Én kicsit másképp fogalmaznám mint a fentebb leirt.
Szerintem azért volt nagy szám mert folytatta a half-life 1 el életrekeltett FPS-ekben addig nemigazán elõforduló narrativát amiben a játék története a háttérelemekben és a fõhõst közvetlenül is érintõ eseményeken keresztül bontakozik ki. Nincsenek Cutscenek meg pályafelvezetések.Az elejétõl végéig saját szemszögbõl éljük végig.
Ezt megspékelték a második részre a reaktiv kisérõkarakterekkel akiknek némi érzelem is próbál dinamikusan tükrözõdni az arcukon.
Továbbá a pályadesign miatt jelentõs, különféle szakaszok jó ütemû kombinálása és a változatosság folytonos fenntartása. Lövöldék,puzzlek,jármühasználat, egyéni viselkedésü ellenségek, barátságos területek stb..
Én személyszerint az episode 1/2-t már nem értékeltem tul sokra innováció szempontjából, inkább csak több volt a már meglévõ jóból.