Nagyon off topic, de úgyis halott a fórum, TES 6 meg ezer éve múlva jelenik meg. True Colorst nagyon ajánlom. Van szinte olyan jó, mint az első LiS. BtS elment, 2 elment, de TC nagyon jó lett, annak ellenére, h nem Dontnod.
6 évig a LiS logo volt az avatarom. ;) A BtS egy rakás szar volt. Mert szuperképességek nélkül a setting dögunalmas volt. A Lis 2-vel soha nem toltam az értékelések miatt. A True Colors majd egyszer sale-en. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.06.28. 22:09:43
Nalam a ME triologia utan a LiS volt az, ami annyira megfogott, annyira megragadott es vegig olyan szinten hatott ram (spoiler miatt nem irok semmit, de a kozepen van egy jelenet, azt ha akkor latom, amikor meg havonta jottek az epizodok es nem tudom folytatni azonnal, akkor biztos, hogy hulyet kapok), hogy en is elcsodalkoztam magamon, hogy ezt most, mi van, meghulyultem, egy "tini coming age drama" fog ki rajtam, miaf...? :D
A vege utan 1-2 hetig a gepet nem volt kedvem bekapcsolni...
Mindezt ugy, hogy azert kezdtem bele, mert evekkel korabban megvettem egy ismerosom javaslatara, majd amikor rakerdezett, hogy "na, vegigjatszottad mar", a nemleges valaszomra csak annyit mondott, hogy hulye vagy, csak adj neki 2-3 orat...
De, ez tipikusan az a jatek, amely vagy bejon es szereted, vagy nem es akkor sosem jatszod vegig, mert se erod, se kedved nem lesz hozza. Koztes ut nincs. A folytatasok mar nem durrantak akkorat, a BtS meg csakcsak Chloe miatt, de a LiS 2. mar nehezen csuszott. A True Colors picit jobb volt, de meg sem kozelitette azt a katarzist, amit a LiS adott. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.28. 21:19:39
DoS 1 megvolt, jó volt, legnehezebb szinten toltam végig és a végén még emlékeztem a történetre DoS 2 egy rakás szar volt a végére, senkinek sem ajánlom, pedig az szigetről megpattanáskor Gothic 1 feelingem volt
Risen szériát végigtoltam, de a 2. egy kalap szar volt és a 3. részt kb. becsületből. A Risen 3-nál még mindig azt éreztem, hogy Gothic II mechanikát tolok. Csak a setting nem volt érdekes és a harcrendszer meg katasztrófa. Az első része jó volt.
Elex. Lásd Risen. A PB megrekedt egy szinten és nem képes átlépni árnyékán. Az elején rámzúdított 10+ sidequestet. Element a kedvem az egésztő követhetetlen és a szutyok konzolos UI-jával meg menjen a sunyiba. Teljesen áttekinthetetlen volt az egész. A harcrendszere katasztrófa.
A Tell me Why-t lehet, hogy kipróbálom majd meg a Zelda koppontást. Utoljára szerkesztette: militavia, 2023.06.27. 19:33:50
Tessék keresni,a játékipar nem csak AAA-ból áll, szonyat sok játék jelenik meg, csak mivel nincsenek hírdetve, nincs róluk teszt, a gamestaron, img-n is csak az AAAA jelenik meg kb, valamiért sokan azt hiszik h csak annyi van ami ott van, és kész...
Rengeteg indie game van, a normálabb játékokból jön vagy napona 1-2, vagy több.
Van kb millió játék, Az ilyen open worldös Gothichoz hasonló meg egy csomó, keresni kell. pl
Am akkor lehet bejönne a többi német stílusú rpg is ha a Gothic annyira bejött. pl Divinity, Risen, Elex, Two Words, stb...
Tetszett a Life is stange ? Van egy csomó hasonló cucc, keresni kell, nyílván akkora katarzis egyik se fog adni, de nem is baj, úgyse várható el h mástól ugyanazt az élményt megkapd.
2016 decembere óta a gépen van az Enderal, de soha nem volt meg a lendület azóta, hogy toljam. Ott is túl sokat használják a rohadt pókokat és mivel elég komoly pókiszonyom van... Hogyan lehet legalább a skint eltüntetni abban a dögökről?
(A legtúlhasználtabb RPG klisé ez a rohadt pók, nem lehetne hagyni végre a fenébe...?)
FO4-ben a power armort valóban kipróbálhatod a játék elején, de mivel "üzemanyag" kell hozzá, ezért kb utána le is teszed, mert nem fogod tudni használni. A FO4-nek van baja, de pont nem ez. Egyébként mérföldekkel jobb, mint a FO3, sokat lestek el a FNV-ból, de azt a szintet nem éri el. Ha nem a statokkal való matekozás számít neked, akkor javaslom, hogy próbáld ki.
G1 és 2 pedig hatalmas játékok voltak, megjelenéskor játszottam minddel. Nem hiszem, hogy azt a szintet vissza fogod valaha is kapni egyszer. Ha meg Nehrim bejött, akkor ajánlom az Enderalt, ehhez Skyrim kell, de megéri. Nehrim folytatása és jobb is nála sokkal.
A szénné hypolt Disco Elysiumot is pl. kipróbáltam. Lehet akármilyen jó a zene, csak pofáznak, csak pofáznak, csak pofáznak. Nem egy interaktív hangoskönyvet akarok. Egyszerűen beleuntam kb. 6 óra után. Semmiféle késztetést nem éreztem elővenni. Mert interaktivitás se nagyon volt benne. Elismerem, hogy szép munka? Igen. Szórakoztató játszani vele? Nagyon nem.
Ezzel szemben a Detriot hiába van szénné korlátozva aktivitás terén maga az, hogy nagyon komoly és időfüggő döntést kell hozni és SZÉP, kilóra megvett. És utólag derül ki, hogy annyira magával ragadott a játék érzése, hogy meg sem próbáltam ott megszökni, ahol lehetett volna egy pozitívabb vége. A játék elérte, hogy Kara és a kicsaj beletörődött a sorsába és lett, ami lett. Na EZ kérem játéktervezés. El van találva az egyensúly. Ezen felül én is megöregedtem (?) és ellustultam (??) . Ha lehetséges, akkor elvárom, hogy nézzen már ki a narratíva mellé a látvány és voice acting. Ne egy text legyen a képernyőn, LÁTNI akarom az érzelmeket. A Witcher 3 óta ez van...
És ebből nem kell csúcskategória. Egy a maga korában nagyon busget és középszerű, de hangulatos Life is Strange is betalált. Kb. ezt kéne elérni olvasgatás helyett.
A másik probléma az, amikor a játék készítője annyira epic és magaszotsan ír, hogy nem angol anyanyelvűeket leszarja. Az összes nagy dumálós Obisidan játék emiatt játszhatatlan. Papíron szép, de csak pofáznak, pofáznak és erőfeszítés és nem szórakozás vele "játszani". Se a Tyranny-t se a PoE-t nem bírtam 2-3 óránál tovább. A minőséginek titulált játékok egy része így skip, mert teljes mértékben leszarják azt, aki nem anyanyelvű. Pedig nem attól lesz szuper, hogy olyan angol szavakat használnak benne, amit egy átlag angol könyv sem. Meg, hogy embertelenül hosszú és a végére elfelejted, hogy miért indultál el (DoS 2, rajtad a szemem...) Lendületből tudok Frederic Foryth és Tom Clanyt olvasni angolul, de egy istenverte RPG-t nem...
Nagyon szívesen próbáltam ki zsánereket, amitől addig távoltartottam magam. De egész egyszerűen ez korlátos és kétszer nem tanulok meg valami nagyon időigényeset. A Europa Universalis bejött. De amikor láttam 2 óra után, hogy mi kéne a Hears of Ironhoz, akkor azt mondtam, erre nincs időm és erőm...
De életem egyik nagy élménye volt a This War of Mine. De egy fecske nem csinál nyarat. A Frostpunkban két scenariot megcsináltam és elég is volt.
Jelenleg egy újabb játék van feltéve, amit tervezek végigtolni, a Seuna.
A Gothic-cal érdemes lehet próbát tenni még ma is. Van hozzá már azért olyan tupírozás, hogy dinamikus árnyékot tesz hozzá, stb. Nekem életem élménye volt. Konkrétan mai napig képbe röhögök bárkinek, aki a TES-t élteti. A Gothic II után a TES III egy üres és sivár valami volt, emberi jelzőtáblákkal. A IV-ben, mikor megláttam, hogy dinamikusan szintezett ellenfelek vannakm tettem is le. Amúgy csak a Nehrim miatt vettem meg....
Egy rakás RPG-ből nem emlékszek semmire. A Gothic-os bandából felkeltesz álmomból és mondom, hogy Diego, Milten, Lester, Lares és Gorn és még sok NPC. Skyrimmal 6-7 évvel később játszottam. Tudod kire emlékszem belőle? Senkire. Néhány város nevére és helyre, ahol jártam. Na ez a különbség a jó és semmilyen játék között. ;) Hiába szebb és nagyobb TES V. Kinemszarja le. Ez a fajta minőség az, ami hiányolok.
"A AAA játékipar és a filmipar is egymás után lakja le a címeit és ontja magából a szart. És nem nagyon látszik ebből a visszatérés egy-két kivételtől eltekintve. Én csak azt nem értem, hogy ezt a sok szart ki fogyasztja...? "
> En. Siman elvagyok a mai jatekokkal, kivalogatom, hogy mi erdekel es altalaban megtalalom mindegyikben azt, ami lekot par orara/napra, aztan kuka, johet a kovetkezo. Nem mondom, hogy nem tevedek neha, de ez velejar a dologgal. Filmek es sorozatok detto. Olcso a streaming, 4-5 elofizetesbol mar mindig van valami kontent, amit nezhetsz. Moziba is el lehet jutni havi 1-2x, bar az a havi 2 mozi tobbe kerul, mint a tobbi havidija osszesen...
"Tudod mi az a két cím, ami érdekel, ami PC-re jön? Amiből az egyik önmagában is indikátora a mai játékiparnak? A Gothic remake. Igen, egy remake. A másik meg a Falcon BMS 4.38, egy ingyenes közösségi fejlesztés."
> Sajnos nekem a Gothic anno kimaradt. Becsuletesen probalkoztam, de nem fogott meg, egyszeruen nem kotott le, mikozben az ismerosok kozul rengetegen tobb evig toltak folyamatosan. Majd most a remake-kel adok neki meg egy probat, tervben van. Falcont nem ismerem, nalam a repszim. nagyjabol a C64-es F-19 Stealth Figthernel megallt. Azt imadtam, meg a billentyuzetkiosztast is lemasoltattam magamnak, amit a c64-re lehetett "rarakni", annyi gomb volt. Ellentetben a mai napig jatszok az arkadabb jelleguekkel, legyen az a WC sorozat anno, Freelancer, DS1, vagy Elite/NMS, mert ezek iranyitasa pont eleg nekem. Orommel nezem mas a MS FS-ral keszult videoit, de nekem annyi eleg is.
"Alapvető problémája az iparnak, hogy a narratíva megalkotásában, mintha lobotomizált idióták uralnák a filmeket és a sorozatokat is."
> Ez lesz a 2020+ evek szorakoztatoipari mottoja, ezzel nagyon egyetertek. De, sajnos ez van akkor, amikor egy produkcion tucatnyi iro dolgozik (ha epp nem sztrajkol), a vezetok meg nem akarnak minden aprobb logikai bukfencet javitani, mert nincs ra keret. Plusz, mivel a penzt egyelore olyan adja, aki megkovetel bizonyos szempontok ervenyesuleset es vegrehajtasat, amelyet vagy megteszel, vagy nincs penz. Megteszik. Az mar mas kerdes, hogy ezen kontent nagy resze kihagyhato, igy akit zavar, annak kb annyi atugrani/kihagyni, mint egy hasonlo facebook posztot tovabbgorgetni. Hja, ha valaki le akar allni hisztizni meg picsogni emiatt, akkor azzal nincs mit csinalni, azt meg altalaban a tobbseg ugorja at. :)
"Ugyanazt csinálom, mint 20+ éve csak magasabb poligonszámú a környezet és a textúra nagyobb."
> Nem csak a szorakoztatoipar, hanem az egesz emberiseg ilyen, az emberek tobbsege ismeros kornyezetben erzi jol magat es legtobbszor ismeros mintakat keres az elet minden teruleten. Van, aki batrabb es kilep ebbol a buborekbol, de a tobbseg nem.
En mindig azt szoktam mondani, hogy aki 202(x)-ben arra pazarolja az energiajat, hogy kihagyott ziccerek miatt kesereg es harcol a kozossei mediaban/forumokon/kritikai oldalakon ahelyett, hogy leszarna es a milliardpluszegy jatek kozul megkeresne azt, ami szorakoztatja, ami kikapcsolja, amiben elmerulhez, ami oromot vagy sikerelmenyt okoz, az magara vessen. Mert ami nekem szar, az masnem nem biztos, hogy az, sot... (es forditva) Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.06.26. 17:04:45
Az FO4-ről is olvastam meg láttam, hogy milyen primitív fos volt. Faék párbeszédek és küldteések. De maga az egész játék íve is kuka. Egy elég hosszú elemző videóban hallottam, hogy valami 45 perc játék után megszerezhető volt benne a Brotherhood of Steel armor (asszem az a neve). Amiért a korábbi részekben úgy érezted, hogy meg kellett dolgozni és nem kis dolog volt megcsinálni. Itt meg hozzádvágta a játék elején és játszhatod az istent.
Nekem ez alapján az jön le, hogy a FO NV óta értelmes FO nem készült. A NV --> 4 ---> 76 színvonal lépcsőt nézve kb. teljesen felesleges bármiben is reménykedni. Főleg úgy, hogy az NV-t nem is a Bethesda követte el...
A AAA játékipar és a filmipar is egymás után lakja le a címeit és ontja magából a szart. És nem nagyon látszik ebből a visszatérés egy-két kivételtől eltekintve. Én csak azt nem értem, hogy ezt a sok szart ki fogyasztja...?
Mert egészen elképedek, hogy ezeknek a szarháziaknak még bárki hisz és reménykedik bármiben. Nálam nagyjából a helyzet az, hogy jelenleg egy olyan címet sem tudok mondani, amire azt mondanám, hogy hú, na erre kíváncsi leszek. Nincs ilyen AAA projekt. Pontosabban egy van, a HZD 2-őt tolnám, ha lenne PC-re. De még nincs.
Tudod mi az a két cím, ami érdekel, ami PC-re jön? Amiből az egyik önmagában is indikátora a mai játékiparnak? A Gothic remake. Igen, egy remake. A másik meg a Falcon BMS 4.38, egy ingyenes közösségi fejlesztés.
Ez ma a játékipar számomra. Vicc. Nagyjából néhány konzol port és egy közösségi fejlesztés meg egy remake.
Alapvető problémája az iparnak, hogy a narratíva megalkotásában, mintha lobotomizált idióták uralnák a filmeket és a sorozatokat is. Mivel játékmechanika terén nem sikerült kb. 15+ éve egyről a kettőre jutni apróságokat leszámítva, ezért lényegében egyre inkább azt érzem, hogy minek és mivel kéne játszani? Az összes TPS RPG nagyon kis túlzással bakker a Gothic által megteremtett mechanika pimpelése.
Arra megy rá a szutyok játékipar, hogy 4k, RT meg csivili kinézet, de környezeti interaktivitás szintén szinte egyhelyben álldogálás van. Ugyanazt csinálom, mint 20+ éve csak magasabb poligonszámú a környezet és a textúra nagyobb.
A Witcher III is úgy volt mindent oda és vissza leuraló játék, hogy kb. senkinek nem tűnt fel, hogy NEM VOLT JÁTÉKMENETI LÁBA....! Gyakorlatilag a teljes fejlődési és craft rendszrnek SEMMI ÉRTELME és FUNCIÓJA nem volt. A grafika és a történet + voice acting vitte el.
És ez nem tűnt fel a játékosok és a "újságírók" kb. 99%-nak.
Nem kell "belegondolom", mert nekem a FO NV megvolt és elég is volt. A FO3-t elkezdtem és 2 óra után beleuntam. A többi FO ezek után nem nagyon érdekel, főleg a 76 nem.
Az első részével megpróbáltam játszani még 2015 táján, de annyira körülményes volt vele a játék és unalmas, hogy hagytam a fenébe.
Rebootoltak a Starfieldet a MS felvasarlas utan, kvazi duplazva a fejlesztesi idot es meg el is toltak raadaskent. Plusz, mivel jelenleg is 30k jatszik csak steamen a Skyrim sokadik kiadasaval, tobb szazezren az ESO-nal, igy nem surgos a kov. TES resz (gondoljak az oltonyos urak es holgyek).
Gondolj bele, 2033 lesz a kovetkezo Fallout es addig ott csak a FO76 van, mint "potlek".
PC-n? Ugyan miért? Ha nincs Raytracing igényed, se 4K faszság, akkor egy 1660S VGA-val elég szépen elfutnak az új játékok is, ha nem az az "optimalizálás", hogy mindent felhúzol ultrára, amit mozgás közben, de még állóképen is alig látsz, hogy akkor mi is a difi.
Egy 2015-ös konfigban van egy 1660S 6GB VGA-m és teljesen elégedetten 1440p-ben toltam a Dying Light 2-őt és a szutyokszarul optimalizált Detroit is elment vele, csak néha akadt meg.
A 2015-ös kb. semmilyen PC-m is lenyomott egy PS4 Pro-t is csuklóból, ahol az lett a nagy szám, hogy az végre elviette 1080p táján. Az csak egy mítosz, hogy a PC gaming drága. VGA cserével együtt a PS3 éra vége és a PS5 korszak között az előző VGA-t eladva +1 db SSD-t betéve sem költöttem többet egy konzol árának a 2/3-ánál.
Persze lehet ricsiröcsizni, hogy a játékok egy töredékében 1080p-ben bekapcsolgatod az RT-t a PS5-ön aztán lehet gondolkozni, hogy mi az, amit valóban kapsz azért.
És a PC egy többfunkciós eszköz, mindenre is használom. A kripto faszság és ellátási láncok szétesése előtt, ha vettel 100k-ért egy ilyen VGA-t és alá tettél egy akkor már nem új CPU és alaplapot a mai napig vígan elvagy vele. Ha nekem lesz majd új konfig, akkor is ez a VGA megy bele és a többit kell kivágni, mert az igazán a szűk KM és nem a VGA.
Nagyjából a játékipar szutyok állapotát bemutatja ez az egész. Kiadnak egy teasert, majd az után 5 évvel kb. egy kapavágás nem történt és a majd egyszer jön majd. Ennek aztán volt értelme...
Következő konzolgenerációra fog megjelenni, gépigényre akkor a gatyánk rámegy.
Mint minden más, ez is attól függ, hogy a fejlesztők mennyi energiát hajlandóak belefccölni a szép megvalósításba. Mikor a barlangot járta be a kamera, tisztára úgy éreztem magam, mintha a National Geographic filmjét nézném valami távoli helyen levő területről. Aztán mikor bejött a képbe a mozgó csaj, akkor egyértelmű lett, hogy ez bizony számítógéppel generált látvány.
Csak hogy egyetlen mmorpg sem konkurenciája az offline rpg élménynek. Almát körtével szerintem, meg aki akarta már nyomta az eso-t... Ez a konkurencia csinálás nem jó érv. Ráadásul aki akkora fan, simán megvenné az új részt, letolná azt az 50-100 órát 2 hét alatt és menne vissza eso-zni, semmit nem befolyásolna.
> Egyébként a TESO-t sem a BSW fejlesztette, hanem a Zenimax Online Studios.
Igy van, bar engeldemeddel, apro elirassal :) A BSW a kiado (Bethesda Softworks) es az amcsiknal ok adtak ki az ESO-t, RoW teruleten mas volt a kiado az elso evekben - de akkor is nyilvan ok koordinaltak az egeszet. A fejleszto a BGS (Bethesda Game Studios) es a ZOS (lasd lent), ket kulonbozo ceg es egymastol nagyjabol fuggetlenek, ahogy irtad, hiszen csak az anyavallalat (Zenimax Media) koti oket ossze, no meg a kozos kiado BSW (es a lore miatti esetleges kozos munkavacsorak). Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.04.01. 19:58:32
Részben erről is beszélek, amikor azt mondom, hogy szándékosan nem adnak ki ilyen játékokat. Egyébként a TESO-t sem a BSW fejlesztette, hanem a Zenimax Online Studios.
Nade a TES-ből jött időközben egy Online rész, amit nem néhány évre terveztek. Nyilván nem akaródzik nekik egy egyjátékos játékkal konkurenciát csinálni önmaguknak.
"A trilógia három részből álló regény vagy más irodalmi sorozat, film, videojáték vagy zenei album. Nem minden trilógia indul trilógiának, az idők során fokozatosan készülnek az új részek. De az is lehetséges, hogy egy trilógia negyedik, ötödik résszel is kibővül. Természetesen ekkor már nem trilógia. "
"Te egész egyszerűen a gizikét a gőzekével kevered fura elvárásokkal. " Ad hominemtől eltekintve, ezt honnan veszed? Mit keverek mivel? az nem tetszik, hogy eltér a véleményünk?
"Te azt hiszed, hogy mert neked erre igényed van, akkor ez az üzleti és fejlesztési terve XY cégnek." Hol állítottam, hogy mert nekem valamire igényem van, akkor az lesz az üzleti terve a cégnak? Idézd be. Ennek éppen az ellenkezőjét állítottam, hogy erre lenne igény (nemcsak nekem, húzd elő a fejed a homokból),, de ehhez képest nem ezt csinálják, nyilvánvaló hogy azért, mert nem ezt tervezik. Szerintem ez hiba.
" Ettől a vágyvezérelt gondolkodástól megyek a falnak." Fogyasztóként mégis mi a bánatos lófaszt tudunk még csinálni? Bólogatni kell, hogy ugyan szar ez az új Blades mobiljáték, de legalább jó sok pénzt keres rajta a cég, szóval akkor dobok bele még 100 dollárt a mikrotranzakcióba? Komolyan? Az ember nyilván szeretne olyan minőségű terméket vagy szolgáltatást, amire neki igénye van.
1. A DA soha nem volt trilógia (számozva is csak ugye kettő volt belőle) és épp most készítik a 4. részt. Egyébként az is vitatott, hogy a DAI minőségi csökkenést jelentett a DA2-höz képest. 2. Az ME-ből közben kiadtak egy 4. részt, ami a MEA volt. Szarul sikerült, de attól még kiadták. Ez sem "trilógia".
Én tényleg nem várnám el, hogy legyen újabb rész ezekből,csak egyrészt ugye ŐK JELENETETTÉK BE, hogy csinálnak újabb részeket. Másrészt meg én teljesen jól ellennék hasonló minőségű játékokkal új IP-k terén. Mint amilyen a Starfield lesz vagy kellett volna hogy legyen mondjuk nem 8-10 évvel a legutóbbi hasonló léptékű RPG-jük óta.
"Te azt hiszed, hogy mert neked erre igényed van, akkor ez az üzleti és fejlesztési terve XY cégnek." Leszarom a cég üzleti tervét, én nem vagyok sem alkalmazott, sem részvényes, hanem fogyasztó. Engem a cég termékei érdekelnek és ha azok szarok, korábban meg jók voltak, akkor azért leírom a véleményem egy fórumon. Mert egy fórum erre való. Ezen kívül annyit tudok még tenni, hogy nem veszem meg a szemetet, amit a jó játékok helyett kiokádnak magukból az elmúlt években.
Nekem van erre igényem? Komolyan? Szerinted niche igény van egy TES6-ra? Vagy egy jó DA játékra a világon? Ez az én egyéni igényem, a világ meg inkább még egy always online game as a service játékot akar lehetőleg battle royale móddal, igaz? Szerintem neked elmentek otthonról.
1. A DA trilógiát megcsinálták úgy, hogy folyamatosan csökkent a minősége. Kész, lezárták. Miért várod te, hogy újabb lesz? 2. A ME trilógiát megcsinálták. Kész, lezárták. Miért várod te, hogy újabb lesz?
Te egész egyszerűen a gizikét a gőzekével kevered fura elvárásokkal. Te azt hiszed, hogy mert neked erre igényed van, akkor ez az üzleti és fejlesztési terve XY cégnek. Ettől a vágyvezérelt gondolkodástól megyek a falnak.
Csak az elmult 2 evben 4 (NEGY) studiot nyitott a BGS, van eroforras es ember. Megujulas es kreativitas nincs egyelore.
Olyan ez, mint a legtobb munkahely, nem hiaba mondjak - kiveve a magyarok, mert itt mindenki minden allast nyugdijig akar csinalni -, hogy erdemes 5-6 evente uj munkakorre valtani, vagy vezetokent reszlegesen lecserelni es atszervezni az egyes reszlegeket/diviziokat :)
Amikor a BGS vezetoi, producerei es fobb iranyitoi mar 20-25 eve ott vannak es senki nem parancsol nekik es ok az "istenek", addig nem is lesz valtozas, mert bar pofonnal tekinti sok ember a FO76-t, es latjak ok is, hogy necces volt, de milliok vettek meg, nagyon sokan jatszanak veluk, megverni sem akartak oket tegnap, sot... vagyis tovabbra sincs meg az a pofon, amitol komolyabb valtozas lenne. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2019.03.31. 11:27:54
Nincs összefüggés aközött, hogy az erőforrásokat pénznyomtató mikrotranzakciós szarokra cseszik el, ahelyett hogy a régi minőségű SP RPG franchise-okat folytatnák? Ne csináld már.
Most abba bele se megyek, hogy milyen a játékok minősége. Az egy más téma. Egyelőre arról beszélek, hogy egyáltalán nem csinálnak semmit a nagy franchise-okkal ezek az egykor patinás RPG-készítők.
Kedvenc példám, ami aktuális most, a mostani konzolgeneráció végén. Az előző generáció alatt kijött: - két teljesen új TES játék, - három DAI játék (egyik crossgeneration) - három Mass Effect játék (a jók) - két Fallout játék (a jók ismét)
Ebben a generációban: - 0 új TES - egy crossgen DA játék (ami volt az előzőn is), az újat nem sorolom, simán lehet, hogy nem ez a generáció lesz, lószart se tudunk még, - egy Mass Effect játék (az is minek), amit másik stúdió csinált - egy so-so Fallout játék és egy kurva nagy pofára esés Fallout játék
Az FO76 szerinted mi a garancia, hogy nem basszák el a TES VI is? Na nem mintha az V akkora eresztés lett volna... Nem kell bele NPC, majd mágikus varázstárgyak adják a questet, ahogy az FO76.
Mondom, semmiféle logikai kapcsolat nincs aközött amin rugótól. Ez erőforrás menedzsment. Ha nincs elég ember, akkor ilyen tempóval jöhetnek ki, MINŐSÉGTŐL függetlenül. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2019.03.31. 11:19:29
A kettő összefügg. Azért nincs új TES játék, mert helyette FO76 meg ESO meg ES:Legends meg Blades meg ilyen pénznyomtató, mikrotranzakciókkal teli, loot box faszságok vannak. Ezek viszik el az erőforrást, meg nem is éri meg jó játékokat csinálni, mert a fogyasztó kétszer annyit fizet a szarért, akkor minek szenvedjenek egy jó játékkal? Ha a szar is fincsi, minek vigyenek minket Michelin-csillagos étterembe?
De ez nemcsak TES-re igaz. Nézd meg a DA-et: 2009, alapjáték, 2010, a nagy dlc-k (kiegészítők), 2011 DA2 (akármilyen is volt). Aztán 3 év múlva jött a DAI, azóta idén 5. éve nincs lószar se, egyelőre egy címet tudunk, idén E3-on kint sem lesz az EA, magyarán gameplay biztosan nem lesz, talán jövőre. Ezért biztos, hogy 2021-22 előtt ebből sem lesz semmi. Ami azt jelenti, hogy 7-8 év itt is, optimista becsléssel. Ez sem véletlen.
Arra nincs semmiféle szabály, hogy mikor akar valaki új részt csinálni. A AAA játékipar problémái, inkább az Anthem, a FO76 és néhány más játék pofátlanul szar minősége és az, hogy minőség ellenőrzés semmi. Kvázi befejezetlen hulladék játékokat lehet kiadni. Anno a Rome 2 is ilyen volt. Kb. éves nagyságrenddel a kiadás után fejezték be az Emperior kiadással. Az legalább ingyenes volt.
Szóval az utolsó mondatot elég mulatságos, mert szerint a játékok minőségét kell figyelni, esetleg az ár/érték arányát.
Érdemes az alcímen változtatni: idén még Starfield sem lesz E3-on, ami azt jelenti, hogy 2020-nál előbb Starfield nem lesz, az 100%. Tehát TES6 sem jön 2022, de inkább 23-24-nél korábban.
... és itt gondolkodjunk is el azon, hogy két TES epizód között 12-13 év fog eltelni. Az 5. és a 6. epizód között. Úgy, hogy az EGÉSZ sorozat éppen idén volt 25 éves. 18 év alatt öt részt sikerült korábban csinálni, aztán 12 évig semmit se. Na ez a baj a mostani AAA játékiparral, ha valaki nem tudná vagy nem értené vagy nem akarná érteni.
hát annak örültem volna ha karate meg ilyesmi nincs benne, mondhatni nem "korhű" :-D
Sikerességről nem személyes élményről, véleményről beszélünk A TESV rekord eladásokat produkált. A fallout 4 is szépen elfogyott. Igen te kifejezetten a sztori alapú játékokat szereted ahol mászkálás is van és megszakad a történet az téged nem dob fel, hogy rejtett kincseket keres :) A morrowind ilyen volt :) Még nem túl nagy világ sok jó sztorival. Az FNV már említettük Obsidian játék és így valószínű ez az egy fog tetszeni neked.
A videó egy szomorú trendet mutat be és annak végét. A saját szemszögéből nézve egyre faékebb, de szebb játékokat (a F4 és a F76 már ezen a téren sem lépett előre.)
Halkan jegyzem meg a saját egyszemélyes perspektívámból eddig sem volt a Beth-től elájulva.
Gothic 1+2 után nekiestem a TES III-nak. Kb. 10-16 óra után meguntam. Semmiféle nagy ívű sztorit és világot nem tapasztaltam. Iszonyatosan részletes skill és inventory és minden mástól még nem lesz élvezetes egy játék. A Gothic világához képest 0 atmoszférát találtam meg ember útjelző táblákat.
A Skyrimet megvettem, végigtoltam. Kinézetre elbűvölő játék volt 2011-ben, tényleg eldobtam tőle a hajam. Mínusz karakteranimáció... Apró hiba, hogy a története annyira semmilyen volt, hogy egyetlen szereplő nevére sem emlékszem. A főszálból is annyi maradt meg, hogy volt múltba látás, sárkányok és a végén egy csontváz építmény. Ennyi. Meg arra, hogy hetekig olyan bugos volt, hogy pl. az immunitások nem működtek és emiatt kinyírhatatlan ellenfelek voltak... Egynek elment, a bejárható helyszínek kinézete fantasztikus volt. A hegybe vájt város, a sejtelmes bevilágítású dungeonök, a hegyi táj, stb. De mint történetalapú RPG nagy nulla volt. Inkább egy mini online RPG szerű izé volt, ami megrekedt egy szinten.
A TES IV-et csak Nehrim miatt vettem meg, fillérekért mindenestül. Aztán elkezdtem az gyári történetet is, de dögunalom volt. Pár óra után nem bírtam tovább. Az Enderalra sajnos még nem volt időm.
GoG-on megvettem most a F3 és F NV-t fullosan, mert ezek közül főleg az utóbbit nagyon dicsérik. Mondjuk úgy, last chance. Az TES VI-ot csak a kritikák után fogom megvenni, az ziher.
Nem áll azért össze a kép. Egyrészt összehasonlít egy kort amikor az internet nem volt ennyire fejlett, a piac nem volt ennyire élezett, évről évre egyre jobban a pénzre összpontosít. Másrészt korunk egyik legsikeresebb cégéről beszélünk. Ami most először hibázott a fallout 76-al talán. EA-hoz képest fényévek. Most nem a tartalomról beszélek. De ez a cég vastagon nyereséges lett ebben az évtizedben. Még mindig nem értem miért akarják bezárni. Miközben leszámítva az akció teljesen akció játékokat mint a Rockstar játékai a Beth ott van az elején. Lehet persze okosak a vezetői és úgy látják ebből ennyit lehetett kihozni.
FélOFF.
A motor volt a téma Molni, én se eszerint veszek játékot. De azt mondani erre a motorra, hogy elavult az túlzás. Nem tökéletes, sok hibája van. De használható. És mára betonstabil lett. És szép dolgokat lehet vele csinálni. Legalábbis akinek tényleg nem a hiper szuper grafika a fontos. Az sokkal inkább gond, hogy a konzolosodás egyre durvább méreteket ölt és egyre butább leegyszerűsítettebb rendszerekkel, karakterfejlesztés minimális szintje van. Bryo mint az obsidian bemutatta sok mindenre lenne képes. Pont elégre. Nem a motor hibája, hogy már hülye gyereknek sem kell lenni egy rpghez.
1. Nem vagyok poligonhuszár. 2. Kinemszarja le a 4k-t?
Grafikus fejlesztők nem tudták megkülönböztetni több teszten a natív 4k és felskálázott 4k felbontás 24 és 28 col feletti kijelzőkön sem. Persze, ha valaki erre veri...
Nem baj, itt egy video milyen 4K a Fallout 4 városon kívül. Átlag gép, 15 fpsel sem tudja futtatni. Nem csak ezzel a motorral mással sem. Mondom van néhány ember akit ismerek és leszedte de erőművel játszanak. Ez a motor nem rossz a vr=virtuális valóság ezen a szinten. Még solo játékkal sem játszható.
Oké ellenpólus. Nem cyberpunk dicshimnusz lesz. A Fallout 4 ezzel a szar motorral! Nekem fagyás mentesen megy 200 órát. Az eddig elkészített részletgazdagabb városi környezetben, nem konzolon pc-n. Ami 2K tehát nem 4K azt le se töltöm minek. A 2K azt jelenti nem 512x512 mint a skyrim. Ami régi xboxokra volt. nekem megfelel a motor. Nem CD hiper szuper motorja de nem rossz. Az, hogy nem Tyranny, vagy PoE az érthető ők nem réteg játékot csinálnak. De legyünk őszinték a W3 sem az!!! Bármilyen szuper motorja van. Mondom nem gondoltam védeni fogom a Bethet de jelenleg!! Obsidiant és a CD-t is ideértve a vr szimuláció mesterei, mégha a sztori a karakterek mondjuk hullámzó. A skyrim jelentette mélypont után éppen az elfogadható szinten. Az F4 nme tegnap jelent meg. Az sem.
Harom projekten dolgozik a csapat, de nem egyszerre, hanem egymas utan: Fo76, Starfield es TES VI.
FO76: van mit javitani rajta, de fejlesztes szempontjabol nagyjabol kesz van, szerdan premier. Par honapon belul a csapat gerince lelep a Starfieldhez.
Starfield: alfa fazisban van, a nagy resze mar jatszhato. A FO76 utan a csapat erre fokuszal es befejezi. Elvileg next genre jon, igy inkabb 2020 lesz az, mint sem jovore, bar a fene sem tudja.
TES VI: Csak azert jelentettek be az E3-on, hogy "nyugi keszul a TES VI, itt egy semmitmondo random teaser", mert egy, mindenki azzal baszogatta oket evek ota, hogy mikor jon mar, ketto, a FO76 "multiplayer only" resz kiverte a biztositekot szinte mindenkinel, foleg azok utan, hogy a Bethesda lenyomott egy "single player games arent dead" kampanyt. Egyelore maxium a vilagot es a kornyezetet rakjak ossze, nagyon korai, elokeszitoi fazisban van az egesz. 2022 elott nem nagyon latok ra eselyt, de ez is csak egy tipp.
Egy a lenyeg, hogy a BE3-as TES nem olyan bejelentes volt, mint amit megszoktunk es ami utan fel-egy even belul jon a jatek.
A CoD motor is a 4-ig volt jó, azóta rókabőr. A nagy kiadók/stúdiók mentalitásával gondok vannak. Mondjuk ellenpólusként esélyt kapott egy Star Citizen, meg csomó másik játék.
3-4 év? A Cyberpunk-ot leszámítva az első bejelentéstől 1,5-2 éven belül még a lassabb fejlesztések is meg szoktak jelenni. Az én tippem az, hogy 2019 nov táján jön, ahogy a Skyrim 2011-ben. Persze ez csak tipp, de érdemes a múltat is megnézni.
Skyrim was first announced at the Los Angeles Convention Center in Los Angeles, California, on December 11, 2010,
It is the fifth main installment in The Elder Scrolls series, following The Elder Scrolls IV: Oblivion, and was released worldwide for Microsoft Windows, PlayStation 3, and Xbox 360 on November 11, 2011.
11 hónap volt. Gondolom nem a nyári uborkaszezonban fogják kiadni. Utoljára szerkesztette: molnibalage83, 2018.11.12. 09:54:34
Call of duty is ezt csinálja, meg az új motorok szerinted miből fejlődtek ki? Mivel nekik nem kell minden évben kiadni, megcsinálhatnák nagyon jóra is ezt a motort, de valszeg spórolós lesz és ezen is látszik majd a kor abban egyezek.
Reszemrol nagy ostobasagnak tartanam 2018-ben ezt igy kijelenteni, hiszen a jatek varhatoan 3-4 ev mulva (optimista tipp) fog megjelenni, addig pedig sok minden tortenhet. :)
De, az teny, hogy az utobbi FO es TES jatekok animacioja bar fejlodott evrol evre, de nem olyan mertekben, mint ahogy az elvarhato lenne a tobbi felhozatalt illetoen, igy van ra esely, hogy esetleg nem eri el az adott kornak/evnek megfelelo szintet.
Ennek ellenere en bizok benne, hogy a Starfieldet nem veszik felvallrol es mivel uj IP-rol van szo (amit nem ad el a neve egyelore), picit odateszik magukat technikai oldalrol is. Amibol pedig profital(hat) a TES VI. is. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.11.12. 09:11:59
Ez azt jelenti, hogy mondjuk a 2015 óta megjelent TPS és TPS RPG játékok mozgásaira és arcanimációra nem is számítsuk? Tehát a táj szép lesz, de amolyan "bábu" mozgásra lehet számítani?
Itt van peldaul a mostansag habzo szajjal szidott FO76. Nekem bejon az osszhatas, a hangulat, a grafika meg hagyjan, de amikor meglatom futni a karaktert TPS nezetben, fogom a fejem, hogy baszdmeg, ez mar 2010-ben is gaz lett volna. Ez, es ehhez hasonlo aprosagok azert ki tudjak zokkenteni az embert.
Biztos én vagyok hülye, hogy nem értem. Annyi pénz van mögöttük, hogy bármire képesek lehetnének, erre egy régi szar motort toldoznak foltoznak 10 éve. Skyrim-nél el kellett volna engedni. Ez már szánalom a köbön. Nem baj, a fanok majd megmagyarázzák, hogy nem a grafika és az animáció a lényeg, hanem a hangulat, amiben igazuk van, de attól még gyötrelem a hozzáállás, ahogyan ezek a cégek hülyének néznek mindenkit.
Ennyire. Egy oskovulet, hiaba fejlesztik a Morrowind ota, minden jateknal latszik, hogy nagyon oreg mar. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2018.11.12. 08:14:22
Khöm... Felüdülés volt azért erdőben járni. Egy idő után nagyon egyhangú volt. A Gothic 3 ebből a szempontból jobb, csak ott meg a sivatag lett (igazából az egész térkép) indokolatlanul nagy és üres. Viszont volt minden, mi szem szájnak ingere.
Sivatagról inkább az Assassin Creed Origins kéne beugorjon, mint a 12 éves Gothic 3... Nehogy hitvita legyen ebből! Nem az érdekel, hogy most kinek melyik tetszik meg szerinte melyik a jobb, csak azon egyszerű objektív szempont miatt írtam hogy az Assassin Creed sivatagi pályatervezése az elvárás egy modern játéktól.
Elsweyr szerintem kicsi, bár tudom ez relatív, mert megcsinálhatják azt az alakot rohadt nagyba is, de azért fura lenne ha a Skyrimhoz képest kétszer akkora világ lenne közben meg a térképen csak fele akkora Elsweyr. High Rock megint nem sokkal nagyobb meg eléggé elnyújtott. Viszont ha szakítanak a hagyománnyal és két tartomány is érkezne pl Elsweyr Valenwooddal (ez lenne akkora kb mint Skyrim) vagy Hammerfell High Rockal (ez meg akkora kb mint Morrowind).
Akavirról annyira nem tudok semmit. Talán még hiba volna oda menni. Ugye volt ilyen fan álom, hogy majd mindegyik régióról kiadnak egy külön játékot és akkor a végén egybegyúrják az egész kontinenst és lesz egy ilyen hatalmas jó hosszú valami, de szerintem azt már nem fogjuk megélni :D Viszont jól hangzik, csak nem ekkora 5-6 évente kéne jöjjön az új rész (pláne nem így mint amennyi a Skyrim óta eltelt) hanem több stúdióval megoldva max 2-3 évente jöttek volna akkor tényleg meg lehetett volna csinálni. Aztán válthatnánk kontinenst, de szerintem még Tamrielben van tartalék. Vagy ha most a 6-ra nagyot vállalnak és ez lesz az a rész ami az egész kontinenst lefedi az buli lenne, de soha nem fejeznék be :D