Na holnap újabb ropogós újdonságok jönnek. Végre. :)
Ahhoz képest még a mai napig eléggé sokan játszanak a multival. Én is néha beugrok 1-1 meccsre, és anno amikor kijött nagyon sokat játszottunk vele. Sőt az első két hétben csak mutltiztam, mert még be kellet fejeznem a 2-t megint mielőtt belekezdtem a háromba.
Én nem örülök, hogy erőltetik ezt a multi dolgot. Persze értem, hogy a teljes játék ára + dlc-k ára nem elég a fejeseknek, igy kell a mikrotranzakciós multi is. A 3-ban se volt egy nagy cucc a multi.
A Star Citizenbe is szépen lassan pakolnak új rendszereket de ott is megvannak a "Procedural Planets" de pont ez nem tetszik. Úgy értem, bár ez így kicsit off de ott is szerintem sokkal jobb lenne, ha megcsinálnak mondjuk 5 rendszert, (miután kész lett a játék, "véglegesen") és utána mondjuk havonta be lehetne pakolni egy újat.
Ez elférne az ME-be is ilyen DLC-kért amikben van tartalom szívesen adok ki pénzt. Pl. kapunk 2 hónapra a megjelenés után +2 rendszert, teljesen a fejlesztők által kézimunkával kidolgozva, és legalább 1 bolygóra juthatna egy a történethez nem szükségszerű de szorosan illeszkedő sztori is.
Idáig amúgy tetszik a dolog amit tudok a játékról, de 1 hét múlva már látunk majd normális Gameplayt is. Remélem egy 10 percet legalább kapunk.
A DA:I-t és az NMS-t csak a bejárható terep miatt említettem, nem azért, hogy milyenre sikerültek.
"Valóban nagyszerű lenne hatalmasakat "csatangolni" a Mass Effect világában, de ne legyenek ebben a világban random dolgok - legyen kézimunka az utolsó csavarig."
Pontosan erre gondoltam, amikor arról írtam, hogy legyen jól kidolgozott. Nem kellene tele lennie mellékküldetésekkel, mint a Skyrimnek, pont ez a lényeg, hogy a kettő világot remek lenne egyesíteni, a nagyon erős történetet a nagy és érdekes felfedezhető világgal. A DA:I sem volt szerintem rossz, de az inkább egy térképekre osztott Skyrim volt. Az utolsó mondatomon a lényeg: "Technikailag ma már teljes mértékben megvalósítható, a nehezebb része a Mass Effect szintű történetmesélés megőrzése lehet egy ilyen nyíltabb világban." De azért remélem egyszer sikerül valakinek összeraknia a két világot.
Nekem tetszett a DA:I, főleg a főszál, csak a kissé MMO-s, jelecske a térképen mi lehet az jellegű ide oda rohangálás volt fura néha. De spec az a witcher 3ban is ugyanígy volt a hülye kérdőjelekkel. Esélyesen itt is így lesz, de ha a gunplay fun meg jó a sztori akkor nem zavar.
Igazából egy emberként drukkolunk, nehogy olyan legyen, mint a DA:I, és a hideg kiráz a gondolattól, hogy olyan legyen, mint a NMS.
A Mass Effect mindig is a hihetetlenül erős narratíva miatt működött, ha ezt felhigítjuk, akkor gyötrelmes kínszenvedést kapunk, egy MMO-jellegbe oltott játékot, ami elveszti a linearitás előnyeit.
Valóban nagyszerű lenne hatalmasakat "csatangolni" a Mass Effect világában, de ne legyenek ebben a világban random dolgok - legyen kézimunka az utolsó csavarig.
A Skyrim-nak is óriási hibája volt, hogy a történetmesélést megölte a sok felfedeznivaló, míg végül a legtöbb játékos belefásult a rengeteg küldetésbe és mellékküldetésbe és sokszáz óra alatt megunta, sokan végig sem játszották.
A Mass Effect maradjon mindig is egy hosszú film, jól tagolt fejezetekkel mind a fő- és mellékküldetések tekintetében, egy 15 órás kaland, amit kedved szerint 60-ra nyújthatsz. De ne csináljanak belőle sandbox-poklot, mert az már a DA:I-ban is hazavágta a történetet, és a mennyiség is hajlamos a minőség rovására menni...
Bár az ME:A még biztos nem ilyen lesz, de én a "következő generációs" Mass Effectet - tekintve a Star Citizen-t, egy kicsit a No Man's Sky-t és akár a DA:I-t is - úgy képzelem el, hogy lehetne néhány (tucat) jól kidolgozot bolygó, amiket teljes egészében be lehet járni, és tele lennének felfedezhető dolgokkal, küldetésekkel, stb. (kb. mint egy Skyrim, csak az egész bolygóra kivetítve), a maradék meg lehetne egyszerű küldetés bolygó, amire csak egy-egy küldetésért szállnánk le, mint az eddigi Mass Effectecben. Technikailag ma már teljes mértékben megvalósítható, a nehezebb része a Mass Effect szintű történetmesélés megőrzése lehet egy ilyen nyíltabb világban. Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.11.24. 13:49:33
Hanar kommandóra így hirtelen nem emlékszem (rég játszottam már végig a trilógiát), de a harmadik részben szó esik például elcor gyalogsági egységekről, pedig aztán azt se egyszerű elsőre elképzelni :) A videóban 1:11-től szerepel a releváns rész:
Hát ha elképzelek egy veterán hanar kommandóst, aki minden csápjával fog egy automata gépfegyvert.... kemény. :D Még valami telepatikus kommandót el tudnék képzelni, esetleg. De ha emlékezetem nem csal, akkor a drellek végzik számukra a piszkos munkát (bérgyilkosok). Ugyebár 300.000 drell lett kimentve az anyabolygójukról a hanarok jóvoltából, mielőtt hazavágták [a drellek] (azt hiszem túlnépesedés) és cserébe néhányuk a hanarok szolgálatába állt. Utoljára szerkesztette: BreakDown89, 2016.11.18. 13:11:45
Nem is tudom már, melyik részben, de szó esett emlékeim szerint a Hanar kommandóról... Én már azt sem tudtam magam elé képzelni igazság szerint... Úgyhogy, valahol értem a humanoid felépítés előnyeit. Más. REMÉLEM NEM lesz, de simán el tudom képzeni, a 700 éves árnybrókert, mint infó forrást... Vagy az 599 éves Shepi-t, Liara lányát... Majd meglátjuk! Remélem, nem ba... izé rontják el.
Pontosan. Pont csak ennyi, apro utalas, egy fel mondat, esetleg egy "I'm Commander Shepard, and this is my favorite store on the Citadel" csengohang :D (jo viccelek) barmi apro baromsag, amely tudatt alatt es erzelmileg is osszekoti a ket reszt. Sztoriban nem szabad, hogy legyen kozos, maximum az introban, de meg ott is felesleges. De amikor a turian felfedezok esetleg beszelgetnek a kavezoban es te pont akkor jarsz arra, es hallod, hogy egy kozos regi citadella securitys haverjukrol beszelnek - akar nevtelenul -, akkor Ryder, a fohos semmit sem ert belole, de TE, mint a jatekos a gep elott el fogsz mosolyodni. Es ennyi eleg is, nem szabad jobban. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2016.11.18. 11:16:25
Egyelőre ennyit láttunk, aztán majd elválik hogy komolyabb szerepet is kap-e egy kevésbé humanoid faj. Abban biztos vagyok, hogy megint lesznek hanarszerű lények a játékban. Ha jól láttam a PR mozdonyukat, akkor épp a változatos civilizációkra akarnak ráállni ezúttal mégjobban (ismeretlen galaxis, ismeretlen fejlett és fejletlen fajokkal, világokkal, stb.), ami megköveteli hogy ne minden faj legyen szuper okos, szuper harcias, négy végtag+torzó+fej kombó.
December elsején okosabbak leszünk remélhetőleg megint egy kicsivel.
Ha jó lesz a sztori - mint anno Mass Efffect 1-nél -, akkor meglesz ismét a varázs segítség nélkül is. De értem mire célzol, és ilyen szinten szerintem is lehetnek benne utalások, visszatekintések. Kódex írások, a főhös dolgozóasztalán egy maszkos férfi/nő Shepard szobor, stb.
Nekem is jobban tetszik, hogy inkabb lesz egy parhuzamos uj tortenet, mint sem az elozo lezart sztori folytatasa. DE! Azt azert erdemes eszben tartani, hogy a ME triologia olyan szinten az emberek kedvence lett, olyan szinten alakult ki erzelmi kotodes a jatekos es a fohos, a csapat, a hajo, a sztoriban felbukkano segito vagy arto emberek, lenyek, stb kozott, hogy muszaj valamilyen siznten visszatekinteniuk, visszacsatolniuk, visszakacsintaniuk az uj triologiaban (mert bizzunk benne, hogy az lesz) a regiekhez. Mert akkor fogod ismet a magadenak erezni az egeszet, ha majd olvasol 1-1 kosza kommentet vagy hajonaplo bejegyzest, latsz egy flashback jelenetet, stb. amelyben a regiek is szerepelnek. Jelentoseguk nem szabad, hogy legyen, de erzelmileg igy fog sok ember megnyugodni.
Nem hiaba bevett szokas az a sorozatok es filmek vilagaban is, hogy ha keszit valaki egy spinoffot, akkor azt mindenkeppen ugy teszi, hogy egy-egy "regi" karakter is feltunik benne egy-egy cameo erejeig legalabb, hogy legyen meg a kotodes, erezze a nezo a folytonossagot, a kapcsolatot az adott, altala mar egyszer megszeretett vilaggal/univerzummal. Mindezek nelkul is mukodhet persze a dolog, de lenyegesen konnyebb az egesz elfogadasa es az atallas, ha jatek kozben neha felbukkan egy-egy ismeros nev, vagy arc, aminek szerepe semmi, de kozben elmosolyodsz erzed, hogy ez "az", meg akkor is, ha ez most nem ugyanaz. :)
Ez most nem arról szól, hogy a való életben milyenek lehetnek, mert arról halvány lila fingunk sincs, minden csak spekuláció. Én arról írtam, hogy jó lenne, ha nem csak a jelentéktelenebb, "dísz" fajok lennének nem humanoidok... bár nyilván játékmechanikai szempontból így sokkal könnyebb... De azért reméltem, hogy ha már egy teljesen másik Galaxisba megyünk, akkor nem csak egy Turian + Collector keveréket kapunk.
Semmi értelmét nem látom annak, hogy a közeljövőben visszamenjenek a saját galaxisukba. Az a trilógia a Tejútrendszerről szólt, ez pedig (remélve hogy trilógia lesz belőle) az Androméda galaxisról. Az első részben megismerjük az arany világokat a Helius rendszerben, néhány új fajt (az ősi remnantokat, a nagyon is aktív ketteket, stb.), majd erre alapozva ki lehet jobban bontani a sztorit a második és harmadik részben.
Ment a sírás így is, hogy galaxist váltottak a fejlesztők. Most már ne menjünk vissza egy rész után egyből. :)
Hát néhány neves tudós szerint habár rendkívül változatos az evolúció, viszont néhány alapvető dologban a legtöbb fejlett civilizációnak hasonlítania kell. Ha ragadozó ősökből származik, akkor szüksége van látásra és valószínűleg mindenképp elől, és közel egymáshoz ül a szempár. Ha vadásznia kell, akkor jó esély van rá hogy lesznek végtagjai is. Stb. stb. Szóval nem feltétlenül kell hajaznia ránk, de azért nem szabad ledöbbenni, ha néhány dologban hasonlít egy másik faj.
De nyílván rengeteg kívétel akad, gondoljunk csak pl. a Mass Effectben a hanarokra.
Érdekesen és elég idegennek néznek ki, gondolom játékmechanikai okai vannak annak, hogy ezek is humanoidok (könnyebb leanimálni, csapattársknént is könnyen működhetnek), mert azért el tudok képzelni ennél sokkal idegenebbül kinéző, és mégis működőképes dizájnt. Pl.: Half-Life advisor-jaihoz hasonló, akár végtagokkal sem rendelkező, pusztán biotikus képességüket kihasználó lebegő lények, vagy akár valamilyen víz alatt élő polipokhoz hasonló lények, akiknek - hozzánk hasonlóan, csak fordítva - védőöltözetben / járművekben kell mozogniuk a saját természetes környezetükön kívül (Stellaris-ban egyébként sok érdekes dizájn van). De úgy néz ki inkább maradnak a Star Trekkes megoldásnál.
A képek minősége nem a legjobb, talán majd lesz valahol jobb is!
Twitteren volt egy mini QnA:
"Quick question: Chronology, if I'm correct, the A.I. started pre-reaper war. So why are they looking for a new homeworld?" Mac Walters valasza: "Originally? Same answer as to "Why go to the moon?" Or Mars; Curiosity. Ambition. Discovery. Because nobody had ever done it before..."
Kapcsolodva az elozo napok temakorehez. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2016.11.11. 12:49:32
Sajnos semmi uj nincs benne, csak a korabbi ign/guru/eurogamer infok ujrafogalmazva. Johetne mar valami uj morzsa, eltelt lassan... ket egesz nap is :D
Én úgy gondolom hogy a Földi időszámítást vették alapul, amikor megadták ezt a 600 évet. Most nyílván nem számolták ki évre pontosan, hogy a valóságban milyen hosszú lenne az út x tömeg és y hajtómű mellett z gyorsulási sebesség mellett, de akinek esetleg ez is fáj, annak tényleg nem való ez a játék. :) Utoljára szerkesztette: BreakDown89, 2016.11.09. 14:40:00
Ha feltétlelezzük, hogy a Tejút széléhez lehető legközelebbi rendszerből indultak és onnan számítódik a (gondolom csak kb.) 600 év, akkor kb. 2.5 millió fényévet kell megtenniük, vagyis ha jól számolom, akkor évente kb. 4167 fényévet (vagyis a fénysebesség 4167-szeresével utaznak), naponta pedig kb. 11.5 fényévet tesznek meg. Ami szinte tökéletesen összeillik az általad leírtakkal. Amúgy a 600 évet az utazók szempontjából értik, vagy a földiek szempontjából? 4167-szeres fénysebességnél hogyan működik a relativitás? :D Elméletileg c-nél megszűnik létezni az idő... arról nem is beszélve, hogy a c gyakorlatilag elérhetetlen... szóval értitek... inkább ne menjünk bele :D Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.11.09. 12:08:52
Egy kis adalék a 600 éves úthoz: "The Reapers' thrusters and FTL drives appear to propel them at more than twice the speed of Citadel ships. Estimates of their location in dark space suggest they can travel nearly 30 light-years in a 24-hour period." Mass Effect 3 Codex / The Reapers / Reaper Capabilities idézet. Ez alapján a Kaszások FTL sebesség 10 958 c (10 958 x fénysebesség). A Citadella fajok űrhajóinak FTL sebessége pedig maximum ennek a fele Mass Relay hálózat nélkül, tehát kb. 5 000 c. Tekintve, hogy a Tejút galaxis átmérője kb. 100 000 fényév, a Naprendszer (Sol) pedig kb. 25 000 fényévre van a galaxis középpontjától, bőven van még mit felfedezni a Tejút galaxisban is.. :)
"Így, az a logikus, hogy az első reaperek terjeszkedni kezdtek, és mára a teljes galaxis az övék."
Szerintem itt az univerzumra gondolt, csak már agyon van tekerve az egész. Ha minden apró részletben a logikát keresitek, akkor közben elfelejtitek majd élvezni a játékot.
A válasz csak spekuláció lehet (a való életben is). Lehet, hogy léteznek olyan ismeretlen Nagy Szűrők, amik miatt nagyon ritkák az olyan szuperfejlett civilizációk, akik már olyan szintet értek el, hogy nem elég nekik a saját galaxisuk összes erőforrása sem. Vagy lehet, hogy mire elérik ezt a szintet, semmi sem motiválja őket, hogy továbblépjenek, mert szó szerint mindenük megvan. Lehet, hogy egy bizonyos szint után megváltoznak a civilizációk igényei és motivációi. Mondom, rengeteg magyarázatot ki lehet találni, de mivel még a játékot alapul véve is teljesen idegen terep ez a témakör, csak találgatni lehet. Majd meglátjuk, hogy mi van az Androméda-galaxisban, ha megjelenik a játék :)
"Az "agyuk" lehet, hogy itt van. de ebben az esetben, ott is kellett, hogy legyen egy másik "agyuk".... "
Ezeket a mondatokat nem igazán tudom értelmezni.
"Így, az a logikus, hogy az első reaperek terjeszkedni kezdtek, és mára a teljes galaxis az övék."
Oké. Ebben az esetben, a szomszéd galaxisban, évmilliók alatt fejlődő civilizációk, nem ugrottak volna át ide is? És rúgták volna szét a seggüket a reapereknek, miután elfoglalták a galaxisunkat? Ugyanis, ebben az esetben, zavartalanul fejlődnek. Évmilliók óta. Elképzelhetetlen technológiai előnyben lennének. Valóban. Az "agyuk" lehet, hogy itt van. de ebben az esetben, ott is kellett, hogy legyen egy másik "agyuk".... Még egyszer mondom; Évmilliók álltak a rendelkezésükre. Ha néhonyszor el is pusztítják ezalatt saját magukat, a fejlettségük akkor is messze a miénk, és a reaperek felett van. Így, az a logikus, hogy az első reaperek terjeszkedni kezdtek, és mára a teljes galaxis az övék. (Mindez, a Mass Effect világára érvényes persze.)
Azért az, hogy a Tejúton belül volt a Reaperek "agya", szerintem elég jó indikáció arra, hogy a Tejútra specializálódtak. Azt a kertet gondozták, amelyikben ők is felnőttek :D
a, És? Nem tudok semmilyen FTL inhibitor technológiáról a Mass Effect Univerzumában. b, Nem tudjuk, hogy honnan indultak, vagy hogy milyen irányba, és a Tejútnak sincs konkrétan meghúzható határa. Annyit tudunk, hogy a Reaperek az Alpha Relay megsemmisülése után a Vular rendszerbe érkeztek meg. c, Ez az egész elképzelés, hogy a Reaperek egy intergalaktikus üldözésbe kezdenének, számomra elképzelhetetlen. A Reapereknek az volt a munkájuk, hogy időről időre kiirtsák az összes intelligens fajt a Tejúton belül. Már ez is elég nagy meló, ahogy Vigil is mondta, évszázadokig tart. Az, hogy hogyan reagálnának arra, ha tudomást szereznek róla, hogy néhányan elrepültek a szomszédos Galaxisba, nehéz megmondani. Viszont a Tejút a Reaperek jól előkészített és felderített vadász területe. Hogy megbontsák az évmilliók óta tartó, eddig jól működő ciklust, csak hogy egy évszázadokig tartó intergalaktikus üldözésbe kezdjenek és erőforrást pazaroljanak egy néhány hajóval felszerelt intergalaktikus nomád szökevény banda miatt egy teljesen ismeretlen, nem előkészített terepen, egyszerűen kizártnak tartom. Annyira nem tartották veszélyesnek a fajtánkat, sőt, igazából az lett a vesztük, hogy alábecsülték a prédájukat...
Az, hogy nem találkoznak útközben a Reaperekkel, nem véletlen, hanem inkább valószínű. A világűr kibaszottul elképzelhetetlenül nagy.
Én azt nem értem, miért gondoljátok, hogy a reaperek csak a mi galaxisunkat aratják le, időről időre? Mert ha nem csak a mienket, akkor simán belefér, hogy más galaxisokban is vannak Mass-relay-ek. (Eleve, ha nem aratnák le, akkor azokban már irtó fejlett népek élnének, ergó, a mi technikánkkal odaérkező, kolonizáló hajók pukkannának, ahogy rájönnek, az ott élők, hogy miért jövünk.)
félreértés ne essék srácok, azért vagyok szőrszálhasogató, mert ez egy rohadt jó világ, számomra a legjobb játék ever, agyaljanak már kicsit a fejlesztők és ne vigyék el Dallas/Star Trek irányba.
Remélem még csak a kevés info miatt tipródunk itt jobbara, balra, nem azért mert ennyire benézték.
ha mindenképpen be akarom népesíteni az Andromédát, akkor megkérek pár happy reapert (green, blue ending), hogy szaladjanak már át pár kapuval vagy építsenek már odaát egy citadellát, ha egy sima kapu kevés.
Ha meg nem vagyok szociopata, akkor megkérem még őket arra is, hogy ha összefutnak a Hyperrionnal akkor vigyék már őket is magukkal, ne malmozzanak pár száz évet feleslegesen a semmi közepén, amikor gőzerővel építjük a civilizációt egy másik galaxysban.
Ha elveszítjük a háborút akkor nyilván nincsenek high end reaper barátaink, rednél még bekapcsolhat a a wait calculation elmélet, de ez utóbbit már lehet szőrszálhasogatásnak hívni.
Vagy mindenki elfelejtette, hogy egy Reaper háromszor gyorsabb mint egy földi hajó. Vagy, hogy a Reaperek képesek bárhonnan "ráugrani" egy Citadella méretű kapura (ME1)?
Jah, először dupla számokkal írtam, aztán azt már nem írtam át :D Sőt, az itteni csillagok számát is elvétettem, de azt már meg sem említem. :-D
De a Lore-tól meg próbálnak megszabadulni, szóval gyak. csak a cím köti az eredetihez a játékot, vagyis a trilógia rajongóinak próbálják eladni. :-( Jelenlegi tudásunk szerint. :-)
a) A Reaperek sem gyalog jöttek, mégis érzékelték őket, ez visszafelé is érvényes.
b) Egy évvel a Reaperek előtt indultak, de senki sem tudta sokáig, hogy "kint voltak" a Reaperek a mélyűrben, és az a 3650 fényév, amit egy év alatt megtettek, a galaxis széléhez legközelebb álló relé helyétől függően akár azt is jelentheti, hogy 1 év alatt ki sem jutott a Tejútból.
c) Ha a Tejút fajaira voltak beállítva, akkor a "szökevényeket" pláne el akarnák fogni. Márpedig azért anyabolygókat is ostromoltak, nem is egyet, tehát infót simán szerezhettek a projektről.
Szóval az, hogy nem "találkoztak", történet szempontjából számomra inkább írói fogásnak tűnik, mint véletlennek.
hát egyszerűbben nem tudom leírni, próbáld meg újra átfutni, vagy kérdezz. :)
jelenlegi ismereteink fényében van 2 kimenetele a háborúnak, ami értelmetlenné teszi a a Pathfinder küldit, tehát ilyen esetben nem feltétlenül jó őket feleslegesen szívatni.
"nem kéne sok idő a teljes Tejútrendszer felfedezéséhez"
Dehogynem, legyen mondjuk 2000 fényévenként egy Mass Relay (és ez már túlzás, a Tejútrsz 100-180e fényév széles, olyan sok Relay azért nem volt), a kettő között elhelyezkedő bolygóra az 100 nap oda, 100 nap vissza, majdnem egy év. A Tejútrsz-ben 0,5-1mrd csillag van... (összehasonlításképp az Andromédán 1-2000x ennyi) Bőven van még felfedeznivaló 1-2000 évre is (a jelenlegi ME technoval) itthon is, de ha 2 telepből indulsz ki, akkor a szaporodás exponenciális növekedése miatt jobban jársz, ha két kisebb populációval kezdesz, mintha megvárod, míg az első megnő, és utána "oltasz be" egy másikat. (Igen, most bacikhoz hasonlítottam az értelmes fajokat. :-D) Szóval maga az átköltözés tökéletesen logikus, akár szociális, akár üzleti szempontból nézi az ember.
Csak ez a "titkolózás" furcsa nagyon részemről.
Engem egyébként még az érdekel, hogy miért is Mass Effect a játék címe? :-D Lesz az Andromédán is Mass Relay, meg ezt a technot használó lények, stb? Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.11.08. 15:31:24
Gyorsan ránéztem, hogy miről is fog nagyjából szólni, és eddig tényleg ez az legmegkérdőjelezhetőbb pontja az egész történetnek. De azért vegyük hozzá azt is, hogy nagyon keveset tudunk, és el tudom képzelni, hogy titokban azért a nagyhatalmak tudták, hogy mi készülődik, és egy ilyen civil kezdeményezés mögé rejtve próbálták menteni a menthetőt, a galaktikus pánikot elkerülve. Lehet, hogy a történet része lesz rájönni, hogy valójában mi áll az expedíció mögött.
Amúgy nem értem egyesek hozzászólásait, főleg amikről Renegade ír, miért is kéne találkozniuk a Reaperekkel, vagy miért mennének utánuk? Mi van? Egy évvel a Reaper invázió előtt elindulnak el az Androméda felé, és 600 év múlva érik el. Elég egyértelmű. Az, hogy ezek után mi történik a Tejútban, teljesen irreleváns a játék történetének szempontjából, nyilván pont ezért döntöttek egy ilyen történet mellett. A Reaperek a Tejútra lettek beállítva, az Andromédához semmi közük, nincs ott se Citadel, se Mass Relay, amivel csapdát tudnának állítani, az egy teljesen ismeretlen terep, ahol akár seggbe is rúghatják őket. Azt meg nem is értem, hogyan botlanának beléjük út közben, amikor többszörös fénysebességgel utaznak. Mindenesetre a háború után a győztesek vagy egy jó hosszú ideig újraépítkeznek, akár száz vagy több száz évig is, vagy kiirtották őket, és akkor nincs miről beszélni. Viszont előbbi esetben sem látok rá igazi indokot, hogy elmenjenek utánuk az Andromédába. Ha még nem felejtették el az egészet, akkor is az egy egy irányú, nagy veszéllyel járó expedíció volt. Vagy túlélték, és sikerült a céljukat elérni, vagy nem. És ha csak nem találnak fel a többszörös fénysebességre képes csúcsszuper hajtóműveknél is valami még durvábbat, akkor az 600 év út oda-vissza, vagyis 1200... Egyszerűen túl messze vannak és még többszörös fénysebesség mellett is túl sokáig tart az út. Semmi értelme. A Manswell expedícióról is nagyon hamar elfeledkeztek, pedig az esetükben csak 100 év telt el, nem 600... Utoljára szerkesztette: Pares, 2016.11.08. 15:24:31
Az ME3 befejezése két okból lett olyan amilyen, egyrészt az eredeti író Drew Karpyshyn lelépett, és a sajnos szerényebb képességekkel megáldott Mac Walters sokkal elvontabb irányba vitte el az új sztorit, ráadásul az ötletekből is kifogyott, ekkor jött az a bullshit, hogy "majd a játékosok fantáziájára bízzák" a történetben futó rengeteg hiányt, és elvarratlan szálat. Fasza, ennyi erővel könyvet sem kell írnia senkinek, adják ki üres lapokkal, és majd mindenki azt képzel oda, amit akar. Best story ever. Oké, megértem, más sztoriját folytatni a legszemetebb dolog, de hát akkor nem kell szerződést sem aláírni, ha ezzel gondja van... Másrészt nem volt idő több féle befejezést leprogramozni, szinkronizálni, animálni, úgyhogy csak a narráció meg a fényoszlop RGB csatornái voltak a különbség. Én akit ismerek, mindenki sokkal többet várt egy ennyire érdekes sztorit kitaláló trilógiától, szégyen volt amit a játék utolsó 20 percével műveltek. Ezek után senki nem csodálkozik azon, hogy az egész ME3 sztorit kukázták az Androméda történetből. Mac is lelépett az Androméda írói stábból, már a Destiny csapatát erősíti, talán szerencséjére ott is a sztori vonal az, ahol -mondjuk úgy- nem kellett túl magas lécet megugrania az újonnan érkezőnek :) Talán megint kicsit az erős történet felé megy el a balansz mint az 1 és 2-ben, nem a konzolos lövölde irányába mint a 3. Én drukkolok neki.
Hát lehet egyedül vagyok ezzel, de nekem tetszik a koncepció Utoljára szerkesztette: Doom 4, 2016.11.08. 14:37:30
Majd kiderul, hogy az Andromeda projekt gazdai (is) talaltak anno egy prothean beacont, es emiatt kezdtek el az egeszet, csak epp a tuleles melle - mint cel - hozzaraktak nemi onos erdeket is (mert hat miert ne...). Gondolom ez utobbi miatt lesz majd eleve parazs a hangulat, amikor az Ark megerkezik es kiderul, hogy az eloors (Nexus) nem karba tett kezzel varta oket, hogy odaerjenek.
Vagy nem :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2016.11.08. 12:56:36
félek jól látod, a földi hajók kb 10 fényév/nap sebességgel képesek haladni kapuk nélkül, nem kéne sok idő a teljes Tejútrendszer felfedezéséhez.
szerintem egyelőre a "hurrá új ME", "mi ez a szar koncepció" érzése van sok embernek.
a külön fan fact: valaki kiszámolta, hogy egy reaper kevesebb mint 300 év alatt el tud röppeni az Andromédába, szóval, ha nem kukázzák a teljes hármat, akkor a Reaper szövik segítségével a fajok szövetsége akár 300 év előnyben lesz az Andromédában a Pathfinderrel szemben.
Szó se róla, kíváncsi vagyok, hogy jönnek ki ebből a logikai bukfenc halomból.
Megnéztem az Andromeda Initiative oldalt és a trailert és egyvalamit nem értek: Mi a fészkes fenének indítanak egy felderítő-kolonizáló hajót (Hyperion) 600 (!!!) éves útra a szomszéd Androméda galaxisba, amikor a Tejútrendszerben is bőségesen van élettér és felfedezetlen helyek?? Az Andromeda Kezdeményezés 2185-ben indítja a hajót, tehát még a Reaper invázió előtt, ez nem egy menekülés (mondjuk B-terv, ha nem sikerül Shepard-nek legyőzni a Kaszásokat). De a Tejút galaxis teli van emberi életre teljesen alkalmas, "garden-like" bolygókkal, ezek közül pl. a Benning populációja a legnagyobb (2.5 millió telepes), Horizon a második (800.000-1.000.000 telepes). És ott van még az Eden Prime, vagy a Pragia, és még sok másik terraformálást nem igénylő lakatlan bolygó. Nem kell 600 éves útra menni, hogy életteret találjon a 13 milliárdos emberiség.. Ha meg felfedezni akarnak, a Tejútban csak a Mass Relay hálózatba kötött rendszereket ismerik, ezért nem tudták pl. Ilos helyzetét sem. Imádom a Mass Efffect sorozatot, ezért nem kellene már az új rész induló koncepciójának teljesen logikátlannak lennie.. Vagy ha rosszul látom, akkor valaki tőlem okosabb magyarázza meg..
IGN-HUN Bár még nem olvastam végig itt van magyarul is :D
"A tegnap írtak kiegészítése és pontosítása: az Andromeda Initiative a Mass Effect kezdete előtt 8 évvel indult be, a kolonizálókat szállító hajók pedig a Mass Effect 2 elején (valamikor azt követően, hogy Shepard feléledt a Lazarus-projekt kómájából) indulnak el. A cél mindig is egy egyirányú, kommunikációt nélkülöző út volt a kezdeményezés részéről, részben óvatosságból, részben pedig a négy faj (ember, asari, salarian, krogan) barátságát szimbolikusan jelző projektként. És persze azért, hogy az automatizált felderítők által az Androméda galaxisban jelzett elképesztő mennyiségű nyersanyagot begyűjtsék."
Lesz tuti first contact, de a sztori szerint - ha jol ertettem - akkor volt mar eloors, akik par evvel hamarabb erkeztek az Andromedaba es nagyjabol katalogizaltak a dolgokat.
Kíváncsi vagyok, hogy ez az egész hogyan fog megjelenni a játékban. Pl. most kell majd felfedezni új civilizációkat, élőlényeket, a játékban lesznek az első kapcsolatfelvételek? Vagy belecsöppennünk egy már viszonylag felfedezett világba (mármint pl. a játék az "Érkezés Után 100 évvel" kezdődik)?
Valahogy egyébként nem tudom úgy kezelni a játékot, mintha ténylegesen ME lenne, mert így annyira kiszakadt a trilógia eredeti univerzumából, hogy a külsőségeken kívül, meg persze a háttértörténeten kívül nem sok köti össze őket (ezt nem negatívumként írom). Utoljára szerkesztette: koschwarz, 2016.11.08. 11:02:08
Nem tudom. Shepardnak nem sok köze volt hozzá. Az eredet történetek folyamán is eléggé elfoglalt volt, az első és második rész történései alatt meg nem olyan helyeken jártunk ahol egy ilyen projektet nagyon reklámoznak. Nem hiszem, hogy a Terminus rendszerből toborozták az embereket. Maximum a Citadell lehet a kivétel ez alól, de annak se jártunk minden részén.
És mivel privát kezdeményezés az alapítók finanszírozzák a reklámot is. Független a szövetségtől a dolog. Lehet, hogy csak az extraneten volt reklámozva, ahova azért nem gyakran jártunk fel, az is lehet, hogy a kormányok direkt nem beszéltek róla.
Sok mindent ki lehet találni még, de nekem tetszik az elképzelés, és tudjuk nagyon jól, hogy nem lettek volna képesek a harmadik rész végével mit kezdeni, ezért mindenféleképpen sikerült kikerülni. Egyik véget sem lehet kanonizálni, mert akkor akik mást választottak azok nem tetszésüket fejeznék ki, másrészt eredetileg nem azokat a végeket tervezték be, csak az lett belőle. Holott tudták, nagyon jól, hogy ezzel nem lesznek képesek normálisan folytatni a dolgot, és azt is tudták, hogy lesz folytatás.
hát ez az, leszarni a második leggrandiózusabb projektet a tejútrendszer történelmében, kb olyan, mint a II. VH után, a szövetségesek elfelejtették volna megemlíteni, hogy ja amúgy nyertünk.
2185 - The Andromeda Initiative is scheduled to launch. Privately funded and operating independently from the Systems Alliance, the Initiative’s mandate is to make a 600-year journey to the Andromeda galaxy in hopes of establishing a new home world. This impending galactic journey represents the most ambitious undertaking of any Milky Way race to date…
Az eddigi idővonalban mi történik akkoriban?
2185 CE - The events of Mass Effect: Paragon Lost continue.... The events of Mass Effect 2 continue. Commander Shepard is revived and tasked by the Illusive Man to investigate the mysterious disappearances of entire human colonies in the Terminus Systems.
THE ANDROMEDA INITIATIVE: Founded in 2176 and launched in 2185, the Andromeda Initiative is a civilian, multi-species project created to send scientists, explorers and colonists on a one-way trip to settle in the Andromeda Galaxy. With powerful benefactors lending their support, the program has grown substantially in scope since its inception. The Initiative’s ultimate goal is to establish a permanent presence on the seemingly resource-rich frontier of Andromeda, and eventually create a reliable route between it and the Milky Way Galaxy.
Szóval akkor indultak el, amikor a Collectorok elkezdték betámadni az embereket. Ha használják a reléket, hogy meggyorsítsák az útjukat, (és miért ne?) Akkor "pillanatok alatt" eljuthatnak a tejút rendszer szélére. Onnan meg elindulnak ~600 éves útjukra. És elég nagy az az űr, simán elkerülhetik a reapereket. És nem hiszem, hogy a 3 eseményei utána jó darabig valaki bele is gondol, hogy "elküldtünk pár hajót az Andromédára, utánuk kéne menni, hogy mi történt velünk" Meg hát az nekik is ugyan úgy kb. 600 év lenne...
red ending: a 3 hajó eldöcög az Andromédába, kezdődik a játék, abban az esetben, ha az ME3 utáni 600 évben nem fejlesztenek ki egy még gyorsabb intergalaktikus hajtóművet. Itt persze lehet még több csavar, hiszen nem egy könyv foglalkozik azzal a helyzettel, hogy a legrégebben indult hajó érkezik meg legkésőbb, akár évszázados késéssel a később indított hajókhoz képest.
ja, várj, az én verzióm szerint azért nem érnek oda, mert idő előtt felkelti őket egy happy reaper, hogy heló srácok, elévült a küldetésetek.
a lehetőségek:
a szövetségesek veszítenek: a 3 hajó eldöcög az Andromédába, elvégre a eredeti reaperek még takarítanak pár száz évet a tejútrendszerben, mielőtt visszavonulnak, kezdődik a játék
red ending: a 3 hajó eldöcög az Andromédába, kezdődik a játék, abban az esetben, ha az ME3 utáni 600 évben nem fejlesztenek ki egy még gyorsabb intergalaktikus hajtóművet.
blue: egyik kis Shepard elszalad értünk, upgradeli a hajókat, majd előreszalad kapukat építeni
green: egyik kis szabad reaper...a többi lásd blue. :)
jolly joker: pont azok az emberek/asarik stb haltak meg a háborúban akik tudtak a küldiről, a feljegyzések szintén megsemmisültek, így a Pathfinder projektről senki sem tud.
Remélem kapunk valami értelmes magyarázatot, mert ez így fura. Utoljára szerkesztette: Renegade, 2016.11.07. 23:06:05
Próbáltam keresni képet a két galaxis relativ poziciójáról, ez alapján azért van esélye, hogy elkerüljék egymást. Meg itt egy másik is., talán könnyebben értelmezhető. :)
Kérdés, hogy a Reaperek hogy vártak a Voidban. :) Egy nagy pakkban, több kisebben, vagy teljesen elaprózva. Bár a 2. rész végén lévő animációban egy nagyobb pakkot látunk csak.
szó se róla nagy az áldozat, de azért nem volt ez annyira elbaszva, mint sokan hiszik:
This section intentionally does not take into account changes made by the Extended Cut DLC. See the following section for a breakdown of Mass Effect 3's ending with Extended Cut installed. The Catalyst approaches Shepard and explains the purpose of the Reapers, as well as the ways in which Shepard can utilize the Crucible to stop them; Destruction, Control, or Synthesis. The availability of choices and the severity of the collateral damage on the galaxy will be determined entirely by the player's Effective Military Strength.
If EMS is between 0-1749, only the Destroy or Control option will be available (determined by whether or not the Collector Base was destroyed or preserved in Mass Effect 2). If the Collector Base was left intact, only the Control option is possible; if it was destroyed, only the Destroy ending will be available. Both options will result in massive physical damage to Earth, with Destroy killing everyone on Earth. If EMS is between 1750-2349, the choice between Destroy or Control options becomes available, but either choice will cause some substantial damage to the galaxy. If EMS is between 2350-2649, the Control option will cause no physical damage and the Destroy option will still massively damage the galaxy. If EMS is 2650+ the Destroy and Control options will no longer cause any physical harm to the galaxy. If EMS is 2800+ the Synthesis ending becomes available. If EMS is 4000+ and the Destroy option is chosen, Shepard is seen barely alive, gasping for breath (if Anderson is shot by the Illusive Man, the player needs 5000+ EMS to see this short scene).[1][2] The Destroy (red) option will result in the destruction of all synthetic life. The Crucible will fire a beam/pulse into the mass relay network, spreading the blast across the galaxy but destroying every relay in the process. The Citadel is also destroyed, breaking into pieces. Before choosing the Catalyst warns Shepard that it is possible new machines will be built in the future.
The Control (blue) option results in Shepard sacrificing corporeality to command the Reaper fleet. The Reapers will then leave Earth; presumably at the will of the Commander. Instead of firing a beam, only a pulse will be released from the Citadel. The pulse spreads throughout the mass relays network, causing them damage, but not as much as the other endings. No harm will be caused to the Citadel, which then seals itself.
In the Synthesis (green) ending, Shepard adds their energy to the Crucible's, thus creating a new, synthesized DNA. The Catalyst explains that this is the best option, since synthesis is the pinnacle of evolution, and will render the Reapers obsolete. The Crucible emits a green light/beam, altering all denizens of the galaxy on the genetic level. The mass relays are destroyed during the Crucible's use. The Citadel is also destroyed, breaking into pieces.
In every ending, the Crucible's blast causes the Normandy to crash land on an unknown planet. The survival of the Normandy's crew will rely solely on EMS:
If EMS is substantially low (below ~2000), nobody exits the Normandy. If EMS is moderately high (above minimum, below maximum) and Destroy or Control are chosen, Joker and the player's most-favored crew mate will exit the ship. If Synthesis is chosen, Joker, EDI, and the player's most-favored crew member will exit the ship. Joker and EDI will embrace. If EMS is 4000+ then three crew members will exit in the Destroy and Control endings; Joker and two of the player's most-favored crew mates.[3][4] After the credits, a scene will be shown in which an old Stargazer tells tales of "The Shepard" to a young child.
Hmm, ez az "Embarkment 1 évvel a 3. rész előtt" nagyon beleerőszakoltnak tűnik, szvsz inkább azért történt, hogy ne kelljen foglalkozni az ME3-ban történtekkel. Sokkal hihetőbb lenne, ha X évvel a 3. rész után indultak volna.
#527: Értem. Hát, mivel nekem addigra már meg kellett békélnem a Lost és a BSG befejezésével is, nem okozott nagy nehézséget elfogadni olyannak, amilyennek eredetileg megálmodták. :-) Nem volt vele semmi baj.