Végülis nem egy rossz taktika, ha csinálsz egy ekkora (81es) térképet, vállalod, hogy a 9 Tileon minden nagyon szép és szuper lesz, de magadod az esélyt, hogy a modderek "kinyissák", viszont az ebből adódó gondoknál már moshatod kezeid, hiszen te 3x3-ra fejlesztettél. :D Biztos, hogy kellett ez a limit, hogy sokkal többen játszhassanak, de szerintem megcsinálhatták volna úgy is, hogy a tékép maga 3x3 és a külső - alapból használhatatlan - részek nincsenek is.
Nem láttam még olyan játékost, aki jó néven vette volna, hogy akármilyen játékban a pálya 90%-a nem játszható. Különös dolog nem számolni ezzel, meg a modderekkel. Talán nem kellett volna akkora nagy térképet gyártani a 9 Tile-hoz.
MOndjuk azért azt is tegyük hozzá, hogy a fejlesztők eredetileg nem számoltak ekkora tile mennyiséggel, a játék alapvetően nem erre lett fejlesztve. Az akkor hatalmasat bukott Simcity-hez képest már az alapjáték 9 Tile-ja is bőven jónak számított, így tehát nem meglepő, hogy a modokkal feltolt méretek miatt az egyébként nem erre kitalált engine megfekteti a gépet és a játékot. Én inkább abban látom a problémát, hogy a Cities Skylines 2 fejlesztése helyett, -ahol már javítani lehetne ezeket a limitációkat-, kb. az idők végezetéig DLC-zni fognak... Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.06.25. 11:12:15
A 81 tile nálam majdnem teljesen megeszi a 16 giga memóriát, meg a 8 gigát a videókártyából... Gondolom a a notsouniquebildings mod miatt. Érdekes, hogy amikor a mostani kb 60%-a volt a városom, 800.000 lakó volt, most, h sokat bővítettem, és be is költöztek, csak 580.000. Jól gondolom, hogy a fák is beleszámítanak az object limitbe? Szóval a várost körülvevő táj díszítésével a város méretét csökkentem?
Ja, úgy tényleg hamar meg van, csak nagyon lehangoló tud lenni a síkvidék, virtuálisan is. Érdekes, nálam nagyon ritka az erdőtűz, de ha jól emlékszem, az utak megállítják. Talán érdemes olcsó földutakkal szektorokat húzni.
Én egyszerűen kettéválasztottam a térképet egy nagy folyóval, illetve tettem le autópályát. Utána úgy is tudom még építeni. A növényzettel van a baj, hiszen hiába akarnék zöld övezetet, ha kigyullad egy ház, s rögtön "városi erdőtűz" alakul ki :(
Nekem már 12 ezerrel sikerült, a Jungfrau térképen. Egyszerűen nincs hely autópályára, vasútra, vagy nagyon rondán mutatna, a kis utakon meg seperc alatt bedugul a forgalom. Egyszer próbáltam én is saját térképet, aztán rájöttem, ez nem az én műfajom, rengeteget kell szöszölni, hogy élethű, szépen kidolgozott domborzatot kapjak, mérhetetlen sok szabadidő kellene hozzá, inkább válogatok a workshopból. A minél jobban beépíthető térképről már rég letettem, a Borg kolléga által vázolt problémák miatt.
Nekem már 25 ezres városnál előjön. A héten már harmadjára kezdem előlről az egészet, mert mindig volt egy jobb ötletem. Most úgy döntöttem önállóan térképet készítek, ami minél jobban beépíthető legyen. Gondoltam a zajcsökkentésre telerakom az egészet fával. Aztán rá kellett jönnöm, hogy rossz döntés. Ugyanis, ha keletkezik véletlen egy tűz, akkor a fél térképet letarolja... :(
....arról nem is beszélve, hogy még mindig nem jöttem rá, hogy hogyan tudnék nagy várost létrehozni, mert a 75 ezret még módokkal se tudtam eddig túllépni.
Arra mi a megoldás, ha mindig az a probléma a kereskedelmi zónában, hogy "túl kevés az áru"?
Ez most pont úgy hangzott, mint mikor egy 80 éves ecseteli az öregkor "szépségeit". :D Talán két év múlva lesznek ekkora városaim, addig hátha kijön erre is patch. Ha meg nem, akkor játszottam vele egy jót, vagy kezdek új városokat. Így is az egyik örök kedvenc, minden hibája ellenére. Mivel abszolút nem értek hozzá, ezért nyugodt szívvel teszem fel az ilyenkor kötelező idióta kérdést: nem lehetett volna megoldani, hogy ezeket a limiteket menüben állíthassuk, kinek mit bír a gépe alapon? Vagy túl sok fejlesztői pluszmunka lett volna, új problémák tömkelegével? Netán nem is tudtak erről, mert nem volt teszt?
Már fél milliónál is gondokat okoz az agent limit, csak max nem olyan feltűnő még. Csak egykét anomáliába fut bele az ember.
Aztán később jönnek a death wavek, crime wavek, sick wavek, mert nem tud elég service vehicle spawnolni. A 16k-s vehicle limit az első, és legkönnyebben elérhető. Kevés lesz a forgalom, vagy a tömegközlekedésed nem spawnol ahogy kellene, vagy a goods truckok tűnnek el, és reklamál mindig valaki valamiért.
Később nem tudsz új utat, sínt letenni, mert a net nodeok meg segmentek maxon vannak.
Aztán jönnek a citizen limitek is. Pl ilyen nyalánkságokkal, hogy a megállóban 500 ember várakozik, jön a 130 férőhelyes busz, és felvesz pontosan 0 embert, nem tud több instanceot lefoglalni. 1M lakos körül már full üres vonatok, buszok és metrók furikáznak. Ettől aztán persze bepipul minden, elkezd visszaesni a lakosság, 700e alatt kezdenek rendeződni a bugok, kezd megint jól élni a lakossák, amitől megint sokasodnak, és megint bebugol minden. És ugyanígy újra és újra... amíg meg nem unod.
Azt nem is említve, hogy a path unitok elfogyásakor minden tömegközlekedési vonal megbolondul, megszakadnak a vonalak, nem tud számolni a következő megállóig, despawnolnak a járművek, és így tovább. Hatalmas élvezet így játszani (nem). Utoljára szerkesztette: Borg, 2018.06.13. 16:49:17
Én még ennél is szellősebbre tervezem a peremvidéket, ha eljutok odáig, de egyszerűen kell ez a mod, nem életszerű, hogy a városhatáron túl teljesen lakatlan és beépítetlen minden. Meg egy csomó izgalmas hely a térképen elérhetetlen vanillában, úgy rémlik, ez volt az első modom. :) Több helyen is olvastam erről, hogy az alacsony agent limit komoly gondokat okoz 600 ezer lakos felett, szerencsére még messze vagyok ettől, van vagy 15 városom és elég pepecselősen haladok velük.
81 tile van, de nincs beépítve az egész. A külsőbb területek csak kb 50%-osan. A building limitet ugyan felemelték egyszer, de a vechicle, citizen, instance, path, net node stb folyamatosan maxon van. Döglődik is minden. Olyan 600e lakos alá kell bemennie (pl egy szép deathwave kíséretében), hogy a szolgáltatások félig meddig normálisan működjenek.
80 ezres a legnagyobb városom, néha elakad 1-2 másodpercre, amúgy simán fut, viszont a betöltés már most 10 perc. Azt látom, hogy 8 gigával nagyon rezeg a léc, szinte teljesen megeszi és nem nagyon díjazza, ha valami egyéb dolog is történik a gépemen, pl. nem tanácsos játék közben beugrani a workshopba. Kilépni meg már jó ideje nem lehet vele rendesen, mindig behal és feladatkezelőből kell kilőni.
Nálam i3-3220-assal olyan 60 ezer után kezd diavetítés lenni. Hogy most ebből a processzor limites, vagy kevés a 8 giga, nem tudom. Utoljára szerkesztette: EM64T, 2018.06.13. 12:51:43
Nálam is. Egyébként valamit mókoltak vele, mert már nem ütközik a Traffic Managerrel sem., valamikor május elején még heves hibaüzenetekkel reagált rá. Arról van valakinek tapasztalata, hogy kb. mekkora városnál fogja bedobni a törülközőt a 8 giga ram?
Nekem a Network Extensions 2 mod kavart be. Pontosan ugyan ezt csinálta. Töröltem és újra raktam a modot, azóta jó.
Sziasztok! Egy idő óta először lépek be a játékba és amikor utat akarok húzni az még megy de nem tudok zónát rá kijelölni.Amit nem úthoz kell lerakni azt le tudom.Mi a probléma?
Nyilván mindenki máshogy éli meg ezt a kötelező online dolgot, én nem szeretem, ha kész helyzet elé állítanak, utána meg probléma esetén arra hivatkoznak, hogy kussoljak, elfogadtam a feltételeket. A csúcs, hogy bannolhatnak egy single player játékból, akár ok nélkül is, fizettél érte, mégse használhatod. A workshop valóban hasznos kényelmi funkció, de nem létfontosságú. A Cities mellett mindössze két játékot moddoltam életemben, mindkettő régi vágású, steam előtti játék és tökéletesen ment az egész workshop, állandó net, stb.. nélkül. Gondoltam én is arra, hogy konzerválok egy verziót működő városokkal, mentésekkel, de ez csak addig működik, míg ki nem adnak egy DLC-t, ami érdekel.
Ki lehet kapcsolni a steames játékok automatikus frissítését. Pontosabban megadhatod, hogy frissítsen-e, vagy maradsz egy bizonyos (akár még régebbi verziónál).
Én is így látom. Engem mondjuk nem az online platform zavar, mert annak számos előnye is van -pl. workshop-, hanem a kényszerített frissítés, mert mint látható, rengeteg problémát okoz. Régen ki lehetett kapcsolni a Steam-ben is, de mára sajnos kivették ezt a lehetőséget. Ez pedig baj! Egyébként egyetértek. Az ember nem azért vesz játékot, hogy állandóan legózzon vele, hanem azért, hogy használja...Persze azért árnyalja a képet, hogy az alapjátékkal legtöbb esetben nincs gond, a modok használata pedig alapvetően saját felelősségre történik, vagyis tudvalevő, hogy új patch érkezésekor szétcs*sződhet az egész, de ennek tudatában vállaljuk a használatukat. Más kérdés -és itt visszakanyarodunk a kényszerített frissítéshez-, hogy önmagában ez nem okozna gondot, ha nem lenne kötelező frissíteni. Sok esetben értelme sincs, mert csak egy új DLC miatt kavar be az alapjátékba is, mely DLC a játékosnak talán nincs is meg és nem is szándékozik megvenni. Cserébe szétbarmolja a stabil mentést is. Én ezért fogom azt csinálni, amit alább már írtam. Illegalitásba nem vonulok emiatt, hiszen a játék megvan legálisan is, arról meg nem én tehetek, hogy annál képtelen vagyok kikerülni a frissítést. Úgyhogy mindnki elmehet melegebbre! ;-) Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.06.08. 19:04:59
Nekem se a szívem csücske a szép új világ, ahol minden nyomorult single player játékhoz netkapcsolat kell, regisztráció, fiók létrehozás, adatlap kitöltögetése, mint egy rossz hivatalban, utána még rengeteg idő elmegy a kéretlen frissítésekkel, megszakadt net miatt elveszett játékállásokal stb., de úgy látom, nem csak a Steam csinálja ezt, hanem az egész játék piac. Abszurd, de manapság előre kell tervezni, hogy mivel akarok játszani. Nincs olyan, hogy van egy szabad órám, előveszem valamelyik régi kedvencemet, mert az egész idő frissítésekkel fog elmenni. Egy év szünet után jött meg a kedvem újra a Citieshez, ez pár éve még annyi lett volna, hogy beteszem a dvd-t és gyerünk, most fél vasárnap ment rá, hogy startra kész legyen, de akkor már várt a családi program.
Igen, hát itt alapvetően a Steam az, aki elmehetne melegebbre...Mert nem lehet kikapcsolni játékoknként azt a r*hadt automatikus frissítést. A megoldás ugyanis marha egyszerű lenne. Bármilyen patch után nem szabad frissíteni azonnal, hanem szépen játszani tovább a stabil verzióval. Várni 1 hónapot, mert addigra a modok utolérik az új verziót, és csak akkor frissíteni, amikor már minden jelentős mod kompatibilis. Mivel ez nem kivitelezhető a Steam miatt -megjegyzem, régen az volt-, én azt szoktam csinálni, hogy offline módba teszem a Steam-et és akkor nem tud frissíteni.
Egyszer úgy felhúztam magam ezen korábban, hogy komolyan elgondolkodtam egy párhuzamos virágbolti verzió feltelepítésén, ami alá szépen bepakolom a legál verzióban letöltött modokat, és akkor az idők végezetéig játszom stabilan. Ha meg patch van, akkor előbb a legálon tesztelem a mentéseimet és a modokat, és csak akkor frissítem a másik verziót, ha ismét minden stabilan megy, felpeccselve... Ez a baj az olyan játékokkal, melyek modolhatóak, de közben évekig fejlesztik még. Nincs ez kitalálva rendesen.
Tudom, rengeteg időt töltöttem ezek átolvasásával, pont ezt untam el, hogy erre megy el a kevés szabadidőm meló után. Bizonyos modoknál előfordul, hogy nem elég kiszedni, manuálisan is törölni kell valami mappát vagy file-t, nem mindig találom meg, ez is okozhat gondot. Viszont annyival előrébb vagyok, hogy este észrevettem egy furcsa dolgot, valószínűleg ez lesz a fő bűnbak. Kb. két hete feltettem a Network Extension 2-t, minden régit töröltem, mert elavultak. Először simán fut, de 3-4 játékindítás után átnevezi magát valami sok számjegyű izére és összeborít mindent. Steamen írják, hogy pont egy ilyen sokszámjegyű mappát kellene manuálisan törölni, de sehol nem találom, úgyhogy unsubscribe/subscribe-al állítom helyre és minden városindítás előtt megnézem, átváltozott-e. Fapados megoldás, de eddig gyógyító erejűnek tűnik.
Kiválóan le van írva a steam meg a paradox fórumain is, hogy mely assetekkel és modokkal van gond a patch után. Ez alapján a nagyját ki lehet ganézni azoknak, ami miatt nem működik a városod. Leginkább attól függ, milyen hibákat tapasztalsz konkrétan.
Nálam is eltérő módon viselkednek a mentések. Eddig két város szállt el teljesen, simulation failed felkiáltással, néhány betölt, de hibákkal és néhány meg rendesen megy, de nem igazán jöttem rá, mi alapján dől el a sorsuk. Mindegy, hogy gyári vagy házilag készített térkép, mindegy, melyik dlc után készült, ugyanúgy lehet hibás vagy hibátlan, teljesen random. Van, amelyik 700 assetet használ, van amelyik 1200-at, ugyanabból a készletből, néhány százra meg not found üzenetet kapok, de nincs türelmem egyesével átnézni őket. Kikapcsolni nem akarom őket, mert nagyon lehangoló, hogy pl. ugyanazt az egy vasútállomást használja az amerikai prérin, az európai alpokban és a trópusi szigeten is. Nézegettem a dlc-k listáját, többségüket nem fogom megvenni, személy szerint jobban örültem volna, ha az alapjátékot erősítik úgy, hogy ne kelljen annyit modolni. Pár dolog annyira alap, nem csoda, hogy félkésznek tűnik a vanilla.
Az alapjáték API változik a DLC-k után. Ha jól tudom, a mod-okból egy kis interfész mikrokód/script generálódik, ezért ha változik az API, jönnek az összeakadások, viszont újrakezdéskor a kódok újrafordulnak, így látszólag jó minden. Én már leírtottam minden mod-ot, kivéve a legfontosabb néhányat, asset-ekből pedig semmit sem hagytam meg.
Valószínűleg ennyire rosszul van megcsinálva az alapjáték, vagy a modok között sok a selejt. Én pl. úgy jártam hogy egyik mentésemben út fejlesztés után eltűnt az összes épület. De a zónát sem lehet kijelölni újra. Egyszerűen nem jelennek meg többet az út mellett a szürke kis négyzetek. Másik mentésben kipróbálva, ugyan azokkal a modokkal pedig nincs ilyen probléma. Szóval szerintem ez is alapjáték probléma lehet. Sajnos megoldást nem tudok én sem.
Sziasztok!
Egy picit (nagyon) belefáradtam az egyik napról a másikra betölthetetlenné váló mentésekbe, a semmitmondó hibaüzenetekbe, a 0 perc játék vs. több órás hibakeresésekbe/próbálkozásokba/töltögetésekbe. Tudtok esetleg valami modot, applikációt, akármit, ami gatyába rázná ezt a katyvaszt, összehangolná a mentéseket, modokat, asseteket, kiszűrné és eltávolítaná a gondot okozókat? Vagy legalább a képembe tolná, hogy nesze majom, ezt töröld és működni fog? Sajnos, nincs bennem annyi kompromisszum készség, hogy újra vanillával játsszak, annyira tele van elnagyolt, félkész, illúzióromboló megoldásokkal, de belefáradtam, hogy minden dlc, patch, micropatch, ablakom előtt csivitelő madár miatt összeomlik az egész. Magával ragadó, varázslatos, élvezhetetlen, idegesítő sz...r, tényleg paradox. :D
Először is keresd meg a \Mods mappát. Ez lehet a játék könyvtárában vagy a "C:\Users\<name>\AppData\Local\Colossal Order\Cities_Skylines\Addons" alatt is, alapesetben ezzel próbálkozz. Ha megvan, a letöltött .zip-ben lévő, számokkal kezdődő nevű mappát másold be ide. Ha már létezik, ne írd felül, inkább töröld és utána másolj. Indítsd el a játékot és a Content Managerben engedélyezd a modot. Ha nem működik, a mod mappájának nevéből szedd ki a szóközöket. Ha ezek után sem megy, így jártál :)
Ez a három cucc valószínűleg azért nem működik, mert mindegyiknek szüksége van a Network Extensions 2 modra, abból is le kell töltened a legfrissebbet, mert a régi nem jó az új verzióhoz.
Vegyél nyugodtan a g2a-n, én sokat vásárolok ott. Még a pajzsot sem szoktam aktiválni. Miért fizessek a semmire 3 eurot?!
Egyszer vertek át, de írtam a supportnak és vissza adták a pénzt. Küldtem egy képet, hogy tényleg nincs meg már a játék és arról mikor letiltotta a steam. Lényeg, hogy global kulcsot vegyél. Az hogy lopott vagy sem, kit érdekel?! Ha engem lopnak meg az szívás és máskor óvatos leszek. A steam meg mohó, ha van kiskapu szerintem használd, hacsak nem keresel nagyon jól!
Nem Steam-en, hanem g2a-n vettem a játékot, és nem aktiváltam steamre. Azt sem tudom így lehet-e egyáltalán.
Itt SteamWorks mod-okról van szó, nem ilyen hekkelt, kendácsolt akármikről, így ebben nem hiszem, hogy bárki tud okosat mondani. Ru végű oldalakról eleve sosem töltenék le semmit, még a meglátogatásuk is csak óvatosan.
Esetleg nem tudtok aktualizált magyarosításról? A meglévő ezer éves és csak az első 3 dlc-t támogatja
Pl ezek nem működnek: http://smods.ru/archives/45175 http://smods.ru/archives/45153 http://smods.ru/archives/44678 De ez csak 3 a sok közül. Alig van olyan ami működik.
Tegnap végre volt időm játszani vele. A gép előtt ragadtam legalább 3 órát non stop. Vélemény szerint jól sikerült. Sok új cucc van benne, de eleinte sokat kínlódtam vele. Például sehogy nem tudtam állatkertet létrehozni, mert nem engedte a program, hogy a bejáratot letegyem az út mellé. Aztán rájöttem, hogy a kerületeknél "parkosítani" kell, hogy parkként tudjam használni az adott területet. Van benne egy-két zavaró dolog. Például megvannak a parkon belül sétányok, ahová nem mindent enged kitenni. Például a pandás ketrecet csak főút mellé engedi. Így, aki látványos várost akar, annak zavaró lehet, hogy állatkerten kívül kell lehelyeznie ilyet.
Kiváló lett az új patch. Gondoltam megnézem mit mutat az 1 milliós városom. Szép új bugokat. Ami eddig félig meddig ment, már az se. Út közepén megálló autók, megszakadt tömegközlekedési vonalak, eltűnt utszakaszok (!), és folyamatos hibaüzenet, mely szerint array too large. Igen ennyi, minden mentéskor, amely nem is sikerül neki. Aztán 4-5 ilyen után egyszercsak megállt az élet a városban. Tudtam zoomolni meg ilyenek, de semmi mást. Kilépés... nem megy. Alt-tab, nem megy. Feladatkezelő nem jön be.... nem is emlékszem mikor nyomtam a gépnek resetet utoljára... well done.
Ez engem is érdekel. Piszkálja a fantáziámat, de sok mod nincs még átállítva rá, és gondolom idő kell, mire átállítják... De pl. a TM:PE-t még aznap update-elték :)
Szevasztok, na milyen az új DLC? Megvette már valaki a Parklife-ot?
Az asset-ek egy része nem építhető, hanem random választ belőlük a rendszer, amikor az adott helyre növekszik egy objektum. Az is lehet, hogy másféle témához vannak kötve, és neked az nincs meg. Sőt, van, ami csak paint módban jön elő (pl. a random fásító mod-hoz választani kell egy elemet (fa, kő, bokor) és +-/ gombokkal kell az ecsetet növelni, hogy működésbe lépjen a random lepakoló). Linkelhetnél párat (vagy a nevüket, készítőjüket ideírhatnád), úgy jobban meg lehetne nézni, mifélék.
Szerintem nekem vmi hiba van a játékban akkor. Próbáltam 20 asset-t és semmit nem tudok használni, hiába van engedélyezve. Egyszerűen nem találom a játékban. Próbaképpen beraktam egy minden elemet feloldó mod-ot, az viszont működik. Szóval nem értem. Lehet újra kellene telepíteni a játékot.
Ez mod függő. Van olyan mod, ami külön ikont csinál a játékon belül, és onnan érheted el a mod tartalmát. Mások meg bekerülnek a normál listába.
Igen, ez stimmel. Engedélyeztem őket, de gyakorlatilag az új utak és épületek mégsem látszódnak a játékban. Mindenből továbbra is csak a gyári van. Azt hittem van vmi rejtett menü ahol a plusz dolgok vannak.
Steam workshop-ból ha letöltöd, akkor nem kell másolgatni sehova, mert automatikusan bekerül a megfelelő mappába. A játékon belül, a főmenüben a "Content Manager" szekcióban kell engedélyezni a modokat (jelölő négyzet, On/Off).
Sziasztok! Az lenne a kérdésem ha szeretnék asset-et használni akkor azt a játékban hol találom meg? Leírás alapján betettem a játék mappába, engedélyeztem is őket. De sehol nem találom a játékban. Pl. töltöttem le új rendőrséget, de a rendőrségi épületeknél továbbra is csak a beépített 2 rendőrség van. Köszi előre is a segítséget!
Jellemzően akkor állnak be egy láncba, ha a kanyarodás után is egy bizonyos sávban akarnak maradni, vagy csak egy sávból lehet kanyarodni (figyeld a nyilakat a kereszteződésben). Nem váltanak akkor sem, ha a kereszteződéshez képest túl kevés hely maradna nekik. Főleg buszoknál, kamionoknál jellemző ez, hogy hosszabb szabad (megszakítás nélküli) útszakasz kell előttük, hogy sávot válthassanak. Ezért nem jó pl. kereszteződés elé rakni a buszmegállót, ha utána balra szeretnéd továbbvinni a többsávos útról. A húzott buszvonal látszólag jó lesz, de a buszok nem arra fognak menni, sokszor nagy kerülőt tesznek, míg visszaevickélnek a helyes vonalra. Lehet próbálkozni a mod-nak az útkereszteződés átvonalazójával (a piros-sárga karika ikon), ahol a sávokat tudod átvariálni, pl. több kanyarodót beengedni, vagy egyáltalán megtiltani a belső sávos kanyarodást (ez 3+ sávosnál jó inkább). Szintén figyelembe veszi a gép, ha utakat gyorsabbra állítasz, mivel hosszabb úton is időt nyerhet (de figyelj arra, hogy ez növeli a zajszintet, ill. téli pályán az utat is jobban igénybe veszi). Időnként hasznos az egyirányú utak alkalmazása is (pl. iparterületeken kifejezetten jó, ha egy be- és egy kivezető út van, amire fésűként vannak felfűzve a telepekre vezető leágazások). Sokszor segít, ha problémás kereszteződéseket körforgalommá alakítasz. Ehhez persze gyakran rombolni kell, de valamit valamiért. És persze a utazásokat (személyek esetén) kiválthatják a jól kialakított tömegközlekedési eszközök, vagy a városnegyedekre vonatkozó tiltások is. Minden helyzet más, nincs általános jó recept, kicsit komplexebben kell rátekinteni a témára, és lehet, hogy nem is az adott helyhez kell hozzányúlni, hanem távolabb. Emellett türelmesnek kell lenni, egy-egy változtatás gyakran csak hosszabb idő múlva lesz látványos, ahogy a gép újratervezi a legoptimálisabb utakat.
Köszi a választ! Próbálkoztam az alábbi moddal úgy is, hogy adott sávokat csak kamionoknak engedélyeztem, de akkor is mindenki egy irányba húzott. A zónáim rendben le vannak téve (ipari-kereskedelmi közel egymáshoz, mert ott a legnagyobb az átjárás), végül is a legnagyobb gondom a játékkal, hogy a sávokat nem használja ki a forgalom.
Hát ez ennél egy pöttyet bonyolultabb. A játék "hibája" az egysávos jelenség, mert a program a start/cél vonalon mindig a legrövidebb utat számolja az NPC-knek. Vagyis, ha mondjuk van egy ipari zónád a főúttól jobbra egy lehajtóval, és a szemétszállítótól, a munkásokon át a rendőrig mindenkit ezen a főúton küldesz be akik ráadásul nagyrészt egy helyen vannak, akkor sajnos hiába raksz 6 sávot közéjük, mert mindenkinek a jobb szélső sáv lesz a legrövidebb a célig, így aztán arra akarnak majd menni. Ezen elsősorban átgondolt várostervezéssel lehet segíteni. Nagyon sokat segít, ha szabályokat alkalmazol, pl. kamionokat kizársz bizonyos városrészekből, mert akkor ők kénytelenek másfelé menni, és ezzel máris tehermentesítesz utakat. Ehhez persze meg kell legyen a lehetősége, hogy máshol is tudjon majd menni.
Esetleg megpróbálkozhatsz az "Improve AI" moddal, az javít valamit rajta. De legjobb átgondolni a város szerkezetét, hogy kik, honnan, hova fognak menni, mert ha mindenki azonos területről nagyrészt ugyanoda megy, akkor szívás lesz. Utoljára szerkesztette: TokraFan, 2018.05.14. 23:20:48
Van egy problémám, hátha tudtok segíteni. Az autópályáról egy föld alatti 6 sávos útrendszert kivezettem az ipari zónáig, és vissza. A problémám az, hogy a bejövő és kimenő forgalom csak egy sávot használ az egészből, így lett egy nagy dugó már az autópályán. Azt olvastam, hogy erre megoldás a Traffic Manager President Edition amit le is szedtem. Csak a kezelését nem értem: azt láttam, hogy tudok benne jelzőlámpákat állítani és eltüntetni, táblákat kirakni, időzíteni, de melyik részével lehet elosztani a forgalmat, hogy ne csak 1 sávon közlekedjenek? Kerestem magyar útmutatót, de nem találtam. Tudnátok segíteni, hogy melyik a sávterelős része?
A baloldali csávónak mi a t*köm van a fülében? Rendesen hányingerem lett...
Parklife gameplay trailer Mutogatnak pár mozzanatot a szabad beépíthetőségről, változatos épületekről, túra útvonalról, policy-kről.
Persze hogy annak a limitációjáról van szó, ezért nem lehet moddal megoldani, és ezért kell a paradoxnak patchet kiadnia hozzá. Bár volt aki már mod szinten is közel került a megoldáshoz, csak épp a savegame metódussal sehogy se tudta kompatibilissé tenni. Nem kell, hogy felemeljék végtelenre, az is jó lenne, ha te állíthatod egy csúszkán, aztán meglátod mit bír a géped.
Elképzelhető hogy a motor limitációjáról van szó, azzal meg sok mindent nem lehet kezdeni. Ha mégis, valószínűleg kilőni a gépigénye egy olyan rendszernek, ami végig trackeli az összes járművet és gyalogost.
Amit szintén nem lehet úgy kivitelezni, hogy a város épp látható részében van forgalom, a többiben meg csak ímmel ámmal, vagy semennyire sem. Egy realisztikus közelekedési logikát csak despawn nélkül lehet megoldani, ahhoz meg minden közlekedő agentet teljesen tudni kellene követni. Nem az első adandó alkalommal despawnolni, és beleteleportálni a céljára.
A közlekedéssel kéne már kezdeniük valamit, mert ez a "menjen minden AI a legrövidebb úton" módszer baromi rossz, emiatt lesz a játék kvázi egysávos. Hiába építünk 6 sávos utat, ha mindenki azt az egyet használja, ami a legoptimálisabb a cél eléréséhez. Persze erre is van mod, de egyrészt az sem szünteti meg teljesen, másrészt ezt sokkal elegánsabban meg lehetne oldani az alapjátékon belül. Csak egy sokkal jobb logic kéne.
Most kivételesen több ez annál. Egy új district típus, ami szabadon beépíthető prop-okkal, új policy-k kerültek be a rendszerbe miatta, és bevételi forrásra is használható, befolyással van a körzet értékére, turizmusra, bűnözésre, és job-okat is teremt.