Szeretnék csak mindent tudni :) Mostanában elővettem a saját VR projektemet, ennek az alpha beindításán dolgozgatok. Ha a monitoron is látni szeretnéd akkor, le kell klónozni a main képernyőt, de ez nem mindenhol működik. A Half Life 2 nagyon jó, ha van időm azzal játszok, ajánlok még egy VR zombis STEAM ingyenes játékot: Estranged Act I Közben több embert bevontam a tesztbe, a tapasztalat: 20 perc után felfordult a gyomruk :) , a 2D -> 3D emulátor programok elbuktak.
igen azt is nyomtam a zombist.. :) én birom nincs hányinger se semmi.. oránként kell 10 perc pihi.. mert kicsit zsiborog a fejem de ennyi :) ja ez a 3d emulálás egy vicc.. sajnos .. bár most megnézem az arma 2 öt még. dcs world, lfs, half life .. eddig ezek a jók ! Mondjuk azt nem értem ha a half life-t igy meg tudták csinálni miért nem megy más játékkal?!
Nem tudom ott milyen nem új információ van, de a cikk magyar fordításában volt egy pár, ezért erős kételyeim vannak. Másrészt maga Carmack nyilatkozta nemrégiben, hogy ezzel a prototípussal még tovább csökkentették a késleltetést, azt meg jó ideje tudni, hogy nagyobb felbontású a kijelzője is.
Másik fórumban meg be volt linkelve a tegnapi több órás előadás a témában, ahol le van vezetve miért és mi tart már ennyi ideig. Csak lesz valahol összefoglaló cikk róla.
Nekem már tele van azzal a padlás, hogy állandóan az élettörténeteikkel meg az ő világmegváltásukkal zaklatják az embert. Félre ne értsék már, mi vásárlók vagyunk nem pedig hívők vagy rajongók. Én nem fogok rajongani sem a Palmer Luckey sem pedig a Carmack nevű gyerekért, és pláne nem fogok bennük technológiai jézuskát keresni és látni akik majd jól megváltják a világot. Az ész megáll, hogy lassan már olyan ez a cég mint egy rossz tamagocsi vagy mint egy egyház amiben a cégvezetők élettörténetét meg a vallásokat megszégyenítő próféciákat kell állandóan hallgatni.
Mintha fennakadt volna a lemezjátszó.
Közben még egy tisztességes specifikációt sem adnak egy bejelentés mellé, csak hogy gipsz jakab vértanú szerint ez megint akkora előrelépés mintha a holdra szálltak volna le, mellé meg legyen neked annyi elég, hogy a Palmer meg "találkozott gyerekkorában a kismiskával a sarki kocsmában aki két sör után orákulummá átváltozva elmondta neki, hogy majd ő fogja itt megváltani a világot ezért most mindenkinek örülni kell."
Komolyon mondom már szánalmasan nevetséges kezd lenni ez az oculus. Hol láttál te már olyat, hogy akár egy monitor vagy akár egy tv megvételéhez meg kéne hallgatnod negyvenszer a cégvezető életét 17 éves korától kezdve a jelenig, majd még a kért ár mellé tanúságot kellene tenned arról hogy te már hiszel abban, hogy a tv árus az új megváltó.
Ha nem érdekel minek nézed? :P Marketing preziket én se nézem, se az almát, se semmit. Az összes ilyen standup comedy az emberek szórakoztatásáról szól
Nem, de hát most bejelentették új oculust és gondoltam elolvasom mit tud, ehelyett már megint azzal szembesülök akárhol is keresek utána, hogy konkrétum az gyakorlatilag semmi, csak "vértanúk" állítják, hogy most már aztán tényleg nagyon közel a világmegváltás. Mindjárt itt a nirvána, carmack meg a palmer az isten és addig is mire megváltják a világot mindenkinek le kell őket cumiznia...
Mivel nem végleges termék, neked mint vevőnek pont lényegtelenek a paraméterei, a fejlesztőknek kell tudnia mi merre tart és fejlődik, ennyi. A tévé vásárlás meg rossz példa. A TV nézéstől általában nem szédülsz vagy hányod össze magad, ha csúszik a hang vagy a mozgásod nincs szinkronban a képen látható változásokkal. És ez igen is probléma. Meg kell oldani és meg is fogják, ez meg sok idő. Most már van mögöttük egy kalap pénz ami kelleni is fog ehhez.
Ja és ez nem jelenti azt, hogy sokan, én is, nem várják türelmetlenül a VR elterjedését. Én anno már a VFX1 óta várom hiába. :D Persze lehetett kapni 20-80.000 dolláros felszereléseket, de nem is játékra használja aki megveszi ...
Ez is szerintem egy ordas nagy bullshit marketing szöveg. A játék fejlesztőknek nem kell feltalálniuk a langyos vizet ugyanis az oculus eddig is a már meglévő SBS (side by side) 3d-s képmegjelenítési technikát használta, ami megfelelő frekvencia esetén tökéletesen működött már eddig is mind a 3D-s tv-k mind pedig az nvidia vision esetében... (Az sbs-t használó 3D-s tv-k és monitorok egyébként 120 hz-sek...) Nem a játékfejlesztőknek hanem az oculus fejlesztőinek kellene végre egy kész terméket letenni az asztalra. Új béta játékokban már ott van benne az oculus támogatás, már csak arra várnak ezek a játékok, hogy rádugják őket az oculusra ami nem akar megjelenni mert még nem tökéletes.
Ami a rosszulléteket illeti, ez csak egy pontig technológiai kérdés, de valójában soha nem fog megszűnni teljesen ugyanis a probléma valódi gyökere abban keresendő, hogy a fülben lévő folyadék amely az egyensúlyozásért felel nincs szinkronban azzal a képpel amit az agy érzékel. Természetesen a technológia kiforratlansága még pluszban is rátehet erre, de marketing szöveg ide marketing szöveg oda, az agy a folyadékot tároló belsőfülön keresztül kap egy jelet amely nem egyezik azzal amit az szem lát. Mondjuk a szemeddel azt látod hogy dőlsz oldalra, viszont a fülben lévő folyadék egy helyben van nem küld jelet az agynak, hogy tényleg dőlsz oldalra...
Feltételezem, hogy ezekkel az alapvető biológiai ismeretekkel rendelkeznek az oculus fejlesztői is, csak ők üzleti oldalról közelítik meg ezt a dolgot és próbálják azt megoldani, hogy ezt a dolgot pluszban ne tetézze még a technológiájuk kiforratlansága is. Hogy ne azért kelljen fizetni százezret a kedves vevőknek, hogy összehányják otthon az ünnepi abroszt.
Itt van a fül egyensúlyozásért felelős (vestibularis) alegysége:
"A vestibularis rendszert a három félkörös ívjárat, és a hozzájuk tartozó utriculus (tömlőcske) és sacculus (zsákocska) alkotja. Ez a speciális folyadékot tartalmazó hártyás tömlőrendszer védett helyen, a középfültől befelé-felfelé, a koponyacsontban található. A vestibularis rendszer működése biztosítja, hogy mind a szöggyorsulást (ívjáratokban), mind a lineáris gyorsulást (utriculusban, sacculusban) észleljük. Ha elmozdulunk, a tömlőrendszerben a folyadék is mozogni kezd. Ezzel az ívjáratok, az utriculus, valamint a sacculus adott pontjain elhelyezkedő mozgásreceptor szőrsejtek szőrei elhajlanak, ami a sejtek depolarizációjához vezet, és a sejt a hozzá tartozó ideg részére jelzést küld." Utoljára szerkesztette: MasterMason, 2014.09.22. 01:49:21
"oculus eddig is a már meglévő SBS (side by side) 3d-s képmegjelenítési technikát használta, ami megfelelő frekvencia esetén tökéletesen működött már eddig is mind a 3D-s tv-k mind pedig az nvidia vision esetében..." Mi köze az aktív shutteres megoldásnak az SBS-hez? Szerencsére VR szemüvegben senki nem akar shuteres megoldást használni, ami nem mellékesen több évtizedes és kőkorszaki technika, már valamelyik 16 bites konzolhoz is volt. Viszont jelenleg 60-75Hz-es OLED van bennük és ha jól tévedek szeretnék ezt is feltornászni 120HZ+ megoldásra. A kész termék feszegetést sem értem. Benne van a támogatás a játékban? Benne van. No de mihez? A DK1-hez? A DK2-höz? A CB-hez? Mindegyik totál más HW megoldásokat használ. Persze ott van hozzá a szoftver környezet ami elfedi, de azért vannak égbekiáltó különbségek is. Az egyensúlyi résszel meg az a probléma, hogy a head tracking alapelvéből következően VR sosakkal pont, hogy szinkronban kéne lennie a fejmozgásnak vele.
Vagy ha mar a szemunket es fulunket amugy is atverjuk, talalnak majd valahogy valami modszert, hogy azt a folyadekot is meg tudjak buzeralni :) Bar ez gondolom nem fog mostanaban megtortenni, de ha valahogy meg is tortenne, a testunk tobbi reszevel meg mindig nem erzekelnenk az eroket amiknek lennie kene hogy igy mozogjunk, igy valszeg meg ugy sem lenne tokeletes.
Hát skacok én nem tudom.. lehet én vagyok azon szerencsés kevesek egyike aki se szédülést se hányingert nem tapasztalt, pedig naponta játszom akár több órát is .. :) vagy talán aki szédül ugy tudom elképzelni mint a tengeri betegséget.. megszokja.. nálam tényleg semmi ilyen nem volt ! Utoljára szerkesztette: priluki, 2014.09.22. 12:14:35
Nem a sima fejmozgásokra gondoltam, hanem pl a hullámvasút demóra, és vagy pl elite dangerous-ra ahol egy űrhajóban ülve tudsz pörögni forogni anélkül, hogy a fejedet megmozdítanád...
üdv, használja valaki ezt a LiveViewRift v3.13.1 lejáttszot? nagyon jo cucc meg tudod nézni pl a 3d filmeket.. viszont az lenne a kérdésem hogy lehet vele hangsávot váltani? mert angolul kezdi és ugye magyarra kéne átváltani..
Kipróbáltam a The Vanishing of Ethan Carter -t, Vorpx -el, mivel alapból nem kezeli, így a Skyrim beállításokkal futtatom, a FOV- ot a játék menüben át lehet rakni 120-ra, Z-adatptiv -el próbálom, de szédülős a dolog. Mivel a VorpX az exe fájlt figyeli, csak az indító fájlt kellett átnevezni TESV.exe -re, így fut 3D ben és a head-track is működik. Valaki próbálta már ? A látvány nagyon ott van, csak a fejmozgást kéne belőni.
Type-nál állítsd videora, és akkor megjelenik egy audio-stream választási lehetőség, itt kell kiválasztani a megfelelő számot.
Half-Life 2 Cinematic moddal mit lehet kezdeni, ha a menüben nem jelenik meg az "activate virtual-reality" pont? Persze a video beállításoknál engedélyezve van a vr. Utoljára szerkesztette: 2Pete, 2014.10.04. 10:06:57
Én épp most próbáltam ki, a leírt guide alapján működik. Kicsit szöszölni kell a beállításokkal. Az én DK2-m épp úton van idefelé, úgyhogy most csak DK1-el néztem, 2-vel valszeg egyszerűbb belőni.
Annyi különbség, hogy Off helyett én On-t írtam be. Anélkül nekem nem ment.
na nekem is elindult bár egész máskép :D na mind 1 a játékba a fov-ot szerinted mire állitsam? amugy iszonyat komoly :P :D
Ami viszont érdekes hogy a poz tracking kamera nem világit de még is a játékba küködik.. fura.. :D Utoljára szerkesztette: priluki, 2014.10.09. 03:03:34
Am ti fejlesztetek rá valamit vagy 'csak' használjátok?
Én fejlesztek is. Használni keveset használom, mert alig van rá játék... :( És azok is csak so-so működnek. Az alien volt talán az első, ahol gondoltak rá...
Ez annyira árkád, hogy az egész galaxis 1:1 arányban van benne lemodellezve. :P Egy csillagászati planetáriumban játszódik a játék. És bár azt nyilván nehéz lenne szimulálni ami nincs, így hát a hajók fizikája csak egy bizonyos mértékig felel meg a newtoni fizikának, ha megfelelne akkor nem lehetne harcolni egymással, mert nincs az a hajtómű ami megállítaná és megfordítaná a hajókat játszható időn belül. :D
Ezt én értem. Ettől függetlenül én egy valósabb alapokra helyezett játékot jobban élveznék. Majd beszerzem, de szigorúan a végleges verzió után.
Az egész galaxist 1:1 arányban nem lehet lemodellezni, mert nem tudunk mindent pontosan. :P Szóval arról annyit. Utoljára szerkesztette: sirpalee, 2014.10.09. 16:57:03
pár szimulator mar van.. Dcs repszim, lfs autószim, aztán Half Life 2+ kiegek, most jön asetto corsa update-el a támogatás meg novemberben a project car ez utobbi 2 mind autószim..
Hoho, nem tudtam, hogy a DCS natívan támogatja. :) (autoszimek nem érdekelnek)
Kicsit meglepett, hogy az Alien Isolation alapból támogatja a riftet* és ultra felbontáson tökéletesen megy, az már csak hab volt a tortán mikor az arcomba harapott a kis drágaság vagy éppen a szellőzőben hurcolt el :)
jaja én is tegnap olvasgattam és ennek köszönhetően reggel fél 5 ig toltam :D
sirpalee: komoly a dcs, de azért probálj ki autost is .. nagy élmény igy vezetni :) Utoljára szerkesztette: priluki, 2014.10.10. 00:02:24
Elhiszem, majd kipróbálom, ha meglesz a DK2. (nem kéne, mert sok időt felzabálnak)
Ami érdekel, és jópofa lehetőségekkel bír az a leap motion, v2-es szoftverrel, kombinálva az OR-el. Nem érdemes terméket köré építeni, de egy-két demóra fun lenne.
Amit tudunk az pontosan van benne, több mint 160 ezer csillag 100%-os pontossággal szerepel benne, a többi pedig tudományos minták alapján mint bármelyik planetárium szoftverben. :P
Szerencsés vagy én még csak várom, hogy eljussanak a rendelésem feldolgozásáig (6 napnyi-ra vagyok a jelenlegi feldolgozottságtól, de ez most 3-4 hét csúszás lesz, mert NA jön :( )
A felén már túl vagyok, azt kell mondanom, hogy játéktól ennyire még nem paráztam, a 3D füles totál kizárja a valós környezetet, így igazán belel lehet élni magad az adott szituációba. Te hogy tudsz craftolni ? nálam az egér használhatatlan a menüben.
Sziasztok! Valaki le tudna irni hogy sikerult elinditani az assetto corsat oculus riften? Mar probaltam tobb fele keppen, de az eredmeny mindig feketeseg, bar a jatek hangja megy es reagal a gazpedal nyomkodasara minden esetben. A valaszokat elolre is koszi.
sajna még elég béta állapotban van tegnap jött hozzá egy kis javitás.. de igy is csak kiprobálni jo mert nincs menü.. elinditod a játékot, beállitod a pályát kocsit stb .. a rift legyen kiterjeesztett modban.. és mikor beállitottál mindent állitsd be a riftet elsödleges monitornak és úgy inditsd a versenyt.. nekem igy müködött.. kilépni nem tudtam kikapcsoltam a riftet mikor meguntam vagy vége lett a versenynek :S
Na elérkezett az idő Sept 1. vásárlás és eljutottak végre a feldolgozásig.
Oculus rift - Gun Gale Online project A SAO anime sorozat GGO részének implementációja. Mielőtt valaki ide kommentálná, hogy milyen a grafika ... ez egy játékmechanikai teszt, még csak nem is alfa verzió. Ha ez működik, akkor ráteszik bármelyik OR támogatású SDK-ra, legyen unity, unreal vagy cryengine.
Keresek valami emészthető árú 360° videokamerát, tudtok ajánlani valamit ?
Hol lehet hozzájutni egy oculus-hoz és kb milyen áron?
KB 108-ra jön ki vámmal szállítással együtt, és az oculus oldalán tudod megrendelni:
Nem olvastam vegig a topikot, ha mar volt tema, akkor bocsi. Lenyeg, hogy most jott meg a Rift 2-esem, osszedugtam, meg minden, de csak egy pillanatra villan fel az ON feny, utana elmegy. Volt mar valakinek hasonloproblemaja?
Töltsd le a Oculus Unity Tuscany Demót majd futtasd( direct to rift mód), akkor majd bekapcsol és világítani fog :) Előtte Oculus SDK 0.4.3 telepítés és firmware frissítés.
Ja, most mar mukodik. Hat eleg borzalmas kepet ad, tokre masra szamitottam:D meg amikor mozgatom a fejem tokre szetesik a video, egyaltalan nem folyamatos.
hogy lehet vele 3d-s filmeket nezni? meg letoltottem vmi millenium falcon nevu jatekot, a monitoron latom az Oculus fele dupla kepet, de a szemuvegbe mar nem megy at a video. Ennek mi a trukkje?
Ha szereted az űrszimukat meg űrrepziket akkor Elite Dangerous. 400 milliárd csillag van benne (az egész milky way), 25 hajó stbstb. Dec 16.-án jelenik meg, de plusz 15 dolcsiért már akár ma is megveheted. Natív oculus támogatás is lesz benne. ;)
Ha szétesik a kép akkor valami gond van. Megvan a 75 fps folyamatosan? Milyen alkalmazás alatt esik szét a kép? A borzalmas kép az jah hát gáz ezért fejlesztői verzió és nem termék... Ha értékelhető jó kép is lenne már forgalomba hozták volna a cuccot. 3D filmeket én a live view-al néztem nem tudom ez-e a legjobb megoldás, de nekem ez van meg.
Ez a verzió csak fejlesztésre való, minőségben még csak a technológia alját kapargatja. Én három fontos célt tűznék ki a fejlesztésében: - Kijelzőn látható képen ne látszódjon a pontrács. //4k. panel és más lencsével megoldható. - Hajlított kijelző // Jöhet a 200 fokos FOV!, ez kegyetlen lenne. ~ A DK2 búvárszimulátorhoz tökéletes. - A fejmozgás pontos lekövetése. // Fejfájás, szédülés és hányás kiküszöbölése.
Viszont nem értem, hogy mi tart nekik ilyen sokáig, ennyi pénzt beleraktak és konkurencia előbb lép piacra egy esetlegesen jobb termékkel ...?
Köszi, de izé, én ezt még karácsonyig megrendelném, ha elfogadhatónak találom a minőségét elitedangerous-ra, szóval mostanság szeretném tesztelni. Ha nem megy, akkor beleugrok vakon :)
Illetve hamár...lenne egy gyakorlati kérdés is azokhoz, akik rendeltek: hogy ment ennek a vámolása? Termékmintaként áfamentes? Utoljára szerkesztette: Moby, 2014.12.10. 11:49:46
Nekem semmi gondom vele nagyon nagy az élmény egyedül ami hiányzik a nagyobb felbontás.. tehát mivel a szemed elött van lencse ami ugyebár nagyít, látszanak a pixelek ez azért engem zavar .. de napi szinten játtszom vele, sztm nagyon jó cucc nem bántam meg ,hogy megvettem. Várom a véglegest amiben már jobb lesz a felbontás :) Kép szétesést ilyesmit egyáltalán nem tapasztaltam ott valami más hiba van! 110 vámmal postával mindennel együtt ! Utoljára szerkesztette: priluki, 2014.12.10. 11:53:56
Én a helyedben kivárnám az első nagyközönségnek szánt verziót, ami elvileg 2015 közepén várható... persze, ha az összeg nem megterhelő a számodra, akkor hajrá... :)
Az összeggel nincs problémám, sőt, kifejezetten kedvezőnek találom az árát HA használhatónak ítélem meg a játékra. Ha nem, akkor persze az egy százalékát is sokallom :D Még úgy is, hogy 6-8 hónap múlva kijön esetleg a jobb, amire nyilván mindenképp cserélném. De ha ez okés, akkor meg nem várnék egy bizonytalan megjelenési idejű, ismeretlen specifikációjú végleges termékre. Ráadásul egy ettől szignifikánsabban nagyobb felbontású cucchoz dögnagy vas kell majd, nekem meg pont játékra kéne, nem facebookolni. Jó volna látni, mennyire pixeles az a pixeles.