tényleg már az is,hogy egy-két több hír jelent meg, mint eddig az utóbbi években összesen, már az biztató!
egy-két nap alatt több hír jelent meg*
Ami nagyon bíztató az a márkanév bejegyzése, ugyanis ráértek volna vele, nem nyúlhatta volna be elõlük senki.
Valószínûsíthetõ, hogy ez most azért történt meg, mert oda szeretnék majd írni valahová a közeljövõben :)
Az a baj a HL3-al, hogy mára olyan szintû elvárások vannak irányába, hogy mindenki csalódni fog benne, mikor megjelenik, ebben 110%-ig biztos vagyok. Engem speciel nem érint, számomra a HL2-vel lezárult a HL era, de már elõre várom a csalódott hozzászólásokat:)
Ez a topik itt lesz 5 év múlva is játék nélkül :D
Én nem csak a játék miatt várom, hanem egy olyan "apróság" miatt is, mint a
SZÓÓÓÓRSZ KETTÕ!!!!4 :D
Anno jól emlékszem a HL 2 bejelentésére E3-ról: G-man nagy fejére, amitõl mindenki összehugyozta magát, mármint a technológia miatt. Szerintem mind a mai napig ez az engine használja az egyik legjobban a Havoc-ot is. Nem beszélve arról, hogy szinte mindenben (mínusz UE2) van egy kevés szórsz (amiben meg quake 3), mert ez az egyik legfaszább, legskálázhatóbb, legsokoldalúbb engine a piacon.
- A maga idejében forradalmi engine (szép grafika, alacsony gépigény, durva fizika) - Hangulat - Képi világ (magyar szemmel fõleg, trabantok, európai stílusú régi építésû házak, panelok, stb...)
Hogy jó vagy sem az szubjektív (szerintem jó egyébként), de annyira valóságosnak hat az egész atmoszférája, hogy lehetetlen nem beleélned magad a játékba.
"mert ez az egyik legfaszább, legskálázhatóbb, legsokoldalúbb engine a piacon."
Ja. Elég megnézni a Cinematic Modot milyen brutálisan nézz ki. Kb olyan szép mint egy mai játék. Pedig ugyan az az engine sõt egy 2 magos, 4gb-os, 1gb vram-os rendszeren röhögve elfut.
Valóban nagyon jó motor volt, ami a játék alatt futott. Emlékszem elõször még anno geforce 4-es kártyán játszottam vele, s csak néztem hogy directx 8-ban is milyen gyönyörûen nézett ki, s a fizika is eléggé rendben volt.
A 2 epizód, amit utána kiadtak, viszont nem jött be túlzottan.
Szerintem ennek az oka fõleg: - Rendkívül kiforrott (Quake 1 engine az õse) - Nem nyers erõvel valósít meg sok effektet, hanem vizuális trükkökkel (többet ésszel, mint erõvel ugye :)) - Ismert, elterjedt, jól bevált formátumokat használ, pl: BSP mapok, azt én is egykor nagyon magas szinten elsajátítottam
Az elsõ és harmadik pont miatt nagyon könnyen készülnek vele jól optimalizált játékok.
Szerintem ilyentõl nem kell félni, hogy csalódna bárki is majd a HL3-ban.. :) Igen, a hosszan készülõ játékoknak eddig így általában véve pofáraesés/csalódás volt a vége, viszont a Valve név úgy vélem garancia arra, hogy ez náluk biztosan nem fog bekövetkezni... Nem tudom énsem elképzelni, hogy milyen lesz, vagy milyen újításokat hoz egyáltalán az FPS-stílusba, de az tuti, hogy legalább egy akkora mérföldkõ lesz a játéktörténelemben, mint a HL2 volt (vagy az 1. rész is anno). Nyilván nem viccbõl nem szólnak egy szót sem a játékról már annyi éve... valami nagyon készül, és kibaszottul ütni fog. :) Gondoljatok bele, a 2004-es Source engine lassan 10 éves, és még mindig készülnek rá elég pofás grafikával játékok. Mi lesz majd a Source2-vel? Szerintem a hajunkat letesszük... :P
Szép emlékek mikor még a gimiben elképedve sasoltuk a HL2 e3-as vidiket:) Nem is biztos, hogy olyan sokat kell várni a 3-ra. Most, hogy voltak ezek a steam-es bejelentések... Egy steamOS exkluzív HL3 adna egy kisebb fajta kezdõ lökést ennek a platformnak:D
a játékvilág legpofátlanabb cliffhangere, évekig vártuk az episode 3-at..
Fogadni mernék rá, hogy az Steam Platform és az új engine húzóneve lesz, és együtt fognak debütálni.
BTW: Biztos lesznek, akik csalódni fognak, manapság már csak azért is savaznak az emberek, hogy a véleményük eltérjen a többiekétõl, de a Valve is tudja, hogy fent van a mérce, és ha nem biztosak a dolgukban, meg sem kockáztatják a széria csorbítását.
Nézd meg szegény Gaben milyen depressziózabálásba kezdett miatta :D
A SteamOS egy Linux alapú rendszer lesz, persze nem egy szimpla disztribúció, hanem olyan szinten egyedi, mint pl. a mobilokon az Android.
Exkluzivitás így ha lesz is valamilyen szinten, az szerintem a PC platformon való játékot nem fogja akadályozni, max legrosszabb esetben fel kell tenni még egy OS-t a gépre.
Episode 1-2 simán elment a Radeon 9550-esen :D Azóta is röhögök a sok optimazilálatlan Cryfoson amit próbálnak az emberek torkán lenyomni. Szerintem azért is nem csinálnak HL3-at, nehogy rájöjjenek az emberek , hogy eddig mesterségesen gerjesztették a gépigényeket.
elfelejtettem hozzátenni: akkora kamu mint a half life source semmit nem csináltak vele.
Éljen!
Nekem csak annyi az elvárásom, hogy folytassa a sztorit, remélem csak nem lesz prequel, amiben Gordon Freeman MIT PhD-jét kell megszerezni, miközben a keretszámcsökkentés ellen tüntetõ hallgatók ostromolják az épületet és küzdenünk kell az életünkért. :D
Sima Source, csak az utolsó cseppig is kisajtolva belõle majdnem minden, nyilván a Valve tudja, hogy hogyan nyúljon a saját motorjához. :) Na ezt mondtam, hogy még mai szemmel se randa, pedig már mikori (2004) engine szegény, de még mindig megállja a helyét. A TitanFall nevû játék is ezzel készül, és szerintem elég durván néz ki. Úgyhogy szerintem a Source2 is hasonlóképp egy ~10 éves idõtartamra megalapozza majd a dolgokat :)
Egyrészt nagyon jó sci-fi története és érdekes világa van, másrészt remek történetmesélés, nincs egyetlen egy átvezetõ videó vagy hasonló játékmenetet megszakító dolog, folyamatos a cselekmény, és ez remek hangulatot teremt. A történet nem csak olyan mellékes, kidolgozatlan elem, mint egy olyan mai FPS-ben, mint a CoD. A játék fizikája és az ezt kihasználó Gravity gun is színesíti a játékmenetet. Persze az elõzmények megértéséhez játszani kell az elsõ résszel is, vagy elolvasni a wiki-n... A 3. részt pedig azért várja mindenki annyira, mert az Episode Two egy iszonyatos cliffhangerrel és rengeteg megválaszolatlan kérdéssel fejezték be. És ennek már 6 éve... Egyszóval nem hiába kapott annyi díjat. Egyértelmûen a legjobb FPS, amivel valaha játszottam. A mai fps-ek sajnos fényévekre vannak tõle... Szerintem a VALVe arra várt idáig, hogy elkészüljön a konzoljuk, és hogy majd amikor az megjelenik, az elsõ játék a HL3 lehessen rajta.
Ez szerintem fõként azért van, mert nincsenek átvezetõ videók, az egész történet folyamatos és csak a te szemszögedbõl látod az eseményeket, és sosem veszted el az irányítást, így olyan az érzése az embernek, mintha tényleg ott lennél Gordon bõrében. A mai FPS-sek teli vannak nyomva átvezetõ videókkal, amik közt van pár perc action.
Lehet, de szerintem nem véletlen, hogy a hármas (3!) bejelentés után (OS, Konzol, Kontroller) még a Half-Life 3 címet is levédetik, plusz "véletlenül" a Valve User Picker is rövid idõre mindenki számára elérhetõvé vált, amiben az állt, hogy két csapat is dolgozik a játékon... Most akkor vagy egy nagy átbaszás van folyamatban, vagy tényleg hamarosan látunk belõle valamit...
"Szerintem a VALVe arra várt idáig, hogy elkészüljön a konzoljuk, és hogy majd amikor az megjelenik, az elsõ játék a HL3 lehessen rajta."
Sokan félreértettétek ezek szerint, ezért ismét elmondom (bár ez a Steam Machines oldalán is le van írva egyértelmûen): Nem klasszikus értelemben vett konzol lesz, hanem egy nagyon valószínûsíthetõen mezei x86 architektúrára épülõ nappaliban nagyképernyõn való játékra tervezett referenciahardware széria (különbözõ igények kielégítését célzó eltérõ típusok) a SteamOS-hez.
Ettõl függetlenül amit mondasz természetesen nem hülyeség, az simán elképzelhetõ, hogy az elmúlt 1-2 évben ezért ráhúztak még egy kis idõt, hogy a HL3 majd megtolhassa a saját platformjukat.
Tökéletesen tisztában vagyok vele, hogy nem hagyományos konzol, és nem lesznek rajta exkluzív címek, de nem is erre gondoltam, csak hogy nagyot akarnak robbantani, és egyszerre adják ki mindkettõt.
Én kicsit másképp fogalmaznám mint a fentebb leirt.
Szerintem azért volt nagy szám mert folytatta a half-life 1 el életrekeltett FPS-ekben addig nemigazán elõforduló narrativát amiben a játék története a háttérelemekben és a fõhõst közvetlenül is érintõ eseményeken keresztül bontakozik ki. Nincsenek Cutscenek meg pályafelvezetések.Az elejétõl végéig saját szemszögbõl éljük végig.
Ezt megspékelték a második részre a reaktiv kisérõkarakterekkel akiknek némi érzelem is próbál dinamikusan tükrözõdni az arcukon. Továbbá a pályadesign miatt jelentõs, különféle szakaszok jó ütemû kombinálása és a változatosság folytonos fenntartása. Lövöldék,puzzlek,jármühasználat, egyéni viselkedésü ellenségek, barátságos területek stb..
Én személyszerint az episode 1/2-t már nem értékeltem tul sokra innováció szempontjából, inkább csak több volt a már meglévõ jóból.
Ezt eddig is tudta aki picit és ért a géphez hogy sok játéknak indokolatlanul magas a gépigénye, mert vagy szarnak az optimalizálásra vagy HW gyártókkal megegyezve úgy írják meg a játékokat hogy legyen igény a high-end cuccokra is a gépigényük miatt
"mert vagy szarnak az optimalizálásra vagy HW gyártókkal megegyezve úgy írják meg a játékokat hogy legyen igény a high-end cuccokra is a gépigényük miatt"
Inkább mindkettõ. Mindenki jól jár, a fejlesztõknek nem kell optimalizálni, a HW gyártók meg egy kis pénzmagért cserébe garantálják maguknak az eladásokat. Ki van ez találva csak mi játékosok szívunk.
Emlékszetek még a HL2-re? Hogy még egy mx440-en is elfutott, igaz dx7-ben meg alacsonyabb felbontású textúrákkal, effektek nélkül.
Anno még törõdtek a PC-vel, a fejlesztõk úgy írták játékaikat hogy egy több éves átlag vason is lehetett játszani. Ma meg mi van? Most jött ki a Watch Dogs meg az új AC gépigénye azt hittem leesek a székrõl.
"Szerencsére" már alig érdekelnek a játékok - 3,4 játékon kívül nem várok semmi mást - de ha egy HL3 jönne ki brutális gépigénnyel szemem sem rebbenne. Mert azért megérné fejleszteni, mert maradandót nyújtana, egy igazi élményt, amit végigvisz az ember 10-szer is és újrajátssza akár 10 év múlva is.
Ezeket a mai tucat gémeket 1-szer 2-szer végigviszi az ember 4-5 év múlva meg már nem is igen emlékszik majd rájuk, nemhogy játszani velük.
Sajnos igencsak döglõdik (korcsosodik?) a játékipar.
ami most történik zene játék és film területén(évente új rész, lehúzós dlc stb) az hadiján... a gond x meg x évvel ez elõtt kezdõdött mikor iparnak kezdték el nevezni ezeket nem pedig alkotásnak vagy (suss) mûvészetnek.
A Portal 2, (ami a legújabb Source Engine-es Valve FPS) is teljesen jól futott középmagas beállításokon a régi gépemen: P4 640 [email protected], 2GB DDR2, GeForce 7950GT. Ellenben 1-2 kivétellel az akkori játékok már alig akartak megmozdulni rajta.
Ezzel csak azt akarom mondani, hogy 2 éve is még simán hozták (igaz a jó öreg engine-el) ezt a színvonalat optimalizálás terén, úgyhogy annyira én nem aggódom. Igaz most azért viszonylag friss vas is van alattam :)
"A HL 2 mitõl volt olyan fergeteges? Azért kérdem, mert engem még annyira sem érdekelt, hogy kipróbáljam." - "Nagyon mellé. Azért kérdem, mert semmilyen FPS-sel nem játszom. A kérdésem az, hogy miért kellene ezt? Olyan jó a sztori?"
ezért játszok roguelike-okkal. se gépigény, se monoton gameplay. újrajátszhatósági faktor az egekben :D
a zene szerintem meg nem igaz, azért mert pop kategória egy rakás fos, attól még más mûfajokban semmi gond sincs. és a CD halála pedig =/= a zeneipar halálával
Egy szót sem értek. Viszont komolyan kérdeztem, hogy van -e értelme annak kipróbálni, aki FPS-bõl csak a II. Vh-sat élvezte, de már olyannal sem játszik 9 éve. A BiA elsõ része a és MoHPA val toltam még 2004 végén 2005 elején, azóta egyetlen FPS-sel sem játszottam. A Crysis Demót megnéztem és annyi.
Simán, mindenképpen megéri. Nálam is nagy kedvenc a 2. vh, szomoru is vagyok, hogy mostanában semmi. Most kezdtem újra a BiA részeket. De azért van ám 1-2 lövölde, ami kifejezetten jó attól függetlenül, hogy nem 2. vh. Crysis meg társai nem lövöldék, hanem techdemok. Bioshock 1 és az infinite pl, Stalker shoc és call of pripyat modolva, valamint nekem rohadtul bejött a Battlefield 3 és MOH warfighter is. Minap jutott eszembe a HL2 is, simán megéri végigtolni (akár többször is) de nehogy rátedd azt a retek cinematic modot, ha esetleg rávennéd magad. Ha meg bejött a HL2 akkor ugyis akarni fogod ep1 és ep2-õt
En amiota vegigvittem a HL2 ep1,2-t azota sovargok ra.
Most kijott a BMS(Black Mesa Source), ingyenes, vegigtoltam a HL1-et csinaltak meg ujra a source motorral, annyi hog a Xen mar nincs benne, ott van vege amikor aterunk. Igy is eleg hosszu.
Nem vagyok HC gamer, de annyit elmond a jatekrol, hogy a vegigjatszasok szama a kovetkezo volt: HL1: 9 HL1-OF: 4 HL1-BS: 3 HL2: 3 HL2-EP1: 4 HL2-EP2: 3 HL2-EP3: Never ever :(
Portal 1,2-vel nem jatszottam, valamint a team fortress es CS-vel sem.
Nalam egy jatek 1 vegigjatszast erdemel, es annyi, de ez... Szoval akinek bejon az nem 1x vegigrohan, hanem ujra vegigjatsza, persze nem kovetkezo nap.
Én is várom mint a messiást, de azért az nem igaz, hogy hl 2 óta nem született jó fps!
Amúgy nekem sem jut eszembe most egy sem... Sok FPS-t kipróbáltam de mindegyik ásítós volt, grafika nem minden.
Ez mekkora gém. Csak úgy áradt a kommunizmus hangulat a játékból. Kamazok mindenfele, Laz buszok (ami a ZIU-9-es trolira emlékeztetett ami szintén szovjet). Persze a HL2 is ott volt a szeren, lepukkadt panelházak, trabantok, Zil teherkocsik, macskaköves utcák...
A stalker sorozat minden tagja megvan, a Stalker: CS magyarul dobozosan raadasul, gyemant kiadas.
Nem veletlenul :)
A portalert nem vagyok nagyon oda, az elegge ugyessegi nekem :)
Számomra nem hogy fps, de más játék sem volt nagyon, ami ennyire megfogott volna. ME, DA, DS, Skyrim kiemelkedõk voltak, de még így sem érnek fel hozzá.