Ha bevezeti, akkor a következõ migrálás biztos bekövetkezik Facebook-->Google plus.
Ha nem pop-up, hanem csak hang nélkül elindul amikor odagörgetek a falon, akkor végülis mi a gond ezzel? Persze, nyilván kell a pénz a részvényesek zsebébe, de azért a Facebook-ot kiszolgáló vas fenntartása sem két fillér.
Én ha választhatnék, hogy a jelenlegi Facebook maradjon reklámokkal, vagy inkább spóroljanak és ne legyen reklám se (pl kisebb felbontású képek, 500 mb feltöltési limit, stb) akkor inkább azt mondom, legyen reklám.
5-6 éve még filmeket is úgy néztünk, hogy 10 percre megszakították õket reklámmal (sokan még ma is képesek erre) ehhez képest a netes reklám még mindig nagyon diszkrét a legtöbb esetben.
http://winhelp2002.mvps.org/hosts.htm
Ezt mindenkinek érdemes használni. Ennek kell az elsõ szûrõnek lennie minden normális rendszerben. Csak utána jöhet esetleg az adblock már ha szeretné valaki, hogy minden általa megnyitott lap tartalmába teljes mértékben belenézhessen egy harmadik fél által írt program... :)
Egyébként meg pont a reklámok miatt kell irtani minden HTML5 DRM elképzelést. Amit a fészbuktól láttok, az csak egy kisgyerek bohóckodása a homokozóban a DRMhez képest.
Neked az ad értelmet hogy leszóld másnak az hogy használja. Instant infókat tudsz meg rengeteg dologról és nem nem arról szól hogy bölcsességeket olvass. Kedvenc filmjeim, sorozataim, sportolóim, termékeimrõl és sok más egyéb dologról tudok friss infókat kapni, mellesleg ismerõseimmel is tudok társalogni, amit régen MSNen tettünk meg, ma már 99%ban facebook, mert telefonon is elérhetõ kényelmesen napi 24 órában.
Ami meg nem tetszik, azt blokkolod, letiltod és máris nem jellenek meg hülyeségek.
Ilyen egyszerû. Kár a széllel szemben hugyozni, mert ez egy frankó rendszer.
Ez mondjuk igaz, csak az utszan a legtobb ember nem ad hangot a velemenyenek. Szamomra erthetetlen monon van akinek az ad ertelmet es celt az eletenek, hogy az idiota kepeket, meg ugymod bolcsessegeket meogsztva azt figyeli hanyan lajkoljak vagy kommentelik azokat, nemszeretnek ilyen sivar eletet.
"Csak meg kell nezni milyen a szinvonal a hozzaszolasoknal, valami katasztrofa, mintha idiotak kozt lennek."
Amikor kilépek az utcára, folyamatosan ezt érzem...ha kocsival megyek valahova, ez kb triplázódik.Lehet neked újdonság, de az utca embere van a face-n is, ott is - itt is, pont olyan igénytelenek és primitívek tudnak lenni.Teljesen mind1, hol cseszi fel az ember, az agyát.Túl sokan vagyunk.
Akkor egyrõl beszélünk, csak néhol nem tudtam olyan szakszerûen leírni a folyamatokat, mint te. :) Szerencsére leginkább "kódolatlan" url-ekkel találkozok. Csak az igazán nagy IT cégek figyelnek erre, hogy ne lehessen szûrni náluk a reklámokat. :) Majd ha már mindenhol divatba jön a kódolt url, akkor okos emberek kifejlesztik azt a programot (ha még nincs ilyen), hogy ok leszed mindent, különben nem látnánk a tartalmat sem, de elemzi a letöltött adatokat, és a reklámokat nem jeleníti meg... ... persze miután ez is elterjed, elterjed az, hogy ha nem fut le a reklám (mondjuk egy vezérlõjel a reklám megjelenítés után), akkor letiltja a tartalom megjelenítését. :) Tudjátok a kard és a pajzs örökös harca. :)
Remelem, fizetos lessz es kurva draga, legalabb lehet majd szemelyesen is talalkozni emberekkel nem csak ezen a szar facebookon. Az elsok kozott regisztraltam de hamar rajottem hogy csak az ember eletet lopja el eszrevetlen. Olyan rovid az elet hogy masok agyatlan marhasagait osztogassuk meg. Csak meg kell nezni milyen a szinvonal a hozzaszolasoknal, valami katasztrofa, mintha idiotak kozt lennek. Sokan humorerzek nelkul commentelik a marhasagokat, sokan a holdrol is kiveheto fake kepekre amuldoznak es osztjak az eszt, a legszanalmasabb "forum" a vilagon meg az SG is szazszor kulomb pedig ez tudjuk milyen neha.
"Ha azonos vagy változó könyvtárstruktúrákból jön a cucc, akkor már csak konkrét reklámra lehet szûrni."
Pontosan! Ezt lehet megfejeleni azzal, hogy session alapu az osszes url, tehat minden user egyedi url-eket kap mindenhez, amikhez a szerver rendeli hozza a tartalmat. Ilyenkor csak 1 url van es a ? mogotti reszben levo kod a tartalmak azonositoja. Viszont a tartalmakhoz minden user, minden login soran mas kodot kap, igy hiaba blokkol egy hexa kodot, a kovetkezo login soran lehet hogy ugyanaz a reklam mas kodon jon, viszont a blokkoltra tartalom kerul. Innentol mar nem lehet semmilyen epeszu modon az url es a post adatok alapjan szurni a file-okat. Videok eseten meg lekuldeskor egy stream-be lehet rakni a reklamot es a tartalmat, igy ha nem tolti le es nezi meg a reklamot, nem kapja meg a tartalmat sem. A google is erre kezd atallni a youtube-os videos reklamoknal, bar egyelore meg kijatszato modon. De a technologiajuk megvan.
Még jó, hogy nem vagyok FB tag. :D (Aminek millió és egy oka van. Az egyik, hogy nincs szükségem ilyen sz@rokra.)
#niof: tûzróka alatt is van ilyen vagy nagyon hasonló.
Formátumtól függõen a legtöbb objektum fölött vagy egy blokkolás "ikon", illetve helyi menübõl (jobb klikk az objektumon) is elérhetõ (objektum blokkolása, és bejön a szûrõ)... [Természetesen az ABS ikonon keresztül is elérhetõ a szûrõ.]
#kvp: "ha a facebook-nak van egy kis esze, akkor minden video-t egy url-rol szolgal ki, a reaklamokat es a valodi tartalmakat is, csak eltero post parameterrel (de azonos formatummal). Azokat ugyanis nem lehet szurni, mivel akkor a normal videok sem mukodnek."
Ha jól értem, amit mondani akartál: Attól hogy egy harmadik féltõl jön a cucc még lehet szûrni. Feltéve, hogy nem azonos adatfolyamba van csomagolva a reklám és a tartalom. Pl. ha külön adatfolyam és más könyvtárban tárolják a reklámokat, akkor lehet szûrni a könyvtárra. Ha azonos vagy változó könyvtárstruktúrákból jön a cucc, akkor már csak konkrét reklámra lehet szûrni. Feltéve hogy nem kódolják el az url-t, és látható benne hogy pontosan honnan jön a cucc, de általában ezt nem szokták rejteni.
Igen, ezt meg lehet tenni és majd ha véletlenül sikeres lesz, akkor majd zsebbõl kifizeted a szerverköltséget, a karbantartást, a bõvítést és fejlesztést, mert te ilyen gazdag vagy. A mai júzernek ma már minden ingyen kell reklám nélkül. Az tény, hogy vannak akik túlzásba esnek, de akkor tessék otthagyni, és majd tanul hibáiból, de ma még csak azt látom, hogy mindenki szidja mint szódás a lovát, de egyfolytában azt nyomogatják.
Ahogy te kitaláld tessék akkor csinálni mindenbõl ingyenes reklámmentes változatot és akkor nem lesz nyavajgás. Jah nem akar senki veszteséges munkába belekezdeni?? Bocs akkor...
"de én sem próbálom eladni magam minden nap a fõnökömnek"
Na ezert nem tud elore lepni az ember. Sajnos a munkahelyen is csak max. igy lehet haladni. Ez a mai vilag. Mindenesetre ha a facebook-nak van egy kis esze, akkor minden video-t egy url-rol szolgal ki, a reaklamokat es a valodi tartalmakat is, csak eltero post parameterrel (de azonos formatummal). Azokat ugyanis nem lehet szurni, mivel akkor a normal videok sem mukodnek. Ugyanez igaz az inline szoveges hirdetesekre is, amik az oldal szovegebe vannak berakva, tehat inline frame meg minden mas nelkul, lehetoleg azonos stylesheet-tel mint a normal tartalom, mivel ezeket ugyanugy nem lehet automatikusan szurni. Sot ha mar itt tartunk a fotok beagyazasat is lehetne egysegesiteni, tehat a reklam fotok es a normal fotok kozott csak a nevben lenne egy par hexa kod elteres, igy azokat sem lehetne tiltani csak a valodi tartalommal egyutt.
ps: Az sg-n nem veletlen vannak kulon url-en a dolgot, igy egyszeruen szurheto minden, amit tobbnyire automatikusan meg is tesz a legtobb bongeszo.
Bármi ami népszerû és tömegek érdeklõdését kelti fel, elõbb utóbb a tõke célpontjává válik. Legyen az akár sport vagy televízió, pillanatok alatt a pénz lesz az Isten és az hozza a szabályokat. Mint ahogy a Forma 1-ben az idõmérõ lebonyolítása sem a véletlen mûve. Ezek a platformok azért vannak, hogy minél több reklámot toljanak le a jó nép torkán, legyen az Facebook vagy Google szemüveg. Persze nyilvánosan az élet jobbá tétele a marketing duma, de tudjuk mire megy ki a játék. Van hogy nem indul a móka addig, amíg nem volt meg a kötelezõ reklám adag. Mint a filmek elõtt a moziban. Szóval ezen felháborodni lehet, de csodálkozni nem. A legnagyobb szemfényvesztés meg az, hogy fizess elõ és nem kell reklámokat nézned, mert a pénzed így vagy úgy, de akkor is az õ zsebében landol, te meg azt hiszed hogy választhattál. persze mindenki pénzbõl él, de én sem próbálom eladni magam minden nap a fõnökömnek azzal a szöveggel hogy: élvezd az életet, pörögj rám és kérdezd meg kezelõ orvosod, gyógyszerészed ha velem dolgoztatsz mert tied a világ! Pfff
hál istennek már rég letöröltem magam errõl a szennyportálról...
Pont ezeket akartam írni. AdBlockPlus, Ghostery.
És nyilván fognak születni okos programozók által olyan kiegészítõk, amik célzottan a FB hirdetésekre/reklámokra gyúrnak majd rá.
Lehet használni õket nyugodtan. Az AdBlock-nak van olyan opciója, hátha valaki nem tudja, Chrome alatt rá kell kattintani a címsorban lévõ ikonra, majd szûrõ létrehozása, onnantól pedig bármely objektumot lehet blokkolni az oldalon, ami fölé behúzzuk az egeret, és rákattintva elfogadjuk a szûrõ létrehozását.
A beúszó cuccokat én is így blokkolom, pl. itt is...
A flashblock és a better pop up blocker pedig a videókat.
Úgyis benne lesz a forráskódban, akkor meg ad blokkolóval lehet blokkolni. A felugró / beúszó reklámoknál nincs undorítóbb.
Én már alig várom, így is alig lehet már netezni a sok felugró szar felett, de hogy a facebookon is lesz az már a fejlõdés csúcsa!!!
Hogy mit ne mondjak, csak így az SG olvasása közben az AdBlock 20 dolgot blokkol, a Ghostery meg 8-at. A Fészen szokott ez néha a duplája is lenni ennek. Mi lesz, ha behozzák ezt a baromságot? :D
Már így is tervezem, hogy hagyom a francba az egész fosbukot. Telhetetlen gyökér barmok!
I don't always block ads, but when I do, it's on FB.
Elég nagy hülyeségnek tartom, bár engem nem fog zavarni, mivel adblockot használok. Viszont ha mobilon is megjelenítenek ilyen hirdetéseket, akkor nem fogok mobilon facezni, ez ilyen egyszerû.
Már most is csökken a létszám ha jól tudom, meg amúgy is. A felhasználók blokkolják valamiképp és kész...
Pedig nagyon vékony jégen járnak, egyszer csak a felhasználók huss...
A vízfejû faszbúk részvényeseknek semmi se elég? :O Így is hülyére keresik magukat a felhasználók adatainak eladásából meg a gugli reklámokból, most még ezt a videóbejátszásos szarságot is bevezetnék...csak hogy még több zsozsó jöjjön be a kasszába. Nem értem hogy ha valami nyereségesen mûködik, akkor az ötletgazdák miért akarják mindjárt meghódítani az egész világûrt, mire ez a telhetetlen pénzéhség? Hogy dögölnének meg, remélem az isteni adblock kiszûri majd ezt is....hehe :D