A mely hatter nalam se nem az olvasas, sem nem az integracio. :)
Nalam a mely hatter olyan, mint egy pokhalo. Osszefuggo, komplex rendszer, egy konkret es szilard alapokkal rendelkezo unverzum, amely engem erdekel es amelyben kvazi minden osszefugg mindennel, de legalabbis vannak kapcsolodasi pontok.
Ezert imadom a TES vilagat, de ugyanigy imadom a DC univerzumot is, teljesen mindegy, hogy egy CW-n nezek egy "gagyi" sorozatot, vagy a moziban egy "blockbusternek tervezett, de ott elhasalo" nagy mozifilmet, vagy akar a Teltalle fele Batman, esetleg az Arkham sorozat X reszevel jatszok. Mindegyik mas es mas elmenyt nyujt, de mindegyik epiti valamilyen szinten a nagy kozos DC univerzumot (meg akkor is, ha elegge lazan veszik mostansag az eredeteket), amelyet kedvelek.
TES-nel is ez a helyzet, hogy van valoban nagyon reszletesen kidolgozott vilag, amely tele van erdekesseggel, izgalommal, de ezeket nem feltetlen dobja az orrod ele jatek, hanem neked kell ezeket megtalalnod, megismerned, felismerned. Egy-egy konyvsorozat tortenete es sztorija peldaul a Skyrimban erdekesebb, mint maga a teljes XY guild sztorija. Az mar csak a hab a tortan, hogy ebben a vilagban szabad kezet kapsz es ugy ismered meg a hatteret, ahogy az akarod. Vagy nem akarod.
A legtobb TES jatek kuldetese klisekre epul, semmi extra nincs benne (tisztelet a kivetelnek), viszont amikor ez az egesz osszeall, az zsenialis.
Mondok egy peldat: az adoring fan tortenete, Oblivion. Utalta mindenki azt a bosmert, rengeteg meme keszult vele/belole. Erdekes volt, szokatlan, de semmi extra. Igazan mely ertelmet akkor kapott a karakter, es akkor valt tenyleg igazan erdekesse az az idiota, amikor a Skyrimban Cicero naplojabol kiderult, hogy valojaban egy DB-s bergyilkos volt, aki rajngonak kiadva magat akart kozel kerulni hozzank, mert akkoriban ez egy bevett modszer volt naluk, Cicero is elt vele :) Nyilvan mindez feltetelezes es theorycraft, de pont ettol zsenialis szamomra a TES vilaga, a komlpexitasa es a folyamatos visszacsatolas miatt.