Improved in-game console Improved scripting APIs Improved suspension bridge: models, textures, script, costs, pillar placement Improved simulation performance Fixed postRunFn not receiving any parameter Fixed visibility of constructions in menu Fixed crash with bridges Fixed asset eraser not working Fixed mod parameters overwriting each other in game settings menu Fixed "no sound" bug [Model editor] Fixed tangents/normals display for skinned materials [Model editor] Fixed fbx importer (wrong tangents for skinned materials)
Én úgy fordítottam, hogy: "Arra aztán várhatsz kisfiam, hogy ez begyorsuljon!"
Ellenben van egy vadiúj hibája a játéknak.: Ha egy mod-ot adok hozzá, akkor a betöltés után nincs hangja a játéknak. Illetve van a GUI-nak. (puttyog) Se zene, se zörejek, motorhangok etc. Mentenem kell és azt betölteni anélkül, hogy kint a "szerkesztőben" bármit is csinálnék.
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.06.15. 16:23:03
Hmm. Ezt így meg is vettem. Már csak az a kérdés, hogy minek biggyesztették oda. És/ vagy minek írták egyáltalán a bejegyzést. Amúgy meg a világ legsumákabb dolgozói nem az ügyvédek és a biztosítási ügynökök, hanem a játékfejlesztő programozó matematikusok.: Fejlesztett szimulációs teljesítmény = Kisebb forgalom az utcákon. Bravó! Tudjátok hogy lehet még zökkenőmentesebb a játék? Nem? Ha el sem indítom! TÁDÁ! Sőt! Ha magát a gépet is kikapcsolom, akkor a szaggatás is teljesen megszűnik! Mekkora zseni vagyok!?!?!? Nóbeldíjat ide! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.06.13. 07:05:24
Improved scipt API function names and structure Improved simulation performance (wip) Fixed bridge models placing Fixed crash in advanced game settings dialog
Valaki árulja már el, hogy mi az a WIP!
Így már némileg világos a történet. Inkább a moddereknek próbálnak jó alapot adni. Gyanús is volt, hogy a változások java az ő érdekükben - javukra történik. Itt is említik, ugye, hogy ki akarják adni a MAC-re és ahhoz dobni kell az OpenGL-t. Nem is értem, hogy miért kellett egyáltalán azzal próbálkozni? Kicsit olyan érzés, mintha valaki DOS-ra akarna ma játékot fejleszteni.
Testing An early version of the upcoming June game update is available for testing on Steam branch "testing":
Version 29189 (June 11, 2020)
Added suspension bridge type Added mod info to load game dialog [Model editor] Added mesh highlighting (model/material windows) [Model editor] Added current filename to window title bar [Model editor] Added markers for ship water lines and cargo slots [Model editor] Added import support for bounding info and labels [Modding] Improved dynamic resources functionality: now possible to add constructions too [Modding] Improved in-game console: better auto-print, added show history command [Modding] Improved scripting interface: added new functions and fixed details [Model editor] Improved model window: show node names, mesh highlighting [Model editor] Improved metadata editor stability [Model editor] Improved error handling [Model editor] Improved window sizing Fixed reversible configuration of multiple trains (wip) [Model editor] Fixed rendered seat locator ids
Version 29147 (June 10, 2020)
Fixed rare but repeatable crash caused by pathfinding
Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.06.12. 07:09:53
Pistam, kutyabol nem lesz szalonna, tudod.......Ez az engine mar a train fever alatt egy kalap szar volt
Ha látványosan nem is, de talán egy-két kockát mintha(!!!) De mivel a szaggatás maradt, így a fene meg is ette. Az viszont teljesen biztos, hogy a MÁV-os szignálomat elbarmolták!
Ehhh! Akkor bakfitty!
Kipróbáltam, semmit sem javított a teljesítményen.
[Modding] Added new gui interface [Modding] Added support for dynamic game resources (wip) [Modding] Added user-definable maximum slope to track type [Modding] Added new stage for mod loading (see postRunFn in base_mod.lua) [Modding] Added user-definable probability of recomputation of person destinations (experimental) Improved simulation performance (wip) [Modding] Improved in-game console: auto-completion, etc. [Modding] Improved modular rail station: support for modded tracks [Modding] Improved scripting interface: added new functions and more safety Fixed airport landing lights hover selection Fixed Shift modifier not working (introduced with version 28962) Fixed rare crash with charts Fixed keyboard shortcut for street modifier Fixed cargo train station and cargo harbor sound sets [Modding] Fixed keyboard shortcut for console: "`" (keyboard top left corner key)
"Improved simulation performance (wip)" Hmmm. Na majd meglessük!
Próbáltad a videó alatti komment részben megszólítani a feltöltőt? Én ott kezdtem volna!
Sziasztok! a segítségeteket kérem! Ismeri valaki ezt a videót?: https://www.youtube.com/watch?v=9MZGanmVh3o ha igen meg tudja mondani, hogy ezeket a minőségi pályaudvari hangokat meg, ha mást nem a Nyugati pályaudvar épületét, esetleg ezt a Budapest térképet honnan tudnám letölteni? Nem Steam-en vettem a játékot.
En mint laikus ugy tudom, hogy a tobbmagos processzorok arra lettek kitalalva, hogy tobb programot lehessen futtatni egyazon idoben akadasmentesen, nem pedig arra, hogy 1 szoftver hasznaljon tobb szalat egyszerre. Nagyon utaltam anno, hogy egy osszecsukastol elkezdett kerregni a gep, ezt nagyon jol kikuszoboli a tobbmagos proci. En nem kivanom vissza a regi vilagot, inkabb potyogjon csak 20%-on, de barmit csinalhatok mellette, futhat mas is es minden egy villanasnyi ideig tart. Utoljára szerkesztette: mariakandras, 2020.05.21. 15:55:45
Nincs miről beszélni, amíg a játék 1, max 2 magot terhel menet közben, mikor már 10-16 magos procik is elérhetőek sima asztali gépbe, ráadásul 6-8 magos procik olcsón is hozzáférhetőek. Egyszerűen évekkel van lemaradva az engine még a Cities Skylines motorja mögött is. Azt is ki lehet fektetni, de nem 50.000 szimulálandó lakosnál, hanem 500.000-nél. És az is hány éves játék már? Egyszerűen igy döntöttek a készítők, hogy lehúznak még egy bőrt ugyanarról a motorról, amin a Train Fever, Transport Fever stb elődök is mentek. Nem javitottak rajta semmit az évek alatt. Kizárólag játékmechanika, és kozmetika. A Vulkan annyiban segithet ezen, hogy csökkentheti a grafikai rész processzorterhelését. De ettől még mindig nem lesz több magra párhuzamosítható egy motor, ami alapjaiban nem erre készült.
Jaaaa ertem, tehat amit a terkepszerkeszto enged, azt birnia kene a jateknak. Hat.. valahol igazad vagyon, nem gondoltak mindenre. Talan azt gondoltak a keszitok, hogy ha a user megnezni a jatek alap varoselrendezeset akkor a terkepszerkesztoben is nagyjabol azt az elvet kovetik a modkeszitok es nem tesznek le 5 varost egymas melle csak azert, mert engedi a jatek, aztan ha akad, akkor persze "szarul" irtak meg a programot. Jozan paraszti eszt kene csak hasznalni, semmi mast. Ha valaki tobb varos akart egymas melle, mert mondjuk Budapestet keruleteit akarja szimulalni, akkor lekorlatozhatna a varos maximalis novekedesi potencialjat mondjuk a negyedere-otodere es maris meg van oldva a problema. De nem, hat darab 2000-es varos kell egy kupacban, aztan csodalkozunk, ha akad.
Ott rontottad el, hogy nálam a legnagyobb térképen is akadozott mindenféle mod nélkül a fejlesztők féle térkép szerkesztője után.Ha ott lerakhatok egymás mellé 4-5 várost akkor miről beszélünk?És nekem sincs gyenge gépem.
Nagy kulonbsegek vannak modok kozott, nagyon nem mindegy, hogy peldaul a vonatok es vasuti kocsik kinezetet valtoztatja meg egy mod, vagy lehetoseget ad arra, hogy ket vegtermek helyett 6 szallithato egy varosba. Utobbi es az ahhoz hasonlok, a gepigenyt jelentosen megnovelo modok alig hiszem, hogy be lettek igerve, hogy majd az is 70-80 fps-sel fog futni.
Ez a játék erről szól! Szó szerint, ez csak egy homokozó amit mindenki rommá módosít! Ha ezzel a fejlesztők nincsenek tisztában, illetve nem hajlandók tudomást venni róla, akkor a homok és a fej kapcsolata áll fenn náluk! Miért kellene egy játékost megalomániásnak kikiáltani, ha épp csak kihasználja a játék lehetőségeit? Levezetem.: Lehetséges a játékhoz módosításokat készíteni? Lehet! Lehet ezeket a módosításokat nyakra-főre alkalmazni? Lehet! Tudja ezt mindenki ebben a naprendszerben? Tudja! Akkor miről is beszélgetünk?
Említettem már mennyire gyűlölöm a fogadatlan prókátorokat? Akik saját szórakoztatásukra és/vagy meggyőződés nélkül állnak a rossz oldalra, mint egy Terézanya. Szándékosan, vagy tudatlanul felesleges erőfeszítésekre kényszerítve a közösséget! Azzal is mindenki tisztában van, hogy a játékfejlesztők lusta, trehány, pénzhajhász csürhe! Tőlem legalábbis elég sok pénzt húztak, vagy húztak volna ki ha hagyom, a fércmunkájukkal! A technika már rég nem ott tart ahol az ő képességük/hajlamuk. Mert lehet, hogy képesek lennének rendes munkát végezni, de ahhoz meg kellene erőltetni magukat! Mennyivel kényelmesebb valami hulladéknak jó kampányt készíteni. Kiadni a félkész terméket, legfeljebb ha zúgolódik a nép, majd még farigcsálnak rajta! És ebből még trendet is csináltak!!! Saját magamat fojtanám egy kanál vízbe, ha ilyen munkát adnék ki a kezeim közül! De te csak nyugodtan állj ki értük és védd őket! ................................. Ide képzelj el egy jelzőt, (Lehet összetett, vagy felsorolás is!) amit én rád alkalmaznék, ha... Álljon összefüggésben az emberi jellemmel és intelligenciával! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.05.20. 06:39:24
Leginkabb az akasztja meg az eros gepet is, ha valaki egymas melle pakol varosokat plusz meg folpakol prociizzaszto modokat is hozza. Nagyon toleransak a keszitok, en az ilyen megalomanias playereket elhajtanam a halal faszara, ott reklamaljanak.. :) Majd johogynem az orult modosok kedveert 10-ed eroforrasra irjak meg az original jatekot, hogy nekik is akadasmentesen fusson.
"you should have a strong computer." Ennél is erősebb??? Azt aki egy noteszen akarja futtatni, szívből sajnálom, de ha kihúznák a fejlesztők a fejüket a homokból észrevehetik, hogy a játék megfekteti bármelyik a I7-es, vagy akár I9-es gépet! Természetesen az AMD vonalra ugyanez vonatkozik! Vagy mondjuk nem kellene úgy viselkedni, mintha mi teljesen hülyék lennénk és el kellene (kellett volna már rég) kezdeni dolgozni azon a beígért vulkánon is!!! Hátha tényleg profitálhatunk belőle! (Mondták a hozzáértők!)
Én szégyellem magam, hogy erre egyáltalán reagálok!
Valaki jegyezze fel a két-három hetet, hogy el ne felejtsük észrevenni a gyorsulást!!! (Június második hetében már lobog a hajunk a menetszéltől! Be is szereltetek kapaszkodókat az asztalba! HAGYJAM MÁR ABBA! )
Szerencsére olvassák a sok sírást ezekszerint a Steam fórumon:
Dear community
Thank you for your numerous hints and suggestions, which we have all read, even if we cannot answer them in detail. At this point I would like to reassure you that we are working on the simulation performance. We are confident that the upcoming update in June will bring an improvement for many players.
TF2 gives you the freedom in the map editor to build as many cities as you want. However, the simulated city dwellers, who have to find a way to work every day when leaving their homes, are also the main burden for the CPU. If you build maps with more than 20 cities and many road connections close to each other or use mods that increase city growth even further, you should have a strong computer. The CPUs of notebooks are designed to save energy and are therefore overwhelmed more quickly with large Maps than processors in desktop PCs.
The current beta release already contains many fixes, the improved simulation performance is expected to be released for testing in 2-3 weeks.
In preparation for the Mac version, our programming team also deals with the Metal and Vulkan API and there is a good chance that Windows users will also benefit. With regard to long-term development, I can only assure you that we are continuing to improve the game and that we take calls for new means of transport and more depth of gameplay very seriously
Akinek van kedve tesztmódba kapcsolni... Bár ezért szerintem nem érdemes!
An early version of the upcoming June game update is available for testing on Steam branch "testing":
Added difficulty selection to load game dialog [Modding] Added (per savegame) mod settings feature (wip) [Modding] Added user-definable minimum radius to track type (slope still wip) [Modding] Added customizable factors for train acceleration/deceleration [Modding] Added con feature to add/remove other modules when a module is built Improved keyboard shortcuts: now possible to use Shift/Ctrl/Alt Improved keyboard shortcuts: show key bindings in tool tips Improved keyboard shortcuts: added more commands (construction menu) Improved settings menu: show warning in case of duplicate key bindings Improved settings menu: added button pointing to "userdata" folder Improved vehicle store: show whether reversible or not (vehicle config still wip) Improved airport: landing lights module now automatically removes opposite lights [Modding] Improved in-game console: cursor, selection, copy/paste, scroll to end [Modding] Improved console command prompt auto-completion [Modding] Improved scripting interface: new functionality now available under api.* [Modding] Improved scripting interface: added utils, resource types, mdl metadata [Modding] Improved scripting interface: added argument names for many functions [Modding] Improved error handling: show complete file name on error [Modding] Improved error handling while building a construction (don't crash) Fixed random crash in module mode Fixed tree highlighting in module mode Fixed Bombardier DHC-8-402PF animation details [Modding] Fixed asset categories case-sensitivity issue [Modding] Fixed file names cut off in Lua error messages [Modding] Fixed user and staging mods not recognized as mod folders (isModPath) [Model editor] Fixed track ballast material
Mert van egy olyan faktor, hogy amikor bejön valami, akkor nullázódik a számláló. (Ha nem is pontosan így, de valami ilyesmit kell elképzelni!) Azt úgy érdemes használni, hogy ha tutira nem jön ennyi, meg annyi időn belül, akkor ne ácsorogjon, mert esetleg egy másik állomásról lenne mit vinnie... Akár ha kettő van összesen, akkor a másikról vissza.
Ezzel kapcsolatban nekem inkább forditotta a tapasztalatom, van olyan vonatom, aminek bármit állitok be nem hagyja el az állomást addig, mig tele nem lesz :)
Én csupa ilyeneket használta már a végén, sőt, megnövelt kapacitásoka tis, hogy ne kelljen annyi jármű, de semmi sem segitett. Amúgy 30 repülőről, 220 teherautó, 18 hajó, 84 vonat, és 48 villamosról beszélünk. Az összenőtt főváros lakossága pedig olyan 20 ezer (8x2300-3000 fő). Ott alacsony az fps, ok, ezt lehet fogadni, 9-18 között. De ha kimegyek vidékre, vagy közelebbről nézem, megvan a 30-60fps, viszont ott is másodpercenként ugrik minden.
"The out of memory error seems to be related to the Common API mod. Please consider unsubscribing from this mod temporarily to avoid the problem. We try to address this issue as soon as possible."
Néha nehezen találnak meg az információk! Abban, hogy én nehezen találok rájuk semmi szokatlan nincs!
Gondolom a modok nem készültek fel még az új verzióra.
Emelgethetem a lapozófáljt ameddig akarom (Most 40 Giga) Akkor sem megy! Utoljára szerkesztette: Jóózsf István, 2020.05.11. 09:32:29
El sem indul. Egyszer valami commonapi2 gondja volt, de attól még ment volna, de amikor ténylegesen indult volna (Miután bepipálgattam az aktuálisan hozzáadni kívánt modokat) Azt írta, hogy fingja nincs mennyi memória van a gépemben (K-sok!!!) és kilépett.
Nem próbáltad? Még én sem! Gyűjtöm az erőt, hogy elindítsam!
A diavetítést értem, de mire gondolsz a kezelhetetlen dolog kapcsán? Magam részéről a modderek lelkesedését hiányolom. Valahogy gyorsabbnak gondoltam a fejlődést. Még mindig nincs rendes "rekeszes" kamion, ami pont segítene a sebességi problémán, mondjuk egy olyan vonalon, ahol több/sokféle árut kell szállítani. Ugyanez vonatkozik a vasúti kocsikra is. (Abból van pár, de nem az igaziak. Unom, hogy nekem kell a modokat átírogatni!) Nem védem a játékot, mert nálam is szökőévenként fut egy kicsit. Vagy ha épp találok valami szimpatikus modot és kipróbálom...
Sikerult megoldanom, de rendkivul szoszmotolos. Ki kell nyomozni, honnan megy a tomeg hova es miert, majd eszerint cselekedni. Lassan 2000-ben vagyok. Azert eleg szeles repertoar all rendelkezesre a dugo minimalizasara, gyakorlatilag minden van ami a valosagban, alig hiszem, hogy az volna a megoldas, amit irsz..
Nem normális, de ez a játék ennyit tud ami az autóforgalmat illeti. Késői játékban is gyakorlatilag minden közúti kapcsolatot meg kell szüntetni a nagyvárosok között, különben csak dugó lesz ott is.
Normalis, ha egy varoson keresztulmeno uton folyamatos a dugo? 1979.
Az még önmagában nem gond! Nálam is a rendszer-meghajtón van a Gőz és egy másikon a játékok. Mindig is így volt! A gond ott kezdődött, hogy el akartam költöztetni egy másik helyre... (harmadik meghajtó) Magában a Gőzben több mappát is beállíthatsz telepítési helynek.
Nálam is volt egyszer ilyen, amikor át akartam költöztetni egy másik meghajtóra a játékot. Olyasmi rémlik, hogy a Shaderekkel függ össze a jelenség. Ha ez segít?!?! Azzal meg is oldódott, hogy visszaraktam az eredeti helyére.
Sziasztok! Nekem olyan gondom lenne, hogy az összes steames mod (járművek, épületek) hibás, nincsenek texturák, minden lila színű (Transport Fever 2). Mi a fenét tudnék ezzel kezdeni? Kicsit unom már a vanilla járműveket :D Már legalább 3x újra raktam a játékot, meg a steammel megvizsgáltattam a játékfájlokat, de nem lett jobb a helyzet...
Nyilván bug. De nekem pl olyan vonatok járnak már, amik 4000-20000 tonna árut rakodnak egy-egy alkalommal. Szóval a loading speed is kiritkus. Ilyenkor aztán főleg idegesítő, ha feleslegesen fel és le pakolásznak, olyasmit amit nem kéne, vagy olyan állomáson ahol azt nem kéne. Épp ezért figyeltem már meg én is, a patch előtt is csinálta a játék sajnos.
Valaki magyarázza el, (De szép lassan ám!) hogy mi a búbánatért szellőztetik a vonatok az árut? Ez egy új ficsőr! Azóta van, amióta jött most a javítás. (remélem legalábbis, mert korábban nem vettem észre!) Ha valami, akkor ez biztos nem gyorsítja a játékot!
Ha valaki nem tudná, hogy mit kell nézni: Beáll a 12-es szerelvény az állomásra, a már rajtalévő nyersolaj egy részét kipakolja. Majd vissza a többivel együtt. Amikor először láttam ezt, akkor egy vegyes szerelvény volt és azt gondoltam, hogy "átrendezi" a rakományt, hogy hatékonyabban tudja elszállítani. Na de, ez egy olyan szerelvény ami csak és kizárólag nyersolajat szállít! Tehát: Mi a ferde pélóért pakolgat?
Abbahagytam egy nagyon nagy térképet szinte teljesen felépítve, kicsi schönbau beütéssel, diavetítés volt a vége felé. Hiába az apró trükköknek max. két óra játék után ki kellett lépni, törölni a tex.cache mappa tartalmát aztán vissza, de nálam azért ér valamit ez mókolás, igaz régi gépem van.
Én meg pont fordítva vagyok vele. Szeretek időről időre új nagy térképekbe kezdeni, hogy jól belakjam és addig csiszolgatni, hogy minden teljesen flottul menjen benne. Tehát mire jól érezném magam, addigra válik "játszhatatlanná" a játék! Ez az akadozás meg nem tudom honnan jött, mert az egyben én ilyet nem tapasztaltam. Új ficsőr!
Steam is televan ilyen bejegyzésekkel, hogy rosszabb lett az akadozás. Aztán hogy foglalkoznak e vele... igazából úgysincs már sok ebben a játékban. Amit lehetett kimaxoltam, nagyon más már nem vonz benne így 100 óra után.
Pont véletlenül megnéztem, (Merthogy gyanúsan lassú volt!!!) hogy mennyi ideig tölt indulásnál 1:40! Nyilván ez környezet függő. Mármint a térkép nagyságától és a felhasznált módosítások mennyiségétől. Nem lehet egzakt módon következtetéseket levonni, vagy alapul venni.
Viszont azt kell hogy mondjam (és ez egy kicsit kínos nekem), hogy miután futott a játék vagy két órát, azt vettem észre, hogy mintha kevésbé lenne "ideges" a játék, talán pár képkockával is gazdagabb lenne. Ezt persze úgy kell érteni, hogy kritikus helyeken és pillanatokban +3-10 A memória fogyás is megállt egy szinten. Számokat nem írok, mert szintén nem egy biztos pont. Mintha átgondolta volna a játék az egész eddigi életét és lenyugodott volna. Tehát; Valamit tényleg csináltak vele, és érezhető is, csak hagyni kell érvényesülni. (1-2 óra)
Nekem gyorsabb lett, hamarabb is tolti be a nagy terkepet, kb 20 masodperc alatt. Egyenes ut korabban is johetett volna, mostanra mar megszerettem, hogy olyan girbegurba idonkent 1-2 utca, de azert persze orulok neki. :)
Akkor jogosan kaptam agyhúgykövet miatta! Nem akartam mondani, hogy "Nemhogy jobb, de inkább rosszabb", mert az se lenne igaz. Nálam ugyanazt a 20 körüli értéket hozza... De ez az akadozás?!?!?!? Hogy hogyan lehetséges azt sem értem, de baromi zavaró! Az embernek szó szerint belefájdul a feje! A játék stabilitásával eddig sem volt bajom...
Lategame, nemhogy jobb, de rosszabb lett. Az fps ugyanannyi (10 alatt a nagyvárosban), de legalább fixen 2 másodpercenként akadozik a szimuláció, torpan a forgalom.
Ez hülye! Nem azért mert túljátssza a szerepét, hanem mert semmivel sem lett gyorsabb a játék!!! "Megduplázódott a képkockaszám"?!?!?!?!? Na ne vicceljünk már! Értem én, hogy jücsüber, meg hogy meg kell élnie valamiből, de azért ne rugaszkodjunk már el a valóságtól ennyire! Memóriakezelés: Nekem egy röpke félórás játék alatt a 32-ből maradt 9GB. A Videómemória meg épphogy nem telt be (10GB) De lehet, hogy nekem vannak hülye elképzeléseim, és ez így a jó! Végül is, azért vannak a gépben, hogy használják a programok!
Vasúti sínnél nem tudom, mi a különbség. Biztos még nem próbálkoztam eléggé. Utoljára szerkesztette: tuvixplayer, 2020.03.08. 21:06:27
Aztaaa! Lehet egyenes utat húzni a városokban :D Ha pedig mégsem akarok akkor át lehet állítani kanyarodóra. Ez maga a megváltás! Hogy gyűlöltem, amikor két utcasarkot nem tudott normálisan összekötni.
Édes álom! Ezt a bedöntés dolgot baromira nem akarják, pedig a Train Fever megjelenése óta lett volna idejük kidolgozni. Valóban a játék bibircsókja.
Annak örülnék még ha emelkedő vasúti pályánál, ha ráhúzok egy utat akkor ne a pályát egyenesítse az úthoz hanem az út dőlésszögét változtassa a pályához.Esetleg még kanyarodó sávoknak a későbbiekben az utakhoz ha rendbe tennék a közlekedést is hozzájuk. Utoljára szerkesztette: Phara, 2020.03.07. 08:30:02
Nálam annyi teljesítmény javulás történt, hogy 2x-es sebességen már nem akadozik a játék. 3x-on még mindig.
Jött egy frissítés.
Úgy-ahogy. Fent van, használom. Azzal is kell bíbelődni.
Tud valaki jo modszert a rate kiszamitasara, hogy ha tobb helyre mennek a jarmuvek? Peldaul az egyik vonal hozza a nyers olajat az elso finomitoba, ez tiszta sor. A masodik viszi az olajat a masodik finomitoba, majd az uzemanyagot a varosba. Itt is kapok egy rate-et, de hogyan egyeztessem ossze a varos igenyevel? Hogy lehet ezt pontosan kiszamitani, hogy a nyers olajat hozo vonal ne legyen se tul sok, se keves?
Ahogy nézegettem, az oszlopok úgy is túl közel voltak kb 50 méterrel egymástól. Magyarországon 75 méterre, ha emlékeim nem csalnak. Az alsó kb. annak is felel meg.
Ez az egyik újítás. Felül a "régi rendszerrel" lerakott vágánypár, alul meg az új. Látszik, hogy sokkal ritkábban vannak az oszlopok. Miért jó ez? Mert ezzel próbálják kiküszöbölni a váltóknál, kereszteződéseknél az oszlophibákat Nem rossz próbálkozás! Ugyan szerintem sosem lesz tökéletes ügyeskedés nélkül, de legalább törődnek vele!
Viszont szimulátorban létezik, és itt most nem a játékokra gondolok, hanem a vállalati szimcsikre, ahol a pilótákat képzik. Madeiraval egyetemben itt lehet gyakoroltatni, az igazán extrém leszállásokat, ahol két embert totálisan leköt, és összehangolt munkára kötelez egy leszállási folyamat. Mivel mára már teljesen szimulátoron zajlik az oktatás, nem csak gyakorolni kell, hanem át is kell menni. Pl. a 744 és 748-as pilótáknak be kell tudniuk siklani Mikonos szigetén a hegy tetején álló, az alig több mint 1000 méteres pályára és túlfutás nélkül megállni. Hajtóművek nélkül, csak a vészhelyzeti generátort használva. Aki ezt nem tudja megcsinálni az nem is lesz pilóta. De a szimulátorban a khai tak 13-as megközelítését közel sem lehet visszaadni. Amikor egyenesen a hegynek kellett repülni és becsapódás előtt jobbfordulóval "kivédeni". Amikor pedig lefordultunk a hegyről jött egy hatalmas vízszintes keresztszél ami addig a hegy leszálló áramlata volt. Ilyenkor a gépet stabilan tartani szinte lehetetlen küldetés kb. 100 méterre a talajtól. És mindig hatalmas keresztszélben kellett leszállni (a hegyek miatt). Kisebb gépeket nem is igazán engedtek be, egyrészt a helyhiány, de inkább azért nem, mert míg a nagy gépek érzéketlenebbek a változó szelekre, jobban lehet korrigálni, a kisebb gépekre sokkal nagyobb veszélyt jelent az időjárás. És ennél a reptérnél elég gyakran meghaladta a szél keresztiránya a kisebb géptípusokra előírt maximumot (példa kedvéért: egy 737-esé 42kts). 24 órás reptér volt, el lehet képzelni egy éjszakai megközelítést a hegy felől amikor semmit sem látni csak a bevezető sztroboszkóp fényeit. És ilyenkor nem is a hegyoldal ottléte jelentette a veszélyt, hanem az, hogy nem lehetett előre tudni, mikor kerül ki a gép a hegy takarásából, és jön az az irtózatos széllökés. A videókon általában az látszik, hogy lassan és stabilan repül a gép, de a valóságban bazira nem így volt. Csak külön licensszel lehetett oda repülni, éjjelre pedig +1 kellett, viszont a népszerűsége miatt rengeteg pilótának megvolt legalább a vizuális. És még nem is ez volt a legdurvább reptér, Madeirán a Funchal sokkal veszélyesebb volt. Ott a rengeteg nehézség miatt, csakis nappal, ideális időjárás viszonyok mellett lehetett csak leszállni. Nem sok pilótának volt oda engedélye.
Megnezegettem hol vannak, amiket irtal es igazad van basszus, nem hittem volna, hogy itt is ennyire agresszivan beteszik a varosba. Trondheimbol indultam ki, ott cirka 30km-t kell autozni hogy kierj Stjørdalba ami mellett a repter van. Gyakorlatilag a tengerre szall le, mire beer a nepesebb teruletre, mar lassan megy. Azt hittem, mas nyugati orszagban is hasonlokeppen van, tulajdonkeppen meg sosem utaztam repulovel.