Aztmondják a legnagyobb gond nem a felbontás, sokkal inkább hogy tengeri beteg leszel, mivel a látvány az egyensúlyszerv adatai nincsenek koherenciában.
A tömeges behányás a premierkor azért jelentõsen ronthatja a piaci esélyeit egy olcsó VR eszköznek.
"A tömeges behányás a premierkor azért jelentõsen ronthatja a piaci esélyeit egy olcsó VR eszköznek. "
XD
Ugyanez van az mûrepülõ pilóták utasaival is, mégis népszerû a sétarepülés.
De ha veszel egy ilyet magadnak, akkor te nem turista leszel, hanem pilóta. Megszokod idõvel, még ha az elsõ héten több tescos szatyrot okádsz is tele.
Csak én érzem úgy, hogy ez ugyanolyan bukta lesz mint a 3D? A gyártók most eldöntötték, hogy erre hú de nagy igény van és ez a jövõ, aztán majd koppannak mikor nem veszik.
én leszarom mennyit hánynék, ez egy megváltás lenne a repülõszimulátorokban.
Ez tuti nem tesz jot a szemnek. Nem arra van kitalalva hogy foylamatosan ilyen kozelre nezzem. Garantalt a szem tonkremenetele. A masik hogy ez nem virtualis valosag mivel csak latod max hallod a dolgokat. A virtualis valosag az osszes erzekszervre hat. En mar latom az elkovetkezo evek 3d tv-jet ebben a cuccban.
Zero 7th: Mar bocs de rohadtul nem. Attol hogy nem te vezeted a gepet meg ugyanugy hat a szemedre es az egyensuly szervedre is. Max nem szamitassz ra mi kovetkezik.
A "behányással" külön foglalkoznak, többek között ezért nem lehet a sík képernyõre fejlesztett játékokat egy az egyben átültetni a vr lejátszókra. A rosszullét pl. olyan dolgok miatt fordul elõ, hogy túl gyors a játékos sebessége a játékban. A Skyrim egész területét (ami nem kicsi) 20 perc alatt simán át lehet rohanni, ez vrben tutira hányingert okozna. Alapvetõen nem a sebességgel van baj, hanem azzal, hogy az agy már elhiszi, hogy igazi terepen jársz, de a sebesség, a nézõpont ingadozása és a berögzött reakcióid nincsenek szinkronban egymással. Ez azt eredményezi, hogy vr-re teljesen egyedi tartalommal lehet csak megjelenni, nem fog mûködni hogy majd a COD XXII. megjelenik rift-re _is_, mert a vr teljesen más játékmenetet igényel.
Nem az irányítás ténye számít, hanem a gyakorlat, hozzászokás. Egy jármûben ülve nem kifelé nézve ugyanez van, mint a vr-sisaknál, csak fordítva: mozog a tested, a szemed meg nem lát mozgást. Ez van a mûrepülõ utasával, vagy a buszon olvasással. Ezeknek is sûrûn hányás a vége.
A Riftnél meg fordítva lesz ez, a szemed lát mozgást, a tested nem érzi, úgyhogy hányinger.
De ehhez is hozzá lehet szokni. Ami egyébként nem nagy megállapítás, az agy és a szervezet rettentõ alkalmazkodóképes, nagyon sok mindenhez hozzá tud szokni.
A túl gyors játékossebesség erõsen kamu kifogásnak tûnik, egy biciklin ülve sem lesz menetrendszerûen hányingered, pedig ott is "túl gyors" a mozgás amit látsz...
De majd meglátjuk, hogy ha kapható lesz.
Egyébként azokat kéne megkérdezni, akiknek már megvan a fejlesztõi rendszer, nem azokat, akik egyszer kipróbálták egy expón...
A virtualboy megbukott, a 3d tvk megbuktak, az lg optimus 3d óta volt 3ds telefon? Újabban a nintendo 3dsbõl is van olyan olcsóbb változat amibõl kiszedték a 3dt, mikor adják már fel a gyártók ezeket a baromságokat?
3D-t játékfejlesztéskor kellene figyelembe venni (és meg is látszana a játékon a kevésbé zavaró -kikapcsolhatós HUD pl, szemben a jelenlegi , répa-belobogtatós COD-osdival),
további probléma hogy a gyártók a 3D-s készülékekhez hez általában csak egy külsõ felszíni réteget képzelnek el, ezt erõsebb háttérfénnyel még csak nem is támogatják (vagy pl. egy olyan speciális háttérfénnyel amitõl nem felezõdne a felbontás).
Aktív szemüvegbõl is a 80as évekbelivel kell megbarátkozni, ahelyett hogy google glass módjára arra lett volna vetítve HUD, és kevesebb pixel lenne elfoglalva a monitoron/tv-n/projektoron.
Megint a pet-projecteknek kell örülni, mint ez az O.R.
A Virtualboy konkrétan használhatatlan, és van rá összesen 8 játék. Nem sisak, hanem állvány, hodozhatónak megálmodott, de kell neki hálózati feszültség, és monokróm piros a képe. Egy hulladék fos volt.
3DTV nem kifejezetten használható. Béna, drága szemüveg kell hozzá és csak kettõt adnak alapból, akármilyen nagy is, kicsi a képernyõje egy 3D mozihoz képest. Filmek hozzá irtózatos méretûek, és néhány nagyobb nyári blockbustert kivéve csak hígfos minõségû, majndem nézhetetlen, gyerekeknek szóló animációs filmek vannak 3D-ben.
3D telefon tervezõjének elképzelni sem tudom, mi a fasz járt a fejében. Akkora képernyõn, ami egy telefonon van, szerintem 2D filmet nézni is faszság, játszani meg végképp, nemhogy a 3D, de majd jön a sok zombi, aztán megmondja, hogy nem is.
3D hordozható konzol hasonlóképp.
A Rift meg egy majdnem teljes látótered kitöltõ virtuális valóság eszköz. Nem egy szar téglalap, amibõl kilóg a Godzilla fasza, hanem egy teljes immerziót keltõ virtuális valóság. A felsorolt eszközök buktáit okozó tulajdonságokkal eggyel sem rendelkezik. Na meg az az alapvetõ különbség, hogy ezt a Riftet egy olyan csóka kezdte el fejleszteni, aki HASZNÁLTA az összes eddigi szart is, és pontosan tudja, hogy azokkal mi volt a baj.
A gyártók meg sosem fognak leállni a próbálkozással, mert akkor azzal a lendülettel csukhatják is be a boltot. Aki nem fejleszt, az lemarad, és megeszik a többiek. Továbbá azt sem árt figyelembe venni, hogy lehet ugyan, hogy a termék egy bukás, de ha az a szûk réteg, aki megvette, meg van vele elégedve, akkor mondhatod-e, hogy bukás? Persze, nem világsiker, és nem fogja új aranykorba repíteni a gyártókat, de attól még némi igény lehet rá, amit esetleg megérheti kielégíteni. Egyébként pont ezt csinálja a Rift, mert perpill nincsen használható vv. eszköz.
Ez az egész 3D-re is vonatkozik, hogy oké, hogy az emberek harmadának szar, mert nem látja, vagy megfájdul a feje, vagy hányingere lesz, de ettõl még a maradék kétharmadnak tetszhet, nem?
én már úgy vagyok vele hogy ha valamit X év-re jósolnak, azt reálisabb megszorozni kettõvel. Ennek ellenére várom a riftet nagyon. Ki is akartam próbálni, de azért nemfogok 8kiló+utazást kidobni az ablakon hogy a tesztverzióval mehessek 1 órát valami gagyi flashjáték szintû valamiben, mert itthon ez volt a biznisz...
sliders virtuális világ szemüveges epizód. ott hatott az érzékszervekre. hány éve képzelték már el azóta sincs még.
h
Kozvetlen agyi kapcsolat, full dive system, vagy barmi 1 CP vilagbol...ezek a "VR" headset szarok mar a 80-as evekben is leteztek vagy plane a 90-esekben (VFX1, Cybermaxx), azota finomodott a technologia, de meg mindig lepkefing...