Tomb Raider, Assassin's Creed, Saints Row, Legend of Grimrock, Remember Me, I'm Alive, Risen 2, Brütal Legend, Brothers, Deus Ex HR, Bioshock Infinite, Enslaved, GTA5, Alan Wake, Mass Effect-ek, az összes kalandjáték, stb
mostanában nem nagyon találkoztam egy sp játékkal se... vagy direkt elkerülnek engem.
amikkel mostanában jól el tudtam lenni többszöri végigjátszás után is azok közelébe sincsenek az aaa játékokhoz pl: starsector,sword of the stars the pit, FTL, stb. ugy néz ki ha jó single player szórakozást akarok akkor elõször a 2d-s játékok közt kell szétnéznem.
Na szerintem meg pont ezaz, hogy egy multinak a világában tudsz elmerülni, a szinglinek meg a sztorijában.
Szerintem kár hasonlítgatni, nálam például hangulatfüggõ, van, hogy a multis játékoktól kapok hülyét, meg van, amikor a szingli élettelenségétõl.
A coop meg szép és jó, de az a gond vele, hogy ha nem úgy játszod az adott játékot, ahogy az ki lett eredetileg találva, akkor ott elkezdõdnek a szarságok. Ha egy coopként megálmodott játékot szinglizel, akkor a segítõ botok fognak sírba vinni, egy szingliként dizájnolt játékba mókolt coop meg általában halálbugos a szkriptek miatt. Tisztelet a kivételnek mindkét kategóriánál.
Ezzel az a baj, hogy az ilyen multik világában nem tudsz annyira elmerülni, mint egy single player játékban. 5 évig WoW-oztam, most GW2-zöm, szóval mondhatjuk hogy MMORPG játékos vagyok, de az igazi immerzív sztori hiányzik nekem, pedig egy MMO az azért jobb ilyen szempontból, mint pl. egy FPS multi. A HL2-t és az epizódokat pont most játszom végig, mert anno kimaradt. És kurvajó. Ilyen first person atmoszféra nincs egy MMORPG-ben sem, pláne nem sima multiplayerben. Ott tömeg van. Ott is van persze hangulat, de teljesen más, nem jó, ha mindig minden full multi és nincs személyesebb (sztori)élmény. De ha a co-opnak van jövõje, akkor a single playernek is szerintem, mivel kis túlzással ugyanaz, hiszen ugyanazt a sztorit játszod végig, szóval akkor már nyilván megírják single-re is. Bõven vannak ma is nagy signle player nevek, most az hogy co-op van benne, az egy plusz lehetõség, attól az nem kifejezetten multiplayer játék szerintem.
btw, mérget mernék rá venni, hogy a HL3-ban is lesz multi, vagy legalább valami 2 személyes co-op (mondjuk gordon+alyx kombó esetleg?). én nagyon örülnék neki. nagyon szeretek gordon bõrébe bújva lövöldözni, de szerintem kinõttünk már a csõfps-ek korszakából és ezt a valve is látja. (mondom ezt úgy, hogy az fps a kedvenc mûfajom.) pontosan ezért nem akarták a népet lehúzni egy hl2ep3-mal. az mondjuk igaz, hogy baromi sokáig elhúzzák a fejlesztést, ha egyáltalán már elkezdték. de jó munkához idõ kell... sz@rhoz meg még több. azért én bízom bennük, remélem, hogy hozzák a színvonalat.
keveritek a szezont a fazonnal, multi =/= kompetitív multiplayer!!
ha valaki kiejti a száján a multi szót, mindenkinek egybõl a cod jut eszébe, meg a 12 éves wallhackes gyermekek. a játék maga sosem volt sz@r, az idióta játékosok tették azzá. mert sajnos igen, az a baj, hogy lassan már a "2 évesek" is multiznak, egy korhatáros játékkal...
(400 óra cod és még legalább 150 óra bf multi után meg tudom érteni azt, akinek ez nem jön be. évek óta nem játszottam egyikkel sem és nem tervezem újra elkezdeni, kinõttem már belõle)
tehát: a multi lehet kompetitív (egymás elleni) és kooperatív (együttmûködõ)
a legtöbb multis játék valahol mindkettõ, mivel általában 2 csapat van. egyrészt a társaidat kéne támogatni, másrészt meg irtani az ellenséget. csak a legtöbben az elõbbit elfelejtik szépen, és mennek a saját fejük után, aztán meg fél percenként k..vaanyáznak, hogy "jaj, már megint meghaltam". ezekkel az emberekkel nem lehet mit kezdeni, csak annyit lehet tenni, hogy messze elkerülöd õket
a másik a kooperatív multi, amikor teljesen egymásra vagytok utalva a társaiddal, csapatban kell dolgozni, az ellenséget pedig a gép irányítja. mass effect 3, left 4 dead és még sorolhatnék jópár játékot, amik ilyenek. ahogy az elõzõ hsz-emben írtam, NEM idegenekkel kell játszani, akik mennek a saját fejük után és csak lövöldöznek. mert ez baromira el tudja rontani a játékélményt. megint csak ismételni tudom önmagam: ilyenkor nem maga a játék rossz, hanem a játékosok teszik azzá.
nagyon sok olyan kooperatív játék van, amiben csak ketten vagytok és vagy az alapsztorit, vagy direkt a co-opnak írt sztorit lehet tolni. személy szerint nekem ezek a kedvenceim. pl. portal 2, saints row, dead space 3, splinter cell conviction/blacklist, stb. a legtöbbnél csak úgy tudsz elõrejutni, ha segítitek egymást a társaddal. pl. portal 2 pont ilyen. nincs egetrengetõ sztorija, de a fejtörõk jók, a hangulata ott van és ettõl lesz szórakoztató és élvezhetõ.
akik ennyire idegenkednek a multi fogalmától, azok még nem játszottak normális emberekkel együtt és/vagy nem találták meg a nekik megfelelõ játékot.
Ezzel is vitába tudnék szállni (pl. World of Warcraft). Egy játékban nem lehet elválasztani a játékmenetet a történettõl. Ugyanúgy nem lehet kivenni a sztorit egy single játékból, ahogy a taktikázást, stratégiát egy multi játékból. Lehet így is nézni persze, csak ez olyan, mintha minden állatot az alapján ítélnél meg, hogy milyen jól tud fára mászni. Egy single játéknál jó (jobb) a sztori, és téged az szórakoztat ahogy interaktívan részesévé válsz, egy multiban meg több az akció, a taktika, és többet is kell gondolkozni (már ha kompetitíven játszik az ember), és mást ez (meg az hogy gyõzedelmeskedhet egy másik játékos felett) szórakoztat. Ízlések és pofonok.
Nem értetted meg. Nem a játékmenetrõl van szó, hanem arról ,hogy multiban nincs semmi történet, nincs az ,hogy vajon mi lesz a vége, vajon mi lesz a következõ pályán, hanem csak simán az akció van. Ami igenis egyszerûbb. És mégegyszer :nem a játékmenetrõl beszélek.
detto. amikor multizok, akkor inkább co-op-ban (mass effect 3, most a left 4 dead 2-t is játszottam a téli szabi alatt), bár - milyen meglepõ - még ott is képesek csalni. maradok inkább egy nyugodt tempójú, jó sztorival rendelkezõ single-nél.
"multiban nem kell ám a történeten gondolkodni, csak lõjjé' bazzeg" Azért ez nem így van. Próbálj ki egy normális, kompetitív meccset CS:GO-ban, vagy DOTA 2-ben, vagy szinte akármiben. Megy ám ott a taktikázás, ami szerintem sokkal komolyabb és nehezebb, mint a "történeten gondolkodni".
Ezzel én is így vagyok. Bárki bármit mond engem a single jobban leköt.És az legyen egy 5 órás Crysis 3 ami sokadszorra se mutat semmi újat mégis végig tudom játszani akár 5-6x is!
Én például belekóstoltam, és nem, azóta se érdekel a multi. Én elfogadom, hogy te jobban szereted, mindenkinek más az ízlése, de ez egy baromság. Egy jó történet, az többet ér mint bármi multi. Ez pedig csak single játékban van. Most játszok a Witcher 2-vel, igen nem FPS, hanem RPG, de a fasznak kéne bele multi? De, egyik Assassin Creed-be se érdekelt. Sem egyik Batman-ban sem. Ezeknek volt történetük, valamilyen sztorijuk, egy nyílt világ ahol multi nélkül is lehet szórakozni. Ott a GTA, tudom ,msot rohadt népszerû a multi része, de azért a sima singe GTA az igazi, amikor magam fedezhetem fel a várost, a történetet, a küldetéseket, magam randalírozhatok. Vagy, L.A. Noire? Hát ebbe aztán multi? Ez így jó, ahogy van.
Ja igen, a hiba ott van, hogy pár órás single játék nem versenyezhet a multival. Igaz, de hát lehet hosszabb single játékot is írni!
Na most Half-Life, igen is, egy történetorientált single játék, ami nem 5, nem 10 , hanem legalább 15-20 órás, vagy inkább több igenis sikeres lenne, persze kell bele multi rész is, mert kell bele, de sikeres lehetne, és el lehetne adni, ha megfelelõen hosszú, és megfelelõ tartalom van a single részben.
A multi meg, most komolyan, és a történet? Az nem érdekes? Persze, a multiban nem kell ám a történeten gondolkodni, csak lõjjé' bazzeg, egyszerûbb, de hogy jobb? Na ne már.
He multi! Ez a legnagyobb baj hogy már a 2 évesek is multiznak. Nem is volna baj de az értelmesebbnek ba...ák el a játékélményét. Cod,BF stb. szét van csalva.Beleuntam a sok hülyébe. Most WOT-ozok,de itt is annyi olyan játékos van akinek annyi az esze mint egy marék káposztalepkének.Mit gondoljak egy olyan játékosról akinek már arról sincs fingja hogy az adott játékmódban mi a feladat.
De azokban csak "csakazért is van multi" hogy tudjanak multi fos dlcket ontani. Egy cod ghostba meg a single van így belerakjuk mert hogy egyen az is de köztudottan multis cim volt szinte világ életében.
Szóval bárki bármit mond még mindig faszág az a kijelentés hogy a single-t nem lehet eladni.Nem a ...zt nem!
agyatlan lövöldérõl szerintem inkább single esetében beszélhetünk mostanában. Legalábbis ott kell 0 taktikai készséggel megáldott ellenfelekre vadászni
olyan jó látni, hogy mindenki rossz példákat hoz fel...
bioshock 2-ben VAN multi, assassin's creedben brotherhood óta VAN multi, far cry 3-ban VAN multi, mass effect 3-ban VAN multi (co-op), dead space 3-ban is VAN multi (2 személyes co-op). a következõ elder scrolls játék mmo lesz, és ha jól tudom, a dragon age inquisitionben is lesz multi.
szemmel látható, hogy minden cég egyre jobban fordul a multis játékok felé, ami nem feltétlen rossz dolog. ahogy tutituti is írta, a co-op móka jó dolog, mert együtt játszhatsz a barátaiddal/pároddal/családtagjaiddal, stb., tehát jó kapcsolatépítõ hatása lehet
az "agyatlan hentelés" is már a múlté szerintem, quake, serious sam, stb. játékokra illene esetleg ez a jelzõ. cod, cs, bf játékokat én nem nevezném így, azért ott egy csöppet kell(ene) is gondolkodni az embernek, mielõtt valamit csinál, nem csak menni és lõni. a dota 2, lol, stb. játékokban meg pláne. sõt, még az "agyatlan hent"-nek tûnõ játékokban is vannak olyan játékmódok, ahol nem csak lövöldözni kell, pl. ut
a single játékoknak pedig pontosan ezért nincs jövõjük, mert kifizetsz x összeget egy kb. 5-15 órányi, egyszer végigjátszós cuccért, plusz még egyszer azt az x összeget a dlc-kért, amik max 2-3 órával tolják ki a játékidõt. míg egy co-op/multis játékkal kb. 10x ennyi idõt el lehet lenni, ugyanazért az összegért, ergo sokkal jobban megérik az árukat. nyilván egy multis játékban nem a sztori lezs a lényg, mert az valószínûleg nincs neki, hanem a hangulat, amit a játékostársak adnak meg legtöbbször. nem random, külföldi emberekkel kell játszani, hanem olyanokkal, akiket ismersz és máris tök máshogy fogod érezni magad játék közben
vannak olyan játékok, amik egyedül baromi unalmasak, szvsz ilyen pl. a borderlands, minecraft, dead island, talán még a saints row, portal is... ha viszont van legalább egyvalaki, akivel együtt játszhatsz, sokkal izgalmasabb és tetszetõsebb tud lenni
nem biztos, hogy minden játék igényli a multit, de szerintem a játékok 70-80%-a igen. és jót is tesz nekik általában. bioshock infinite-ben is simán el tudtam volna képzelni 2 személyes co-opot úgy, hogy valaki bookert, valaki meg elizabeth-et irányítja... és szerintem simán belefért volna. az, hogy egy npc jön utánad órákon keresztül, szerintem nem ugyanaz. én borzasztóan untam egyedül játszani ezt. skyrimet szintén, ott a baromi nagy terület és egyedül mászkáljak... assassin's creed ugyanez.
ha egyszer valaki belekóstol a co-op/multi világába, onnan már nem fog visszafordulni csak a single játékokhoz. hiába a jó sztori és a jól kidolgozott karakterek, ha valami unalmassá válik egy idõ után, és ha nem tudod többször végigjátszani. pontosan ezért nem is igazán veszek csak pár órás single játékokat, mert legtöbbször pénzkidobás. de mondok ellenpéldát is, ott van pl. a half-life 2 és epizódjai, amiket huszadjára is végig tudnék tolni, mert annyira imádom. mass effect szintén ilyen. de ezeknek a játékideje 20-30 órát minimum kitesz.
a játékoknak manapság már nem csak szórakoztató, hanem közösségépítõ jellege is van, erre a kiadók/fejlesztõk már egy ideje rájöttek, most a játékosokon a sor, hogy erre ráébredjenek.
szóval nem kell fosni a multitól, mert nem rossz dolog.
Már bocs, de ekkora baromságot rég olvastam... Skyrim, Mass Effect, Dragon Age, Dead Space, ami kapásból eszembe jut... Ezek nem kismiskák. Egy multiplayerben sosem lesz olyan történet, hangulat, kidolgozott karakterek, küldetések és világ, mint egy single player játékban. Ez a SP ki fog kopni duma egy ökörség, úgy ahogy van. Nem mindenkit izgat fel annyira a MP-es agyatlan hentelés vagy a MMO-zás.
Azért az 5 órás fpseket ne keverjük ide fõleg hogy ott köztudottan a multival adják el.
ha ezzel azt összevetjük, hogy dota2 esetén nem a raglistán van 200k körüli játékos, hanem ebben a pillanatban 509,008 játékos játszik, akkor érezhetõ mi az, hogy nagyon sokan játszanak egy multit.
De elég megnézni mondjuk a STATISZTIKÁT és láthatjuk, hogy leginkább multiplayerel játszanak az emberek. Egy cod ghosts alig fér fel a listára, ha nem a multiplayer részét nézzük.
Amiket felsoroltam azokat kurva kevesen tolták multiban már a megjelenéskor is mint egy vér multis játékot. Amugy ilyen csak legyen benne multi alapon a hl3 is kijöhetne.
fc3-at csak a neve adta el illetve a coop mission amit b@sztak finomítani. Ha visszanézed a videókat akkor a release elõtt csak a multis lövöldét erõltették.
AC az igaz,de ott is van multi és sokat tolják.ezért marad életben.
ha nincs multi akkor két hét és már el is felejtettük a játékot.Fõleg mostanság mikor minden héten jön egy nagyobb név(bár tartalom nuku és sablonjáték a legtöbb)
Te mindig a singleplayert erõlteted,pedig szépen lassan ki fog kopni.Ez van.A SP módnak nincs értelme a szélessávú net óta.A multi móka jobban leköti az embereket mert így a barátokkal együtt játszhatnak. +egy játék ha nem kiemelkedõ esetleg nem többféle a végigjátszhatósága akkor sajnos fabatkát sem mér már. Szar hogy ez van,én is aláírom.
Assassins Creed széria ,Bioshock, Far cry 3 pl mind mind milliós eladás és a mulzi mindenhol csak kb dísznekvan mert ezeknél a single a lényeg. Ha nem érné meg nem lenne mindegyiknek állandóan folytatása.
Naa, azért a DOTA2-vel és a CS:GO-val is milliók játszanak:) A másik, hogy ha cég fejjel gondolkodsz és nem játékossal, akkor beláthatod, hogy ha összejön nekik a SBox+WR akkor milliárdokat szakíthatnak a HL3-ból bejövõ ~százmillió helyett.
S akármennyire is fáj az igazság, de a vállalatok elsõdleges célja a pénztermelés. Ha esik a részvény, nincs pénz, nincs játékfejlesztés sem. A másik, hogy mint az ember, a piac és a cégek is fejlõdnek. Ahogy a világ is változik. Én a cég jelenlegi profilját tekintve már azon sem lepõdnék meg, ha a Valve teljesen felhagyna a játékfejlesztéssel. Nagyon ért hozzá, viszont mint látjuk ért máshoz is (pl. Steam), amivel 10x annyit tud profitálni, mint az esetek 90%-ban veszteséges játékfejlesztéssel.
Naa, azért a DOTA2-vel és a CS:GO-val is milliók játszanak:)
En megvettem most steamen a HL2-t, es kaptam melle valami HL2: lost coast-ot is.
Az mi? meg nem hallottam rola
Lol: - A HL1 ára 2€, 2 fõ rész jött eddig ki, 2+1=3 - A HL2 ára 1,74€ aminek a négyzete 3,0276 - Az Ep1 és Ep2 ára is 1,5€, ami együtt 3
Végülis sansza volt a dolognak, mivel a legelsõ stádiumban volt, az-az még nem ellenõriztek semmit, mikor a siteok felkapták a dolgot, azért sajnálatos, hogy ez lett. Gondolom publikus adatokkal megadta a Valverõl amit tudott aztán mikor jelentkezni próbáltak nála igazoló dokumentumokért ott bukott a dolog.
Számomra nem hogy fps, de más játék sem volt nagyon, ami ennyire megfogott volna. ME, DA, DS, Skyrim kiemelkedõk voltak, de még így sem érnek fel hozzá.
A stalker sorozat minden tagja megvan, a Stalker: CS magyarul dobozosan raadasul, gyemant kiadas.
Nem veletlenul :)
A portalert nem vagyok nagyon oda, az elegge ugyessegi nekem :)
Stalker shoc
Ez mekkora gém. Csak úgy áradt a kommunizmus hangulat a játékból. Kamazok mindenfele, Laz buszok (ami a ZIU-9-es trolira emlékeztetett ami szintén szovjet). Persze a HL2 is ott volt a szeren, lepukkadt panelházak, trabantok, Zil teherkocsik, macskaköves utcák...
Én is várom mint a messiást, de azért az nem igaz, hogy hl 2 óta nem született jó fps!
En amiota vegigvittem a HL2 ep1,2-t azota sovargok ra.
Most kijott a BMS(Black Mesa Source), ingyenes, vegigtoltam a HL1-et csinaltak meg ujra a source motorral, annyi hog a Xen mar nincs benne, ott van vege amikor aterunk. Igy is eleg hosszu.
Nem vagyok HC gamer, de annyit elmond a jatekrol, hogy a vegigjatszasok szama a kovetkezo volt: HL1: 9 HL1-OF: 4 HL1-BS: 3 HL2: 3 HL2-EP1: 4 HL2-EP2: 3 HL2-EP3: Never ever :(
Portal 1,2-vel nem jatszottam, valamint a team fortress es CS-vel sem.
Nalam egy jatek 1 vegigjatszast erdemel, es annyi, de ez... Szoval akinek bejon az nem 1x vegigrohan, hanem ujra vegigjatsza, persze nem kovetkezo nap.
nem, de akarni fogod, mert nem zárják le a storyt :D
"Ha meg bejött a HL2 akkor ugyis akarni fogod ep1 és ep2-õt"
Es meg Ep3-at is :)
Simán, mindenképpen megéri. Nálam is nagy kedvenc a 2. vh, szomoru is vagyok, hogy mostanában semmi. Most kezdtem újra a BiA részeket. De azért van ám 1-2 lövölde, ami kifejezetten jó attól függetlenül, hogy nem 2. vh. Crysis meg társai nem lövöldék, hanem techdemok. Bioshock 1 és az infinite pl, Stalker shoc és call of pripyat modolva, valamint nekem rohadtul bejött a Battlefield 3 és MOH warfighter is. Minap jutott eszembe a HL2 is, simán megéri végigtolni (akár többször is) de nehogy rátedd azt a retek cinematic modot, ha esetleg rávennéd magad. Ha meg bejött a HL2 akkor ugyis akarni fogod ep1 és ep2-õt
Egy szót sem értek. Viszont komolyan kérdeztem, hogy van -e értelme annak kipróbálni, aki FPS-bõl csak a II. Vh-sat élvezte, de már olyannal sem játszik 9 éve. A BiA elsõ része a és MoHPA val toltam még 2004 végén 2005 elején, azóta egyetlen FPS-sel sem játszottam. A Crysis Demót megnéztem és annyi.
ezért játszok roguelike-okkal. se gépigény, se monoton gameplay. újrajátszhatósági faktor az egekben :D
a zene szerintem meg nem igaz, azért mert pop kategória egy rakás fos, attól még más mûfajokban semmi gond sincs. és a CD halála pedig =/= a zeneipar halálával
"A HL 2 mitõl volt olyan fergeteges? Azért kérdem, mert engem még annyira sem érdekelt, hogy kipróbáljam." - "Nagyon mellé. Azért kérdem, mert semmilyen FPS-sel nem játszom. A kérdésem az, hogy miért kellene ezt? Olyan jó a sztori?"
A Portal 2, (ami a legújabb Source Engine-es Valve FPS) is teljesen jól futott középmagas beállításokon a régi gépemen: P4 640 [email protected], 2GB DDR2, GeForce 7950GT. Ellenben 1-2 kivétellel az akkori játékok már alig akartak megmozdulni rajta.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy 2 éve is még simán hozták (igaz a jó öreg engine-el) ezt a színvonalat optimalizálás terén, úgyhogy annyira én nem aggódom. Igaz most azért viszonylag friss vas is van alattam :)
ami most történik zene játék és film területén(évente új rész, lehúzós dlc stb) az hadiján... a gond x meg x évvel ez elõtt kezdõdött mikor iparnak kezdték el nevezni ezeket nem pedig alkotásnak vagy (suss) mûvészetnek.