Üdv! Egy új játékról lenne szó ami Medieval Fantasy világban játszódó,UE3-as (olvastam olyat is,hogy UE4!?) grafikus motorral és 2 frakcióval ellátott Online MMORPG.
Alliance-ok:Hieron és Union
Races(párat említek csak):Amistad,Aqua Elf,Iblis,Siren,Pantera és a többi
Van tab-target ill.auto-target,gyors utazás sárkányon,world boss-ok,Siege,Dungeon,minden Viszont ami rossz hír,hogy idei,Nyugati megjelenés már nem valószinü. CBT1 most volt vége,CBT2 a nyáron.
Annyira tudtam,hogy jön egy ilyen kérdés. Ha neked nincs szükséged rá akkor nem teljesen mindegy?:))
Jó tudom ott a Tera ami leginkább hasonlít Bless-re és pont most töltöm is mert sikerült rátaláljak de ha jól tudom nincs benne target(tab+egér). Tehát nekem se biztos,hogy muszáj és akarom Bless-t de tetszik maga a játék és érdekel is. U.Engine még az ami miatt kiváncsivá tett a game
Köszi a választ már csak azt remélem hogy f2p lesz és akk tuti kipróbálom :D
Pár hónapja, a Bless online fészbúk oldalukon bejelentették, hogy nincsennek megelégedve a karakterek animációjával. Túl műanyagos hatásúak, azért finomítottak rajta. Őszintén szólva, a megjelent minta képen én csak a fények lágyabbá tételét és elmozítását vettem észre, de lehet Ti sas szeműbbek vagytok és más változást is észrevesztek.
El kell kezdenem építeni a Bless-hez meg a BDO- hoz egy gépet :)
Szinte teljesen megegyezik a TERA kinézetével (mindkettőnek Unreal 3-as motorja van és talán ezt csiszolták még valamennyit), ezért nem hinném, hogy két-három éves átlagos játék konfigokon probléma lenne a BLESS futtatása. Persze az optimalizálást ma már szinte illik elrontani.
nekem pl Tera szaggatott mint allat, pedig amikor az kijott, olyan gep, mint amim nekem van, meg almaban sem letezett senkinek,szal nem vagom mire keszitettek,persze az nem jelenti,h Bless nem fog faszan futni. mondjuk Tera ritka szarul lett megirva, ugye az fps crashek stb...egy igazi amator melo,remeljuk itt mas lesz
Tera szerintem jól volt optimalizálva,amit nagyon elb*sztak az a Java alapú UI...normálisan BG-n volt 10 FPS,instákba kb 20. Kinyomtam minden 2D-s cuccot és láss csodát 40-60FPS,BG-s pvpt megszoktam nexus pvp mondjuk már más tészta volt,ott leginkább a szerver borult össze. Persze nem várom el,hogy hozzák a régi L2 szintjét ahol 1000v1000be siege-en egy jobb géppel a várfalról még láttad Taurin bugyiját,de a tech adott...UE jó motor imho :)
Várja más is rajtam kívül ezt a játékot? Egy kis update: Jövőhéten jön koreában az utolsó zárt béta, utána remélhetőleg valamikor open bétára vált. Az előző zárt bétához képest most több mindent raktak bele, + 2 játszható class, az assassin és a mage, a kezdeti gw2-s félig non-target és félig tab-target rendszert szétszedték (sokak örömére), és a játékos maga választhat a teljesen non-target és tab-target között. Lesz egy normális karakterkészítési lehetőség, állítólag 800+ mobot tudunk majd "háziasítani" a játékban, amik lehetnek mountok vagy segítő pet-ek..ilyesmik. Jah és Hans Zimmert készítette nekik az OST. :''D
Sziasztok azt olvastam hogy be lehet kerülni a végső bétába plusz már van egy fan site oldal facebookon ami magyar bless közösséget épít és folyamatosan friss információkat közöl https://www.facebook.com/blessonlinehungary Bless Online Hungary a neve itt lesz leírva az utasítás hogy hogyan vegyél részt a zárt bétában.
sziasztok
Hát nem vagyok benne biztos, hogy valóban megfelelő accot kapsz a pénzedért, ilyennel nem próbálkoztam még, és nem is tervezem. Mindenesetre nekem elég elsőre a sok videó amiket mások töltenek fel :3 utána meg majd lesz valamikor open béta úgyis. Én már igen csak várom.
Ma elindult koreában az utolsó zárt béta! ^^ Szeptember 25-ig fog tartani, utána pedig open béta várható, persze csak koreában, DE talán nem lesz ip block vagy olyan szükséges eszközök a regisztrációhoz mint pl koreai telefonszám stb..
Itt egy kis friss gameplay:
https://www.youtube.com/watch?v=wyYP9wp-IGc
cbt3 élő
Nekem az eddig látottak alapján bejön nagyon a játék.
Azt lehet már tudni, hogy milyen típusú játék lesz: előfizetés, f2p, b2p
Én úgy tudom, hogy f2p lesz koreában, nyugati modellről/megjelenésről még nincs infó.
HOlnap indul az open beta. Gondolom Koreában. Valami infó erről? IPblock, meg egyebek szoktak lenni, hogy a magunkfajta idegeneket kiszűrjék?:)
Azaz hogy most van a "holnap indul". Január 27-én kezdik. 15-én a frissítés/jött a honlapjukon ahol ezt jelezték. Kicsit mellément, de sokakat nem vezettem félre. :)
vicces, hogy eddig a koreaiak voltak bénán eltúlozva, most meg 2 mmo van ami talán jön a black desert meg ez ami értelmesen néz ki, aztán a többi mmo meg olyan elvarázsolt fantáziavilág ami már giccses, csicsás és sok. vagy valami steampunk féleség ami nem sikerült jól (mint mondjuk a dishonored világa, igaz az single :D) szóval érdekel mi lesz ebből is, meg a black desertből is, de így évek után csak én vesztettem el a reményt?
black desertben is sok kritikát olvastam, hogy szép, de nincs benne tartalom. blessről nem hallottam semmit, de egész jól nézett ki a videókon és kedvet kaptam kipróbálni látom ugyanolyan a hivatalos oldala mint a black desertnek, látom koreai na mondom, aztán nézem még mindig csak béta. mi a fene? régen azért nem így volt, bejelentették 1 éven belül már volt egy zárt béta, aztán egy nyílt béta, 2. vagy 3. körben meg megmaradtak már a karakterek is és indult a móka. aztán majd bővítették a tartalmat, balanceoltak. lehet a közösségi médiák miatt van, hogy most már nem úgy van hogy 3-4 évet fejlesztenek és utána szólják be, hogy 1 éven belül majd elindul valami bétázás, hanem már pár hónap után szólnak hogy na itt lesz játék stb. szóval nem az van, hogy azt gondolom, hogy össze lehet rakni egy jó játékot 2 év alatt, hanem az lehet hogy megváltoztak a marketing eszközök és még furcsa nekem.
meg a black desertben is csak csalódtam, mert koreában meg az oroszoknál f2p, aztán eu meg amerikáról már húznák le a lóvét... szerintem gusztustalan ez az eljárás, de az ő dolguk. szerencsére a blessről még nem hallottam, hogy fizetőssé tennék.
A kinézet és hangulat ezekben (Bless és Black Desert) eléggé megvan. Legalábbis gameplay videók alapján. Az effekt villódzások meg szemfosató blur effekteket azért csak-csak belerakták. Remélem ez a rész konfigurálható vagy kikapcsolható. Biztos szép a sok fényes effekt meg elmosódó környezet félrevetődéseknél meg egyéb csoda, de nekem inkább riasztó ha belegondolok hogy hosszú távon is ilyesmit kell néznem. A fejlesztési idők picit lerövidültek a mostani igényeknek megfelelően, de még így is években mérhetőek. Koreába érkeznek elsőre, aztán hozzánk némileg késve. A jó oldalát nézve így legalább kevesebbeknek lesz riasztó a gépszükséglet és nem kell gagyi low grafikán nyomatni. Azért is siethettek/siethetnek, mert eléggé "üres" volt az MMO terület az EU/NA régiókban. Semmi újabb játék. Az Archeage nagyot kaszált szerintem emiatt. Mert azért a vélekedésekkel ellentétben mégis csak van erre igény itt is. Még ha grindfest akkor is. :D
A Black Desert azért meglepett. Olyan március végére tippeltem a megjelenést, erre jön március 3-án. Előrendelőknek 1-4 nappal korábban. Ez a headstart picit nekem taszító, de belegondolva ez nem feltétlen olyan dolog ami miatt el fogom kaszálni az adott játékot. Ha nem p2w szarság (ezeken felül) és a marketplace tényleg csak némi csicsa meg kisebb előnyök és nem "korlátlan fizetés -korlátlan előny", akkor az már félig nyert ügy. Az Archeage-ban ezt a pénzéhes Trino stratégiát utálom a legjobban. Hosszú távon garantált halála a játéknak. Túl könnyen borulhat a játék/frakció egyensúly. A BDO-ra volt panasz hogy kevés benne az endgame tartalom, de ez talán nem lesz nálunk olyan problémás. Nem a legelső patch szintet és tartalmat kapjuk meg. Ez annyiban is jó, hogy talán még a játékosok visszajelzését is figyelembe tudják venni és nem azt kapjuk kötelezően amit 2 éve a koreaiak és ami a későbbi patchek alapján se volt "balanceos".
A fizetősség nem gond. Egyszeri vétel, vagy havidíj... Valamennyire megszűri a játékosokat. A "free" játékok p2w szemetek, vagy annyi bot és troll kerül be (free regisztráció, multiaccount support) , hogy az már nem éri meg a vesződséget.
szerintem lehetne jó a f2p is, botokat szűrhetnék és akkor a multi acc nem ér már semmit mert egyszerre csak 1 karakterrel játszhatsz. vagy ha van karakteres piac hogy ott állsz és árulsz mint a metinben, akkor jó a két karakter, mert tudom másik windows accot csináltunk és a lvl 1 árult még a lvl sokkal ütöttük a cuccot a kis szintűnek legyen mit árulni. szóval ez is hozzáállás kérdése mint a következő pont is
a p2w csak a fejlesztők kapzsisága, nem azt mondom, hogy nem érdemlik meg a fejlesztők a pénzt! sőt, hanem azt mondom, hogy lehet jó f2p játékot csinálni, igaz nem mmo, de ott a Dota2 példa, minden karakter ingyenesen játszható, mindnek ugyanazok a képességei, mindenkinek ugyanannyiba kerülnek a boltban a dolgok stb, de vehetsz pénzért kinézetet, MMO ban is legalább akkora, ha nem nagyobb faktora lenne a kinézet költésnek nem csak sebzés növelésért költenének... alapból lenne egy barna egy fekete meg egy almás deres ló, az unikornis meg fizetős lenne pl, az összes többi hátas. aztán páncélok stb mindért kérhetnének pénzt, de az csak style lenne, nem stat. valljuk be sokan örülnének a dota bevételeinek... meg azt sem bánnám ha a városokban lennének hirdetések... ok kicsit az erdő közepén rosszul esne az nvidiás hirdetőtábla :D de a városban el tudnám viselni ha jó játék és f2p.
ez a pár nappal előbb kezdenek az elővételesek nem akkora gond, guild wars 2-őt is nem is tudom hány év hátrányból kezdtem és ugyanúgy élveztem és én is kimaxoltam a szintet gyorsan :) ha olyan a pvp rendszer, hogy bárhol megtámadhatnak azért frusztráló lesz, hogy az előfizetők úton útfélen szétszednek, de nem tartana sokáig az előnyük.
szóval minden csak szándék kérdése, de inkább gyártják a minőségtelen p2w vackokat, meg olyanokat amiket már letölteni sem akarsz. ha már b2p akkor az elder scrolls onlinet venném meg. bár állítólag az sem vált be túlzottan :(
A "F2P" akár lehetne jó is. Ami rossz (Archeage példáján) és simán p2w irányba viszi a játékot esetleg: - nincs account korlátozás és a plusz account több erőforrást/pénzt /előnyt ad mintha egy accounton játszanál: Archeage-ban minden termelő tevékenység a labor pontok költésén alapul. Több labor = több in game gold, vagy anyag, vagy több craft. Emellett lehet több accountod és egyszerre több accounton is bent lehetsz (csak egyszerre egy karaktert irányíthatsz és programot, macrot nem használhatsz). Ez a több egyszerre online az időszakos buffoknál/akcióknál számít (loyalty pontok, labor regeneráció free playereknél).
-a high-end itemek eladhatóak/vehetőek: Ha bármit megvehetsz játékbeli fizetőeszközzel és ezt a fizetőeszközt közvetve vagy közvetlenül valós pénzért megveheted, akkor ez P2W játék. A "közepes" itemek adása-vétele annyira nem gáz ha mr egy ideje fut a játék. Könnyebben fel tudnak a kisebb játékosok is zárkózni, a "cégnek" meg jó pénz. A többi játékos meg kap valamit a goldjáért. Ingyen "member"/patron statust, vagy marketplace fizetőeszközt amit elkölthet másra. Így mindenki jól jár. Szerver induláskor azért ezek az ügyletek is P2W kategória. Aki fizet az hamarabb eléri a "középszintet", előnyt szerez amit később kamatoztatni tud esetleg.
- új szerveren P2W lehet a headstart is. Kivéve persze ha nincs szűkös erőforrás és nincs PvP. PvE és nagy baráti dungeon túrákat tartalmazó játéknál nem számít annyira ha a másiknak nagyobb a virtuális eGoja :D (vagy e-p*nise). Azért valamennyit számít ha előbb indulsz. A sok csicska lvl 1-en vante meg lvl 40-50-en aprítod a PvP területek ember és monster állományát a jobb itemekért? No igen...
tetszik a felfogásod a f2p játékoknak több szintje van szerintem is. a játékban csak pénzért megvehető dolgok (amik ugye op itemek) gyakran alkalmazott, ez szerintem is p2w. van az amikor már válthatsz játék beli valutát olyan valutába amin vehetsz már te is dolgokat, viszont olyan rohadt drága neked minden, hogy hónapokat grindelhetsz valami vacakért szóval inkább odadobod a pár dollárt, ez kikényszerítős módszer, igazából üveg plafon ami úgy néz ki áttörhető, de elég vastag az üveg hogy megund, ez is p2w.
most hoznék egy példát ami ilyen feles kategória az előbb leírt és a következő kategória közé eső. itt 3 külön valuta van, nevezzük most arany, gyémánt meg zen, aranyt dobál a szörny, gyémántot már csak boltban költhetsz el és később finomíthatsz magadnak, ha lebontasz jó tárgyakat napi 20 ezret, meg van a zen az pénzért vehető, jó sok gyémánt kapható egyért is, de te is válthatsz gyémántot zenért. szóval gyémántot csak tárgy elpusztításból kapható, vagy aukciós házban eladsz valakinek valamit. így is kereshetsz napi 100 ezret ha sokat játszol és farmolsz egy jó céhhel, bontásból meg eladsz azért megveszik a dolgot és esnek rád való dolgok is, meg szerencsédtől függően mik nem estek farmolás közben elkölthetsz két-háromszázezer gyémántot, hogy jó cuccaid legyenek amik már középkategóriások végső szinten. szóval gondolná az ember ez milyen kedvező, igen ám, de a high end cuccok meg jóval drágábbak meg beléjük ilyen gem szerűségek milliós kategóriák néha 10-20 milliós dolgok is voltak ha jól emlékszem. na szóval megvan kicsit ez a plafon ami az előző kategória, de elég barátságos ami az utolsó kategóriába sorolná. megjegyzem mióta már befejeztem azóta megemelték a max szintet és tuti drágultak a dolgok.
az utolsó kategória meg nyilván minden megvehető pénzért amik simán kifarmolhatóak tárgyanként pár nap alatt is akár és nem kell hónapokat görcsölni. viszont ilyet még nem láttam, meg itt is minden megvehető pénzért ami a te szigorú kategóriádban már p2w tesz egy játékot. szerintem ez már f2p, ezzel már kiegyezek.
olyat meg főleg nem láttam ahol a szörnyekből kieső réz, ezüst, arany fizetőeszköz az egyetlen és azért vehetsz jó dolgokat aukciós házban vagy más játékostól. mindig van egy gyémánt vagy valami xy valuta ami lekorlátozza a játékost. mondanál olyan címet ami szerinted f2p és nem p2w?
az Archeaget nem játszottam de jól leírtad a példákat így érthető volt. igen számít az a pár nap is, mert kisebb konkurenciával üti a cuccokat még te az elején szenvedsz. de ezek a különbségek 1-2 hónapon belül eltűnnek szerintem. meg kicsit technikai okai is vannak, kevésbé szeretik a szerverek ha túl sok játékos akar csatlakozni. ja ha már szerver neverwintert azért is szerettem mert 1 szerver volt, sok-sok instanceval. ez király, mert mindig is utáltam hogy nem arra a szerverre regeltem amire később pl sg-s tagok és nem tudtam velük játszani, aztán a karakter migrálás sem kéne, hogy nagy gond legyen szerintem, de legritkább esetben láttam :D
Bár a tavaly előtti 3.0-ás update-tel belecsempésztek egy kis b2p mókát, pl az inventory-ban megjelentek ékszer slotok, amik csak a teljes 3.0 tartalmat megvásárlóknak érhető el. Meg ez lv60-tól van, tehát ekkorra már tényleg el tudod dönteni, hogy mennyire tetszik a játék, és be akarsz-e ruházni egy, a normál játékoknál kiegészítő szintű tartalomba.
Előtte teljesen jól el lehet lenni ingyen is, egyáltalán nem grindfest a fejlődés, és a korlátozások sem frusztrálóak, illetve kifejezetten tetszik, hogy a shop-ban értelmes dolgok vannak. Részben a korlátozások teljes, vagy időleges megszüntetésére, attól függően, hogy mennyi pénzt akarsz éppen akkor rákölteni. Továbbá van benne egy "továbbadható váltó" szerű dolog, amit megvehetsz ingame-aranyért egy másik játékostól, aki viszont ezt valódi pénzért vette a shop-ból. Ezt felhasználva, kapsz adott összegű coin-t, amivel bármit vehetsz aztán a shop-ból. Ja, minden shop item továbbadható aranyért, privátban cserélve, aukciós házban, akárhogy.
Szerk: a dungik, raidek cuccaiért ellenben meg kell keményen küzdeni, mondjuk ez nem is baj. Vagy... bevásárolsz shop-ból. Ennek viszont elég húzós ára van pénzre átszámolva, én biztos nem tenném meg, hiába vagyok Magyarországon jól keresőnek számító programozó. De láttam már olyat aki megtette :) Utoljára szerkesztette: Carmang, 2016.02.02. 18:02:44
Az eddig látottak alapján nagyon tetszik, remélem itt lesz végre PVE szerver is. Nem tudom a koreai játékokban miért csak a PVP szerver a nyerő....
Köszönöm a tippet. Az én szememnek már nem befogadható ez a látványvilág. Meg, hogy lvl 60-ig nem p2w az még nem sokat segít, gondolom az ékszerek nélkül nem vagy kompetens pvp-ben stb. Legtöbb társa sem igazán p2w végső szint előtt, max xp booster dolgokat vehetnek ami segít előtte.
Egyébként azt hiszem próbáltam már a Rift-et is, mintha ebben nem tetszett volna az irányítás a Quest auto mozgás feladathoz, meg leütendő mob-hoz viszont nagyon-nagyon bejött.
Sajnos, több játékostól is olvastam, akik kipróbálták a Bless-t, hogy a combat rendszeren még van mit csiszolni.. remélem alakítanak rajta, mert nagyon reménykedem ebben a játékban. A karakter és armor design, az egész világ, a városok, nagyon nagyon tetszenek. Bár Blade and Soul-lal játszom és én elvagyok vele, élvezem, azért fenébe is.. hiányzik a healer lét..
Bejelentették, hogy még az idén jön hozzánk (eu/na) a Bless és az Aeria Games hozza el.
Aeria games inkább ne :/ Náluk nagyon két felé szakadnak a játékosok,aki heti 500-1k usd-t basz el és élvezi az isteni létet vagy aki semmit és nem tud csinálni semmit. Voltam Aerias mmoban top guildben és az amcsik felgeareltek GW-re...2k usd-t basztak el a karakteremre,hogy legyek gear ready... Sokat beszéltem velük TS-en anno és lejött,hogy igen ez itt így működik. ByBy Bless
még nem játszottam a kiadótól semmit, de komolyan 2k dollárt rádköltöttek céhtársak, hogy ne maradj le? azért az komoly összeg kvázi idegenektől
Napi szinten voltam TS-en (100+fő) és elég jó volt a reputációm,az akkori guild leader felhozta a dolgot én pedig megadtam az acc/pass-t. Másnapra ott volt 100 giftbox a karakternél és nyitogattam,ennyi a történet.
Én nem tudom.. én sem játszottam még egy játékukkal sem, de úgy tudom, hogy csak kisebb játékok vannak náluk. Sokan vannak azon a véleményen mint te, hogy ha Aeria Games akkor byebye Bless, de nem tudom, hogy melyik kiadó lett volna jobb. Gamefroge? Trion? Nexon? Hát nem tudom.. Mindegyik ugyanolyan, és ezt mások is írták, hogy ha nem areia akkor melyik legyen?
Meglátjuk. Mondjuk azt nem vágom teljesen, hogy itt egy játék, Aeria fogja forgalmazni nálunk, de ettől függetlenül a Neowiz (akik fejlesztik) nem szólhatnak bele abba, hogy hé ember, ne legyen p2w a játékunk mert mi azt nem akarjuk?? tehát nem szabhatnak feltételeket a forgalmazónak?? Ezt elég nehezemre esik elhinni..
biztosan szabhatnak, mert ha p2w lesz azt is a készítőnek kell elkészíteni, új tárgyak esetleg stb :D viszont a forgalmazó simán meggyőzheti őket a $-jel utáni számokkal hogy miért is jobb ha úgy csinálják ahogy a forgalmazó szeretné :D
>.> Meglátjuk. Ha a p2w-re a készítők alapból vevőek akkor tök mindegy hogy melyik cég fogja forgalmazni.... Tehát még mindig nem tudunk semmit, nem biztos semmi se. Várjuk meg milyen lesz, aztán fröcsögjünk, én azt mondom. Utoljára szerkesztette: p2501, 2016.04.20. 23:00:21
Amúgy itt van néhány boss fight. Szerencsére gondolkozni is kell néha, nem csak ütni ütni a bosst...
Sziasztok!
Letöltöttem a játékot de sajnos az angol patchet nem tudom letölteni mert a letöltő link nem aktív. :-( https://storage.googleapis.com/blessenglishpatch/Bless English Patch.exe
Tudna valaki segíteni hogy honnan tudom letölteni az angol patchet?
Nem tudom, mert én nem játszottam vele, nem vettem acco-t stb, de facebookon van egy Bless hungary oldal, ahol szerintem tudni fogják a választ erre. Ott kéne megpróbálnod.
A Bless sajnos csak 2017 elején fog megjelenni, DE mi már egy "csiszolt" verziót kapunk: Az Aeria Games tesztelte a játékot, és a combattal nincs kibékűlve, ezt jelezte a Neowiznek, akik partnerek ebben, vagyis a combaton alakítani fognak mielőtt ide jönne hozzánk is a játék. Mi már ezt a verziót fogjuk megkapni + a hiányzó 2 új class és race is szerepelni fog már nálunk. Juhú.
+ érdekesség: Az Aeria Games egyessül a Gamigo AG céggel. (nem ismerem ezt a kiadót, de érdekesnek hangzik..) Több infó ITT Utoljára szerkesztette: p2501, 2016.05.31. 12:14:51
Szerzodestol fugg szerintem, hogy mekkora szabadsagot kap a forgalmazo. De meglatasom szerint a marketinget az uzemelteto szabhatja meg szabadon, es a fejleszto nem szol majd bele, de nyilvan eleve ugy valaszt a fejleszto, hogy az arculatba beleillik majd az elkepzelesuk, mert azert gondolom egy jonak igerkezo mmora sok kiado palyazik, es hat valasztani kell. Azert a p2w dolog is nem annyira egyertelmu. Kituno marketinges valasztasnak bizonyul a legtobb esetben, es azt ne felejtsuk el, hogy a jatekosok fizetik ki azt a sok penzt egy adott jatekban, tehat a jatekosok is igenylik, akkor valojaban mi is a rossz es kinek..? Nyilvan magyar ember szegeny ember, ezert huzza a szajat, hogy nem tud fizetni ugy, mint egy kulfoldi, de nezzuk meg pl Aiont, ami mar hany eve p2w, es mai napig kaszalnak annyit a GFesek vele, hogy siman megeri uzemeltetniuk, es meg mindig hosszutavra terveznek vele, pedig egy total idejet mult, unalmas, igen keves pozitivumot felmutato jatek, es ezzel az uzleti modellel meg megeri... Am szerintem az is kenyes kerdes, kinek mi szamit p2wnek. Vki mar BDOra is azt mondja, hogy p2w, vki meg Aionra sem mondja azt..:XD Engem nem zavar az, ha penzert elonyhoz jut vki a masikkal szemben, hiszen a vilagon mindenhol mindenben az elvez elonyoket, akinek vastagabb a brifkoja, es nem is ertem sokan miert hiszik azt, hogy egy mmoban mashogy kellene hogy legyen, csak azert, mert egy szamitogepes jatek. Kocsmaba is ha elmegy vki szorakozni, ott is az a fajta szorakozas is a vastagabb penztarcas embereknek kedvez, mint minden mas. Nyilvan a szegeny, fizetni nem tudo, vagy esetleg gazdag, de smucig emberek azt mondjak, hogy legyen mindenkinel egyenloseg(ami hulyeseg, mert a vilag nem igy mukodik sajna), a masik fele meg tesz ra, egy szolgaltatasnak masfajta szintjet veszi igenybe, fizet erte es akkor jol van...Szoval lehetne ezt boncolgatni, meglatasom szerint nem egyoldalu, egyertelmuen negativ vagy pozitiv dologrol van szo.
Megértem, hogy nekik is kell a pénz, jogosan, hiszen ez egy szolgáltatás blabla semmi nincs ingyen, senki nem dolgozik ingyen...És engem nem is zavar a cash-shop, de szerintem akkor is kell egy mérték, amin nem lépnek túl. Tehát ha costumök, szinezők, mountok, petek, egy két scroll ez-az van a shopban akkor az teljesen vállalható, amig ezek nem adnak jelentős előnyt másoknak (ilyen 1-5%-os buffok mondjuk premium potiból vagy kajából még nem tettek senkit legyőzhetetlenné..). De ha már jelentős előnyöket lehet szerezni pvp-ben vagy gearelődés terén akkor az már zavarna (pl ha ritka és drága dolgokat lehetne pénzért csak úgy megvenni, amíg mások mondjuk 1-2 hetet farmolnak, addig van aki ott azonnal megveszi... az gáz)... nem a pénz miatt, mert én nem tudom megvenni, hanem elvi kérdésből. És azt is elfogadom, hogy a fizetős játékos mindig előrébb lesz a free játékos előtt, de a kérdés az, hogy mekkora ez az előny. Ha simán behozható és nem olyan jelentős, akkor kit érdekel. Ha viszont van, aki 1 hónap alatt premiummal eljut oda, ahova a f2p mondjuk 3-4 hónap alatt tudna csak, az már tréé. :D
Az NA/EU régió kevésbé toleráns a P2w-nel szemben mint a koreaiak. Egész más "kultúra" a kettő (vagy három-négy-sok). Az amerikaiak ugyan toleránsabbak és szeretnek fizetni a "fontos emberek", de azért nagy tömegek elutasítják az ilyen kényszerített pénzbefektetést. Élő példája volt az utóbbi évek MMO termései és mondjuk a BDO. A többség a jól bevált gyakorlatnak megfelelően a F2P oldal felé mozdult, ami majdnem minden esetben nyitott volt a p2w fele tele gusztustalan igazságtalan mikrotranzakciós rendszeren elérhetú valós előnyt adó itemekkel. Amikor "ínség" volt és alig jött új MMo, akkor elég sikeresek lehettek ezek. A Trion elég szerencsésen helyezkedett az Archeage játékkal. Kb semmi értelmes MMo nem volt abban az időben, csak pár régebbi. EMellett a játék jó és a kapzsiköcsögvállalat effekt is lassan indult be (bár a kezdetektől látható volt arra mozdulnak). Mivel a járék azért elég jó és nem volt versenytárs, így eléggé megtapadt. persze jöttek az újabb és újabb szerencsejátékon és pénzen alapuló "fejlesztések" és rengetegen elhagyták a játékot, de azért pénzügyileg nagyon is jövdelmező a mai napig. A késve érkező újabbak nem lettek olyan sikeresek. Ennek lehet az is az oka, hog yvalóban nem igazán tettek le semmit az asztalra (szimplán szar játékok), vagy nem igazán ügyeltek a lokalizációra és olyat kaptunk ami elmegy Ázsiában, de minimum fura nálunk (anime stílus, tipikus túlzó effektek, villódzások, hatalmas fegyverek, nomeg női karakterek szép nagy me... szemekkel. :)) Szerintem a pénzügyi modellen nagyobb volt a súly a bukások tényezői mögött. F2p-nek nevezett rendszerek amik ugyanazt adták mint az előzőek és rohadtul kilógott a lóláb, hogy p2w szemét az egész. A másik ami esetleg sikeres, de elégf rétegjáték, mert a PvE tartalom gyengécske és nem igazán a csapatjáték az erőssége (1v1 erősebb hangsúlyt kap). Aztán jött a BDO a Daum kezelésével. Elég ügyesen adagolták az infókat, jól is helyezkedtek és MÁST adtak. Lezárták az összes pénzes ügyeskedési lehetőséget, nincs helye a jó itemek kamu áron vagy levélben átpasszolásának és NEM F2P. Fix ár és korlátozott fizetős tartalmak. Előny ugyan van, de veszett gyorsan bele lehet ütközni a pénzes előnyök plafonjába. Emellett ugyanúgy szét kell grindelned a beled az előnyökkel is mint anélkül hogy valamit is kapj. A BDO sikere ennek az "új" (vagyis eddig a sikertelenségek miatt nem preferált) üzleti modellnek köszönhető. Valljuk be a kezdeti verzió ugyan szép és csillogó volt, de rengeteg dologban ugyanaz vag ykevesebb volt mint a versenytársai: a PvP satnyább, nincs nagyobb csoport/raid, party buffolás egyedi targetra szar/nem működik, minden ami nem szörny farm másodlagos/haszontalan (alig termel jövedelmet, 1000 kalóriányi elégetett energia agymunkára termel 10 kalóriányi agyatlan klikkelésnyi jövedelmet). Ennek ellenére szép és jó vele játszani, de önmagában a tartalom édeskevés lett volna a váltásra más MMO-ról. Az embereknek a töke tele volt már a kamu f2p szarokkal amik korlátlan p2w-pénzbefektetős igazságtalan rendszerek. Ja, meg épp akkor adták ki amikor más "nagyok" még nem jöttek ki az új nagy dobásaikkal. Az Overwatch se zavart be a kritikus időszakban, a többi újabb MMO is le van maradva pár hónappal. Ügyes, nagyon ügyes.... Utoljára szerkesztette: mikromanus, 2016.07.14. 09:58:44
" Ennek ellenére szép és jó vele játszani, de önmagában a tartalom édeskevés lett volna a váltásra más MMO-ról. Az embereknek a töke tele volt már a kamu f2p szarokkal amik korlátlan p2w-pénzbefektetős igazságtalan rendszerek. Ja, meg épp akkor adták ki amikor más "nagyok" még nem jöttek ki az új nagy dobásaikkal. Az Overwatch se zavart be a kritikus időszakban, a többi újabb MMO is le van maradva pár hónappal. Ügyes, nagyon ügyes...." Eloszor is messze BDOnak van a legnagyobb end game tartalma az elmult idoszakban kijott mmok kozul, masodszor a pvp is a regi L2 styelt utanozza, ami szinten onmagaban elorebbvalo nagyon sok pvps egyeb tartalomtol, harmadszor pedig "a tobbi ujabb mmo is le van maradva", "Ja, meg épp akkor adták ki amikor más "nagyok" még nem jöttek ki az új nagy dobásaikkal". A BDO az egyik legfejlettebb rendszerrel rendelkezik, tehat itt mostanaban johetnek ujabb mmok, lathataron, fejlesztesi stadiumban sincsen hasonlo jelenleg, ami felvehetne a versenyt vele, esetleg Bless, masik meg, hogy BDO volt az egyik legnagyobb nev, es mar kijott:) Tobbi mind kisebb lesz tole. Aztan majd meglatjuk, hosszutavon mennyire fog mukodni, tovabbra is ilyen elkepeszto tempoban mennek-e majd a fejlesztesek stb stb...Viszont itt a Blessnel ugye meg rengeteg kerdojel van, es szep es jonak tunik, de hat mennyi ilyen volt mar az elmult evekben atya isten...Meg az altalam nagyon vart B&S is bukas volt szamomra, pedig az volt mindenem elotte, es a vegen egy kevesebbre tartott BDO lett a befuto:D Blessben azert valamennyire bizom, bar BDOval meg nagyon sokaig szeretnek gamelni, de jo az, ha van valasztek, jot tesz a versenynek:)
No igen, grafikailag fejlett a BDO, meg nagyon jó ez a kombó rendszer meg a non targeting is. A zárt trade rendszer ugyan "fura", de ha ez az ára a p2w és nyerészkedők visszaszorításának, akkor bőven belefér. Az endgame PvP ugyan jó, de azon felül a többi PvP lehetőség szegényes és korlátozott. Elég erőteljesen a "Kevésbé vérszomjas" rétegnek akarnak kedvezni, ami valamilyen szinten érthető, mert ők vannak többen. A nagy büdös "PvP lyuk" a rendszer kellős közepén viszont gáz. A fantasztikus endgame meg szép-szép, de a bárányka generátor patchek, a kicsit kései pvp content (siege és node warok) kiszelektálták a PvP közösség jelentős részét. Nincs PvP 90 napig = váltás. Nem mindenki olyan türelmes és solo vagy PvE grind-re alkalmas a békeidőkben mint mások (pl én). Jelenleg az endgame tartalmak/eventek nincsenek "feltöltve" és erre esély sincs. Nincs elég versengő guild hogy minden területre kettő, vagy több jusson a node warokon. A patch előtti upgrade item drop meg rövid úton szétszakította a mezőnyt. Akinek nem volt többszáz millája hogy elég tartalékot halmozzon fel az leszakadozott. Akinek elég erőforrása volt és időben felvásárolt elég shardot az meg 8-15%-kal több AP-DP-t simán összeszedett, de inkább többet. Az anyag elfogyott és csak lassan csörgedezik a rendszerbe. A felzárkózás lassú. Emellé jön az, hogy már bőven azon a szinten vagyunk ahol a fejlesztés gusztustalan. Ez már a 12 egy tucat koreai baromság. Gamble simulator. Fejleszteni akarsz? Ötször gyengébb itemet kapsz vissza, egyszer erősebbet, de feljebb szarabb lesz az arány. Összesítve?: kényszerítve vagy a szerencsejátékra és az esetek többségében a jutalmad az hogy szarabb helyzetben leszel mint előtte. Accessory, 17 feletti armorok és fegyverek? Ugyanaz. Bukta = -1 enchant szint vagy törés. A fejlett rendszer meg kimerült a jól pörgő solo harcokban, értelmesebb targetingben és kevésbé "broken" kaszt egyensúlyban. Jó ez, csak kevés. A végcél a hatalmas PvP, csak nincs raid és nagyob group koordinációs lehetőség, a buffolás is zsenge vagy nem létező. Ja, meg a PvP tömeg kicsit megtépázott mára. A mostani guildemben jó, mert eléggé elvetemült fanatikusokkal vagyok körülvlve, de a guildek többsége bőven nem versenyképes bármilyen komolyabb "nagyobb" PvP-ben. Szövetkezni lehet, de akkor se vagyunk elegen. A Merge meg, eh... erősen kétséges.
A "korábbi" elavult MMO-k meg nem azért néptelenednek el, mert elavultak, vagy szar a grafika, hanem mert fos a helyi terjesztő. Azaz a lenyúláson kívül sok mindenhez nem ért. De egyes játékok így is túlélnek, mert azért a rendszer maga a pénzes interfészen kívül Jó. Vagy nagy a múltja és nehezen döglik ki, mert a népek nehezen váltanak, ha sok a haver valahol vagy megszokták a havi fizetést a Cégnek. :)
Grafikailag a Bless versenyképes, de a harcrendszerre/PvP-re volt némi panasz a tesztelők oldaláról. Azt hiszem ezen csiszolnak most egy kicsit. Kinézetre, hangulatra rendben van a játék. Jó lenne, ha jó játék érkezne hozzánk. Talán a többi kiadó is picit összevakarja magát és többet tesz a játékosokért. Eddig a sikeresebbek erre nem voltak rászorítva. A BDO és Daum mondjuk elég baráti szerintem. Kevesebb az infó, de jobb a tartalom és valóban úgy tűnik van hatása a visszajelzéseinknek.
"...Eloszor is messze BDOnak van a legnagyobb end game tartalma az elmult idoszakban kijott mmok kozul.." Ezen azért hangosan felröhögtem. Elnézést. Helyi gazdálkodóknak készítettek egy gazdálkodó játékot. :)) Utoljára szerkesztette: Running, 2016.07.15. 11:32:09
A farmville a GM-ek saját bevallása szerint (hivatalosan) másodrangú az agyatlan mob farm bevétele mögött. . Az endgame kicsit kérdéses, mert nincs valós lvl korlát, így sose lesz vége az útnak. Az ilyen hosszabb távú céloknál a guildes mókák szerepelnek, mint a terrorizáljuk nagy csoportban a másik guildet, vagy a node war és a Siege. A node war "élesben" vasárnap indul. Csak kicsit már töketlen ez a rendszer. Nincs PvP halálnál semmi bukás, csak ha nem szervezett háború, akkor a támadó veszít karmát. ha nyer ha veszít.. mindenképp veszít. Eddig volt GvG lehetőség, de most azt is visszanyesték. Csak és kizárólag olyan guild ellen lehet háborúba lépni, aki harcolt előtte a node warokban. Nincsenek frakciók, így a konfliktusok elég alacsony szinten ketyegnek... No jó. Amikor 4 guild van kb 24 órában háborúban velünk, akkor annyira ez nem alacsony, de mi bevállaltan PvP guild vagyunk és eleget tettünk azért, hogy odafigyeljenek ránk :)
Milyen a PvP a Blessben? Vannak oldalak/nemzetek ahova tartoznak a karakterek, vagy mindenki barátságos és békés és a harc és pvp csak a gonosztevők aljasságának ritka gyümölcse?
Kevesebbet kene akkor szivnod :D De mondjuk akkor az elmult 1 evbol mondj egyetlen cimet is, amiben tobb a tartalom pls! Kapalassal meg hasonlo baromsagokkal nem kell jonni, azt en sem szamolom..:D
Mikromanus: Az, h ideiglenesen, mig allitgatjak a dolgokat, kivettek vmit, attol azt meg visszateszik es a jatek resze, warok, siegek, gvgk napi 24 oras funt jelentenek kieges es unalom nelkul, hiszen egy mmoban egyedul a pvp az, amiben van kihivas, es az van boven....Vannak emberek, akik pve herok, de ok nagyon ritka esetben szoktak evekig jatszani 1-1 mmoval, mig a pvpsek azok nagyon sokaig is, ha jo a pvp end game, es BDOban ez meg is van, es remeljuk Blessben is meg lesz! Azt tudom, h kombat rendszeren finomhangolnak, mert gyatra volt, ami nem baj, csak idoben javitsanak mindent, es nekunk mar ne kelljen szembesulni a fogyatekossagokkal. Remelem nem lesz 2 frakcio, bar oszinten szolva nem olvastam semmit utana, mert akkor bukta lesz az egesz alapbol sajna. Tenyleg am, aki vagja a pvp rendszert Blessben, az alapokat elmeselhetne vagy linkelhetne forrast pls.
Fogalmam sincs, 2014.03. hó óta ESO-zok, mert azóta nem jött ki jobb játék ebben a kategóriában, vagy nincs jobb a piacon, habár azt hozzátenném, hogy ez nem feltétlen az ESO érdeme, inkább a többi szarabb. :)))) Bless-t én is várom, de nem kedvelem a f2p játékokat, mert hajlamosak elbaszni mindenfélével, amit leírtatok, ezen kívül is szar lehet még 10 egyéb szempontból, de majd kiderül élesben, mit alkottak. Black Desert-re is kíváncsi voltam, de aztán a a videók meggyőztek, hogy öreg vagyok én már ehhez a csilli-villi tömeg grindhez, rázkódó kamerával. Már a videót nézve is megfájdul a fejem 2 perc után, meg az sem segített, hogy a csapattársaim is csak kiröhögtek, hogy mit akarok én ettől a játéktól. :P Páran mondjuk kipróbálták, akiket ismertem, de sírva menekültek vissza 1 hónap után az unalmas, középszerű ESO-hoz.
A villódzást és effektháborút azért picit visszább lehet venni. Vagy lehet csak wizardnak alkalomhoz illőek az animációi és nem zavaró. A szemfosató hülyeségek szerencsére vag ykimaradtak, vagy kikapcsoltam az ellen effektjeinek egyszerüsítésével talán. A PvP az BDO-ban a node war és a siege. A többi jobb volt patch előtt, de azóta totál szétzilálódott az amúgy se túl népes PvP-s tábor is és a "zergek" is. OWpVP és a guild warok inkább csak gank festek. Ritka a komoylabb összecsapás. Inkább csak az van, hog yaz egyik oldal 3x annyi játékossal hátbatámadja a másik felet, meg sniperkedik 3v1-ben a közeli resurrection pontokon vagy a városhatárokon a rejtő levél gúnyában (abban nem látszik a neve és hogy hova tartozik guild alapján). Jobb PvP? Lehet mondani rosszat a játékról, meg ósdi, meg pénzéhes szar a kiadó, de az Archeage-nek például klasszisokkal jobb a PvP-je. Vagyis jobban ösztönöz a harcokra és normális csapatjátékra ad lehetőséget minden "méretben". Balanszban jobb a BDO, meg az irányítás is sokkal jobb, de nagyon mély sebeket ütüttek a PvP-n... Blade and Soul i állítólag jó, de az szerintem inkább kisebb méretű PvP szinten, meg kicsit nekem keleties.
Nagyon én se néztem utána, de Blessben két frakció van igen (én ennek pl csak örülök mert annak idején Aion-ban tört szerón nagyon jó volt a két frakciós pvp, mer tott egyensúlyban volt a két oldal. Tudom officialon az elyos nagyon többségben volt sé az úgy már szar, de itt remélem nem lesz ilyesmi). Elvileg lesznek siegek, olyan várak amiket guildek foglalhatnak be, területek és azokért harcolni lehet. Lesznek küldetések amik majd a másik frakció területére szólnak, gondolom ilyen ölj meg ennyi és ennyi enemit. Meg persze bármikor átmehetsz és leölhetsz bárkit aki épp találsz. Nyílván berkanak majd valami lvl korlátot is (gondolom) hogy a max szintű ne ölj ele a lvl 10-est... akkor RvR, 100vs100 ami egy adott mappon történék (aréna jelelgű). Ilyenekről olvasgattam, de van valahol erről egy részletesebb leírás, majd megkeresem.. T.T
Embere valogatja, en meg ismerek olyan embert is, aki pl wowozott, pedig az is ritka fosadek, vagy cabal 2 stb stb..., de azok, akik visszamennek 1-2 honap utan az elozo jatekukhoz, azok tobbnyire a megszokas rabjai, persze nem mind, van akinek egyszeruen az izlese nem annyira igenyes az ujdonsagok fele, de a java az nem kepes a megszokottat elengedi. Ha pl azok a cimbijeid elobb BDOval jatszottak volna, aztan tesot probaltak volna ki 1-2 honapra, valoszinuleg forditva is ugyaz lett volna a masik jatek javara, ez ismeros jelenseg, de itt ehhez mar nem sok koze van a jatekna a tenyleges "tudasahoz". Amugy nem tudom hany eves agy, de en mindjart 35, ha visszaszamolok akkor mar a 12-ik evemet kezdem mmoval, es baromira nem tartom magamat oregnek ahhoz, hogy egy igenyesen kinezo, es mindenfele funnal megpakolt szorakoztato mmoval jatszak ! :) Az teny, hogy a grafikaja messze a legjobb a piacon jelenleg, az effektek semmivel sem durvabbak, csilli-villibbek mint akarmelyik jatekban, sot, inkabb majdnem visszafogott is, a szinek villodzasa az meg jelentoseggel bir, minden szin mast jelez. Annyi, hogy sokaknak furcsa game(elso 3 nekifutasra nekem is az volt!!) mert mindenben amiben csak lehet, a valosagot probalja utanozni, amennyire csak egy mmo ezt megengedheti. Szerintem ezzel nincsen baj, en szeretem a csillodzo 10 meteres kalapacsokkal szaladgalo pockokat is, semmi bajom veluk, de ezzel a realisztikusabb vilaggal is teljesen kibekultem.:) Blessre kivancsi leszek, mert ahogy elnezem, ennek a grafikaja mar megkozeliti BDOet, es kivancsi leszek hogy milyen tartalmmal toltik fel ezt a szep kulsot.
Elképzelés és szavak szintjén nem olyan rossz ez. Kivéve, hogy "csak" az ellen frakciót zúzhatod. Nincs semmi bűnözés???
Meg ez is. A környezet és hangulat hozza az elvártat. karakterekben és animációban picit azért lehet finomítani. Kicsit gördülékenyebbnek kellene lennie vagy nem is tudom pontosan. Lassúcska? Utoljára szerkesztette: mikromanus, 2016.07.15. 13:52:58