"A magyarokat továbbra sem érdeklik a jó filmek?" A legnagyobb tisztelettel: mégis KI dönti el, hogy melyik a jó film? Ha arra gondolt a cikkíró, hogy amit a kritikusok többsége jónak tart az remek film, amit rossznak az pedig sz@r - akkor csak a saját nézőpontjából ítéli meg a filmet. Valamit tudomásul kéne már venni a tisztelt kritikusoknak: nem az a jó film ami húha de elvont, húha mi mindent bele lehet magyarázni (szerintem sokszor nem is értenek belőle semmit - mert talán nincs is mit), húha de művészi, húha micsoda mondanivalója van (még ha több kritikus nem is ugyanazt a mondanivalót hozza ki) stb. Tessék tudomásul venni, a moziba járók többsége elsősorban szórakozni megy be a moziba, nem pedig holmi művészi élményekért - és ezt a studiók pontosan tudják, ami meg is látszik a termésen - sajnos. Természetesen kellenek az elgondolkodtató, mélyebb tartalmú filmek is, mint például a "Csillagainkban a hiba" (meg hogy lássa valaki: Shailene Woodley nem csak "lázadó", és Ansel Elgort nem csak "baby driver" szerepet tud...), csak éppen az ilyen filmek sosem fognak nagyot kaszálni, és ezért nem a mozinézőket kell savazni. Ritka dolog, de előfordul, hogy egy film szórakoztató is, és még komoly mondanivalója, üzenete, képi világa, színészi teljesítménye (meg mindene, ami a kritikusoknak számít) is van - na azok az igazán jó filmek. Ha viszont egy alapvetően kommersz, a szórakoztató piacra szánt film kapcsán elkezdenek öncélúan "művészieskedni", hamis, sehová nem vezető, mélynek szánt monológokat becsempészni az akciók közé - az attól még nem lesz "jó" film. Igen ezt az újkori Majmok bolygólya sorozatot ilyennek tartom - ellentétben az eredeti 1968-as filmmel. Viszont hangsúlyoznám: a cikkíró mentalitásával ellentétben, ha valakinek ez egy jó, értékes film, akkor nem fogom azzal megvádolni, hogy sz@r filmet dicsér. Neki tetszett, nekem nem - és kész, ilyen egyszerű.
Kenyérre, LOL. És akkor azért költenek ekkora tömegek a Baywatch-ra 2000 forintot plusz pattogatott kukorica plusz nagy üdítőt?
Szerintem elment melletted a hír lényege. Nem az a baj, hogy nem járnak moziba, mert járnak sőt, folyamatosan nőnek a mozis bevételek. A gond az (nem gond, csak ez lett megemlítve), hogy minden szarra fizetnek be. Választhat a magyar ember, hogy mit néz, de általában a szarra fizetnek be.
Dehogynem. Csak nem tudnak annyi pénzt mozira költeni mint amennyit szeretnének. Inkább letöltik. A médiában szóló 200-300 ezer forintos fizetésekből nem telik mozira is. :) Örülnek ha kenyérre telik. Ha tényleg ennyi lenne (a mai árak mellett) egy átlag ember keresete, akkor tömve lennének a mozik...
A Tim Burton féle feldolgozástól felállt a szőr a hátamon, szerintem nem is néztem végig, ebből következően a Lázadás is kimaradt.
Ennek az előzetese kb semmit nem mozdított meg bennem, mintha egy Végtelen határok epizódot látnék.
Inkább a Bájvacs feldolgozásra ülnék be akkor már, ha xar filmet akarok nézni, mert szerintem így látatlanul ez is az! XD
Az új sorozat alapvetően nem rossz. A legnagyobb lyukat az üti a történeten, hogy megint minden az usa-ban történik. Ázsiában több az ember, több a majom, mégis csak Cézár csapatát látjuk. Teljesen izolált minden történés. Mintha egy kis dobozban zajlana az egész. Egyébként szerintem a logikai bukfencek mellett is élvezhető, jó kis film lett mindhárom ... de nem újranézős. Elég lett volna otthon megnézni a harmadikat is.
Ha jó, az miért nem?
Függetlenül attól, hogy az új Majmok bolygója engem sem fogott meg. Az eredeti első rész végi csavar azért eléggé üt még ma is, még ha maga a film mai szemmel sok megmosolyogtató megoldást is alkalmaz mind történetben, mint technikában.