Így van! Minden városba villamos, ahol vonat is van, mert az (is) viszi az utasokat a vasútállomásra, tehát nem csak odasétálnak az utasok. Busznak semmi értelme városon belül, nekem eddig mindig veszteséges volt a busz, a villamos soha. Én egyszerűen szoktam: kialakítok egy körpályát ami érinti a lakó, üzleti és ipari negyedeket is és természetesen a vasútállomást, majd megépítem a megállókat és ha nagyon kell visszafelé is.Beállítok 4-6 villamost vagy többet ha kell és hadd szóljon! A városok már attól is "szaporodnak" ha csak egy villamosvonalat elindítasz, de a vasúttól aztán beindul a növekedés Iparba mindig akkor fogok, ha elég lóvé jön be a személyszállításból, ami ha kell, tudja fedezni az iparból elszenvedett veszteségeimet is.Aztán ha beindul az ipar is, akkor már minden oké.
A TF-ben is ezt csináltam. 1 személyvonat két város között 1 vágányon. Ahogy nem volt elég 1 vonat, akkor kitérő a vonal közepén és 2 vonat. Aztán még több vonat és kitérő, majd dupla vágány. Mivel sok mozdonyt, vagont modoltam, így elég hamar volt gyorsabb vonatom. Ekkor már sok személyszállító vonalam volt a szomszédos városok között. A gyorsabb vonatok megjelenésekor elkezdtem egyesíteni a nagyobb forgalmú szomszédos vonalakat. A gyorsabb vonat a 20 perces utazási limiet miatt volt fontos. Közben az áruszállítást is fejlesztettem. Ja és minden városban tömegközlekedés, általában kereszt irányú vonalakkal, egymás között átszállási lehetőségekkel. Ez egy bonyolult, a teljes térképet behálózó mindenütt legalább kétvágányos rendszer lett. Párhuzamos teherforgalomnál 4 vágány a sebesség különbség miatt. Ez remekül működött, 100 év alatt 3B feletti pénzzel. Nem értek egyet az 50 évenként egyféle ipar. 25 év alatt volt már 3 féle iparom (építőanyag, üzemanyag, szerszám, élelmiszer, és nem is volt vele baj, amíg nem kezdtem többfelé megosztani az árut).
Az is betesz a játéknak, ha az egyik városba pl az ipart elkezdem egy másik fajta áruval is kiszolgálni. A korábbi áru termelése elkezd veszettül ingadozni. Mintha azt figyelné, hogy amint a másik áruból beérkezik valamennyi, akkor visszább veszi az első áru alapanyag és áru termelését, aztán megint feljebb megy, mert a 2. áru nem érkezik folyamatosan, csak ahogy beérkezik a vonat, és a teher autók szétosztják a városban. Ha ez így van, akkor miért reklámozták anno a készítők, hogy itt már többféle árura is szüksége lesz a városnak? Szerintem meg elvileg semmilyen árura sincs szükséges, akkor is elkezd nőni, ha több városba is van személyszállítása. Ez így van a TF-ben is. na de pont ezt fogom kipróbálni egy új térképen.
50 évente csak 1 ipar fejlesztésébe érdemes belekezdeni, ha egyszerre akar mindent az ember akkor belebukik. Az sem árt ha az ipari vonatoknak szánt síneket rávezetjük a városokat összekötő sínekre, így elég nagy építkezési költséget meg lehet spórolni. A városokat dupla sínnel kötöm össze mindig, hosszútávon többszörösen visszahozza az árát, ha egyidőben több tevékenység is zajlik a sínpáron.
zöldfülű vagyok még de egyre inkább úgy tűnik hogy hasznosabb az ha nem fűzök fel mindent vonalra. vagy is: rönkfát a fűrésztelepre -1 járat, és csak ezt viszik ingajáratban fűrésztelepről a deszkát megint külön vonal viszi ( a kész árút csak akkor viszi ez a kör tovább ha közel a város, de akkor is csak 1 városba max. végtermék megint csak egy külön járattal, szintén 1 járat 1 város. egy másik városba külön új hálózattal.
Na csak rájöttem a taktikára. Ugyanúgy kell mint a való életben, nem szabad állandóan építkezni és mohónak lenni, kapásból mindent összekapcsolni, csak módjával kicsit meg kell állni, fps módba kapcsolni és utazgatni amíg valamennyit visszahoznak az árukból a cuccok. Első lépésben utasszállítás és farmokról a grain és livestock szállítás. Ezt maximális kocsival szoktam, körönként 500 ezer bevételt hoz a konyhára, és a farmok termelnek rendesen. Egyenlőre beindult a biznisz, ha alábbhagy akkor betöltöm a mentést.
Taktika: -Kikeresni a két legnagyobb lakosú várost a listában, és ezeken a pontokon kiépíteni a közlekedés és étel szállítást első lépésben. Ez fontos mert pár lakosú városokon nem lehet bankot robbantani kezdéskor, alulról nyaldosnia kell a 300 lakost ha jót akarunk, szerencse is kell hogy jó ipar legyen a környékén. Utoljára szerkesztette: Rodman6, 2016.11.21. 09:43:04
Én azt akarom kipróbálni egy új térképen, hogy a csak személyszállítás is elég-e a városok növekedéséhez. Egyelőre azt gondolom, hogy igen. A személyszállítás legalább jól működik ellentétben az áruval. Van egy A - B és B - C személyszállító vonalam. B állomás terminál típusú. 1910 körül járok, mindhárom város 1500 lakos körül van. B Állomáson hatalmas az átszálló tömeg. A terminál állomás peron végén látszik, hogy az egyik vonat beérkezésekor sokan nem hagyják el az állomást, hanem a peron végén átmennek a másik peronra. Ugyanez van a másik vonal vonatjaival érkező utasokkal is.
Nekem van egy 3 várost kiszolgáló kő alapanyagból építőanyagot szállító hálózatom. A 3. várost nemrég kötöttem be egy vonattal. Lassan felfutott a termelés, annyira, hogy 1 vonat már kevés volt. Feltettem az új vonatot, erre totálisan visszaesett a kőfejtő. Hogy leállt-e azt nem tudom, mert mással voltam elfoglalva, csak azt vettem észre, hogy az addig 650-700 körül termelő kőfejtőből a követ elszállító milliónyi teherautó egymásután várakozik a kőfejtőnél, és 200 körüli a termelés. Egy deszkából szerszámokat gyártó hálózatom viszont nem hajlandó kiszolgálni 2 várost. Csak a kezdetkor beálló 50 db szerszámot termeli vagy 30 éve, és fogalmam sincs, miért nem megy feljebb, pedig ennek sokszorosa lenne a két város igénye. A teljes szállítási lánc jóval felül van lőve, harmadnyi kihasználtsággal futnak a járművek, de a gyár nem mozdul a 50-ről. Talán az kavarta meg, hogy a deszkát egyik irányba szállító vonal szerszámgyári végéhez elkezdtem egy másik fatelepről farönköket szállítani, hogy a deszka - szerszám vonat, visszafelé farönköt is vigyen a jobb kihasználtság miatt. Ezt észrevette a játék, el is indult az úl fatelep, de beállt 50 körülre, a másik fatelep visszaesett 50 körülre, is így ketten adják az 50 szerszámhoz szükséges 100 db deszka farönk alapanyagát. A 2. fatelep bekötése előtt egyébként magasabb volt a deszka és szerszám gyártás is, mert az akkor még 1 város szerszám igénye is magasabb volt. lyan mintha a 2. fatelep bekötése a láncba lejjebb vitte a szerszám igényt, és így is maradt 25-30 év alatt. A 2 város bekötése azt eredményezte, hogy ebből az 50-ből kezdte ketté osztani az árut, így az első város ellátása még lejjebb esett. Ahelyett, hogy emelte volna a termelést.
Ha az ipart sikerül egyszer az embernek jól eltalálni és beindítani, akkor többet is hozhat, mint a személyszállítás. Én két napja kezdtem el egy USA, Large térképet 1870-ben. 10 éven belül visszafizettem minden adósságot, 20 éven belül meg olyan nyereségem lett, hogy bőven tudtam fejleszteni, építkezni, stb. Az eleje mindig nehéz és nyögvenyelős, főleg, hogy a mozdonyok 40-45 km/h sebességgel haladnak. De már az elején érdemes az alap 160 méteres állomástól eggyel nagyobbat építeni, mert aztán nehéz lesz.Most asszem 1920 körül járok és 80 millám van, pedig még szinte csak személyszállítást végzek.
Végre ki tudtam próbálni a hajókat is, de sajnos úgy néz ki, tényleg a vonatra van kihegyezve minden, mert hiába nem kötök a városhoz semmit, csak hajót, alig használják. Úgyhogy az a baj, hogy mire eljutsz odáig, hogy legyen pénzed repülőre/hajóra, addigra teleépítetted vasúttal az egész térképet, mert az hozza legjobban és leggyorsabban a pénzt. Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.21. 09:12:10
Tegnap vettem a bátorságot és beindítottam az első "Goods" gyáramat. Nagyon féltem az egésztől, hiszen nincsenek jó tapasztalataim már a sima 1 résztvevős ( Kő - > Építési cuccok , Élőállat - > Étel ) -el sem. Azt kell hogy mondjam .... minden úgy működik ahogyan kell neki. Igaz még csak 600 as a termelésem, de látni hol szűk a keresztmetszet, oda teszek több járművet és megy minden simán. Csak úgy ömlik a sok áru. Ezzel ellentétben az egy körös fentebb írt gyárakat az Istenért nem tudom 1200 fölé tornázni, úgy hogy a gyár már 1600 as!...üresen járkálnak a vonatok / teherautók és a város 20% ban van csak kielégítve.... Utoljára szerkesztette: Tauri, 2016.11.21. 08:34:29
köszönöm, így tettem, mert olvastam itt korábbi hsz-ben is. furi volt ez a kampány rész, azt hittem hogy miután elkészült a csatorna akkor legalább valami hajójáratot kell majd létrehozni... így csak egy őrült kőszállítási hajsza volt :( Utoljára szerkesztette: Hunor1, 2016.11.21. 08:07:31
Tegyél le fákat a körökön belüli tar területekre...
nabazmeg döglenek az arany békák ! :) mit kéne csinálni? az utakat azonnal leromboltam a zöld körön belül de nem javult a helyzet .már csak 28% a túlélési esélyük :(
2 hét alatt egyszer nem sikerült elérnem arra a szintre hogy építőanyagot és termékeket tudjak szállítani a városokba a benzinen és kaján kívül. Vagy ennyire béna vagyok, vagy ennyire szopatós pályákat ad.
Nem hiszem hogy megoldható mert a steam nem mutatja a fájlnevet, ott csak sima feliratkozás gombot kell nyomni, és a custom menüben már kapásból látszik is a mod. Hiába néz bele az ember a mod könyvtárba, semmi kivehető nincs benne.
Ja.. hogy nem kell az építőanyaghoz egyszerre a kettő beszállítása..?? Akkor már értem hogy miért történt a szabad játékban az hogy rövid idő után a slag már alig jött ki az állomásra (következésképpen a szén és a vasérc se érkezett, nem is termelt) közben a kő tömegben érkezett folyamatosan a platformra... Utoljára szerkesztette: wollnerd, 2016.11.20. 15:04:31
Sziasztok! Lenne egy nagy kérésem - már amennyiben megoldható -, egyenlőre virágbolti verzióval játszom, de a jövőben tervezem a vételt. Az alábbi módot szeretném be rakni, de így nem tudom letölteni. tud valaki segíteni? http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=767191757 Köszönöm. L.
Akad? Konkrétan teaszünetet tartott nálam az utolsó európai küldetés közben. 3-4 másodpercekre állt meg! Nem vicc! Maga a jelenség ahhoz hasonlított, mint amikor éppen ment a játék. Gondoltam is, hogy kikapcsolom az automatikus mentést, de az nem akasztja meg ennyi ideig. Főleg olyankor tudta, ha egy hajót rendeltem valamelyik útvonalhoz. Ebből (és még néhány másik ostoba jelenségből) én arra következtetnék, hogy ótvar gyengén van megírva a hajós része a játéknak.
Lehet, hogy kipróbálom a munkahelyemen az egyik szerveren...2 db 8 magos Xeon és 64 giga ram, igaz annak nincs külön GPU-ja külön...szerintem azon is akadna de valószínűbb, hogy el sem indulna szerver oprendszeren. Egyébként nálam is akad, I5-4690K,16 Gb ram és Ati R9 280X.A videokártyám fel sem pörög, így nem azt használja, illetve nem eléggé.
De mért nem termelnek a mocskos bányák? Kéne a goods 5 féle városba, vinném a deszkát meg a plasticot, de ehhez kéne rönkfa meg szén meg vasérc, de a bánya baszik termelni :(
Ja, nálam néha megakad pedig nem gyenge gépem van i7, 8GB, GTX980 Full HD
Persze hogy termel, mivel az árut deszkából és műanyagból és/vagy deszkából és acélból állítja elő. Szóval acél nélkül is termel. Lásd még: a Const.mat. gyártásához sem kell a Slag és a Stone egyszerre, az egyik beszállításánál is termel, csak ha viszed mindkettőt - a beszállított mennyiség függvényében - többet termel
nálatok is az van hogy időnként kifagy a játék ha a leggyorsabb sebességen madártávlatból nézegeted/rendezgeted a térképet? vagy csak gyenge a procim?
Az a vicces hogy deszkát meg plasticot viszek a feldolgozó helyre, és termeli a goods-ot, pedig steel is kéne hozzá, amit nem viszek :D
Vasútvonal villamosítása folyamán a fél várost le kell rombolni...de miért??
Miért kell a várost elsöpörni egy kib*ott felső vezeték miatt?Hogy találták ezt ki? A fejlesztéstől "megijedő és visszaforduló" szerelvényről ne is beszéljünk, hihetetlen hogy ezt a hibát nem javították a Train Fever óta...
Nem értem, mert nálam ez ellenkezője szokott lenni. Túl sok áru van a gyár melletti terminál platformján, alig bírom elvinni.
próbáld meg, hogy lánc végérre(ami gondolom a város) állíts be másik város is. így megnő az adott anyagra a kereslet és a gyárak is többet fognak termelni. de ehhez hogy emelkedjen a termelés tapasztalom szerint legalább 2 év kell.
Az a baj, hogy van nyersanyag ellátás bőségesen. És a láncolat is ki van építve. Kereslet is lenne, hiszen a vonat majdnem üresen indul el.
Elég nagy hülyeségnek találom, hogy a nyersanyag lerakodása kapásból a gyár területére történik másodpercek alatt, a kész áru platformra pakolása meg elképesztően lassú. :(
Csak azt nem tudom eldönteni, hogy valamit én nem csinálok jól, vagy ez egy BUG vagy csak egyszerűen elbaxták a játékot. :S
A játék kiszámolja, hogy mennyi nyersanyagot/árut tegyen a terminálra. A saját raktárában mindig van valamennyi, azt nem szokta teljesen leüríteni (legalább is én még nem láttam ilyet), gondolom pufferel ara az esetre, ha csökkenne a beérkező alapanyag.
Némi "illegális" anyagi fedezettel és hála buszvonalas ötletnek (Nálam elég volt 20 szóló is) meglett a német küldetés. A Párizs-Lion písz of kék! A következőnél meg már minden le van vajazva, csak ülnöm kell felette, hogy odaérjenek a masinériák, ahova kell. Unalmamban személyhajó járatokat indítgatok, levéve a terhet a közútról.
Az a német küldetés nehézségileg el van ba-számolva. Inkább annak kellene lennie az utolsónak!
Viku! Az átrakodás teljesen automatikus és természetes jelenség a játékban! Nem figyeltél, amikor a csatár-hálót fejtegettem?
Sziasztok!
Valahogy fel lehet gyorsítani, hogy a gyártelepekről az áru gyorsabban kerüljön a platformokra? Elég bosszantó, hogy a gyár terület rakodó tere tele van áruval a vonatok meg üresen mennek el. :S
Svédországban, 1925 szeptember 30.-án valóban kitört valamilyen háború? (Google-n semmit nem találtam.) Most csinálom a 3. EU missiont és csodálkozom, azt hittem a II. világháború lesz, amiről beszél a játék a közelgőként..... de nem.... Vagy tényleg a játék fejlesztői megbuktak a töriből az 1939 kapcsán?? :D
Ezt az átrakodás dolgot magyarázzátok már el nekem légyszi. Pl, most elkezdtem egy USA térképet, ahol volna két olajkút és egy finomító egész normális távolságban.A két olajkút viszonylag közel van egymáshoz, így pl meg tudom azt csinálni, hogy a az egyik olaját learok a mások olajkúthoz teherautóval, onnan meg a vonat fog mindent elvinni? Ha ez nem megoldható, akkor persze két külön vasútvonal fog menni, de lehet hogy eggyel is megoldom.
Miért nem termelnek a k*cs*g bányák? Kéne vinnem cuccot 1000 fele és nem termel :(
Azé ez elég beteg :D
Több városba is vigyed, mert így csak annyit fog termelni minden, amennyit az a város befogad, illetve, az állomás vonzáskörzetében lévő épületek befogadnak.
Tényleg érdekes ez a ipar működése. MOst, hogy van pénzem belevágtam többfajta alapanyag előállításba. Fát kezdtem hordani deszkának, deszkát tovább építőanyagnak majd városba. Az istenért nem akar fentebb menni a termelés a fánál mint 45 pedig volt hogy sok vagonnal volt hogy kevéssel hordtam így feladtam minuszt nem termel. de így elég szar. mert nagyon kiszámíthatatlan az egész
Sikerült, nem volt túl nehéz. Villamosokat használtam a városokban. A reptértől indult ki mindegyik és szolgálták ki a 3 fajta "kerületet". Hamburgban könnyű elérni, Stuttgartban sem volt nehéz. Ott elég volt kettő villamosvonal is. Arra figyeltem, hogy sokan ne álljanak a megállókban. Főként újabb járművekkel előztem ezt meg. Aztán Kölnben bedugult az utca a villamosoktól a reptérről visszajövet. Csináltam egy közelebbi kereszteződést, ahol már hamarabb elágaztak a vonalak. Ez sem volt teljesen elég. Jött a favágó megoldás. Köln-Stuttgart autóbuszjárat 33 busszal. Meglett.
Ezért írtam az elején, hogy nem érdemes az iparral kezdeni, amíg nincs megfelelő anyagi bevételed utasszállításból. Az ipar nehéz, mivel teljes kört kell kialakítani.Azaz, nyersanyag, félkész termék, késztermék és a készterméket valami városba elszállítani. na most, ha ez az elején nincs elérhető közelségben, ne is foglalkozz vele. Ebben a játékban nincs az mint a TTD-ben, hogy elég egy valamit szállítanod, itt mindent kell. Pl. szerszám és gépgyártáshoz: 1. Coal+Iron a Steel Mill-be= Steel a Machine Factory-ba (szén+vas=acél). 2. Farönk (Logs) a fafeldolgozóba (saw mill), onnan Planks (deszka) a Machine factory-ba. 3. Machine/Tools (gépek/szerszámok) a város ipari negyedébe.
Ja, és a Machine factory-nak kell acél is, meg fa is, ha azt akarod, hogy maximumon termeljen. Nem választhatsz, hogy csak egyiket vagy csak másikat, mert egy darabig megy, aztán azt látják, hogy oké, hogy hozol nekem, de nem szállítod el, minek termeljek? Tehát sajna az ipar itt így megy... Utoljára szerkesztette: kisiku, 2016.11.19. 11:44:37
a másik meg ami zavar kicsit ha nyitok egy láncot addig nem kezd el termelni az üzem amíg a jármű le nem járja a teljes kört . na most ezen a free mapon volt vagy 6 év ! mire körbement a lovaskocsim ... :) kurvára időt rabló ez a megoldás, és ugye ezalatt csak a veszteséget termeli .
hali. 1. letöltöttem 2 map packot is a játékhoz, de nem tudom megjeleníteni, játszani rajta . pedig beraktam a map könyvtárba őket. 2. ha kezdek egy free mapot akkor az idő előre haladtával generálódnak új üzemek, termelő láncok ? mert volt olyan térképem ahol csak 2 város volt (1850) , de pl. nem volt farm, vagy fűrész telep sem. pedig gondolom ez alapvetően kéne már induláskor ugye?
Ha csak anyagi gondok miatt nem tudod megcsinálni a küldit, és érzel magadban"... erőt és mindent legyőző akaratot", hogy a továbbiakban ne használd a lehetőséget, akkor cheatelj be némi cekkínót, hogy old a financiális feszültséget:)
Találtam egy Jücsüb videót a Német repülős kampányküldetésről. Na annál az embernél nagyságrendekkel akkurátusabban fogtam hozzá. Mondhatnám egy debil volt. De mintha kevesebb anyagi gondja akadt volna. Mindegy is, mert neki sem sikerültek a 10%-ok. Ha van itt valaki akinek sikerült ez a küldetés, küldjön már át egy mentést (minél inkább) a végéről, mert nem tudok továbblépni és érdekelne a többi európai küldetés is.
Nekem elég volt 5 vonat, mindegyik 3 kocsival, kb. 7-8 térközre bontva az egész pályát. Eltelt 1-2 év, mire olyan ütemben mentek a vonatok, hogy összejöjjön az 5 út, de viszonylag hamar meglett. És csak egyszer kellett kölcsönt felvenni, az is az én hülyeségem miatt. Bár, én kitartóan vittelm a tools-t, hogy meglegyen a medál az 1 millás bevételért és gyorsan összejött az is.
Amikor kész lett a híd, 5 útnak teljesülnie kellett az egy év alatt azon az egy személyvonalon. ezt negyedszerre úgy tudtam végül megcsinálni hogy az első és egyetlen tehervonatomat eladásával és az összes kölcsön felvételével 2,5 millám lett és ez alapján kellett duplavágányos (kivéve a híd) vonalat csinálnom sok jelzőt elhelyezve, majd vásároltam ~15 db Borsing egy személyvagonos gőzösvonatot és egyszerre útnak indítottam mind a 15-őt, persze időközben már 3 millás adóságba mentem, de a cél sikerült, ezzel befejeződött a 2. EU küldetés....
Nem bírok a német repülős küldetéssel. Az amerikai kampányt végigjátszottam úgy, hogy az utolsó kettőben majdnem milliárdos lettem, ebben meg csőd hátán csőd. Hússzor töltöttem újra. Háromszor a legelejéről kezdve, és nem megy. Legutóbb ott véreztem el, hogy minimum 10% legyen vásárolni, dolgozni vagy egyáltalán utaznivágyók hányada. Volt, hogy egy százalék kellett volna az egyik városba, de elkezdett zuhanni a másik... Ragozhatnám az eshetőségeket, de nincs értelme. Feladtam.
Btw egy nagyon jó hír: A modellek, amik szenvedtek a Train Fever alatt, tökéletesen működnek. Képet sajnos nem tudtam csinálni. Utoljára szerkesztette: Nohab, 2016.11.18. 21:34:04
Végre le tudtam megint ülni a gép elé és próbálgattam a dolgokat.
Volt 5 város C alakban felfűzve egy vasútvonalra. Minden vonal 4 perces frekvenciával közlekedett. Személyvonat mindenhol megállt, gyorsvonat minden másodiknál, a repülő a C alak két végét kötötte össze.
1. Személyvonatok dugig voltak. 2. Gyorsvonatok jelentősen kisebb igény mellett azért még vonzottak utast. Repülők előtt voltak a teljes vonalon végigutazó utasok. 3. Csak a repülők esetében volt homogén az utasok igénye (Fast), vonatoknál vegyes volt. Volt egy kakukktojás, aki kirándult a repülővel. Munkahelye, üzlete, otthona egy városban van. 4. A személyvonatok vonalait megbontottam a középső állomáson. Eleinte volt még átszálló utas, aztán már nem nagyon volt átszállás semmire se. Úgy néz ki, hogy nem szeretnek átszállni.
Azon tűnődöm, hogy az én mozdonyvezetőim miért nem tudják a 90-es kanyart 210-el bevenni, mint az emlékezetes spanyol mozdonyvezető?
Az is érdekes, hogy nem szerepel a játékban az ICE1-2-3-as sem, pedig több német mozdony is van.
Off
Az OTTD egy ideje nagyon furán működik. Rögtön kezdéskor csinálsz a város mellé egy vasútállomást, azonnal fullon lesz több száz várakozó utassal. Ez 1 - 1.5 évvel ezelőttig nem így volt...meg kellett küzdenünk értük...a jelenlegi verzió annyira könnyű hogy unalmas...
Transport Giant-et nemrég játszottam. A Steam-en kapható egy Giant pack, amiben Transport Giant, industry Giant2 és Hotel Giant 2 van. Nem emlékszem már az árra, de valami nevetséges. A Transport G-t még anno játszottam sokáig, nagyon szerettem, de időnkén leálltak a vonatok. Nagy összefüggő hálózatom volt, és volt valami bug. Egy megfelelő jelző törlése segített. Industry Giant2 korábbi, de még több időt töltöttem vele.
OFF Az OTTD sajnos már annyira mélyen low grafika, hogy mai szemmel -legalábbis nekem- már nem fogyasztható:( Én a Transport Giant-et tolom, mert bár az sem egy mai darab (2004-es megjelenés) és nem is egy matyóhímzés, de azért még emészthető és játékélményt is ad, szemben ezzel a szép, de gazdaságilag tökéletesen elkefélt Fever-el. A Steam-en 10€, de a G2A-n ma vettem meg 387HUF-ért a steam kódot, mert eddig virágbótival toltam néhány száz órát:) Win7-en fut tökéletesen, de e fölött lehetnek problémák. Legalábbis láttam olyan értékelést, hogy a 8.1 nem mozdítja meg. ON
Hát, igen... Mindháromnak volt egy egyedi hangulata. De a mai gépekre, már tényleg csak az OTTD ajánlott, mert problémamentesen telepíthető, játszható, testre szabható.
Gyakorlatilag ugyan az. Volt a Transport Tycoon -> Transport Tycoon Deluxe -> Open Transport Tycoon Deluxe. Ha valamelyiket ki akarod próbálni, akkor a legutolsót válaszd. Igazából az csak a grafikában, az emberek és áruk áramlásában butább, mint a Transport Fever. Minden másban veri. Ja, és online többjátékos mód is van hozzá, AI ellenfelek.
Mindig a sín jobb oldalára tedd a jelzőt. A jelző az előtte lévő pályaszakaszt biztosítja a következő jelzőig. Amíg abban vonat tartózkodik, addig tilos jelzést ad nem engedi be a szakaszra a jelzőhöz érkező vonatot. Ezért ha már két vágányon közlekedsz váltott irányban, akkor bizonyos távolságokra tenni kell jelzőt attól függően, hogy menny szerelvény közlekedik az egész vágány szakaszon. Kitérőknél a váltók elé szoktam tenni (keresztezések elé). TF-ben jártam úgy, hogy két irányban használt vágányszakasz két végén tettem jelzőt egyiket az egyik oldalra, másikat a másikra (vagyis szembe egymással), és bizony volt, hogy két vonat állt egymással szemben a szakasz két végén a jelzők előtt, és várt egymásra..
Vasúti jelzőkkel kapcsolatban szeretnék segítséget kérni. Milyen logika szerint kell őket elhelyezni, vagyis a sín menetirány szerinti melyik oldalára? Kérdezem ezt azért, mert gyakran indokolt szemben közlekedő vonatok miatt egy-egy pályaszakaszt megduplázni és ilyenkor már többször előfordult, hogy első körben rendben megoldották a dolgot a sínek mellé helyezett jelzők(a vonatok egyike szépen várt a sorára), de visszafelé jövet mindkét szerelvény leblokkolt és csak várt. Ilyenkor leraktam néhány újabb jelzőt a váltók közelébe, de csak úgy ötletszerűen, mire azonnal helyreállt a rend és az egyik mozdony elindult, majd mikor szabad lett a pálya, ment a másik is. Jó-jó, csak azt nem értem, miért oldódott meg a probléma? Előre is kösz a segítséget!
Sajnos nem ismerem ezt a sokak által állandóan emlegetett játékot. Már annyit hallottam róla, hogy ki kellene próbálnom. Az OTTD ugyanaz? Azt sem ismerem, de azt is emlegetitek.
Mennyivel egyszerűbb volt a Transport Tycoon-ban, nem? Amíg nem szállítottad el, nem termelt, ahogy elszállítottad, termelt.Ha minél többet szállítottál, annál többet termelt...ja és ott beállíthattad, hogy "Full load", nem haragudott meg érte sem a gyár, sem a bánya.Itt nem, mert ha arra vár a járműved, hogy fullra megtöltsék, akkor ugye nem fordul annyiszor, ergo a gyakoriság csökken, a gyár megharagszik rád és kevesebbet fog adni... A valóságban sem úgy szállítanak, hogy csak félig töltik meg áruval a teherautót vagy a vonatot, a többi vagon meg üresen megy...
Abban próbál segíteni, hogy hogyan lehet belőni a szállítási láncon használt járművek számát, hogy a város is megkapja az árut, és ne is legyen sok üres járat, vagyis jöjjön a pénz. Mindez felteszi azt, hogy a termelő üzemek ennél többet termelnek, rendelkezésre állnak az ottani terminálokon a mennyiségek.
Az a helyzet, hogy ezt akartan én is leírni, csak nem tudtam, hogy itt már nem 2.5 év 20 percnyi játék, hanem 1 év 12 perc alatt. Csak az van benne, hogy legyen a szállítási lánc teljes az alapanyag előállítótól a városig, minden átrakodás legyen lefedési körzetben, és megfelelőek legyenek a járművek. A számítás csak annyi, hogy a városban lévő igényt az 1 év <---> 12 perc alapján másodpercre vetíti, és a láncban szereplő járatok lehetséges kapacitását is másodpercre vetíti. Ha a város igényéből képzett szám valamivel kevesebb, mint a láncban lévő vonalak külön külön mindegyikére számított érték, akkor el lesz látva a város 100-ban azzal az áruval, és még lesz valamennyi szabad szállítási kapacitás. Persze a számítás csak annyira pontos, amennyire a frekvencia percben van megadva egy bizonyos érték velett, és 4 perc az 3.5 - 4.5 közötti értéket jelent, de akármennyit az intervallumon belül. E mind szép és jó, de szót sem említ az üzemek gyártott mennyisége ingadozásáról. Hogy azt mi okozza, és hogy javítják-e. Szóval nekem ebből csak az 1 év <--> 12 perc volt újdonság.
Feltettek a Steam-re egy áttekintést a logisztikai rendszerről: Logistic Management
Ha egy városba szállítok árut az iparnak, és elkezdek egy másik árut is, akkor az előző beszállítása drasztikusan visszaesik. A kereskedelemre is ez lehet, azt még nem láttam. Szóval nem érdemes.