A Bethesda bejelentette az új Fallout részt,viszont ez teljesen más lesz mint az eddigi megszokott RPG vonal,egy online bázisépítős túlélőjáték van készülőben,mint pl a RUST,vagy a DayZ.
Kis részletek itt találhatóak,de egyelőre csak ennyi.Nagyon kiváncsian várom a fejleményeket.
Spekulációk szerint - egy online bázisépítős túlélőjáték van készülőben.
Hát, én mondjuk nem egy Rust vagy Conan Exiles klónt vártam volna. A DayZ-t inkább nem is említem. De valahol azért benne volt a levegőben egy multi fallout játék is. Meglátjuk, de nem vagyok nagyon oda meg vissza egyelőre ettől a hírtől.
Jaj neee... Túlélő játékok tartalom nélkül. Építek egy nagy bázist aztán valami más csapat beraidol és ez lesz az end game akkor nálam kuka ez.
Olvasgatva a teoriakat, sok mindent megmagyaraz(na) mindez :) a FO4-ben fellelheto multiplayerre utalo kodokat, a felig kesz (ertsd, osszecsapott) crafting es bazismenedzselos reszt, a menet kozben lelott Battlecry jatekot, akiket aztan beszipkazott a BGS, stb.
Viszont sanszos, foleg latva a trailert, hogy a motor marad ugyanaz, csak megint picit fejlesztettek rajta...
A 4chan-en egy fickó már tavaly decemberben megírta, hogy készül a játék, a nevét is leírta és azt írta, hogy DayZ - Rust klón lesz, craftinggal és survival elemekkel. Egyre inkább úgy tűnik, hogy igaza volt.
Lehet, hogy kicsit rpg-sítik, nem tudom. De a fő irányvonal kb ez lesz. Azt is írta a Kotakus fickó, hogy szokásos single player fallout élményre ne számítsunk.
E3 után többet tudunk majd. Egyelőre nem dobom el magam az izgalomtól.
"It will have quests and a story, like any other game from Bethesda Game Studios, a developer known for meaty RPGs like Skyrim. It will also feature base-building—just like 2015's Fallout 4—and other survival-based and multiplayer mechanics, according to those sources."
Nyilvan tipp es theorycraft minden az E3-ig, de a kotakus forras szerint elvileg lesz benne valami sztori szeruseg. :)
#10 Vicces, hogy mindig van egy-egy szivargas es pletyka a legtitkosabb projektnel is, amelyet megir valaki valahol, a nep kollektive lehulyezi es legyint ra, aztan 1-2 ev mulca pedig kiderul, hogy... :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.05.31. 11:03:05
Azért lássuk be, történettel eddig sem igazán erőltették meg magukat. Már ami a fő történetet illeti. Nem is ez adta el a játékot. Ha tényleg ilyen szörvájvör bohóckodás lesz, akkor remélem vagy normálisan megcsinálják, vagy belebuknak. Mert aki Falloutozni akar, annak nem erre van szüksége, aki meg túlélni akar, annak már most is elég széles a választék.
Teljesen maganvelemeny, de nekem a FO4-bol nagyon hianyzott egy normalis es izgalmas bazis tamadas es vedes lehetosege.
Oke, az emberek fele hidegrazast kapott a Settlement resztol, a masik fele tobb szaz oran at volt kepes pofozgatni, alakitgatni, mikromenedzselni egy-egy telepulest. En utobbiba tartozom. De, azon tul, hogy erzodott rajta a kisse osszecsapott-felkesz allapot, nagyon hianyzott az, hogy ha mar felepitek valamit, akkor az legyen is letesztelve, lassam ertelmet a vedelemnek.
Persze, jottek scriptelt spawn pontokon megjeleno tamadok, de azok nem jelentettek kihivast, buta AI buta probakozasai. Na most mindezt elesben, a tamadok oldalan is ravasz es minden hajjal megkent emberekkel? Mint barmelyik suvival jatek pvp szerveren? Vagy mint a szinten survival jatekokban talalhato horda tamadasok, lasd 7DtD hordaja, vagy a Conan "Purge" esemenye, stb. Oke, utobbi ketto megint csak AI, de na, meg mindig jobb, mint a FO 4-es "tamadasok". Rengeteg mod keszult a FO4-hez, amely engedi, hogy barhol elrakj workstationt es ott kezdj el epiteni. Most akkor johet ugyanez, csak szerveren, sok emberrel, ellenseges npckkel, ellenseges vagy szovetseges jatekostarsakkal es ismert, de megis csak ismeretlen kornyezetben (hiszen meg is csak 20 evvel vagyunk az atom utan, nem 200-zal, biztos, hogy nem veletlen az idopont valasztasa sem, hiszen kvazi kapnak egy kis teret, mar ami a vaulton tuli vilagot illeti).
Viszont mivel ezernyi survival jatek van a piacon, es a posztap stilus sem egyedi (sot), igy aztan vagy domboritanak egy nagyot, vagy kapunk egy futottak meg kategoriaju jatekot, amely nagyot durran a premierkor (ez garantalhato), de egy honap utan raun az emberek tobbsege.
Azt mar csak halkan kerdezem meg, hogy ha FO 4-ben volt multi tervezve (es nagyjabol mukodott is a korai buildekben), akkor miert nem azt hegesztettek tovabb es adtak ki online ficsorokkel egyutt 1-2 evvel kesobb, miert kellett ehhez egy spinoff? Bar mit ertek en hozza.
Kár érte ez a stilus totál hidegen hagy, bár a fallout-tól eleve nem áll nálam a cerka, inkább már egy új TES résznek volna itt az ideje az viszont már hiányzik.
Félreértés ne essék, a különféle bundlis oldalakon én is szoktam nézni a túlélős játékot, néhányban láttam is fantáziát, magát az ötletet sem tartom halva született dolognak, de nem hinném hogy pont a Beth fogja megváltani a világot. Persze cáfoljanak rám és én leszek a legboldogabb ember a Fődön. Néhány órát én is tuti elbohóckodtam az épitkezéssel, de ez nálam általában kimerült abban, hogy épitettem egy nagy faházat, teleszórtam hálózsákkal, feldobtam pár gatling tornyot, meg persze erőforrásokkal elláttam a falvakat. Kicsit később rájöttem hogy mennyivel jobban néz ki, ha a ház alá alapozok és nem csak simán rádobom a huplikra a házat. Amikor a városban megkaptam az első igazi "saját ház"-amat, nagyon megörültem, mert ugye a F3-ban csak dizájnt lehetett venni, ténylegesen berendezni nem tudtad. Nem mintha ez zavart volna, én egy egérlyukban teljesen jól érzem magam és a berendezés is teljesen jó volt (kaja/pia a hűtőbe, volt két szekrény, egyikbe fegyver, másikba ruha, a quest és fontos itemeket beszórtam egy fiókos szekrénybe, a lomokat meg ládákba és sokkal könnyebben elérhető/kezelhető volt, mint pl a NV kaszinója) Egyébként a játék második felében a városnak még a közelében sem voltam, annyira nem volt jelentősége az után, hogy megszereztem a Minuteman erődöt. Ha tényleg lett volna értelmes, erre kihegyezett event, talán én is többet foglalkoztam volna az épitkezéssel. Ebben a formában viszont tényleg arra való volt, hogy az ember beletoljon rengeteg időt, de igazából közben nem történt semmi. Sok településnél ráadásul olyan hülyén volt megoldva a domborzat, hogy kevés helyre lehetett csak normális védelmet épiteni. Plusz ugye az épitési korlátok, egyrészt a terület a legtöbb helyen elég limitált volt, másrészt sok esetben logikátlan volt az is, hogy hova enged és hova nem. (emlékszem, percekig bohóckodtam a tetőre szerelt tornyokkal, mire megtaláltam azt a zsebkendőnyi helyet, ahová végre sikerült felszerelni őket) Szóval egy jó túlélőjátékra én is vevő lennék, de erre sztem a játék motorja egyrészt alkalmatlan, másrészt az összedobott világon kivül eddig semmi extrát nem villantottak a fiúk. Egy MMO-tól is nagyon félek, pedig igazából ha összerakhatnám a szivemnek leginkább tetsző játékot, az pont egy ilyen túlélős MMO Fallout lenne. De ahogy a Neverwinter Online is egy kalap fos lett, úgy ez esetben sem hinném, hogy más végterméket kapnánk. Igen, túl magasak az elvárásaim. Ettől függetlenül nem azt mondom hogy eleve temetem a játékot, de ezzel a felütéssel elég komoly hátrányból indul.
Kicsit osszecsapott? :) En speciel pont hidegrazast kaptam a bazisepitestol es ennek ellenere marha sok orat 'csesztem' el azzal a 850bol es a vegen nekem tobbnyire tetszettek a telepuleseim. Azok legalabbis amiknel bele tudtam kepzelni h pl: 'na akkor ez a szekcio a halo' vagy h a 'kereskedo kozpontnal' a foepuletbe belepve rogton ul egy or aki a recepcios vagy h a teton van kialakitva egy koncertplacc korbefogva 3-4 pulttal vagy amikor a sajat haloreszem a telep legmagasabb szintjen volt es onnan be lehetett latni mindent, volt mikrofonallvany h 'lakogyuleskor' onnan lehessen szonokolni a nepnek meg ilyenek. Viszont miutan semmi nem tunt elonek, plane nem a setllerek viselkedese, ezert tok ertelmetlen is volt az egesz. Ha ezt fejlesztettek tovabb akkor kerdes h mennyivel. Mert ha sokkal akkor akar meg lehet vmi 12ik elmegy jatek ebben a kategoriaban de ha csak kicsit akkor az eleg szarul hangzik.
"Viszont miutan semmi nem tunt elonek, plane nem a setllerek viselkedese, ezert tok ertelmetlen is volt az egesz."
En is itt untam meg mindig. Nagy lendulettel megcsinaltam mindig, tetszett is a vegeredmeny, majd ott alltam a bazis kozepen es feltettem a 20 millas kerdest: oszt' akkor ezt most minek is? :) Nem volt hiabavalo mindez persze, mert az epitkezes kozben jol szorakoztam, es szamomra csak ez a lenyeg, de epuleteket felhuzni lehet egy sims jatekkal is, vagy barmelyik survival/minecraft sandboxban is...
#10 Apropo 4chan. Megszaporodtak a "belsos" emberek. Ez a legujabb, azt hiszem kisse tulzasba esett a csavoka, mert ez kb. egy "milyennek kellett volna lennie a Fallout 4-nek" lista, nem leakelt info.
Érdekes, Fallout 4 után nem írnám le őket, messze jobb sztori és karakterek mint a skyrimbe ez vitathatatlan ami teljesen élettelen lett. Néhány questet leszámítva, nagyon offline rpg lett. Nem tudom mennyire komolyan vehető amit itt írnak de sokan el se olvasták. Szóval ha Chris Avelonne írja a fő sztorit akkor nekem azt jelenti versenyezni akarnak a Witcher csapattal. Avelonne az egyik legjobb, nem kell bemutatni, tudjuk ki az Obsidian és a Tourment egyik írója! Ez ösztönzőleg fog hatni a kis olaszra, aki a büdös életben nem éri utol őket, de aki képes jó dolgokat csinálni. Ez atom szuper lenne, ha rá tudnák venni a fallout new vegas egyik atyját csatlakozzon! Meglátjuk, sok minden változik, lehet nevezni fejlődésnek. Viszont kétségtelen jelenleg a Beth a kevesek egyike aki egyáltalán, versenybe maradt a lengyelekkel, mégha ez idő szerint második helyre szorulva.
Persze mivel ez a Fallout 4-re vonatkozik. Most saját reményemet írtam le. Mi lenne ha...Mert egy pillanatig azt hittem majd a fallout 76 be lesz így. Ennek lenne esélye. Enélkül a lengyelek a cyberpunk játékukkal agyon fogják verni a Bethet. Ha egy időbe jön ki.
Avellone a twitteren cáfolta, hogy ő írná a fő sztorivonalat. Persze ez is lehet a marketing része. Nyilván nem mindent kell elhinni, ami az interneten van, de az előző 4chanes forrás konkrétan a játék nevét megmondta tavaly decemberben ... Az azért eléggé nem semmi, szóval neki adok a szavára. Amit most belinkeltél, arra nem vennék mérget.
4 player opcionális coop a legújabb pletyi onnan ahonnét az eddigi jött meg a tavalyi.
Buta NPC-k miatt mp-t erőltetni egy RPG-be akkora önlábonlövés hogy a fal adja a másikat :D
Talán inkább radiant ai (navmesh) korszerűsítés meg stb, először is.
Komoly navmesh (2D -> 3D) koreszerűsítés pl. azzal is járna hogy az animációk minősége klasszisokkal ugrana szintet. Mondjuk úgy a Rage(1) meg a Doom reboot fölé 2-vel.
Co-opnál arra azért kíváncsi leszek, hogy pl a dialógusokat az NPC-kkel, hogyan oldják majd meg. Egy ember beszél, a többiek meg ácsorognak? Vagy olyan lesz, mint egy mmo, hogy mindenkinek egymás után beszélnie kell a quest giverrel, hogy jöjjön az xp?
Vagy lehet, hogy nagyon nem is lesznek dialógusok, csak ilyen radiant questek?
Nem tudom, hogy az animacionak mennyi koze van a navmeshnek, viszont az utvonalkereses es igy az AI miatt elmondhato, hogy ne "csak" korszerusitsek a navmesht, hanem konkretan kukazzak es essenek neki ujra, mondjuk kezdve azzal, hogy a jatek ala rakjak az id5-os motort, ha mar ott van a szomszedban az id.
Ha tenyleg bazisepitos, vedos, tamados jatekot akarnak, varhatoan npckkel (is) megszorval, akkor ahhoz a minden targyba/epuletbe beakado es fix helyen spawnolo majd onnan ki sem talalo npck szart sem fognak erni :)
Old Republicba ha jól rémlik, akkor úgy van megolva, h mindenki kiválasztja a magának tetsző választ, és a játék kisorsolja (?), hogy kinek a válasza megy el..
Hja , ez a spawnolósdi eleve azért van akciójátékokban, mert nincs normális pathfinding , normális navmesh híján :D. animációt meg ilyen atlaszból szedik elő , hogy mi az ami megfelel a mozdulatsorhoz , szóval ha nincs normális pathfinding, akkor hülyeségeket fog előszedni.
Az ID-nek nincs jó enginje , sparse voxel octree alapú engine volt Carmack szíve vágya, csakhát lelépett VR-ezni , meg mellesleg keresett a Bethesdanak 500 millio + dollárt a sötét VR üzelmei miatt :DD
egy ilyen bázisépítős dologhoz realtime navmesh kell , ahhoz voxel a jó adatstruktúra . Mondjuk úgy lenne értelme az online-nak , hogy nem PvP , hanem korszerű NPC-s PvE . De azért ez a eléggé a jövő zenéje, az elosztott erőforrás szerveroldalon.
Utoljára szerkesztette: Sir Cryalot, 2018.06.01. 08:34:20
Pont a minap irtam es beszeltunk rola, hogy ott van a Funcom, a vilag egyik legkiszamithatatlanabb bandaja, akik rendszerint amator modon elcseszik az egyebkent nagyszeru otletek alapjan elkezdett projektjeiket, DE most peldaul a Conan Exilesben (a szokasos gagyi es tartosan bugos megoldasaik mellett) az utvonalkereses olyan szinten mukodik, hogy ritkan latni ilyet egy dinamikusan valtozo vilagu jatekban. Azonnal erzekelik az npck az elerhetove valo ujonnan megnyilo lehetosegeket, lasd pl egy zart terben lerakott letra, amely tenyleg kivezet az epuletbol, nem csak "van". Hogy ez most az unreal motor "ereje", vagy ok programoztak ezt le kivetelesen jol, passz. Na persze az "egyszerre harman akarnak elferni egymas mellett egy egyiranyu utcaban es emiatt senki sem halad elore" effekt itt is megvan, sajnos nem tokeletes a rendszer itt sem :) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.06.01. 09:41:30
Azért egy voxeles dolog az ennél sokkal komolyabb távlatokat nyit / keményebb, intelligens fedezékhasználat, falhoz lapulás , ilyen résnyi szöget kapsz hogy támadhass egy shooterben, pl ilyen erdős részen fához lapulást, fától fáig fedezékkeresést , akár még azt is hogy szabályosan kifigyeli a módszeredet az NPC . Nem akarom araknofóbok idegeit borzolni , de na , akár még csapdába csalást is el lehet képzelni,
Tegnap az Amazon belotte a shopban julius 31-re a megjelenest, majd gyorsan korrigaltak. Hetfon hajnalban BE3, akkor kiderul, melyik pletyka lesz igaz es mennyire :)
Egy biztos, nem egy Fallout Shelter fele aprosag lesz a dolog, mert a Bethesda a Skyrim, FO4 es az ESO utan ismet kiberelte a Figueroa hotel utcafronti oldalat, az meg nem keves penz :)
Ezzel ki is végezték a Fallout-ot mint játéksorozatot...
Aki a 3, Vegas, és 4-re azt mondta hogy már nem igazi rpg-k, az erre majd mit mond?
Szóval a leak igaz volt: always online, multiplayer, pvp, városépítés. Persze, lehet soloban is, nyilván lehet soloban szinte minden multi játékot, kérdés, érdemes-e. Pláne ha ilyen kis szerverek lesznek csak, ahol pártucat ember nyomul. Ha a pvp nem opcionális, akkor a solo játékosok lesznek az első áldozatok, mert nyilván a csoportban játszók erősebbek lesznek.
Háááát. Nem mondanám, hogy nagyon le lennék nyűgözve.
Azt kihagytad, hogy ha valaki vagy valakik napi 7-8 órát vagy többet ráérnek játszani óriási előnyben lesznek!
Ellégé csalódás, az első videó alapján (microsoftos) reménykedtem a singleben, de így a híreket olvasva már elment a kedvem az egésztől...
Online-only...
A Mass Effectet már megölték, most a másik kedvenc sorozatom került giotin alá.
A retekért kell ebből is multit csinálni.
Szóval akkor kb. olyan lesz, mint az Elder Scrolls Online. Mondjuk ott megoldották, hogy a PvE és a PvP területek élesen elkülönülnek egymástól, tehát nem törvényszerű, hogy itt viszont úgy lesz, hogy minden sarkon a nyakadba ugrik valaki. Csak hát ezeknek a PvE solo questelős területeknek az a lényegük (a kezdeti rácsodálkozás után), hogy minél gyorsabban kigyúrja magát az ember és felszinteződjön, ehhez igazítják a questek khm, színvonalát is (sokkal több a menj be a dungeonba, pucold ki, gyere vissza az XP-ért típusú quest) - ne legyen igazam.
Funcom megoldásával magadnak is csinálhatsz szervert. Soloként nyomhatod. Előnye a nagy pályák hátrány: ha valaki ennyire szétszórja az erőforrásait, abból nem lesz jó solo játék, valószínű a sztoriba se fektetnek nagy energiát, hiszen az egész az egymás gyepállásáról szól. Aztán meglátjuk a Beth többet rak e bele. Soloként is megérje. Ha így lenne azzal nagyot hasítanának anyagilag. Gondolom megirigyelték az EA bevételeit a multi játékokból. Az várható volt, hogy a Denuvo mellett a másik irány a folyamatos online kapcsolat igény lesz. Valószínű nem vesszük meg ha online játékot akarok az nem multi lesz hanem valami mmorpg.
A blizzard játékfejlesztő akar lenni, a bethesda blizzard akar lenni, a cd projekt bethesda akar lenni, a dying light-os techland meg GOG.com + cd projekt akar lenni.
Elsőkből lesznek az utolsók !
Dying light 2 minden más trailert kenterbe vert , Ebből elég könnyen lehet menő open world RPG elég hamar :D .
Kiderul hamarosan a gameplay beszamolokbol, de szerintem inkabb az ARK/Conan Exiles/Rust/stb. survival jatekokra jellemzo 40-70 fos szerverek lesznek, csak az atjaras lesz szabad ezek kozott (lasd mondjuk az ARK obeliszkjeivel torteno transzport), es nem egy kozos (mega)szerver/vilag, mint az ESO-ban.
Bazisepites, vedelem, csak most nem dinokat, nem szolgakat, nem egyeb lenyeket vadaszol/szeliditesz, hanem kveszteket csinalsz es esetleg harcolsz a tobbiek ellen. Feltetelezem itt is lesz PVP es PVE jellegu kornyezet/szerver/beallitas. Lehet tevedek, de szerintem siman csak osszeszedtek az osszes mostani survival jatekbol a dolgokat, ficsoroket, nyakonontottek egy Fallout kornyezettel, ha mar megszereztek kemeny harcok aran az online jogokat is az Interplaytol, majd olyan idovonalba helyeztek az egeszet, amely nem kavar bele a folytatasba (ESO-nal is ez van) es hajra.
Ahogy minden survivalt, ezt is lehet szoloban jatszani, de ahogy minden fent emlitett peldanal, sokkal hosszabb, nehezebb, lassabb, mint ha osszeallsz klanba par ismerossel es kozosen nyomjatok, epitkeztek, vedekeztek, stb.
Akárki akármit mond, ez borzasztóan jól hangzik, és ha minden erősséget összeszednek ezekből az EA Hell-ben ragadt játékokból, akkor nagyon jól is elsülhet.
Gondolom a Bethesdádok sem hülyék, nem fognak minden lvl 1es emberkét levadászni a nolifer max leveles emberek, lehet úgy oldják meg mint DS-ben hogy egy gombbal kinyomod a PVP részét aztán kész. A kérdés az nyilván inkább az, hogy milyen lesz a sztori, az hogy utána lehet pvp-zni meg bázisok közt csatázni másodlagos.
Plusz a jelek szerint siman lenyultak az XCOM 2-bol a misszio utani fotozast, amely nyilvan sok ember szamara "meh, minek?", de egyebkent marha szorakoztato jo kis ficsor. :)
Az elso beszamolok utan kiderul, mennyire lesz eletkepes a dolog.
Jó volna egy rendes gameplay videó, mert jelenleg bármi lehet. Sajnos eddig a negatív dolgok jöttek be. Legrosszabb eset: Solóban is pvp, ismét csökkentették az rpg részt (valószínűleg accounthoz kötött karakter, cuccokkal), egy gagyi quest sor, amit a pipboy hangszorójából fogunk kapni, nevetséges krafting (5 villa és 7 fogpiszkáló a kerítés), nyilván respawn a vaultban.
Az XCOM2-ben volt értelme a fotózásnak. A képek ugyanis véletlenszerűen megjelennek a pályán, kirakva az épületek falára.
Meg a bazison, meg a jatekidodben, mert mar-mar szegyenletes, hogy mennyi idot eltoltottel egy-egy foto elkeszitesevel jatek kozben :D
Online jatekrol leven szo, arra azert marha kivancsi vagyok, hogyan fognak vedekezni a grieferek ellen, mert abszolute semmi tapasztalata nincs ebben a Bethesdanak, marpedig a legtobb online jatek hangulatat a hivatalos szervereken kvazi ez teszi tonkre.
PCdome ismertetőjében, van egy mondat. "Nem egy hagyományos MMORPG készül, hanem egy olyan szerepjáték, amelynek világában az összes szereplő egy másik játékos lesz." Szóval így pvp nélküli résznek semmi értelme.
Jobb lett volna ha ezt nem fallout nev alatt adják ki vagy nem számot adnak neki mondjuk oké, 76. Így a fallout 5 még szabad mint név.
Okos egy banda ez azért. Logikailag a következő TEs jön majd az F5. Viszont meg akarják lovagolni a multiplayer hullámot ami van. A "nagy újításuk" pont nagyon ügyes, hiszen npc-k nélkül, rengeteg munkát megspóroltak.
Jatszottal online survival jatekkal? Mert ezekben PVE szervereken is meggyulik a baja az embernek a kornyezetevel, eleg ha csak azt nezed, hogy a gameplay videoban mekkora mutans es egyeb deformalodott szarsagok tamadjak es romboljak porig a bazis nagy reszet. (mas kerdes, hogy ezek mennyire illenek a fallout vilagaba, de hat a sugarzassal barmi megmagyarazhato) Nyilvan PVP kornyezetben erre meg ratesz egy lapattal az ellenseges jatekos altal erkezo betamadas is es a folyamatos adrenalinfroccs, hogy eppen mikor es ki lo hatba.
Ez NEM!!!!!!!!!!!!!!!!!!! single player lesz, frakciokkal, meg felveheto tarsakkal, osszetett es valasztosakra epulo nagyon mely tortenettel (bebaszna, arra ott a Dying Light 2, amely viszi eddig a primet posztap temaban az E3-on), nincs megdughato/romancolhato opcio/tars seml, stb. ez nem jellemzo erre a mufajra, valoszinuleg itt sem lesz ilyen. Jatszhato lesz szolozva, ezt mondta Todd, de o is javasolta, hogy inkabb tarsakkal. ARK, Conan, Rust, DayZ, stb. is jatszhato egyedul. Siman. Nehezebb nyilvan es kinlodas itt-ott, de ha igy akarod, jatszhatod egyedul.
Egyedul kezdesz egy lepusztult vilagban, kezedben egy szerszamosladaval menjel, fedezz fel mindent, epits bazist, eld tul a videket, szerezz cuccokat, nyersanyagot, stb. Fejleszd a bazist, ovd a vagyonodat/szajredat masoktol es az ellenseges kornyezettol. Mindezt hat nagy teruleten, mely mindegyik egy-egy biome jellegu hely lesz, egyedi jellemzokkel, stilussal, stb.
Jelenleg ugyanolyan survival jateknak tunik, mint barmely piacon levo, csak Fallout kornyezetben, Fallout franchise alatt, ha mar felvasaroltak az online jogokat is, varhato volt, hogy kezdenek vele valamit.
Sok buta ember karogott, hogy az ESO miatt nem lesz uj The Elder Scrolls resz, erre tessek, lesz majd 2-3 even belul az is. Ez sem fogja felrevinni a Fallout franchiset, lesz majd normalis Fallout 5 is, bar az a hardcore, regi vagasu szerepjatek, amelyrol hires volt a sorozat elso ket resze, az sosem fog mar visszaterni. Azt az igenyt kielegiti a Wasteland es tarsai. Sajnos ez van, illetve hal'stennek, hogy van alternativa. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.06.11. 14:48:55
Játszottam a Conan exilesel egy rövid ideig vannak benne npc, meg egyébb élőlények is. Az a mondat amit aPCdome betett azt jelenti semmilyen npc nem lesz a játékba. Magyarul az megjelenő karakterek mögött mindenütt élő ember lesz. Ilyen környezetben még pve tartalomnak sincs értelme.
Igy van, konkretan Todd Howard mondta a prezentacion, hogy MINDEN EMBER tulelo a vilagban egy-egy jatekos lesz. De attol meg a videokban van egy rakas ellenseges arc, mutansok, zombik, meg egy rakas deformalodott eloleny, allat, a helyi mitologiabol meritett rondasag, akik ellen harcolhatsz es akikre vadaszhatsz pve kornyezetben. ARK is ilyen peldaul, illetve nagyon regen es sajnos keveset jatszottam a DayZ-vel, de ott sem emlekszem npckre, csak jatekosokra (de lehet tevedek).
Lehet a szörnyek is játékosok lesznek. Csak ők korábban hagyták el a vaultot. Lehet a karaterkészítéskor meg lehet határozni, hogy ember akarsz lenni, vagy szörny. A szörnyet meg fel lehet építeni olyan spore szerűen. A quest meg valójában azt a célt szolgálja, hogy megmutassa mi mindent tudsz a játékban csinálni. Az egyedi történet meg az lesz, hogy milyen szörnyeket, milyen gyorsan, hány játékostárssal őlsz, meg milyen gyorsan nuke-olod a többi playert.
Hát... érdekes lenne ha nem lennének NPCk egy MMOban, az kb counter strike szintjére vinné el a játékot. Amúgy simán lehet hogy a PC Dome forditás a hibás, mást értettek azon ami a bemutatón elhangzott
Szerintem is félrefordítás/félreértés lesz. Valahogy nem tudom elképzelni, hogy lesznek játékosok, akiknek az minden vágyuk, hogy traderek/dokik vagy [egyéb support NPC szerepkör behelyettesítendő] legyenek és egy szobában egy pult mögött álljanak egész idő alatt.
Nehez ugy beszelni valamirol, aminek a gameplay verzioit, illetve a 40-45 perces eloadast (ami csak ezzel foglalkozott) ezek szerint senki sem nezte meg :)
Nehéz olyan játékról beszélni, amiről igazából még nem láttunk valódi gameplay videót. Az előadás válaszolt 3 kérdésre, de felmerült mellette 1000 másik kérdés. Ha lesz megfelelő béta gameplay video, akkor többet fogunk tudni.
Okes. Egy jatekban, amely 4x akkora, mint a Fallout 4, es amely "szerveren" egyszerre csak par tucat jatekos fog jatszani (ok mondtak), szerinted az jarhato ut, hogy a tomegevel rad tamado mutansokat, deformalt bogarakat, egyeb "creepy" lenyeket (lasd video) egy-egy jatekos alakitja es iranyitja?
Nem mondom, hogy rossz otlet, hiszen a Prey pont most lotte el ezt az otletet es kulon DLC-t hoz ki ra, de ez szogesen ellentmondana annak, amelyet eddig nyilatkoztak FO76-tal kapcsolatban... :)
Valodi gameplay video tenyleg sokat tisztazni fog (ha mas nem, majd a beta, mindjart itt lesz, hiszen 4-5 honap a premierig, az lofasz), foleg ha nem valami vagott promo anyag jon, mert az csak elorevetiti a lehetosegeket, de nyilvan elemzesre nem tokeletes. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.06.11. 17:06:41
Mindenesetre érdekes, hogy a Nagy háború után 25 évvel már ilyen mutáns dögök tömegével ki bírtak fejlődni. Rakhatták volna picit távolabb is a timeline-ba a sztorit.
van egy rész a gameplayben amikor megtámad egy(szerintem npct) megsebzi,az npc térdre rogy,szerintem ekkor lehet "betamelni",vagy társsá tenni,itt a vidiben fejbelőtték Szal sztem lesz npc,aki baráttá tehető és farmhoz lehet rendelni stb mint a 4ben
ha valaki nem látta volna
hmm jobban megnézve valszeg player volt,nem npc,de az animáció adott Utoljára szerkesztette: Caliph, 2018.06.11. 19:30:49
Majd a Sony konferencian hatha kiadnak egy PS4-es gameplay trailert :) Ha nem, akkor marad az elso kezbol szarmazo beszamolok a latogatok szemszogebol - legalabbis jo lenne, ha kiprobalhato lenne a jatek (kiprobalhato vajon az E3 ideje alatt?)
NPC-k alatt a beszelgetos, komplex sztorikat ado, tarsnak felveheto, kvazi a jatekokban megismert baratsagos (vagy kevesbe az, de sztorihoz kotheto) embereket ertette, ezeket hianyolta. Ezek elvileg nem lesznek, az eloadason elhangzottak szerint. De en peldaul nem vagyok biztos abban, hogy abban a jelenetben, amikor mindenki egy munkapad mellett all es "craftol", azok ott nem e "settlerek", vagyis valamilyen szinten toborzott npck, akik maximum tenyleg arra jok, mint a conan szolgai, vagy az ark dinoi es nem fallout/mass effect szinto komplex tortenetet es egyeb aprosagokat kapunk veluk/mellejuk.
Nyilvan mindannyian csak tippelunk a 45 percnyi duma es nemi gameplay alapjan, aztan majd kiderul, hogy mit kapunk. Mert valamit kapunk, az mar biztos :D Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.06.11. 19:46:26
Xboxra meg PS4-re preorderrel lehet beta tesztelni ( https://www.express.co.uk/entertainment/gaming/972413/Fallout-76-beta-sign-up-How-to-join-Bethesda-playtest-on-PS4-and-Xbox-One ) Bocsi, de url beszúrással nem müx. Utoljára szerkesztette: Ellaberin, 2018.06.11. 21:03:01
Oxhorn csatornájáról:
"Todd clarified a few things in an interview he did today at E3:
-Fallout 76 cannot be played offline. It is an online only game. -Even if you choose to play solo, you will see other players. (Presumably they can interact with you if they see you too, even if you don't want them to). -He confirmed that there are no NPCs in the game. Every human is a player. -There is no option to "opt-out" of PvP. -VATS will appear in Fallout 76. We can still pick body parts, but it will be in real time, not slowed time. -Fallout 76 will support player-made mods. -There will not be mod support at launch. -They plan on Fallout 76 having a "private world" option, but not at launch. -There are more people at Bethesda working on Fallout 76 than any other game in the company's history. He says there will be constant content coming out for the game. -They are not working on a Fallout 3 remaster."
Erre most nem reagálnék semmit.
Nagyon ajanlom megnezesre, mert majdnem mindenre valaszt ad, amirol beszeltunk delutan. - Sajnos nem lesz jatszhato az E3-on. - Nem lesznek npck. Az osszes ember/karakter a jatekban, legyen az raider, barmi - mind egy jatek jatekos lesz. - Kuldeteseket holotape, robot, feljegyzesek stb-k adnak. - Csak online jatszhato, nincs offline verzio - Egyelore mindig PVP "ON" van, de ezen dolgoznak meg. El akarjak kerulni az idiota griefer faszok altal generalt frusztraciot, de azt akarjak, hogy legyen egy kis drama mindig, de nem akkora, hogy emiatt romoljon az elmeny, de nem lesz nyugdijas PVE kornyezet. - Real time harc lesz, nincs ido megallitas, idolassitas, stb., megis csak online jatek. Viszotn a VATS rendszer segit kivalasztani celpontot, testreszt, stb igy a fakezubb jatekos (jelen) is tud ervenyesulni, ha epp nem face to face harcol, hanem tavolrol tamad es van ideje rakeszulni. Viszotn ehhez az kell, hogy a karakteret ugy fejlessze, olyan "buildet" alakitson ki (megis csak szerepjatek) - Lesz mod support, de nem a premierkor, hanem kesobb picit. Nem akarjak a premiert kockaztatni modok hasznalataval, igy is be vannak szarva emiatt, eloszor csinalnak online jatekot :) Kesobb majd sajat privat vilagokon/szervereken annyi modot hasznalhatunk, amennyit akarunk.
Ha tényleg lesz private szerver, akkor az azt jelenti, hogy az csak az enyém, meg azoké, akiket beengedek, saját szabályokkal. Ez egy kicsi reménysugár. Egyszerűen beleteszek egy olyan modot, hogy aki nem hordja az általam elkészített piros sisakot elkezd veszíteni hp-t. Oszt tsókolom, akit nem hívtam és bepofátlankodik, az meghal. Vagy még jobb, amíg nem hordja a nyakláncot/kendőt/sisakot, addig minden sebzés, amit okoz, ő szenvedi el a célpontja helyett, a célpontja, meg 0-át sebződik. Utoljára szerkesztette: Komor88, 2018.06.12. 00:11:20
Nyilvan tulbonyolithatod a dolgot, de lehet gyorsabb es egyszerubb egy jelszot hasznalni a loginnal, mint univerzalis megoldas MINDEN privat szerver eseteben. :)
Ja és ha majd úgy megy az online, mint a CrK az FO4-ben, akkor nem nagyon kell befizetni rá :(
Ez nem a Fallout 5, nem nekünk készül ennyi. Most szezonja van. A dilettáns EA is halálra keresi magát mikrotranzakciókkal, ők is beszállnak a meccsebe ennyi.
Oké, az rendben van, hogy ez a játék egy másik közönségnek készül, nincs bajom ezzel, legyenek a játékok sokfélék, oké, de ez a mondat azért okoz egy olyan szívfájdalmat, mintha egy régi exemet látnám boldogan mással csókolózni: "There are more people at Bethesda working on Fallout 76 than any other game in the company's history. He says there will be constant content coming out for the game."
:D Nem tudom. Csak tippeltem, elvileg a Beth nem ilyen cég. De tényleg durva pénzeket keres az EA szar játékait a kutya se veszi már de a működő multi játékaikban óriási pénzeket keresnek így. Meglátjuk a Beth is be akar majd szállni egy ilyenbe.