Meggyőztél, marad a kivetítő :) Játékosonként egy, szerintem bőven elég. De legalább lett megoldás az elgondolásomra, ha gáz lesz a sok kivetített hajó miatt, még mindig kiverhetem a projektort, bár a mostani szerón sincs gond már ebből. A játékosok szépen betartanak mindent amit kértem, szal nem lesz gond. Marad a kivetítő. Főleg hogy NCF nem lesz a szerón, így annyira nem durvul majd be senki.
Annyira nem akarok szélsőséges világot mint susu-nál, de azért sokkal nehezebbet mint a sima HUN-Engineers NEW World szeró. Tulajdonképpen megvan minden amit szerettem volna, megfelelő bolygók, megfelelő blokk limit 8 finomító, 8 szerelőgép, 8 kemence, 1 kivetítő, 5x hátizsák, 2x szorzó a ketyerékre. Kezdőhajó ejtőernyős landoló egység, alján két atmoszféra hajtómű. Fedélzeten annyi alapanyag hogy szerelőgépet, 1-2 naplemet, egy kemencét és egy orvosi szobát lehessen építeni. A kis érc detektor 150 méterig a nagy 250 méterig fog ellátni, így kis felderítő hajót is lehet majd jól használni érc keresésre, mivel azok nem láthatóak (sötét foltok) stb. Grafén és platina csak az űrben, ahol kevés aszteroida lesz, és még kevesebb nagy méretű stb. szal nagyjából megvan minden. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.13. 21:50:15
Ezzel teljes mértékben nem értek egyet. Single-ben, ha valami nem sikerül, akkor visszatöltöd és kész. Egy szerón, ha valami nem sikerül, akkor lehet, hogy a teljes játékod ment a levesbe. És emellett még a különböző bugokra is figyelj oda. Én ezért tesztelem a dolgokat kreatívban és utána építem meg a szerveren. Az, hogy semmi nem kap szorzót és bizonyos anyagok nincsenek a bolygón már annyira megnehezíti a játékot, hogy senki nem fog 10k blokkos hajóban gondolkodni. Mire ahhoz összeszedi az anyagot, legyártja és megépíti, eltelhet akár 1 év is. _susu_ szeróján max 4 finomító és 4 kemenve lehet. Az összeszerelőt nem néztem, fúró fejből max 25.
Arról nem is beszélve, hogy miért nem állítasz be blokk korlátot, mint ahogy mások csinálják és akkor nem kell foglalkoznod ilyenekkel. Ahogy az én szerveremen is meg volt határozva, hogy max 20k összesen és max 5k egy grid, te is meghatározhatod a saját ízlésednek megfelelően. És ezen belül azt is megadhatod, hogy a komputerrel szerelt blokkokból mennyit tehet le egy játékos.
Rákérdeztem Redditen is és ajánlottak egy 2014-es modot :) és még működik :) Kiveszi a listáról a kivetítőt így nem lehet megépíteni. - 1 gond. Így nem lesznek ellenőrizetlen , régi bluprintek és 10 000 blokkos hajók, mert ha saját magának kell megterveznie és blokkonként megépíteni a játékosnak a hajót, máris óvatosabb lesz a blokkokkal és scriptekkel.
Két szerver közül az egyiken úgysincs tiltva, a keményebb túlélő szerón meg jobb han incs, annyival nagyobb a kihívás és mindenki a saját erejéből, nem mások által épített hajókkal kell kimozduljon, fúrjon, utazzon, harcoljon stb. Játékélmény szempontjából, és tanulás szempontjából is jobb, ha nincs projektor. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.13. 19:07:21
No ezaz, a szerver beállításoknál nem tudom hogy lehet tiltani. Nincs rá opció. Vagy van ? És ha van, hol ? :), bár ha játékosonként egy lehet, az sem rossz, de leginkább egy nehéz túlélő szerón a legjobb lenne, ha nem is lenne kivetítő. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.13. 18:48:06
Lehet, hogy akkor 1 lesz a megoldás. Végülis azért 1 nem árt. Esetleg mod-dal kellene próbálkozni, bár nem tudom, hogy kivenni vagy átalakítani tud-e alap blokkot. Illetve még arra kereshetsz rá, hogy tudod limitálni a kivetített blokkszámot, hamár a projektort nem lehet kiszedni, de 1 blokkra limitálva ugyanúgy használhatatlan lesz. Feltéve, ha kivitelezhető. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.11.13. 14:25:46
Skacok, arra esetleg nincs ötletetek, hogy tudok tiltani egy blokkot. Pl. hogy ne lehessen kivetítőt építeni. Egyszerűen nem tudok rájönni, miként lehetne. HA blokk limitet állítok, akkor ha 0 az érték, bármennyit le lehet tenni, ha 1. akkor csak egyet. -1 nél szintén bármennyi. false értéket nem fogadja el..
Szal ebbe a sorban gondolkodom ahol a >< közé kell tenni az értéket. Csak az 1-2-3-4-5 stb. amit megeszik. Nulla nem lehet ,mert az korlátlan.. Eszem a kefét miatta. Esetleg valakinek ötlet ?
_susu_-én sincs urán, arany, ezüst a bolygón. Az űrben meg nincs jég, patina meg jelenleg egyáltalán nem található :D Egy kis ejtőernyős leszállóval kezdesz, amit mozgatni sem tudsz, mert nincs rajta hajtómű. Annyi anyag van benne, hogy felhúzz egy orvosit, pár tábla napelemet és összerakj egy kis hajót, amin van érc detektor és pont annyi akku cella, hogy tudj rá tenni egy akksit. Az állomás csak napelemről tud üzemelni az elején. A kis hajódra meg nem tudsz tenni napelemet, mert nincs gerendád. Én a kis hajóval szedtem az ércet míg nem tudtam egy fúrót építeni. Így csak a barlang és a hajó között kellett szaladgálnom, a km-eket repültem.
Most akarok az űrbe menni, de át kell terveznem a hajót, meg úgy a gondolataimat is, mert nincs jég ott.
Az 1200-as limit Norman szerverén van. Ennyit bír el a szerver, amit mozgatni lehet nagyobb gond nélkül.
Épp most néztem vissza az utolsó kb 100 hozzászólást reggeli közben :P
_susu_ nak küldtem steames barátkérelmet, mert én is az Ő szerverére néznék rá első körben. Tegnap elkezdtem egy szerveren 12 fős, 1-1-1 Földön nincs urán arany stb, ércek nem láthatóak. ÍGy még nem játszottam, de az eleje hatalmas ki*aszás egyedül :) Nagy nehezen találtam 580 méterre Vas lelőhelyet. Egy kör érc szállítása gyalog 4 perc 40 másodperc amivel 30 acéllemezt tudok gyártani....kell ugye 1200 ez 3 óra oda vissza soloban. Jajjjj De ez tetszik benne. Mindíg unalomba fulladt a játék mikorr mindenem meg volt, most talán így kicsit ki lehet tolni.
Olvastam hogy lehet emelik a max mozgatható blokkszámokat 1200 ról 10000 kód szinten?!?!??! Annyira nagy potenciál van a játékban, és nagyon kellene már valami okos javítás mert ez igy rosszabb mint ha nem is lenne multi a játékban :(
Hali !
Elsősorban _susu_ szerverét ajánlanám én is, ha igazán nehéz feladat elé akarod állítani magad. Nálam jelenleg egy olyan szerver működik, ami inkább kezdők számára ajánlott, az alap planétákon kívül van pár másik a világban, a kezdőhajó is módosítva van, a szorzók elég barátiak, NCF is van a szerveren, pár szabály ami stabilitást szolgálja. A weboldalunkon találhatsz részleteket HUN-Engineers.gportal.hu:
Készül egy HARD Survival szerver, ami nagyjából meg is van, egyenlőre a grafén problémát nem oldottam még meg. Lesz egy új anyag a világban, a grafén (egyfajta grafit) amivel könnyű, de erős páncélblokkot, 2-3x hatékonyabb erőművet, hatékonyabb napelemeket lehet majd építeni. Csupa idegen és szélsőséges bolygó van a rendszerben és érdekes holdak. NCF nélkül, sőt terveim szerint a kivetítő is ki lesz kapcsolva. Egy ejtőernyős kapszulával kezdesz stb. A szervert ki lehet próbálni (HUN-Engineers TESZT szervert) , de még alakul, naponta változik, emiatt nem fogok megőrizni semmit rajta. Ill. valsz megvárom vele a nagy updatet, amit ígérnek a fejlesztők, mert abban sok minden változhat és lehet teljesen át kell építeni, át kell gondolni minden szervert majd.
Esetleg ajánlanék egy külföldi szervert a Rebelst. Szerintem nagyon jól van kitalálva, sokan dolgoznak rajta, emiatt viszonylag stabil hosszú ideje. Sok pénzt tesznek bele, saját szervergépük van amin 4 világ fut párhuzamosan, ezek között tudsz mozogni stb. ITT megtalálod őket: Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.13. 07:52:34
Van jelenleg működő magyar server? Vagy ha nincs mit ajánlanátok hová menjek? Öreg róka vagyok, hosszabb kihagyás után 1-1-1 igazi hard core ejtőernyős szerveren jácnék :)
Kezdek megbarátkozni a masina teljesítményével egész jó vasat pakoltam össze a space enginer is kellemes sebességgel tölt be az ssdnek hála:) bár most úgy fest tápot kell vennem mégiscsak igen hangos mostanság a drága. Tényleg ujra kell tanulnom a játék használatát ha belefogok valamibe majd:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2017.11.11. 20:12:34
hu ha na akkor most se kezdek bele semmi extra buliba ezek szerint marad a kerbalspace játék illetve megkísérlem végigtolni a Sniper Ghost Warrior 2 játékot le is videózom ha már bírja a masina végre ezt a dolgot is:) Véletlen csak 360 as felbontásban rögzítettem de így is élvezhető minőség lett:) Utoljára szerkesztette: RoboKutya78, 2017.11.11. 20:06:32
A nagy updateban sok változást ígérnek. Többek között a sriptek rendszere is változni fog. Szal sok addon, mod, script alapó rendszer egy ideig nem lesz használható, amíg át nem írják a készítők. Szerintem nagy káosz lesz az első pár napban. Blokkok is változnak, pl a programozható blokk is megváltozik, nem kell majd mellé időzítő blokk, és más lesz a kapcsolási rendszer. Tuti sok szervernek gondot okoz majd az átállás, ahol sok ingame script van (pl. kereskedő rendszer, kalóz rendszer stb.). Szerencsére nálunk én vagyok jelenleg a script :D, így ez kipipálva.
Dolgozgatok egy párhuzamos szerveren ami egy kicsit keményebb túlélő világ lenne, hasonló susuéhoz, de nem annyira szélsőséges (szal nem annyira fasza :D ). Teljesen más bolygók kerülnek be, a alap bolygókból egy sem lesz bent. Az ércek nem láthatóak, és nagyon kevés lesz, nehezen kitermelhető. egy ejtőernyős mentőkapszulával lehet kezdeni, aminek az alján két hajtómű lesz ami aksiról működik. Az aksi 10%-on. Minimálisan lehet irányítani (elpre dőlsz, hátra, jobbra, balra és az ernyőt nyitod csukod, fékezel ha baj van). Esetleg lehet, hogy full ejtőernyős kapszula. A leszálló egységen minimális nyersanyag, épp elég egy szerelőgépre és egy ívkemencére. Finomítóért, orvosi szobáért már meg kell dolgozni és mivel az ércek nem láthatóak... nem lesz könnyű a kezdés.
Kezdő bolygón gondolkodom. 3 van a fejemben. Egy antarktiszi világ, havas felszínnel, szinte egy hógolyó, elég szép egyedi textúrákkal. Ércek csak a ritkán látható hegyekben, és ritkán látható kráterek környékén lenne. Természetesen nem látható sötét folttal hol. Másik lehetőség Mars, de átdolgozott színnel, reálisabb felszínnel, pókokkal. Itt könnyebb ércet találni, de nem látható szintén. Harmadik lehetőség 1,7 g. fekete, zord világ, fekete színű hegyekkel, fekete vízű tavakkal, kis planéta 60 km. Hátirakétával nem lehet merőlegesen repülni, előszőr vízszintesen sebességet nyerni és nagy kínlódva, vitorlázva emelkedni. Esetleg egy negyedik lehetőség, földi jellegű világ, hatalmas óceán, benne 3-4 kicsi szárazföld, ércek csak a szárazföldön. Ha messzire esel, hát lehet mehetsz 40 kb. is az érccért :). Ezek egyenlőre nem döntöttem. Szorzók hátizsák 10 x, de a többi 2x.
Szal lenne egy szerver, a mostani a kezdőknek, ahol nem vészes a kihívás (amúgy jól fut, pár napja semmi gond, probléma, stabil sim), és lenne egy haladó játékosoknak, nagyobb kihívást nyújtó szerver HARD Survival néven :)
Jaja, tartályokat nem nehéz megcsapolni, csak legyen kimenetre állítva és ne bemenetre :D
Jég egyelőre csak a nagybolygón van, uranium és arany van a holdon. Aszteroidákon ezüst és vas. A platinum bolygón is lesz jég, de az meg kb. 1000km-re lesz a nagybolygótól.
Van akinek ilyen 8 tartályos töltőállomása van az űrben :D
Hű a francba. És a holdon van jég? Vagy jelenleg egyedül a földi bolygón van jég? Illetve, akkor messzi aszteroida gyűrűt se keressek, ahol találok platiniumot? Hogy lehet így egyáltalán kint meglenni? Nem igazán van mozgási lehetősége az embernek.
Azért olyan nagy a bázis, mert még nem választottam le a hajót róla. Nem szeretném, ha lepottyanna valami bug miatt és a domb aljában elveszne. Tekintve, hogy egy domb oldalába érkezett a leszállóm.
Az ejtőernyőn nem is gondolkodtam. Amúgy sem nagyon tetszik, elég kis súlyt bír el. Lehet, hogy valami gravitációs hajtóművön kellene gondolkodnom? Kérdés, meddig bírja az akku. Mert asszem, hogy a reaktorhoz ezüst és arany egyaránt kell, de még nem néztem meg annyira.
Uránium azért van az űrben? Az LCD kijelzőket elbontottam és nem írtam fel, hogy mit, hol találok
Régebben beszéltünk az egyszál-többszál dologról. Kicsit utánakérdeztem, hogy is van ez jelenleg. Szóval ilyen 5-15km-es környéken lévő gridek futnak egy szálon. Annál messzebb lévő gridek más szálakon, tehát elvileg ki tudja használni.
Persze, ha valaki épít egy többezer blokkos hajót, akkor az egy szálon fog futni, szóval a max. grid méretet gyakorlatilag a CPU egymagos teljesítménye határozza meg. Nem tudom, hogy a G-portal alapból hány magot/CPU-t ad, ha tippelnem kellene, akkor egyet, virtuálisan. Az én szerverem egy négymagos Core i5-4440-en fut. Ez nem egy brutál CPU, de pont most néztem, hogy a legnagyobb grid kb. 470 blokkos :D (Ja, Julian, azt pont a te bázisod :D)
Hát az űrben nincs jég, szóval érdemes extra hidrogént vinned, ha vissza is akarsz jönni :D. Azt is tartályban érdemes vinni, nem jég formájában, mert a tartály fixen 8 tonna, a jég meg sokkal nehezebb. Vagy lefele ejtőernyővel is lassíthatsz, az nem fogyaszt hidrogént :D (csak ne felejtsd el, hogy a nagy ejtőernyő blokkhoz 5 canvas kell, nem 1).
Amúgy hamarosan érkezik egy újabb bolygó...pontosabban, hamarosan felfedeznek egy újabb bolygót :) Aprócska lesz (19km), de durvább gravitációval (2-3G). Befagyott folyók lesznek rajta, és egy nagy gödörben lehet majd platinumot bányászni. Ezt egy elhagyatott bányának szánom, ahol lesznek roncsok is, meg lehet, hogy lesz egy-két bekapcsolva felejtett ágyú... Plusz még pókok is lesznek ezen a gonosz kis bolygón :) A felszínt még nem tudom, hogy milyen anyagból legyen. Marsi homokot akartam, de lehet, hogy valami "gonoszabban" kinéző anyag kéne :D
Na megérkezett a 8. kis update is, még kora délután.
Már nagyon be van ígérve a major, jövő héten vagy az után talán meg is érkezik. Kíváncsi vagyok rá azért, de nem hiszem hogy eget rengető lesz :D Amíg meg nem növelik a mozgatható blokkszámot az eddigi 1200-ról kb. 10000-re, addig nem hiszem hogy nagyon motivált leszek. Na nem feltétlen azért, mert én ilyen hatalmas hajókat akarok építeni, hanem hogy tényleg stabil maradjon már az a szim speed amikor szerverezünk!
Hmm. Ez igaz és 4 kicsi az elején sem mutat olyan rondán, mint ez a nagy. Éppen még át tudom építeni. Meglátom. Először fúró hajót tervezek. Utána meglátom, mekkora lesz az összsúly.
Például a 1-1nagy H hajtómű szerintem felesleges súlytöbblet 4-4kicsi bőven elég a mozgatáshoz nagyobb erejük van mint az ionnak
De, persze, építhettem volna úgy is, hogy nem tartalmaz armor blokkot egyet sem és csak egy cockpit van rajta, így megoldva az oxigén is és nem kell egy teret nyomás alá helyezni. De gondoltam, nézzen is ki valahogy a felszálló hajó. Arról nem is beszélve, hogy mi mindent kellett volna az állomásról leszedni, mert jópár elem a földben van. Alul is 8 kis hidrogén hajtómű van, nem tudom, mit lehet ezen spórolni. Viszont csak 1 tartály van. Annak ki kell tudnia vinni az űrbe és még marad is. Remélhetőleg odakint meg találok majd jeget.
Nem lett volna egyszerűbb magát a bázist felépíteni és fellőni, a hajtó műveken lehet spórolni, ha alul is 8 kishajtómű van akkor 600.000kg súlyt tud fel emelni, én legalább 2db teli hydrogen tartállyal mennék.
Elkészült a felszálló egység. Ennél kisebbet tényleg nem tudtam építeni. És így is úgy 315 blokk. Még kell terveznem egy kis hidrogénes fúrót, annak az alkatrészeit és egy alap bázis alkatrészeit bepakolnom és irány az űr. Illetve majdnem, azért az akkukat és a hidrogén tartályt még feltöltöm :D
Ezzel még nem találkoztam, remélem nem is fogok. Illetve régebben volt ilyen, de az nem tudom, hogy rögzített hajónál e. Nálam érdekes halálok vannak és néha át is esik a tetem a felszínen. Bár általában visszateszi, de volt, hogy veszett el cucc.
Köszi, kipróbálom, remélem jó lesz. Jelenleg az állomáson van a gond, épp építem a nagy hajóm projektorral. Az állomáson nincs mibe beleülni, de a hajóból ki tudtam kapcsolni. Sajnos csak egy orvosira elegendő komponensem volt, így a földi állomásra még halállal sem tudok visszajönni, ha átépítettem a hajóra az orvosit. Ha meg megsemmisül a hajó mielőtt ezüstöt szerezhetnék és építhetnék egy biztos pontot, akkor kezdhetem elölről.
Néha előfordul. Nekem az segít mindig, ha egy pilótaülésbe ülök és y-al teljes rendszer leállítást aztán újra indítást csinálok (mindent le kell kapcsolni, napelemeket, akkukat stb). Onnantól minden szépen arra megy, amerre terveztem és kéne neki. Én általában ha játszom, főleg hajók esetében, mindig teljes rendszer újra indítással kezdek. Persze jó ha közben nem hal meg az ember :D. Ezért mindig van a közelben egy különálló spawn helyem, pár blokkból. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.07. 20:21:31
Volt már olyan bug-otok, hogy nem akart működni a továbbító rendszer? Kézzel tudok pakolgatni, de az összeszerelő nem húzza be az anyagot és ki sem tolja, megáll, ha tele. De nem csak az összeszerelő esetén, az állomásra kapcsolódott hajók sem ürülnek. Nincs szortírozó rendszer, de attól még alap anyag mozgás volt.
Ezért jó olyan szerveren játszani, mint susu szervere. Igencsak nehezen és sok játékidővel éred el az 1000 blokk feletti objektumot.
Kipróbálhatnád, hogy be vagy kikapcsolod azt az opciót, mely szerint az állomás fix pozíciót vesz fel, vagyis nem mozgatható, amíg direkt hajóvá nem alakítod. Most nem emlékszem az opció nevére, ezért nem tudom, hogy ki vagy be kell kapcsolni. Viszont, ha az állomás nem mozog, vagyis olyan, mintha voxelhez lenne kötve, akkor elvileg a kalóz állomások is működhetnek, ha jól vannak beállítva alapból. Ha nem, akkor meg marad a kézzel berakosgatós.
Na igen, ez az akkor van baj ha valami mozog téma mindig is jellemző volt a játékra, a kezdetektől kezdve :/
Mindegy én ezzel a nettel úgy sem tudok játszani semmivel online (ping 300-as), szóval annyi. Gondolkozom a megoldáson, de mindegy is, nem is árt pár hónap játékmentesség :D
Bázis lehet több. A gond ott van ha sok ezer blokkos rendszert kell mozgasson a játék. Ha a voxel fixen van, nem mozog, lehet sokkal több is mint 1000-1200. 1200 körül és felett a hajóknál van probléma. A játéknak kb. mindennel baja van ami mozog egyébként. Zavarja a piston/szelep kitolása, a rotorok, főleg ha sok blokkos tárgyat forgatnak de még a jármű kerekek is. Legnagyobb gond a nagyméretű. sok blokkos, mozgó voxelkupacokkal van.
Bázis lehet nagyobb amit te építesz, de sajnos a spawnoló, gyári pirate baseknél is keményen bezuhan a sim. Ezért kapcsoltam ki mindent, és használok sajátot. Betettem a szerverre most kb. 8-10 darabot a játékosok közelébe, és 1.0 maradt a sim.
Egyenlőre azt nem sikerült kitapasztalnom, mekkora fix voxelcsoport, bázis ami zavarja a szerót. 5-6000 körül még azt gondolom, hogy bázis lehet, ha nincs rajta sok rotot által forgatott rendszer, vagy sok piston. Pl. nem szabad forgatható napelem rendszert sok-sok napelemből összekapcsolni és a nagy bázisra kötni. Sajnos ez van, ha nagy bázist akarunk egyben, fix napelemeket kell inkább rátenni, vagy maradni az uránnál. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.06. 18:16:52
Komolyan az rombolja szét a szim. sebességet, ha 1200 fölött van egy űrhajó vagy bázis blokkmennyisége?
Ennyi blokk az nagyon gyenge, egyenesen röhejes. De hogy kordában tudd tartani, nem lehet beállítani max. blokk szám/grid értéket?
Ha legalább olyan 5-8 ezer lenne, akkor már lehetne is játszani a játékkal hosszabb távon is. De így? Kb. csak pár órás játszadozások (pár napos szerverek) tudnak menni. Nevetséges. Akkor a régi szerónkon is az volt a gond. Tök mindegy hogy milyen hajókat építettünk, 1200 blokk fölötti hajója/bázisa volt mindenkinek. Utoljára szerkesztette: laci4321, 2017.11.06. 17:02:52
Amióta teljesen ki van kapcsolva minden extra PVE tartalmat engedélyező funkció szerveren, elég szépen fut. Nem sok baj van vele a szokásos időnkénti kisebb problémákon kívül.
Persze nem lennék én, ha beletörődtem volna ebbe :)
Hogy ne maradjunk kihívás és NPC tartalom nélkül, építettem (ill. átépítettem) pár NPC bázist, melyek nagyon alap felépítésűek, alaposan fel vannak fegyverkezve, nem használnak bonyolult scripteket, és nem használnak drónokat. Viszont nem zavarják a szerver sim sebességet. Manuálisan kerülnek behelyezésre a játékosok közelében, bázisuk, fejlettségük szintje szerint. A bázisok 200-1000 blokk méretűek, szinte mindegyik használható komplett bázisként is. Ha sikerül elfoglalni, találtok bennük mérettől függően némi ajándékot, nyersanyagot, pár alkatrészt, aranyat, uránt, néhol platinát stb :)
A weboldalon készítettem egy külön részleget, ahol meg lehet nézni a bázisok képeit, nagyjából milyen fegyverzetre lehet számítani stb. Egyenlőre csak a külső képek vannak fent, a nagy képek alatt kisebb felbontásban, lesz pár kép a beszélyükről is majd.
A rendszer jól megy, a régi szerveren kb. 30-at is betettem és nem zavarják a simet, pedig az a szeró amúgy is agyon van terhelve mindennel már.
Ez egyre jobb lesz. Susu szerverére belépve és éppen kiszállva a krióból, máris kiírta, hogy 250 ms fölött van a latency. Szálltam is vissza és léptem ki. Gondoltam építek egy hidrogénes fúrót az űrbe, mert olyanom nincs és a szerver szelleme úgyis ezt követelné meg következő lépésnek, erre kiírja a játék, hogy nem tud menteni, minden amit csinálok elvész. Másként sem engedi menteni. Mára hanyagolom a dolgot.
Viszont érdemes erre másnak is odafigyelnie. Pl. más világomban nincs beállítva az automatikus mentés, ott nagyot szívtam volna, ha mondjuk 1 óra játék után derül ki a probléma. A rendszer W10 Pro 64bit.
Teljes mértékben átérzem a helyzeted. Én is így vagyok vele. Ma, meg holnap még tuti netem van, ki is használom susu szerverén, amennyire tudom, utána megint a vacak lesz.
Nem maradt véletlen bekapcsolva a projektor? Esetleg pont a hajón is van? Már régi bug, ha megy a projektor, akkor az adott hajón, amire ki is van vetítve, nem fognak működni az ajtók. Vagy csak nagyon nehezen.
Lehet, hogy a Keen megneszelte, hogy ti mit csináltok a szerven és direkt keresztbe tett :D Viccet félretéve, nem ártana, ha a blokkorlátozás érvényesítve lenne a spawn-oló dolgokra is. Egyszerűen azok nem jelenhetnek meg, amik túllépik a korlátot. Írnod kellene nekik a fórumba, hátha megcsinálják.
Én szomorúan könyveltem el a napokban, hogy online játékra az elkövetkező határozatlan időben nem kell számítanom. Elköltöztünk otthonról (a hétvégén), az új házban pedig ahol vagyunk, a bekötött internet 300-as pingű... A főbérlő pedig nem óhajt változtatni ezen. Úgyhogy ez van srácok :/ Jó ideig nem fogok SE-vel játszani, bár a bugok miatt őszintén szólva úgy is hamar elmenne a kedvem
Az lehet, de jött pár idegesítő dolog. 3 playernél fordult elő a szerón (köztük velem is) az update óta, hogy a hajó nem tud megmozdulni. Vagy fixen a helyén marad akármit csinálsz, vagy elindul, nagy nehezen pár mátert és visszaugrik a helyére. Játékosokét kicseréltem, sajátom töröltem, mondom építek másikat (fúróhajó). Megépítem, minden remek.. gondoltam én, szépen felszáll jobbra is balra is mozog, DE ha forgatom az egeret nem fordul a hajó :(. Valami nagyon nem smakkol. Megépítek egy másikat, ezt kivetítővel, szépen mozog, fordul ahogy kell, DE nem lehet betenni uránt a reaktorba, nem működik a konténer és a konnektorok.
Kezd sok lenni már, megint a régi nóta, kijavítanak egy bugot, lesz helyette másik három rosszabb. Toltam ma vagy 6 órát és a vége az hogy a bázisomon kívül (szerencsére az még jól működik) már egyetlen járművem sincs :D, miközben semmit nem törtem össze, rontottam el.
Azt nem is meséltem, megy tegnap óta kiválóan végre a szeró... erre ma az update után megjelenik egymás után két db. fejenként 12 000 blokkos gyári kalóz bázis ?? Honnan a t.kömből, persze a simet levitte fix 0.08-ra. Eddig nem jöttek ezek a basek. Amint közel megy valaki vége a dalnak. Ki kellett kapcsolnom az "EnableEncounters" opciót is emiatt, csak így lehetett kiiktatni, de így persze nem üzemel az a mod sem már ami a kis drónokat spawnolta a planétákra. Az egyetlen rendszer ami tökéletesen működött, semmi bajt nem okozott, kis színt vitt a játékba nem használható volt egy másik hiba miatt .... De el lehet ebbe fáradni. Így jó a sim, de nulla a PVE tartalom. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.11.03. 00:04:35
És ismét nem a várva várt frissítést kaptuk, de legalább javították a hajtómű sebzést.
A legtöbbször de nagyon el tudnám őket küldeni melegebb éghajlatra. Betölt a világom, meg akarom nézni az egyik hajómat belülről, erre az ajtóban meghalok. De mind a két ajtónál ez történik. Míg másik hajónál nincs gond az ajtóval.
Én gyakran reagálok így, szóval ne vedd magadra. A lentebbi idézeted tőlem, meg nem csak neked szólt, azt magamra is értettem. És mindenki másra, aki szeret nagy és tágas dolgokat építeni. Nem is a PVE tartalomra gondoltam, a Csillagkapu mod is tartalmazott 5000 blokk feletti hajókat, lehet azok okozták a szerver halálát. Én miértünk csináltam a szervert és nem másért. Szóval magamért pont annyira, mint másért. (Nem is írok ide mást, nehogy magadra vedd ;) )
A nagy dolgok alatt azt értettem, amit pont te is írtál korábban. Minek 20 finomító, meg 40 összeszerelő egy szerveren? Ahogy én is írtam, mert lehet és akkor már miért ne. Szóval ugyanúgy én is nagyot akarok. Susu szerverén ezt már sokkal nehezebb kivitelezni. Egyrészt, mert baromi sokat kell gürcölnöd 20x1200 acéllemezért, a többiről nem is beszélve, másrészt, mert nincs reaktor, szóval ahhoz, hogy napelemmel és akkukkal ellásd, ahhoz még többet kell gürizned. Szóval itt már meggondolja az ember, hogy mit is építsen és elkezd minimalista lenni. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.11.02. 11:25:50
"Lehet, hogy nem egyből nagyot kellene akarni és akkor tovább lehetne vele játszani."
Ehhez még annyit, nem magamnak készítem a szervert... Azt sem hiszem, hogy egyből "nagy akarás", ha szeretnék egy olyan világot ahol van minimális PVE tartalom. Próbálom szem előtt tartani, mi az az igény amit a játékosok szeretnének akik már nálunk játszanak, vagy a jövőben fognak, összevetve azzal amit értelmes keretek között meg lehet csinálni. Ha magamnak készíteném a szerót, tuti nem tennék fel NCF-et és kb. semmi MOD-ot, hasonlót építenék mint susu, vagy játszanék a Rebels-en (vagy most más Susu-nál) és nem kínlódnék napi 10 órában hogy működjön ez az izé.
Többször reagálsz hozzászóllásomra némi éllel, ennek nem tudom mi az oka, úgy gondolom erre az időnkénti személyem ellen irányuló negatív élre, apró szurkálásokra nemigen adtam okot. De ez a te dolgod :), ha így esik jól tedd így a jövőben is.
Susu szerója valóban nagyon jól össze van dobva. HA nem vágtam volna bele szerver készítésbe 1000%, hogy tolnám a szerón :) Igazi túlélő játékot készített, olyat miben én is nagyon szívesen kipróbálnám magam. Gratulálok hozzá, nagyon jó elképzelés !
Lassan nálam is megtérül azért a rengeteg idő, és energia amit beletettem a szerverbe. Ha betartják a szabályokat, amiket kérek tulajdonképpen 6-8 onlie playernél sem mozdul el a sim 1.0-ról. Ha bezuhan, arra tudok reagálni általában pár perc alatt és megoldom (persze ha online vagyok). Az esetek 95%-ban azért zuhan be a sim, mert nem tartják be amit kérek a szabálykönyvben, de ez egyre ritkább és a játékosok már egymást figyelmeztetik, illetve az ujjaktól kérik mi az amit fontos betartani. Egyébként oda vissza leteszteltem a régi szerón, az ujjon, hogy a játéknak a legnagyobb gondot az okozza, ha 1000 blokk körül, vagy efelett kell mozgatnia valamit. Egyszerűen nem tudja kivitelezni a rendszer ezt. Minden nagyobb sim esést egy nagy hajó, vagy mozgó "bázis" okozott. Ha aktiválva van a CargoShip (sajnos ki kell kapcsolni, nem lehet vele futtatni szervert) rendszer, a megjelenő gyári hajók is teljesen lezúzzák a simet, sok hajó közel van az 1000 blokkhoz, vagy több. Ezt a rendszert használja a legtöbb pirats mod is ami hajókat mozgat. Sajnos nincs olyan komolyabb, és jól megírt mod ami ne használna 1000 blokk körüli, vagy bőven afeletti hajókat. Így a CargoShip rendszer nem engedélyezhető. PErsze könnyen lehet, hogy egy nagy erőforrású szerveren ez nem gond, pl. egy teljes gépen, ahol egy I7 és 32 Gb. ram dolgozik, mint pl a Rebels szerveren, náluk pl. a max grid limit 5000, szal lehet 5000 blokkos hajó is, hajóra nincs kikötés). Planétákon az általam használt mod teljesen kiváló, antenna állomásokat spawnol, amelyek a játékos aktivitás hatására 2-3 drónt jelenítenek meg, ezek a drónok kicsik, 100-300 blokk méretűek. HA 10 állomás van aktív a szerveren, 20-30 drónnal akkor sem zavar semmit a simben. Szal azért legalább a planétákon van egy kis érdekesség.
Sok játékos szeret az űrben haladó miner, kereskedő és egyéb hajókra vadászni, azokat hazavontatni, szétszedni. Sajnos ezt nem tudom biztosítani, mindenkinek maradnia kell a bányászatnál :) Hátha javul a helyzet a beígért év végi Major update-val (bár nem nagyon bízom benne). A Playerenként egy NCF működhet egyszerre szabály is segíti a jó simet. Igazából a szerver a legtöbb hibaüzenetet az NCF miatt generálja, viszont van tűréshatár. Ezt is kipróbáltuk több alkalommal. HA egy építményen 3 NCF dolgozik, azonnal csőstül jönnek a hibaüzenetek, ha csak egy, akkor nyugi van. Másik legtöbb hiba generálást az Admin helper mod okozza (igazából nem létszükséglet, de már megszoktam, bár még lekerülhet), de nem okoz sim ingadozást, viszont elég gyakran bejön.
Legfontosabb a hajó limit, 1600 blokkos hajónál is már keményen beleszól a simbe. Amint a közelébe kerül valaki, elrepül mellette valaki, belenéz az inventorijába valaki, vagy csak a tulaja bespawnol a hajóra.. elszáll a sim. Ha kiszedjük a hajót 1.0 a sim. Egyenlőre 1200-ban húztam meg a hajó blukk limitet, de lehet ezen is csökkenti kell majd, de egyenlőre reális értéknek tűnik. 10 db. 800 blokkos hajó nem okoz gondot de egy db. 1600 igen, szal érdekes ez.
Szóval összegezve, azt kell mondja ha betartják a playerek azt a minimális szabályt amit kérek, 1000-el lehet tolni a játékot stabil 1.0 simmel jelenleg még.
Más téma: Próbáltam a szervert Steam csoporthoz kötni, elvileg a lehetőség adott a STEAM Group ID alapján. Azonban ha alkalmazom, senki nem látja a szervert, se én (persze benne vagyok a csoportban), se más. Ezzel kapcsolatban van-e valakinek ötlete ? A STEAM grop ID-t elvileg meg tudom nézni a csoport szerkesztés felületén, de az egy számomra túl rövidnek ható szám, talán 8 jegyű (nem otthonról írok). Sokkal rövidebb mint pl. a saját ID-m, bár nyilván játékos több van mint csoport. Ezzel kapcsolatban tapasztalat ? ötlet ? :)
Lehet, hogy nem egyből nagyot kellene akarni és akkor tovább lehetne vele játszani.
Susu nagyon jól eltalálta a szervert. Baromira nem egyszerű, nincsenek szorzók és alapanyagból sem találni meg mindent egy helyen. A bolygón nem tudsz reaktort építeni, de minek is, mert uránium sincsen. Úgyhogy akkuból és napelemekből tudsz dolgozni. A hidrogénes hajó baromi gyorsan elhasználja a hidrogént és rengeteg továbbítót is igényel. Az első fúróhajóm nem is lett jó, fúrás után már nem tudtam hazavinni. Viszont elkészült az atmoszféra hajtóműves fúróm és ez már jól működik. Akkukkal. Tiszta, környezetbarát :D Már csak a grünplaket kell rá :)))))) Következő lépésnek meg kellene határoznom, hogy mennyi nyersanyag kell egy űri bázis létrehozásához és aszerint építeni egy hajót, ami ki tud vinni. Vagy először a bolygón kellene valami normálisat összeraknom? Viszont jó netem csak hétvégéig lesz, szóval ez elég necces. Utána meg 99%, hogy megint hanyagolnom kell a játékot. De, hogy ritkábban fogok szerverre menni, az is biztos.
Na igen, ebbe már én is beletörődtem :/ A hihetetlen potenciált egyszerűen nem lehet kihasználni :/
Egész nyugodtan használd fel, bár már elég régi, ráférne a felújítás az Automatic LCDs leírásra. Viszont időm az nem igazán van felújítani.
Hát, gyakorlatilag bebizonyosodott az emlúlt napokban, hogy se MOD alapon, se a beépített gyári rendszer alapján nem lehet használni Pirats hajókat, bázisokat, semmit. Kb. 20 ki lett próbálva az elmúlt 4 napban, és minddel befürödtünk. Amint megjelennek, a sim bezuhan, ha törlöm sim visszaáll. Elkeserítő, hogy még egyszerű rendszereket sem lehet használni, nem bír ki a játék kb. semmit, még a játszást sem nagyon bírja :). Készítettek egy rendkívül kreatív, játékot, amiben módokkal, anélkül változatos, általunk megformált rendszereket is meg lehet alkotni. Mindezt egy olyan netkóddal, ami alkalmatlan a játékot üzemeltetni :) Eljutottam odáig, hogy nincs mit tenni, el kell fogadni, tudomásul kell venni hogy ez soha nem lesz másként. Caak maximálisan fapados rendszert lehet futtatni, az is annyi hibalehetőséget rejt magában, hogy az sem fog soha hosszútávon jól működni. Hát, ezzel a kondérral kell jól lakni :)
Nem gond a kivetítő, a kivetítőről építkezés. Főleg ha saját BP-det építed meg. A baj ott van, ha megépítesz egy 9000 blokkos hajót, idegen BP-ből, azt sem tudod mit tud, mi merre, hol van benne, milyen scriptek vannak a programblokkban.
A szerveren lekorlátoztuk a hajók max blokkszámát 1500-ra. Kb ez a határ amit elbír a rendszer, grafikai bug nélkül a játékos is használhat, és a simet nem befolyásolja. Igazából a határ 1200 körül van, de változó mi van benne, szal adtam 300 ráadást a játékosok kérésére. A szabályzatban 1500 a nagy hajó blokk limit.
Tegnap nagy nehezen rájöttünk hogy az egyik player BP-s hajója akozta a sim esést. 9000 blokk volt :D, amint megmozdult, bármit csinált vége volt a dalnak. Szerencsére megértette, hogy nem lehet, elnézést kért, lebontotta.
Szal mehet a BP-zés, de a játékosokat a szabálykönyvben kérem az átgondolt, és felelős magatartásra, ha lehet idegen BP-k használatának mellőzésére :) Más korlát nincs :)
Egyébként azóta, kivállóan fut a szerver. A szabályokat csiszoltam, lehet építeni projektorról is, nem okoz gondot, van pár hatalmas kivetítés a szerveren és nem okoznak problémát. Bázis blokk limit egyenlőre nincs, még meglátjuk meddig mehetnek. Ha lesz is, 10 K körülre lőjöűük be, de nem játszunk még annyian.
A planétákra spawnoló pirats drón központok remekül működnek, a Mod planétákon és holdakon is szépen megjelennek és dolgoznak. Semmit nem szólnak a sim-be, ez kiderült az elmúlt 3 napban. A space piratsokkal más a helyzet, igyekeztem nagyon körültekintően kiválasztani a modot, módokat, de ami a leg ígéretesebb volt, az sajnos fogta a szervert, ez többször bebizonyosodott, amit kitöröltem am od megjelent hajóit, azonnal visszaállt a sim. Ez a MOD volt egyébként, másoknak sem ajánlom használatát !
Alapos átgondolást követően bekerült egy másik, ami egyenlőre jól szerepel. Ha biztos nem lesz vele gond, és érdekel valakit megadom a linkját majd. Sokkal ritkábban jelennek meg, de valamivel komolyabb harci hajók, drónok nélkül, 8 féle méretű és erejű támadó hajó. Mivel én egy olyan holdon vagyok (Mod hold) ahol nincs atmoszféra sem, még a holdon is megtámadtak az űrből rám rontva :D. Kicsit megcsipkézték az épülő bázisom, de sikerült lelőni őket és ami a legfontosabb közben 1.0 marad a sim.
Szal a szerver összeállt úgy néz ki teljesen, az elmúlt 3 napban sok kisebb hiba ki lett javítva, fel lett fedezve. Rengeteg időt/energiát tettem bele (barátnőm teljesen kivan már :D) de összeállt.
Laci4321, bár már említetted, de azért megkérdezem. Most hogy túl vagyok a szerveresdi javán, elkezdem bővíteni a weboldal tartalmát is. Az Automatic LCD ismertetődet mindenképpen szeretném elérhetővé tenni az oldalon majd, ha beleegyezel. Természetesen jól feltüntetve feltüntetve a szerzőt :)
Mostanában pedig már igen arra is figyelek, hogy minél kevesebb szkriptből (vagy ritkább szkriptfuttatásból) legyen megoldva 1-1 automatizált feladat.
És minden-minden végiggondolása borzasztó sok idő egy hajó tervezésénél. (Legalábbis nálam) Plusz ha szét lesz live a hajóm, vagy sérülés lesz rajta, a javítás/újjáépítés is sokkal hosszabb projektor nélkül.
Ami azt illeti, én 1-1 hajó megtervezésébe van hogy napokat ölök. Szeretem "intelligensé" is tenni a járgányaimat, és van hogy egy-egy hajót többször is átrendezek belülről, mire elnyeri a végleges elrendezését. Így a blueprint kivetítés tiltásának nagyon is ellene vagyok. Nem is szoktam mások hajóit megépíteni, már van szinte minden célra saját hajóm. És mindegyiket sok idő volt megtervezni.
Plusz ha nem használhatunk projektort, akkor szimmetria nélkül, túlélő módban sokkal nehezebb megépíteni esztétikus hajókat is. Én inkább az előre megtervezés híve vagyok.
Szerintem a New Game/Campaing részt kezd el. Régen is úgy volt, hogy amíg nem csináltad meg a feladatot, addig nem tudtál a következőre menni. Csak régen látszódott egy lista, azóta meg kipofozták egy kicsit a kinézetet és most nincs lista, helyette képek vannak és nem látsz mindent egyszerre.
A Tutorial hasznos ötleteket adhat, mégha ismered is a játékot.
Én igazából csak online toltam, sosem néztem hogy van-e turorial :) Belerázódik az ember előbb, utóbb.
No, közben kiderült nem a módokkal, nem a szerverrel van a gond hanem a játékkal. Ha bármit, kezdőhajót, gyári landert, öszekapcsolunk az összekötő/merge blokkal, akkor jön elő a hiba. Az átneveződés okozza valószínűleg amikor a nagyobb blokkhoz rákapcsoljuk a kisebbet. Teljesen jól működött minden a szerveren, nem a beállításokkal, módokkal, PVE hajókkal volt a gond, hanem a merge block ami a bajt okozza és ez a játék hibája. A szerveren emiatt a kezdő hajók nem törlődnek, azóta nem volt hasonló probléma, pedig volt hogy 8-an voltunk online.
egyenlőre kivettem az extra kalózokat, drónokat. Több órán át 5-8 playerrel 1.0 volt a sim, aztán egyszer bezuhant, végig mentem a szerveren és egy űrben spawnoló gyári pirats szállítóhajó hajó okozta. Amint kivettem azonnal visszaállt 0.25-ről 1.0 ra a sim. Így aztán kínlódhat az ember, ha a gyári tartalom is ennyire bugos, hibás. No mindegy, a lényeg hogy a szerver elindult, nem tudom honnan de megneszelték a játékosok, mert le lett rohanva playerrel :), ami vagy jó, vagy rossz, vagy jó rossz. HA nem működik majd a dolog akkor STEAM csoport alapján lehet majd csak csatlakozni, de egyenlőre szabad a vásár.
Sziasztok! Nagyon régen játszottam a játékkal, ismét elővettem és lenyomnám a tutoriált, de a menüben nem találom viszont a főkönyvtárban ott van tizen valahány gyakorlat amikről csak sejtéseim vannak. Van valami tippetek?
Hát nem sikerült az indítás :) 10-15 percig minden szuperül működik, utána nem tud senki sem építeni, sem bontani, sem fúrni, sem pakolni az inventoryban. Először azt gondoltuk, hogy az új kezdőhajó a ludas, de miután visszatettem a gyári spawn hajókat, spawn rendszert, ugyanúgy beállt a szeró.. Bezzeg a SIM 1.0 nem mozdult :D. Valószínűleg a spawnoló PVE tartalom miatt, a kalózok, drónok okozzák, csak azt nem tudom mitől. Kár, pedig a tesztek alatt semmi gond nem volt velük, működtek szépen. Megnézek pár lehetőséget, de lehet végül nem kerülhet be semmi hasonló a rendszerbe. Remélem meg tudom oldani, kipetinek és Snel1-nek és Bagara4-nek köszönöm a segítséget a teszt során.
Én legtöbbször kivetítő nélkül építkezek, tovább tart viszont állandóan észreveszek valamit amit jobban meg lehet oldan. A két évvel ezelőtti bányász hajóm már semmiben sem hasonlít a mostanihoz viszont már van rajta finomító, bár még szeret felrobbanni fúrás közben most épp a kivető nyílás finomításán gondolkozok. Ha zárt lesz a szerver akkor felesleges tiltani a kivetítőt vagyunk annyira értelmesek, hogy nem rontjuk el a világunkat ezer éves őskövületek építésével. Ha viszont nyitott lesz akkor egyértelműen tiltás mellett vagyok, valaki bejön kipróbálja a szerveren a blueuprint-et, hogy működik-e mielőtt a saját szerverére megy.
Ma reggel korán megnéztem pár külföldi szervert, hátha tanulok valamit. Sok helyen tiltva van a kivetítő használata. Erről mi a véleményetek ? Ha jól belegondol az ember, ha PVP lehetőség is van egy szerveren, sokkal fairabb ha nem lehet kivetítővel megépíteni bármit a netről. Hisz mindenki azzal legyen nagy legény a csatában amit maga épített, tervezett, ne azzal amit mástól másolt le miközben magától lehet hogy egy atmoszférát elhagyni képes hajót nem tudna megtervezni, megépíteni. Nem szándékozom kivenni a projektor lehetőségét, csak gondolati síkon elmélkedtem rajta, és érdekel a véleményetek. Másrészt arra is jó, ha nincs kivetítő, hogy a playerek nem építenek meg 2-3 éves hajókat, teletömve 2-3 éves scriptekkel. Persze más részről alaposan hozzáad a játék eszenciájához a kivetítő, hisz saját projektjeinket is kivetíthetjük, használhatjuk később nem csak másét. De meg tudom érteni azokat, akik letiltják a szerverükön.
Szolgáltató webes felületével van probléma, tegnap ki is írták hogy elnézést stb, dolgoznak rajta. Tegnap reggelre rendbe is hozták, de van még 1-2 anolália ami előjön, de amint jelzek valamit ticketben, azonnal válaszolnak szinte (tényleg szinte perceken belül) és rendbe teszik. Meg is oldották, egyébként minden rendben van most.
Susu, sikerült megoldanom a Lander problémát, így már csak a moddolt kezdőhajó van bent, mással nem lehet kezdeni, ki tudtam iktatni az Alien és a Mars kezdő landerjeit. Azért szívesen meghallgatnám majd a te megoldásod is, ill. ha érdekel szívesen elmondom nekem hogy sikerült.
MA véglegesítem a szervert, valsz este már lehet játszani :) Egyenlőre minden rendben van és szépen fut. A weboldalon át kell rendeznem írnom pár dolgot és onnantól indulhat az új szeró.
Szeretném megköszönni mindenkinek akivel itt tudtam eszmecserét folytatni, vagy építő kritikájával segítet. Sokat segítettetek tényleg. A játékról is sokat tanultam általatok.. Szal Kösz ! :)
Nem tudom, mi van nálad, nekem nem volt gondom a 3 vagy 4 hónap alatt, amíg futott.
Eh ez hihetetlen, G-portal.com nál eltűnt megint minden .. kezd nagyon fárasztó lenni, gondolom h nem náluk a gond hanem a sokadik Space E. update kavart be amiből ma is jött pár :(. Szerver talajon, minden törlődött, minden beállítás alapon még a szerver neve sem maradt meg :) Hihetetlen ami a napokban van a játék körül.
Én csak azért vetettem fel, hogy mennyit akarsz játszani, mert a szabályaidra nincs automatikus rendszer. Vagyis, ha valaki a bázisára letesz 8 NCF-et és te nem ellenőrzöd, akkor... Ahhoz, hogy ellenőrizd, oda kell menni, esetleg benézni a kontroll fülre, meg körbenézni az állomáson és aki nagyon akar több NCF-et, az még így is meg tudja oldani, hogy vagy elkerüli a figyelmed vagy nagyon nehezen fogod megtalálni.
Persze, ha csak dedikált embereket engedsz be, az megint más dolog.
10 000 Km-re gondoltam egyébként :). Nagyjából ennek látom értelmét. Pl. az alap világban az Alien planéta a többitől kb. 4200 Km-re van. A planáták kb. egy 5000 Km. átmérőjű területne belül helyezkednének el, így maradna egy kis tér utazgatni, és a rendszert elhagyó, középponttól eltávolodó dolgok maguktól törlődnének. Valószínűleg elég sokat fogok játszani a szerveren :) Legalábbis bízom benne. Eddig bármit meg tudtam építeni 1 db. NCF-el, 15x hátizsákkal az upgrade átépítése nem gond, főleg mivel a nanite maga átépíti, csak a keretet kell letenni. Kb. 40-50 másodperc, ha gyors vágó van a kezedben átépíteni 8 Nanite upgrade modult, ill kicserélni, de egy-két perc tuti elég. Csak a keretet kell letenni, a többit felépíti a Nanite maga, ami lepotyogott a vágáskor azt felszedi. Az átnevezés rendszere nem az én ötletem, más szervereken is használjak (komoly nagy szerók) és jól bevált, megkönnyíti a dolgom és legalább tudni lehet ki veszi a fáradtságot arra hogy elolvassa a szabályokat (bár ez is változhat, pl nem lesz kötelező de kérem) HA már úgyis át kell nevezni a Grideket, szerintem senki nem szakad bele, ha eléírja a nevét. Akkor is jól jöhet ha kerekes jármű van, mert az alap grid néven marad, illetve a kerekeit külön mutatja grid neveken a szerver, ha a testen ott a player neve, tudom h használja még valaki.
Természetesen nem lesz itt a világ vége ha nem így sikerül valakinek, és azt sem hiszem hogy ezrével jönnének majd a playerek. Kb. kva kevesen lesznek :). Minimális szabály lesz, nem hiszem hogy bárki megtörne attól ha a nevét elé kell írni egy blokknak, vagy csak 1 NCF-et használhat egyszerre. Persze ki is vehetném, az alap elképzelésem ez volt. Egyenlőre marad. És a szabályok is változhatnak. Annak én nem látom értelmét, hogy 4-6-8 NCF legyen bárki bázisán, 1-2 db. NCF is megépíti azt a 100 000 blokkot bőven, és nem kell egy nap alatt megtennie. Amikor nálatok játszottam az első hónapban nem is használtam NCF-et semmire, mégis elvoltam (pedig volt 300 napelemes panelem is amit ne mvolt egyszerű megépíteni). Építettem hegesztő hajót, mai kellett. Még változhat az NCF rendszer, egyenlőre ez az elképzelés.
Nyilván nem az a célom, hogy bárki kedvét elvegyem a játéktól, de nyilvánvalóan a teljes szabály nélküliségben a szerver kb. 2 hetet bírna. Megpróbálkozom a legjobb belátásom szerint megtenni ami tőlem telik. ennyit tehetek, aztán meglátjuk mi lesz. Nyilván akinek nem tetszik a rendszer, a szabályok, az keres magának olyan szervert ami tetszik. Ha hárman játszunk, akkor hárman :). Ennyire futja tőlem, nem magamnak építem a szervert, nem vagyok se IT szakember, se játékfejlesztő, de van kedvem épp ezt megcsinálni, kicsi időt is tudok rá fordítani.. és ha másoknak ezzel örömet szerzek, vagy pár kellemes játékórát azt sem bánom :D. HA totál bedől a project marad a PUGB :). Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.28. 18:58:33
Szerintem te nem nagyon akarsz játszani a szervereden. Olyan követelményeket támasztottál, amiket vagy nagyon nehezen fogsz tudni betartatni vagy egyáltalán nem fogsz tudni betartatni. Ha ennyire problémásnak találod az NCF-et, akkor ki is vehetnéd. Korábbi szerveren is megvoltunk nélküle. És legalább volt értelme összeszerelő és bontó hajót építeni. Így biztos, hogy nem kavar be. De, hogy pont akkor ellenőrizd, hogy mennyi teszi a dolgát, amikor épp dolgoznak? Hát nem sok esélyt látok rá. Meg amúgy is, mit számít? Ha úgy határoznád meg, hogy annyi NCF lehet, amennyi upgrade modul van és nem lehet kettő ugyanolyan modullal szerelve, akkor is baromi sok idődbe és vesződségedbe fog kerülni ezt ellenőrizni. De ennek lenne értelme. Az áthegesztés sem 1 perc, mert elég sok idő és nem is vagyok biztos benne, hogy elfér egy modul alkatrészei a tatyóban. De asszem, hogy nem.
A neveket nem igazán értem. A játék admin felülete elég egyértelmű. Ráklikkelsz valamelyik objektumra és máris ott van a tulaj neve, hogy mikor lépett fel utoljára. Emellett még azt is mutatja, hogy halad-e az objektum, milyen messze van a középponttól és a legközelebbi játékostól. Szóval, ha valaki elhagyta, akkor az látszani fog, mert mondjuk 12,1125478 m/s a sebessége. És 5000 km-re van mindentől.
A világ méretére azért rákérdek, 100 km-t akartál írni? Vagy 1000-et? Az alap Föld szerű bolygó átmérője 120 km légkör nélkül. Persze veheted kisebbre is, de ezt nem írtad. És van még mellette 3 másik bolygó, meg holdak. Ez mondjuk egy nagyon jó ötlet, mert a kallódó dolgok - amik még megfelelnek a takarító szabályainak - törlésre kerülnek a világ elhagyását követően.
Amúgy susu világa nagyon tetszik. Egy ilyent kellett volna indítanom anno és nem mindenre szorzót állítani. Sokkal tovább bírta volna a játék, mert nem épülnek pillanatok alatt a hatalmas dolgok.
Oké ! Felvettelek, igazából már csak ez hiányzik az elképzelésemből. Onnantól megépíthetem a világot, a többi dolog, terv már rendben van. Utoljára szerkesztette: Normen76, 2017.10.28. 18:33:05
Ezzel csak az a baj, hogy, csak 1 kis akksit tudok csinálni. Ha a bázis használja, akkor nem tudok repülni. Úgyhogy inkább hajó kapta és az látja el árammal az állomást. Az alap dolgokat elviszik a napelemek, főleg, hogy működik még a "tedd a földbe a táblát és lesz éjjel is töltésed" bug. Így csak akkor kell a kis hajót csatlakoztatnom, mikor elindítom a finomítót vagy összeszerelőt. Amúgy sikerült is megépítenem egy nagy akkut és 2 óránál többet nem hiszem, hogy voltam a szerveren. Következő lépes lesz egy kis fúró hajó, aztán valami felszálló egység. Ami kicsit rossz, hogy a kezdő hajót szétszedve fogalmam nincs, hogy mi, merre található az űrben. De mindegy is, mert kavicson és a Hold-on is kell bázist építenem, hogy legyen nyersanyagom mindenhez.
Jah, a hajó azért volt fontos, mert így egyszerűbb ércet keresni. Szerencsére volt 1 db érc detektor alkatrészem :) Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.10.28. 17:34:33
Normen, tudok segíteni kezdőhajók kiszedésével (én is kiszedtem az összeset, csak a drop podom van). Lehet, hogy kell hozzá egy saját modot csinálnod, vagy módosítanod a meglévő kezdőhajó modot. Keress meg steam-en a részletekért: https://steamcommunity.com/id/n3wkul
Szándékosan csak kis akksira elég a power cell. A nagy rotoralap, kis rotor fej trükköt érdemes alkalmazni és arra tenni a kis akksit. Több szerveren is láttam már ezt a módszert :)
Igen, angol lett, redditen többen érdeklődtek mint itt. Egyik játékos már kijutott az űrbe, szerintem ő semmi mást nem csinált a szerver indulása óta, csak játszott :D
Rengeteget haladtam ma, szinte teljesen kész az új szerver felépítése. PVE tartalom elég jól működik. Lesznek a bolygókon, holdakon lezuhant, lángoló hajóroncsok, különböző kalóz bázisuk, 3 méretben, 7 féle megjelenésben, automatikusan spawnoló drónok, melyek támadnak 5 km. körzetben. A világűrben mozgó, változatos külsejű és viselkedésű kalóz hajók, melyek drón segítséget is hívhatbak. Elvileg automatizált rendszerben működik minden, a teszt szerveren remekül működik, elfoglalhatóak, szétlőhetőek, lerombolhatóak stb.
A + planétákból marad a sivatagi bolygó, vékony légkörrel, minimális vízzel. Marad Spatat hold, Crystalia, és lesz egy új hold a Miva helyett. Modok változnak, Nanite marad egyenlőre, szigorú szabályok mellett. egyébiránt szabadon lehet építkezni. Blokk korlátozáson még gondolkodom, de ha lesz is nem lesz drasztikus.
Elkezdtem az új világ tervezését. A régi sem fog megszűnni, lehet majd ott is játszani még elég sokáig valsz. Az új világban, más lesz a landoló egység. Az alap lander egységen található erőforrásokkal, egy olyan hajó fog spawnolni kezdőként, amivel lehet ugrani 1-2 alkalommal (elfogy az üzemagyag 100 kg. uránnal indul, mivel könnyű hajó, egész nagyot ugrik). Alkalmas lesz arra, hogy bárhol le tudjon szállni, de tud az űrben is közlekedni. A világ valószínűleg nem lesz végtelen, 10 Km. lesz, ez szerintem bőven elég, hisz nagyrészt mindenki a palnéták közelében, környékén fog tartózkodni, de azért ad alkalmat egy kis utazgatásra. Lesznek bolygók, a régihez képest pár kisebb módosítással. Lesz egy 4. planéta (valsz marad a mostani sivatagi világ) ennek 2 holdja lesz, nem három mint most, és valamelyik meglévő világnak lesz + 1 holdja. Tesztelem még, hogy az eredeti föld típusú bolygót kicserélem arra a verzióra, amin a valódi földi kontinensek, tengerek, óceánok láthatóak, kis mod (2Mb.), elég jól meg van írva rendszeresen frissítik, és az alap vanilla cuccokat használja.
Lesznek a planétákon PVE ellenségek, és az űrben is lesz változatos PVE ellenség, nagyjából megvan az elképzelés és azok a modok, scriptek amikkel meg tudom építeni biztonságosan. Nem szeretnék nagy és bonyolult scripteket, rendszereket használni a PVE tartalomhoz, inkább az egyszerű és megbízható rendszereket szeretném feltenni, ami azért egy kis színt, érdekességet visz a játékba, de minél több a bonyolult mod, scriptelt spawn és egyéb rendszer, annál nagyobb az esély a sim esésre, szerver instabilitásra no meg nem is vagyok egy nagy koponya :) hogy ezeket profin alkalmazzam :). Ma és holnap egész nap ezen ügyködöm, remélem sikerül mindent jól beállítani. Az érc detektorból is lesz moddolt, 325 méterig lát a nagy, 250 méterig lát majd a kicsi (mindig nagyon zavart h kis detektor annyit lát mint a kézi fúró). Ez jól működik, ezzel nem lesz gond, remélem :D.
A weboldalon kint lesznek az új világ planétainak koordinátái, az új spawn hajó rendszer miatt, és mert a látótávolság kisebb lesz az új világban, ezért nehezebb lesz megtalálni őket. Azt szeretném, ha mindenki ott kezdhetne ahol akar, a földön, lienen, marson, vagy az új planétán (ahol a legnehezebb az élet) vagy a holdak bármelyikén.
PVP lesz mint eddig, de csak egy védett bolygó lesz, és ez a Föld (ez még változhat). Azon kívül mindenütt lehet támadni egymást (nem mintha ez lenne a cél, a playerek nagy része békés, meg ott van a klán és béke lehetőség).
Lesznek új szabályok, pl nagyon szigorúan veszem majd, hogy minden blokkcsoport, hajó, bázis a következő módon legen átnevezve: pl.: Normen Mars Base 1, Vagy Normen Fúróhajó, Normen Hold base, Normen Big Space Ship stb. Magyarán a játékos nevével kezdődjön az objektum, hajó, bázis és tükrözze ha lehet, mi az, de a legfontosabb hogy a neve ott legyen elöl. :). Ami nem így lesz elnevezve, az törlöm majd heti 2 alkalommal. A többit rendezi a server cleaner. Bázisonként, hajónként 1 Nanite lehet majd. Tudom, kellhet projektorhoz, építeni, bontani más.más upgradeval.. 1 perc leszedni és rárakni ami épp kell, megépti magának. Ebből nem engedek, 1 Nanite/építmény. Az nem gond persze, ha a Bázis mellett ott parkol a hajó amin szintén van, de egyszerre, egy működhet azonos helyen, azonos projekten. Ha mást tapasztalok, bontom, törlöm azt az építményt, hajót amin kettő van stb. Persze szólok előtte ha fent van, ha nincs :) akkor nem. Nyilván nem azért mert sajnálom bárkitől, de szeretném ha a legtovább megmaradna a jó SIMspeed mindnekinek amíg lehet. Semmi nem garancia semmire, de próbálkozni kell :)
Modok is változnak kicsit, a szorzók maradnak. Sokat kell még tesztelnem, terveznem, de 1-2 napon belül elindítom. Addig a régi világ üzemel, és még legalább 3-4 hétig párhuzamosan az újjal (legalábbis remélem meg tudom oldani :D.
A Régi világ elvileg marad majd HUN-Engineers név alatt az új HUN-Engineers NEW World névvel fut majd.
Egy kérdésem lenne viszont ! :) A kezdő landerek, kezdőhajók nagy részt ki vannak véve a tervezett új világból (Az új kezdőhajó mod kiveszi őket, de csak a földi landert cseréli le). Viszont az Alien és a Mars lander, eredetiben bent maradt. Esetleg valakinek ötlete van arra, hogy tudom ezeket kivenni ?
Aha, oké. Ami érdekes, hogy ettől függetlenül tudtam a szerveren játszani. Aztán mostanra el is tűnt a felirat.
szerintem pontosan azt amit jelent nem tud kommunikálni valami miatt a géped és a szerver, de ne aggódj ez nem bug ez feature. :)
Vajon mit jelenthet az, hogy No direct connection available? Mármint le tudom fordítani, de nem tudom, hogy a játék és szerver esetén mit is takar. Utoljára szerkesztette: RJoco, 2017.10.27. 21:20:12