Köszi srácok akkor még várok vele, hátha később normális lesz a Magyar nyelv.
Vetek varnod vele, nagyszeru jatek, letgeszed a hajad , ilyen kis aprosagok mint magyar nyelv ne batortalanitson el ;)
nekem orok kedvencem marad factorio, starmade , empyrion,fortresscraft evolved melett
egyetlen bajom van vele, korai valtozatok meg nagyon bejottek, de ahogy bejottek egyre aprolekosabb szimulaciok(joy, animals,stb), ugy nehezedett meg nekem a jatek. Kbalpha 9 tol felfele ;) Utoljára szerkesztette: AnarchoiD, 2016.01.06. 15:05:13
Épp azért szeretném a Magyar nyelvet, mert ahogy te is mondtad Alpha 9-től nehezedett nálad a játék, tehát jó tudni, hogy mi és mért történik benne, ezért kérdeztem, hogy milyen stádiumban van a Magyar nyelv a játékban. Dwarf Fortress is hasonló jellegű játék és mozdulni nem bírok benne a Nyelv miatt.
elég idegbetegek voltak régen,semmi sem volt jó nekik,most még a toxikus viharban is vidáman szedik a krumplit :)
tegyel probat a factorio -val, ott jo a magyaritas ;) , adjak klienst ?:)
Egy korántsem teljes changelog a hamarosan érkező A13-ból:
Relationships Colonist family and social relationship system / Social relationships with friends, rivals, family, chats, arguments, and fights Opinion system; pawns care about dozens of memories and situations to determine their opinions of each other Family members out to cousins and beyond Lovers, fiancees, marriages, ex-lovers, ex-spouses Lovin’ People may get in social fights with those they dislike (even neutrals and enemies do this) Animal bonding People who leave the map while traveling, fleeing, being kidnapped, etc. can come back later as raiders, visitors, joiners, etc. Marriage ceremonies and parties Misc New exotic infections: Gut worms, mechanite infections which give abilities at a cost of pain or fatigue, trauma savantism New chronic diseases: Carinoma, asthma, hearing loss New “firefoam popper” provides a way to combat fire besides punching it. Prison breaks Prison breaks. Prisoners pick the locks, get out, seek weapons and work as a group to escape. Infestations Self-reproducing, spreading underground insect hives Insect hives are dangerous but produce succulent insect jelly Animals and predators Many more animals, some of which will hunt people Some animals are now predators, including colony pets (e.g. cats catch squirrels) Animals can gnaw corpses apart directly now Threat response mode Decide how colonists should auto-respond to threats: flee, attack, or ignore? Economy ‘Components’ resource used for machinery and electronics Ground-traveling trade caravans from other factions Deeper research tree with more low-tech options and more things to research New fueled buildings: stove and generator Various new lower and higher-tech production buildings Two research tables: simple and hi-tech. Hi-tech is required for some projects. Misc Character records which keep stats on each character like number of kills, injuries, surgeries, etc. Extreme desert biome Colonists in relationships can share beds New double bed; royal bed is now gold-trimmed and fancy New flatscreen and megascreen TVs Colonists can now visit sick people in bed to cheer them up Sick people in bed can now watch TV Building damage overlays Days are now twice as long as before, with years being half as many days. (This means that years are exactly as long as before in actual play time, just divided into a smaller number of longer days.) The year is now split into seasons instead of months. Animal kibble Deep rooms stay cool in the heat Richer tale recording and better art descriptions Hundreds of balance improvements, optimizations, tweaks and fixes
Megjelent az Alpha 13.
kosz az infot , le is vadaszom a viragboltit vhonnan ;) (bar most eppen shelteredbe zugtam bele ;)
Hali! Azt be lehet valahogy állítani, hogyha pl egy törzzsel játszom, 1-2 emberrel, akkor pár nap múlva ne csatlakozzon hozzám egy full random ember? Amelyik még nem is illik bele ebbe a törzsesdibe?
Üdv!
Lefordítottam a játékot, aki szeretné tesztelni itt megtalálja: https://github.com/pluhi/RimWorld-Hungarian/ Jobbra zöld gomb, Download zip. Ennek tartalmát kell a játék könyvtárába kitömöríteni. Előtte töröljetek ki onnan mindent, különben ütközés lesz a régi fordításkezdeménnyel. A tipikus elérési útvonal: c:\Program Files (x86)\Steam\steamapps\common\RimWorld\Mods\Core\Languages\Hungarian\
Megjegyzések: 1. Nem minden szöveg fordítható. Amit angolul látsz, az valszeg ilyen (háttértörténetek pl.). 2. Van még le nem fordított szöveg, ezek németül jelennek meg, mivel ezt használtam alapként az XML struktúra miatt. 3. Ez a jelenlegi STEAM verzióhoz van. Működhet más verziókkal is, kisebb hibákkal. 4. A játék rengeteg generált szöveget használ, ezeket sokszor lehetetlen megfelelően lefordítani. Legegyszerűbb példa: nemből van "férfi" és "nő", mivel az angol a "male", "female" kifejezést használja mindenre. Innentől lehet választani, hogy Jani lesz "hím", vagy a kutya "férfi". Ezen felül stringlistában tárolt szavakból pakol össze egész mondatokat, amikhez egymásba ágyazott változókat használó rule-okat definiál. Na itt dobtam le a láncot. Ezt a részt teljesen át kell szabni és leegyszerűsíteni, hogy valami értelmes jöjjön ki a végén.
Hibákat küldjétek a githubon látható címre. Első körben a helyesírást tartsuk elütés szintjén. Vesszőhibák és egyebek majd később lesznek terítéken.
A jelenlegi Steam verzió: 0.14.1249 A játék főleg overlay technikát használ a szöveg beillesztésére, így ha más verziónál hiányozna valami, fallback van az angolra.
Addig pöcsöltem a procedurális szövegekkel, hogy kezd összeállni: Pár szobor leírás
Nincs már benn le nem fordított német szöveg.
Azt ugye vágod, h van benne hivatalos magyar fordítás? Nem teljes az tény, de miért nem azt egészíted ki?
Abból indultam ki, kb. 5%-os volt amúgy. Ez a hivatalos fordítás mostantól. Már az alpha15 bétán dolgozom, a legközelebb pushnál már benne lesz a steam verzióban is.
Sehol. Zónákkal lehet trükközni, pl. nyersanyagokhoz csak a szakács fér hozzá, pemmikán messzebb van az ajtótól, mint az ételek, stb. Alpha15-ben egyelőre nem látok ilyesmit, de szerintem fenn van Tynan listáján. Utoljára szerkesztette: pluhi, 2016.08.27. 23:27:44
Igen és igen. A16-tal volt most gáz, mert összesen egy hétig volt béta státuszban a steamen, nem volt időm release-ig az újításokat megcsinálni. Erre jött, hogy bekerültek a backstory-k, ami 109k karakter. A lényeg megvan már, de nem tudom mikor lesz frissités steamen. Githubról leszedhető a legfrissebb változat bármikor.
Még annyit, hogy eddig azonosan nulla visszajelzést kaptam a cuccról. Se hibajelentés se semmi. Jó lenne, ha valaki tesztelgetné a dolgot, mert játszani most végképp nincs időm vele.
dobsz egy linket hol találom a legfrissebb verziot ?:)
Akinek bejött a rimworld,annak tetszeni fog : Oxygen not included szintén egy bázisépítős túlélős,gázokkal,folyadékokkal,jelenleg early alpha állapot. nézzetek rá
Igen, nekem is tetszik, csak ajánlani tudom. A Don't Starve készítőitől.
ránéztem youtubeon meg devblogon milyen frissítések jöttek(talán már van egy éve is hogy nem játszottam vele),elég ütős a legutolsó. Le van modellezve a komplett bolygó,karavánt lehet indítani szomszédos baráti faluba,ahova ha mi megyünk jobb árakon lehet kereskedni. A karavánt fel kell szerelni élelemmel,csapattagokkal,fegyverekkel,mert random eventek történhetnek velük(állattámadás útközben stb) És lehet raidelni kalózbázisokat,hasonlóan mint amikor minket raidelnek. Lehet építeni pod launchert amibe bepakolva erősítést/nyersanyagot tudunk küldeni karavánnak,elég gyorsan. Ahogy néztem letelepedhetünk másik területen is,két kolóniát managelve :)
videó:
Igen, bár sokszor frissebb, mivel csak új release-eknél húzza be a steambe Tynan a lokalizációkat (+1 patch kicsit később). A17 elvileg kész, csak tesztelni kéne, mert nincs időm játszani. Backstories meg marha sok, jelenleg nem látom magam előtt a végét.
Pedig de! Olyan szinten túl van tolva benne a hülyeség, hogy az egy idő után már nem tolerálható. Én a nagyon-nagyon very easy csillámpónis ultrakönnyű verzióban toltam, de így is felb@szott a sok következetlen baromságával. Csak néhány példa:
Napfolttevékenység... Persze... Olyan erős, hogy még a csutkára feltöltött aksikba is beleszorul az összes szabad elektron... Aha, biztos így van.
Tűz. Mindkét fajtája -természeti és emberi- idegesítően túlmodellezett. A természeti -a villám- nagyjából minden harmadik-negyedik nagy kiterjedésű tüzeket okoz, lehetőleg a legnagyobb károkozással. De az még nagyjából elviselhető, mert legalább néha az eső nekirugaszkodik és eloltja. Ezzel szemben az ember által okozott tüzek sokkal betegebbek. Többnyire elkerülhetetlen, hogy ne kerüljön a telepesek közé egy-két piromán barom. Jószerével azért, mert -főleg az elején- pont ezek rendelkeznek más egyéb fontos tulajdonsággal és emiatt beválogatja/befogadja őket az ember a csapatba (persze azért is, mert kezdő amatőrként még nem tudja, hogy ez később mekkora szopás lesz). A piromán jómunkásemberek mindent felgyújtanak a bázison ami éppen az eszükbe jut. A többiek ahelyett, hogy első lépésként szívlapáttal agyonvernék a gyújtogatót, mennek utána és immel-ámmal oltogatják a tüzeket, de pl. ha eljön az alvásidő, lazán ágynak dőlnek és hagyják a f@szba a tűzoltást. Okos! Dupla csavar a dologban, ha elhajtom a baromarcú pirománt a kolóniáról, a többiek ahelyett, hogy örülnének, hogy kirúgtam és nem kell három naponta újraépíteni a bázist, napokig bánatosak lesznek miatta... Na, ez az értelem diadala!
Az olyan marginális baromságokra már nem is érdemes szót vesztegetni, mint hogy egy megvadult nyúl lebonthatja a fél bázist, vagy a penész közel fénysebességgel tejed a növényeken, egy mélyfúrásból előmászó rovart négy géppuska tüzével nem lehet megállítani anélkül, hogy legalább az egyikből ne csinálna hulladékvasat és akkor az előfordulás sűrűségéről még nem is beszéltem...
Szóval de! Le lehet tenni egy egyébként kitűnő ötlet alapján szarul megvalósított játékot, ha ennyire túltolják benne az agyatlanságot. El sem merem gondolni, hogy mi lehet a nehezebb fokozatokon...
Eközben a két piromán karakter mellett a legjobban a piromán zakkanást kedvelem a durvábbak közül, mert az nem jár semmilyen komoly kárral, a tüzeket simán oltják, a kis sérülést meg pillanatok alatt rendbehozzák.
Ha gondot keresek, akkor az, hogy egy elvesztett kutya miatt képes a karakter agressziózni vagy három napra bezárkózni, aztán meg pampog, hogy éhes.
nekem is az volt a bajom,hogy a lakók agymenéseit kicsit túltolták,amikor simán csak építkeznél,lenne a fejük felett tető,van kaja,de mindegyiknek előbb utobb valami baja lesz amivel nincs kedvem foglalkozni,csak építgetnék stb :D bár én még fejlesztés alatt próbáltam egy verziót,de látom nem változott...vagy csak nekem nincs türelmem mélyebben belemenni a dologba:D Utoljára szerkesztette: Caliph, 2018.10.18. 21:04:35
Ha csak építkezni akarsz (minimális vagy semmilyen kihívás szint), akkor az egymenéseket kezelni elég egyszerű. Nagy és szép szoba mindenkinek, rendes kaja és étkező és nehéz lesz őket megzakkantani innen már. Általában akkor zizzennek meg, ha harc vagy egyéb miatt sérültek, netán valaki vagy valami meghalt és még valami bajuk is akad (alapból dilis, elment az áram, nincs jó kaja, leégett a szobájuk:)
Hinnye, vártam már hogy kijöjjön élesbe a játék de ezeket olvasva még elkezdeni se nagyon van kedvem... :(
Nálam totál függőséget okozott és az említett dolgok mindegyike kezelhető. Igaz, kellett sok óra, hogy pl. pirománokat fel se veszek a kolóniába, az igényeikre figyelek, hogy ne omoljanak össze, stb. Sok modot használok, amivel nagyon meg lehet változtatni a játékot és kifejezetten szeretem, hogy nem lehet mindenre felkészülni. Az is tetszik, hogy akárhányszor kezdek bele egy új kolóniába, az mindig más megoldást követel.
Ne félj tőle. Tartsd észben, hogy a szorosan egymás mellé épített faházak a középkorban is pompás tüzeket tudtak okozni. :D
Szóval csak bátran. Nekem lassan már az az érzésem, h ritkán jönnek az események.
Van igazság az itt felsoroltakban, de számomra ez egyáltalán nem ilyen tragikus. Persze ki kell tapasztalni, mit és hogyan lehet kezelni, de alapvetően élvezetes a játék számomra. Folyamatosan tudom fejleszteni a kolóniámat, még egyszer sem égett le vagy semmisült meg semmi miatt annyira, hogy akár csak komolyabb mértékben újra kelljen építenem.
A szelidített állatok miért nem képesek megvédeni magukat, illetve miért nem segítenek a gazdájuknak?
Van pl egy rókám, megszelidítve. Obedience is ki van tanítva neki 3/3 a leírás szerint ilyenkor követi és védelmezi a gazdáját - na most nálam nemhogy védi a gazdát, de a közelébe se megy. Prbáltam úgy hogy a gazdit direkt irányítás alá vettem, akkor is tojt rá a róka nagy ívben....
De ha megtámadja vmi állat magát a rókát, nem s ütött vissza csak csendesen elvérzik. Timberwof, medve, vaddisznó dettó.... még egy megaslothom is volt egyszer, az se vlt képes megvédeni magát semmitől... ez valami bug?
Olyat már láttam hogy a rescue működött, egy vérző embert behúzott egy farkas az ágyba. De olyat hogy a megszelídített ragadozó bármikor is megvédte volna magát, egy másik szelíditett állatot vagy netán egy kolonistát - na olyat egyszer se.
Gyakorlatilag az előbb egy meccsemen egy megasloth beragelt egy szeliditési kisérletre. Megölte a szelidítőt, majd betrappolt a faluba és megölte a másik három emberemet is. Közben 3 vaddisznóm, a rókám meg egy timberwolfom szép nyugodtan járkált a faluba, még csak meg sem kiséreltek segiteni a gazdáiknak... ez most mi? Utoljára szerkesztette: lammaer, 2018.10.22. 00:56:19
Külön meg kell tanítani azt, hogy kövesse a gazdát és védje, külön azt, hogy draft alatt is kövesse. Az obedience az minden más képzés előtt kell. Ha ezek nincsenek meg, akkor viszont nem túl hasznosak harcban az állatok (egyébként sem azok, elég hamar meghalnak, ha harcba küldöd őket, még a legnagyobb lények is)
Ez csak azért tűnik így, mert nem érted a játék rendszereit, csak nyomod mint süket a csengőt.
"Napfolttevékenység" Nevezd aminek akarod, az az akksilecuppantó event. Nem szabad akksikra hagyatkozni, a lehető leghamarabb geotermikus energiára kell átállni. Amíg van akksiról futó időszak, addig a hidropóniát el is lehet felejteni kb.
" Többnyire elkerülhetetlen" 100% elkerülhető. Az elején nem viszel magaddal pirománt, aztán később nem fogadod be, vagy ha mégis jön egy, a következő támadásnál baleset éri.
"lazán ágynak dőlnek és hagyják a f@szba a tűzoltást. Okos!" Júzer error. Van tevékenység-prioritás, be kell állítani, hogy a tűzoltás az alvás után legyen, azt' jónapot. Alternatív megoldás besorozni őket, és kézzel odaküldeni a tűz mellé, a pozíciójuk körüli 8 kockán eloltják a tüzet. De ez főleg akkor hasznos, ha már a fél világ lángol, és a hülyék a mezei virágokat akarják megmenteni a bázis helyett. Ez esetben is inkább a "home area" beállítása a célravezetőbb.
"a többiek ahelyett, hogy örülnének" Hamarabb kellett volna elküldeni, mielőtt összebarátkozik a többiekkel.
" egy megvadult nyúl lebonthatja a fél bázist," Hogy a tökbe jut el a bázisodig egy megvadult nyúl, és miért nem küldesz rá egy fegyveres embert azonnal, amint elkezdi rágni a falat?
"a penész közel fénysebességgel tejed a növényeken" Ha a blightra gondolsz, az azonnal kinyírja a növények egy részét, nem terjed sehová.
"egy mélyfúrásból előmászó rovart négy géppuska tüzével nem lehet megállítani anélkül, hogy legalább az egyikből ne csinálna hulladékvasat és akkor az előfordulás sűrűségéről még nem is beszéltem..." Rovarok csak föld alatt és csak sötétben jönnek. Ne legyenek sötét földalatti részeid, és akkor az előfordulásuk sűrűsége ==0.
Nem a játék az agyatlan, ha pont az a bajod vele, hogy nem érted, mi miért történik...
Blight egy ideje terjed a szomszédos nem fertőzött növényekre, ráadásul nem is azonnal öl, egy kevés időt hagy mielőtt kiteljesedik, éss utána is csak elkezdi rohasztani a növényt (fogy a hp-ja), így lehet még szüretelni őket ha közel volt az aratáshoz.
Rovar a mélyfúró alol is kimászik néha, mivel egyébként simán elkerülhető volna a rovartámadás az általad említet módszerrel. Persze nem olyen vészes, bár nem is könnyú kihívás, és persze a mélyfúrást is el lehet hagyni, ha nagyon nem akarsz rovarozni.
Ezek ellenére az alapelv érvényes, mindenre van megoldás, többsége nem is problémás.
Hm. Ja, rég játszottam vele egyébként, akkor ezek szerint változtak a dolgok, blight tuti nem ilyen volt. Mélyfúrót talán meg még sosem építettem, huge mapon volt elég cucc a felszínen.
Majdnem felesleges a fúrás, csak mondjuk gazdaságosabb egy-két fúróval kitermelni párszáz plasteelt, mint venni, meg ha más hasznos cuccot találsz, akkor is kellemes, acél van elég enélkül is, a komponenseket meg gyártod magadnak idővel.
Na az állatokat nagyjából kitapasztaltam, most viszont a térképemen kifogyott a steel meg a component. A mélyfúrás még messze van, mi ilyenkor a teendő? Csak a kereskedés marad?
Gondoltam egy olyat hogy átmegyek raidelni egy ellenséges települést, ott a térképen rengeteg bányászható anyagot találtam, egy fél napig nem is piszkáltak a lakók aztán lerohantak. Sajnos van vagy 20 ember ott, nekem összesen van 8... szóval harc momentán esélytelen. De ha bányászni meg csak a saját térképemen tudok akkor csak a kereskedés marad...
Kereskedsz, lehulló roncsokat épületeket és régi fegyvereket beolvasztod (acélt kapsz így főleg, komponens ritka.) Illetve ha magad akarod kiszedni, akkor ne másik táborba menj, hanem egy köves/hegyes mezőre, és ott hozz létre egy friss települést, később elhagyhatod, ha csak pár nap bányászatra akarod használni, ha mázlid van akkor lesz egy csomó könnyen kiszedhető komponens/acél/ezüst/stb.
Meg aztán lehet, h a hegyek belsejében van még vas, csak kívülről nem látszik. Az olvasztást mindenképpen használd.
Egy kérdés egy kezdőtől: a telepesek képességei fejlődnek a használattól, vagy maradnak azon a szinten, ahol induláskor vannak?
Mindenkinek fejlődik szép lassan :) DF totyikból írtakra meg annyit, hogy itt is nehézségi fok válogatja mennyire lesz nehéz dolgod. Szép killboxokat lehet építeni és ha beköltözöl a hegyekbe akkor az is plusz védelem. Csak figyelj oda, hogy a járatok legyenek megfelelően kivilágítva, mert elég csúda baleset költözhet be a helyére -winkwink-.
Köszönöm. Igen, a védelem és a világítás fontosságát olvastam a topikban, meg sejtettem is, hogy ilyesmire figyelni kell. A fejlődést konkrétan azért kérdeztem, mert az egyik csapatnál a szakácsom gyomormérgezést kapott, mert a szakács kontár volt. Mivel a csapatban neki volt a legmagasabb, 6-os szakács ismerete (tudom, a bonyolultabb kajákhoz minimum 8-as kell), vicces volt a helyzet és elgondolkodtam, hogy ha nem fejlődnek, abból gond lesz előbb utóbb, de ezek szerint azért van remény…
Nálam a szakács kimondottan egy dedikált emberes munka volt. Arra is figyelj, hogy legyen egy olyan kamrád, ami közel van a konyhához és jól le van hűtve. Sok ideje elmegy a futkosással.
Igen, erre már rájöttem. Meg arra is, amíg nem tud túlélő csomagot „főzni”, addig ne küldjek karavánt sehova, mert éhenhalnak… Pedig egész jó volt a felajánlott jutalom és az egyszem legyőzendő ellenfél is jónak tűnt…
Meg arra is érdemes figyelni, hogy a butcher meg a tűzhely ne egy helységben legyen, onnan is könnyen kaphat fertőzést.
Azért ez egyszerűbben is megoldható: 1. Hagyod gyüjtögetni őket, léassabban haladnaak, ám simen megtermelik a kaját, persze csak erdős/mezős terepn, sivatagban nem megy. 2. Megfelelő kaját viszel, kukorica vagy rizs sokáig eláll, más kaják is bírják egy hétig, szemben a sima kész kaja két napjával.
Fejlődés: mindenki fejlődik abban, amit épp végez, ám nagyon nem mindegy a lelkesedése (lángcsóva a képzettségeken), ha nincs, akkor harmad sebességgel fejlődik, ha van (normál méret), akkor rendes sebességgel (és ez még mindig nem túl gyors, bár egy dedikált szakács vagy crafter hamar látható fejlődésnek indul) míg ha nagyyon lelkes (nagy méretű csóva), akkor 150%-n fejlődik, azaz érdemes ezeket figyelni (fontosabb, mint a pillanatnyi érték gyakran.) Ezen túl magas szinten még felejtenek is (13 környékén kezdődik), ami meggátol efőlé fejelsztésben sok esetben, illetve csak lelkes és dedikált embereknek lesz magasabb.
Köszönöm. Lassan kezdem kiismerni a trükköket, de ennél is kell vagy tíz-húsz nekifutás mire kezdi az ember felvenni a ritmust, mint a DF-nél. A mostani csapatom (öt-hat visszatöltéssel, amiket a túl korán vállalt karavánindítások miatt kellett megejteni), már egész jól teljesít, bár az élpületegyütest megtervezhettem volna kicsit átgondoltabban is, de amíg nem tudom, hányféle műhely, raktár miegyéb kell, addig ez elég nehéz… Majd a következő csapatnál. Aztán majd jöhetnek a modok. Azokkal ahogy néztem tegnap, további harminc-negyven műhely, munkapad építhető, építendő, a maguk logikája szerint. Meg a nehezítés. Egyelőre az eső mesélő második szintjével ismerkedem…
Sziasztok Top 5-10 modot keresem, ami nem nyúl bele a játékba. Inkább a felhasználót segíti, pl a színes falak stb.
Még 1 kérdés, mit lehet csinálni, hogy jó legyen a hűtött szoba? Már dupla fallal is próbálkoztam, meg 2 légkondival -200 fokon, de amikor bedobja a hőhullámot, ami elvileg 40-50fokos fel megy a szoba is pluszba... nem nagyon értem
Zsilipes bejáratot kell csinálni neki, tehát hogy 2 ajtón keresztül lehessen bejutni és egy mező távolság legyen hogy ne legyenek egyszerre nyitva.
Szoba méretétől függ, hány darab klíma kell. Elég egyetlen ajtó -valóban előnyös ha automata, de nem feltétel-. Nekem egy 10x10-es mezőt simán lehűt 1db klíma, 1db ajtóval. Bár az is igaz, hogy a raktárakat igyekszem hegybe telepíteni, ami nyilván árnyékol, de a szabadban lévőkkel sincs gondom. Padlót lebetonozom, falat általában valamilyen masszívabb kőből húzom fel, és ennyi. Rendes energiaellátás mondjuk kell, én abból redundáns rendszert építettem ki, biztos ami biztos alapon. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.04.13. 00:54:18
És a falak anyaga sem mindegy, a fa jobban ereszti a hőt, mint a kő, szintén érdemes rétegelt építkezést tolni, a hideg szoba mellett legyen más, nem fűtött szoba (folyósók és hasonlók), ami segít a szigetelésben, persze egy kocka szabad levegő hely kell a légkondi külső oldalának. A hőhullám meg ne zavarjon, az azért van, hogy keresztbe tegyen.
Dobj fel egy képet a szobáról. Hátha úgy látjuk mi a gond.
Na jó, de ha normál körülmények között le tudsz hűteni egy szobát az nem lesz +50 fokos egy hőhullám során. :) Mondjuk azt nem mondta, h hogy hűtötte le -200ra.
Ha jól van megcsinálva, akkor nem okoz problémát a hőhullám. Ha látom, hogy jön, akkor -15fokkal még lejjebb veszem a klímát és ennyi, de tkp. maradhatna eleve ott állandóan és akkor még ennyit se kellene csinálni vele. Ha rendesen zárt az a szoba, van teteje, a falai minimum kőből vannak, a klíma jól van beépítve és rendesen kapja a delejt, akkor semmilyen hőhullám nem oszt, nem szoroz. Maximum olyan fordulhat elő, hogy a klíma megadja magát, akkor javítani kell de ennyi. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2019.04.14. 00:37:28
Kaját hogy tudok készíteni ? Oké csinálok villany rezsót de ha pl. nincs szakácsom vagyis csak 1 az értéke akkor hogy tudok ?
A legegyszerűbb kaja (simple meal/egyszerű étel) nem igényel semmilyen képzettséget, nullás értéken is el tudja készíteni bárki (bár könnyen lehet mérgező ekkor.) Ehhez elég báűrmilyen főzésre alkalmas termelő (tűzrakás, elektromos vagy fa tüzelésű kajatermelő.) Ráadásul elég hozzá egy fajta forrás is (lehet csak növény vagy csak állat alapanyagból készíteni.)
De ha valamiért ez sem menne, akkor is lehet több kaját nyersen fogyasztani, a málna vagy más gyümölcs mindig ilyen, illetve a többi terménynek is eltérő a büntetése, risz és burgonya nagyon nem kedvelt nyersen, míg a kukoricát egész szivesen megeszik nyersen is. Utoljára szerkesztette: Xsillione, 2019.04.20. 10:27:06
Csak azt nem értem hogy miért írja az egyszerű étel készítésnél hogy nincs elég alap anyag? Mikor egy csomó állatot lelőttem már . Növényem még nincs .
Az állatokat fel is kell dolgozni előtte (butchering table/hastok, illetve a production spot is alkalmas rá), amiből lesz hús és bőr, utána mehet a főzőcske csak. Ha ez nem volt gond, akkor esetleg nézd meg a kaja beállításait, esetleg nincs engedélyezve a hús felhasználás.