A Costa Concordia egy 100 ezer tonnás hajó, amiben rengeteg vegyszer, üzemanyag, stb van. A helyszíni lebontás igen veszélyes lenne, ráadásul egy természetvédelmi terület kellõs közepén ilyesmit nem is lehet csinálni. Ami pedig a felállítását, kiemelését, elszállítását illeti, ekkora tömeget nem lehet úgy kezelni, mint egy kis csónakot. Nagyon óvatosan kell megtervezni a mozgatását, mert a képeken is jól láthatóan, már roncsolódott a hajótest, és meggyengült. Ha kiszedték amit csak lehet a hajótestbõl(üzemanyag, légkondi töltete, mûszerek, berendezések, mûkincsek, étkészletek, stb.) már kisebb tömeget kell elvontatni és aztán lebontani.
Meg ahogy a Mórcika elépzeli. Egy hajót adott erõhatásokra terveznek és nem arra, hogy te hirtelen olyan erõhatásokkal támadd meg olyan oldalról, amire soha nem tervezték. Ne feledd, hogy a hajó nem lebeg, mert vízzel van elárasztva és a megfeneklés miatt elég vicces reakcióerõk lehetnek a szilárd alátámasztás felõl, ha pl. megcsúszik az egész.
Nem is értem, hogy miért nem ilyen "szakemberek" állítgatnak fel felborult hajókat...
Ne szórakozzanak már, körbe rákötsz egy csomó lufit a víz alatt (nyilván nem azt a boltban kapható fajtát), meg az elöntött részekre és felpumpálod, kiemelkedik meghegeszted, aztán újra menetkész, senki nem beszél itt bontásról, lefestik, átnevezik, lemûszakiztatják, azt mehet tengertjárni.
A vízen feldarabolni valamit a semmi közepén rohadt drága. Nincs semmi infrastruktúra, emiatt minden problémás. A felállítás mint látható, hogy napokig tartott és után csak vontatni kell, ami nem túl drága. Ez tutira olcsóbb.
Azon csodálkozom 1.5 év alatt hogyhogy nem hordták szét a hajót a népek? :)
Az építési költség állítólag 450 millió euró volt 2004-es árfolyamon.A 600 millió infláció fegyelembevételével is több lehet.A biztosíók kártérítése 400 millió körül van-ha kifizetik.Jó nagy ráfizetés lesz,viszont van kb 4-5 testvérhajója a Concordiának,ezek szinte egész évben milliomosokat szállítanak,szerintem már mostanra vissza is hozták a kár árát.
"Vagy ez a történelem egyik legnagyobb pénzügyi csalása vagy pénmosása..."
Vegul is a biztosito meg a hajotulajdonos tarsasag fizeti. Viszont mivel mindekeppen el kell onnan vinni a hajot, ezert nem tudnak sporolni, annyit fizetnek mint amennyit az egyetlen jelentkezo ceg ker. Mondjuk azt az egyet nem ertem, hogy miert nem vettek korbe egy gattal, szivattyuztak ki a vizet a hajo korul es daraboltak fel a helyszinen. Lehet, hogy a szallitasi koltsegek mellett is olcsobb lett volna es szerintem sokkal kornyezetbaratabb megoldas mint a talpraallitas es elvontatas.
Nem hiszem. A költségek terén meg szerintem elírás lehet. A 600 millió euróban lehet, hogy már a perköltségtõl és kártérítéstõl kezdve minden van. Kevesebb pénzbõl épült a hajó... A II. Vh alatt a Pearlben elsüllyed csatahajók nagy részét kiemelték és újra rendszerbe állították javítás után, mert az filléres volt egy új hajóhoz képest. Kizárt, hogy ennyibe került volna az, hogy néhány káros anyag szivárgását megakadályozzák és talpra állítsák. Vagy ez a történelem egyik legnagyobb pénzügyi csalása vagy pénmosása...
A benne levõ anyag értéke kevés. A hajó árának túlnyomó része a ráfordított munkaórában van benne. Nem véletlenül Indiában és Afrikában bontanak hajót, mert európai bérek mellett egyszerûen meg sem éri.
az gyönyörû lenne ha a házad elõtt felborult kamion köré 8 méteres betonszakofágot építenének és ezen túl egysávos vagy zsákutcás lenne az út. Különben a cég pénze és mindenkinek el kéne takarítani maga után ha szemetel!
Öööö... 180.000.000.000 Ft?
SZÁZNYOLCVANMILLIÁRD?
És még további JELENTÕS költségek?
WTF???
Hagyják ott rohadni a fenébe azt a szart, ennyibõl légmentesen körbe is betonozhatták volna és akkor semmire nem jelent veszélyt!
Ennyibõl komplett afrikai államokat lehet megvásárolni ^^
Mert esetleg nem kis mûszaki bravúr egy ilyen méretû tárgyat talpra állítani és elszállítani..?
Ezt az egész felhajtást akörül a nyavajás hajó körül minek gerjesztik? Az egész hír már rég elévült. Senkit sem szabadna érdekeljen, és senkit sem érint.
Már úgy értem, az elmért beköszönésbõl kialakuló katasztrófa helyzetet.
A repülésben egyik tipikus baleseti forrás az elmért beköszönés során fákkal, kéményekkel, tetõkkel, bokrokkal majd a földdel ütközés következtében történõ elhalálozás. Zseniális, hogy mindezt hajóval is sikerült megvalósítani.
"mentés eddig 600 millió eurót emésztett fel" azt a pénzt inkább antigravitációs hajtómû kifejlesztésére költenék. Sokkal szebb világ lenne.