Értelek, de a szerep része a karaktered méginkább. És ha fixált a karaktered, akkor EGYETLEN szerep van, míg ez igencsak lebutított verziója, annak ami a hardcore RPG-ben, van hogy több tucat különféle szereplő bőrébe bújhatsz... éppen ezért ennek teljes hiánya, máris kilöki a vérbeli RPG kategóriából az adott játékot. Ettől még persze lehet jó, mint írtam a Witcher saga szerintem minden idők egyik legjobb játéka...
Nos kérlek már itt meg is dőlt, csak eme egy dolog miatt a gama RPG mivolta. Tekintve hogy az RPG-ben alfa és omega, hogy az elején karaktert választunk, nemet, kasztot, alap skilleket, arcvonásokat és ugyebár a kidolgozottabb RPG-kben még a fanszőrzet sűrűségét és színét is beállíthatom kedvemre, azaz (viszonylag) EGYEDI KARAKTERT KÉSZÍTHETÜNK.
Szerintem meg nem. Az RPG lényeg a döntés. Márpedig a Gothic szériában ez megvan. Azért ROLE playing, merthogy az adott helyzetben te hogyan döntenél, erről szól az SZEREP...
Nem sok értelme van ezt boncolgatni, mert ez nem képzőművészeti főiskolai szigorlat. A műfajok ill alműfajok közti határok el- ill. összemosód(hat)nak. És túl nagy jelentősége nincs. Azonban az hogy vérbeli RPG valami, mégis csak egy rang. Méghozzá nem kis rang, és nem is sok játék mondhatja el magáról, hogy méltó eme besorolásra.. pusztán ezért merészeltem kötekedni. bocsánat érte ha megbántottalak hogy a tudatlanság tört fényét vetítettem netán esetleg természetesen tévesen és balga mód rád.. ;)
Leginkább tehát véleményt írtam. De ha már kérdezed a véleményem további bontásban hát legyen... X)
Először is a klasszikus RPG szigorúan fantasy. Alfa és omega. A sci-fi RPG már az ős kizárólag fantasy RPG-től vette át az rpg elemeket. Ettől persze még lehet jó. Azonban, én egyetlen egy sci-fi rpg-ről tudok, az is inkább Cyberpunk, de végül is sci-fi; és ez a Fallout. Az összes többi sci-fi RPG-nek titulált játék, mind ugyanúgy, mint alant elemezgettem, rpg jellegű sci-fi akció-kaland játékok csupán és nem mondható rájuk kategorikusan hogy RPG. Namost a Fallout érdekessége viszont az, hogy a Bethesda fejlesztette ugyebár, akik az Elder Scrolls RPG-t, igen, az bizony vér-RPG is csinálták. Azaz lényegében saját magukat másolták, hogy némi képzavarral éljek. Csináltak egy remekbeszabott RPG saga-t és annak árnyékaként, az egészet átültették némi lájtosítással sci-fibe.. Azonban a Fallout még így is épphogy de mondjuk, hogy RPG, legalábbis a leg-RPG-sebb, a sci-fi-rpg-nek titulált, akció-kalandjátékok közül.
A gothic, Risen és Witcher, mint már írtam, rpg jellegű fantasy akció kalandjátékok. Tübb okból is, de a legfőbb ok, a karakter választás hiánya. Mindegyik játék fix főszereplős, még annyit sem módosíthatsz rajta, hogy nemet választasz. Nos kérlek már itt meg is dőlt, csak eme egy dolog miatt a gama RPG mivolta. Tekintve hogy az RPG-ben alfa és omega, hogy az elején karaktert választunk, nemet, kasztot, alap skilleket, arcvonásokat és ugyebár a kidolgozottabb RPG-kben még a fanszőrzet sűrűségét és színét is beállíthatom kedvemre, azaz (viszonylag) EGYEDI KARAKTERT KÉSZÍTHETÜNK. Amely játékban ez nincs, hiába a rolling, hiába a valósidő (nos itt a másik hogy az igazi RPG-ben igen kidolgozott valós idejűség van, míg említettekben vagy nincs is, vagy csak minimális kihatása van a játékmenetnek, lényegében annyi jelentősége van, hogy most éjjel van meg nappal, és hogy hanyadik napján vagyunk kalandnak, slussz passz.. míg egy RPG-ben az időtényező igen fontos, akár ki is futhatunk az időből bizonyos küldetésekben stb), tehát karaktergenerálás és valósidejűség; aztán karakter fejlesztés (melybe ugyebár a skilleken túl a felszerelés fejlesztés is benne van), igen primitív mind a Gothic-ban, Risen-ben és Witcher ben is. Egy RPG kb 100x komplexebb módon kínálja a ezeket, elveszhetsz bennük (szerintem néha már feleslegesen és zavaróan túl is bonyolítják, de ez ízlés dolga, mindenesetre ez is RPG alapjellemző) Egy rpg jellegű akció kalandjáték meg ad egy lebutított, lájtos, primitív, az RPG-kre hasonló fejlődési fejlesztési rendszert, mind a karaktered attributumai, mind felszerelése terén (ami persze nem baj sőt,. én speciel jobban szeretem, mert a hardcore RPG-s túlkomplikálás zavar); amúgy pont ez a lájtosítás az rpg jellegű kaland akciójátékok sikerének egyik titka, mert ki a rossebbnek van ideje energiája, kedve (mikor van másik ezer játék amit lehetne tolni) fél évig farmolgatni egy RPG-ban... Hát kevés és egyre kevesebb fanatikus hardcore RPG-snek (akik többségének mellesleg tök mindegy a grafika minősége, azaz a látvány is szinte - ők persze főleg MMO-znak nyílván). Egy szó mint száz, az igazi RPG nagyon széles mozgásteret és variabilitást biztosít a karaktered jellemzőiben, és viszonylag egyedi karakterrel játszhatsz, mig az rpg jellegű kalandjátékban minimális a választék (Two Worlds) vagy egyáltalán nem is választhatsz és fix a karaktered. Lehetne persze még hosszan elemezni a két műfaj közti különbséget, de szerintem ennyi már elég.
A Sci-fi RPG, az egészen pontosan: sci-fi RPG. Azért mert az RPG alapvetően fantasy. Az ős RPG és a hardcore RPG az fantasy. A sci-fisítés később jött, hogy valamit variáljanak, változatosabbá tegyék. És az RPG rajongók igencsak megoszlanak, de szerintem a többség úgy véli, hogy az igazi vérbeli RPG csakis a fantasy. Ezért aztán nincs értelme annak hogy fantasy RPG valóban, tehát akár ki is hagyhattam volna a kategorizálásból, és elég lett volna ha azt írom hogy rpg jellegű akció kaland játék... node mindegy... remélem kielégítettelek... ;-D (és ne feledd ez sima vélemény, nem szakvélemény, nem ex cathedra okoskodás, csupán az én kis magánvéleményem, ezért kéretik ha lehet nem hisztizni, meg lehülyézni, mindenkinek van joga magánvéleményhez és akár tévedni is abban, ha úgy alakul)
Én úgy érzem, hogy te nem tudod értelmezni azt, hogy a fantasy RPG az RPG egyik műfaja. Van nem sci-RPG is és más korszakban vagy világban játszódó is. Áruld már el, hogy a Risen miért nem az...? Vagy a Gothic...? Ha ezek nem azok, akkor az NWN miért az...?
Mivel te már vallási magasságokban térdepelsz a Piranha Bytes előtt, így a magának a jó istennek se hinnéd el, hogy a szinkron hangok baromi gyengék, maga a játék pedig a szokásos bughalmaz. Utoljára szerkesztette: Major, 2014.09.02. 00:42:04
RPG jellegű fantasy kalandjátékot nem szerencsés RPG játékhoz hasonlítani. Mintha a lovat hasonlítanánk a macskához... (négy lába végül is van mindkettőnek...)
Ugyanis a Risen és a Witcher is nyilván előbbiek, míg a Neverwinter sorozat hardcore RPG játék.. Majdhogynem teljesen más műfaj a kettő... minimális átfedés van köztük, kb annyi hogy fantasy mind és kb itt meg is állt, mert karakter fejlesztésben ma már egy jobb kaland shooter is lassan van olyan komplex mint egy Risen vagy egy Witcher... (annak ellnére hogy a Witcher sorozat zseniális, korszakalkotó, megkockáztatom minden idők egyik legjobb videojátéka)
Nagyjából korrekt ez a kritika szerintem. Először is annyit tennék, hozzá, hogy ez NEM RPG! Nem kicsit, nagyon nem!
Hanem RPG jellegű fantasy akció-kaland játék, csakúgy ahogy a Risen minden része, de a Gothic-ok is ugyanúgy.
Továbbá annyi legyen javára mondva eme Risen epizódnak, hogy a Gothic-os hangulatot nagyon jól eltalálták. Megkockáztatom zseniálisan és katartikusan. Ős rajongók nagyon sok nosztalgiát és fílinget kapnak vissza a régi Gothic részekből, ami nagyon jó (nekik) és ez bizony a Risen 2-ből teljesen hiányzott (tehát paralel okozott csalódást a Gothic 4-el együtt); aki viszont nem játszott Gothic-okkal, az bizony sajna ebből jottányit sem fog érezni; számukra ez a plusz (vagy éppen az epizód lényege?) nem jön le egyáltalán és bizony egy gyenge közepes játéknak fogják gondolni.
A Risen 3 legnagyobb ereje tehát szerintem az ős Gothic-os fíling és ezen túl sok minden mást nem lehet róla elmondani sajnos; s ez a cikk lényegében össze is foglalt róla minden elmondhatót; ahhoz sokat tenni már nem lehet.
Mondjam azt, réteg játék lett kizárólag Gotchic fanoknak. Azonban ez a kissé szedett-vetett és nem túl sok energia belefeccöltség (átemelések, bugtenger, felháborító textúrák és NPC kidolgozottság stb) arra utal - legalábbis remélem nagyon nagyon nagyon és másik ugyanerről szóló topikban már ezt fel is vetettem korábban - hogy ennek oka csak az lehet, hogy valamin dolgoznak nagy erőkkel a Piranhás kollégák, amire fordítják igazán a fókuszt, arra megy a teljes gőz és a Risen 3 csak menet közben elkövetett, összedobott kis habkönnyű rágcsa, addig is míg A Nagy Mű elkészül (amit persze nagy titok övez, nagy meglepi és szenzáció lesz...) - persze ismétlem mindez csak az én kis teóriám - és ez a bizonyos nagy durranás nem lehet más, csakis a GOTHIC 5..!!!
Tehát legyünk jóhiszeműek és egy hamarosan (ami az ilyen, sajnos jól ismert, léptékben lehet persze még 1-2-3 év is akár), meg fog jelenni a Gothic saga 5-ödik monumentális, nextgen fejezete, tökéletesre kidolgozva, optimalizálva, bugmentesen és minden idők legjobb RPG jellegű fantasy akció-kalandjátéka lesz...!
Imádkozzunk hát Innoshoz, Adanoshoz (és még akár Beliarhoz) is ezért! S e cél érdekében nézzük el ezt a kissé gyengécske, ám Gothic fanok számára nagyon is élvezetes csemege, legújabb Risen epizódot...! Innos legyen veletek feleim...! XD
És csak a Witcher 1 demóval toltam anno és semmvel sem volt szebb, mint az NWN2. Mondjuk anno az NWN2-őt ekézték sokan, hogy csúnya. Azoknak is szemorvost javasoltam volna... A Dragon Age-t soha nem is láttam.
Inkább az a kérdés, hogy ha ez a SZAR, akkor hol vannak azok a játékok, amikhez képest ez SZAR. Szal. hol vannak a vacsi új AAAAAA++++ RPG-k csilivili grafóval?!? Hol? Mert én is szeretném megvenni őket azonnal!!!! Még ma!
W3 és DAI nem ér, azokat nyilván megveszem/vettem már. Éééés mellesleg még meg sem jelentek.
A Risen 2-höz képest is igen nagy fejlődést látok. Persze ehhez a förmedvény értékeléshez sem adta a nevét aki elkövette...
Lehet, hogy a cikkíró a AAA kategóriás csilivi, de játéktechnikailag fos játékokhoz mérte, csak annak semmi értelme, mert almát a dinnyével veti össze. Grafikai szempontból a kortárs RPG lenne a mérce. Ez van olyan szép, mint az alap Skyrim, de inkább szebb a képeken. Ok, a Skyrim 3 éves, de én leszarom. Nekem bőven megfelel az ilyen szép RPG. Nekem még mindig szép a Gothic III is, csak a karakterek maradnak el a mai átlagtól.
Itt is bejott, amire gondoltam, cikkiro rogton ramegy, hogy kozepes felbontasu texturak es modellek = rossz grafika. A grafika minden csak nem rossz, a teljesen dinamikus feny arnyek hatasok, ahogy Kila-n meg ejszaka jossz fel a volgybol, de mar latod ahogy a hajnali nap suti a tornyok tetejet, vagy Fog islandon ahogy a lenyugvo nap atsut a fak lombjai kozott es megcsillan a tocsakon, vagy az azurkek atlatszo tenger a parton, ahogy a hos ruhajat fujja a szel, stb. A grafika gyonyoru, ilyet en meg sandbox RPG-ben nem lattam, csak agyonmoddolt skyrimban (alapbol prevgen konzolokon az is fosul nez ki). Ami igaz, az NPC modellek es mozgasuk gagyik, valoban, de ennyi.
Jah, érthetetlen aki a bugokról rinyál, merthogy nekem 39 órányi játék alatt nem különösebben tűnt fel semmi ilyesmi sem. Szerintem ez ilyen divat.
Szinkron jó, főleg amikor a karik folyton pofáznak, amikor magaddal viszed őket és általában hely és eksönspecifikus is ez, szal. nem feltétlen random fecsegnek.
A grafika +1 csillag szerintem is, a zene/hangok pedig átlag felettiek. A R1 óta a PB komoly erőfeszítéseket tesz a szinkronhangokba, ellentétben a gothicokkal. Nem tökéletes, de sokkal jobb, mint a legtöbb európai játéké. Az összegzés nálam is 3-4/5 kb.
Aki szereti a gothicokat, korábbi riseneket, annak ez is tetszeni fog. Aki nem, annak ez sem.
"Hemzsegő bugok" alatt mit ért a szerző? Én egyetlen bugos küldetéssel sem találkoztam, ami nagy szó, mert még a Skyrimben is volt ilyen launchkor, hogy fallout 3-ról már ne is beszéljünk. És miért a grafika rész alatt? Milyen grafikai bugok vannak a játékban?
Meg lehet csak nem volt vasuk alá, amin már mutat is valamit az engine. Előfordul. Mindig sajnálom őket, de ez van... :D
Aki erre a küllemre két csillagot ad, azt sziplán poligonhuszár. Az én szembemben a képeken látott grafika minimum az átlagosan szép kategóriában van.
Tudod mit tolok most? Might and magic VII (előtte a VI-ot vittem végig). Ha lusta lennél utánanézni, elárulom 2000-es játék. Nézd meg annak a grafikáját, és utána nézd ezt! RPG-nél nem a grafika a lényeg.
Egy hete még halálra leszidta az SG ezt a játékot főcímbe most meg fura volt olvasni ezt a "kellemes szerepjáték" címet...
Végigjtszottam, nem volt rossz... olyan 4 alá.
De mivel nincs semmi másik ami ebben az évben még csak meg is közelítené 3d RPG ben ezért örültünk.
A SEAMONSTER rész kifejezetten jóra sikeredet és izgi volt.
Várjuk a Dragon Age-t, meg a Wasteland 2-t. Utoljára szerkesztette: sárkánylovag, 2014.08.31. 20:33:15
Kb magasból leszarom a grafikát! A Starcraftot, Warcraftot nem egyszer pörgettem ki és nem azért, mert váóóóó micsoda grafika volt, hanem azért, mert olyan életképes történetet tudtak alkotni, ami teljesen magával ragadja az embert.
A trónok harcában is nem a Michael Bay effektekre recskáznak az emberek, hanem az érdekes történetszálakra...
ha a grafikat kommenteled egy RPGben de tagabb ertelemnben akarmilyen jatekban, es ezt veszed mervadonak, nem hagysz mas lehetoseget csak h ovis verpistikenek hivjalak, aki a codra veri a farkat...