Az NA/EU régió kevésbé toleráns a P2w-nel szemben mint a koreaiak. Egész más "kultúra" a kettő (vagy három-négy-sok). Az amerikaiak ugyan toleránsabbak és szeretnek fizetni a "fontos emberek", de azért nagy tömegek elutasítják az ilyen kényszerített pénzbefektetést. Élő példája volt az utóbbi évek MMO termései és mondjuk a BDO. A többség a jól bevált gyakorlatnak megfelelően a F2P oldal felé mozdult, ami majdnem minden esetben nyitott volt a p2w fele tele gusztustalan igazságtalan mikrotranzakciós rendszeren elérhetú valós előnyt adó itemekkel. Amikor "ínség" volt és alig jött új MMo, akkor elég sikeresek lehettek ezek. A Trion elég szerencsésen helyezkedett az Archeage játékkal. Kb semmi értelmes MMo nem volt abban az időben, csak pár régebbi. EMellett a játék jó és a kapzsiköcsögvállalat effekt is lassan indult be (bár a kezdetektől látható volt arra mozdulnak). Mivel a járék azért elég jó és nem volt versenytárs, így eléggé megtapadt. persze jöttek az újabb és újabb szerencsejátékon és pénzen alapuló "fejlesztések" és rengetegen elhagyták a játékot, de azért pénzügyileg nagyon is jövdelmező a mai napig. A késve érkező újabbak nem lettek olyan sikeresek. Ennek lehet az is az oka, hog yvalóban nem igazán tettek le semmit az asztalra (szimplán szar játékok), vagy nem igazán ügyeltek a lokalizációra és olyat kaptunk ami elmegy Ázsiában, de minimum fura nálunk (anime stílus, tipikus túlzó effektek, villódzások, hatalmas fegyverek, nomeg női karakterek szép nagy me... szemekkel. :)) Szerintem a pénzügyi modellen nagyobb volt a súly a bukások tényezői mögött. F2p-nek nevezett rendszerek amik ugyanazt adták mint az előzőek és rohadtul kilógott a lóláb, hogy p2w szemét az egész. A másik ami esetleg sikeres, de elégf rétegjáték, mert a PvE tartalom gyengécske és nem igazán a csapatjáték az erőssége (1v1 erősebb hangsúlyt kap).
Aztán jött a BDO a Daum kezelésével. Elég ügyesen adagolták az infókat, jól is helyezkedtek és MÁST adtak. Lezárták az összes pénzes ügyeskedési lehetőséget, nincs helye a jó itemek kamu áron vagy levélben átpasszolásának és NEM F2P. Fix ár és korlátozott fizetős tartalmak. Előny ugyan van, de veszett gyorsan bele lehet ütközni a pénzes előnyök plafonjába. Emellett ugyanúgy szét kell grindelned a beled az előnyökkel is mint anélkül hogy valamit is kapj. A BDO sikere ennek az "új" (vagyis eddig a sikertelenségek miatt nem preferált) üzleti modellnek köszönhető. Valljuk be a kezdeti verzió ugyan szép és csillogó volt, de rengeteg dologban ugyanaz vag ykevesebb volt mint a versenytársai: a PvP satnyább, nincs nagyobb csoport/raid, party buffolás egyedi targetra szar/nem működik, minden ami nem szörny farm másodlagos/haszontalan (alig termel jövedelmet, 1000 kalóriányi elégetett energia agymunkára termel 10 kalóriányi agyatlan klikkelésnyi jövedelmet). Ennek ellenére szép és jó vele játszani, de önmagában a tartalom édeskevés lett volna a váltásra más MMO-ról. Az embereknek a töke tele volt már a kamu f2p szarokkal amik korlátlan p2w-pénzbefektetős igazságtalan rendszerek. Ja, meg épp akkor adták ki amikor más "nagyok" még nem jöttek ki az új nagy dobásaikkal. Az Overwatch se zavart be a kritikus időszakban, a többi újabb MMO is le van maradva pár hónappal. Ügyes, nagyon ügyes....