Előbb jön a Fallout76, aztan egy vadonat uj sajat IP, a Starfield, de ezek után érkezik végre a The Elder Scrolls VI. :) Pontosabb infót egyelőre nem tudni, valószínűleg a jövő évi E3-on lesz róla bővebben szó, addig is itt a bejelentés.
Talán a Skyrim óta az egyedüli játék amit úgy fogok várni mint régen a TES játékokat... az Oblivion megjelenése előtt nem tudtam aludni éjszaka annyira izgultam :D (jó, voltak azóta keményen jó játékok mint pl Souls széria, de én másra nem nagyon emlékszem ami maradandót alkotott volna)
Eloszor is, bocsi a minosegert, de itthon csak barkacs modszerek vannak :) Masodszor, van egy tippunk arra, hogy hova megyunk, ha a reggeli video nem random generalt kamu, csak hogy befogjuk a szankat es ne nyaggassuk oket folyamatosan :D Bevagom ide a FB poszt szoveget:
"Szóval, ha reggeli videó valódi és nem csak promó célt szolgáló random generált helyszín. Ez alapján nem, nem megyünk Akaviirba. A TES VI. helyszín a jelek szerint, dobpergés, ELSWEYR, a khajiitok hazája lesz. Az Arénában már jártunk arra, onnan is lehet beazonosítani a videóban látható két jellegzetes helyszínt:
En mai napig gyermeki izgalommal tudom varni azt a jatekot, amellyel szemezek elozetesen. Nem sokat varok nagyon, de amit igen, azt nagyon :D Nyilvan, ezt is nagyon, szart sem tudok rola (kiveve az elozo komment tippjet), de mar most tudom, hogy kell. Idiota vagyok, lehet, de belefer es toleraljak korulottem :)
Todd Howard azt sejtette egy interjúban, hogy már a Starfield is sanszos, hogy a következő generációra jön csak ki. Az meg nem lesz itt 2020 előtt (jövő E3-on gondolom bejelentik, aztán következőn bemutatják és 2020 holiday season meg is lehet venni). Ebből az jön le, hogy TES6 még 2021-ig legalább nem várható.
Hat, lehetne tippelni, mi jon ki hamarabb, a Skywind vagy a kovetkezo generacio es vele a TES VI. Skyblivion mar kozel van, az nem lenne fair "meccs" :)
Fallout 4? Nekem ez nem referencia, mert nem ismerem.
Sajnos a TES V színvonala annyi, hogy emlékszem pár város nevére, hogy volt valami kolostor, megmásztam a hegyet, volt lélekidőutazás és a végén valami sárkánycsontvázas templom meg sárkányok és ennyi. Egyetlen szereplő nevére sem emlékszem. Hatalmas, openworld, de így visszanézve középszerű az egész.
Ezzel szemben a Gothic 1-2-ből kvázi mindenkire emlékszem és ha elém tennék a kettőt, hogy akkor most játszanod kell, akkor a Gothicot választanám...
Jól mérték fel, hogyan kell megcsinálni Tod mestermunkát végzet vele, összerakta 2011-ben azt a játékot amit rpg név alatt nagy példányszámban lehet eladni. És ez nem a történet színvonalától vagy a karakterektől függ. CD Projekt tartja magát a sztori vezérelt és karakterekre épülő világhoz. De az ő játékát sem a sztori miatt vették annyian.
Akkor mi miatt...? Mert a sztori volt a no.1. Azt támogatta meg szépen a grafika és a voice acting. Minden más nálam csak azután jött. A játék harc és egyéb rendszere meg pont olyan, mint minden más jétáké. Lényegetelen mit csinálsz... Színesítőelem.
Blades The Elder Scrolls: Utoljára szerkesztette: Montanosz, 2018.06.14. 17:28:30
Most tényleg? Több 10 év alatt nem esett le, hogy TES=szabadság, kötetlenség, felfedezés? Sosem volt a story (1 hosszú, epikus történet) a lényegük, remélhetőleg sose lesz. A fentiek miatt nem is lenne szerencsés. Alma és körte klasszikus esete, én a Gothic sorozatot is nagyon szerettem, meg egyéb történet-orientáltat is, ahogy egy jobb vendéglőben is szeretek sok minden végigkóstolni, és biztosan nem csak 1 fajta étel fog ízleni.
Oblivionben pl. sosem nyomtam végig a főszálat. Lehet, hogy Skyblivion alatt kap még egy esélyt....
DB Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2018.06.15. 12:50:20
Mondjuk egy jó sztori nem kell befolyásolja a szabadságot, pláne nem a felfedezést. A kötetlenségnek árthat, de csak munka kérdése nem kell feltétlen úgy legyen. Céheknek tök jó történetet tudtak írni pl.
Ez igaz pl. Witcher 3-ra is. Irgalmatlanul nagy és kötetlen. Tehát az egyik nem zárja ki a másikat, ez nem ok arra, hogy a főszál, a sztori és a karakterek gyengék legyenek.
A TES III-at anno elkezdtem, de 16 óra után az unalom miatt feladtam, pedig a Gothichoz képest hatalmas volt, szép is volt, meg vérunalmas volt.
Pedig minden egyes interjuban elmondjak a Bethesda reszerol, hogy a fo szempont a jatekaiknal a teljes szabadsag, a felfedezes egy szabadon bejarhato terkepen, ahol a tortenet maga a jatekos. A scriptelt es elore megirt sztori masodlagos, vagy harmadlagos, a legfontosabb a szabadsag. Kapsz egy homokozot, melle egy vodrot es lapatot, aztan hajra. :)
Pedig a Morrowindé a legjobb story az egész szériából. Lineáris mint a fene, de jó, van benne némi fordulat és meglepetés és tele van fasza lore-elemekkel. Az oblivion és a skyrim ehhez képest faék-egyszerűségű. Az Arena meg pláne (rakd össze a botot, öld meg a varázslót), a daggerfall meg nekem mindig túl random és procedural generated volt.
Morrowindben a rendszerek es az alrendszerek altal nyujtott teljes szabadsag az, ami engem lenyugozott. Utana a teljes lore, a merhetetlen mennyisegu konyv, hatteranyag, mellekes info, amelyeket ossze lehetett szedni szinte mindenhol, ahol megalltal fel percre, vagy beszeltel valakivel.
A fo/mellek/cehes sztorik ezekbol meritettek, de onmagaban a "plot" az nagyjabol olyan, mint azota barmelyik TES jatekban, semmi extra. Szamomra az egesz hatter (lore) tette erdekesse es akkor szerettem bele vegervenyesen. Hatter nelkul, csak a teendokkel a sztorik nagy resze standard kalandjatek tortenet. Mondom, szamomra. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.06.15. 13:51:30
Hát, pedig a Witcher fanek között elég nagy az egyetértés, hogy a W3 sztorija a leggyengébb a 3 közül. Persze hogy a szabad világ nem zárja ki a jó sztorit, de ezerszer komplikáltabb megoldani, mint a "szobáról-szobára" CRPG-knél (Dragon Age vagy Mass Effect) esetén, ezt nem vitathatja senki szerintem. Egyszerűen túl sok kombinációt kellene lefedni, ez egyszerűen képtelenség.
Na igen, a lore. Hát régen se volt mindenki (sőőőt) olyan, hogy végigolvasson mindent, de ma aztán már tényleg csak utolsó mohikánnak tűnik ez fontosnak. A tömeg a szájbarágott, instant, irányított élményt keresi, ezekhez pedig lényegesen egyszerűbb jó, követhető sztorikat írni. Csakhát egy ilyet végigtolsz, és annyi. Legalábbis ma már. G1 G2 G3 még egészen újrajátszhatóak voltak, persze sokkal limitáltabban mint a TES-ből bármi. Witcher1-2t egyszeri végigtolás után egészen biztosan soha nem fogom újra elővenni, ott a max varia az lenne, hogy melyik szövetséghez állok, de csak emiatt tök ugyanazt a sztorit tuti nem fogom végignézni.
Morrowind pedig számomra a valaha egyik legizgalmasabb játék volt: ott volt egy irdatlan, hatalmas, szabadon felfedezhető VILÁG, kevés segítséggel egymagam ismerhettem meg, fedezhettem fel... óriási élmény volt. Nyilván, aki a kézen fogva vezetést szereti, annak ez lehet ijesztő, neadjisten unalmas is...
DB Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2018.06.15. 14:18:10
Mert egyesek szerint az a jó Lore, ha sokat olvasol. A Wasteland 2-ben érdekesebben megoldották ezt, úgy, hogy több POV van, mert párbeszédek közben ismeredmeg a világot...
Számomra annak nincs értéke, ha rég elfeledett senkire kihatással nem levő könyveket bújsz. Ez számomra a kiváló látszatkifogás arra, hogy miért nem csinált jó történetet...
Az Alan Wake kapcsán jön ez elő, ahol a készítők szerint elég az, ha normáis történet helyett elég az, ha összeszedegetem és elolvasom az elhullott könyvlapokat... Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.06.15. 14:20:56
Iorveth oldalán toltam végig, de nem sok minden maradt meg belőlem a sztoriból, pedig alig pár hónapja volt. G1-2-3 sokkal jobban, de hát fogékonyabb korban is voltam, ez tény :)
A lore nem azt jelenti, hogy sokat olvasol, hanem azt, hogy érdekel a világ háttere, szeretnél benne elmélyülni. Olvasással lehet a legtöbbet így megtudni, nyilván ezt teszik bele a legtöbbet. Kinek a pap.... Amúgy nem teljesen értem, most miről folyik vita, mert senki nem akart semmiről sem meggyőzni, csak jeleztük, hogy a kaviárban ne a cukrot keresd ;) Mondjuk ha ez lassan 20 éve nem jött át, akkor....
DB Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2018.06.15. 14:22:01
Én 3 hónapon belül toltam le az összes W történetét és messze a 3. részből maradt meg a legtöbb. Az első részből az intrika rész nemigen és a városon kívüli 4. fejezet kb. totálisan felesleges időhúzás volt az én szememben..
Nem neked szólnak a mélyebb hátterű játékok, értjük, látjuk, elfogadjuk. Egy rakás másik embernek viszont nagyon is. Te el tudod ezt fogadni?
Amúgy a witcher sorozatban is elképesztő mennyiségű szöveg van, egy ideig olvasgattam, de aztán nem tudott a világa annyira megfogni, hogy mélyebben érdekeljen, mint anno a TES-é. Ez nyilván amiatt is van, hogy sokkal, de sokkal kevesebb időm van család+meló mellett játszani, mint ifjúkoromban :)
DB Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2018.06.15. 14:24:58
Nem az a "mély háttér", hogy sokat olvasol. A mény háttér az, amikor ezt integrálják a főszálba rendesen.. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.06.15. 14:30:56
"A mény háttér az, amikor ezt integrálják a főszálba rendesen.."
kis segítség Attól, hogy neked vannak saját magadra érvényes pre- és egyéb (misz-, stb.) koncepcióid, általános, mindenkire érvényes igazsággá még nem válnak :) Olvasd el még egyszer az előző, elfogadásra utaló kérdésem, még ha nem is válaszolsz rá, hátha.
Písz, off vége. (így is túl sok volt)
DB Utoljára szerkesztette: DonnieBrasco, 2018.06.15. 14:46:12
Szerintem a morrowind története is szokatlanul fordulatos volt - már egy TES játékhoz képest. Az, hogy mi vagyunk (leszünk) a Nerevarine, az kb a játék majd' kétharmadáig nem volt egyértelmű. Ugye az egész csak úgy indult, hogy besegítünk a blade-eknek, hogy utánajárjanak ennek a blightnak meg a többi kavarásnak, ami éppen zajlik. És aztán is, ahogy felépítik a "mítikus" képességeinket, az is nagyon király. :) Egyáltalán nem a szokásos hülyeség, hogy te vagy a kiválasztott és ezért eleve szuper képességekkel indulsz, mint pl a Skyrimben. Vagy te nem vagy kb senki, csak besegítesz a valódi hősnek, mint az oblivionban.
A mely hatter nalam se nem az olvasas, sem nem az integracio. :)
Nalam a mely hatter olyan, mint egy pokhalo. Osszefuggo, komplex rendszer, egy konkret es szilard alapokkal rendelkezo unverzum, amely engem erdekel es amelyben kvazi minden osszefugg mindennel, de legalabbis vannak kapcsolodasi pontok.
Ezert imadom a TES vilagat, de ugyanigy imadom a DC univerzumot is, teljesen mindegy, hogy egy CW-n nezek egy "gagyi" sorozatot, vagy a moziban egy "blockbusternek tervezett, de ott elhasalo" nagy mozifilmet, vagy akar a Teltalle fele Batman, esetleg az Arkham sorozat X reszevel jatszok. Mindegyik mas es mas elmenyt nyujt, de mindegyik epiti valamilyen szinten a nagy kozos DC univerzumot (meg akkor is, ha elegge lazan veszik mostansag az eredeteket), amelyet kedvelek.
TES-nel is ez a helyzet, hogy van valoban nagyon reszletesen kidolgozott vilag, amely tele van erdekesseggel, izgalommal, de ezeket nem feltetlen dobja az orrod ele jatek, hanem neked kell ezeket megtalalnod, megismerned, felismerned. Egy-egy konyvsorozat tortenete es sztorija peldaul a Skyrimban erdekesebb, mint maga a teljes XY guild sztorija. Az mar csak a hab a tortan, hogy ebben a vilagban szabad kezet kapsz es ugy ismered meg a hatteret, ahogy az akarod. Vagy nem akarod.
A legtobb TES jatek kuldetese klisekre epul, semmi extra nincs benne (tisztelet a kivetelnek), viszont amikor ez az egesz osszeall, az zsenialis.
Mondok egy peldat: az adoring fan tortenete, Oblivion. Utalta mindenki azt a bosmert, rengeteg meme keszult vele/belole. Erdekes volt, szokatlan, de semmi extra. Igazan mely ertelmet akkor kapott a karakter, es akkor valt tenyleg igazan erdekesse az az idiota, amikor a Skyrimban Cicero naplojabol kiderult, hogy valojaban egy DB-s bergyilkos volt, aki rajngonak kiadva magat akart kozel kerulni hozzank, mert akkoriban ez egy bevett modszer volt naluk, Cicero is elt vele :) Nyilvan mindez feltetelezes es theorycraft, de pont ettol zsenialis szamomra a TES vilaga, a komlpexitasa es a folyamatos visszacsatolas miatt.
Felreerted, en magamrol beszeltem, hogy szamomra mi a lore es mi benne a fontos.
Az, hogy neked mi a prioritas vagy hogy "teged hol erdekel mindez", az kvazi annyira fontos nekem, mint az, hogy mit reggeliztel. Ha elmondod, akkor azt meghallgatom/elolvasom, nyugtazom es ennyi, a te dolgod. :)
Ötletesek ezek a dolgok, de az átlag játékos élményéhez mennyit tesz hozzá? Mert örülök ha 5 év múlva a főbb dolgokra emlékszem az előző játékból, nem egy eldobott könyvre valahol. Persze van fanatikus játékos aki újra játsza meg észreveszi, stb, de szerintem legtöbben ilyen cikkekből értesülünk ezekről, aztán az mégsem olyan élmény mintha magunknak esik valami le.
Ott béreltek is fel embereket akik kialakították Todal együtt az új rendszert. Ráadásul még az olaszon kívül ott voltak akik már utána nem, mint Noonan és Nelson mint írok, ráadásul Ken Rolston is volt a vezető dizájnőr. Edit: Nagyjából igazából ez volt az a korszakuk ami hasonlított a CD Projekt első idejéhez. 2010 után de már az oblivion is a konzolosodás útjára lépett. De 2010-től már csak a virtuális világot építették a feelingre, a sztori, karakterek teljesen másodlagosak lettek, mindent az életérzés felépítésének rendeltek alá. Kis fakard és lobogó kötény. A Fallout 4 már jóban sikerült ezen a téren. Lettek élő karakterek és élő frakciók. Utoljára szerkesztette: Although, 2018.06.15. 16:41:13
Embere valogatja nyilvanvalo. Van aki beteve tudja az Tankcsapda osszes dalszoveget, van aki ugyanigy van a Queennel, van aki ket mondatot nem jegyez meg belole, mert nem erdekli.
Viszont pont ezert butul minden jatek es egyszerusodik, mert minek, ha a tobbseget nem erdekli? :)
Én nem örülök felhőtlenül, pedig nagyon várom a következő részt. De macskákkal lesz telehintve az egész (az argóniaiak sem lennének jobbak), nekem pedig a beleéléshez fontosabb lenne a humán környezet. Remélem, hogy a modolhatóságot támogatni fogják, és ír valaki egy modot, amelyik lecseréli az NPC-k nagy részét emberekre/elfekre. :(
Ez csak egy teoria. Azota mar szinten "bizonyitottnak" lattuk, hogy High Rockban fog jatszodni, vagy "tuti" Hammerfellben, vagy esetleg.... :D Varjunk meg ezzel, mert en siman el tudom kepzelni, hogy a most latott videoban szereplo latvanynak semmi koze a TES VI-hoz, csak gyorsan osszedobtak random generatorral valami domborzatot, ranyomtak a TES VI feliratot az ismert betutipussal es csokolom, a celnak (nagy bummnak a BE3 vegere) pont megfelelt.
Nemreg toltam ujra a Morro-t igy csatlakoznek ahhoz h sztem is eleg fasza meg ott a tortenet es vannak benne boven arnyalatok annak ellenere h elegge linearisan vagy vezetve benne vegig. Sztem is nagyon jol van felepitve az elejetol ahogy tenyleg csak apro-csepro vackok folyaman bontakozik az egesz viszont annak ellentmondanek h kiderul h mi vagyunk a Nerevarine mert ez erosen felfogas kerdese :) pont emiatt kerdi is meg Dagoth Ur a vegen tolunk h "Hogy gondolod, valoban te vagy Nerevar reinkarnacioja?" es ettol fasza az egesz.
Srácok, nem gondoljátok, hogy sem Elsweyr sem High Rock nem igazán jöhet szóba? Mármint minek? A TESO igyekszik lefedni Tamriel egészét és ami még onnan hiányzik majd kiadják kiegként :D Én annak örülnék a legjobban, ha lépnének egy nagyot és merészet és kontinenst váltanánk - irány Akavir. Egyrészt a Fallout 76 is már a F4 világának négyszeresével érkezik - nyilván a TES 6-ba is még nagyobb mapot szeretnének, erre a kisebb országok helyett jobban megfelelne egy új kontinens. Másrészt - Elsweyr sivatag (a nagy része), High Rock köves, dombos (hó nélküli Skyrim kb.), Hammerfell meg kősivatag. Az ezzel a gond, hogy általában unalmas a környezet és nehezebb eldugni dolgokat benne. Gothic 3-ban is tökre vártam a sivatagot és az volt a legunalmasabb rész :( Szerintem félnének ezekre építeni egy egész gamet. Sokkal jobb alapanyag egy mocsár (Black Marsh), vagy egy őserdő (Valenwood). Vagy egy egész kontinens, ahol durván lehet variálni a dolgokat...és nyilván nagyszabású építkezés is lesz, hello. Azt hogy oldják meg? Egy Tamrieli országban a több száz éves nagyvárosok mellé felépíthet a kari még egyet 1 év alatt? :D Akavir tökéletes erre, akár vissza is mehetünk az időben korábbi érákba...Ezen kívül pedig néhány új fajt is kaphatunk...:D Utoljára szerkesztette: Zozo0122, 2018.06.25. 19:02:28
Sivatagról inkább az Assassin Creed Origins kéne beugorjon, mint a 12 éves Gothic 3... Nehogy hitvita legyen ebből! Nem az érdekel, hogy most kinek melyik tetszik meg szerinte melyik a jobb, csak azon egyszerű objektív szempont miatt írtam hogy az Assassin Creed sivatagi pályatervezése az elvárás egy modern játéktól.
Elsweyr szerintem kicsi, bár tudom ez relatív, mert megcsinálhatják azt az alakot rohadt nagyba is, de azért fura lenne ha a Skyrimhoz képest kétszer akkora világ lenne közben meg a térképen csak fele akkora Elsweyr. High Rock megint nem sokkal nagyobb meg eléggé elnyújtott. Viszont ha szakítanak a hagyománnyal és két tartomány is érkezne pl Elsweyr Valenwooddal (ez lenne akkora kb mint Skyrim) vagy Hammerfell High Rockal (ez meg akkora kb mint Morrowind).
Akavirról annyira nem tudok semmit. Talán még hiba volna oda menni. Ugye volt ilyen fan álom, hogy majd mindegyik régióról kiadnak egy külön játékot és akkor a végén egybegyúrják az egész kontinenst és lesz egy ilyen hatalmas jó hosszú valami, de szerintem azt már nem fogjuk megélni :D Viszont jól hangzik, csak nem ekkora 5-6 évente kéne jöjjön az új rész (pláne nem így mint amennyi a Skyrim óta eltelt) hanem több stúdióval megoldva max 2-3 évente jöttek volna akkor tényleg meg lehetett volna csinálni. Aztán válthatnánk kontinenst, de szerintem még Tamrielben van tartalék. Vagy ha most a 6-ra nagyot vállalnak és ez lesz az a rész ami az egész kontinenst lefedi az buli lenne, de soha nem fejeznék be :D
Khöm... Felüdülés volt azért erdőben járni. Egy idő után nagyon egyhangú volt. A Gothic 3 ebből a szempontból jobb, csak ott meg a sivatag lett (igazából az egész térkép) indokolatlanul nagy és üres. Viszont volt minden, mi szem szájnak ingere.
Ennyire. Egy oskovulet, hiaba fejlesztik a Morrowind ota, minden jateknal latszik, hogy nagyon oreg mar. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.11.12. 08:14:22
Biztos én vagyok hülye, hogy nem értem. Annyi pénz van mögöttük, hogy bármire képesek lehetnének, erre egy régi szar motort toldoznak foltoznak 10 éve. Skyrim-nél el kellett volna engedni. Ez már szánalom a köbön. Nem baj, a fanok majd megmagyarázzák, hogy nem a grafika és az animáció a lényeg, hanem a hangulat, amiben igazuk van, de attól még gyötrelem a hozzáállás, ahogyan ezek a cégek hülyének néznek mindenkit.
Itt van peldaul a mostansag habzo szajjal szidott FO76. Nekem bejon az osszhatas, a hangulat, a grafika meg hagyjan, de amikor meglatom futni a karaktert TPS nezetben, fogom a fejem, hogy baszdmeg, ez mar 2010-ben is gaz lett volna. Ez, es ehhez hasonlo aprosagok azert ki tudjak zokkenteni az embert.
Ez azt jelenti, hogy mondjuk a 2015 óta megjelent TPS és TPS RPG játékok mozgásaira és arcanimációra nem is számítsuk? Tehát a táj szép lesz, de amolyan "bábu" mozgásra lehet számítani?
Reszemrol nagy ostobasagnak tartanam 2018-ben ezt igy kijelenteni, hiszen a jatek varhatoan 3-4 ev mulva (optimista tipp) fog megjelenni, addig pedig sok minden tortenhet. :)
De, az teny, hogy az utobbi FO es TES jatekok animacioja bar fejlodott evrol evre, de nem olyan mertekben, mint ahogy az elvarhato lenne a tobbi felhozatalt illetoen, igy van ra esely, hogy esetleg nem eri el az adott kornak/evnek megfelelo szintet.
Ennek ellenere en bizok benne, hogy a Starfieldet nem veszik felvallrol es mivel uj IP-rol van szo (amit nem ad el a neve egyelore), picit odateszik magukat technikai oldalrol is. Amibol pedig profital(hat) a TES VI. is. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.11.12. 09:11:59
Call of duty is ezt csinálja, meg az új motorok szerinted miből fejlődtek ki? Mivel nekik nem kell minden évben kiadni, megcsinálhatnák nagyon jóra is ezt a motort, de valszeg spórolós lesz és ezen is látszik majd a kor abban egyezek.
3-4 év? A Cyberpunk-ot leszámítva az első bejelentéstől 1,5-2 éven belül még a lassabb fejlesztések is meg szoktak jelenni. Az én tippem az, hogy 2019 nov táján jön, ahogy a Skyrim 2011-ben. Persze ez csak tipp, de érdemes a múltat is megnézni.
Skyrim was first announced at the Los Angeles Convention Center in Los Angeles, California, on December 11, 2010,
It is the fifth main installment in The Elder Scrolls series, following The Elder Scrolls IV: Oblivion, and was released worldwide for Microsoft Windows, PlayStation 3, and Xbox 360 on November 11, 2011.
11 hónap volt. Gondolom nem a nyári uborkaszezonban fogják kiadni. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.11.12. 09:54:34
A CoD motor is a 4-ig volt jó, azóta rókabőr. A nagy kiadók/stúdiók mentalitásával gondok vannak. Mondjuk ellenpólusként esélyt kapott egy Star Citizen, meg csomó másik játék.
Harom projekten dolgozik a csapat, de nem egyszerre, hanem egymas utan: Fo76, Starfield es TES VI.
FO76: van mit javitani rajta, de fejlesztes szempontjabol nagyjabol kesz van, szerdan premier. Par honapon belul a csapat gerince lelep a Starfieldhez.
Starfield: alfa fazisban van, a nagy resze mar jatszhato. A FO76 utan a csapat erre fokuszal es befejezi. Elvileg next genre jon, igy inkabb 2020 lesz az, mint sem jovore, bar a fene sem tudja.
TES VI: Csak azert jelentettek be az E3-on, hogy "nyugi keszul a TES VI, itt egy semmitmondo random teaser", mert egy, mindenki azzal baszogatta oket evek ota, hogy mikor jon mar, ketto, a FO76 "multiplayer only" resz kiverte a biztositekot szinte mindenkinel, foleg azok utan, hogy a Bethesda lenyomott egy "single player games arent dead" kampanyt. Egyelore maxium a vilagot es a kornyezetet rakjak ossze, nagyon korai, elokeszitoi fazisban van az egesz. 2022 elott nem nagyon latok ra eselyt, de ez is csak egy tipp.
Egy a lenyeg, hogy a BE3-as TES nem olyan bejelentes volt, mint amit megszoktunk es ami utan fel-egy even belul jon a jatek.
Oké ellenpólus. Nem cyberpunk dicshimnusz lesz. A Fallout 4 ezzel a szar motorral! Nekem fagyás mentesen megy 200 órát. Az eddig elkészített részletgazdagabb városi környezetben, nem konzolon pc-n. Ami 2K tehát nem 4K azt le se töltöm minek. A 2K azt jelenti nem 512x512 mint a skyrim. Ami régi xboxokra volt. nekem megfelel a motor. Nem CD hiper szuper motorja de nem rossz. Az, hogy nem Tyranny, vagy PoE az érthető ők nem réteg játékot csinálnak. De legyünk őszinték a W3 sem az!!! Bármilyen szuper motorja van. Mondom nem gondoltam védeni fogom a Bethet de jelenleg!! Obsidiant és a CD-t is ideértve a vr szimuláció mesterei, mégha a sztori a karakterek mondjuk hullámzó. A skyrim jelentette mélypont után éppen az elfogadható szinten. Az F4 nme tegnap jelent meg. Az sem.
Nem baj, itt egy video milyen 4K a Fallout 4 városon kívül. Átlag gép, 15 fpsel sem tudja futtatni. Nem csak ezzel a motorral mással sem. Mondom van néhány ember akit ismerek és leszedte de erőművel játszanak. Ez a motor nem rossz a vr=virtuális valóság ezen a szinten. Még solo játékkal sem játszható.
1. Nem vagyok poligonhuszár. 2. Kinemszarja le a 4k-t?
Grafikus fejlesztők nem tudták megkülönböztetni több teszten a natív 4k és felskálázott 4k felbontás 24 és 28 col feletti kijelzőkön sem. Persze, ha valaki erre veri...
A motor volt a téma Molni, én se eszerint veszek játékot. De azt mondani erre a motorra, hogy elavult az túlzás. Nem tökéletes, sok hibája van. De használható. És mára betonstabil lett. És szép dolgokat lehet vele csinálni. Legalábbis akinek tényleg nem a hiper szuper grafika a fontos. Az sokkal inkább gond, hogy a konzolosodás egyre durvább méreteket ölt és egyre butább leegyszerűsítettebb rendszerekkel, karakterfejlesztés minimális szintje van. Bryo mint az obsidian bemutatta sok mindenre lenne képes. Pont elégre. Nem a motor hibája, hogy már hülye gyereknek sem kell lenni egy rpghez.
Nem áll azért össze a kép. Egyrészt összehasonlít egy kort amikor az internet nem volt ennyire fejlett, a piac nem volt ennyire élezett, évről évre egyre jobban a pénzre összpontosít. Másrészt korunk egyik legsikeresebb cégéről beszélünk. Ami most először hibázott a fallout 76-al talán. EA-hoz képest fényévek. Most nem a tartalomról beszélek. De ez a cég vastagon nyereséges lett ebben az évtizedben. Még mindig nem értem miért akarják bezárni. Miközben leszámítva az akció teljesen akció játékokat mint a Rockstar játékai a Beth ott van az elején. Lehet persze okosak a vezetői és úgy látják ebből ennyit lehetett kihozni.
A videó egy szomorú trendet mutat be és annak végét. A saját szemszögéből nézve egyre faékebb, de szebb játékokat (a F4 és a F76 már ezen a téren sem lépett előre.)
Halkan jegyzem meg a saját egyszemélyes perspektívámból eddig sem volt a Beth-től elájulva.
Gothic 1+2 után nekiestem a TES III-nak. Kb. 10-16 óra után meguntam. Semmiféle nagy ívű sztorit és világot nem tapasztaltam. Iszonyatosan részletes skill és inventory és minden mástól még nem lesz élvezetes egy játék. A Gothic világához képest 0 atmoszférát találtam meg ember útjelző táblákat.
A Skyrimet megvettem, végigtoltam. Kinézetre elbűvölő játék volt 2011-ben, tényleg eldobtam tőle a hajam. Mínusz karakteranimáció... Apró hiba, hogy a története annyira semmilyen volt, hogy egyetlen szereplő nevére sem emlékszem. A főszálból is annyi maradt meg, hogy volt múltba látás, sárkányok és a végén egy csontváz építmény. Ennyi. Meg arra, hogy hetekig olyan bugos volt, hogy pl. az immunitások nem működtek és emiatt kinyírhatatlan ellenfelek voltak... Egynek elment, a bejárható helyszínek kinézete fantasztikus volt. A hegybe vájt város, a sejtelmes bevilágítású dungeonök, a hegyi táj, stb. De mint történetalapú RPG nagy nulla volt. Inkább egy mini online RPG szerű izé volt, ami megrekedt egy szinten.
A TES IV-et csak Nehrim miatt vettem meg, fillérekért mindenestül. Aztán elkezdtem az gyári történetet is, de dögunalom volt. Pár óra után nem bírtam tovább. Az Enderalra sajnos még nem volt időm.
GoG-on megvettem most a F3 és F NV-t fullosan, mert ezek közül főleg az utóbbit nagyon dicsérik. Mondjuk úgy, last chance. Az TES VI-ot csak a kritikák után fogom megvenni, az ziher.
Sikerességről nem személyes élményről, véleményről beszélünk A TESV rekord eladásokat produkált. A fallout 4 is szépen elfogyott. Igen te kifejezetten a sztori alapú játékokat szereted ahol mászkálás is van és megszakad a történet az téged nem dob fel, hogy rejtett kincseket keres :) A morrowind ilyen volt :) Még nem túl nagy világ sok jó sztorival. Az FNV már említettük Obsidian játék és így valószínű ez az egy fog tetszeni neked.
Érdemes az alcímen változtatni: idén még Starfield sem lesz E3-on, ami azt jelenti, hogy 2020-nál előbb Starfield nem lesz, az 100%. Tehát TES6 sem jön 2022, de inkább 23-24-nél korábban.
... és itt gondolkodjunk is el azon, hogy két TES epizód között 12-13 év fog eltelni. Az 5. és a 6. epizód között. Úgy, hogy az EGÉSZ sorozat éppen idén volt 25 éves. 18 év alatt öt részt sikerült korábban csinálni, aztán 12 évig semmit se. Na ez a baj a mostani AAA játékiparral, ha valaki nem tudná vagy nem értené vagy nem akarná érteni.
Ennek semmi köze a AAA ipar problémáihoz.
Arra nincs semmiféle szabály, hogy mikor akar valaki új részt csinálni. A AAA játékipar problémái, inkább az Anthem, a FO76 és néhány más játék pofátlanul szar minősége és az, hogy minőség ellenőrzés semmi. Kvázi befejezetlen hulladék játékokat lehet kiadni. Anno a Rome 2 is ilyen volt. Kb. éves nagyságrenddel a kiadás után fejezték be az Emperior kiadással. Az legalább ingyenes volt.
Szóval az utolsó mondatot elég mulatságos, mert szerint a játékok minőségét kell figyelni, esetleg az ár/érték arányát.
A kettő összefügg. Azért nincs új TES játék, mert helyette FO76 meg ESO meg ES:Legends meg Blades meg ilyen pénznyomtató, mikrotranzakciókkal teli, loot box faszságok vannak. Ezek viszik el az erőforrást, meg nem is éri meg jó játékokat csinálni, mert a fogyasztó kétszer annyit fizet a szarért, akkor minek szenvedjenek egy jó játékkal? Ha a szar is fincsi, minek vigyenek minket Michelin-csillagos étterembe?
De ez nemcsak TES-re igaz. Nézd meg a DA-et: 2009, alapjáték, 2010, a nagy dlc-k (kiegészítők), 2011 DA2 (akármilyen is volt). Aztán 3 év múlva jött a DAI, azóta idén 5. éve nincs lószar se, egyelőre egy címet tudunk, idén E3-on kint sem lesz az EA, magyarán gameplay biztosan nem lesz, talán jövőre. Ezért biztos, hogy 2021-22 előtt ebből sem lesz semmi. Ami azt jelenti, hogy 7-8 év itt is, optimista becsléssel. Ez sem véletlen.
Az FO76 szerinted mi a garancia, hogy nem basszák el a TES VI is? Na nem mintha az V akkora eresztés lett volna... Nem kell bele NPC, majd mágikus varázstárgyak adják a questet, ahogy az FO76.
Mondom, semmiféle logikai kapcsolat nincs aközött amin rugótól. Ez erőforrás menedzsment. Ha nincs elég ember, akkor ilyen tempóval jöhetnek ki, MINŐSÉGTŐL függetlenül. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.31. 11:19:29