"A másik dolog, ami érdekes volt, egy terror küldi. 12 civil a pályán, hatot kell megmenteni. Lerak a pályára, az összes civil 2 helyen koncentrálódik, egy futásnyi távolságban. Az egyik helyen az első körben két faceless kelt ki a katonám közvetlen közelében. Az egyik meghalt, a másik elhibázta a katonámat, ezután kiiktattam. Győzelem, összesen ketten voltak ellenfelek a küldin. Parádés. "
Akkor ez egy achievement lett, grat hozzá!
"De mindettől függetlenül ez egy nagyon jó játék, végre nem csak a Veér Istvánoknak fejlesztenek csicsás, 'vedd meg és dobd el' játékokat. "
Én a sectoidot veszélyesebbnek ítélem, mint a katonákat. Ha hagyod érvényesülni, akkor hirtelen ellenféllé válhat az egyik katonád. Egy akcióval -1 neked +1 az ellenfélnek. A katonák csak lövöldöznek, vagy az arcodba másznak karddal. Ott van esélye a missnek, főleg, ha fedezékben vagy, míg a mind control - legalábbis az elején- kivédhetetlen.
Próbálják meg gyerek mellett játszani. Kíváncsi vagyok mennyire lennének ügyesek. Nekem este van max pár órám játszani de akkor is nagyon fáradt vagyok már. Úgy elég nehéz koncentrálni.
Annyira nem vészes az első 3 nehézség. Veteran a kb tanulónak való Commander az már jó kihívás ott azért 1-2 meggondolatlan lépés végzetes lehet de azért végig lehet tolni elég könnyen. Legendary már elég izzató , mindig van sérült és ezért az újoncokkal kemények a küldik. Viszont én is néztem 1-2 videót Legendary fokozaton , de az az érzésem mintha Commanderen játszanának... Egyszerűen én se tudom azt hozni amit ők, főleg nem Ironnamben.
Csoportok vannak. Mi a frászért hívjátok pod-nak őket...?
Pl. aktiválsz 1 podot amiben van sectoid meg 2 advent valami. Érdemes először az adventeket kiiktatni mert azok lelőhetnek míg a sectoid valószínű egy hullát fog animálni, esetleg pánik\domination de ez ha nincs hulla a környéken. Tehát lehet tudni az 1 körig biztos nem lövöldöz. Codex is inkább elsüti a területre ható cuccát ha van legalább két ember egymáshoz közel, azzal is nyersz 1 kört. Föltételezem erre gondolt.
Én nézem Beaglerush-ot youtube-on ill. belenéztem twichen egy streambe, nos legendary ironman-t könnyűnek mutatja be. Csak úgy darálja szegény alieneket veszteség nélkül, sokszor még csak nem is sérül. Szóval megoldható de hiába bámulom ennyire jó nem tudok lenni. Néha a biztosnak vélt lépseim sem jönnek be. Fölraktam modot ami mutatja az enemy hitchance-t lövéseik után, 15%-al kikapták egy emberem heavy coverből. Tudom, tudom, "this is xcom baby"
Amint kitapasztalod melyik ellenfél miként viselkedik, mire hogyan reagál, már könnyen tudod uralni a helyzetet jelentős túlerővel szemben is. Főleg miután megtanulod a helyes sorrendet a kiiktatásukban és ennek megfelelően szedegeted le az ellenfeleket nem úgy, hogy ki az akit látsz vagy ki van közel. Egyes támadásokat jobb inkább bevállalni és egy keményebb ellenfelet kinyírni mint a gyengékkel törődni. Ők utoljára hagyhatóak. Amíg ki nem ismered a játékot addig naná, hogy megoldhatatlannak tűnnek számodra azok a helyzetek, amiket mások vagy nehézség nélkül vagy kisebb nehézséggel vesznek. A játék eleji túlerő meg egy vicc. Hiába van sok advent katona, ha minden lekapja egy gránát vagy egy lövés a sima puskából. A parancsnok meg a sectoid/viper is alig igényel többet (két találat).
Sorrend, viselkedés. Mire gondolsz? Ez érdekel, erről írnál kicsit részletesebben? Köszönöm.
Nem tudom, hogy nálatok mi a kezdés stratégiája, de én szívok vele. Az eleje még egyszerű (a harc legalábbis, commanderen tolom), de folyamatosan kredithiánnyal küzdök, nem jut pénz az építkezésen kívül semmire. Második hónapban járhattam, épp kikutattam a mágneses fegyvereket, de nem vehettem meg őket, amikor egy UFO megtámadta a hajómat. Alap fegyverekkel és kevés kiegészítővel kellett volna lenyomnom a 40+ rusholó ellenfelet. Itt találkoztam először a Berszekerrel, amit 3 kör alatt le is küzdhetek, de addigra a sectoidok, kardos ADVENT egységek és a Thin man-ek belemásznak az arcomba. Többször visszatöltöttem, de gyakorlatilag megoldhatatlan volt a feladat. Új játék, ismét levadászott az UFO, de már sikerült a rangereknek és a specialistáknak mágneses fegyvert adni. A berszekert egy szerencsés acid gránát és össztűz hamar leabálta, de így is fél délután ráment arra az egy csatára. Folyamatosan dobálta nekik az erősítést, mire látótávba kerülhetett volna a megsemmisítendő torony, addigra 4 ADVENT-et rakott le a felderítőm arcába. Rengetegszer újra kellett kezdenem, végül 2 katonám halt bele, szinte mindenki megsérült.
Az alap fegyver általában 3 egységnyit sebez, azaz nem hal meg egy találattól senki. A gránát szintén. A sectoid és a viper is 8 életerejű, azaz általában 3 találat kell nekik. A csapatból 1 fő ranger, aki nem lő, csak felderít. Marad 3 katona. Ez így azért elég karcsú, ha mondjuk 8 köröd van a pálya túloldalán levő motyó hekkelésére.
A másik dolog, ami érdekes volt, egy terror küldi. 12 civil a pályán, hatot kell megmenteni. Lerak a pályára, az összes civil 2 helyen koncentrálódik, egy futásnyi távolságban. Az egyik helyen az első körben két faceless kelt ki a katonám közvetlen közelében. Az egyik meghalt, a másik elhibázta a katonámat, ezután kiiktattam. Győzelem, összesen ketten voltak ellenfelek a küldin. Parádés.
De mindettől függetlenül ez egy nagyon jó játék, végre nem csak a Veér Istvánoknak fejlesztenek csicsás, 'vedd meg és dobd el' játékokat.
Ha egy katona dash-elt a mozgásakor, akkor a védelme megugrik (többel mint amit a half cover ad), azaz nehezebben találják el. Egy átlagos, kezdő advent katonánál emiatt leesik az ő találati pontossága 65-ről 35-40-re.
Azt eddig is tudtam, hogy az ellen overwatch-ja ellen a dash-elt mozgást több levonást ad, de a mérékét nem ismertem soha.
Míg ha simán csak cover-ben lapulva várná a (pontatlanabb) rálövési lehetőséget az XCOM ellenálló, akkor az ellenfele nagyobb eséllyel találná el. A dash pedig abban is segít, hogy később jobb pozícióból tudj támadást indítani, illetve hamarabb elérd a célpontot. Naná, XCOM 1-ben is így volt. Viszont csak full coverbe érdemes dashelni...
Egyébként továbbra sem értem, hogy ha már az előzővel is ezek a bajaid voltak, akkor miért vetted meg ezt? Reméltem, hogy javítják. Ott is a játék eleje volt gáz, amíg négy emberes csapat volt.
Tudható volt, hogy az alapok semmit nem változtak. Honnan...?
A játékmenetben és a történetben jött változás, nem a mechanikában Azok valamennyire pozitívak is. Ezek tetszenek..
Olyat még nem tapasztaltam, hogy csak úgy, magától visszaváltott volna concealment módba a csapat miután lebukott/felfedte magát. Egyes skill-ek bizonyos katonáknál megadják azt, hogy ők fedettek maradnak még ha a többiek fel is fedték magukat, de ez is csak addig él míg ezen emberek (ranger-eknek lehet ilyen skill-jük, bár AWC megadhatja másoknak is) bele nem trappolnak az ellen észlelési zónájába vagy támadásba nem lendülnek. Akkor lehet, hogy elnéztem és csak a ranger volt. Késő volt már.
Az első hónap hosszúnak tűnik ez igaz, de annyira azért nem az. Szépen kapja az ember az első feladatokat, szerez magának engineer-t és így beindulhat az építkezés, megtapasztalja az első retaliation feladatot (védd meg az ellenállókat). Volt olyan katona aki 7 missionben volt. Ez azt jelenti, hogy kb. minden 4. nap történt valami úgy, ha az összesen ott volt. (Nem volt.)
Az induló helyen meg majd lehet havonta egyszer bónuszt aktiválni és ha ott dekkol az avenger, akkor jár az adot bónusz. Például gyorsított gyógyulási idő vagy épp Intel gyűjtés, netán építkezés gyorsítás. Meg aztán minden hónapban ide visszatérve és rábökve az ikonra lehet új embereket felvenni és változtatni az épp aktuális előnyön. Az éppen aktuális bónuszt akkor jelzi a térkép. Nekem gyógyulás volt már, de figyelmeztetett, hogy elveszthetem, ha váltok.
Nekem egyébként az ős UFO sem volt nehéz még a legnehezebb fokozaton sem. Ott kissé visszásnak is éreztem, hogy gyakorta jelentős túlerővel lehetett lerush-olni csóri idegeneket. Persze, csak akkor veszteségeid voltak, hogy tényleg a katonák vitték a pénzt. Mikor egy hónapban elvesztettél 30 db katonát meg két tankot, az kurvára nem volt olcsó...
Olyat még nem tapasztaltam, hogy csak úgy, magától visszaváltott volna concealment módba a csapat miután lebukott/felfedte magát. Egyes skill-ek bizonyos katonáknál megadják azt, hogy ők fedettek maradnak még ha a többiek fel is fedték magukat, de ez is csak addig él míg ezen emberek (ranger-eknek lehet ilyen skill-jük, bár AWC megadhatja másoknak is) bele nem trappolnak az ellen észlelési zónájába vagy támadásba nem lendülnek.
Arra viszont van példa, hogy ha például van specialistád és ő hekkeli az adótornyok valamelyikét a pályán, akkor lesz olyan lehetőség a két felkínált előny közül aminek hatására a csapat egésze ismét concealed lesz.
Az első hónap hosszúnak tűnik ez igaz, de annyira azért nem az. Szépen kapja az ember az első feladatokat, szerez magának engineer-t és így beindulhat az építkezés, megtapasztalja az első retaliation feladatot (védd meg az ellenállókat). Aztán a második hónaptól (mikor már ki van kutatva a resistance radio meg a terjeszkedés), veszett módon terjeszkedni kell. Ehhez intel kell (minden új terüelt uralásához intel kell és annál több, minél nagyobb távolság van az utolsó olyan ellenálló térségtől ahol van még rádió is felépítve. Ha nem terjeszkedik az ember, akkor például a guerilla feladatokból kevesebbet lát, és így nem tud majd válogatni a megakadályozandó dark event-ek között. Pedig sok múlhat azon, mik várhatóak és minek a megakadályozása mellett dönt a játékos. No meg minél több a terület, annál nagyobb lesz a hó végi zárásnál a kapható supplies is amiért majd el kell menni és pár nap scannelés után felvehető.
Az induló helyen meg majd lehet havonta egyszer bónuszt aktiválni és ha ott dekkol az avenger, akkor jár az adot bónusz. Például gyorsított gyógyulási idő vagy épp Intel gyűjtés, netán építkezés gyorsítás. Meg aztán minden hónapban ide visszatérve és rábökve az ikonra lehet új embereket felvenni és változtatni az épp aktuális előnyön.
Nekem egyébként az ős UFO sem volt nehéz még a legnehezebb fokozaton sem. Ott kissé visszásnak is éreztem, hogy gyakorta jelentős túlerővel lehetett lerush-olni csóri idegeneket. Itt szerencsére nem így van, plusz mivel az ellenfeleknek nem mindegyike lehet aktív, így még kevésbé kell az irdatlan embertömeg. No meg az idegenek és csatlósaik sem azok a keménye legények mint az ős UFO-ban voltak. De nem is kell annak lenniük, mert ez nem az eredeti ufo stílusát és mechanikáját követi, hanem ez egy reboot, teljesen más alapokkal a rendszert illetően. Ha UFO hangulat kell, akkor Extraterrestrials jöhet szóba. Az inkább UFO mint az XCOM játékok (EU/EW/2). Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.03.01. 09:10:51
A többire majd később válaszolok, mert elveszett a kommentem.... :(
Akkor jó hosszú itt egy hónap nekem úgy tűnt, hogy a 2. végén jött, vagy csak a mentésnél kevertem a játék hónap dátumát a mentésivel... :)
So, állandóan csinálni kell valamit, de végre van ez is.
Az első részt 3. szinten toltam végig. Az elejét leszámítva meg egy két spéci helyet nem mondom, hogy röhejesen könnyű volt, de alapvetően semmi nehézség nem volt a harcrendszer kiismerését és 5, de főleg a 6 emberes csapatokat elérve. 4. szinten az is reménytelen volt. A 1+ HP a sectoidoknak az elején és egyéb dolgok miatt kb. annyira volt élvezetes, mint sajtreszelővel rejszolni.
Az ős UFO is kurva nehéz volt 5. szinten csak éppen statisztikai oldalról tudtál ellenne tenni. Itt semmit a sokszor említett 4 emberes kezdés miatt...
Most végre épül már a cucc, ami a csapatméretemet növeli. Jelenleg bármit is csinálok rizikósabb missiönön a halál garantált 1 embernek. Jön a nagy robot. Hiába találták el ketten és lőtték le 2 HP-re aztán felémfordult és egy lövéssel kinyírta a kedvenc sniperemet fedezékben... Ez van... Most már második szintre húztam vissza. (Ez is ott történt.)
Amit még nem értek, hogy volt olyan pálya, ahol a teljes csapat visszazuhant "fedett" módba, de a többin soha nem akarnak az istennek sem. Ez mitől függ...? Volt, hogy körökig nem láttam idegent, akkor sem lettem újra fedett. A fontos ember kimentésnél meg egy kör után megint...
Ha már colonel akkor akárhová állíthatod, nem kap semmit. A colonel a 7-es rang (valójában a nyolcadik, mert a rookie is egy rang de az a nullás). AWC kapcsán mindegy hová állítod át a minimális rangot, a lényeg, hogy a katona még nem érheti el azt a rangot mielőtt felépülne az AWC. Ha már elérte akkor marad a mázli, hogy nem a legkisebbre tett az övét a program. Az extra skill ranglépéskor aktiválódik, ha épp arra a rangra lép fel ahová a program neki helyezte az extráját.
Plusz a biztos működéshez érdemes új játékot indítani, nem a már megkezdett során mókolni és várni az eredményt, mert akkor nincs rá garancia, hogy érvényesülni tud a változtatás.
torma1: Ha variálsz az XP osztáson, szükséges xp és kill mennyiségeken, akkor új játékot kell utána indíts ahhoz, hogy biztosan életbe is lépjen a változtatás.
Sniper-nek meg teljesen mindegy mit adsz ha már választós modot tettél fel, főleg commander fokozatnál kisebb nehézségen. Egyébként meg olyat adj neki, ami a leírása alapján használva is lesz nála. Én speciel a doki egyik skill-jét tartom a leghasznosabbnak, ami full mozgás után automatice overwatchba dobja a manust. Ekkor nyugodtan sprintelhet a sniper és majd az ellenfél körében tudja a mozgó célpontok valamelyikét lőni.
molnibalage83: A black market az első hónap végét követően bukkan fel a világtérképen. Akkor lehet odamenni és vásárolni (intel-be kerül minden), illetve eladni (supplies-t lehet kapni az eladott dolgokért). Minden hónapban kiírja miért fizetnek sokat, a többi cuccért csak a szokásos árat kapod majd. Havonta fog frissülni, azaz havonta lehet és érdemes meglátogatni, mikor alul villog az ikonja.
Az előzőt milyen nehézségen küzdötted végig? Azért kérdem, mert nehézség szempontjából itt van egy csúszás az EU/EW-nél megszokotthoz képest. Ami ott classic nehézség volt, az itt a veterán. Ami ott a legmagasabb volt, az itt még csak commander. A jelenelgi legkönnyebb meg az ottani kezdő nehézséggel egyenértékű.
A játék nem fekszik mindenkinek. Úgy tűnik neked sem, mert folyton nehézségeid vannak, pedig a játék nem nehéz. 4 emberrel sem az legendary iron man-en, nem hogy sima commander-en. 4 emberrel meg sokszoros túlerőt le lehet gyűrni egyáltalán nem nehéz még akkor sem ,ha egyszerre sokan mennek a csapatodra. Amint kitapasztalod melyik ellenfél miként viselkedik, mire hogyan reagál, már könnyen tudod uralni a helyzetet jelentős túlerővel szemben is. Főleg miután megtanulod a helyes sorrendet a kiiktatásukban és ennek megfelelően szedegeted le az ellenfeleket nem úgy, hogy ki az akit látsz vagy ki van közel. Egyes támadásokat jobb inkább bevállalni és egy keményebb ellenfelet kinyírni mint a gyengékkel törődni. Ők utoljára hagyhatóak. Amíg ki nem ismered a játékot addig naná, hogy megoldhatatlannak tűnnek számodra azok a helyzetek, amiket mások vagy nehézség nélkül vagy kisebb nehézséggel vesznek. A játék eleji túlerő meg egy vicc. Hiába van sok advent katona, ha minden lekapja egy gránát vagy egy lövés a sima puskából. A parancsnok meg a sectoid/viper is alig igényel többet (két találat).
A vörös mezőt, ami az észlelési zónát hivatott jelölni, akkor látod tisztán, ha a katonáid látják azt az illetőt is akitől jön. Így ha takarásban van a megfigyelő, a program nem fogja neked megmutatni a teljes érzékelési zónáját, mert a katonáid sincsenek vele tisztában. Plusz itt hallás alapján is tájékozódnak már, nem csak látással (a hallási érzékelési távolságuk nagyobb, de nem módosítja a látási távot, csupán mellette érvényesül és ha a közelükben mozogsz akkor forgolódni fognak a hangforrás irányába, ami miatt megváltozhat egyes esetekben a belátott és érzékelhető területük). Ezért sem szabad például betörni ajtót és ablakot. Plusz ugye a civileket is kerülni kell a pályán, mert ők lebuktatnak ugyanúgy.
Az overwatch tulajdonképpen erősödött az előző részhez képest, mert itt már mérsékeltebb a levonás a találatra, mint korábban (most már csak 10 vagy 15 a levonás, az előző játékban ez 20 volt). Kezdetben nem lesznek sikeresek az overwatch-ok, csak ritkán még úgy is, hogy extra módosítót kap a katona rá (autoaim). Egy kezdő indul 60-as aim-ről, amire kapja a levonást soron kívüli lövöldözésnél, így naná hogy nem lesz vele sikeres és gyakorta mellé fog lőni (akkor meg aztán pláne, ha nem a fegyvere bónuszos távjában rohangászik az ellenfél). Majd magasabb rangon és megfelelő felszereléssel nem lesz ilyen probléma. Szóval a kezdeti mindenki araszolgat és folyton overwatch-ban várja az ellent taktika helyett eredményesebb a dash (full mozgás), mert az jobban fog védeni (főleg ha a katona berongyolt valami fedezék mögé ami így már ér is valamit). Ha egy katona dash-elt a mozgásakor, akkor a védelme megugrik (többel mint amit a half cover ad), azaz nehezebben találják el. Egy átlagos, kezdő advent katonánál emiatt leesik az ő találati pontossága 65-ről 35-40-re. Míg ha simán csak cover-ben lapulva várná a (pontatlanabb) rálövési lehetőséget az XCOM ellenálló, akkor az ellenfele nagyobb eséllyel találná el. A dash pedig abban is segít, hogy később jobb pozícióból tudj támadást indítani, illetve hamarabb elérd a célpontot.
Egyébként továbbra sem értem, hogy ha már az előzővel is ezek a bajaid voltak, akkor miért vetted meg ezt? Tudható volt, hogy az alapok semmit nem változtak. A játékmenetben és a történetben jött változás, nem a mechanikában. Emellett sokaknak nincs gondjuk a kezdeti kis csapattal, főleg miután kiismerik az ellenfeleket és azok működését. Mindegy milyen nehézségi szinten játszod, ha nem megy a dolog csak szenvedés van, akkor ott a játékosnál van valami hiba, ha egyszer mások nem kínlódnak ennyit. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.03.01. 08:46:59
"Támadásra" a Concealment alatt kiadott overwatch ér valamit. Amit concealmenten kívül adsz ki, az nem azért hasznos, hogy találjon (persze bónuszként akkor is örülünk), hanem azért, hogy egy, vagy több ellenfelet adott pozícióba kényszerítsünk (pin down)
(Játék elejéről van szó, nem a játék végi Kill Zone sniperről)
Így valahogy érthetetlen, hogy miért is lenne underpowered az OW, amikor tökéletesen ellátja a feladatát.
Rakj fel egy körlimit feloldó modot magadnak, ahogy én látom, az lesz a te bajod, hogy nem tudsz 100 körön át overwatcholni, amíg belédmászik az ellen. Utoljára szerkesztette: Maala, 2016.02.29. 23:52:18
Az is különösen kibaszottul érdekes, hogy elvesztem a fedést mikor olyan mezőre lépek, aminek 10 mező közelében nincs felkiáltó jel és mikor az ikont odaviszem, akkor sem... Áh...
Most már én is és itt is ezt hozta össze. Aztán ennek köszönhetően egy szem kígyó ki is nyírta a fél csapatot. Köszi... Most már csak azért tolom végig, hogy a végén objetíven lehordjam a játékot a sárga földig.
Nekem se mindig sikerülnek elsőre a dolgok. Olyankor visszatöltök egy korábbi állást és más útvonal, más taktika. Kisebb, nagyobb sérülésekkel megúszom a dolgokat. Hozzáteszem én csak a második nehézségi fokon nyomom. De linkeltek itt régebben egy youtube csatornát ahol a csávó legend fokozaton tolja és nem béna.
Egyre erősödik bennem az érzés, hogy ez egy játszhatatlan ***kupac. 3. szinten olyan kihívásokat tesz be, hogy mission impossible. A első rész nem volt ennyire.
Ugyanazon bugok vannak benne sokszor, mint az első részben, annak kiadása után vagy 3,5 évvel. Ugyanazon modellezésbeli hülyeségekkel Vicc.... Elsőre lehet, hogy sokan eltűrték ezt, de másodjára már nem... Az alacsony pontszámokat tökéletesen indokoltnak érzem a metán. Igen, a hangulat marha jó....
....lenne, ha a játék nem csapna tarkón minden második sarkon saját hülyeségivel, amik az első részből köszönnek vissza. A taktika része a játéknak egy még nagyobb szerecsejáték mint valaha és teljesen nevetséges, hogy a gerilla hadviselét nem tolták fel még lopakodósabb beütésre. Az első kontakt után özönlik rád az enemy. 4 emberrel nem lehet taktikázni. A szokásos marhaság. Ha csak véletlenül egy mezővel tovább mész, akkor dől rád a csoport...
Megyek tovább, de eddig ez a játék inkább idegesítő, mint élvezetes. Az első rész semmilyen hibáját nem voltak képesek kijavítani...
Ha már valaki colonel és nem kapta meg akkor 6-ra vagy 7-re állítsam ?
Úgy értem hogy az első 4 ember automatikusan szintet lép. Pedig megnöveltem az XP számot meg a killt. Mégis szintet lépnek. Én azt a modot tettem fel ahol választhatsz az extra skillekből. Így nem lehet duplikálás. Nem kell azt választani ami az class skillje és ennyi. Igaz kevesebb a lehetőség de választható.
Na most jutottam el a reaper perk-ig. Mit is mondjak?
A rangerbe már belevertek 3 lövést, alig volt 4-5 hp-ja. Ott állt közvetlen mellette a melee andromedon, jól körbemérgezve mindent, meg egy archon, aki lemelee-zte az előző körben. A tetőn ott figyelt egy lancer, meg volt 1 turret is. Először archon nyissz, aztán andromedon nyassz, utána grapple a tetőre és lancer nyussz, majd a turret kapott egyet a shard gunból. Pukkk. Mondjuk ekkor bújt elő a gatekeeper és segítői...
Nem csak azt, de az UIArmory_Promotions-t is átírta (elméletileg most már nem történik ez meg az új változattal, de ha a régebbi változatai bármelyikét használtad akkor az benn maradt és manuálisan kell tisztogatni, továbbá valójában még mindig olyanba is belepiszkál amibe neki nem kéne). Emellett még mindig megvan a hiba a duplikáció miatt (olyan skill-t ad a class-nak amit később vagy akkor megkapna - ezt alapból is megteheti a program -, ennek hatására ugyanakkor a class nem tud új skillt választani és megakadhat a program azon a képernyőn, kifagyva vagy ha tovább is megy, akkor a következő szintre lépve játssza el ezt). Tényleg jobb hanyagolni ezt a modot és inkább magadnak átírni a megfelelő értéket a megfelelő helyen magasabbra. DefaultGameData.ini-ben - ez a XCOMGame/Config mappában lesz - a XComHeadquarters_MinAWCTalentRank=2 értéknél kell átírni a 2-est 4-re mondjuk és akkor ha időben felépíted, akkor kevesebben csúsznak le az extráról (vagy éppenséggel senki). Átírhatod magasabbra is és akkor még a duplikációk nagy része is elkerülhető.
Több olyan dologra is készült egyébként mod, amihez teljesen felesleges. A legtöbb mod alkotója pedig nincs tökéletesen tisztában a kapcsolatokkal a játék fájljaiban és így akaratlanul ugyan, de hibákat generálhat az alkotásával. Ha meg több különböző amatőr modder készítette dolgot használ az ember, akkor ez meg csak fokozódhat, mert a kisebb, alapból működést nem zavaró hibák végül komolyabb gondot is okozhatnak, megborítva addig gond nélkül működő dolgokat. Ha meg még a csodásan félresikerült hotfix is felkerül a játékra, az tudja majd még igazán megkavarni a dolgokat (azt is jobb kihagyni).
Az kellemetlen mert most ezzel kezdtem ironman-be. Amikor sima classic-ban végignyomtam nem kapott minden emberem extra skill-t azért raktam föl. Elvileg csak a "UIScreenListener"-t változtatja, kozmetikai mod-okon kívül mást nem raktam föl, remélem nem akad.
Ezzel a moddal valami tenyleg nem stimmel. A legutobbi veteran vegigjatszasomban kb 10-12 embert hasznaltam rotacioban. Abbol ha 4-nek volt meg a plusz skillje akkor sokat mondtam.Pedig elvileg mindenkinek 100%-os esellyel kene kapnia egy random skillt.
Tudom, ismerem a modot. Az a mod tele van hibákkal. Elég csak elolvasni a hibabejegyzéseit és visszajelzéseit, sajnos nem működik mindenkinél úgy ahogy kéne. Több dolgot tönkretehet az alkalmazása, mint amennyin segít. Jobb elkerülni, főleg hogy egy szám átírásával egy ini-ben majdnem ugyanazt eléred csak hibák nélkül (megemeled a minimum rangot és máris nem csúsznak le a katonák az extráról). Plusz egy olyan fájlt ír felül, ami máshol, más modoknál bizony még galibát okozhat.
torma1: Mármint mi a script és milyen script? Az első 1-2 kill után meglépi mindenki az első rangját, ha csak fel nem toltad az egekbe a kill számokat is. Illetve hogy kell érteni ezt a csak az első 4 ember lép szintet dolgot? Mert például XP-t mindenki kap aki feladatra megy, akkor is ha nem csinál semmit. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.29. 13:09:34
Én annyit csináltam, hogy lassabban fejlődnek az embereim. Ott elég az őrmester rang is. Kevesebb XP-t kapnak az emberek. Csak az első 4 ember lép szintet. De az script gondolom.
Ha csak nincs felépítve az AWC mielőtt bárki is eléri a corporal rangot (amit nagyon de nagyon könnyű elérni még legendary fokozaton is, gyorsabban, mint ahogy felépülne a kérdéses szoba), akkor értelmetlen átírni a felső limitet.
Az alsót érdemes megemelni, hogy ne maradjon le senki semmiről, mert ugye ha a fix rangot ahol járna a skill már elérte valaki, akkor ő nem kap semmit. De ha van skill akkor felejtsd el az átképzést (skill újrarendezést), mert akkor viszont elveszíti a katona ezt az extráját. A javaslatom, hogy az alsó rangot emeld meg 4-re. Így bőven van hová fejlődni és az első hónap végére már bőven megvan a szoba de még nem lesz úgysem hadnagyod (őrmestered viszont már lehet, ezért nem a 3-as rangot javaslom, mert akkor ő lecsúszna az extráról).
Egy kis adalék, hogy a felső csökkentése állítólag olyan problémákkal jár, hogy így előbb hozzájuthat egyes class skill-ekhez az illető, ami viszont akkor ott le is állítja a fejlődését és lehet kirúgni, mert nem tudsz majd választani neki skill-t és beragad arra a szintre a baka.
Nem minden értéket lehet módosítani ini mókolással a páncéloknál (például utility slot és bónuszok hozzáadása nem megy sima ini birizgálással, csak az eleve meglévő értékek módosíthatóak). Egyébként meg a két fő ini valamelyikében (hogy most a gamecore vagy a gamedata arra nem emlékszem, de én az előbbire tippelnék) megtalálod a főbb dolgokat (ugyanott ahol a különféle speciális lőszerek értékei is vannak).
Amennyiben eredetid van, csak izzítsd be a SDK-t meg a modbuddy-t és kreálj magadnak egyedi páncélzatos modot. Vagy ha nem eredetid van (akkor is levadászható a SDK és a modbuddy) akkor moddal is megoldhatod a tápolást, mert van legalább 4 különféle mod már páncélok buzerálására.
Igazad van. Annyi hogy a max értéket nem 7-re hanem azt is 2-re át kell írni és akkor pl fixen tizedes rangnál kapja mindenki. A páncélok értékét hol lehet átírni? Nem találkok rá ini-t.
Nalam ket specialista van altalaban, egy healer es egy hacker. Retaliation-re szoktam valtani, oda ket sniper jon.Granatosok az elejen nagyon jok, kesobb mar kevesbe preferalom oket.Persze minden setup csak addig ilyen amig meg nem jonnek a psi opok.Utana azok dominalnak.
Nem akkor adja, hanem az a legkisebb rang ahol adhatja. De teljesen véletlenszerű melyik katona mikor kapja. Ez akkor dől el, mikor felhúzod az épületet, de előre nem tudod, csak mikor adott rangra lép a katona akkor felugrik majd az extra képességet kijelző ablak és tájékoztat mit kapott a baka. Lehet, hogy valaki corporal rangnál kapná (így lecsúszik róla ha már korábban elérte a kérdéses rangot mint ahogy az AWC megépült), de az is lehet, hogy colonel-nél.
Noa: Vidd a kurzort a fejlécre annál a fórumtársnál akinek írsz vagy nyomj egy válasz gombra a hozzászólásánál és máris látod a nevét (illetve mikor kész a hozzászólásod annak jobb alsó sarkában láthatod a fórumozó nick-jét akinek írtál). Ne a banner-t nézd, sokaknál köze nincs a nick névhez az ott látható feliratnak és illusztrációknak. :)
jocika: Nem keverem őket. Van egy gyógyító meg van egy buzerátor. De inkább csak gyógyítót használok, mert a gép buzerátor túl sok aktív skill-el rendelkezik, amik hamar betelítik az aktív skill-ek listáját és emiatt esetleg egy extra felszerelés már nem lesz megjelenítve az ikon soron. Maximum 3 specialistát tartottam eddig és ezek közül egy volt tisztán doki vonal, egy doki akinek a haywire és meg lett tanítva, meg egy tisztán gépmaceráló. Na ez utóbbi volt a leghaszontalanabb. Hacking-ben mind ugyanolyan jó, az egyetlen eltérés a haywire képesség ami gépek hekkeléséhez kellhet. De a többi dolog, ami nem a doki ágon van az teljességgel felesleges.
wednes: A full cover nem takarja el a támadás elől a mögötte lapuló delikvenst, csak ad 40 pontot a defense értékére (a half cover meg 20-at, azaz mindkettő halottnak a csók kategória főleg úgy, hogy a sima pajzsos akció, mikor leguggol a katona az ad 30 defense-t és még 50 dodge-ot is).. De hiába teli fal, ha mellette van lyuk vagy véget ér a fedezék, akkor támadható simán. Egy tömör falhoz állva, ahol mindkét irányban folytatódik még a fal, na ott majd nem lesz támadható az ipse, de a kamion fülkéje mögött lazán. Főleg ha az embereddel egy vonalban áll a támadó kocsi előtt. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.29. 09:34:36
Nekem 2 sniper mindig , 1 specialist, 2-3 ranger , 0-1 grenadier, akit már cserél lefele a pszi harcos de ő még csecsmő , páttyolgatni kell
A pszi harcosok mennyire fontosak? Most lett meg a Psy Lab de eddig egész jól boldogultam.
Valamint ti milyen csapatelállást javasoltok? Nekem jelenleg általában 1 sniper, 2 Grenadier, 2 Ranger, 1 specialist a felállás. A 2 Grenadier W.A.R -ban a többiek pedig powered armorban. Eddig nem volt olyan helyzet amiből némi odafigyeléssel ne sikerült volna élve kijönni.
Nem lehet, mert ez a repülő erőd rejtőzik amennyire csak tud. Én általában egyet viszek magammal a mimic gránátból, de ha olyan az akció, akkor kettőt. Elég egyszer legyártani a két darabot, aztán mindig lesz annyid. Ez mondjuk hiba. Szerintem. A W.A.R. Suitba öltöztetett karakternek nem adsz gránátot és máris van egy szabad helyed valami másra. Amúgy egy commander szintű befejezés után ki merem jelenteni, hogy elég az alap plate (power) armor, egy rangeremre, meg a mesterlövészekre adtam wraith páncélt, bár miután lettek pszi harcosaim, mesterlövész csak akkor került elő, amikor betámadták az Avengert és utánpótlásnak kiküldte a gép az egyiket. Átalában a gyógyító specialista, 2-3 pszi, és rangerek voltak a csapatban. Néha az egyik ranger helyett egy harci protokollra kiképzett specialista. A pszik, ha jól időzíti őket az ember, mindent visznek.
Az utolsó összecsapásnál majdnem otthagyta a fogát a brigád, mert nem vettem figyelembe, mi az elsődleges cél és elkezdtem a rengeteg dögöt elintézni az utolsó teremben, ahelyett, hogy az avatarokat nyírtam volna ki minél gyorsabban. Az egyik égve kimenekült egy folyosóval előbbre, ott lapult körökön át, és míg rá nem találtam, fölöslegesen sérültek az embereim... Ráadásul ezt el is szúrtam a kezdésnél, mert nem figyeltem és a csapatba került három olyan harcos, akik az előző akció után még nem gyógyultak meg rendesen, így el kellett használnom a specialista csoportos gyógyító képességét már az elején.
Kár hogy a felgyógyítás csak a csata közben hat. Hiába gyógyítom egy sérült emberemet maxra, a csata után akkor is sérült lesz.
Ami még zavaró az Supply Dropp. 10 esetből 6 szor sose, bírom elsőre felvenni, mert menni kell megmenteni a világot. Azt hinné az ember hogy 2035-ben egy High Tech repülő erőd esetében jobban meg lehet oldani az ellátást. :)
A W.A.R suit nagyon jó de sajna min1 tárhely ha felrakom egy emberre. Általában a 2 grenadier viseli, míg a többiek power armort.
Hány Mimic Beacont ajánlotok? Nálam általában 1 van. Már lehetne csinálni egy másikat is de a játék elég szűkmarkúan osztogatja a Faceless hullákat.
Ez katona függő, milyen szinten van már, amikor megépíted az AWC-t. Szerintem. De majd Saga Jr. pontosan megmondja.
A specialistánál az aid és hack skill-eket hogy keveritek? Mindkét ágon vannak egész jó képzettségek. Vagy felépítettek külön egy gyógyító és külön egy hack-elős specialistát?
Az iniből talán a rookie hiányozhat? Nem ismerem a felépítését. De a fenti felsorolásból kiszámolhatod. Utoljára szerkesztette: Etelkozi Vata, 2016.02.28. 17:00:02
Life: Akkor meg fogad el h ilyen a játék ez nem "hiba" tetszik játssz vele ha nem ne sírj... ;)
Elkezdtem legnehezebb fokozaton ... Tetszik jó kis kihívás, elsőre túl bátor voltam , nem tudtam h plusz 2 egység még van a többihez képes. De utána már megoldottam , karcolás nélkül ;) , itt már minden rossz lépésnek következménye van.
Látom még mindig nem érted. Tudok vele játaszni. A bibi az, hogy az XCOM 1 hibáiból semmit nem javítottak ki. Ez az, amin a fejem verem a falba... És ehhez képest drágább ez, mint az XCOM1 volt kiadáskor... Legalábbis így fejből.
Nálam volt olyan, hogy pótkocsi nélküli kamion végében állt a katonám. Az ugye félfedezék, de takarásban a kamion fülkéje mögött, ami teljes fedezék. Vele szemben 1 vonalban messzebb állt egy trooper és overwatch-ot (tehát a tooper felé néz a kamion párhuzamosan). Én felhelyeztem a katonát a teljes fedezék mögé, felfutott a platóra, hogy beálljon a fülke mögé.
Ez mind 1 vonalba volt a trooperrel, semmiféle kiszaladás. És overwatch-ból bizony rálőtt a katonára és el is találta keményen.
A tetőkön gyakran van "lyuk", pl. létrafeljáró, ilyesmi. Ezeken te is, ők is átlátnak. Én még sosem tapasztaltam olyat, hogy úgy vettek volna észre, hogy ki vagyok takarva. (Bőven 100+ óra után. Steam szerint 143 óra.)
Ez persze nem jelenti azt, hogy nálatok már ne fordulhatott volna elő.
Azért vannak komoly gondok a játékkal. Fent vagyok a tetőn jó magasan. Közel megyek meglátnak. De ott vagyok a tető közepén.. Hogy láthatnak lent az utcáról? Vicc. Meg olyan helyre ellőnek amit nem láthatnak. Nem értem hogy nézi ezt. Amúgy jók a Sniperek nagyon. Igazi mészárosak.
Life, amúgy azért mert te nem tudsz játszani vele attól még nem rossz a játék. Amennyi "szerencse faktor " van XCom 2 annyi kb minden más játékban is meg van. PL ha már annyira bele kötünk a játékokba FPS miért van olyan h magától gyógyul az ember v kibír 4-5 lövést pedig az életben 1 lövésben is bele hal.
Hát, ha "komolyabb" FPS-ben elkezdesz gondolkodni az ösztönszerű, azonnali cselekedetek helyett, akkor nagy valószínűséggel már rég halott vagy! :)
Erre a problémára van a gránát az embereidnél - a kezdésnél, utána más is akad, ha már szintet léptek - , ill. ha neked szerencsétlent dobott a "gép", akkor az ellenfeleknek sem kedvez sokkal jobban: ők sem foknak kritikus fejlövésekkel válaszolni a 3 miss-edre - nálam még nem borult ennyire egyoldalúan egy kör sem az ellenfelek javára. De neked úgy kell felállítani az embereidet, hogy azok a szerencsétlenség bekövetkeztekor se vesszenek oda - ebben már nem tud segíteni a program...
Egyfajta nehezítés ez is. Mivel tökéletes class balance nincs, nálam kb. minden karakter kb. egy kasztú lenne. Az XCOM1-ben volt egy sniper, egy robbantós az összes többi asszem mind assultos volt. Ez a mesterséges és erőltetett fenntartása a változatosságnak.
Senkit sem zavar ez a Class generálás?? Miért nem lehet neked eldönteni milyen kasztal szeretnél játszani?? 26x kell visszatölteni mert tuti másikat ad mit amit szeretnél. LW moddal moddal a EW-nél ezt megoldották. Itt miért nem tudták úgy csinálni mint ott?? Igaz hogy itt van kiképző szoba. De még sem értem minek így erőltetni. Én Úgy gondoltam csak 4 emberrel fogok végig menni ami az elején van. Nem lesz 6 ember. Így nehéz lesz Legendary szinten? 1 Hekker 3 Sniper. Egykis INI buherálással. Lassabb fejlődéssel, kicsit több előnyökkel a tetőről való lövöldözéshez,stb.
Na most már csak a "fő" Advent Facility van meg a többit leirtottam.
A Mimic Beacon nagyon jó. Ha jól használjuk akkor pont azt az 1 környi előnyt adja meg ami elválasztja a vereséget (vagy legalábbis a sok sérüléssel járó helyzetet) a hibátlan győzelemtől.
Az ezen fajta játékoknak (JA2 (1.13), Fallout Tactics, Silent Storm (Sentinels), stb.) mindig is meglesz a közönsége, mert olyan dolgok kellenek hozzá, aminek az igényét a többiből kiölték (pl. az FPS csak a reflexeket igényli - meg a kevés lag-gal dolgozó gépalkatrészeket). Itt gondolkodni, számolni, kombinálni KELL és lehet is! Ez önmagában durva általánosítás, mert a HC FPS-ben igenis gondolkodni kell.
Szerinted az nem kombinálás, hogy 4 emberes csapatból 2 flakol egy körben és a köv körben is egy? Csak, ha lenti matematikai esélyek mellett három miss van zsinórban, akkor mit a túrót tudsz csinálni a save/reload kombón kívül? Ja, hogy semmit...
Mindenképp rá kell érezni a játék belső egyensúlyára, hogy mit mivel lehet megoldani, mi legyen a fejlesztések sorrendje és eléggé sokáig kitolható a taktikai részben a stratégiai lemaradás - fordítva már kevésbé működik a dolog.
Igen, a körönként végrehajtható cselekedet érdekel! Ebben a modern netes világban már annyira nem ismerem ki magam, de a tecsőn megnézem ezt a beépített cuccot. Köszi! :)
"Egyszerűen nem értem, hogy olyan emberek, akik ennyire sokat játszottak vele elvileg miért nem látják az alapvető játékmechanikai problémákat... Ettől még lehet jó játék, de védeni azt a kapitális hibát, amit KÉTSZER elkövetnek az elég vicces."
Megjegyzés: ha nem lenne erre kereslet, akkor biztos, hogy a 2. részt (sem) csinálják meg...
Az ezen fajta játékoknak (JA2 (1.13), Fallout Tactics, Silent Storm (Sentinels), stb.) mindig is meglesz a közönsége, mert olyan dolgok kellenek hozzá, aminek az igényét a többiből kiölték (pl. az FPS csak a reflexeket igényli - meg a kevés lag-gal dolgozó gépalkatrészeket). Itt gondolkodni, számolni, kombinálni KELL és lehet is! Mindenképp rá kell érezni a játék belső egyensúlyára, hogy mit mivel lehet megoldani, mi legyen a fejlesztések sorrendje és eléggé sokáig kitolható a taktikai részben a stratégiai lemaradás - fordítva már kevésbé működik a dolog. A kihívást az a Rambós érzés kelti, hogy abból kell főznöd, amid van: a meglévő dolgoknak kell a tudatában lenni és azokat a lehető legjobban ki- és felhasználni. Itt nemcsak magán a harcon, a taktikai csatákon van a hangsúly, hanem a stratégiát is ki kell dolgozni, fel kell építeni hozzá és ehhez járul a szerencsefaktor (script) - tehát nem ez utóbbi van túlsúlyban, mint pl. a wot-ban (a 8.x-as szériáktól kezdődően).
Mivel a YT-on is számos videó van fönt, amiben eléggé sok, hajmeresztő (kezdőként/gyengébb idegzetűként azonnali ALT + F4-et kiváltó) helyzetet megoldanak, legfeljebb egy-két, kisebb sebesüléssel -> nagyon is játszhatónak tűnik a játék (csak az a kérdés, hogy mennyi mod-dolással, "rásegítéssel" és/vagy gyakorlással).
A görcsös ragaszkodás egy balga elképzeléshez, mindig végzetes lesz (pl. ANNAK az ellenfélnek meg KELL halnia, ebben a körben, miközben számos, jobb lehetőség is adva van)! De uú az elképzelés, tematika nélküli, "céltalan" vagdalkozás is: meg kell lelni az egyensúlyt - magadban is!
...
Kíváncsi leszek, hogy az UFO Afterlight (ilyen még pl. az E5 és a 7.62 is) újrafeldolgozását mikor adják ki, mert az a játékstílus sem volt megvetendő!
Jocika: Eltérő nehézségeken eltérő csapat összeállítás fog kelleni. Sőt egyes feladatokhoz sem lesz jó mindig ugyanaz a felállás. Veteránon és könnyebb fokozaton tisztán csak ranger-ekkel is végig lehet csinálni az egész játékot, akkora tápok. Nehezebb fokozatokon viszont ki kell tapasztalni egyenként a dolgokat, feladatonként, ellenfél összeállításonként sokat tud dobni egy jól átgondolt csapat, illetve jókora hátrányba tudsz kerülni egy rosszul összeállítottal (ha csak nem irgalmatlanul jól felszereltek és maximális rangúak).
kollesz: Mire gondolsz pontosan lépések limitálásán? Ha a mozgás távolságára gondolsz, akkor használj mobility növelő cuccokat. Vagy módosítsd a játékban a katonák mobility értékét (CharacterStats.ini-ben megtalálod és módosíthatod a katonák minden értékét). De az egekbe növelt mobility nem fog segíteni az ellenfelek leölésében és sok feladatban ez a cél (vagy a fő vagy az egyik cél). Amennyiben a körönként végrehajtható cselekedetekre, akkor használd a beépített debug/console command funkciót (keress utána hogyan aktiválhatod, és abban úgyis van god mode-tól kezdve végtelen cselekedetig szerintem minden). Mod erre nem hiszem hogy van, de semeddig nem tart rákeresni a steam workshop-on (XCOM 2 részlegben persze).
torma1: Nehézségi szinttől függ mennyi xp vagy kill kell. XPData.ini-ben megtalálod mindkettőt. Az ellenfelekért kapható xp mennyisége meg a CharacterStats.ini-ben található meg (szintén nehézségi szintekre lebontva).
Prof William: Nőhet igen. A meglévő facility-k és a központ (ez az óceánon lévő, oda nem fogsz odajutni, oda majd a sztori visz el) között véletlenszerűen dönti el a program, melyikét növeli majd mikor fejlődés történik. De ha nem akarsz magaddal kitolni, akkor egynél több facility ne legyen aktív, mert mindegyik 20%-al gyorsítja az ellenfelek fejlődését, a támadásokat és a dark event-ek aktiválásáig szükséges idő mennyiségét. Amelyiket lenyomod az annál szereplő négyzetek mennyiségével csökken a project készenléti szintje.
Komolyabb csökkentésre meg legendary nehézség alatt ne számíts. De főként a sztori feladatok azok amiknél előfordul soron kívüli csökkenés. Olyan drasztikus csökkenés, mint az előző részben az alien base lenyomásakor történt az itt nincs, de egyszerre összehozhatsz több különálló dologból hasonló hatást.
A black site, az advent gyár, a kapu lenyomása, az első codex kill a tiszt megbicskázásakor, avatar kill a codex megbicskázásakor mind sztoriból jövő csökkentések amik általában 2 pontokat redukálnak.
A többi az facility bontással történik vagy nagy ritkán (inkább csak commander és legendary nehézségen) kaphatsz olyan hacking-et is amit sikeresen megoldva 1-el csökkent a project állapota. Utoljára szerkesztette: SaGa Jr, 2016.02.27. 10:57:19
A Advent Facilityknél nőni fog a kockák száma, vagy az mindig ugyanannyi? Mert jelenleg 3 van a világon. Az egyiknél 1 kocka, a másiknál meg kettő, a harmadinál (amelyikhez nem lehet oda jutni) meg vagy 5.
Mikor jön majd az első komolyabb Avatar csökkentő küldetés? Most lett meg a shadow chamber, de még nem vizsgáltam meg benne semmit.
Sziasztok. Mennyire hamar fejlődnek a katonák? Kb milyen hanar fejlődnek fel a maximum szintre? Mert gondolom max megnövelen a szintenként XP mennyiségét.
Sziasztok! Pár órája olvasgatom a fórumot, de elvesztem! :(
Olyan mod?ot keresek, amivel nem limitálja a lépéseim számát! Honnan tudok olyat letölteni?
Tudom, hogy az megöli a lényeget, de imádom a játékot 18 éve, és ma már nincs annyi időm játszani, mint akkor, de végig szeretném "futni"! Előre is köszi! :)
Lehet azt mondani, hogy a nehézségi szinteken más és más csapat összeállítás az optimális? Én, az Xcom1-ben az általam megszokotthoz hasonlóan, 2 rangert, 2 mesterlövészt, 2 gránátost viszek, illetve ha sérültek, akkor specialistát, veteránon. De magasabb szinten mit mutat a tapasztalat?
Lényegében igen. Legendary nehézségen nincs aim assist-ból származó módosító (illetve egész pontosan az 1.0-ás szorzó van az aim értékre, míg a többi fokozaton ez 1.1-1.2-es szorzót jelent).
Tehát a katona aim értékére a felszerelés (nem csak a távcsövek és PCS vagy egyéb kütyük, de az éppen használt fegyver is ad a célpont távolságától függően bónuszt vagy levonást) és skill módosítók jönnek csak rá pluszban, meg negatív értékként a fedezék és esetleges más tényezők (például mérgezés, sav és égés miatti aim romlás, füst zavaró hatása, disoriented hatás meg a többi negatív dolog). Ha nincs semmi pozitív meg negatív módosító semmiből, akkor legendary nehézségen a kijelzett százalékos érték az tényleg annyi lesz amennyi az aim értéke a katonának.
Az aim assist adta segítség a nálam hozzáértőbbek szerint állandó jellegű, míg az idegenek szivatása a szituáció függő. Azt például tudom, hogy legendary fokozat kivételével az idegenek kapnak levonást a találati esélyeikre ha a seggükön maradnak egy fedezékben és onnan támadnak. De hogy mennyit azt nem tudtam kideríteni (ez nincs benne az ini-kben vagy én nem tudtam még megtalálni). Valószínűleg ez az aim assist módosító lesz az ő büntetésük, de ezt nem tudom, simán lehet valami más szabályozó tényező is eldugva valami template-be.
A mázli érzetén elképesztően sokat tud befolyásolni a RNG. Ha épp úgy jön ki a lépés a halálba szivat, máskor magad sem érted mi ez a mázli sorozat (olyan cache-eket dobál le a program mint korábban még egyszer sem, látszólag szar találati arányok jönnek be sorozatban egymás után, esélytelenség határát súroló hacking közben a csík felkúszik maximumra azt sikerrel elhozod a jutalmat). Csak hogy aztán egyik pillanatról a másikra forduljon a kocka és az eddigi diadalmenet hirtelen megtorpanjon és pofára essen az esetleg magát elbízó játékos (részemről megtörtént, emiatt el is veszítettem két katonát amire nem volt példa a veterán nehézségen). Többnyire azonban kicsit ez is meg az is érvényesülni fog. Ám a szélsőségek jobban kiütköznek majd, mert nagyobb lesz az alaptól való legkisebb eltérés látható eredménye is.
Legendary-n megmondom őszintén én is mázlistának éreztem magam a veteránon lezavart gyors játékban tapasztaltakhoz képest, mert sorban kaptam olyan dolgokat amiket veteránon nem (cserébe ott úgy mentem át minden harcon mint forró kés a vajon, szó szerint végigszáguldottam a játékot). Aztán kiderítettem némi fórum turkálással és ini böngészéssel, hogy ennek oka nem kis részben az, hogy a gyengébb fokozatokon bizonyos előnyök elő sem kerülhetnek, mert eleve van egy halom más jellegű garantált előnye a játékosnak, így a legjobb dolgokat a legerősebb fokozatra tartogatja a játék (meg a legkeményebb harcokat is), illetve előfordulási esélyeiket megváltoztatja. Minden sokkal látványosabban nyilvánult meg, a pechsorozat is meg a legkisebb szerencse is.
Igen ezt írtad korábban is. Azt tudom, hogy nem azt látom, mert ez rejtett érték az aim assist. Csak arra irányult a kérdésem, hogy azt mondtad, hogy ez Lenendary-n nincsen. Magyarán akkor ott van az a szitu, hogy a 80% az nem 96% meg 88% meg a többi, hanem a kezdő 80-as érték egyenlő a végleges értékkel a 80-nal. Elhiszem egyébként, látom benne vagy a dologban. Érzése mindenesetre fura, mert nehezebb fokozaton pont nem ezt érzem. :)
Meg az is érdekes, hogy azt írod, szitu függő is lehet a dolog. Tehát nem is mindig fix a segítség illetve az AI büntetése...