyél/vigyél, a gunner-t meg mindenképpen vedd fel a támadó képességek között még akkor is ha nem heavy armor-ban rohangászik a manusod, mert a páncél iszonyatosan lelassítja az amúgy is lassú fegyverek támadását (nagyon megnöveli a két támadás között eltelő időt, mert csökkenti a recovery értékét).
A legnagyobb puska is alig lassabb mint az arbalest, cserébe eleve van DR átütése és lesz nem egy olyan neves változata ami még rending-es is (ez extra 3 pontnyi DR átütést hoz még). Pisztolyból is lesz majd olyan ami eléri az arbalest sebzését ám annál jóval gyorsabb (ebből egyet találni, egyet ajándékba kapni lehet ha megfelelő dolgokat cselekszik az ember a megfelelő helyen és személyekkel).
Boltból inkább ne vegyél fegyvert, sokkal jobbakat kapsz és találsz ahogy haladsz előre a játékban, így csak feleslegesen kidobott pénz lesz. Inkább tedd félre a zsetont, hogy amikor eléred a 12-es szintet akkor majd felpakolhassad a fegyverekre/vértekre a legnagyobb képességeket, illetve a stronghold rebuild project-re is kell nem kevés és a védői is pénzt visznek el majd folyamatosan.
fordítás téma: Csapat csak akkor dolgozzon a cuccon, ha egyforma szinten értik az angolt és képesek ugyanazon megfogalmazást alkalmazni/rendelkeznek irodalmi vénával, mert különben megkergül aki megpróbálja összehangolni a külön fordított szövegeket egységessé, összefüggő nyelvezetűvé. Ezt kivitelezni, főleg lelkes amatőrökkel, kvázi lehetetlen. A vége az lesz, hogy aki az összefésülésért felel, annak kell az egészet lefordítania, hogy az egységes nyelvezet, hangulat mind megmaradjon és visszaadja a játék hangulatát.
A legjobb fordításokat irodalomban, nyelvészetben jártas, önmagukat választékosan kifejezni képes személyek tudták és tudják elkövetni. Ennek hiányában egy kusza, élettelen szöveghalmaz lesz az eredmény, ami korántsem képes visszaadni a hangulatot és a rejtett mondanivalót (már ahol van). Márpedig ezeken a leírásokon nagyon sok múlik.
Nehézség: Indítottam egy új játékot hard-on (a másik el van téve, majdnem a végénél jártam abban). A játék eleje jóval könnyebb, mint amilyen normál nehézségen volt. Valószínűleg mást mondanék, ha eleve ezen a nehézségen kezdem a játékot, de normál után ez a nehézség pofásabb, kezelhetőbb, szerethetőbb.
Kevesebb, néhány helyen jóval kevesebb, az ellenfél, bár akadt már kivétel is de még csak két helyen és ott a változás nem volt számottevő. Például ahol eddig volt 4 kis pók, ott most van 2 átlagos, ahol 4 kis farkas várt rám hogy harcoljunk, ott 2 volt meg egy normál farkas, maci speciel kapott egy kismackó segítőt, a falusi templomban is változott az ellenfelek száma (jelentősen csökkent, két esetben kicsit nőtt) és összetétele (találkoztam olyan döggel amivel nem találkoztam normál nehézségen), a játék eleji támadásnál meg sokkal kevesebb ellenfél volt normál szinthez viszonyítva, csak akik jöttek azok kicsit szívósabbak voltak.
A csapdák iszonyat keményen sebeznek és nem csak 1-es nehézségűek vannak a játék elején mint normál nehézségen (tudom az első dungeon-ben volt 3-as is normál nehézségen is de azokat ugye ki lehetett kerülni/semlegesíteni máshogyan, ráadásul ezek a csapdák nem is begyűjthetőek). A felszedett csapdák okos használatával nagyon könnyű megdögleszteni az ellenfeleket. Normál nehézségen a tűzgolyós csapdából kellett 2 is egy fekete zselé/shadow ellen, most egy is olyan pusztítást visz végbe, hogy öröm nézni és egész csapatokat teszek velük taccsra nem csak a leggyengébb lényekből.
Az árak ahogy nézem kicsit magasabbak. A pénzt a normál nehézségen jóformán nem költöttem (pár alapanyagot vettem csak mert a talált cuccok sokkal jobbak voltak mint bármi amit boltból vehettem), mert értelmetlen volt így csak holt súlyként volt nálam. Na most már van mire és miért költeni. Amennyire észrevettem, ezen a nehézségen mint ha hamarabb elfáradna a karakter és így hamarabb igényli a pihenést, ugyanakkor a maximum táborozási kellékmennyiség csak 2, szóval nem lesz nagy távorozgatás a semmi közepén gyógyulási célzattal, hanem irány egy település, be a kocsmába és ágyikóban szunya az extra előnyökért. A harcok, a kevesebb ellenfél és a nagyon erős csapdák miatt, gyorsabbak lettek számomra, kevesebb időt igényelnek. Amikor lecsapnak az is gyorsan megvan persze. :)
A tulajdonság próbák célszámai is feljebb kerültek, legalábbis némelyiké magasabb lett mint normál nehézségen volt. Például a játék eleji tiplizésnél mikor beavatkozhat a karakter egy helyzetbe, normál nehézségen 13-as dexterity kellett, hard nehézségen 15-öst kért a játék. Párbeszédeknél lassabban jön a hírnév, így több interakció kell hogy adott hírnevet szerezzen az ember (benevolent/cruel/stoic meg a többi).
Kis spoiler, konkrétumok (helyszínek, elérhetőségek) nélkül:
Akad egy második sárkány is a játékban a játék vége felé. Egy sky dragon. Szép, színes, két lábon sétálgató dög, de kanyarban sincs az adra dragon-hoz képest. Nos ezt a sky dragon-t, ahogy az adra dragon esetében is történhet, nem kell feltétlenül leölni. Ha mégis a felszecskázás mellett dönt az ember (mégiscsak két dragon eyes-t dob ami a legerősebb enchant-ok alapanyaga) akkor egy könnyű csatában lesz része. Amennyiben megkíméli, az jó pontot jelent majd a sztoriban később egy helyen a sztoriban, viszont azon a helyen több opció is lesz, több módon lehet jó pontokat szerezni.
20 óra játéknál már lvl9 vagy? Én 15nél vagyok lvl 4-5. Gondolom rohansz, nem nagyon olvasgatsz, mellékküldizel ilyesmi, máshogy nem tudom elképzelni hogy lehetsz 20 óránál már level 9.
Amúgy a wizard dps spelleket én sem érzem erősnek, inkább területi debuff spelleket, slow, pókháló stb használok , hogy mire odaérnek a csapatomhoz már kapjanak a rangeremtől meg a roguetól 1-1 lövést.
Szóval egyelőre a mágusom simán mehetne tanulni Morrigan hez a Dragon age 1 ből továbbképzésre :) Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.03.31. 08:24:36
Még csak nemrég van paladinom a csapatban (mert nevesített NPC). Harcosnak jó, mást még nem próbáltam ki vele, de asszem vannak valami aurái, amik az egész csapatot tápolják.
Hm. Kb 20 órát tettem bele és egy picit azért már látom,hogy vannak egyensúly problémák. A wizard pl elég gyengécske lett, főleg a limitált rest-tel. Monjduk pl. a cipher-hez képest, amelyiknek nagyon jó képességei vannak és harcban folyamatosan visszatölti a focus pontjait, tehát végtelenül ellőhetőek. Pl. a vakítás, a charm első szinten mindjárt!
Wizard max kontrollra jó, DPS-re nem nagyon. Legalább lev9-en csak a magic missile (és nagyobb szintű variációi) spammelésével tudok érdemi sebzést okozni, de pl. területre ható nagyot sebző varázslat lényegében nincs. A tűzlabda egy vicc, alig sebez. Én Alothot átképeztem tolvajnak, mivel rendes rugó az hiányzik. De akkor is kéne egy peccs, ami kicsit erősíti a varázslót, mert egyelőre az tűnik a leggyengébb kasztnak és most már azt sem mondhatom, hogy csak alacsony szinten, mert lev9-en DnD-ben már azért a varázsló is odatette magát keményen. Itt még mindig harmatos - sőt, talán gyengébb is, mint alacsonyabb szinten volt.
kiborít ez a sokáig töltés .amúgy egyre jobb a játék kezdek ráérezni.majdnem lvl 6 vagyok.a pénzt nem igazán tudom mire költeni eddig majdnem 14k-t van 1-2 egész jó fegyver a kovácsnál de jobb ami nekem van.biztos később lesz értelme.majd meglátjuk:)
Paladin hardról mi a vélemény? Van már egy wizzy és egy hunter+bear a csapatban.
De, úgy működne a dolog, viszont a teljes szöveganyag vaskosabb, mint a Háború és béke :) Akkor van értelme elkezdeni, ha belátható időn belül el is készül. 2400 munkaóra, ez csak csapatban képzelhető el. 20-30 emberrel már egész kezelhető lenne a dolog, ha heti 2-3 órát rászánnak a fordítók.
amúgy nagyon szeretem ezt a játékot de úgyérzem nem haladok vele.és hát nagyon kevés questet tudtam még le,mindjárt lvl5leszek 12óra játékkal.6fős a csapatom már.lassan visszanézek a korábban említett helyre hátha mostmár jobban boldogulok:)
látod, ellenvélemény is van :) akkor már inkább a puskákat nézném meg, de ez nagyjából csak szentiment, nem objektív dolog nekem a bowos ranger sebzése tetszik, az biztos, aztán simán lehet hogy az xbowos / puskás jobb, le kell tesztelni
Igen énis erre gondoltam , viszont a nagyon magas sebzés (és mégcsak nem is fine hanem sima) miatt jó lenne magas DR szörnyek lövöldözésére hátulról nem?
Még a paladinomnak is megvenném (azt hiszem a lovagi fegyverek közé is be van sorolva), mert nagyon nagy előnyt jelent, ha egy ilyennel nyitod meg a harcot!
Johnnyka: De csak egyszer kell vele lőni ;) Másodlagos fegyvernek tökéletes! Utoljára szerkesztette: Riddick21, 2015.03.30. 21:53:59
Raedric's hold kipucolása 10000 goldot jelentett kb. Ezért van szerintem értelme mindenkit leölni és lootolni :) Gilded Vale ben van egy neves arbalest 4000 goldért 45-50 a sebzése nagyon gondolkodom rajta...(nem fine, szóval még az sincs rajta) csakhát very slow...de lehet megveszem, szerintetek érdemes megvenni a roguenak vagy a rangernek ?
A magyarítást nem lehetne úgy megcsinálni, hogy fokozatosan kiadni, és sorrendbe haladni vele? Ahogy belenéztem, meg lehetne csinálni, (nem értek hozzá, csak egy felvetés) és aki nagyon szeretne vele játszani, de nem tud angolul, az így el tudná kezdeni, és mivel fokozatosan frissülne a magyarítás, így lehetne vele játszani magyarul. Vagy legalábbis elkezdeni. Én sem vagyok nagy angolos, plusz a játék nyelvezete elég nehézkes (bár zseniális) így szótáraznom kell, ami miatt lassan haladok, és mindig tálcázgatni kell. Értem én, csak na..kényelmetlen. Szóval én örülnék egy ilyen megoldásnak.
"Nyers de könyörületes"-t írtam. Ezt beszélgetésnél dobja be zárójelbe, jelzi mit fejez ki a karaktered pl diplomatikus. Ennél nem volt jobb ötletem :D
Vannak benn szép dolgok például nem tudom ezt hova tenni: Merciful Brute Hangulat jeleknél van, de eléggé ellentmondásos. Oximoron? Sajnos nem ismerem a kifejezést és a szótár nem segít.
Ja besétáltam level2 szinten a catacombába az első faluba, két fővel a felét ledaráltam de fura vagy 5x töltöttem vissza. Régen volt ilyen mikor odafigyeltem és éreztem kevés a kari amivel ide bejöttem. Ha nem mondják akkor is tudom a sztorit Avellone írta. :)
Rég volt, a conanba, mikor erőlködtem, hogy értsem az angolt amit beszélnek rég elfeledett angol volt :) Ahogy a conanos haverom mondta rég, állandóan kérdeztem angolul mit jelent angolul amiről beszélnek, jó sokan voltak azok az rpsek akiknek a nyelvét nem értette és én sem. Ez most hasonló. Ilyen az amikor szembesül az ember vele mennyire butító a világ amibe élünk. Milyen az amikor nem tudom milyen szintű az ellen ami jön, és hát igen újra kell tanulni sok mindent. DA:O volt az utolsó ami ütött de ez régebbi dolog :) Odabasz ez a játék de nagyon. Utoljára szerkesztette: Although, 2015.03.30. 20:28:55
Kivitelezhető lenne, viszont esélyesnek tartom, hogy a sword coast legends keresztbe tenne a fordításnak. Kard part egyébként is elég közkedvelt a Drizzt kalandjai miatt. Minden esetre már belekezdtem a menü és segéltetek fordításába, már az is nagy segítség szerintem, ha karakter generálásnál tudja az ember melyik képesség mire jó, ráadásul a varázslatokat is könnyebb lesz átlátni.
Én is fordítanám szívesen, és heti 2-3 óra elég is lenne a résztvevőktől! Ha összejön 20-30 fordító, akkor 1-2 éven belül elkészülhet (kb. 2400 munkaóra lenne a projekt).
Aki bújja a hivatalos fórumot, van már pontos dátum az első javító patchre? Valaki itt hétvégén hétfőt mondott ha jól emlékszem.
Igen elég sajátos nyelvezete van, szívesen látnám magyar kivitelben.
Botyika: ha 50 éves koromra is készül el is van értelme, a mai igényes játékokat a tartalma miatt játszom. Egy-kettőnek jobban kidolgozott története és világa van mint amiket a filmekben látunk. Tehát ha eljön az az idő amikor már nem érdekelnek, akkor valószínűleg már semmilyen tartalom nem izgat, sajnálnám ha ilyen lennék. Ebben az esetben viszont le kell cserélni a jelenlegi eltervezett sírfeliratom: AFK.