Ez aligha kukacoskodás, hiszen elég a trilógiából kiindulni, amelynek sokkal változatosabb, érdekesebb világa volt, és minden apró jelentéktelen dolog meg volt benne magyarázva (ál)tudományosan – ahogy yossarian is mondta. Egészen a fajok biológiai jellemzőiktől, a nukleáris nyáron(!) át addig, hogy a Normandy miért csillog úgy, ahogy. És (számomra) pont ez tette olyan különlegessé, ez töltötte meg élettel a játékot. Az Andromeda kódexében is van mit olvasni, de nem túl sok érdekes, tudományos írást találni akármiről is. Szinte mindenről úgy írnak, hogy az egyszerű ember is megértse. És az számomra is elég nagy csalódás volt, hogy kaptunk kettő, szinte teljesen egyforma fajt, amik nem csak egymáshoz hasonlítanak, de még az emberekhez is. Ráadásul nem csak külsőben, de még viselkedésben is pont olyanok, mint mi. Legalább egy harmadik elfért volna még a játékban, még ha nincs is nagy jelentősége.
Még csak nem is kell ilyen messzire menni, elvégre ha kevéssé értelmes is, de rengeteg faj él a Földön is, és már itt sem sok hasonlít az emberhez. Mondjuk a vízi élővilág esetén még csak hasonló sincs. Rendkívül fantáziátlan a fajok megjelenítése szinte minden scifi játékban és a filmek többségében is. Ennek persze lehet az az oka, hogy az emberek nehezebben fogadnának be egy tőlünk masszívan eltérő, nem humanoid karaktereket. A HC scifi rajongókat leszímátva persze...Egyébként a Hanárok voltak a kedvenceim az ME1-ben, és még a hangjukat is marha jól megoldották.
Számon is szoktam kérni. A nemrégiben kijött, Érkezés című sci-fi is többek között azért tetszett, mert végre el tudott szakadni a "konvencionális" alien dogmáktól.
Jelentéktelenek voltak vagy sem, én kifejezetten élveztem, hogy szinesítik az univerzumot, egyértelműen hozzátettek az atmoszférához. Az Andromeda kapcsán valahogy nem tudok szabadulni az érzéstől, hogy olyan gyermeteg az egész. Nyilván benne van ebben, hogy nagyrészt fiatalabbak a karakterek (főleg Ryder), fiatalabb közönségnek írták a játékot, illetve a fent említett logikátlanságok is. Nem tudom komolyan venni.
Valóban nem, viszont azt gondolom, hogy akkor ezt innentől vagy számon kérjük minden sci-fin, vagy akkor itt se. Engem ez annyira nem érdekel, nyilván nem valóság. Elcor meg a hanar pedig sajnos inkább poén faj, a leghaszontalanabb fajok voltak az eredeti trilógiában, komoly szerepük pedig nem is volt igazán.
Ehh, éreztem, hogy keverek valamit, no mindegy. Igen, muszáj lett volna, mivel ezek a részletek különböztetik meg az átlagos sci-fit a jótól és a remektől. Az elcor meg nem attól lesz eredeti, hogy négy lába van, attól lesz eredeti, hogy van valami egyedi háttere.
Még egyszer: értsük meg, hogy az emberiség, a mi evolúciós utunk egy homokszem az univerzum sivatagában. Ha van más, hasonlóan intelligens faj odakint, akkor gyakorlatilag kizárt, hogy akár csak hasonlítson, vagy legalábbis emlékeztessen az emberre. Ezért nevetségesen abszurd emberszerű idegenekkel telepakolni egy sci-fit. Az, hogy mi úgy nézünk ki, ahogy, az sokmillió apró kis mutáció eredménye, melyeket mind befolyásoltak a környezeti tényezők, és a véletlen. Ha akár csak egyetlen ponton valahol más irányba indul el egy ilyen mutáció egy fajnál, már nem úgy nézne ki, mint az ember.
Az elcorok ugye a lore szerint azért néznek úgy ki, ahogy, mert irtó nagy a gravitáció a szülőbolygójukon, így a vaskos lábak elengedhetetlenek voltak számukra evolúciós szempontból. Ezért olyan lassúak és megfontoltak is, mivel egy esés náluk általában halálos. Az érzelemkifejezés hiánya is jópofa ötlet, elvégre szinte kizárt, hogy más, intelligens fajok a mi kommunikációs rendszerünket, gesztusainkat, testbeszédünket használnák. A hátukra szerelt ágyúkkal közlekedő elcor katonák leírása meg külön poén volt.
Az az elcor volt. :) És azért kukacoskodás mert ez eredetiben is volt kettő faj a nem is tudom, 10-ből aki nem volt emberszerű, és most akkor muszáj lett volna ide is. Attól nem lesz valami eredeti, hogy 4 lába van. Másrészt meg ami számomra furcsa, hogy sok cikk felhozza negatívumnak, hogy míg a tejútrendszerben mennyi faj volt, addig itt van összesen kettő. De az egyik se veszi észre, hogy míg ott az egész Tejútrendszerben homokoztunk, itt kapunk egy rendszer. Az angarák bénák és haszontalanok, ebben egyetértek, még a saját rendszerüket se voltak képesek elhagyni soha, a kett meg oda-vissza alázta őket amíg meg nem érkeztünk.
Nem nevezném kukacoskodásnak, bennem is egyből ez fogalmazódott meg. Egyszerűen írói lustaság. Az, hogy szinte mindig így van, nem mentség. 2017-et írunk, épp itt az ideje, hogy elszakadjunk az oldschool sci-fik dogmáitól, és alkossunk valami újat. Nem kell űrkutatónak lenni ahhoz, hogy tudja az ember, hogy ha van értelmes élet az univerzumban rajtunk kívül, akkor annak az esélye, hogy a nevezett lények hozzánk hasonló fejlődési utat jártak be, azaz antropomorfok, a nullához konvergál. Mellesleg ez a "máshol is így van" már csak azért sem életképes érv, mert az eredeti trilógia ebben sokkal eredetibb és realisztikusabb volt. Ott voltak például a hanarok és a batarianok, na azok végre eredeti űrlények voltak, és még meg is volt magyarázva tudományosan (oké, valszleg áltudományosan, de na) a külsőjük, testi adottságaik. Na meg mekkora poén volt, mikor a batarian mindig előre beközölte, hogy milyen hanghordozásban fogja elmondani a mondatot. Ezekhez képest a dögunalmas angarák és kettek... Nulla fantázia, nulla erőfeszítés.
"Egy új csillagrendszer azt jelenti, hogy új lényekkel találkozhatunk a régiek mellett, ehhez képest a két új faj (kett és angara) ugyanúgy két lábon járó, emberszerű valamik, akikkel a találkozásunk után másfél perccel folyékonyan beszéljük az angolt."
Jó kritika... még jó hogy nem vettem meg.. mert az egész úgy szar ahogy van.. A sztori egy kalap szar (pont ettől féltem) az automata fedezékrendszer meg az agyamra megy... Ezután minden reményem a CD Projectbe van..remélem ők szállítanak egy igazi fasza sci fi rpg-t.
szerintem az nem visszatolt, hanem meg amig fullos addig kell hasznalni es lassabban fogyasztja, mert szivosabb leszel tole :) legalabbis a leirasa alapjan ez kene legyen.
Backup Life Support Boosts life-support capacity and allows a user to survive hazardous environments longer outside of the Nomad. No effect on combat. Decreases hazard damage to life-support gauge Utoljára szerkesztette: ShaiHulud, 2017.04.16. 23:10:05
Az Eosin sincs. Illetve a legelején, miután bemész a főbejáraton. (Mondjuk azt is vagy 3x kellett próbálnom. :D ) Asszem vissza kell vennem a nehézséget. De ez nevetséges, hogy nem lehet menteni...
Ja, amúgy van az a consumable, ami visszatölti a life support systemet. Azt nem szimplán úgy kell használni, hogy rákattintok, és... visszatölti? Mert nekem eddig egyszer sem működött, pedig elhasználtam már 3-4-et.
Akkor megnyugodtam.
Viszont az már rohadtul felidegesített, hogy nem képes menteni. Ráadásul én sem menthetek... Már tegnap óta próbálok kipucolni egy kett bázist; 8 ponton verekedem magam keresztül, mire végre leérek a föld alá, és jön a boss. Termsézetesen egy kibaszott mentést nem képes csinálni, és kezdhetem az egészet elölről. Megjegyzem úgy, hogy betesz a bázis közepére, és mehetek vissza az elejére, az első objective-hez...
És a mentésekkel nem most először basz fel. Múltkor kitakarítottam a bázist (még a környező állatvilágot is kilootoltam), majd mentem a következő bázisra, ahol persze meghaltam. Az utolsó mentést nem töltötte be, de nem volt nagy gond, mert az az előtti pont ott volt, ahol az előző bázist befejeztem. (Ezt onnan tudom, mert a végére az összes skúlóm elfogyott.) Szóval betölti a mentést, visszarak a bázisra, de visszaspawnolja az összes rohadt kettet, szóval ott vagyok egy osztag kett között lőszer nélkül...
A két legbosszantóbb dolog ebben a nyomorult játékban: spawn- és mentési rendszer. (Az előbb pl. folyamat mellém spawnolta az ellent...) Minden hibájával együtt élvezhető a játék, de ez számomra teljesen tönkreteszi. Egyszerűen érthetetlen, hogy: - miért nem lehet menteni/nincs sűrűbben automentés; - miért nem oda rak vissza egy load game után, ahol elmentettem; - miért spawnolja vissza a megölt ellenséget; - stb.
SAM megfertőződött, majd egy fertőzött VI-jal kellett beszélni a Nexuson, illetve pontosabban egy személlyel azon keresztül. Azóta várok egy e-mailre ezeknek a hackereknek a vezetőjétől (már kurva régóta).
Más végig tudta vinni a küldetést? Jönni fog az még, vagy ez is bebugolt nekem? (A főszálban most tartok ott, hogy szabadon bejárhatom Ayát.)
Szerintetek melyik a jobb választás a throw skillen belül? +30 dmg, +30 force vagy 2.5 radius? Detonátorként nem hiszem, hogy beleszámít a throw alap sebzése, a 2.5 hatósugárral meg jó cc-nek.
Hülyeségeket beszél a tesztelő. Nem csak az animációkkal volt baj, mert a human karakterek is rosszak. Hiába adták volna ki később, mert a tejfeles szájú kinézeten az sem segített volna. Ezzel együtt én jól szórakoztam, de nem igaz az, hogy felér a classic trilógiához. És nem az animok miatt, hanem a történetvezetés és a gyenge karakterek miatt...(megjegyzem, nekem a harcrendszer sem tetszik). Viszont rengeteg a háttérinfó, nagyok a pályák és összességében egy erős közepes a játék, amivel jól el lehet szórakozni.
Úgy látom belerakták az escorotos missiont multiba. Nyitottam krogan gladiatort, nagyon jó.
én nagyon csípem a srác beszámolóit, már az ow-ben is az egyik kedvencem volt. most is tökre egyetértek vele, az androméda fájdalmasan középszerű lett. bájovér is megy le a lejtőn rendesen, pedig úgy 10 éve még a legjobbak voltak blizzard mellett
Na....ezt adtam volna a végleges transzi helyett... :P
De különböznek a szövegeik. Legalábbis láttam egy videót, ami részben pont ezt mutatta be. De elég gagyi is lenne, ha full ugyan az lenne a szövegük. :D
Én csak hármat találtam meg. Most visszamentem és nincs több annál. Vannak Alec bejegyzései, amik oldódnak fel, ahogy haladunk a küldiben, meg a három bejegyzés Liarától, amiket meg lehet találni szétdobálva a szobában. Azonban mást nem találtam.
Maximum három az. De inkább egy, az ME:A DLC-k. Andromeda folytatáson még biztosan nem dolgoznak. DA 4 is egyelőre pletyka csak. Az új SW játék még az se. :)
Gamekapocson magyarul is találsz róla összefoglalást. Egyik stúdiójuk elvileg ezen dolgozik. Bár most bizonytalan vagyok benne, ez vagy nem ez a titkos projekt. Lehet mégis ez.
De Scott még mindig fekszik kómában a Hyperionon pedig azért már a felén túl lehetek. Gondolom majd felébred persze, de ennél azért többet vártam volna a családi vonaltól.
Is... Ezen kívűl nekem, ami böki a csőröm: Ryderéket mi értelme volt megcsinálni ikreknek? Az egyik alig szerepel, és mindegy melyiket választjuk a szövegek ugyan azok, tehát nem külömb a személyiségűk. Szerintem ebben több lehetőség volt. Persze a jelenleg fényévekkel egyszerübb kivitelezés.
Alec szobájában, Liara egyik szészórt audio logjában beszél talán Shepard a háttérben... De lehet, hogy nem emlékszem jól. Rendszeresen vissza kell járni és lesznek elszórt audio logok,ahol Liara beszél.
Azt még így a játék végére se értem, h miért kellett kiválasztani, h milyen nemű volt Shepard. Volt egy mellékküldetés, ahol beszéltek róla, de senki se említette benne a nemét, valamint senki se használta a she vagy a he jelzőt, hanem folyamatosan csak Shepardként utaltak rá. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2017.04.11. 11:24:48
Én egyenlőre csak abban bizok, hogy tényleg egy single player rpg lesz, többitt meglátjuk idővel.
Amen. Bar rohadt nehez lesz, mert az swtor most elvitte a sztorifonalat egy olyan iranyba, amely miatt nehez lenne "hagyomanyos" kotor sztorit kesziteni. Megint kellene ugrani jo par evet elore es visszarendezni a vilagot a szokasos szarkavaros ket polusu felallasra.
Hát én egy jó KotOR 3 rpg-re vevő lennék (max ennyire open world, mint az Andromeda, választható kasztokkal, aminek eltér a sztorija is). :) De kitudja, mit tesz a Bio :/ Amúgy az 100%, hogy KotOR, vagy pletyka? Kiváncsi vagyok mire jutnak, meg mi a titkos project (és akkor ott van még ugye az elvileg készülő Dragon Age).
A paragon/renegade rendszer kidobásával csak az a bajom, hogy semmivel nem helyettesítették. A mostani szenvedélyes/logikus/vicces/professzionális válaszok NEM befolyásolják a történetet. Lényegében k mindegy, hogy melyiket választod, legfeljebb egy picit más jellegű reakciót kapsz, ami jó színezéknek, de nem változtat semmin.
A p/r legalább adott okot arra, hogy kétszer végig vidd. Ha másért nem, hogy a másik utat kipróbáld. Itt semmi értelme az új végigjátszásnak. A második kört tolom, az elsőben logikus/profi voltam végig, itt igyekszem poénra venni és marad a casual/passionate, de SEMMI változás a játék közepéig. Ha lehet hinni a fórumoknak, akkor végig nem lesz semmi változás.
Ez szerintem óriási visszalépés. A p/r rendszernek voltak hibái és valóban kezdett már unalmas lenni, de kidobni úgy, hogy a nagy semmit tesszük a helyére, az szerintem elég gáz.
Ne aggódj nem ez a titkos projekt,ahogy nézem az angol cikkeket. Csak gondolkodnak rajta, gondolom csinálnak majd belőle egy mai igényeknek megfelelő akció rpg-t.
Tudtam, h felejtek még ki dolgokat. :D Nem ilyen későn kéne irkálni. Az is tetszik, h visszahozták az inventoryt, statjai vannak a fegyvereknek, plusz beleraktak egy craft rendszert. Azonban azt az idiótát agyon kéne ütni, aki azt gondolta, h jó dolog kombinálni az inventoryt a 2., 3. rész loadoutos megoldásával, ahelyett, h mint minden normális RPG-ben, az inventorynál ki lehetne bármikor választani, h a benne levő fegyverek, armorok közül mit használjunk. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2017.04.11. 02:15:21
Egy valamit kifelejtettem. Bírom Rydert. Nagyon. Shepard eléggé semmilyen volt. Ryder sokkal karakteresebb. Nem számítottam rá, h ilyen lesz. Jópofa egy karakter. Főleg, ha a casual opciót nyomjuk többnyire a beszélgetésekkor. Azonban átvezetőkben is, ahol nem mi választjuk h mit mondjon, ott is sziporkázik rendesen.
Végigvittem. 92 óra, 97%. Nem csináltam meg pár taskot azok közül, amiknél nem mutatja az objective-et a térképen, hanem keresgélni kell, valamint kettőt nem tudtam leadni, amik bugosak voltak. Összességében tetszett a játék. Persze nem tökéletes.
Ami tetszett: Harc. Ebben a részben lett eddig legjobban kidolgozva. A jetpack nagyot dobott az egészen, de a többi része is sokat fejlődött. Felfedezés. Noha az első rész randomhegyes és copypasta bázisos bolygói nem voltak tökéletesek, de mégis szerintem a második résszel rossz irányba vitték azzal, h minden pálya cső lett. Az első rész receptjén kellett volna javítani és nem az egészet kidobni az ablakon. Kiszedték a paragon, renegade rendszert. Kellett a fenének az egész. Ne legyen már pontokkal értékelve, h mennyire vagyok "jó" vagy "rossz". Ne korlátozzon bizonyos lehetőségeket, akár beszédben, akár tettekben, mert nem vagyok eléggé paragon, renegade. Ne utaljon mindig a játék arra, h mi a jó és rossz döntés. A rendszer kiszedése a legjobb döntés volt. Saját lelkiismeretedre hagyatkozva döntesz, nem az alapján, h a játék hogyan jutalmaz érte. Valamint, így sokszor lehetőség volt több szürke döntésre is, nem csak szürke, jó, rossz és csókolom. Csapattagokkal való kapcsolat felépítése, valamint egymás között levő kapcsolata. Tetszik az, h a lojalitás küldetések, valamint a Tempesten való dumák mellett van még egy csomó kisebb küldetés is minden csapattaggal, amiben még jobban megismerhetjük őket, valamint építhetjük a kapcsolatokat. Valamint az is, h a ME3-hoz hasonlóan meg lehet őket találni a hub területeken és beszélni velük, plusz a Tempesten se mindig ugyanott vannak és egymással is beszélgetnek sokszor.
Vegyes: Csapattagok. Igazából azt nézem, akkor az eddigi minden Bioware játékban vegyesre sikerült. Vannak szerethető karakterek és érdekesek, de unalmasak, teljesen érdektelenek is. Persze nem tud senki se akkora kötődést kialakítani a játékosban, mint az eredeti trilógia szereplői, de nekik erre 2-3 játék rendelkezésükre állt. 3-ban is Javikot és Vegát elég magasról... Értitek Küldik. Fejlődtek a DAI-hoz képest, de még mindig azért vannak fetch questek. A kevesebb néha több. Ha ezeket kiszedik, még mindig lett volna bőven tartalom. Ettől függetlenül volt azért pár élvezetes és nem csak a főszálon. Írás. Voltak fájdalmas részek. Ugyanakkor bizonyos részek nagyon jól lettek megírva. Legyen szó csapattagok közötti szövegelésről, vagy amikor velünk beszélnek, vagy akár különböző írásos bejegyzésekről.
Ami nem tetszett: Sztori. Elég semmilyen lett. Volt 1-2 kisebb meglepetés, de semmi nagy fordulat. Bioware még mindig nem tud élő, lélegző világot teremteni. Bugok. Volt bőven benne. Olyan is, ami miatt küldit nem tudtam teljesíteni. Animációk. Mindenki látta, h milyenek. Javítottak rajta patch-csel, de még mindig vannak gáz részek. Ez nem 2017-es AAA szint.
Összességében: Nem érdemli meg a játék a sok sárdobálást, amit kap,de azért messze van ez a 10-től, sőt még a 9-től is. Bioware-ne össze kell szednie magát, ha ebből trilógiát akarnak csinálni. Márpedig nagyon úgy tűnik, h arra készülnek. A lényeg, h élveztem és várom a folytatást, hibái ellenére is. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2017.04.11. 01:47:39
Ha megerőltetném magam, én sok mindenen túl tudnék lépni, még az egész játékot (a grafikát, a karaktereket, a játékmenetet) uraló középszerűségen is, de amin nem tudok túllépni, hogy egyszerűen nem érdekel a történet. Az egész Tejútrendszer valamennyi fajának elpusztulását jelentő reaper invázió után nekem ez eddig nagyon vérszegény. Annyira epic volt az előző trilógia, hogy ezek után ez a történet egyszerűen nem tud megfogni.
A sima verziót lehet upgradelni digital deluxra?Régen volt ilyen lehetőség azt hiszem.De most nem igazán találok rá módot az originen.
+1 Nagyon sok mindent leirtal ami bennem is megfogalmazodott. 30-40 oram lehet a jatekban es a harmadik bolygon kene 'dolgoznom' de valamiert egyaltalan nem huz vissza a jatek. Valamikor majd befejezem de oszinten szolva sosem gondoltam volna hogy ez a mondat elhagyja a szamat (keyboardot) egy ME kapcsan. Ez az utolso BW jatek amit teljes aron az elso heten megvettem.
Így a játék vége felé járva, egyet kell értenem sok ponton veled. Ami miatt nálam nem tudja megütni a mércét és képtelen vagyok beleélni magam a világba és a történetbe, az a gyenge karaterek. Főleg amit te is említesz, hogy hipszter hügyereknek néz ki szinte mind, de azoknak is marha rondák (élükön a metroszexuális, félig fiú, félig nő fejű Cora nevű förmedvénnyel). De a pulikutya fejű tejfölös szájú nigga gyerek is olyan idétlen, hogy nehéz űberelni. Gondolom, a 12-16 éves korosztály volt már a cél, nem pedig mi...Ők biztos tudnak ezekkel azonosulni, nekem már sajnos nem megy. Alienekkel nincs különösebb gondom, bár kétségtelen, hogy a Kett lehetne kissé fantáziadúsabb, mert jelen állapotban elég vérszegény.
SAM kicsit retardált szegény. Sokszor azt mondja, h van új emailem, amikor nincs is.
Peebee és Vetra, valamint Peebee és Drax milyen jó kombináció. :) És nem a harcra gondolok, hanem a szövegre, amit nyomnak egymás között. Nagyon szórakoztatóak.