Illetve esetleg jelezhetnétek ki az aki részt vesz a versenyben, mert (bár más helyeken is hirdetem pl vonatmagazin) jó lenne tudni egyáltalán egyedül játszom-e vagy többen is vagyunk.
Na az Offline versenyhez Barvil 1.0-át választottam. Letöltés, infók itt. (valaki kipróbálhatná mielõtt megyek dolgozni, mert a google drive-omba raktam fel)
A harmadik kép alján is van két egyelõre kihasználatlan megálló (dimbes-dombos terep, rohadtul nem volt kedvem behúzni az utakat), meg a négyes kép bal oldalán lóg be a sarka egy hatalmas területnek, ahová lehet, hogy még pluszban fog kerülni egy metró, mert kb akkora az a rész, mint az egyik belvárosi sziget. Ott is van vagy négy megálló a prérin a már lerakott vonalon.
Majd ha lesznek újragondolt felszíni vonalaid is, azokról is hozhatsz képeket, vagy ahogy gondolod. Sokkal jobb, amikor nem csak bírálódásokkal jössz, hanem képekkel is.
Jaja,többek között azokra a megállókra gondoltam...
Persze, le akarom fedni az egész térképet, a hegyek kivételével.
De pl azt most vettem észre, hogy az elõbb említett híd mellett a parton a megálló tökfölösleges, odébb kell rakni, vagy megszüntetni. Amikor azt építettem, a föld alatti nézet volt bekapcsolva, és nem láttam, hogy olyan baszom meredek a part...
Az a vicc, hogy a híd csak azután került oda, hogy a város kinõtt a földbõl. Gyakorlatilag úgy keletkezett oda város, hogy csak és kizárólag a metró volt a kapcsolatuk a külvilággal, és abból is csak az egyik vonal volt meg még akkor.
Meg eleve úgy keletkezett az a rész, hogy elõször kihúztam a metrót a semmibe, leraktam az állomásokat, majd az állomások fölé húztam egy rövid szakasz utat. Körülbelül amint befejeztem a klikkelést, telerakta a játék iskolával a sehová nem vezetõ útszakaszt.
Aztán késõbb ezekbõl a szakaszokból csináltam meg a fõ útjait a területnek, amikor lett rá türelmem. (Ja, igen, a pénz már nem akadály, az egyetlen dolog, ami az építkezés ütemét befolyásolja, az az, hogy van-e türelmem leklikkelni.)
A felszíni járatokat csak akkor próbálom ésszel lerakni, ha már a metróhálózat az adott területen kész van. Addig meg tökmindegy, mi jár fölötte, csak járjon. Bármit teszel le a játékban, az emberek használni fogják, fõleg, ha csatlakozik a meglévõ rendszerre. Viszont az elején nincs pénz. Valami kell, hogy termelje. Ezért szoktam leszórni buszt, csak úgy. Ezeket a járatokat a metrók általában kiváltják és értelmetlenné teszik, viszont felszedni is meló, úgyhogy marad.
Amikor leraktam, még nem volt értelmetlen, csak kissé átgondolatlan (pl nem feltétlen buszsávon vittem, csak egyirányú mind, stb). A legtöbb mostanra átgondolatlan ÉS értelmetlen.
Fõleg azért szólok, hogy ezeken ne akadjatok fenn, ezek szerintem is szarok.
Rengeteg metró megállód látszólag a semmi közepén van. Ez elõzetes kalkuláció, kvázi még oda is várost akarsz, vagy csak a lefedettség miatt csináltad?
"És a hangsúly azon volt, hogy valahogy, nem azon, hogy ésszerûen és jól" Jó látni tõled néha ilyen hozzászólásokat is. Itt legalább nem magasztalod az egekbe minden egyes megoldásodat. Amúgy az új városrészek nem tûnnek rossznak, bár az elsõ képen lévõ külváros csak egy híddal kapcsolódik az egész kócerájhoz (persze metró, de amúgy)?
Ja, szintén a négyes kép jobb felsõ sarkában, a déli sziget közepén van az a csomópont, amit korábban linkeltem.
Ami a négyes képpel kapcsolatban fura, hogy elõször a villamos került le, aztán jóval késõbb pont alá tettem a vele párhuzamosan futó metrót. Érdekes módon használják mindkettõt. De egyébként a villamost át akarom építeni...
Ez egyébként sok vonalra igaz. A buszok 100% meg lesznek szüntetve, troli vagy villamos lesz helyettük, ha kell, és vannak részek, ahol teljesen át kell gondolni az egészet. Ez azért van, mert valamivel meg kellett teremteni a pénzt a metróvonalakra, tehát raktam le a metróra csatlakozó szárnyvonalakat, hogy hordják rá az embereket a gyors vonalra valahogy. És a hangsúly azon volt, hogy valahogy, nem azon, hogy ésszerûen és jól. Aztán ezek a járatok a mai napig nem lettek megszüntetve. Majd vissza fogok térni ezekre a területekre is, és ésszerûsítem, újratervezem. Addig meg nem zavar, járjon hülyén...
1: Új városrész a délnyugati félszigeten. 2: Új városrész eggyel odébb, az 1-es képen látszik a sarka. 3: Új városrész az elõzõ folytatásában, itt már a közlekedés is meg van csinálva egy darabon a metrón túl is. 4: A lenti, új részen ésszel lerakott járatok, a fenti két szigeten a játék elején agyatlanul leszórt buszokkal (a metró ott is jó, de még hiányos) 5: A délkeleti sarok átrendezõdése felhõkarcolós, irodaházas belvárosi durvulattá. A járatokon van mit dolgozni még, azok nem sikerültek jól.
Hogyan csinálok olyan screenshotot, amin rajta van az UI is? A térképet megmutatnám szívesen...
Ja, és mondok még egy okot. Ez nem mérvadó, mert a játék hülyeségét használja ki, de végeredményben ez is egy érv a középsõ átszállás mellett:
Az utasok akkor lesznek mérgesek, ha sokat kell várniuk egy megállóban. Ha egy vonalról leszállnak, átmennek egy másikra, és ott új várakozásba kezdenek, akkor ott kisimul az arcuk. Tehát átmenõ vonalnál az volt, hogy az az utas, aki az egyik végérõl jött, és végigment volna a másikig, foglalta a helyet a középen felszálló elõl. Aki meg mérges lett, mert nem fért már fel, és meg kellett várnia még egyet, vagy még néhányat, mire sikerült megkezdenie az utazását. Most meg az van, hogy középen mindenképp leszáll mindenki, és az átmenõ utasnak várakoznia kell egy kicsit ugyanúgy, mint annak, aki eleve középen akart felszállni. De összességében egyik sem vár annyit, hogy mérges legyen.
Ja, és fontossági sorrendben az utolsó szempont: két vonaljegy jobb, mint egy. :P Mondjuk most már bezónáztam a várost, a vonaljegyekkel már nem lehet végigmenni az egész vonalon amúgy sem.
Ok, értem. Mondjuk én még nem játszottam olyan pályán ahol a széleken is szükség volt metrora ott mindig ilyen kicsi városkák voltak (építei meg ugye nem építek) DE gondolom ha nagyon kiépített város van akkor tényleg nem jó a teljes áthúzás.
Az elsõ részhez volt egy nagyon jó mod valami real szerû, sokkal drágább volt minden és ott már tényleg kellet figyelni, tehát egy-egy új vonal nem volt feltétlenül nyereséges. Remélem a 2. részhez is megcsinálja valaki.
Tudom, lehetne olyat is csinálni, hogy egy végén két depó, az egyikbõl jár félóránként egész nap, a másikból meg csak csúcsidõben. Nem érzem jobb megoldásnak, mint a két irányból indítást.
Ja, és még egy dolog: fél hosszban húztam ki a vonalakat. Nem mindig van ám pénz végigépíteni. Ezzel meg faszán be lehet szakaszolni.
Átmenõnek túl hosszú. Még metróval is túl nagy a táv. Próbáltam, a bal lentrõl jobb fel menõ vonal volt a legelsõ, és az elõször egy végállomásról átmenõ forgalmas volt.
Az volt vele a baj, hogy a félórás járatsûrûség kevés volt rá, száz emberek várták a tele metrókat csúcsidõben. Megpróbáltam átszabni a menetrendet, hogy általában fél órás, csúcsidõben húsz perces, akkor meg kevés lett a szerelvény, kellett még venni. És az lett belõle, hogy amikor vége lett a húsz perces idõszaknak, akkor nem fértek be a maradék szerelvények a depóba, ott álltak elõtte, és feltartották a többit is. Az egész nap húsz perces meg iszonyat kihasználatlan pl hajnalban, az durva pazarlás, meg hülyén is néz ki a 20/120.
Persze máshogy is meg lehetne oldani ezt a problémát, de ez a kettévágás a legegyszerûbb, legkézenfekvõbb, legésszerûbb módja.
Egyébként ahogy épülnek a kijjebb lévõ kapcsolatok, egyre kevesebben használják ezt az átszállást. Mostanában a körmetró fut kapacitáson, ez a belsõ átszálló csomópont olyan 40-50 embert tölt egy itt forduló szerelvénybe. Régebben, a körmetró megépülése elõtt fullra rakta a 180-as metrókat.
De miért kell a metronak vissza fordulnia a város közepén? Ezt nem értem.
Minden ágon fél óránként jár szerelvény. Egy körgyûrûn beszorulnának. Ebben egészen biztos vagyok, mert van egy kicsit kijjebb egy körgyûrûm, sokkal nagyobb sugara van, és amikor megpróbáltam belõni 20 percre a járatsûrûséget, beszorultak a depókra lehajtó vágányoknál, és végül leállt a teljes forgalom. Az összes szerelvény kint volt a depókból(a +5-6 tartalék is), és állt a síneken. Az csak négy vonal volt, ez nyolc. Kizárt, hogy gyûrûvel mûködjön.
Plusz így egyetlen megállóban át tudnak szállni. Egy átszállással a város bármelyik végébõl átjut bármelyik másik végébe.
Ez a rendszer teljesen ésszerû. Mi a faszomnak húznám szét a megállókat, mikor AZ A JÓ, ha egy helyen vannak? Az elõzõ megoldásom egyébként meg pont olyan volt, mint amit most javasolsz, akkor meg azt fikáztad. Gondolom ez most ilyen van rajta sapka-nincs rajta sapka szitu, csak hogy visszahülyézhess. Nem jött be, egy picit sincs igazad, úgyhogy nem veszem fel.
Bizonyítani senkinek nem akarok, próbálnék tippeket adni, hogy ne olyan borzalom faszságokat csináljatok, amiket szoktatok (egyirányú buszsávos felüljáró, OMG), de hát látom, lepereg.
Nekem ez asz egész fura, nem látom ugyan a teljes pályát, de ilyen hurkokat még egyszer nem csináltam. Általában lerakok a város egyik végébe egy depot, a metro átmegy az egész városon a másik végén meg egy másik kis depóban fordul esetleg csak egy sima hurokban. Mi az értelme az embereket átszállítani a központban egy másik metrora mikor amelyikkel mennek mehetne végig is. Még pénz szerzésre sem jó, ugye a dupla jegy fizetés miatt mert azt megoldom zónákkal.
Na ennek aztán sok értelme van. Egy kis körgyûrûbe be lehetne kapcsolni az összes elcseszett metró vonalat, ahelyett hogy negyven vonal egymás hegyén-hátán lenne. Akkor túl zsúfolt lenne az állomásnál? Akkor mondjuk 2 vonalanként (ami úgy látom négyet jelent). 2 egymás alatt, illetve fölött elhelyezett egyirányú körgyûrûbe be lehetne kapcsolni az egész kócerájt, 1 irányú metróalagutakkal, az esztelen mennyiségû hurkok nélkül. Olcsóbb, kevesebb helyet foglal és nem is annyira hivalkodó, mint ez. Mivel nálad (és gondolom mindenkinél) a szerelvények a szokásos módon járnak (nem az utolsó megálló az elsõ) így ez nem okozhatna problémát. Mindig jössz a - de ésszerû a rendszerem és hasonlók - dumákkal, de valljuk be, ez aztán távol áll a logikustól. Már múltkor is próbáltad bizonygatni az igazad, de amint hozol pár képet kiderül, hogy jó pár elfuserált megoldásod van, persze hivatkozva a rengeteg pénzre, az - ezt ne vegyétek figyelembe - hozzáadásoddal. Nem tudom kinek akarsz bizonyítani és mit, de eddig a szájkaratén kívül egyszer sem sikerült...
Nyilván relatíve. Az elõbb írtam, hogy az egész játék gecire könnyû, talán elolvashatnád, vagy ha olvastad, akkor megpróbálhatnád értelmezni, hátha sikerül... Egy vonal lebaszásához képest "egy kicsit" összetettebb feladat a városépítés. Nem NEHÉZ, hanem kb 10x annyi dologra kell figyelni, ÉS pöcsölõs. De nyilván amíg nem csináltad, ezt nem fogod felfogni.
Ha már metrónál tartunk, akkor tessék egy kép:
Nem két pont összekötése a föld alatt a macerás. Ez sem NEHÉZ, de van vele szopás a játék kötöttségei miatt.
A metro építésnél nem az egyszerûségéhez szóltam hozzá hanem a szükségességéhez. Az építése totál egyszerû. Ha neked az is bonyolult akkor szerintem végeztünk. Számodra az bonyolult ami számomra nem, ez kb olyan hogy nekem a kedvenc színem ez neked meg valami más ezért sosem fogunk egyetérteni.
Továbbra sem értem miért beszéltem volna hülyeséget, a város építés egyszerû, az ember a simcity-vel sem azért játszik mert bármi féle kihívást okoz az utak lehelyezése.
Kezd újra felrémleni bennem miért is hagytam abba a fórumozást ... :(
Igen, éppen ezért vicces, hogy nem veszed észre a párhuzamot a kettõ közt. Egy új városrészt építeni pont annyira könnyû és agyatlan, mint amennyire a metróépítés csak egyenesek húzgálása a föld alá. Pont ugyanannyira röhejesen idióta kijelentés mindkettõ. A különbség csak annyi, hogy az egyiket te mondtad, és most véded.
Mindkét állítás végtelenül leegyszerûsíti a dolgot, ezáltal kurvára nem is igaz. Én rögtön az elején javasoltam, hogy ha nem ismered mélységében a problémát, akkor talán ne próbáld megmondani a tuti, mert csak hülyeségeket fogsz beszélni. Hát ezt nem fogadtad meg, hülyeségeket is beszélsz.
Igen, pöcsölés lerakni dimbes-dombos területre az autópályát. IGEN, EZ ADJA A NEHÉZSÉGÉT, mert nem viheted akármerre az utat, és ha nem csak két centit raksz le, hanem egy nagyobb területet akarsz lekeríteni vele, akkor ez a kis pöcsölés már durván befolyásolja a nyomvonalat, nem vezetheted arra, amerre "ész nélkül" szeretnéd, mert a terep nem engedi. Meg ha mégis sikerül lerakni, akkor nem tudsz rá kersztezõdést rakni, mert szikla. Vagy nem települ be, mert híd lett belõle véletlen. Továbbá nem árt tekintettel lenni már építésnél a megállók vonzáskörzetére, a buszsávosításra, egyirányúsításra, meg arra, hogy a parcellák ne legyenek se túl kicsik, se túl nagyok. De persze ezt már nem látod át, mert sosem csináltad.
Ez TÉNYSZERÛEN nem "túl egyszerû", gyakorlatilag az egyik legbonyolultabb, legpöcsölõsebb dolog a játékban. Legalábbis ahhoz képest, hogy lebaszok egy depót meg öt megállót, és kész a buszjárat. Nem nehéz, mert az egész játék olyan kibaszott egyszerû, mint a faék, és akkor is sikeres vagy benne, ha hülye vagy a közlekedéshez, mint a fõ'd (lásd mellékelt ábrák itt a fórumban). De ha valaminek ötször neki kell futni, mire jó lesz, arra azt mondani, hogy túl egyszerû, az szimplán debilség.
Az külön vicces, hogy kiakadtál, hogy feltételezgetek, aztán a mostani hozzászólásodból kiderült, hogy tökéletesen helytálló volt a feltételezésem. NEM építettél még nagy területen új városrészt. Építettél egy kicsit, aztán kikapcsoltad a funkciót a picsába. Pontosan ezt feltételeztem, amikor úgy kikeltél ellene.
Amit írsz az új részekrõl, teljesen igaz, el is tudom fogadni. Azzal semmi gond nincs, ezek az érvek már teljesen rendben vannak. Az viszont, hogy egyszerû és agyatlan, az nem. Az legfeljebb távolról tûnhet úgy.
Nem ártana felfognod végre, hogy nem a véleményed, játékhoz hozzáállásod miatt hülyéztelek le, hanem mert hülyeségeket beszéltél.
"A barátaim nem hülyék, többek közt ezért is a barátaim." -Ez mondjuk relatív
A metrós dologban ugyan a te pártodon álltam abban a vitában, és az mellett kitartok, annyi kiegészítéssel, hogy bizonyos méretû városok alatt és sem használok metro-t, mert nem életszerû illetve nagyon megkönnyíti a játékot. Hülyén néz ki egy Tatabánya nagyságú városba egy 3 megállós Metro.
Tehát én mondok A-t te B-t ráadásul ezek vélemények (szerintem unalmas felesleges stb, szerinted meg az ellenkezõje) majd te eldöntöd, hogy a te érzésed véleményed a jó és mindenki más hülye. Ok legyen akkor így.
Nem mondok magamnak ellent, egyszerûen nincs kedvem minden jöttmentnek 40 soros válaszban kifejteni a dolgokat. De neked megteszem mert szpesöl vagy.
Tisztában vagyok az árával a városépítésnek, ugyan nem építettem egész városokat de egy egy nagyobb buszpályaudvarnak is komoly ára van, illetve az egyik korai küldetésnél kénytelen voltam építeni egy kisebb városrészt mert feladat volt és láttam, hogy pillanatok alatt lenulláztam a zsetonom. De ettõl függetlenül gazdaságilag megéri ha az idõtényezõt nem nézzük, mivel képes voltál 30 órát járatni a géped pénzgyûjtési céllal, gondolom neked ez amúgy sem szempont. Mivel a játék alapból elbaszott (bocs felvettem a stílusod) arányokkal dolgozik, ezért minden új vonal rengeteg pénzt hoz, vagy legalábbis nem könnyû olyat csinálni ami mínuszba megy. Tehát a befektetett pénzed mindenképpen megtérül, csak kicsit járatni kell hozzá a géped az íccaka.
Az értelmezésrõl néhány szó. Én a pöcsölést arra írtam válaszul, hogy "hegyek közé autópálya" vagy ilyesmi. De ott is csak olyan szinten pöcsölés, hogy addig kell mozgatni míg pirosról normális színre vált. Azt is leírtam, hogy miért nem építek városrészeket. Nem azért nem építek mert túl könnyû, azaz nem kell hozzá sokat gondolkodni, bár ezeket továbbra is fenntartom, hanem azért mert szerintem nem életszerû, hogy mondjuk a BKK határozza meg a Budapesti lakóövezetek helyét. Sokkal nagyobb kihívásnak tartom adott körülmények közé szervezni a mókát, figyelembe véve a dugókat stb. Ellenben egy általam épített városban kapásból nem lenne dugó mert úgy építeném, sõt úgy építeném, hogy a lehetõ legkönnyebben tudjam lefedni tömegközlekedéssel. Ennek azonban nem látom értelmét, annak meg fõleg nem, hogy ezért éjszakákat járassam a gépem, hisz fura lenne ha a világon bárhol a tömegközlekedési bevételekbõl építenének utakat, miközben a legtöbb helyen de talán mindenütt állami támogatás nélkül veszteséges a tömegközlekedés.
Ha várost akarok építeni játszom SimCity-vel, de semmi kép a legújabb Casual fossal, hanem 4. résszel, mert míg CIM-ben én lehetek Dávidka a Bkk élén az SC-ben meg én lehet a polgármester, a kettõ sosem fedi egymást.
Mindenkinek szíve-joga, hogy játszik, a gond akkor van ha valaki leírja azt, a másik meg ezért offenzívan lehülyézi.
(tudom, hogy nem fogod megérteni, az egész nem is neked szól hanem a többi topik látogatónak)
Mivel EZ szórakoztat, nem a blogírás, így idejövök. Így jártatok.
A barátaim nem hülyék, többek közt ezért is a barátaim.
Egyébként én is szívesebben beszélgetnék értelmes módszerekrõl a játékban, de a jelek szerint itt mindenki csak a fél játékkal játszik. Az egyiknél nem nõ a város, a másik elvbõl nem használ metrót... és közben mindenki hülyeségeket beszél.
Látom nehezen megy az értelmezés. Nem bonyolult, hanem pöcsölõs (ezt TE mondtad, baszdmeg!), és nem árt rá odafigyelni. De semmiképp nem "túl egyszerû és agyatlan". Nem túl egyszerû, mert pöcsölõs, nem agyatlan, mert ha agyatlanul csinálod, akkor szar lesz.
Ha önmagadnak mondasz ellent, akkor is én vagyok a hülye, ugye?
mekkorát is tévedtem, már elnézést? Számomra a városépítés minimális agymunkával jár, azaz beleesik az unalmas kategóriába. Az ,hogy számodra bonyolult azt leszarom, de legalább ne reklámozd, és fõleg ezek után ne legyél már ekkora tudós...
OFF "Nem a ti szórakozásotokra járok ide, hanem a magaméra" Ember, ez azért elég vicces. Ha ilyen jól elvagy magaddal minek erõlködsz velünk? Mindent jobban tudsz, de senki sem igazán kíváncsi rá? Szomorú. Írj egy blogot a játékbeli élményeidrõl és olvasgasd újra meg újra. Próbálok túllépni a nevetséges - sajnálom hogy ti hülyék vagytok - hozzáállásodon, de mikor ilyeneket írsz valahogy nem megy. Nem sok barátod lehet ilyen egóval, gondolom azért fárasztasz minket :D ON
Tudod, ezzel igazából tompítottam az élét a dolognak, mert látatlanban ekkorát tévedni még mindig kisebb gond, mint megnézni, és így félreértékelni a helyzetet. Elnézést, hogy a neked kedvezõ feltételezést választottam a kettõ lehetõség közül, a jövõben nem fog elõfordulni.
Az én városom kb 20 óra játék és 30 óra éjszakai pénzgyûjtõ futtatás után tart ott, ahol, és csak így van egyáltalán pénz ilyesmire, úgy vélem a "kipróbálás" nálad vagy végtelen pénzzel történt, vagy nagyon kis területen. Abban biztos vagyok, hogy mélységében nem ismered a problémáit, buktatóit a dolognak, mert ez egyértelmûen lejön a mondandódból.
Továbbá mindez nem változtat azon a tényen, hogy egyáltalán nem "túl egyszerû" (amit egyébként te is pöcsölésnek nevezel, ez önmagában kiveszi a _túl_ egyszerû kategóriából), és egyáltalán nem hoz gyors pénzt, inkább csak visz, és sokat. Arról meg még nem is beszéltünk, hogy "nulla gondolkodást igényel". Ja, ész nélkül is lehet csinálni, csak akkor olyan is lesz.
Egyébként meg ha ezzel kezded, hogy nincs kedved ahhoz a pöcsöléshez, ami az új városrész építése, akkor azt gond nélkül elfogadom. Engem is le tud fárasztani. De nem ezt mondtad, meg akartad magyarázni, és hülyeséggel.
Ezen a besértõdött "mert te mindent jobban tudsz" dolgon meg jókat tudok röhögni, majd ha nem lesz igazam, akkor talán el is gondolkodok rajta. Addig meg sajnos ez van, jobban tudom. El lehet kezdeni hozzászokni...
Az meg, hogy ki mennyire szeret vagy nem, tökéletesen hidegen hagy. Nem a ti szórakozásotokra járok ide, hanem a magaméra. Ami egyébként megvan, köszi a kérdést.
A már meglévõ utakat nem lehet módosítani, upgradelni de saját utakat építhetsz és azokat utána tudod bármikor változtatni. Pl ha építesz egy fordulót, ami csatlakozik egy a város tulajdonában levõ úthoz és létrehoz egy keresztezõdést és "X" okból elbontod a saját útjaidat a keresztezõdés már ottmarad, mert azt nem engedi azzal az indokkal, hogy nincs a tulajdonodban
Bírom, hogy te mindent gondolsz másokról, majd a sejtésed alapján lightos offenzív hangnemben adod elõ magad. Ne tedd mert sokan fognak nemszeretni (jó tanács volt).
"Gondolom nem próbáltad még sosem ezt meg azt"
Ez kb ma délelõt 2x volt, tehát gondolsz emberekrõl valamit, majd az alapján röhejesnek nevezed azt amit írnak. Javaslom, tények alapján személyeskedj, de egy fórumon meg még jobb ha semmilyen formában nem teszed.
Építettem már városrészt, csináltam autópályát meg minden szart amit a játékban lehet, tesztelés szinten. Mivel alapvetõen szimulátoros beállítottságú vagyok, ezért nem szeretek olyat csinálni amit a valóságban sem tehetnék.
De, elhiszem, hogy jobban tudod mint én, és nem csak ezt a cim2 mókát, hanem a világról mindent, sõt látatlanban is tudod ki mit csinált, vagy legalábbis gondolod.
(elnézést ha engem nem az köt le, hogy egy utat addig húzkodom az egérrel amíg pirosról normál szintre nem vált, nekem ez nem kihívás hanem felesleges pöcsölés)
Új városrészek kreálása szerintem jó szórakozás. Régebben már hoztam pár képet hogy milyen hangulatos új városrészeket lehet létrehozni. Az úthálózat kialakítása tényleg nem annyira egyszerû, mint ahogy elsõre tûnik. Ha jól mûködõ rendszert akarsz létrehozni van hogy bele kell nyúlni jó párszor, mire végül kialakul valami elfogadható (nem csak formai, hanem funkcionális szempontból is). Megéri? Nem valószínû. Kellemes leköt a vonalak felügyelete mellett? Igen...
Ez amúgy azt jelenti, hogy egyáltalán nem építhetsz utakat multiban, vagy csak hogy a már létezõket nem piszkálhatod? Engem az annyira nem zavar ha nem tudok belenyúlni a meglévõ hálózatba, de saját buszfordulók nélkül elég nehezen tudnám elképzelni a játékot.
Elõször is nem igazán értem, mi a különbség a meglévõ rész és az újonnan lerakott közt, amikor már le van rakva. Városrész ez is, az is, be kell közlekedni. Nincs eltérés ebbõl a szempontból.
Másrészt kurvára nem egyszerû a dolog, fõleg nem autópályát húzni a dimbes-dombos részeken. Gondolom még nem próbáltad sose, azért gondolod, hogy egyszerû. Két utcát meghosszabbítani egy-egy tömbbel enyhén szólva nem ugyanaz, mint megteremteni egy teljesen új városrészt. Fõleg olyanra, hogy az aztán növekedjen is, ne maradjon örökre kertváros.
Harmadrészt az végképp vicces, hogy szerinted ez a bevétel megtolására van. Kb egymilliót költöttem el az új városrészre, és nagyon messze vagyok attól, hogy nullán legyek. Nem tudom, mikorra fogja behozni az árát. Ha számítana a pénz, eszembe nem jutna várost bõvíteni, a létezõ legrosszabb megoldás rá. (Na meg mondjuk az sem segít, hogy az über gazdasági növekedésbõl izom recesszióba csapott át az építkezés alatt a világ helyzete, úgyhogy a kezdeti 900e bevételem 600e-re csökkent a végére.) Nyilván egyébként a végén a fullra belakott térkép összességében több pénzt fog termelni, mint a kb félig kiparcellázott kezdõállapot, de van is közte két-háromszoros szorzó a befektetendõ munka mennyiségében...
nyilván eleinte használtam, de aztán rájöttem arra amit írtam. Így is röhejes? Szerintem egy közlekedés szervezõ játék lényege az, hogy adott városban szervezzük meg a lehetõ leghatékonyabb/gazdaságosabb tömegközlekedési rendszert, és nem az, hogy ha több zsetonra van szükségünk akkor építõnk még városrészeket, ahova járatunk villamost amibõl jön jó sok zseton.
Aha, szerintem ha nem használod, ne akard megmondani, mennyi gondolkodást igényel. Kb annyira röhej ez a kijelentésed most, mint korábban a "a metróépítés csak egyenes vonalak húzkodása a föld alá"...
Hát kinek mi, jön be, nem vagyunk egyformák. Szerintem túl egyszerû ez a város bõvítás, lehúzok egy utat, rá egy vonalat, szóval szerintem a játékhoz semmit nem ad, nulla gondolkodást igényel ezért nem is használom.
Onnantól kezdve, hogy már a múltkor megállapítottuk, hogy a játéknak pont nulla köze van a valósághoz, nem értem, hogy ez hol szempont.
Én egyébként egy Simcity lightnak tekintem ezt a játékot, ahol a zónázást nem én mondom meg, de befolyásolni tudom. (Na meg nem kell foglalkozni a közmûvekkel, csak a közlekedéssel) Apró probléma, hogy ipari telkeket nem lehet csinálni, csak lakó és kereskedelmi zónák épülnek újonnan. Meg iskola. Bõdületesen rengeteg iskola... Ha kiparcellázok egy részt, akkor azt elsõ körben telefossa a játék iskolákkal. Aztán késõbb, ahogy sûrûsödik, néhány lecserélõdik használható épületre, de még így is sok. Néha kicsit meg is ritkítom buldózerrel. Mondjuk ebbõl a szempontból eléggé el van baszva Central City a játék elején, kb 80%-os diák "munkanélküliség"-rõl indul. Nem csoda, hogy az új részeken fõleg iskola épül, gyakorlatilag a már készen meglévõ részen amit a játék ad, alig-alig van belõle.
Szal Central City nálam már kb 50%-kal nagyobb, mint a játék elején volt. A nyugati parton egy nagy területet laktam be, meg a délnyugati kis belógó földnyelvet. Plusz a déli városrészhez is épültek új negyedek, összesen öt vagy hat új felhõkarcoló épült fel azon a területen. (Ilyenkor röhögök nagyokat azon a kollegán, aki nemrég meg akarta magyarázni, hogy a központ ott van, ahol a felhõkarcolók. Nem gyengén ül fordítva a lovon...)
Nem nagyon értem, minek van ennyiféle és olyan sok nagy út a játékban. Central Cityben csúcsidõben a két várost összekötõ autópályát kivéve gyakorlatilag forgalom sincs, nemhogy dugó...
Láttam egy érdekes dolgot is. Megláttam egy szirénázó rendõrautót, ráállítottam a követést kamerával, meg a kis bal alsó ablakkal is. Egy értelmiségi nõ saját autója volt. Átveretett vele a városon, buszsávokban haladt, de a piroson nem ment át. Nagyon érdekelt, hová siet ennyire. Végigkövettem, kiderült, hogy kosármeccsre. WTF? Az aztán tényleg sürgõs annyira, hogy megkülönböztetõ jelzéssel menjen... Aztán mikor elvégezte a dolgát, szintén a rendõrautójával indult haza, de már nem szirénázva, és nem buszsávban. Néha elég érdekes dolgokat csinál a játék...
Aztán történt olyan is, hogy egy meglévõ városrész mellé behúztam még némi utat, hogy az eredetileg peremen futó úton vezetett villamosnak legyen utazóközönsége. Egy brutálisan sûrûn lakott külvárosi rész volt ez, Central City délkeleti sarka. Megszámoltam egy játék eleji mentésen, 15db legnagyobb, kereszt alaprajzú, 25 lakásos ház volt azon a környéken. Eltelt kb egy év a játékban, most néztem meg újra a környéket. A régi lakótelepbõl gyakorlatilag semmi nem maradt, kertvárossá fejlõdött vissza. Közben meg kb tíz saroknyira onnan, a villamos vonalán kicsit feljebb épült három új felhõkarcoló, meg egy rakás nagy irodaház. Nem teljesen értem, mi alapján változik a város...
Azért az hozzá tartozik, hogy 2 idegesítõ apróság miatt mégiscsak jobb a single: - Nem látszanak, nem kapcsolhatók a másik játékos jármûvei, megállói felett az infó buborékok. - Nem építhetõk,upgadelhetõk a City vagy a másik játékos tulajdonában lévõ (általa épített) utak. Értsd: én szívfájdalom nélkül cserélek egyirányú utat oda-visszára vagy rakok le buszsávos utat oda ahol nem az van singleben, ez multiban nem lehetséges
Cdgalaxisban 3490-ért meg lehet venni, ennyit szerintem abszolút megér, én úgy vettem meg, hogy kipróbáltam a törtet és katasztrofálisak tituláltam :D De rábeszélésre adtam neki egy újabb esélyt, és tetszik .. A patch-ek kellenek hozzá, és multiban játszok fõleg, így nagyon érte az árát .
nem vagyok hülye a tört játékokhoz ami a crack mappában van azt meg bemásoltam a játék mappájába...igaz "nem eredeti" sajnos nem vagyok olyan helyzetbe h megengedjem magamnak az eredetik megvásárlását na de ezt hanyagoljuk...közben elküldtek egy másik cracket amivel mûködik úgyhogy én offolom is magam innen azért köszönöm a válaszokat
Úgy néz ki egy teljes kigyomlálás és újratelepítés megoldotta a problémákat, a végére teljesen összeomlott a játék és a Steam is hibát írt . Multival próbálkoztunk, kisebb hiányosságok mellett elég bosszantó viszont, hogy nincs semmilyen auto-mentés, ha valakinek elmegy a netje, hiába menti el a játékot a másik, nem elég hozzá, mindenkinél meg kell legyen . A mentést átküldve se mûködik rendesen, valamilyen formában egynek látja a két játékos cégét és borul az egész, lehet újrakezdeni . Gyakori quick save javasolt .. Lehet a hivatalos fórumba teszek egy javaslatot, hogy legyen auto-mentés, és hogy ha kiesik valaki a játékból, legyen felfüggesztve a játék határozatlan idõre, vagy legyen elég egy mentés is . Nem tudom ki mit tapasztalt ilyen téren, esetleg valami megoldás van-e .
sokaknak írja ezt tört játéknál. de megoldást nemtom sajna.
Ha meg eredeti, akkor meg a Steamen be kell regisztrálni a játékot.
sziasztok...egy kis problémával fordulok hozzátok feltettem a játékot de az elején kiírja h "Steam initialization failed!Make sure steam client is running" ...nah bánatomra leszedtema steamet mert olvastam h csaka fájlok kellenek a játéknak vagy vmi hasonló...feltelepítettem a probléma még ugyanaz....nagyobb bánatomra beregisztráltam steamre és bejelentkeztem meg minden és miközben futott a steam elindítottama játékot de MÉG MINDIG steam initialization failed.... hát hogy a rákba kell csinálni h menjen is a játék? elõre is köszönöm a válaszokat :)))
Nekem nincs fent (és nem is lesz) [Bocsi :D] magyarositás, de mint emlitettem, nekem is igy néz ki ablakban, tehát nem a magyarositás (vagy nem csak az) a vétkes.
Buses (or trolley buses?) - Pavlov Arriva (If you have a line, let the customers satisfy themselves particularly difficult Pavlov The Arriva is small, smart and very comfortable He lets the passengers flock here in droves?.!) - Comet Sun (Sun Comet -. Actually around average, the Sun is not a Scandals, but a "round" vehicle with decent capacity and decent pace suitability on virtually every track.!) - Maurice Automaton (If your maintenance capabilities are constantly busy, Maurice Automaton is the vehicle of choice Its robust structure and low maintenance requirements qualify him well for the rain downtown traffic with short intervals trip..) - Arnauld 202 (Need more capacity, the Arnauld 202 provides amazing amount of space it is very slow, but nevertheless useful, thanks to the enormous capacity on routes with high passenger volumes!). - Star Berger ProTerra (in a star-Berger ProTerra Although not fit very many passengers, but its energy consumption is unbeatably low, this small but powerful vehicle among the green investment the first choice!).
Trams: - Scanditram Master (If you're looking for an environmentally friendly tram, you have found it with the master Scanditram The unusual futuristic exterior of your customers interested in an instant, and the tram will take care of envy ... Finally it is not called "Master"..) - Louis Qatar (Low power consumption and high attractiveness are the advantages of Louis Qatar It is small, sleek and pretty.!) - SC Livingstone (Livingstone, the SC is the method of choice if passengers are to have it as comfortable as possible, but not at the expense of the environment.) - Scanditram Universe (If you want speed, then look no further Scanditram The Universe is extremely streamlined and virtually maintenance free!). - Bergstrom Lyon (The Lyon Bergstrom is slow but can take many passengers and their energy consumption is low This chic tram will immediately talk of the town.!)
Furthermore, there is now, or in an upcoming DLC sights that you can unlock:
- Petronas Towers (Enter your citizens with these great seeing worthiness of a new leisure destination The Petronas towers make your city look like new again two huge towers, slender, shiny and beautiful, this is connected with a bridge - a fantastic addition!. for each city. sights are a sign of wealth and your city as destinations very popular, so lines are sights almost always profitable.)
biztos, hogy mod pálya lesz, még én sem tudom melyik.
Hello GKL! Azt azért csinálja,mert a magyarosításnál valami el lett rontva,és ezért így írja ki a szövegeket! Ezt onnan tudom,hogy én is magyarosítom! A tuti magyarosítás linkem:http://data.hu/get/6450558/strings_hu.xml ez biztos jó lesz neked!
A játékon rengeteget dob majd ha nagyobb lesz a jármûválaszték, bár már így is nagyon élvezetes. Buszoknál szívesen látnék valami 30-ast, de nem emeletest. Én inkább egy három részest járatnék, mint egy emeletes rövidet. Nem az én ízlésem. A villamosok terén talán már nem kellene annyi újdonság, ott a legjobb a választék.
Nagyon tetszenek a store-ban vehetõ jármûvek. Igaz én csak a villamost és trolit vettem meg, de csak azért, mert 5 új busz és 5 új villamos fog érkezni a közeljövõben, ezért a többi pénzt inkább azok valamelyikére tartogatom. Én nekem amúgy is a csuklós a gyengém, szóval szimpla buszt nagyon ritkán használok. Jó nézni ezeket a Solaris hasonmásokat az utakon, a villamos is király, bár ha lehet kerülni kell a nagyon szûk fordulókat, mert ott elég kiábrándítóan néz ki :D
Sehol, ezek fizetõs tartalmak amit a játékon belül a Store-ban lehet megvásárolni, ha Steamen van pénz feltöltve a számládra.
C:\Users\"sajátneved"\AppData\LocalLow\Colossal Order\ (Az AppData rejtett mappa alapból)
start>futtatás>beírod hogy "regedit">enter>az új ablakban ctrl+f -et nyomsz, beírod hogy "colossal"> elindítod a keresést és ott lesz a Colossal Order, meg azon belül a CiM2
De ha csak angol nyelvet akarsz akkor másold be a magyart és úgy állítsd vissza angolra.
Mert se az AppData mappa tartalmát nem törli a játék, se a registry-t uninstallnál. Minden beállítás megmarad. Az is hogy ki volt választva beállításoknál a magyar nyelv és újratelepítés után is azzal akar indulni ha bemásoltad, ha nem.