Én csak most értem közel a végére, időhiány miatt. Nem sokmindent vettem meg ez idő tájt. De ez megérte a pénzecskét amit adtam érte. A sztori jó, a karakterek jók, a harcrendszer élvezetes, nagyon nem tudok negatívumokat mondani. Nem hiszem, hogy lesz esélye a Witcher 3 ellen, de nálam ez lesz az év rpgje. Még egyszer, talán utoljára, átélhettem ezt a különleges élményt. :)
Sikeres volt a toborzás a magyarításra? Elég nagy csend van a téma körül...
Néhány képen látom, hogy a karakterek fölött zöld, apró pontok vannak. Azokat hogyan lehet "odavarázsolni"?
Hú nagyon félek elolvasni , biztos nagyon "színvonalas" :) márcsak a "gyenge tárgykészítési rendszer" negatívum miatt is. Miért is? :) Szerintem rohadtjó..Dragon Age1 hez képest pont ezaz amiben a Pillars of Eternity kiváló.
57 óra volt.Ma fejeztem be, és még maradt mellékküldi a felvett npcknek. szóval 60-62 is simán meglett volna ha maximálisan rámegyek. ígyse rossz :) Ráadásul a vége felé más volt szöveg amit átugrottam. Ha kijön a kiegészítő majd megint végigtolom más felállásban).
Remélem sikerült még befejezned ezt a csodálatos játékot :((( Számodra kezdődik egy új szerepjáték egy másik helyen, nemsokára találkozunk egy másik fórumon :((( Kurva kibaszott igazságtalan geci élet az...
Vége után nem kapod vissza az irányítást, lezárásra kerül a sztori, nincs lehetőség függőben maradt feladatok befejezésére. Egy elbeszélésben megnézheted hogy a cselekedeteid miként befolyásolták a környék eseményeit hosszú távon, illetve milyen hatással voltál a karaktered mellé szegődött társakra.
hülye kérdés jön mert még csak az act 1-ben tartok, DE ha 1x a fő sztorit megcsináltam akkor az a "karim" megy a "levesbe"? vagy be tudom fejezni utána még az egyéb küldiket?
Egyébként nincs gond a játék hosszával, nem érzem, hogy rövid lenne. Persze ebből a játékból semmi sem elég, de nagyon rendben van a hossza(főleg ha még lesz hozzá kiegészítő is).
A sztori során vannak fix szintlépések, akad ilyen az Act 3-ban is, szóval kár ilyesmin aggódni. Az lesz a művészet ha nem sikerül elérni a 12-es szintet. Akkor tudni fogod, hogy jelentős mennyiségű tartalmat kihagytál.
Va ugyen 15 bounty feladat, ezek összesen adnak annyi XP-t mint amennyivel 1-es szintről 9-10-esig eljuthatna a csapatod. Nagyon bőkezűen osztogatja a program ezeknél a feladatoknál a jutalmat, így lényegében csak ezekből és a sztori fix szintlépéseiből is elérhető a 12-es maximális szint anélkül, hogy egyetlen más feladatot csinálni kéne. Od Nua-ban a 7-es szint után van még 3 feladat (ezek közül kettőbe már belefutottál de még nem tudtad lezárni), amik XP-t adnak, nem is keveset.
Act 3-ban meg van majd 1 tucat feladat pluszban (nem számítva az itt lezáruló companion quest-eket).
Adra dragon-t meg jóval gyengébb csapattal is le lehet verni ha a megfelelő módon áll neki az ember és nem csak nekiesik. Amennyiben csak odamegy lezúzni a sárkány arcát, akkor még 12-es szintűvel sem lesz könnyű.
A szintlépéshez meg ne csíkot nézz hanem a karakterlapon a pontos értéket. Az informatívabb és pontos, nem úgy a csík. Act3-ban már nem 100 Xp-s jutalmak járnak már, hanem ezres nagyságrendűek (talán a legnyomibb futármeló lesz ami keveset ad de az tényleg annyiból áll csupán hogy felveszed majd egy területtel odébb leadod a küldeményt), így a level 12-höz szükséges 36K XP elérése nagyon gyorsan megoldható.
Ez alapján amit írsz vannak félelmeim, hogy nem lesz meg a 12. szint, pedig Adra Dragonnak 12 es csapattal szeretnék nekimenni :) Ugye most jöttem át Act3 ba és most léptem meg a lvl10 et(kb 2 centi csík van meg 11hez) tehát 2 teljes szint kell még. Van még kb 6-7mellékküldi ami Act3ba szól(közte 1-2 a felvett karakterektől). Mondjuk Bountykkal is jön még valamennyi, hát meglátjuk. Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.04.13. 09:15:39
Sheltem: Viszonylag rövid igen. Van benne tartalom, de nem olyan időhúzó módon szétszórtan található hozzájuk a megoldás mint mondjuk az Act 2-ben. Maga a sztori itteni része kevesebb, mint 2 óra alatt is lezavarható és lehet menni a befejezésre ha akarsz (ami bunyókkal együtt sem tesz ki egy órát és akkor nagyon de nagyon lassan olvasol). De olyan 8-12 óráig is el lehet szöttyögni annak aki akar, mert feladatok azért akadnak, amikből ha jól emlékszem legalább 1 tucat, ha nem több, található az utolsó városban.
Nah most kezdődik az Act3, most tudok átmenni alul. 46 óra játékidőnél tartok, lvl10es party (sok mellékküldi act3as területekre szól azok még nyilván nincsenek meg). Od Nua 7es szintjén vagyok(nem csináltam a hétvégén) most Od Nuát folytatom mielőtt belekezdek az Act3 ba(meg a maradék act2 mellékküldikbe) Bountykból kb 4 van kész. Szóval nagyon remélem, hogy vége felé már 12es leszek..Kíváncsi vagyok a 6os Wizard spellekre is. Act3 nagyon nyúlfarknyi lesz?
Nem azt írtam, hogy csak hármat lehet, hanem elsőre csak hármat lehet a játék korai szakaszában, az Act 3 előtt. Az okot te is tudod, mert az egyik az első négyesből a kezdetben elárasztott terület túloldalán van
ez lenne a problémás ogre + ogre matron + ogre shaman csapatos buli közvetlenül az utolsó város előtti első terepen egy barlangban
és az út ide csak Act 3-ban nyílik meg. Összesen 15 van belőle és mind megcsinálható, de egyes részekkel várni kell mert a játék nagyobb részében még elérhetetlenek.
Megtanulni meg tud a varázslód akár 6-os szintű varázslatot is, de használni csak akkor fogja tudni mikor elérhetővé válik. Az 5-ös majd level 9-en, a 6-os meg level 11-en. Nem mellesleg a level 9-es varázslónak az 1-es szintű varázslatai átalakulnak per rest-ről per encounter-re, azaz első szintű varázslatokat a korábban megszokott pihenés nélkül is tud majd folyamatosan durrogtatni a csatákban. Level 11-en ugyanez lesz a második szintű varázslatokkal is. 13-as szinten jönne a 3-as szintűekre ez az előny, de a játék csak 12-es szintig van kidolgozva.
Lore-nak meg nem sok köze van a varázsláshoz, az a tekercsek használatához szükséges és legfeljebb 8-as értéken, mert a legerősebb tekercsen lévő varázslat 4-es szintű. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2015.04.12. 13:42:10
Azt mondjátok meg nekem, hogy a lvl8 wizardommal tanultam meg könyvből 5ös szintű spellt 2dbot. Viszont csak 4ig tudok varázsolni 4ig mutatja a quickbaron a spelleket(lore 12es). Lvl9től fogok tudni 5öst?
Miért csak 3at lehet megcsinálni a bountykból? Én most csinálom a 3.at nem 12 lesz?
Amennyiben kizárólag a sztorival foglalkozik és nem mászkál el másoknak feladatokat csinálni, úgy valóban reális a 9-es szint a játék végére. De ha nekiállsz mindent megcsinálni, akkor akár Act 3 kezdetére, sőt akár Act 2 vége előtt már elérheted a 12-es szintet (bounty feladatokat minimálisan végezve, mert úgyis csak az első 3-at lehet megcsinálni Act 3 előtt ugyanis a 4. feladat egy olyan helyre szólítja el a csapatot ahová csak Act 3 során lehet eljutni leghamarabb) mert olyan sok a kapható/elvállalható feladat és igen bőkezűen szórja a program az XP mennyiséget. Azt akkor a companion-ok által adott feladatok még csak képbe sem kerültek. Van itt tartalom dögivel, csak győzd megkeresni. :)
Én 8.5 es szintű vagyok és a játék kb 6% ánál tartok és most kezdem el a bountykat csináéni OD Nuaból 6 szintet csináltam. Végig 6 karakterrel mentem..Tehát simán leszek 12 a végére. Mellékküldiket kell csinálni és annyi.
Néztem Angry Joe bemutatóját, ő meg azt mondta 8as vagy 9es szintű leszek mire befejezem a játékot, na mondom akkor jól állok mert már 9es vagyok, de akkor úgy látszik ezeket a küldetéseket ő is kihagyta.
A másodlagos feladatok egy része nem mászik az ember arcába az biztos, így alaposan körül kell nézni értük és bemászkálni sok helyre, beszélve mindenkivel és olykor mindennel ami kicsit is gyanús vagy eltérő a megszokottól. A csapatod szintje miatt vélem úgy, hogy többet is kihagyhattál, elmehettél mellettük anélkül, hogy észrevetted volna a lehetőséget. Ez nem baj, lesz felfedeznivaló még a második végigjátszásra is legalább. :)
Xp valóban nem jár simán ölésért (nem is baj), ellenben Od Nua esetében több másodlagos feladat is van, amik miatt szintet tudsz ott lépni és nem csak tárgyakat meg pénzt szerezni.
Első mindjárt a 3. szinten, aztán a 7-esen az egyik companion-od (Kana) feladata teljesíthető, igaz utána vissza kell menni vele az 1-esre (használd az első szintre közvetlenül felvezető lépcsősorokat ott ahol van ilyen), hogy lezárásra kerüljön a feladat és megkapd az XP mennyiséget, aztán szintén akad feladat a 12-es szinten ami a 13-ason kerül teljesítésre azt onnan visszamész a 12 és máris dől az XP. A 14-esen újabb helyzet adódik majd aminek megoldásáért XP-t lehet bezsebelni nem is keveset (már ha nem fullad bunyóba a dolog), aztán a 15-ös a vége ahol két módon is teljesíthető a Master Below feladat amiért egy nagy halom XP jár. Meg aztán itt Od Nua-ban van egy darabokban lévő kard (4 darabban, 4 különböző szinten szétszórva, mindegyik darab megtalálásához scout módban kell nézelődni) aminek darabjait begyűjtve utána leszállítva azt a megfelelő kovácshoz és összerakatva kapsz egy piszok jó kardot (DR csökkentő alaptípus jó erős extrákkal) és egy halom XP-t.
A mellékküldetéseket megpróbáltam mind teljesíteni, de ezekről a bounty feladatkról még nem halottam. Od nuaban a 11es szinten vagyok, de onnan inkább loot jön és nem xp (olvastam hogy a leölt npckért nem jár tapasztalt). De akkor megpróbálom ledumálni hátha sikerül.
Minek akarod leölni? Az csak az egyik megoldás, ráadásul nem is feltétlenül a legjobb. Simán ledumálhatod vele a problémát és harc nélkül lezárható a sztori, ráadásul több XP-t is hoz a dolog és a sztoriban is lesz szerepe annak, hogy ezt a szituációt miként oldod meg. Csak ne próbáld befolyásolni/győzködni, simán csak beszélgess vele.
Gyanítom több dolgot is kihagytál a korábbi Act-ek során, ha Act 3 ezen részére még nem érted el a szintlimitet. Elég nehéz ugyanis nem elérni Act 2 végére. Mondhatni tudatosan kell kerülni a feladatokat hozzá.
Bounty feladatokat valószínűsítem, hogy nem csináltál (wardens lodge-ban veheted fel a feladatokat amint felépítetted azt az erődödben). Azokkal nagyon jól és gyorsan lehet fejlődni és jó cuccokat is kaphatsz.
Od Nua területén meddig mentél le? Ott a 7-es szintig lazán lemehet egy csapat úgy, hogy 4-esen kezdi és mire azt a szintet befejezi, már legalább 6-os szintű lesz. Ennek oka, hogy másodlagos feladat is szerezhető meg teljesíthető út közben és egy companion feladata a 7-es szinten teljesítésre kerül. Mindkét eset 1 szint ugrást hoz a csapatnak. A lentebbi szinteken is lesz még másodlagos feladat amit teljesítve újabb szintlépés(ek) borítékolható(ak).
Amennyiben a Sky dragon, ő van a romos templomban, 9-es szintű csapatodnak leküzdhetetlen kihívást jelent, akkor azt a 12-es szintűvel is meg fogsz szenvedni vele. Az a sárkány marha gyenge, alig erősebb mint egy drake abból meg már gondolom többet is hidegre tettél. Valószínűleg mindkét nevesítettet is. Na a barlangi drake amelyiktől egy követ vehettél el az sokkal komolyabb kihívás volt, mint ez a sky drake. Próbálkoztál más csapat összeállítással esetleg?
Én arra gondolok akiért elküldött az isten a rom templomába hogy öljem meg. baszott nagy kék. De akkor lehet hogy addig mellékküldetsézek meg befejezem od nuat hogy fejlődjek még.
De ugye nem Adra Dragonra gondolsz? Mert neki 12 es partival menj majd. Az 5 ös szinten lévő draket le lehet csapni 5 ös partival is már ha jól mikrózol.
A templomban a sárkányt hogyan lehet legyőzni? A távolsági és közelharci fegyverekkel se tudtam sebezni, úgy sikerült valamennyire levinnem az életét hogy elkábítottam papommal és mágusom és a druidám legdurvább terület sebző képességeit rányomtam, de így se sikerült teljesen megölnöm, mert mindig kinyírt pedig hatfős partit vittem. Próbálkozzak tovább ezzel a taktikával vagy van jobb?
Legjobban attól dobom le az ékszíjat ahogy szépen megvan rajzolva minden.. Egyszerűen gyönyörű ez a játék. Amúgy egy deka buggal nem találkoztam eddig. Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.04.11. 21:24:53
Kb túl vagyok a felén a játéknak, hát nagyon nagyon élvezem :) Annyi hogy nem mindig vagyok túl türelmes végigolvasni minden szöveget, de azért igyekszem. Nagyon nagyon jó játék ez. És valóban lehetne méghosszabb, de nem rossz ez így sem :) Még a végénél se vagyok de már várom a kiegészítőt hozzá.
Sziasztok. Azt észre vettétek hogy az XP függ hányan vagytok a csapatban? Plusz most kaptam szólóban 700xp. Ha ketten voltunk akkor 1350. Úgy hogy nem lehet gyorsabban fejlődni hiába vagy egyedül. A csabda hatástalanitas ad fixen csak ugyan annyi XP-t. A BG-ben fix XP volt nem változó.
Azt jelenti, hogy a Unity 3D Engine-es - jellemzően olcsójános indie játékok, de sajnos (!) egyre több A+ fejlesztő is lecsap már rá - játékok 90%-ánál az ún. resource.assets fájlban [a motor miatt más nem lehet a neve egyetlen játékban sem] kellene turkálni, és oda vissza is tenni az esetleg (!) lefordítható fájlt. A motor ugyanis erősen nem MOD-friendly. A STEAM-es verziók esetében meg az ilyen fájlbuhera többek között azzal is járhat, hogy kap egy frissítést az adott játék, és úszott a levesbe a teljes lokalizáció. Amit lehet újra implantálni, a frissebb verzióra.
Na most, a "Pillars of Eternity" esetében a fejlesztők nemes egyszerűséggel NEM a resource.assets fájlban tároltatják a lokalizációs fájlokat [szövegek, mert a hangok továbbra is archívumokban vannak], hanem a könyvtárstruktúra megőrzése mellett így: Steam | steamapps | common | Pillars of Eternity | PillarsOfEternity_Data | data | localized | en S ott van a több mint 1000 darab xml fájl, a komplett szövegállománnyal.
játéknál amúgy kevésbé zavar, de 1-1 program esetében mint a böngésző-obs ... idegbajt kapok 1-2 magyar "leírástól" így szinte 99% h angolt fogok találni, amihez meg a fordított magyar menü nevek nehezen passzolnak :D
hálisten tudok angolul eléggé :D csak múltkor az OBS magyarul telepítette magát én meg egy angol guide alapján akartam állítani valamit és nem jött össze hogy a magyarba mi lett ami angolul volt :D
A varázslat egyszerű: * vagy tudsz annyira angolul-magyarul, hogy a váltás ne legyen probléma * vagy a gépeden vannak az eredeti szövegek, plusz egy Notepad++ * vagy Google.
hát nálam kaszt függő, mondjuk mivel tolvaj fetisiszta vagyok így ugye az első. Pl. DA:O-ban direkt nem vettem fel tolvajjal azt a perket, ami lehetővé teszi, hogy két normál méretű fegyverrel harcoljon, mert az nem illik egy rugóhoz. :)
Mondjuk az is igaz, hogy a BG-ben fél-elf ranger két karddal mert az táááááp :D
Középső. :) Ha meg távolharc akkor meg short/longbow, xbow nem annyira az én stílusom. Ez a soti,pisztoly,puska meg főleg, bár mókás tud lenni amekkorát odaver.
ezt kipróbáltam a witcher első részénél működött ott is sokáig töltött és lassan mentett ha sok mentésed volt kimásoltam a régieket máshova és gyors lett,itt ez nem hatott :) de nem téma már .csak mondtam :D nem lényeg amúgy tudom miről beszélsz nyugi :D
ja, és minden "rohadt RPG-nek" van egy nagyon-nagyon szemét húzása, rávett minket fiúkat, hogy szeressünk babázni :D
hmmm, most akkor ezt a páncélt rakjam rá? hmm, kard, pajzs? esetleg kétkezes kard? húúú, looot új tárgyak, irány babázni :D
Mai napig bent vannak a DA:O topikok a kedvencek között, jó olvasni, hogy másnak milyen élményt ad a játék :)
Az is érdekes, hogy eleinte imádtam a csatákat, a várban (ember vonal), első ogre mint bossfight, huhu, rohangáltam mint a mérgezett egér :D
Na igen, meg csevegni mindenkivel, ajándékok, döntések, Morrigant szanaszét udvarolni, hogy ne csak szexelni akarjon (abból még lehet gond, hogy anyucit életben hagytam) :)
Aztán egyszer csak túl sok lett a csata (minden DLC megcsinálva, fő küldinél megvolt a grál, a vazsik, épp a farkasokat ütöm), túl sok elfgyökér a ládákban, blizard, pause, loot, repeat, világ ide, vagy oda, de kifulladt nálam, na de egyszer majd csak folytatom :) Utoljára szerkesztette: Renegade, 2015.04.09. 14:38:29
h&s-től messze van sőt, nálam még egy akció rpg-től is (a 3. rész már sajnos teljesen az)
én elég sokszor kijátszottam a DA:O-t a világa miatt, pl kb 4.nél jöttem rá hogy
az elf-farkasember balhéban lehet a farkasok pártjára is állni ha úgy játszod ki a kártyáid
valamint a karakterek a külön kis sztorik miatt "éltek" a Camp is meg volt töltve élettel ami szintén pozitív, bár néha idegesítő is volt (nameg a DAO is hajlamos volt sokat tölteni :D)
viszont itt nem várom el ugyanezt, mivel ez teljesen másik játék, itt úgy tölti meg élettel a compaion a sztorit hogy beszélsz vele és OLVASOL ami annyira előny amennyire hátrány a gond tényleg az hogy nem lehet 1,5-2 órát játszani én már múlt héten realizáltam sjanos, hogy ez nem az a játék
Fura, hogy ezt írod, teljesen megértelek. Én személyszerint imádtam. Volt hogy be se mentem a szobába csak benyitottam, láttam, hogy van benn jópár ellenfél , vegyesen mindenféle, szépen visszacsuktam az ajtót és az általad említett blizzarddal beállítottam a "termosztátot" odabenn...mire kijöttek megnézni hogy ki ilyen kedves már meg voltak puhulva picit, aztán egy két dekoncentráló varázslat amitől csetlettek botlottak az ajtóban és mehetett a csihi puhi. Tiszteletben tartom a véleményedet, de én nagyon nem éreztem árkádnak...főleg nem 1-2 komolyabb csatánál(flemeth például) ahol igencsak kellett gondolkozni(nekem legalábbis, de akkor neked ezekszerint egyszerűbb volt), hogy melyik skilleket spelleket milyen sorrendben és hogyan használjam. Utoljára szerkesztette: Sheltem, 2015.04.09. 14:21:36
na ja, vessetek vérmókusok elé, de én háromszor futottam neki a DA:O-nak és mindháromszor abba hagytam. Egyszerűen túl sok csata (a játék felénél tartva 1000+ leölt ellenfél o0), vazsi előremegy, blizard, visszajön, csihipuhi, egy szobával odébb ugyanez. Harcrendszer nekem már túl árkád (Mass Effectnek megbocsátottam, mert Sci-fi őrült vagyok). És félreértések elkerülése végett látom én az erényeit is a DA:O-nak, remek volt beszélgetni mindenkivel, derülni azon, ahogy oltogatják egymást a karakterek, élt az egész. De nagyon-nagyon hack&slash.
Ez megint csak ilyen oldschool szerepjátékos gondolkodás, de most képzeljetek el egy olyan világot, ahol egy varázsló egy nap alatt 4-500 blizardot, nuclear blastot, lávafolyamot tudd elnyomni....áhh megöregedtem, és nem tudok túllépni azon, hogy, ha a legutolsó parasztfiú is gigawattnyi energiáknak parancsol, akkor hogy nem főt még puhára a bolygó :)
pedig régi játékoknál bőven előfordultak hosszú töltögetések.. főleg, ha nem volt elég combos a géped hozzá :D
pl nálam a Kingpin egész tűrhetően ment, de szó szerint percekig eltartott neki 1-1 pályarész betöltése.. és nem erős túlzás, direkt néztem az órát..
de annó a Fallout 2 is egy idő után iszonyat sokat töltögetett..
aki meg C64-en játszott kazettás megoldással, az tudja, hogy mi mindenre elég néha egy játék vagy pálya betöltésének ideje
manapság meg néha végig sem tudom olvasni a tippeket, szövegeket, amik a töltőképernyőn vannak, pedig elég gyorsan olvasok.. de én az eternity töltését sem érzem lassúnak..
bár valaki írta korábban, minél több mentésed van, annál jobban belassul.. esetleg töröld ki régebbieket, vagy helyezd át őket más mappába..
Senki nem kéri az ellenkezőjét - ha meg tudtad, hogy mire számíthatsz [mondjuk, élek a gyanúperrel, hogy ezt nem], akkor meg nem értem a fanyalgást. De, ez legyen az én bajom.
Sokminden van amiben a POE jobb, de az ember akaratlanul és mérlegel. Fura dolog ez, ha nem lett volna a DA:O akkor most ez lenne az istenkirály játék számomra :) Szóval van amiben ez jobb van amiben az. Akár listát is tudnék írni. Pillars of Eternity: -Szebb művészibb hátterek -Fegyverek, ruhák sokszínűsége, fejleszthetősége(sajnos ebben a DA:O sehol nincs POE-hoz képest). -Stronghold fejlesztés és a hozzá kapcsolódó dolgok (pl bountyk) nagyszerű dolog imádom :) Dragon Age Origins: -Sztori (nekem sokkal jobban tetszik de ez ugye szubjektív). -Karakterek , viszonyok stb(ehhez nagyon nem fűznék semmit, ég és föld szerintem DA:O javára ott szó szerint hozzádnőnek, mintha nem csak a játékban léteznének annyira összetett a személyiségük) -"Mágus" Spellek sokkal hatékonyabbak, hangulatosabbak stbstb szerintem, talán kicsit OP is, de valahogy nagyon passzolt Morrigan személyiségéhez, hogy még OP is volt :) imádtam -Zenék -Hangulat(ez mindenkinek szubjektív de számomra emiatt a pont miatt dől DA:O javára a mérleg viszont ez az a pont ami az összes előzőből "adódik).
Lehetne sorolni még a pro kontra dolgokat, kérdés mennyire érdemes leásni :) Igazából mindkét játékot elő fogom még venni későbbiekben is az tuti :)
Egyetértek. Ráadásul, a motor bár rossz választás volt [igaz, olcsó - és még ők is tuningoltak rajta], de legalább a lokalizálhatóságot megoldották, még pedig pofonegyszerűre. Ez annak idején nem volt elmondható egyik Infinity Engine-es játékról sem - sok időnek kellett eltelnie ahhoz, hogy legyenek 100%-ig működő editorok hozzájuk.
A korlátoltságuk a saját meglátásom, nem feltétlenül igaz tehát, de én így találtam a velük folytatott játékban előforduló diskurzusok alapján (mi az már, hogy egy istenség nem tudja mi lesz a következménye a kérésének vagy milyen már hogy a legfőbb híveinek, tanainak ellentmondó kérést/feladatot ad, netán lazán megzavarható/megtéveszthető a beszélgetéskor és saját magának ellentmondó szövegeket lehet belőle kicsikarni).
Nem érzem őket olyan isteni lényegűnek, mint mondjuk a Görög/Germán/Kelta/Viking/Perzsa pantheonok vagy éppen a Forgotten Realms, valóban "élő" tényleg aktívan cselekvő (pártoskodó, manipuláló, híveiket irányító és befolyásoló, saját célokkal rendelkező és azokat elérni vágyó) nagy hatalmú entitásait. Azokhoz képest az itteniek fejletlen, tudatlan, korlátolt, kreációk amik valahogy hiányosak sok dologban. Kvázi robotok amik teszik amit beléjük programoztak anno de semmi többet. A kreativitásuk kimerül annyiban, hogy ha valami a létüket fenyegeti akkor esetleg valamit lépnek, de érdekes módon akkor sem a saját híveiket vegzálják a dologgal, hanem független alvállalkozót "fogadnak" (macerálnak és zsarolnak)...
Inkább Mass Effect-es VI-nak mondanám őket (ha már szóba került a mesterséges intelligencia), amik szintén tudnak bizonyos korlátozott keretek között önállóan ténykedni, van tudástáruk amit tudnak használni de a programjuk korlátait nem léphetik túl. Mesterségesen, egy bizonyos cél érdekében létrehozott eszközök, amik nem módosultak létrejöttük óta.
-Engem viszont elvarázsol, szép világot dolgoztak ki, a háttér szerintem művészi, ami nagyon illik az RPG világához, pont ezt hiányoltam a DA-ből. Szép a grafikája, de a környezet snassz, nincs meg az a varázsa mint a régi IE játékoknál.
-Itt egy konkrét ismertető a játékhoz(tegnap jött ki): PcDome
Értsd már meg, hogy a Unity 3D Engine ilyen összetettségű szimulációkkal és akciókkal ennyit bír. Ráadásul, a mentési és visszatöltési idő is nő, ahogy haladsz előre a játékban. A motor a leggyengébb láncszem az egészben.
De, ha valaki ezen a szőrszálon csámcsog, akkor ne csodálkozzon, ha ilyet kap:
Őszinte leszek. Engem sem "varázsol" el a játék. Nem mondom, hogy rossz, mert nagyon régóta nincs ilyen, de Dragon Age Originsnél(bocs hogy ehhez hasonlítom de nem tudok nem gondolni arra a játékra, karakterekre) leültem játszani és minden pillanata "elvarázsolt". A zenék, karakterek, párbeszédek, minden. Nagyon jó játék a Pillars of Eternity és nem egyszer fogom végigtolni, de a Dragon Age Origins számomra(!) az etalon, nincs párja ebben a hasonló stílusban.
Azzal nem értek egyet, hogy ezek az istenek ilyen limitáltak lennének. Nézd meg Eothas - Waidvent vagy akár Woedica elpusztítását, ambícióit, szövetségét Magrannal. Vagy a játék végén Waelt és Skaent, amint külön megoldást adnak. Szerintem ezek nem gólemek, egyéniségek. AI-k.
nekem sincs bajom a kinézettel félreérted akkor.de ehhez a grafikához és mappokhoz ne töltsön már ennyit basszus :D egy openworld játék nem tölt ennyit szebb grafikával .ez idegel fel :) idegemben mondtam ezeket