No igen, grafikailag fejlett a BDO, meg nagyon jó ez a kombó rendszer meg a non targeting is. A zárt trade rendszer ugyan "fura", de ha ez az ára a p2w és nyerészkedők visszaszorításának, akkor bőven belefér. Az endgame PvP ugyan jó, de azon felül a többi PvP lehetőség szegényes és korlátozott. Elég erőteljesen a "Kevésbé vérszomjas" rétegnek akarnak kedvezni, ami valamilyen szinten érthető, mert ők vannak többen. A nagy büdös "PvP lyuk" a rendszer kellős közepén viszont gáz. A fantasztikus endgame meg szép-szép, de a bárányka generátor patchek, a kicsit kései pvp content (siege és node warok) kiszelektálták a PvP közösség jelentős részét. Nincs PvP 90 napig = váltás. Nem mindenki olyan türelmes és solo vagy PvE grind-re alkalmas a békeidőkben mint mások (pl én). Jelenleg az endgame tartalmak/eventek nincsenek "feltöltve" és erre esély sincs. Nincs elég versengő guild hogy minden területre kettő, vagy több jusson a node warokon. A patch előtti upgrade item drop meg rövid úton szétszakította a mezőnyt. Akinek nem volt többszáz millája hogy elég tartalékot halmozzon fel az leszakadozott. Akinek elég erőforrása volt és időben felvásárolt elég shardot az meg 8-15%-kal több AP-DP-t simán összeszedett, de inkább többet. Az anyag elfogyott és csak lassan csörgedezik a rendszerbe. A felzárkózás lassú. Emellé jön az, hogy már bőven azon a szinten vagyunk ahol a fejlesztés gusztustalan. Ez már a 12 egy tucat koreai baromság. Gamble simulator. Fejleszteni akarsz? Ötször gyengébb itemet kapsz vissza, egyszer erősebbet, de feljebb szarabb lesz az arány. Összesítve?: kényszerítve vagy a szerencsejátékra és az esetek többségében a jutalmad az hogy szarabb helyzetben leszel mint előtte. Accessory, 17 feletti armorok és fegyverek? Ugyanaz. Bukta = -1 enchant szint vagy törés.
A fejlett rendszer meg kimerült a jól pörgő solo harcokban, értelmesebb targetingben és kevésbé "broken" kaszt egyensúlyban. Jó ez, csak kevés. A végcél a hatalmas PvP, csak nincs raid és nagyob group koordinációs lehetőség, a buffolás is zsenge vagy nem létező. Ja, meg a PvP tömeg kicsit megtépázott mára. A mostani guildemben jó, mert eléggé elvetemült fanatikusokkal vagyok körülvlve, de a guildek többsége bőven nem versenyképes bármilyen komolyabb "nagyobb" PvP-ben. Szövetkezni lehet, de akkor se vagyunk elegen. A Merge meg, eh... erősen kétséges.
A "korábbi" elavult MMO-k meg nem azért néptelenednek el, mert elavultak, vagy szar a grafika, hanem mert fos a helyi terjesztő. Azaz a lenyúláson kívül sok mindenhez nem ért. De egyes játékok így is túlélnek, mert azért a rendszer maga a pénzes interfészen kívül Jó. Vagy nagy a múltja és nehezen döglik ki, mert a népek nehezen váltanak, ha sok a haver valahol vagy megszokták a havi fizetést a Cégnek. :)
Grafikailag a Bless versenyképes, de a harcrendszerre/PvP-re volt némi panasz a tesztelők oldaláról. Azt hiszem ezen csiszolnak most egy kicsit. Kinézetre, hangulatra rendben van a játék. Jó lenne, ha jó játék érkezne hozzánk. Talán a többi kiadó is picit összevakarja magát és többet tesz a játékosokért. Eddig a sikeresebbek erre nem voltak rászorítva. A BDO és Daum mondjuk elég baráti szerintem. Kevesebb az infó, de jobb a tartalom és valóban úgy tűnik van hatása a visszajelzéseinknek.