Ha valakit érdekel. Szerintem jó cikk. Van új info is legalábbis eddig nem olvastam róla. A kompánion rendszer mellett lesz faction rendszer is mint ami a Fallout NV-be is van. ""While designing the world of Pillars of Eternity, we drew from the full spectrum of the human experience, touching on broad subjects like religious and cultural conflict, oppression, and political upheaval alongside the smaller-scale travails of day-to-day life," says Olivia Veras, another of Pillars' level designers." Ez se hangzik rosszul. Ahogy nem fekete-fehér világot ígérnek. Nagyon kíváncsi vagyok erre a játékra. Mindezek alapján komoly mélysége lesz, beleélõs kis játék :) A térkép pedig elég nagynak tûnik.
Pillars of Eternity Update 79: Graphics and Rendering
Rövid kis video a játékból, szerintem csodaszép grafikája is lesz.
Full HD monitort használok és ez pont elég. Nagyobb felbontású monitor erõsebb gépet is igényel, ha ugyanolyan grafikán akarok játszani. Szóval vagy fejlesztek mindent, vagy nagyobb a felbontás, de csúnyább a játék. Sajnos nem vagyok milliomos.
Azt hittem, hogy rám utalsz vagy másra, akinek régi monitorja van. Ennyire régit nem hiszem, hogy valaki használ, viszont 4:3-as monitort és nem láttam boltban vagy 6-8 éve. Az 1280x1024-es felbontás óta 5:4 az elterjedt.
Én momentán senkit sem ismerek, aki ilyen kis kijelzõn tolja, vagy évekkel ezelõtt ezzel tolta volna (mondjuk 5). Melóra még elmennek ezek (az se mind1 milyenre), de játszani, meg multimédiának?!?!
Na ne szórakozzunk már... Én spec. még mindig 1280x1024-es 19 colos kijelzõn tolom. Most tervezetk 24 colora és 1920-ra ugrani, de ehhez nagyobb asztal és erõsebb vas is kéne.
Érdemes elolvasni rouge classról ír is milyen szempontok figyelembe vételével készítik. Nagyjából a csökkentet defenzív értékeket a támadás növelésére fordítja. És ez kell megjelenjen a speciális képességekben, buffokban. A finishing blow az például a conanba is benne van. :) Itt kicsit másképp fog mûködni mást jelent. Nekem nagyon tetszetõs eddig a rendszer, hihetetlenül kreatívak ezen a téren, de ezt eddig is tudtuk.
Há ezaz. Bebasznak egy 4-6 pixel magas fix fontot, amit 320*200-ban tökéletes is lehetne akár és után nálam 109ppi-n csillagászati távcsõvel sem lehet kivenni (pedig murvántiszta).
Mermér? Ezeréves baldursgate-eket is át lehet pofozni seperc alatt, csak neki kell álni. Emléxem NWN alatt mennyit szívtunk a mikronnyi fontok miatt édesistenem... Alapvetõen amatõrség egyetlen felbontásra és ar-re belõni a cuccost.
Nem rossz. Én Obsidian játékokat mind élveztem, vérprofik. Persze nem lehet AAAAA++++ minõséget várni tõlük, cserébe viszont olyat mutatnak, amit mások nem. Mondjuk én már a Dragon Age 3 és a Witcher 3 grafikáját tartom mostanság elfogadhatónak, de retrónak jó lesz ez is, sokat fogunk ezzel is nyomulni. NWN-ek is jók mindmáig. Az egyetlen probléma, hogy mivel nem 3D-s, így az ultramagas felbontásokon apró kis hangyák lesznek a karik. Remélem legalább a feliratok mérete változtatható, vagy skálázódik. Elvégre 2014 vazze...
azért nem úgy van az, hogy csak mindenki beleszól..
olyan 1000$ körüli már besegíthettél (~200 000 ft) NPC vagy taverna tervezéséhez már 5000$-t kellett adományozni, ami potom 1 milla Ft..
és a számuk limitált.. összesen lehet vagy 20 fõ, akiknek beleszólási joguk van meg vagy még 50, aki besegíthet, javaslatot tehet fegyverekre, tárgyakra (amit vagy megfogadnak, vagy nem)
Valószínû az idézõjelek miatt van, figyelmen kívül kell hagyni. :)
"IG: Some of the Kickstarter reward tiers allowed backers to design their‭ ‬own NPC,‭ ‬or even mercenary company.‭ ‬Have you started collecting those player-created aspects yet,‭ ‬and what happens if you receive something that really doesn‭’‬t fit into the game you‭’‬re creating‭? ‬Will it spark a diplomatic incident‭?
AB: We’ve‭ ‬contacted our backers for the‭ ‬Inn/Taverns already,‭ ‬and soon‭ ‬via the backer portal‭ ‬we will be collecting data for all of the other tiers including portraits,‭ ‬NPCs,‭ ‬items,‭ ‬and‭ ‬adventuring parties.‭ ‬Keep an eye out in the next few weeks if you did back Project‭ ‬Eternity at the higher tiers because you will need to fill out your survey soon.
Ez mekkora már. Egyébként ezen gondolkodtam, a kickstarter ezen jelege nagyon visszaüthet ha sokan azt gondolják értenek hozzá olyan szinten. Mindenesetre érdekes lesz figyelni az ilyen cégek hogy kezelik le ezt a helyzetet. Ez egy kicsit õszinte vélemény volt az emberünktõl. A másik amibe lehet bízni a rétegjátékos kategória talán nem fog ebbe a hibába esni folyton bele akar szólni, a végén meg mikor kész, akkor csalódott lesz az eredménnyel :)
OFF Shadow of.... Kickstarteren nézelõdve találtam, érdekesnek tûnik.
Hehe, ha valakit érdekel.
A gamebansheen láttam. Avadon Elvileg mostanában jelenik meg :)
na igen D&D az az univerzum, ahol keményen meg kell azért dolgozni, hogy szar játékot csináljon az ember :)
handbookok tucatnyai segítik a mesélõt/kiadót, hogy horrortól (ravenloft) az élõ ûrhajókon át (spelljammer) a post holocaustig (dark sun) bármilyen közegben lehessen jó játékot csinálni, ahol kidolgozott civilizációk, kultúrák, szörnyek és varázslatok/tárgyak ezreibõl lehet válogatni
A natur jatekban nem fogod megtalalni az ehhez hasonlo crafting modokat, hanem csak az un. Persistent World-okben, amik gyakorlatilag multiplayer modok. Ilyen persistent world peldaul a magyarorszagon nepszeru Dalakora. Olyannyira, hogy meg mindig uzemelnek magyarorszagon ilyen moddal futo szerverek, tobb mint tizenegy evvel a jatek kiadasa utan. Na persze szvsz nalam ezek a cRPG-k, nem a mostani akciotrendi jatekok. Mondjuk en kifejezetten kedvelem, amugy is a D@D-t.
jaja, elsõsorban MMO-s, rapid-action tapasztalat, NWN-es tetszik, amint eljutok oda, hogy befejezem a BG-et, meglesem azt is, így a leírtak alapján szimpi :)
Szerintem te csak az MMO-k kraftolas tapasztalatait latod. Nem egy jo craftrendszer volt felepitve pl az NWN modjai kozott, ahol heteken at honapokig tartott a craft, raadasul ugy volt megcsinalva, hogy pl a nyersanyagok nem is voltak megtalalhatoak minden teruleten, hanem a joval magasabb szintu targyak alapanyagai, csak es kizarolag a szinthez igazitott volt, tehat nem lehetett az igaz, amit irsz "a paraszt gyerek (nem pejoratív), elmegy szerencsét próbálni megöl sok szörnyet és hoppp, nulla tapasztalattal megtanul teljes vértet készíteni 1 óra alatt, amit ennyi idõ alatt le is gyárt, úgy hogy nincsen kovácsmûhelye."
Jah csak elotte kell am, banyaszni, kiolvasztani az ercet, a dragakoveket,vagni, csiszolni, kulon otvos mesterseggel az aranyat olvasztani formaba stb. Es kozben a tapasztalat megall egy szinten, nem tudsz fejlodni, mert a szinted nem elegendo, hogy elmenj mas helyekre mert a mobok leolnek pill alatt, mikozben mondjuk egy rezgyurun kivul semmit nem tudsz elkesziteni es amely itemeknek a max erteke sehol sem eri el a jatekban talalhato itemek folotti erteket es alacsonyabb a tulajdonsaga a spec itemeknel.
Amugy olyan jatekkal meg nem talalkoztam, hogy tabortuznel lehet fegyvert kovacsolni, mindenhol meg az mmokban is, ahol utalatos a kraftrendszer olyan helyet kell keresni, ahol ez megteheto a varosokban.
crafting = mókolás/gányolás, csinálsz valami szart, hogy kihúzd vele addig, amíg a városban egy profi nem csinál neked egy jót
Válaszok össze-vissza:
Jaja, szinte biztos, hogy én túlzóan ágálok, mert máshogy szocializálódtam, ebbe belejátszik erõsen, hogy a D&D (2.5 szabályok) party aminek 8 évig meséltem, pap nélkül játszott, így sokszor hetekig városokban/útmenti fogadókban pihetek/mulattak amíg össze nem kapták magukat. :)
Természetesen az ilyen dolgok megítélése izlések és pofonok, nekem tuti idegesítõ marad ez a crafting :)
Addig nincsen gond, amíg a fegyver/vért kopását tudod lassítani, lásd Betrayal at Krondor, na de számomra elfogadhatatlan, hogy a paraszt gyerek (nem pejoratív), elmegy szerencsét próbálni megöl sok szörnyet és hoppp, nulla tapasztalattal megtanul teljes vértet készíteni 1 óra alatt, amit ennyi idõ alatt le is gyárt, úgy hogy nincsen kovácsmûhelye. o0
Az is oké, hogy a természet gyermekei táborozásnál pár óra alatt kifõznek 2 zuzmóból némi potiont, miközben a harcosok örködnek, az megint nem oké, ha a 3. szintû vazsi 2 perc alatt összedobja a sebezhetetlenség italát mindenféle vazsilabor nélkül. :)
Arról meg már ne is beszéljünk, hogy ha jól tudom egyedül a Betrayel at Krondor merte azt meglépni, hogy a HP-d függvénye a támadási erõd, tehát 4 HP-n nagyon nem úgy harcolsz mint 100%-on.
Persze van olyan játék amelyiknek jól áll a crafting, mondhatni kötelezõ eleme a világnak, az meg a Fall Out.
Witcher: na itt szerintem is teljesen elfogadható az akció-rpg keveredés, a mágia erõs és ritka mint a varázstárgyak, nem kezd el hõsünk +10 mindenre varázstárgyakat gyártani csak azért mert egyszer látott 1 kovácsot meg egy csigát. Ráadásul remek világ, ami nem köpi szembe magát, értsd: nincsen minden bokorban aranyak százait érõ tárgy, amit szegény npc-k dobálnak el, hogy nekünk jó legyen, nekik meg rossz :)
Gyakorlatilag egy lengyel cég maradt aki a hivatalos piacon tényleg rpg-ket készít, minden szempontból. A többiek már csak a nevet használják, többé, kevésbé, Bioware, Bethesda, stb. Pár nagyon kis cég van de õk nem rúgnak labdába. Anno nagyon régen pár hónappal a tesV megjelenése után írtam Giskardnak aki nagy modder volt korábban, még a lore se északi hanem amerikai kisvárosi. És ez szánalmas. Most nézegettem a forumát és gyakorlatilag õ is felírta ezt, hiába a bõ lore nem sok köze van a tes lore-hoz. Úgyhogy ne akadj el apróságokon :) A kickstarter az utolsó mentsvárunk :) Úgyhogy hiszem az Eternity minden szempontból jó lesz az Obsidian még nem adta fel :) Vagy ahogy egy nagyokos forumos mindig mondja fogad el változik a világ :) És nézd mi a jó benne :)
De ez nem zárja ki hogy fejlesztés is legyen. amíg a story, karakterek, harc és egyébb fontos elemek nem sérülnek addig nem kell aggódni, az a helyzet a "hivatásos" ipar nagyágyúi ennél durvábban szarják el a dolgokat mind mmo mind solo terén. Meglátjuk a TESO mit hoz de már csodákat nem várok rp területen csak a név maradt.
Ja és ne aggódj, ez az lesz. Nem véletlen kickstarter projekt.:)
Engem peldaul a craftolasi rendszerek egyaltalan nem zavarnak, sot. ellenben az akcio RPG-kre butitas annal inkabb. Gyakorlatilag a mostani RPG-k, semmi egyebek, mint FPS-ek, na persze a shootingot nem kell szo szerint erteni, ellenben a megvalositast igen, annyi a kulonbseg, hogy nem puska van a kezedben,hanem kard,vagy uto/zuzo/szuro fegyver vagy ij, es csapkodsz veluk spammelve az egergombot mint a hulyegyerekek. Az szamomra nem RPG, hogy van par szoveges menu es par kerdesre valaszolgatni kell es mellette meg az egergombot spammelem.
Raadasul ezt mar meginkabb tovabb fejlesztik, sok RPG-nek kikialtott akcio-formedveny mar a mostani MMO trendet/divatot koveti megvalositasukban is, grindfesttel es gyors akciofunkciokkal/spellekkel stb.
De az MMO-knal is kezdenek tovabblepni, aminek a valtozasai szvsz ismet fog gyuruzni a trendisegevel. Gondolok itt peldaul az uj koreabol jott MMO-kra, mind kivetel nelkul AKCIO-MMO, egerkattintas kombokkal varazsolnak/akcioznak !!!! Hat a tokom kivancsi arra, hogy bal+bal+bal+jobb klikkel susse el pyromancerem a tuzlabdat majd egy RPG-ben.
Szerintem eltúlzod a dolgot. Ez független crpg vagy rpg én spec hiányolnám mert ez egy lehetõség. Fõleg ha számolsz a fegyverek kopácsával akkor kell legyen valami repair képesség onnan egy lépés hogy készítesz magadnak fegyvert. Szóval én el se tudom képzelni enélkül.
nálunk egyébként néha elõkerül ez a classic-rapid crpg téma, hogy vajon mennyire megcsúfolása,kiherélése a szerepjátékoknak, az ami mostanában megy (irreális regeneráció + mindenki ért mindenhez, legalább 4-10 szakma királya amellett, hogy kaszttol függetlenül varázsol is).
A vélemények elég vegyesek, én ugye nagyon ágálok a rapid ellen, más szerint teljesen rendben van, mert nem kell pihenéssel idõt tölteni,stb.
elsõsorban azért bosszant mert azt hittem ez tényleg old-school crpg lesz, nem pedig "azonnalmaxon-polihisztor" tipusú újhullámos csoda :(
persze a teljes igazság része, hogy régen is volt ilyesmi, lásd wizardry 8 (pedig szeretem a wizardry világát): 2 hét játékbeli idõ alatt 0 alvás, 30+ szint, világ megmentve, done, de legalább nem akart senki köveket ütögetni :)
na ezért haragszom nagyon a fantasy mmo-kra, mi a francért kellett a crafting?
tegye fel az a papiros szerepjátékosok (klasszik crpg fan) a kezét akiknél ez legalább egyszer is megtörténhetett:
DM: Az ellenfeleitek lerohannak titeteket, az orkok vezére pusztító csapást mér rád, de ügyeségednek hála a pajzsod felfogja a fejedet szétzúzni akaró támadást, de sajnos a már megviselt pajzsod kettétörik, mit csinálsz?
Harcos: semmi vész, itt egy szikla, ütök rá kettõt, lesz belõle vas! van bányász/földmérõ/kövek szakértõje magiszteri titulusom, köv körben csinálok egy acél pajzsot, amibe belerakom a múlt héten talált bányászbéka lábát, így +3 idõjoslás és +4 vizilégézésem is lesz!
Dm:.... o0 dehát hogy?!
Harcos: itt egy tábortûz, majd ebben kikovácsolom
Vazsi: bár kétt körrel ezelõtt az ogre rámdobott egy sziklát és eltört minden csontom, de mivel az elõzö körben virágokat szedtem és lepkét legeltem már maxon is vagyok! Elsütöm a miden életet elpusztító, de a csapattársaimat gyógyító 1. szintû varázslatot (természetesen a mannám is maxra került egy kör alatt) és nyertünk!
DM: hogy mi? o0
Erdei elf: jaj de jó, gyorsan megnyúzom az összes orkot elszopogatom a szemüket és kupát csinálok a koponyájukból, ezért biztos ad pár ezüstöt a szatócs!
Vagy fogalmazzunk úgy, hogy a szép grafika nem csak fotórealisztikusságot jelent. Kiskoromban ez még nem értettem, hogy pl. miért mondta valaki azt, hogy a DoTT vagy a Sam & Max igényesebb, mint pl. a Mortal Kombat I része, ami lényegbéen nem mûvészi volt, hanem "brute force".
A Trine-nak csak a demójával játszottam és videókat láttam, de az audiovizuális élmény már úgy is fantasztikus volt. Mûvészi grafika, igényes zene.
hát, szvsz, ha régi motoros vagy, és még papiros szerepjátékot is nyomtál akkor pont nem érdekel a grafika (a fantáziád úgy is szebbé teszi), kivéve, ha agyatlan h&s játékot nyomatsz. A wow által behozott crafting/talent rendszer meg megölte a crpg-t rendesen. Nem véletlen van igény az old school játékokra, ahol a harcos, harcos volt, nem pedig bányász/kovács/varázsló/virággyûjtõ/lepkész/kardforgató.
A vízszint süllyedés résznél gondolkodtam el azon hogy ezzel csak reprezentálták a játékot,vagy ez változik játék közben is.Mert azért az dobna rajta hogy ha egy küldetés után a gátat kell kipucolni és után megnyílik az eddig elzárt rész is mert nincs akkora vízmélység.