Belem jottek oldalrol varosban 110el, csontreszegen (2.8 ezrelek). Inkabb vezessen a robot, mint ilyen f@szparaszt alkoholistak. Gyerek nagyobb biztonsagban van, ha csak robotok vezetnek.
Ez az auto kb fele akkora mint a jelenlegi tipikus auto, vagyis ketszer annyi fer el beloluk az utakon, ez mar mindjart csokkenti a dugokat. A parkolast tobb modon is konnyiti. Kisebb az auto, tobb fer el belole. Ezenkivul egy automata autonal az emberek kiszallnak a celnal, es utanna az auto azt csinal magaval amit akar. Akar tobb kilometer tavolsagra is eltavolodhat, szelsoseges esetben, haza is mehet, vagy akar a forgalomban maradhat (feltetelezve, hogy egy kisteljesitmenyu elektromos autorol van szo, ami nem okoz zajt, legszennyezest, es kb tized annyit fogyaszt, mint egy belsoegesu auto), es koroz a cel korul. Ja es egy ember nelkuli auto, eleve kisebb parkolohelyet igenyel, mert nem kell ajtot nyitni.
Amíg egy ember üldögél egy kocsiban a közlekedési dugókat nem oldja meg semmi. Azt egy jól szervezett közösségi közlekedési rendszer tudja csak megoldani, de csak ha elég olcsón lehet használni. A parkolási problémákat meg csak az, ha kevesebb kocsi álldogál az utcán. Ha köteleznék minden új ház építõjét a lakások számához illõ garázskapacitás megépítésére, és a régi házakhoz is építtetni kéne, sokkal kisebb lenne a parkolási gond.
Egy kicsit tenyleg komolytalanul nezki, de ha megoldja a jelenlegi kozlekedesi oruletet, a legszennyezest, dugokat, baleseteket, parkolasi problemakat, akkor nem szamit.
Ha a statisztikái jobbak, mint az emberi söfõré, akkor akárhogy is nézzük biztonságosabb, ha roszabb, akkor meg kuka a projekt, legalábbis erõsen átgondolandó. Ehhez meg le kell menni a sok prototípusnak sok km-t és kiderül. Szerintem simán kiderülhet, hogy biztonságosabb és akkor tök feleslegesen barmozol. A számok beszélnek úgyis, nem a szubjektív vélemény.
jó nagy barom az, aki majd a gyerekével csak ücsörög a hátsó ülésen, lesz ami lesz. egy ilyen ocsmány szarban, ami azon kívül, hogy gazdaságosan parkolható, semmire sem jó.
Ami azt illeti, úgy sem a hétköznapi autóhasználók körében fog elterjedni elõször. Viszont a hivatásos sofõrök hamarosan nézhetnek új foglalkozás után. Egy automata kocsivezetõi rendszernek nem kell fizetés, adót, nyugdíj- és egészségügyi-hozzájárulást sem kell fizetni, és és nem kell pihenõidõ sem. 7/24-ben vezethet, ami már magában is nagy megtakarítás.
Ezen gondolkodtam hogy is hívták a Total Recall ban a taxi-t :) De ennek ellenére több értelme van mint a jelenlegi autó forgalmazási-használati rendszernek! Ja és biztonságosabbak és környezet kímélõbbek.
...és így történt hogy K.I.T.T. helyett a Johnny taxi vált valósággá. Persze Johnny nélkül.
De annak meg elég jó! Én nagyon szívesen látnék csupa ilyeneket a buszok meg a sok millió autó helyett. A parkolókat is beleértve. Vissza az emberiségnek a parkolónak használt területeket! (amiken az 'életük' 99 százalékában rohadnak az autók és csak a helyet foglalják)
Ez így csak egy réteget érint: "17-25 éves fiúk", azok meg majd találnak más "státusszimbólumot" vagy mit, ha évtizedek múlva változik a gondolkodásmód, mindenki másnak tökéletesen megfelelne egy rendelhetõ robotautó.
A kocsi státsuszimbólum, ha nincs kocsid nem vagy senki. Kérdezzétek csak meg a csajokat! Szomorú ez a hozzáállás, de igaz, úgy értve elterjedt.
Szal mi is ez a kocsi? Hát alternativ tömegközlekedési eszköz. Taxisok kezdhetik nézegetni a hirdetéseket az átképzésekre. Ennyi, de nem több.
oh majd elfelejtettem, hogy elfelejthetjük az iszik vagy vezet megkötést. Már csak ezért jár a plusz pont. :DD
Alapvetõen egyetértek veled. Tesla szintû elektromos kocsik azért jobban felkeltik a figyelmet.
"nem gondolja, hogy a jövõben az emberek jármûveket akarnak majd birtokolni. Ez az ember vajon melyik naprendszerben/galaxisban él?!?! Az egész autóipart ez tartja el.." Itt azzal értek egyet, hogy az autó birtoklása lassan nyûg az embereknek. Többféle autótulajdonos van. Városiak, akiknek ez csak használati eszköz, a parkolása, szervizelése, maga a vezetés is nyûg. Nekik bõven elég ha a telójukon megrendelik a kocsit, odagurul a lakás elé és elviszi õket ahova kell. Vidékiek akiknek csak azért van autójuk mert szar a tömegközlekedés és azért néha kellene kocsi. Tipikus 10 éves kocsi 60000 km-el esete. Ha összeadjuk a kocsi részleteit, biztosítást, benzint, szervizeket simán kijöhet olyan taxiár km-re vetítve hogy ihaj. Akkor azért el lehet gondolkodni minek autót venni. Azok meg akik munkaautónak, vagy sportkocsinak használják, úgyis teljesen más kategóriában gondolkodnak és vagy munkaeszközként vagy játékszerként gondolnak rá.
Szerintem ez jó irány. Biztonság, környezetvédelem, költségcsökkentés szempontjából mindenképp.
Szerintem az óriási baklövés a google részérõl: betenni egy ilyen autót a cukros/nyálas barbie kategóriába annyit jelent, hogy még évtizedekig nem fogják komolyan venni az ilyen technikákat. Pedig nagyon kellenének, az emberek 90%-a gyakorlatilag alkalmatlan autóvezetésre.
Az elektromos autókat sem kezdték elismerni addig, amíg olyanokat csináltak, mint a magyar "puli" vagy hogy is hívják...
"nem gondolja, hogy a jövõben az emberek jármûveket akarnak majd birtokolni." Ez az ember vajon melyik naprendszerben/galaxisban él?!?! Az egész autóipart ez tartja el...
"A jármû elindításához elegendõ egyetlen gombot lenyomni." Ez megint egy orbitális baromság: ennek nyilván akkor van értelme, ha kényelmesen, mondjuk egy tableten viszem be a célt, mondjuk google maps-en... Egy gomb... Ekkora baromságot!!!