Egyébként invázió előtti szektorbiztosításra repülők is jók, ha van elég NAV és CAS, hogy elkergessék a hajókat és lefedjék a területet (ne legyen piros az ikon). Külön flotta ilyenkor nem kell.
Nekem semmi problémám nem volt a partraszállással. Nevetve kitakaritottam a briteket a szigetről 15 hadosztállyal partraszállva. Semmit nem gyúrtam a flottára. Csak és kizárólag tengeralattjárókat építettem, volt belőle vagy 80 darab mikor elindult a franciál elleni hadjárat. Miután azok megadták magukat, az összes bombázóm meg cas gépem a csatornát illetve dél anglia kikötőit támadta, plusz ide vezényeltem a tengeralattjárókat convoy raidra először (bázisuk calais lett). fél év alatt az összes brit konvoy elfogyott, illetve a nagy hajóiból is alig maradt. Utána szálltam partra a szigeteken, simán ment minden. Ekkorra a tengeralattjárókat patrolra állítottam át.
Légideszant kicsit túl könnyen is használható szvsz. Valamelyik korábbi résznek (3?) a megjelenéskori változatában volt így, hogy pikk-pakk lehetett támadni velük, akkor gyorsan patch-elték is. Na meg röhejesen kevés szállítógép kell hozzájuk. Ezzel csinálniuk kellene valamit, legalább annyit, hogy mondjuk csak max org mellett lehessen elindítani a műveletet (ahogy a 3-ban pl.). Bár mivel itt jóval gyorsabban regenerálódik az org, nem biztos, hogy ez elég lenne.
Rosszul csinálod. Ha odaállítod, azzal nem érsz el semmit, az a partraszállás tűztámogatására jó módszer. Neked a szektort kell biztosítanod. Vagyis a flottát küldd patrolra, s&d-re, akár convoy raidingre is, és máris megvan az infód arról, hogy kellően biztonságos, és a tengeri fölény is meglesz, ha nincs komoly ellenséges jelenlét.
Gondolj bele reálisan. Ha a flottád a sziget mellett állomásozik, akkor nincs infója a szektorról. Egy 10-20 km-es körről tud csak, ami nulla. Ha ellenséges flotta kószál a szektorban csúnyán közbeszólhat.
A gép semmilyen döntést nem hoz. Egyszerűen a tábornokaid nem fogják se akkor elindítani az inváziót ha semmit nem tudnak arról, mi van a szektorban, ahol hajókázniuk kell, sem akkor, ha túl nagy az ellenséges jelenlét. (Ahogy pl. az sem gépi döntés kérdése, hogy visszavonul egy hadosztály, ha nulla lesz az org. Itt is egyszerűen egy reális feltétel van szabva a játékosnak). Hidd el, még így is nagyon durva kockázati szinttel vállalják, mert nem csak nulla ellenséges jelenlét mellett indítható, szóval megtörtént már többször, hogy így is támadták a partraszálló hajóimat.
Legjobb módszer egyébként (ha nincs két flottád erre a célra), hogy először patrolba vagy s&d-be teszed őket, aztán amikor megindul a konkrét partraszállás, akkor állítod abba a kis zónába a hadiflottát is.
Ezen akadtam fenn én is és tértem át a légideszantra...
U-Boot hadviselésről sokat nem tudok mondani: kiküldöm őket a Portugál-Spanyol part elé és nézem, ahogy tizedelik a szállítóhajókat. Nagy ritkán keresztül vonul ott 1-2 flotta, akkor vannak veszteségeik, de javítás után visszatérnek ide és folytatják a csipegetést. Ártani nem árthat, ha van melléjük pár, őket segítő doktrína is kikutatva, de leginkább az új típusok bevezetésével nő meg a hatékonyságuk. Ja, és a röhej: minden mást egységet tudtam "pozitívan" fejleszteni, a tengeralattjárókat kivéve -> minimum a sebességük bánja, ha kicsit jobban rejtőznek, VAGY kicsit jobban lőnek, ha a kettőt egyszerre szeretném, akkor még rosszabb vmi lesz a dolog vége, mint az alapgép! A paradox itt is "nagyot" alkotott...
...
PetruZ és Paladin: Sz'al, magára a nyílra, közvetlen, megpróbálom...
...
'39-ben (Belgium, Hollandia, Lengyelország már mellettem és velem) a Balkánon tevékenykedtem - Magyarország hadba lépett a Románok ellen és úgy éreztem, hogy be kell segíteni nekik, mert különben elvéreznek - , miközben elkészült az >50 szállítógép és a 2x12 ejtőernyős hadosztály (Student irányítása alatt - egybe nem tudtam röptetni őket, így "félbevágtam" a 24-et). Letáboroztattam őket Calais-ba és kiadtam 12 hadosztálynak egy Newcastle elleni ugrást. Ellenállást nem találtak ott - a vadászai is a Csatornát és Dél-Angliát védték, tehát veszély nem jelentettek a rajtuk átrepülő transzportra... - , így Rommel 24 hadosztálya azonnal be is hajózott oda az Észak-Német partokról, ők sem ütköztek ellenségbe a tengeren, így csak 1-2, sebtében visszahajózott egységét kellett levadászni és egész anglia az enyém lett, miután megkezdődött a béketárgyalás (USA még nem lépett be a háborúba, ahogy a CCCP is "csöndben" volt még). Angol hajók a csatornán és a DNY-i részen voltak "csak", amik a Brit Birodaloméi lettek, Szingapúr központtal...
Tengeri invázió: jelen formájában használhatatlan. Tudom, tudom: használható és meg van a rendje, hogy hogy kell használni, csak az szar. Nem használható rendesen. Dániát már lerohantam, kapituláltak. Volt viszont egy kis sziget Svédország alatt (Sjaelland), ami valami miatt nem került a fennhatóságom alá, hanem maradt dán kézen. Na mondom most majd kipróbálom az inváziót. Eltelik a 7 nap felkészülés és azt írja, hogy nincs elég felderítési adat ahhoz hogy elinduljanak. Ott állt egy (igaz csak 4 hajóból álló) flottám a sziget mellett. Semmilyen ellenséges egység se közel, se távol. A legközelebbi kikötőből akartam indítani az inváziót (1 db tengerészgyalogos egység) és nem hajlandó megcsinálni! NEM a gépnek kell ezt eldönteni!! A gép hülye és nem kéne rábízni, hogy ebben ő döntsön. Had lehessen már felülbírálni a döntését azt illetően, hogy mikor kell elindítani egy inváziót és mikor nem!! De itt a gond: ezt nem lehet megtenni. Kötelesek vagyunk elfogadni a gép hülye döntését. Ezt kéne nagyon sürgősen megváltoztatni.
Egyébként ejtőernyősökkel fél nap alatt elfoglatam a szigetet...érdekes, azt miért engedi? Ilyen "logika" alapján azt se kéne megengednie. Ja. hogy ott nem a gép dönt? Na ez a különbség... Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.07.05. 09:22:40
Az U-boot hadviseléshez van valakinek használható tippje? Mi az eredményes létszám (melyik tengerre hány darabot)? Azt értem ez alatt, hogy minél kevesebb saját veszteség mellett minél több konvoj levadászása. Érdemesebb a kevésbé frekventált hajózási utakat támadni inkább? Mikor kéne belekezdeni? Stb, stb... Azt vettem észre (mint ami a 3. részben is volt), hogy a játékban nem az van, mint a valóságban volt: 40-ben "boldog idők" voltak, amikor az U-bootok nagy veszteségeket okoztak, de alig szenvedtek veszteségeket. Ok: konvoj-taktika még nem működött olyan jó, szonár még kezdeti szakaszban volt, az Enigmát még nem törték fel, szövetséges légi fölény az óceán fölött még nem volt akkora, stb... Viszont a játékba meg nem ezt tapasztalom: sokkal könnyebb akkor beindulni, mikor már a francia flotta nem tényező (már lenyomtuk Franciaországot), mert addig állandóan megtalálnak és levadásznak. Nem tudom, hogy elsűlyesztettem-e annyi hajót, hogy megérte-e az U-bootokat egyáltalán megépíteni hozzá...
Előző részek sokkal jobbak voltak sztem mert ha vmi történt az egységemmel pl: oda ért valahová megfutamodott,elfoglalt vmit, megtámadták stb megállt az egész játék ha úgy volt beállítva és megmutatta hol is történt mindez.
Paradox stílus. Még jó, hogy nem jártunk úgy, mint a Sword of the stars II-vel ;)
Egyébként ezzel tuti csinálni kell valamit, hogy állandóan megy ez a sok eredménytelen csata a tengeralattjárókkal. Már oda se nézek a csatajelzésekre miattuk, aztán meg amikor valami fontos történik, totál lemaradok róla.
Pedig pontosan írja. Vidd a terv végrehajtós startnyílra az egeret, és a tooltipben szépen látszik, hogy hány napos az előkészület összesen, és hány telt el belőle. (Meg a többi)
Közben rájöttem, hogy ez a hónapokig tartó tengeri csata csak bug: próbaképpen kiléptem a játékból, újraindítottam és láss csodát egy nap alatt vége lett annak a csatának, ami előtte több mint egy hónapig nem ért véget. Szóval van még itt mit kijavítani... De azt nem értem, hogy ha több, mit egy évet csúszott ez a játék, akkor mi a franckarikáért ilyen bugos és félig kész még mindig????????? A fenébe! Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.07.04. 20:11:22
Mármint az invázió előkészület visszajelzése? Pedig ott van: az army feletti nyíl fölé viszed a kurzort és kiírja a felbukkanó infópanelen. Ott szokta kiírni azt is, mi a baja még (sok az egység, nincs elég transport, nincs légi/vízi fölény, stb.).
Akkor "csak" a visszajelzések, pl. a kivitelezésig hátra lévő idő kijelzésének elmulasztását rovom föl - én még ezt sem találtam meg, tehát nem szembetűnő, mint ahogy az a 2-ben, 3-ban volt -> és igen, ez is egy visszalépés (amit, remélem, nem DLC-vel fognak orvosolni)!
Tengeri csata: nagyon elszomorító, hogy semmilyen ráhatásunk nincs, még annyi sem, hogy kiadunk egy visszavonulás parancsot Gibraltárnál hetek óta megy egy csata van benne 9 U-bootom, az ellenségnek meg kb. 50+ hajója. Hetek óta b@sszák egymást bármiféle eredmény nélül és nem lehet azt mondani nekik, hogy na jó elég volt, takarodjatok most már a francba onnan... Ez megint olyasmi, amiben az előző rész többet tudott. Ezt aki kitalálta, hogy így működjön, annak kellemes bélsárhányást kívánok Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.07.04. 16:46:19
Valaki meg tudna mondani, hogy a stockpile-t hogy tudom megnezni? Gyartom a tartalek equipmenteket csak nem latom, hogy hogy allok vele...
Na ja, az átrepülés hiánya tényleg nagyon gáz.
Kotomicuki: (Egyébként nem "kidobva" lett, hanem totál máshogy működik az egész légi háború, és ezzel úgy látszik nem foglalkoztak :S )
A paradoxos dlc özöntől én is tartok... eddig se rajongtam ettől a ck2-vel beköszöntött módszerüktől, pedig eddig legtöbbször a virágbolti változat is megfelelt.
Partraszállásban mi a túlbonyolított? Elegendő hajót, stb szervezni nem két nap, minél több egységgel csinálod, annál több. Az meg, hogy minimális tengeri fölénnyel kell bírni hozzá az elég logikus. Azt tudod, hogy vannak kutatások, amik ezt csökkentik? Meg skillek? Meg ha kevesebb hadosztály megy egy helyről, akkor gyorsabban felkészülnek? Meg hogy ezek a kutatások az egyszerre tervezett inváziók felső limitjét is kitolják?
Amergin: Miért fáj neked ennyire, hogy magától megjavul az a néhány nyavalyás erőd? :) Nem kell költened rá semmit. Jó, macerás lehet mindig letolni a javító lista aljára, ha nem lehet törölni (még nem néztem azóta), de ha már egyszer megvan? Főleg, ha az ember esetleg nem is tette benne sok kárt.
...és akkor örüljünk, hogy nem DLC-kbe (ezt is nagyon szereti a paradox) kapjuk meg a már "játszható" HoI 4-et (lásd: EU IV) - már, ha egyszer tényleg elkészül ezekre a peccs...
A 3-ban azért csalt is ehhez a MI: Lipcséhez Dániát megkerülve az Északi tenger felől csapott le - kevesebb légelhárítás - , amire talán csak a B-29-esek hatótávolsága lett volna elegendő, vagy még az sem...
Csak azt nem értem, hogy ami jól működött egy régebbi verzióban, azt miért kell kidobni, hátrányára megváltoztatni az újban?!
Ez csak azért necces, mert olyan dolgokat butítottak le benne, amiket a 3. rész már tudott: Lipcsét (ami ugye bentebb van), ha bombázták a 3. részben, akkor az oda-vissza úton többször megtámadták a bombázókat, azok nagyobb veszteséget szenvedtek, mint ha a határ melletti várost támadták, logikus. A 3. részben a lerombolt-elfoglalt Maginot-vonalat nem kellett újáépíteni, hanem automatikusan közölte, hogy leamortizálódott 1-es erőddé oszt jóvan. Itt nem, itt épíccsed újra. Vicc. Ettől függetlenül nem rossz a játék, csak némely tekintetben nem éri el az előd lehetőségeit. Nem tudom hányadik peccs kell neki majd, hogy jó legyen...
Elméletileg csak az adott célzónában, amit támad a bombázóival, lehet megtámadni azokat: csak ott és akkor lehet lelőni őket, az odáig vezető úton nem lehet veszteséget okozni nekik, sehogy és semmivel sem..., paradox-logika!
A másik: nekem vhogy túlbonyolított a partraszállások kivitelezése - ezért nem is értem, hogy anglia hogy képes minden héten "ellőni" egyet (pl. előre lefoglalja hozzá a szükséges transzporthajókat, arra a majd 3 hónapra, amíg a tervezés tart) - , így most már inkább úgy csinálom, hogy ejtőernyősök a kikötőkbe, majd sima, tengeri transzporttal behajózni a tulajdonképpeni "inváziós" erőket - csak ez megint kutatás és gyártás többlet...
Két újabb "érdekes adat": németekkel elnéztem a lengyel támadás dátumát, így csak 39 szept. 27-re lett meg a háborús ürügy. Viszont szeptember 8-án Vologyáék betámadták a lengyeleket. Ezúttal nem lépett be Lengyelország alliednek, hanem felajánlotta, hogy lenne axis. Nem vettem fel persze. Viszont mikor megtámadtam Danzignál a várost kik védik? Hát persze, hogy olasz és japán önkétesek! Ellenük kellett bevenni a várost. Mikor a ruszkik először hadat üzentek, akkor küldte az önkénteseket, de azok nem a ruszkik ellen harcoltak, hanem Danzigban állomásoztak. Ez mennyire "reális"? Az olaszok már axis és őket kell lőnöm Danzigban?? Ezt hülyeség.
A másik: Lengyelország elfoglálása után jött a nagy légi harcok kora a szövetségesekkel. Nyugatra koncentráltam a légi erőt. Egyszer csak látom nyugat-LENGYELORSZÁG felett ellenséges légi fölény van. Mi a fene? Csalással átléptem a franciákhoz és megnéztem: ők küldték oda a bombázókat Elzászból. Ez eddig ok, mert a hatósugárba belefér, viszont nem kéne már attól is combos veszteségeket szenvedniük, hogy át kell repülniük nyugat-Németország felett (már, hogy odajussanak Lengyelországba)? Csak mert 3000 vadásszal védtem éppen nyugat-Németországot... Ez is hülyeség: csak az adott tartomány légi erőviszonyait nézi, oda eljutni nem kerül semmilyen veszteségbe. Erről azért megkérdezhették volna a Memphis Belle legénységét, hogy szerintük ez jól van-e így Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.07.04. 12:17:30
kezdésnél ironman mód ne legyen be X-elve, akkor tudsz rendesen menteni
A javítások bekerülnek a Construction sorba. Maguktól is javulnak, erőforrás ráfordítás nélkül, csak lassan. Viszont ha előre kerül a sorba, akkor a gyárak gyorsabban megcsinálják. Normál esetben van törlés gomb a sor tételein, de a javításokon most így nem tudom, van-e, hogy azokat lehet-e törölni. Ha nem, akkor annyit tudsz csinálni, hogy mindig lenyomod egy shift klikkel a lista aljára, amikor sorra kerülne.
Meg lehet adni, hogy az elfoglalt és megsérült erődöket NE építse újjá? Pl. a németekkel elfoglalom Krakkót, akkor ott nem szeretném újra felépíteni a leamortizált 3-as szintű erődöt mert kell a francnak, viszont szipkázza elfelé az erőforrásamimat az újjáépítés. A 3. rész legalább felajánlotta, hogy a Maginot-vonalat had nem építsem már újjá...
OFF: Valaki mondja már el hogy a francba kell ide képet berakni mert képfeltöltéssel, kép beszúrásával nem ment soha.
Ha jól látom, azok a szövetséges egységek zöldek, vagyis hacsak nem állítottál át valamit, akkor az azt jelenti, hogy elfogadtad valakitől expedíciós csapatként őket, vagyis a te irányításod alatt vannak. Úgy ne csodáld, ha csak állnak, ha nem adsz nekik melót :)
Az ellenség még oké, mert visszalő, ellenáll, de a szövetségeseim hadseregei totálisan hasznavehetetlenek háborúban, a katonák stabilan állnak egy mezőben, nézelődnek stb. Sikerült jobban lebutítaniuk az AI.-t.
Úgy veszem észre, jelentősen változtak a dolgok. A németek nem rontanak neki mindenkinek, mint a vaddisznó. Nem eszkalálódnak a háborúk villámgyorsan a szövetséges erők behívásával, bár a world tension még mindig rohadt gyorsan megnő. Magyarokkal kezdtem, Ausztriát gyorsan el tudtam foglalni (csak ez magában +11%-ot adott a tension-höz), azóta szemlélődök, készülődök, de még nem állok hadban senkivel. '39 elején vagyok, bécsi döntések nem voltak, a németek sem kapták meg a cseheket, fegyverrel foglalták el az egészet. A háború kitört a szövetségesekkel, de elég nyugi van. Nincsenek végtelen partraszállási kísérletek sem. Érdekes viszont, hogy Hitlert egy belső puccsal megölték, Göring vette át a hatalmat, aki az angolokat és a franciákat vádolja, és megesküdött, hogy megsemmisíti őket. :) A japánok csendben haladnak előre és morzsolják fel a kínaiakat. Gyanúsan nagy a csend, de a world tension már 80% felett van.
Tengerészgyalogság kap bónuszt a partraszállásoknál, átkeléseknél. Viszont ezt a bónusz a zászlóaljra vonatkozik. A hadosztály értéke pedig az egyes zászlóaljak értékeiből származik (átlag?), vagyis ha hozzáadsz egy olyat, aminek komoly negatív módosítója van ilyen esetekre (mint pl. nehéz tank), akkor az lerontja ezt.
Bár ezt a monstre mondatot nem biztos, hogy jól értelmezem - te úgy gondoltad, hogy a tengerészgyalogsággal véded a partot, mert azok a "parton" kapnak bónuszt? Ez nem így van, ahogy fent is írtam, ők a partraszállásra, és folyókon átkelésre kapnak. Partvédelemre rendes egységeket érdemes használni. (Mármint fontos partszakaszokon, mint pl. németekkel a francia partok. Távoli, másodrendű helyeken elég lehet valamilyen garrison egység, csak a kikötőkben)
Garrisonnak egyébként valóban jó a lovasság+mp kombó, pár zászlóaljjal.
Hhmm, nem néztem utána, de a többi HoI-ban kapott bónuszt a tengerészgyalogság a tengerparton vívott csatákban; esetleg a hozzájuk csapott nehéz tankokkal - ha azok valóban "bunkerként" működnek - lehetne spórolni azon a létszámon - és a felszerelésen? - amit a partraszállások ellen mindenképp fenn kell tartania a játékosnak a MI ellen - a lovasság + MP meg mehet a belsőbb területekre, rendfenntartó, anti-partizán egységként - szintén a manpower-gazdaságosság jegyében.
Jaja, motorizáltat érdemes megtuningolni a feleslegessé vált könnyű tankokkal. Modernekhez egyébként nem kell a heavy, az ÉS kapcsolat, hanem VAGY :)
Ja, és ha minden igaz, kint van a patch! (Csodát ne várjatok ilyen rövid idő alatt, ami az AI-t illeti, de sok jó dolog van benne.)
A light tank + motorized/mechanized a legütőképesebb, leggyorsabb erő, nagyon jó bekerítő manővereket lehet velük csinálni (az AI nem használja ki, de ha folyosót nyitsz valahol, oda azonnal benyomul az egységeivel). Heavy nem éri meg, bár a modern tankokhoz kell néhány fejlesztés onnan is.
Túlerőt megfogni, nagy tömegen áttörni, ezt talán tudják - azaz, inkább statikus elemként jöhetnek szóba: a védekező szárnyon, vagy a támadás megindításánál az ellenséges erők első vonalának bedarálásánál - , de erre a kisebbek is megfelelőek: tényleg pazarlásnak tűnik rájuk áldozni és miattuk szétforgácsolni a erőket. Legfeljebb manpower-hiány esetén látnám értelmét a használatuknak - de akkor is csak a nagyobb ipari kapacitású országgal - , amikor az a kevés, ami van, a lehető legjobban legyen kihasználva.
Gondoltam rá én is, bár inkább ha ki van fejlesztve inkább beteszek egy zászlóajnyit a gyalogos hadosztályokba. A közepeseket meg tolom a páncélosokhoz a felesleg könnyűeket meg elpasszolom.
Én sosem használok heavy-t. A kutatási idő, a gyártási költség hasznosabb máshol. A kisebb sebessége miatt pont az a stratégiai átütő erő hiányzik szerintem heavy-t is használó hadosztályokból, ami egyébként a legnagyobb előnyük.
Hogy érdemesebb a tankhadosztályokat felépíteni, vegyesen vagy csak könnyü, közepes, heavy? Sebességet lerontja a hevy tank azért kérdem, esetleg a nehéztankokat a gépesítettek közé vagy gyalogság köz kell tenni?
Ígéretes. Mondjuk az AI-val kapcsolatban kíváncsi leszek, mire jutnak... egy patchtól még tuti nem lesz tökéletes.
(Tanulságos volt elolvasni a topicban a dev hozzászólásokat. Pl. panaszkodtak páran, hogy a németek náluk idióta módon ide-oda utaztatták az egységeiket a keleti és nyugati frontok között, teljesen értelmetlenül. Nem tudták reprodukálni. Mikor valaki végre csatolt savegame-t is a bugreportjához, tíz perc alatt megvolt a megoldás.)
De a görögöknél, ahol a terep nagyjából uo, mint a yugóknál, nekem sincs problémám - épp ezért nem értem az egészet! Azonkívül, ha 15x-ös túlerővel támadok - szovjetesen - , akkor max. a veszteségeim lehetnének nagyobbak, de időben nem húzhatnák el egy-egy tartománydarabocska védését hetekig... (a történelmet, ahol egy hónap sem kellett az egész lerohanásához, a német(, vagy olasz) főerőkkel nem lehet megismételni a jártékban - igaz, akkor volt némi bizonytalanság is az országban a kormánypuccs miatt, ami kiváltotta a Tengely részéről a beavatkozást) Van olyan fájl, amiben ad értéket egy-egy nemzet katonáinak módosítót? Mert szívesen megnézném - és átírnám - a yugókét az enyémnél... A vicc az egészben az, hogy pl. a Magyarok, vagy a bolgárok, (uú) folyókon keresztül hadakozva a fél országát lerohanják, mire én az első vonalát egyel hátrább tudom szorítani!
A tengeralattjárót azért hoztam föl, mert minden másnál, amit kipróbáltam, volt hozadéka a ráköltött pontoknak, bármilyen variációban, de itt a lenullázás már egy "előrelépés" volt, mert másképp mindig kapott vmilyen negatívumot, amit el kellett volna tüntetnem - jellemzően az észlelhetőség és a sebesség sokkal nagyobb mértékben romlott/nehezebb volt följavítani ezeket (természetesen: egymást (is) ütik). Minden másnál lehetett egységesen jobbat előállítani, ennél meg csak vagy-vagy alapon (amennyit javul egy tulajdonsága, annyival rosszabb lesz egy másik, meg a maradék 2 is romlik még mellé - de ui ponteloszlásnál pl. egy CL-nél/tanknál/vadászgépnél csak pozitív módosítók jelentkeztek (+2, 3x +1).
Fogalmam sincs, mit csinálsz rosszul az olaszokkal. Most velük játszom, és a jugókon úgy 37 körül úgy mentem át, mint az úthenger. Ha meg a németekkel vagy, akkor pláne nem értem, ők alapból erősebbek.
A partraszállásokkal csinálnak valamit majd a patchban. A sok kis röhejes partraszállás helyett inkább komolyabb próbálkozásokat ígérnek. Majd kiderül. Az ai-nek arról a szokásáról is beszéltek, hogy utaztatja az egységeket össze vissza a front mögött az általa jónak vélt helyre (ami ugye állandóan változik), ahelyett, hogy inkább ott segítenének, ahol vannak.
Tengeralattjárót nem módosítottam még spec, de az összes többinél nem nulláznak a módosítások. Másrészt az a lényege, hogy arra koncentrálj a módosítással, ami szerinted fontosabb.
A folyamatos angolszász partraszállási kísérletekkel is csinálhatnának már vmit: hihetetlenül idegesítő és nagyon sok erőt leköt - amivel Dieppe-nél, '42-ben felsültek, azt nem kéne ennyire erőltetniük, a történelmi hitelesség jegyében... A mostani újrakezdésemben a Rajna-vidék elfoglalására mentem rá, amire válaszul anglia és fr.o. hadatüzent nekem - '36 március. Szerencsémre az Olaszok beléptek mellettem, Japán 2 hadosztályt küldött. Mire lezárta volna az erődvonalát, addigra sikerült 2 helyen keresztülküldenem az egységeimet, így el lett reteszelve és darabonként fölszámolva - iszonyatos vérveszteséggel (utólag gondolva, ott kellett volna hagynom őket a fenébe, amikor már volt megfelelő erőm az ország megszállásához). '36 végére elesett Párizs és megadta magát a franciska, de közben az olaszokat legázolták, akik a fronton voltak lekötve, de mögöttük partraszállt pár brit és elvágta őket az utánpótlástól és a teljes seregük megsemmisült. Csak az mentette meg őket a kapitulációtól, hogy a frankok által elfoglalt területek az irányításom alá kerültek és mire a pudingfejüek elfoglalták volna ezeket, addigra beérkeztek a motorizált csapataim is és hosszú hónapokig kerülgettük egymást: én felszabadítottam egy területet, ő máshol szállt partra, de nem fogytak az egységei (kanadaiak, auszik, stb. is bőven be lett vetve). Itt is szó nélkül keresztülgázolna az ellenségen az MI, nem kerülne egy mezőt, hogy mellette el tudjon menni, vagy ne folyón át kelljen támadnia! Minden egyes mozzanatot nekem kell felügyelnem, mert különben a MI rögtön lenullázza az erőimet és még a legalapvetőbb mozdulatokat sem bízhatom rá - meg ez az állandó stratégiai szállítási kényszere, 2-3 mezővel odébb is, a frontvonalon...!
Azonkívül, pl. a II. tengeralattjáróra 405-495(?) pontot elköltve olyannyira kiütik egymást a hátrányok és az előnyök, hogy uo II-est lehet gyártani, mint maga az alapverzió! Ezt is javíthatnák...
Ezek a yogók még mindig terminátorok: egyszerűen nem lehet rajtuk keresztülmenni, még '41-es közepes harckocsikkal sem, '40 elején... (a (hegyi)gyalogságot leszarják, 10x-es túlerő alatt... is) Nekem sose akarják odaadni "szlovéniát", a románok meg mindig visszautasítják az egész Erdélyre vonatkozó döntésemet...
Mi a bánatos franc kell ezen döntések sikeres keresztülviteléhez? Katonai egységek száma, diplo' pontok, vagy az egymással való jó viszony?
A szovjetek nagyon nagy patkányok: mindig hátba támadnak, hiába is kötöttük meg, akár csak 1-2 hónapja is a M-R paktumot... Utoljára szerkesztette: Kotomicuki, 2016.06.28. 22:56:54
És elegendő transport ship is kell, bár, gondolom, ez evidens. A fejlettebb transport tech-ekkel (landing craft) jobbak az esélyek is, de sima, alap transport is használható. Az army nézetben fent középtájon van a Weight mező (kis hajócskával mellette), ez mutatja, kb. mennyi hajóra van szükség (tech befolyásolja).
+ 50%-ban neked kell felügyelned azokat a tengeri zónákat, amiken átvezet az invázió, ha ez nincs meg akkor sem indulnak, ha a felkészülés véget ér. Geo jól mondja, minden fontos információt megtalálsz a tooltipben amikor fölé húzod a kurzort.
Helló .tudna nekem valaki segíteni abba ,hogy kell partraszálni ? a hadosztályokat kijelöltem a kikötőbe azt is kijelölöm hogy hova menjenek és nem indulnak el .előre is köszi
köszi! sajnos már nem tudtam mit csinálni, szétszedték az lemorzsolódott egységeim. :( legközelebb kikötőben fogok partra szállni, ez már biztos. de majd egy másik mentésben, ezt már elszúrtam.
Üdv! Amcsikkal nyomtam egy menetet, meglepő módon a történelmi események másképp alakultak. A két megalomániás vezér kéz a kézben (szövetségben egymással, ezt hogy hozta össze az MI) lerohanták Lengyelországot, majd felosztották egymás között. Sztálin jó nagy szelet lengyel tortát sajátított ki, a németek csak egy nyúlfarknyi darabot kaptak. Mindez még negyven előtt történt, a négy egység segítségem nem sokat ért, persze elég sok időbe telt mire a katonáim odaértek (kb. egy hónap a földi egységeknél a hajóút , repülőknél két-három nap az USA-Európa út megtétele) Ezzel egy időben küldtem a Briteknek, és a Franciáknak is négy-négy egységet, az Angolokkal Hollandia félszabadításáért küzdöttünk, a Franciákkal meg Franco csapatainak megfékezése volt a cél. Nem tudom, hogy számolt az MI, de az Angol hadsereg nagyon nagy létszámú és erős volt, ennek köszönhetően 41 őszen Németország kapitulált, jóval előtte felbomlott a Német-Szovjet szövetség, és a ruszkik nem szóltak bele a nyugati hadszíntérbe. A kapituláció előtt kaptam meghívást a szövetségbe, mire csapataim kikötöttek Európában, Hitler birodalma szertefoszlott. A Japánok nem támadták meg Perl-Harbort, sem az Amerikai kontinenst, helyette a Kínaiakat mészárolták, a Brit-India hadsereg meg a Japókat, és mire odaértek csapataim, már Japán sem létezett. 42 nyarára már nem volt ellenfél, csak a rohadt nagy vörös csillag fénylett közép Európától-Kamcsatkáig. Megkaptam Törökországot trófeaként, ezt a kétszer négy egységem sikereinek tulajdonítom, Kölntől Innsbruckig vertem a fritzeket, és az észak Olasz régiót is kipucolták, illetve a másik négy egységem fél Franciaországot szabadította fel Franco csapataitól, sőt még Spanyolországot is megtisztítottam velük. Az MI csapatkezelése, taktikája a béka segge alatt van, egységeim támadnak a szövetséges erők (feltöltött állapotban) meg a sarat verik a csizmájukról vagy a látóhatárt kémlelik, persze ha elfoglalok egy tartományt jönnek utánam, harcban összességében erős túlzással 10%-ban segítettek.
Kikötő kell. Anélkül nem jut el hozzájuk semmi. (Ami az elfoglalt területed déli partján van, az ha jól látom nem az.)
egyszerűen nem tudok rájönni hogy kell ellátást biztosítani a túlparton lévő egységeimnek :( tudna valaki segíteni?
Pont tegnap játszottam egy szovjet oldalt. A németek itt lesz*rták a nyugatot, semmit nem csináltak. Bekebelezték az osztrákokat, aztán a jugóktól megkapták Szlovéniát (ritkán látni ilyet) és a lengyeleket figyelmen kívül hagyva megtámadtak engem (plusz olaszok, magyarok, szlovákok, bolgárok). Csak a königsbergi határ volt közös, ott simán lenyomtam őket, aztán egy national policy-val megegyeztem a lengyelekkel, hogy békésen nekem adják a keleti oldalt, cserébe majd megkapják a németek keleti felét. Szövetségbe nem kerültünk és nem is engedett be, viszont Danzig-ot átadta a németeknek, ott megint kialakult egy front. Egyszer csak látom, hogy minden figyelmeztetés nélkül kezdek fogyni középen. Hát, a hülye lengyelek military access-t adtak az Axis-nak... Utoljára szerkesztette: PetruZ, 2016.06.26. 09:11:02
Olaszokkal kezdtem egyet. Mondom hagyom a francba ezt a történelemtől elrúgaszkodott "reális" német játékot. Namost ugyanazt az állatságot látom itt is: a magyarok megtámadják Romániát 39-ben, majd belépnek axisba. A németek megtámadják Lengyelországot, utána azonnal a szovjetek is hadat üzennek a lengyeleknek, akik persze allied és így háborúba kerülnek a franciákkal, angolokkal... Innentől kezdve ezt nekem nem lehet megmagyarázni. Ez tudatosan el van b@szva.
Egyébként ennek szovjet vonalnak logikusan így kellett volna lennie a történelemben is. A biztonsági garanciának, amit Lengyelország kapott vonatkoznia kellett volna arra az agresszióra is, amit a szovjet követett el Lengyelország ellen. Már ha tényleg Lengyelország biztonsága lett volna a fontos... Utoljára szerkesztette: Amergin, 2016.06.26. 01:44:53
Csinálnak vele valamit az első patchban, azt írták. Ez az "ellenségem ellensége" dolog el van baszva.
A Red Ball Express-ről szóló devblog már egy hetes, de ahogy látom nem olvasták sokan itt.
"Amolyan gyorstapasz volt ez egy régi problémára, és nekünk sem nagyon tetszett... szóval hallgatunk rátok, és dolgozunk a megoldáson." Ezentúl kell military access majd.
Egyszerűsítettési dizájn része volt hogy automatikus katonai hozzáférést biztosít minden ország egymás számára
Nekem az volt a probléma hogy semleges oldalkent a területemen csataztak az oroszok németek, aztan oldalvaltaskor atomjaira esett a területem meg a haderőm mert mindenhol ellenség volt.
Visszatöltöttem az állást Lengyelország megtámadásáig és jelzem: nincs értelme, mert megátalkodottan ugyanazokat a hülyeségeket lépi meg a gép, nincs esély, hogy valami normálisabban alakuljon. A lengyeleket levertem, de a fegyverszünetes területek maradtak a kezén, azokat még el kellett foglalni. A Szovjetúnió területén is ez volt a helyzet. Ami "érdekes" a ruszki egységek a Axis területekről támadták Romániát, mivel az allied és azzal háborúban állnak. Milyen alapon?? Csak meg nem támadási szerződésem van a ruszkikkal, nem adtam engedélyt, hogy a birodalom területein kóboroljanak kedvükre! Ez is milyen hülyeség már?
Mit hiányolsz a politikában, ami korábban volt? Most is benne van nagyjából minden szerintem, ami a háromban. Tanácsadók, törvények, stb.
A partraszállások ellen kétféleképp lehet védekezni. Egyik, ha garrison parancsot adsz ki a seregnek, ekkor a fontos pozíciókat - elsősorban kikötőket, aztán reptereket, stb - foglalják el. Ami nagy hibája ennek a parancsnak (nem is értem, miért így van), hogy nem reagálnak az ellenséges csapatokra, csak védik a posztjukat. Arra jó, hogy mondjuk távoli gyarmatokon tényleg az ilyen kulcsonfotosságú helyekre akarod egyszerűen szétosztani az oda szánt kevés egységet.
A másik megoldás (mivel frontvonalat csak határra lehet rajzolni, tengerpartra nem), ha fallback line-t rajzolsz végig a part mentén. Az gyakorlatilag hasonlóan működik mint a frontvonal, így aktív partvédelemre jobban használható.
De egyébként egyetértek, messze nem tökéletes ez a rész sem. Utoljára szerkesztette: Paladin, 2016.06.24. 13:24:16
Hátránnyal nem jár, ha te irányítasz. Bonuszt akkor kapsz, ha elkészítesz csatatervet, és utána hagysz rá időt. Megéri egyébként, főleg ha több fronton harcolsz. A bónusz nagysága doktrinától függ, illetve az is, hogy milyen gyorsan épül fel a bónusz. (Lehet is látni egyébként ha kijelölsz egyésgeket, olyan kis kék sáv, mint ami a beásottságot mutatja).
Nagyon jó egyébként, ha összefogsz egy kisebb csapatot a frontvonalról, ahol látsz gyenge pontot, aztán áttörsz velük - a "folyosó" biztosítását meg automatikusan csinálják a többiek.
Arra figyelj, amikor frontvonalat rajzolsz - amíg zölden csíkozza a területeket, addig elég csapatod van tartani azt a szakaszt. Ha sárga, akkor már problémás, ha piros, akkor meg totál elégtelen akkora frontra ami hozzá van rendelve.
Én az előző részekkel bár sokat játszottam, igazán sose merültem bele. Itt elsőre a legnehezebb fokozaton kezdtem egyet Németországgal és azt kell mondjam, hogy nagyon könnyű volt leigázni Európát, főleg, hogy a légierőmet a háború elején kicsinálták. Azóta csak a briteknek több mint 15000 gépük van, szóval totális légifölény. Szerintem sok helyen túl van egyszerűsítve, például a politika része. Ez a harceszközök gyártás jó ötlet, de vannak olyanok amiket teljesen felesleges gyártani, például önjáró légvédelem. Ami viszont nagyon kiakasztott, hogy mivel a folyamatos partraszállások ellen nehezen tudok védekezni (mi erre a legjobb módszer?) a figyelmemen kívül maradt hídfőkből az ellenséges egység nyílegyenesen elindul például a Benelux államoktól a romániai frontra keresztül egész Európán. Nyilván a fő probléma, hogy nem lettek megállítva, de ez így nagyon tönkre vágja a játékélményt (vagy inkább a realitást). Hasonló történik, amikor visszavonulok, feladok egy területet. Az ellenség nem teljes fronton követ, hanem bizonyos irányokba elindul. A másik nagyon zavaró dolog, hogy hiába jelölök ki frontvonalat, szintén a partraszállások közelében gyakran a kijelölés nem követi az ellenséges területszerzéseket, így bizonyos helyeken a csapatok nem is védekeznek. Jó pár hadosztályom lett így bekerítve, amikor éppen a másik frontra figyeltem. Összességében nem rossz játék, de nekem sok dolog elnagyolt benne.
A frontvonal meghúzása és az offenzíva tervezés adnak valami pluszt? Csak mert gyűlölöm hogy kigondolok valamit a gép meg össze vissza hurcolássza az egységeimet, üresen hagyja a frontvonalat és a többi. Ha nem húzom meg csak magam irányítom az egységeket jár valami hátránnyal?
Amúgy rájöttem egy két dologra-így nem olyan gáz, a légiharc. DE egyértelműen el van kalibrálva.
Akkor igazad van, elégnek kéne lennie. Valamit rosszul számol, vagy mutat.
A realizmus pipa elvileg csak annyit kéne hogy jelentsen, hogy a national focus-ok közül a történelmieket próbálja választani az AI. De ahogy olvasom amit írsz, még az is borul. Egyébként azért van különbség, mert ha ki van kapcsolva (mostani játékomban első alkalom, hogy így próbáltam), akkor teljesen elrugaszkodik a történelemtől.
A nagy, stratégiai AI az, ami szerintem a leggyengébb pontja most a játéknak, azzal még sok munka lesz.
Hm..na igen. Kiváló játék lesz ha befejezik. Vh nyomom Németekkel, immár harmadjára kezdem el mert 39-41 között olyan szinten torzult a töri, hogy nem volt kihívás. A harmadiknál alakul, de csak úgy ahogy. Az országok folyamatosan baromságokat csinálnak. Az ai néha jó, de sokszor hihetetlen kretén-taktikailag is, nem csak a politikában. Szóval finomodik finomodik, de ami a végén kijön még mindig szar! De jó lesz ez, csak idővel. Más. megcsináltam a bf 109-et, F verzióig. Aztán lassan beváltottam FW-ra. Na most az összes mutatója jobb a fókának, mégis sokkal több hull el belőle ugyanazon fronton mint a messzerből...marha fura.
Jelenleg nem csinál semmit, valahányszor feljön a vita a fórumon, a vége az hogy working as intended,nem dokumentum filmet akarnak nézni hanem játszani. De így jelenlegi formában nem sok köze van a 2 világháborúhoz a játéknak, a luxemburg/etiop WC videok veterán nehézségi fokozaton csalás nélkül, ez így nevetséges, persze a 3 is hasonló volt ahol Albániával lehetséges volt a World Conquer
Mit ér a realizmus pipa, ha az AI leszarja? A legyeleket megtámadom, belépnek alliednek ez eddig OK. A szovjetek megtámadják az alliedbe belépett lengyeleket, tehát minden allieddel háborúba kerültek. A barmok! Pedig volt Molotov-Ribbentropp és harc nélkül kapták volna meg a területeket... A magyarokat direkt nem vettem fel '39-ben, mert "történelmi hűség" ugye. Erre megtámadják Romániát. Az kisvártatva belép alliednek, pedig a második bécsi döntés már folyamatban volt, amit persze nem enged megszakítani. Ez így egy baromság...
Division overview --> Equipment details gomb--> Equipment in field: ott írja ki legfelül a lenyílt ablakban, hogy "Manpower in field" Manpower in field: Amount of soldiers in field. Na ez volt 752K, amikor ugatott a játék, hogy nincsen meg a 750K. És mivel a hajózó és a repülős személyzetnek is van ugyanilyen ablaka, ezért azok nem tartoznak bele. Az ott szolgáló személyzet létszámát ott írja ki, nem pedig a szárazföldi erők létszámánál (Navy overview, Air forces).
Nem tudom, hogy a "Manpower in field" hol látható (manpower tooltipben?), de abba valószínű beletartoznak a hajók és repülők személyzetei is. (Utóbbi simán elvihet pár tízezret) A focusnál pedig kifejezetten a szárazföldi csapatokban kell neki ennyi ember.
752.000 van "Manpower in field". A Szudéta-vidékre az igényt viszont nem engedi kiválasztani a National Focusban, mondván, hogy a "at least 750.000 manpower in divisions in the field" nem teljesül szerinte. Ilyenkor mi van?
Az ilyesmiket mindig a national focusok közt találod.
A vadászgépek hatékonyságát akkor látod, ha air mapmode-ban ráklikkelsz egy területre, minden oda rendelt wing mellett van egy körkörös ikon, piros, sárga, vagy zöld. (A kapcsolók előtt, amivel a feladatokat adhatod nekik.)
Utánpótlási szisztéma részleteit pontosan annyira nem tudom, wikiben leírják nagyjából. Lényeg, hogy az utánpótlási vonalak mindig a legrövidebb úton érkeznek a fővárostól. F4-gyel lehet supply mapmode-ra kapcsolni, ott látod vonatkozó számokat. A supply területek egyébként ha jól rémlik nem ugyanazok mint a state-ek, azoknál nagyobbak. Elsősorban az infrastruktúra befolyásolja. Ha pedig tengerentúlon vannak az egységek (vagy olyan helyen, ahol el vannak vágva a fővárostól, de kikötő van), akkor a kikötő kapacitása is bejátszik, sokszor az lehet a szűk keresztmetszet. (Sea mapmode-ban egyébként az is látszik, merre mennek az ellátó konvojok.)
Attrition egyébként nem csak kevés supply miatt van, sőt, inkább a terep szokott bekövetkezni.
bocs, ezt hol kell nézni ? ..... a bécsi döntéseket? a diplomacy-nál?
a vadászgépeknél pedig hol vannak ezek a bizonyos jelzések , prios, sárga stb.?
ha pedig még egy kicsit leírnád az utánpótlási szisztémát, hát annak nagyon örülnék :-) .... főleg ha attration-ban vannak az egységek, akkor mit tehetek ... köszi