Jellemzően akkor állnak be egy láncba, ha a kanyarodás után is egy bizonyos sávban akarnak maradni, vagy csak egy sávból lehet kanyarodni (figyeld a nyilakat a kereszteződésben). Nem váltanak akkor sem, ha a kereszteződéshez képest túl kevés hely maradna nekik. Főleg buszoknál, kamionoknál jellemző ez, hogy hosszabb szabad (megszakítás nélküli) útszakasz kell előttük, hogy sávot válthassanak. Ezért nem jó pl. kereszteződés elé rakni a buszmegállót, ha utána balra szeretnéd továbbvinni a többsávos útról. A húzott buszvonal látszólag jó lesz, de a buszok nem arra fognak menni, sokszor nagy kerülőt tesznek, míg visszaevickélnek a helyes vonalra.
Lehet próbálkozni a mod-nak az útkereszteződés átvonalazójával (a piros-sárga karika ikon), ahol a sávokat tudod átvariálni, pl. több kanyarodót beengedni, vagy egyáltalán megtiltani a belső sávos kanyarodást (ez 3+ sávosnál jó inkább). Szintén figyelembe veszi a gép, ha utakat gyorsabbra állítasz, mivel hosszabb úton is időt nyerhet (de figyelj arra, hogy ez növeli a zajszintet, ill. téli pályán az utat is jobban igénybe veszi). Időnként hasznos az egyirányú utak alkalmazása is (pl. iparterületeken kifejezetten jó, ha egy be- és egy kivezető út van, amire fésűként vannak felfűzve a telepekre vezető leágazások). Sokszor segít, ha problémás kereszteződéseket körforgalommá alakítasz. Ehhez persze gyakran rombolni kell, de valamit valamiért. És persze a utazásokat (személyek esetén) kiválthatják a jól kialakított tömegközlekedési eszközök, vagy a városnegyedekre vonatkozó tiltások is.
Minden helyzet más, nincs általános jó recept, kicsit komplexebben kell rátekinteni a témára, és lehet, hogy nem is az adott helyhez kell hozzányúlni, hanem távolabb. Emellett türelmesnek kell lenni, egy-egy változtatás gyakran csak hosszabb idő múlva lesz látványos, ahogy a gép újratervezi a legoptimálisabb utakat.