HA valaki engem kérdez én támogatom ezt a tervet. És ahogy a cikket olvasom, a résztvevõknek, illetve a befektetõ csávónak sem érdeke, hogy a fogukat otthagyják, de még ha így is lenne is már meglenne az nekik amiért belevágnak. Az egész arról szól, hogy az emberek figyelmét az ûrkutatás felé tereljék. Mert a holdutazások óta gyakorlatilag semmi nagyobb lépcsõt nem lépett át az emberiség az ûrkutatásban... Szondánk annyi van mint a huzat, lassan szemétdobot csinálunk a marsból is mire az elsõ emberi küldetés odaér.
Lényegében a motiváció a kulcsa az egésznek. Az 50-es, 60-as évek ûrversenykezése és az azok kapcsán született eredmények (Holdutazás, mars szondák, mélyûri szondák) kitermeltek, egy olyan generációt, akik ezekbõl az eredményekbõl inspirációt merítve új löketet adtak a tudományos fejlõdésnek. Nézzük csak meg az internet, a mobiltechnológia nagy úttörõi mind abban a korszakban nevelkedtek...
Tehát a kezdeményezéssel semmi baj sincs, támogatom... Az hogy mennyire felkészültek más kérdés.. De ha belegondoltok Colombus is a vak ismeretlenbe indult gyakorlatilag a megszokott és már az addigra bevált eszközökkel. (Hajók, a meglévõ és addig is használt hajózási technikák, tájékozódási technikák) És odahaza mindenki elõre temette az expedíciót. És nekik mégis összejött.
A baj tényleg a kapitalista felfogásban van... A hivatalos ûrhajózási szervek az államtól kapják a lóvét a kutatásra, nem magántõkébõl, így meg van szabva mi fér bele és milyen határidõvel egy-egy projektbe. És ha Obamának kényelmetlen az hogy az emberek morognak hogy oda folyik az adó ahelyett, hogy John Smith fel tudja venni a 347dik american express hitelkárytáját hogy halomra költhesse a pénzt magára, akkor bizony a NASA nem fog egy árva petákot sem kapni további kutatásokra.
Az egész ûrkutatás csak akkor fog új lendületet kapni, ha végre megoldják a földkörüli pályára állítás költségének drasztikus csökkentését. Ugyanis építhetnénk 700 ezer tonnás atomerõmûvel hajtott, 14 fedélzetes ûrhajókat már ma is, csak hogy a fenébe juttatnánk fel? Az ûrállomásnak is majdnem 15-20 év kellett míg darabokban felhordták. Ha a másik cég akik a kisbolygó bányászattal kacérkodtak összehozza az elsõ érckitermelõ üzemet, viszonylag kevés vesztességgel akkor az új energiaforrásokra a mai gazdasági nagykutyák úgy fognak ugrani mint legyek a szarra... Szóval mindössze ez az egy technológiai háttér választja el az emberiséget az ûrmeghódiccsá-tól. Amíg ez a kapitalista felsõ tízezernek nem hoz a konyhára addig a földi háborúk pénzelésébõl, meg az olajbizniszbõl fog szólni minden...
De a leszállás nem "csak úgy" megy. Hogy szállnak fel? Ez nem a hold ahol "csak" löksz egy nagyot a leszállóegységen és már pályán is van. Ehhez egy marha nagy rakéta kéne vagy az hogy vállalják a résztvevõk hogy nem jönnek vissza de ezzel már el is értünk újra a valóságsós sztorihoz. A lényeg az hogy nem "kicsit megtoldani" kéne az összeget hanem kb megtriplázni és nem 2018 lenne a céldátum hanem vagy 30-40 évvel távolab.
Meg most érted elküldenek 2 ûrhajóst aki a te írás szerinte nem tudjuk ,hogy bírják ki. Szóval kiadunk egy költséges útra pénzt . bocs Õ kiad meg pár cég kb. annyira rizikós mint ,hogy megtoldják és leszálljanak nem?
Csak Én nem értem ,hogyha már elmegyünk odáig akkor miért nem toldjuk meg kis pénzzel és fejlesztjük úgy ,hogy le is tudjon szállni meg fel is. Most ha már odáig elmegyünk meg vissza akkor miért ne?
A küldetés sikeressége tényleg csak egy bombabiztosa ûrhajó építésének konstrukcióján múlik. Azonban a képen látott illusztráció alapján... hát elég két esélyes hogy egy ilyen szerkezettel egyáltalán képesek lesznek-e elérni a Marsot nem hogy még vissza is jönni.
Jelen állásában ahhoz hogy ez a projekt meg tudjon valósulni 2018-ra szerintem a korlátlan mennyiségben rendelkezésre álló tõke elengedhetetlen. Ennek hiányában a küldetés sikerességét olyan 20-25%-ra tippelném.
nem igaz, hogy értelmes emberek képesek komolyan elagyalgatni azon, hogy az ilyen -és hasonló- nyilvánvaló bullshit megvalósítható, avagy nem. egyértelmû, hogy egy habókos és teljesen irreális lufiról van szó, amelynek legfeljebb a kisszínesek közt lenne helye, esetleg a blikkben. ennyit érdemel, nem többet.
Puszan jocselekedetbol, hogy az alaptudomanyok fejlodjenek, vagy kesobb az emberiseg hasznara valjon, SENKI nem fog urutazast finanszirozni. Semilyen vallalat es kormany. Anyagi vagy hatalmi okai vannak az urkuldeteseknek. Pl. konkret fejleszteshez kiserlet, hosszutavu profit, propaganda stb. Ha ilyen ok nincs, akkor nem megy ember a Marsra. Ennyi. A kapitalizmusban MINDEN forintositva, akarom mondani dollarositva van. Uzleti (vagy hatalmi) alapon dol el minden terv, legyen az barmilyen "emelkedett" vagy eloremutato.
látom terjed az ürmeghodiccsa kifejezésem :DDD
technológiai fejlõdés? ember, minden trasznportáció lényegében az olajon alapul, nem a technikai fejlõdésen. persze, kellett ehhez motor is, ami tech fejlesztés, de az olaj szerepe ebben az egészben sokkal nagyobb
ha nem lesz olaj (gáz stb), a jelenlegi és a belátható idõn belüli tech fejlõdés semmit se ér
ezen kívül az olaj nagy része most is és a jövõben is a jólét fenntartására fog menni (autóval a vécére is, közben ifonozás)
a "fejlett" világ lakóinak nagy része elég magas életszinvonalon él, senki se kényszeríti arra hogy az ürmeghodiccsára való pénzt ne ifonra meg masseffektre költse
tudományt (emberi kíváncsiság) is lehetne mûvelni ma már bárkinek, iskolán kívül is (internet rulez), de mit néz a nép? gangman stájlt, vicces macskás videót és trónok köztöt, meg játsza a masseffektet meg a farmvillát
Jó eséllyel elõbb gyilkoljuk egymást halomra, mint, hogy kifejlesztenénk egy használható csillagközi hajtómûvet. A maradéknak -ha lesznek egyáltalán- kisebb gondja is nagyobb lesz az ûr meghódításánál...
csak csináljanak végre valamit azok akik megtehetik... felõlem mehetünk a vénuszra meg az európára vagy az alfa kentaurira csak az emberi kíváncsiságot és érdeklõdést ne nyomja el az ostoba pénzmánia és ez a gusztustalan társadalmi hanyatlás. hadd jöjjön az ûrmeghódiccsa, sokkal hasznosabb mint holland szopó vibrátort éípteni egy autóba, mert milyen kényemes... a fogyasztói társadalom emg ez a politika teljesen megnyomorítja a népet, mindenki napról napra él és kizárólag rövid távon gondolkozik. legyünk már kicsit nagyravágyók és hódítók, nem e találunk valami menõt kint:)
" Ha pedig, mint jelen esetben is a Marsról van szó, akkor az csupán évtizedek kérdése... A 21. századi technológiai fejlõdés mellett senki sem gondolhatja komolyan, hogy soha, "
Biztos vagyok benne, hogy meg annyi sem kene, a muszakilag akar 20 evvel ezelott is megvalosithato lett volna, csak az elhatarozas hianyzik. Ha mondjuk 10-20 orszag osszedobna 100 milliard dollart, akkor 3 ev mulva indulhatna az urhajo, ami le is szallna a Marson. Mellesleg szerintem, sokkal erdekesebb, muszakilag nagyobb kihivas volna, a Venuszra(400 fok, 90-szeres foldi nyomas) kuldeni, nehany a Mars jarokhoz hasonlo robotot, mint a Marsra embert.
Ami azt illeti, a biciklizés mostanában egyre veszélyesebb. Viszont én repülés közben sohasem féltem. Sokkal biztonságosabb, mint elmenni biciklivel a Déli pu.-tól a Keletiig..
Humánetológiai szempontból nézve az ember nem azért, nem csak azért csinál összetett eszközöket, mert kilogikázza, hogy azzal elér valamit. Az ember mindíg is csinált bonyolult eszközöket, csak amíg nem volt konkrét fizikai funkciója, és mûködése, mint pl egy mobiltelcsinek, addig szellemi, mondjuk úgy vélt, irracionális képességekkel ruházta azokat fel (mûvészet, mágia, vallás). Azonban ezeknek az eszközöknek az elõállítása ugyan olyan bonyolult volt, mint a mai fejlett gyakorlati képességgel rendelkezõ eszközöké.
Valójában az emberi eszközök bonyolultságát nem a tudomány, a racionális tudás nagysága, minõsége, összetettsége határozza meg, hanem épp fordítva, az függ az emberi agy motivációjától és képességétõl az eszközkészítésre, valamint meghatározó még az eszközök elõállítása során együttmûködõ emberi közösség nagyságq, a munkamegosztás összetettsége, az adot kultúra, civilizáció teljes nagysága.
Tök mindegy, hogy katedrálist, vagy ûrsiklót építünk, nem az a fontos, hogy mire használjuk, hanem hugy mindegy mit, de építsünk, mert az ember egy olyan állat, amelynek az eszközkészítés a vérében van. (Az eszköz/tárgy lehet egy elvont dolog is, pl egy mitológia megalkotása!!!)
Úgyszintén az ember vérében van a kíváncsiság, az akár életét is kockáztató kihívások keresése. Van amit direkt azért csinálunk, mert veszélyes, mert kockázatos. És gondolkozzunk el azon, hogy az ûr vajon nem-e azért érdekli viszonylag kevésbé az embereket, mert elhitették a közvéleménnyel, hogy az ûrutazás nem veszélyesebb, mint egy interkontinentális repülõút!???
Kicsit segítek, nem csak autózunk, repülünk is meg a víz alatt mászkálunk. De a rakéta, több mint 2000 éves és még mindig ezt használva alig jutottunk a légkörön túlra.
Nos a fejlõdés még nem állt meg. Pár napja például mindenki lefikázta azt a cikket, amiben Ca kellett a szén-dioxid megkötéséhez. Ugye a kérdés helyén való, mert anélkül a dolog nem mûködik. Viszont képzõdik kálcium-klorid a szódagyártás melléktermékeként. Ami azt jelenti, hogy ha megvalósul a dolog, akkor az egész szódagyártás szén-dioxid semleges lehet, hisz nem kell mészkövet bányászni a gyártáshoz. Ez persze nem oldja meg a világ szén-dioxid gondjait, de azért nem kis volumenû dolog, mert évente közel 35 millió tonnányi szódát gyártanak. Ez persze az iparág számára is roppant elõnyös lenne. Nem kellene mészkövet bányászniuk.
Az egésszel csak azt akartam mondani, hogy rendkívül kis változások a technológiában óriási változásokat hozhatnak a gazdaságban. Ami azt jelenti, hogy akár az is eljöhet, hogy anyagilag is meg fogja érni olyan dolgokba fektetni, ami ma még kevésbé megtéülõk között szerepel.
szerintem épp hogy a magad fajta az aki majd embereket fog égetni...
Ez inkább tény :) Gondoljunk csak vissza az emberiség történelmére. Rómaiaknak fenékmosós wc-ik voltak, a mi õseink meddig a bokorba pottyantottak? :D A középkorról nem is beszélve, aztán megint jött egy kis fellendülés ipari forradalom stb és lehetséges, hogy megint a lefele ágon vagyunk. Ebben semmi meglepõ nincs.
IT fejlõdésbõl kiindulva lehetséges, a régen fenntartott teljesítményduplázás 2 évente már nem teljesül. Van egy határ, amit átlépve új lendületet kap minden.
Nem hiába van az, hogy 1000 évig lovakon utaztunk, aztán lett egy áttörés és 100 év alatt gyakorlatilag kicserélõdött a közlekedési kultúránk. az autó megalkotása óta gyakorlatilag 100 éve ugyanazon az elven közlekedünk. Egyszer csak valaki ismét úttörõ lesz valamiben, és megalkotja a következõ 100-200 év technológiai alapjait.
Sokan gondolják, hogy a fejlõdés töretlen és egyenesvonalú (elvetemültebbeknek hiperbola ), de mi van ha ez inkább parabola, vagy szinusz (mint a valóságban oly sok minden) ?
1. repülés nem luxus. Neked lehet, de tõlünk északra havi bérletek vannak járatokra és reggel-este az emberek fapaddal mennek munkába és jönnek haza...
2. milyen egyszerû eszközökkel hódították meg? a hajó nem egyszeû eszköz. Vagy parittyával repítették egymást oda?
3. Gyalog meg lóval az egész földet? Adok Neked egy lovat meg bakancsot és hódítsd meg Ausztráliát...
4. Mivel gyújtottak tüzet? Eszközzel nem?
Miért olyan nehéz elképzelni, hogy továbbra is eszközhasználat segítségével képesek vagyunk fejlõdni? Anno a Hozzád hasonlóan szûk látókörû emberek égettek máglyán "boszorkányokat" eretnekség vádjával gyilkolták azokat, akik szerint a föld nem lapos, vagy nem a világ középpontja.
Biztos vagyok benne, hogy téged sem én sem más nem tud meggyõzni abban, amiben én hiszek, de azt kijelenteni, hogy nyilvánvaló tény évtizedek óta, hogy SOHA nem hódítjuk meg a világûrt és nem leszünk képesek beutazni a nagy részét, szerintem buta és felelõtlen.
"1. Az elvi probléma pedig ott van hogy mi van ha nincs ilyen módszer? 2. Vagy ha van is, mi van ha az elérhetetlen számunkra?"
Egyetértek, és kiegészítem: 3. Elérhetõ, de társadalmai akarat és anyagi erõforrások híján nem valósítjuk meg.
Itt igazából egy elvi kérdés van. Az emberek nagy többsége úgy gondolja hogy a világûrt egyszer csak majd meghóditjuk ha felfedezzük azokat a módszereket amikkel ez lehetséges. Épp ezért van minden scifi filmben hogy majd 2050-ben, 2100-ben, 2200-ban stb mert pusztán csak egy idõeltolással számolnak ami ahhoz szükséges hogy valaki végre rájöjjön egy ilyen módszerre.
Az elvi probléma pedig ott van hogy mi van ha nincs ilyen módszer? Vagy ha van is, mi van ha az elérhetetlen számunkra?
Pl. mi van ha a csillagközi utazáshoz hogy pl féregjáratot nyiss el kell használni egy teljes csillag energiáját. Na de nekünk csak egy csillagunk van a Nap, amit nyilván nem célszerü erre a célre elhasználni. Ahhoz viszont hogy szerezz egy másik csillagot elõszõr el kéne oda jutni amihez kéne egy csillag... ugye a 22-es csapdája. Ez pl. egy példa arra ha létezik ilyen módszer csak épp elérhetetlen számunkra. (illetve lehet hogy elérhetõ csak akkor hagyományos ürhajóval neki kell indulni néhány ezer éves utazásra a legközelebbi csillagokhoz stb stb, ez esetben viszont az ûr meghódítása értelem szerüen nem néhány száz év múlva hanem néhány ezer vagy tizezer év múlva következne be, már ha addig életben marad az emberiség).
Ha meg nincs ilyen módszer, akkor értelemszerüen még nagyobb gáz van. Persze ez most csak elvi kérdés hisz senki nem tudja a választ, de ez az amire az átlagember nem gondol, hanem hogy csak majd egyszer eljön az az idõ amikor tudni fogjuk. De mi van ha nem...
szerintem komolyan vehetõ csillagközi ûrutazás csak a tökéletesen szuperáló fúziós erõmûvek és fejlett robotika világában képzelhetõ el, amihez kell még pár évtized, vagy inkább évszázad.
Igazából, ha jól belegondolunk, lenne mit megoldani itt a Földön is... :D Az ember pedig pillanatnyilag nem képes tovább látni az orránál (persze ezen nincs semmi szégyellnivaló, elvégre egy-két milliárd éve erre "neveli a Föld az életet"...), szóval technológiai tudás ide vagy oda, de elhúzódhat a dolog pár száz évig, mire egyáltalán képesek leszünk egy-két sci-fi szimpatizáns fószer nagyotmondásán túl is napirendre tenni az ürmeghódiccsát. Kérdés, hogy abban a pár száz évben mi fog történni... De remélem nem így lesz.
Emberek, attól hogy valami megvalósítható még nem biztos, hogy megvalósítjuk. Ma úgy néz ki, az ûrutazás nem érdekli az emberiséget. Repülõ autó is már régen megvalósítható lenne, sõt a videótelefonálás sem mai gyerek, még sem terjedt el. Sõt ma minden mobilban van ilyen lehetõség, mégsem használja a kutya sem. Az ûrhajózást, lehet, hogy csak a 20 század hóbortjaként fogják emlegetni a történelem könyvek, és nagyon úgy néz ki, hogy-e felé haladunk. De majd meglátjuk. Ennyi.
Csak arra gondoltam, hogy az eszközhasználat fejlõdik, olyan ötvözetek léteznek ma, amiket régen elméletben képzeltek el, olyan anyagokat fedeznek fel, melyek helyén lyuk volt a periódusos rendszerben. Ami 2008-ban igaz volt, az lehet hogy 2028-ban már nem lesz mindenképpen törvényszerûség.
Höhö, lol. :P Még hogy sosem fogjuk meghódítani a világûrt? Ilyen technikai fejlõdés mellett tutira veszem, hogy nem hogy több ezer éven belül, de pár száz éven belül eljuthat ember egy másik Naprendszerbe. Ha pedig, mint jelen esetben is a Marsról van szó, akkor az csupán évtizedek kérdése... A 21. századi technológiai fejlõdés mellett senki sem gondolhatja komolyan, hogy soha, de szó szerint soha (akár 10ezer év múlva sem!) nem lesz képes az ember hosszabb ideig (és olcsóbban, mimt ma) megvetni a lábát akárcsak közvetlen égitestszomszédainknál. :)
Ha az a kérdés, hogy szerintem sikeres lesz-e, a válaszom az, hogy iszonyat a kockázat. Szerintem kb 1/3-az esélyük, hogy meghalnak.
Ha az a kérdés, hogy jelentkeznék-e, akkor az a válaszom, hogy hát persze! :DDD
Sajna az ûrhajózás mára olyan, mint az F1. Azt hiszi mindenki, hogy ez egy nyugodt hétköznapi dolog, ahol az emberi életek kockáztatása szinte szóba sem jöhet. Pedig dehogynem, 300-nál kiszakad egy csapszeg elszáll a kerék, vagy a pilóta, vagy a nézõk közül esélyes, hogy meghaljon. asszem egy hete volt ilyen. Ûrhajózás dettó, lásd ûrsiklók katasztrófája. Tudomásul kell venni, hogy márpedig még mindíg az ûrkorszak hõskorában vagyunk, ami emberi életek kockáztatásával és esetleges elvesztésével jár.
Sajna az emberek elõbb fogadják el, hogy hétvégén diszkóbalesetben a fiatalok rendszeresen elhaláloznak, minthogy azok akik tudatosan vállalják ezt meghaljanak. A halálukat nem áldozatnak, hõstetnek, sokkal inkább egyfajta szerencsétlenségnek tekintik. Sokkal inkább követelik a felelõsök felkutatását, mint amikor egy bedrogozott fiatal elcsapja valakit a buszmegállóban.
Hasonló még az eutanázia kérdése, aki meg akar hallni azt nem hagyjuk, szinte kiközösítjük, miközben a nyugdíjaskorú lakosság millióit ítéljük lassú elsorvadásra világszerte.
Te annyira irritálóan tudsz írni, hogy ez elképesztõ. Az ember nem kapott szárnyakat, tehát soha nem fog repülni és meghódítani az eget. Az ember nem tud sokat úszi, soha nem fog eljutni más kontinensre. Az ember nem tud 100km/h-val futni, soha nem jut el távoli országokba. Az ember 36 fokos, soha nem lesz képes tüzet gyújtani....
én arra leszek igazán kíváncsi, hogy a "fejlett" világ népének mekkora sokkot okoz majd, amikor szembesül vele hogy az emberiség sosem fogja meghódítani az ûrt (bár ez már évtizedek óta egyértelmû)
kit fognak majd hibáztatni? önmagukat, hogy elájfonozták-bulizták az energiát amibõl egy nagyon-nagyon pici esély lett volna az ûrmeghodiccsára, vagy... azokat akik ezt ki merték mondani?
ideges lesz a sok fiatal két trónok közt meg mass effekt játszás között, kezükben 3 mobillal meg 4 táblagéppel, hogy az emberisssség nem tudja teljesíteni a (szerintük) fõ célt: az ürmeghodiccsát
tuti meglincselik majd azt aki ki merte mondani a valóságot
Az elsõ hírben még õ utazott volna, az, hogy most már mások utazna helyette, csak is azt bizonyítja mennyire komolyan vehetõ. Tesztutazás lesz ebbõl, én is azt mondom. Illetve még azt hozzátenném, hogy egy Dragont megreptethet, de az nem valódi teszt lesz. Már ha lesz rá pénze. De elõre mondom nem lesz.
A technológia egy része csak papíron létezik, a másik része még ott se. Ami nem azt jelenti, hogy nem lehetne megcsinálni, csak éppen olyan összegek és erõforrások árán amit ez az úriember nem tud összekaparni. Az õrült ûrbuzi sem fog 100 milliárd dollárt berakni a cégbe, fõleg ha nincs nyereség. Én azokat féltem, akiknek kis pénzük van, és bepakolják. Mert ebbõl nem lesz semmi.
Félreértésen alapszik nagyjából minden amit leírtál :) Nem õ utazna, az eszközök többé-kevésbé rendelkezésre állnak, a tech. teszt maga az emberi test 500 napig történõ biztonságos létfenntartására vonatkozik, ezt problémás lenne emberi tesztalanyok nélkül megoldani.
Mondjuk a befektetõkre én is kíváncsi leszek, a magas kockázattal együtt is elég csekély megtérülési potenciál van a dologban. Meg nem feltétlen jó üzlet milliókat kicsengetni azért, hogy szponzorként az elsõ napkörüli pályán gondatlanságból elkövetett kettõs emberölés kapcsán emlegessenek :D
Olyan õrült ûrbuzik szállnak majd be pénzzel, akiknek nem a reklám a fontos. Vannak ilyenek is bõven, nézd meg akár az eddigi ûrturistákat, de a Virginnek is már most több mint 500 fõs várólistája van olyanokból, akik egyenként $200k-t fizetnek a pár perces ûrugrásért.
A nagyotmondási verseny gyõztesét olvashattuk... Sajnos az ilyen kijelentések sokat rontanak az ûrhajózás persztisén. Aki eddig szerette, támogatta vagy csak reménykedett, elfognak fordulni amikor sorra kiderülnek, hogy hát egy kicsikét túllõttek a célon.
1. Az újabb sajtótájékoztatóban bejelentette, nem már is akarnak annyira embert küldeni, csak a technológiát tesztelni. 2. Ez a Titó nevû kapitalista vadbarom, várja(!) a milliárdos befektettõket az utazásához, akik valamiért ne jönnek... 3. Jelenleg az ürge több mint 70 éves, az ûrutazásra igazán alkalmas... 4. Olyan eszközökkel akarja megvalósítani, amit szerinte valaki majd az õ kedvérét(?) meg fog valósítani, vagy nem, de a milliárdos befektetõk meg nem jönnek, mert hasznot abból, hogy õ repked nem fognak látni. 5. Stb.
Az ûrkutatás nem egyenlõ az emberes ûrrepüléssel..
Bízom benne, hogy mire megöregszem, már teljesen szokványos dolog lesz egy kirándulás a marsi vidámparkba, vagy akár a holdon töltött szilveszter is. Lehet, hogy öntelt arrogáns faj vagyunk, de úgy gondolom, hogy a naprendszerünket egy bizonyos szintig felhasználhatjuk a magunk javára.
Érdekes...mondjuk ez legalább valamivel hihetõbb mint a marsvalóságsó amit pár hónapja terjesztgettek. De majd elhiszem ha már úton lesz.
Amúgy számomra az ûrkutatás kifulladása egyenlõ az ember kíváncsiságának kifulladásával. Elszomorító lehet olyan világban élni, ahol az ember nem kíváncsi az ûrre...vagyis magára a világra amiben élünk.
Szerintem ha bizonyítottan csak 70-80% lenne a túlélési valószínûség, akkor is lenne elég jelentkezõ erre a feladatra. Igazából ha lesz már rutinunk abban, hogy hogy jussunk oda és vissza, akkor pár évtizeden belül a Mars-ra lépés is meglesz. Viszont ide tényleg cégek és magánemberek kellenek...vagy Kína :D:D
Szerintem, siman jo gondolat még tamogatnam is a magam szerény módján, nem azért mertbarmi közvetlen haszna is lenne de talán rávilágítana arra, hogy nem vagyunk elszigerelve a mi kis bolygónkon ha mi nem akarjuk. Talán adna egy lökést a magán ûrkutatásnak.
Inkabb ezt nézném mint valami kretén valóságshowt mégha sokminden nem is történne velük útközben. Gondolom a föld lakosságának nagyrésze velük izgulna, hogy mindan rendben menjen.
Ez durva. Én jelentkezek erre a feladatra!
A cikkhez kapcsolódva: elég ambíciózus, az biztos, annak ellenére hogy nem szállnának le a Marson, de épp ezért lehet talán megcsinálni. Kíváncsian várom a fejleményeket. Tito hozzáállása pedig nagyon tetszik, több ilyen emberre lenne szüksége a világnak.
Az elsõ magyar származású ûrturista, és az ISS-en volt :) De a többi stimmel ;)
Egy lufiban utaznak a marsra? Remlem visznek elegendõ ragasztószalagot, ha netán valami kilyukasztaná.
Eddig úgy tudtam, hogy az elsõ ûrturista Simonyi volt, és hogy a MIR-en vendégeskedett...ekkorát távedtem volna?
Valakinek meg kell tenni az elsõ lépést... Mondjuk ez így valóban elkapkodottnak és veszélyesnek tûnik, ha egyáltalán nem egy újabb légbõlkapott agymenésrõl van szó és tényleg megpróbálják, az a tervezett "nagy" emberes küldetések támogatottságát is veszélybe sodorhatja, ha nem épségben, vagy egyáltalán nem térnek vissza.
Viszont ha mégis sikerrel vennék az akadályt, azzal bizonyítanák a koncepció életképességét. Gyakorlatilag új távlatok nyílnának, lendületet vehetne a már lassan elfeledett meghódiccsa téma is.
A magam részérõl az erõs kétkedés mellett is tetszik az ötlet. Nem egy olyan égbekiáltóan megvalósíthatatlan projekt mint a kolóniás tervek, és nagyon ideje lenne már, hogy így 40 év után újra látványos lépéseket tegyünk, még azelõtt, hogy az egész ûrkutatás belefullad a teljes érdektelenségbe.
Ráadásul végre a hoaxereknek is jutna egy újabb gumicsont :)