"mai napon végre bemutatkozott a Valve hosszú idő után kiadott első Half-Life játéka, az Alyx, amelyben a jól ismert hősnőt irányíthatjuk egy, az első és második rész között játszódó, hosszú történet során. A bibi csak az, hogy a HL Alyx kizárólag VR-ban lesz játszható, aminek sokan nem örültek. Természetesen felmerült, hogy esetleg a megjelenés után készül-e belőle hagyományos verzió. A Valve alkotói nemmel válaszoltak, és talán kicsit támadható magyarázatot adott."
Kicsit szomorú vagyok,mert nagy kedvencem volt a Half-Life sorozat,mindegyiket végig játszottam a Portalokkal együtt,végre jön egy új sztory,erre ráerőltetik a VR sisakra.Hogy emiatt továbbra sem veszek sisakot az biztos.
Engem akkor se igen érdekelt a HL mikor sláger volt. Mivel gamer vagyok/voltam, természetesen végigjátszottam mind a két részt. Jó volt, de ennyi. Nekem most is, akkor is egy Dark Forces, Jedi: Outcast, Blood, NOLF és ezekhez hasonló FPS játékok lesznek a nosztalgiáim. Most amikor VR szettre próbálják meg eladni még annyira sem érdekel. Ki se fogom próbálni.
Egyébként, ha már Valve játék, Portal 1-2 volt igazán nagy durranás számomra. De az sem érdekelne VR-ban. Monitoron viszont most, hogy említetted lehet a karácsonyi időszakra a második részt feltelepítem és végigviszem harmadjára is. :)
nekem ez kimarad,én sem veszek VRt... ja és basszák meg :D
A trailer alapján működne a játék VR nélkül is. Tetszenek ezek a semmiben lebegő kezek, akár új stílust is képviselhetne a belső nézetes lövöldék piacán.
van két semmiben lógó kezed, hogy oldod meg az irányítást bármilyen más periférával mint a vr kesztyüs/kontrolleres megoldása?
Egér+billentyűzet az tényleg macerás lenne, de meg lehetne oldani sima xbox vagy ps kontrollerrel. Az egyik analóg mozgatná a bal, a másik a jobb kezet, tehát mindkettő egyszerre volna kamera és akciógomb. Lőni a ravaszokkal, előremenni D-paddal, stb. Talán nem volna tökéletes de minden fontos funkciónak lehetne gombot találni.
Ez már csak azért is kamu mert kegyetlen sok játéknak van sima verziója és VR is. És nem más a VR története történése semmi csak annyi hogy vr-ben csináljuk a dolgokat.
Csak nem értem ha magyarázkodnak miért nem mondják meg egyenesen el akarjuk adni a VR szarunkat . ****nak kell hazudozni? Azt hiszik hülyék az emberek?
Sok játéknak meg csak VR verziója van és úgy van megcsinálva az irányításuk, h csak VR kontrollerekkel irányíthatóak és ha valami másra implementálnák őket, akkor teljesen megváltozna az irányítás és vele a játék is. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2019.11.25. 14:38:15
De gondolom ezt a készitésnél eldöntik, hogy lesz e "normál" vagy csak VR. És akkor eleve úgy kezdenek neki. Ebben az esetben a Valve eleve úgy állt hozzá, hogy csak a VR-osoknak fejleszt játékot... persze megtehetik, bizonyára nem vágja majd földhöz őket az ebből fakadó bevételkiesés. A hozzáállás meg játékos szempontból nem mondható szimpatikusnak, mert aki nem rendelkezik VR-al, az le van szarva?!
jesszus ezek az árak...
Inkább fav- és majd talán visszajövök megjelenés után. Úgy tűnik, h az összes hozzászólás arról fog szólni, h miért VR-ra jön és nem olyanok jönnek és kommentelnek ide, akik játszani is fogják. :D
Ez egy hatalmas reklám lesz a VR gyártóknak,gondolom nagyon örülnek a hírnek,mindegyik majd evvel a játékkal adja el a méregdrága kütyüjét,mert akik idáig nem vettek VR-t,majd azok is beruháznak egyre.Közben meg titokban átirják a kódokat (vagy már meg is van),hogy lehessen asztali gépen is tolni,aztán kiadják egy év múlva.Parasztvakítás az egész!
Hali! Holnap jön a játék? Mennyire lesz bugos szerintetek? Valve nem volt eddig erről hírs, bár sajnos már minden játékkészítő szarik a minőségre. Egyébként innen hányan rendelték elő? Volt valami jó sale, amikor olcsóbban beszerezhető lett volna?
Igen. Azt mondták, h 5PM GMT. Szóval az Magyarországon holnap délután 6. Remélem, hogy nem lesz túl bugos. Sosem játszottam még Valve játékkal megjelenéskor, szóval nem tudom, h mennyire hajlamosak a játékaik a bugokra. Én Steamen rendeltem elő. Nem tudom, hogy bárhol olcsóbban beszerezhető-e.
15 pénz most az europe verzió G2A-n. És 350-es euróval számolva is 15 pénz a steamen. Miért "ilyen" olcsó? Mert VR? Gondolom feljebb már nem fog kúszni az ára. Vagy igen? Mondjuk holnaptól 2e forinttal lesz drágább Sose vettem még elővételben játékot az az igazság
Mivan már a VR szemüvegeket mindet kiszórták hogy egy sincs?
Nem tudom. Itt nem olcsóbb, vagy nem sokkal olcsóbb, mint egy bármilyen másik AAA játék. Doom Eternal pl. 50 font (49.99), a HLA pedig 41.84 megjelenés előtt, utána pedig 46.49 lesz.
Karácsony környékén mind az Indexet, mind a Questet úgy vitték az emberek, mint a cukrot. Ehhez most az is hozzácsapódott még, hogy a koronavírus miatt sok gyár leállt Kínában és a headsetek gyártása valószínűleg csökkentett kapacitással zajlik. Nemrég újból elérhetővé tette a Valve az Indexet. Nálam azt írja, hogy 8-10 hét mire ideérne, ha vennék egyet. Ugyanakkor a Rift S-ből és a Questből kb. mindenhol kifogytak az üzletek.
Én anno black fridayen vettem 160-ért a rift S alzáról. Akkor még az amazonnál is olcsóbb volt.Hogy miért karácsonykor kapkodták el őket, azt nem tudom
Kijött a játék. Értékelések nagyon jók, VR-ral nem rendelkező egyének szokásosan sírnak és elkezdték adogatni a 0 pontokat Metacriticen. Eddig ennyi a sztori. A másik, ha már a bugokról volt szó valamelyik nap: Úgy tűnik, hogy a smooth turn opció nem működik és a snap marad akkor is, ha azt kikapcsolja az ember. Ok, be lehet állítani, h csak 10 fokonként forduljon, de az még mindig nem smooth. Szerintem várok egy patchre. A lassabb folyású, puzzle játékokban még elvagyok a snap turnnel, ha nincs más opció, de akció és FPS játékokban utálom. Ráadásul úgy tűnik, h itt lenne smooth, csak jelenleg nem működik. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.03.23. 18:40:19
Na hát megvolt az első pár óra. Kicsit vegyesek az érzéseim, de összeségében jók. Negatív élmények is a Fallout 4VR és Doom VFR alapján vannak. Grafika szép vannak olyan helyek és megoldások, hogy ájultam el milyen szép. Kreatív volt a látvány tervező. HL hangulat tökéletesen megvan. Parás részek olyan parásak, hogy szerintem a Doom VFR-bn nem paráztam sokszor ennyit, mint itt. Normálon játszom, nem lövöldözök össze vissza, fejlövés ahol lehet, de helyenként már így is kevés a skulló. A Tárazás elég pöcsölős, de stílusos. Mondjuk pont kurva para mikor gyorsan kéne tárazni, aztán kapkodsz össze vissza, meg elejted a tárat, de egyébként pont ezért nagyon király, mert szerintem ezt simán eljátszanám a valóságban is. Ha valakinek mond valamit, átjutottam az alagút rendszeren, ott hagytam abba, ahol újra a felszínen vagyok. Szegény kukacokat, meg próbálom nem gyilkolni, mert cukik, így vigyázok a seggemre ahol lehet. Fegyver modokat még nem használtam mert nincs hozzá elég "szirszar" legalábbis a modok fele/ háromnegyede szerintem egyáltalán nem hasznos. Nem tudom hogy az miért jó, ha kitárazom a pisztolyt is egyesével, mert újratölteni full tárra csak úgy tudsz, ha kilövöd vagy csöre töltéssel kiűríted a tárat. Egyiknek sincs értelme, bár azt nem próbáltam hogy az egyenként kiszedett golyókat vissza tudom e tenni a zsákba. Ha igen, akkor nincsen felesleges lőszerpazarlás és tudsz egy egy helyszín között teli tárral közlekedni, ami egyelőre nem lenne hátrány. Sztori eddig elég lapos egyébként. Na és akkor ami nagyon nem tetszik, hogy ez egy állítólagos VR játék, ennek ellenére alig van benne kifejezetten lehetőség. Meg lehet fogdosni a kis vackokat, de pld a spray nem fúj semmit. A zárt üvegekből nem folyik semmi ha széttöröm. A fegyverrel nem nagyon lehet ütni, hiába ez szerintem adott lenne egy VR játékba.Ha ütöttem is, olyan kicsi sebzése volt, hogy gyakorlatilag meghaltam, mielőtt két golyó után még hülyére pofoztam volna a kis fejre ugrós gecit. Pedig a 3.-ra meg szoktak halni és nem sebeznek nagyot. Rengeteg a felesleges szemét, amit felvenni feltudsz, nehéz dolgok, amiket csak két kézzel tudsz megemelni, de ha hozzávágod valamihez, akkor az meg se rezdül tőle. A Fallout 4 VR-ba sokkal több interakció van a környezettel, mint itt, pedig ez elvileg erre készült, az meg csak egy RPG elemekkel spékelt FPS, ami át lett ültetve VR-ra. Ha nem VR szemmel nézem a játékmenetet, akkor kurva unalmas lenne ezt a játékot játszani egérrel és billentyűzettel. Ja ha már performance teszt, akkor nekem Ultrán akadás mentesen megy, szóval jól van optimalizálva. Azért Fallout4-et sikerül néha néha kicsit beakasztani egy rövid időre. Na hát meglátjuk még mi lesz később. Ja igen, irányítás. Szerintem teljesen ugyan az, mint a Fallout 4-ben, nekem tökéletesen megfelel így. Nem kell ehhez patch Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.03.23. 23:08:12
Nagyon hasonĺóak a tapasztalataink, egyetértek az általad leírtakkal. Semmi "korszakalkotót" nem látok benne, "csupán" egy nagyon igényesen felépített játék VR vonalon, és legyün őszinték már ennek is örülni kell... Teljesen visszaadja a HL hangulatot, engem nem zavar a kevesebb interakció a tárgyakkal, így is lehet egy csomót kutakodni, javaslom nézz szét jobban mert a fegyver modoláshoz rengeteg "szirszart" rejtettek el mindenhol, én a metróba már huszon-valamennyivel érkeztem, rá is pakoltam a pisztolyra a reflex sight-ot. :) A "meele" nekem is hiányzik, nem is értem miért nincs benne, főleg az "ős" HL-ek crowbar-jának fényében... Technikailag is teljesen rendben van a game, stabil, hibamentes, és simán fut max.-on. Nekem a játék hossza fogja eldönteni hogy mennyire tetszik, ha legalább 20-25-órás élményt ad, és tartja a kezdés színvonalát akkor elégedett leszek. Tele van már a tököm a VR-ek Vader Immortal szerű "minijátékaival", remélem ez nem lesz rövid. Amúgy a most megjelent Black Mesa kilométerekkel veri, ez egy VR-játék máshogyan nem is érdemes játszani, mert ez még mindíg elmarad a mostani "top" játékok mögött technikailag, "simán" monitor előtt játszva. Aki úgy játssza ezt, az persze hogy fanyalog.
Egyébként én Oculus Rift-s-el nyomom, és problémám ezzel is, hogy néhány óra után csuromvizesre izzadom a szivacsot körben. Baromira zavaró, meg félek is hogy a nedvességtől elbaszódik, ezért fél óránként "törlös szünetet" tartok. XD Neked erre van valami trükköd, megoldásod ?
Én nekem 11 volt az elsőnél, de kurvára nincs jelentősége annak reflex sightnak :) Most járok olyan 30 környékén, 25 nél jártam a második fejlesztőnél. Azt se használtam fel miert az első értelmes fejlesztés a sukinak a +10 lőszer 30 szirszar, meg a shootgunnak is az autómata gyorsöltés is 30... szerintem eddig összeszedtem közel mindet. De lehet hogy akkor nem :/ Én nem izzadok arc tájékon. Néha melegem van, de akkor leveszem a felsőt. Ha ilyen gondom van, nekem inkább párásodik a lencse, minthogy izzadjak. Egyébként nekem is riftS van. BTW nem iszol kevés folyadékot? súlyfelesleged nincs? Keringési zavarok, vesebetegség? Esetleg nem 20-21 fok a szobahőmérséklet?
ÁááÁÁÁáá! Nem bírom tovább. Elkezdem minimális fokú snap turnnel. Aztán max végigjátszom majd megint, amikor kijavítják. :D
Nekem a reflex sight bejött. Nem csak egy "pontot" rak középre, hanem kiemeli az enemiket, sárgán "világítanak" a célzókörben, sötétebb helyeken, és távolabbra lőve lőszerkímélő. Sújfeleslegem csak annyi van, amennyire egy 40-es gyerekes apukának lehet... XD Viccen kívül : Van ugyan egy minimális túlsúlyom, de magánházban lakom kerttel, focizom, stb. tehát a testmozgással nincs problémám. :) Egészségi gondjaim sincsenek, izzadós sem vagyok, viszont amióta megvan a VR-szemüveg azóta nekem ez a probléma fennál. Este szoktam játszani, miután minden dolog kész, és a gyerek is alszik, de pl. azt már tudom hogy ha utána hajat mosok, még vagy egy órát várnom kell hogy játszhassak akármilyen alaposan szárítom, mert azonnal párásodik a lencse... Az inkább igaz rám hogy beleélem magam a játékokba és "izgulósabb" fajta vagyok, lehet ezért, meg nálam 21,5-fokos a lakás hőmérséklet, de a lényegen nem változtat, hogy játék után a szivacsokat leszedve külön szárítom öket...XD
na röviden tömören nekem eddig ez a legjobb vr játék ami kijött .. nagyon szép, jól van optimalizálva ,full full HL hangulat.. már dk2 -em is volt szóval régóta a pályán vagyok úgymond, egyépként htc-vel nyomom.
Na ma már csak 2 órát játszottam, mert miután összefutottam a 3. fegyvertuningolóval, megcsináltam a 20 töltényes pity putyot, leszedtem
és már megint folytatódott a szörnyes sötétben rohangálós/ijesztgetős rész. Egyből beugrott az igazi klasszikus HALF life, ahol már szintén ezzel volt tele a hócipőm, hogy folyamatosan, zombikat és hasonló szarokat kellett naphosszat gyilkolászni, mire volt egy izgalmas, katonás/commandós emberes rész, ahol végre nem fostam össze magam. Erre most kb 10 perc után folytatódott. Kicsit kezdek besokalni ettől. Az Chapter one-ba és kettőbe legalább ezt sikerült egy értelmes szintre hozni, erre most visszaestünk az eredeti szintre. Nekem ez így kezd nem bejövős lenni. Persze biztos végig tolom majd, de ezt valahogy mindig rühelltem a klasszikus szériákban is... Ja igen, megnéztem a egyenként kitárazott lövedékeket nem lehet berakni a hátizsákba, hogy esetleg ott automatikusan egy tárrá alakul ha elég lőszert teszek be egyenként... Viszont a kiegészítő tár menti az ilyen lehetőségeket, mert ha az alsó kiürül, tdsz cserélni és a maradék a plusz tárban megmarad. Viszont ha fullra ürül, két tárat is kell cserélni, mert az első automatikusan betárazódik az új tárhelyre Utoljára szerkesztette: mulli1986, 2020.03.24. 21:53:46
Improved turning options in Preferences: - Added "Continuous Turn", and associated turning speed options.
Na végre. Akkor reggel most már el is kezdem. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.03.25. 03:18:34
Na eddig röviden. Másfél órát volt eddig időm játszani. Imádom :D
Lassacskán csak lehetesz már egér+bill-el is játszani.
Sosem értettem miért nem tudják egyszerre megcsinálni sima /vr verziót.. Tökéletesen megértem hogy a szarjaikat akarják eladni vele. De ha sima fps lenne akkor meg a játékot is el tudnák adni plusszba..Vagy akkor mondják meg az elején 1 év múlva jön a non vr verzió. És aki a vr-re veri ugyanúgy tolhatja.. akinek meg fps kell később az is...
Egér+bill verzióval csak egy középkategóriás, ikszedik FPS lesz. Az egész játék arra van felépítve, h VR-ban játssza az ember. A játék azzal kezdődik, h megkapod a gravity kesztyűket, kapsz egy pisztolyt, majd megtanít a használatára. Ez VR-ban különböző mozdulatokat jelent. Nem VR-ban így nézne ki. Nyomj E-t, h odavonzz valamit, nyomj E-t, hogy felvedd, nyomj R-t, h újratöltsd a fegyvert. Míg VR-ban ez érdekes, ahol a kezeidet a valóságban mozgatod, addig bill egér verzióban elveszik az egésznek a varázsa. Semmi baj ilyen dolgokkal egy hagyományos FPS-ben és azoknak is megvan a helye, de ez egyszerűen nem ültethető át érdekesre egy hagyományos FPS-be. Később pl találsz egy vödröt, ami tele van kacattal. Megfogod, kiborítod a tartalmát, majd kutakodsz a kacatok között hasznos lootért. Bill egér - nyomj E-t. Túl kevés az ellenség és túl sok a keresgélős, lassan körbenézős üresjárat bill egérhez. Túlságosan kevés lenne a kihívás bill egérrel. Szarul lehetne a mozgásérzékelős kontrollerekről átültetni az arra tervezett fejtörőket. Röviden: Remélem, h készül bill egér verzió és alig várom, h mindenki arról beszéljen, aki úgy játssza, h mekkora szar a játék és értetlenkednek, h a VR verziót miért szereti mindenki ennyire. Talán egyesek még azt is elkezdik magyarázni, h azért szeretik, mert ezzel csak igazolni próbálják a VR vásárlást. Szóval vicces lesz.
Ne haragudj, de a stílusod miatt muszáj... Azért nem "tudták" megcsinálni a "síma" verziót még, mert nem is akarták. Ez egy hangsújozottan VR-címnek készült játék. Hadd legyen már egy-két cím VR-prioritásnak a finoman szólva sem telített piacon, "hagyományos" fps-ből van "hétezernyolcszázhuszonhat", esetleg válogathatsz azokból. Egyébként én meg azt nem értem miért "vered magad" ennyire ezért a játékért, amikor ez csak VR-ban számít A+-os game-nek, monitor előtt játszva találsz tucatnyi jobbat. Mindjárt ott van pl. a Black Mesa, ha szigorúan a"témánál akarsz maradni"... Kicsit inkább azt érzem, hogy "savanyú a szőlő", vegyél te is a "szarjaikból" azt' élvezheted a játékot teljes valójában...
Azért, mert a játékmenet nagy része a VR kontrollerekre épül. Alapjaiban kéne megváltoztatni ahhoz, h egérrel és billentyűzettel működjön. Nézz már meg pár játékmenet videót és mondd már, h ez miként működne jól egér billel.
Szerk: A másik meg, h leírtad százszor máshol, h nem szereted a Half Life játékokat és túl vannak hypeolva. Akkor meg neked nem baromira mindegy, h mikor jön és mire jön és min játszható? Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.03.27. 00:47:43
Ez a kamu része amit a fejlesztők is nyivákolnak... beetted te is látom. Nem mellesleg nem véletlenül jön alapból sok game úgy hogy non vr verziója is van, és vagy később jön hozzá...kevés a piac 0.5%-a VR eladásilag is és bevételileg is...
#45: "Nyomj E-t, h odavonzz valamit, nyomj E-t, hogy felvedd, nyomj R-t" Igen amióta fps létezik mindben ezt kell csinálni és lám kajáljuk őket egytől egyik.. Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.03.27. 07:10:23
Sima játékokból szoktak inkább VR verziók készülni és nem fordítva.
Szerk: Az nem jött át neked, h VR nélkül elveszne a játékból mindaz, ami miatt jó és csak egy sokadik FPS lenne. Unalmas, vontatott, kihívásmentes FPS. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.03.27. 12:05:39
Pedig sokban utólag teszik bele a sima verziót.. mivel úgy jobban fogy mint only VR-el..
"Unalmas, vontatott, kihívásmentes FPS." Welcome to Half Life széria....tehát csak azt kapnánk amit eddig Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.03.27. 12:17:01
Ez a játék azért készült, hogy eladják a Valve Index VR headsetet. Árukapcsolás: csináltak egy jó VR hardware-t, de nem volt nagyon rá játék, ami kihasználná vagy ami eladná. Hát csináltak egy játékot hozzá. Hardware-nél kisebb eladási számok is jók. Itt most nem az eladott darabszám számít annyira, azt a valve is tudja, hogy a VR niche market.
Ennyi. A Valve jól tudja, hogy nem fogja halálra keresni magukat a játékon. Nem is ez a cél. Az se, h 10 millió ember játssza. Nem fognak tönkre menni emiatt, annyi pénzük van. Önmaguk tökön lövése lenne, ha kiadnának nem VR verziót. Főleg utólag. Ezzel csak azt az üzenetet közölnék, h nem hisznek a VR jövőjében.
A jelenlegiekre inkább ne azokat bétateszteljétek ti...Nekem majd értelmes VR szemcsi kell 4-5 év talán...Legalábbis bizom benne hogy még megélem amikor létrehoznak egyet
Melyik VR headset volt a legutóbbi, amit próbáltál? Próbáltad egyáltalán bármelyiket is? Az újabb generációs headsetek mérföldekkel előrébb vannak az elsőktől, képminőséget is illetően.
A VR-ral nem a felbontás meg a vezeték a gond. Hanem az ember a gond. A saját szervezeted. A szemed úgy érzékeli, hogy mozogsz, közben a belső fül meg úgy, hogy egyhelyben állsz, ezért az agyad ellentmondó jelzéseket kap, amiből az jön le neki, hogy megmérgeztek - és már indul is a rosszullét, hányinger, rókázás, fejfájás.
Ezen a 8K felbontás és a 240 fps sem fog változtatni semmit. Ez a VR nagy dilemmája. Próbálkoznak, de a lényeg az, hogy VR-ral senki nem tud 6-8 órát játszani egyfolytában. Aki mégis, annak komoly bajok lehetnek az egészségével, szóval nagyon büszke ne legyen rá. Ez a VR problémája és nem látok rá nagyon megoldást.
PS VR meg a tököm tudja már mi volt kiállítva az áruházban talán valami HTC már nem emlékszem nem fogott meg a grafika De a PS VR-ből kiindulva hogy sokan azt úgy ajnározták miközben egy ocsmány szar moslék hogy beleborzongok az hogy fogyhatott több millió példányban...
Ok. Szóval a modern, high-end VR headsetek kimaradtak. Szóval ott tartunk, h úgy beszélsz az egészről, h fingod sincs róla, egy olyan játéksorozat topicjában, amit nem szeretsz.
Szerk: A PSVR-t max azok ajnározzák, akiknek nincs összehasonlítási alapja. Meg abban az a jó, h nem kell mellé egy erősebb gép. Elég hozzá akár egy alap PS4 és biztos lehetsz abban, h minden elfut jól rajta. Már rég túlléptünk az Oculus CV1, első gen HTC Vive szinten. Persze, ezt honnan is tudnád. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.03.27. 13:03:27
Ne beszéljünk sületlenségeket. Szervezettől függ, hogy ki mennyire hajlamos a mozgásbetegségre és az is, hogy mennyi időt kell használnia rendszeresen a VR-t, h hozzászokjon. Nekem is az elején voltak gondjaim, de most már gond nélkül tudok játszani órákat is. Amúgy meg ki az , aki folyamatosan játszik VR-ban, akár 6-8 órát anélkül, hogy szünetet tartana inni, enni, pisilni, akármi. A másik meg mi az, h "komoly bajok lehetnek az egészségével? Milyen bajok? Konkrét példa, bizonyíték nélkül ez csak levegőbe beszélés. Olyan érzésem van, h itt olyanok osztják az észt, akiknek soha nem volt VR headsetje és azt se tudják, h miről beszélnek.
"Persze, ezt honnan is tudnád." Hát a tech infokból ember... tudod amikor a temelem a pc-n látom a grafikai különbséget szóval tudom hogy ha eddig valami 900p volt akkor az 1080-ba nem lesz dosos játékból Crysis 3
Szóval majd 4K-nál beszállok addig nem érdekel a dolog. Utoljára szerkesztette: grebber, 2020.03.27. 13:08:41
"Another trigger of virtual reality sickness is when there is disparity in apparent motion between the visual and vestibular stimuli. This disparity occurs if there is a disagreement between what the stimuli from the eyes and inner ear are sending to the brain. This is a fundamental cause of both simulator and motion sickness as well. In virtual reality, the eyes transmit that the person is running and jumping through a dimension, however, the ears transmit that no movement is occurring and that the body is sitting still. Since there is this discord between the eyes and the ears, a form of motion sickness can occur."
(Kolasinski, E. M. "Simulator sickness in virtual environments (ARI 1027)". www.dtic.mil. U.S. Army Research Institute for the Behavioral and Social Sciences. Retrieved 22 July 2014)
Egyébként még folynak a kutatások, de sokan a tengeribetegséggel hozzák össze és a szervezet öngyógyító mechanizmusával. Az sem bizonyított egyébként, hogy ez tanulható, gyakorolható. Ebben is folynak a kutatások. Én ezt az elméletet osztom.
"Olyan érzésem van, h itt olyanok osztják az észt, akiknek soha nem volt VR headsetje és azt se tudják, h miről beszélnek."
Day 0 vásárló vagyok Oculus Riftből, enyém lehetett az elsők között az országban, mert Amazonon kellett rendeljem Amerikából. Ez már a végleges változat, nem a devkit. És szintén akkor vettem az első HTC Vive-ot, amikor még az országban sehol nem volt. De van PSVR-om is. Előbbihez van spéci touch controllerem és két állványom is.
Újabbakat már nem vettem meg.
Ahogy a hozzászólásaidból veszem, 4-5-év múlva majd azokat fikázod, amikor mi ideírjuk az élményeinket...XD Nem baj majd én "bétatesztelek" helyetted, kurva jó ám. XD Részemről "trolletetés" off. Majd ha te kisírtad magad itt, és megint a játékról lesz szó, jövök. :)
Egy szóval se mondtam, h nem létezik VR mozgási betegség. Azt mondom, h az ember szervezet (tény, h nem mindenkinek) egy idő után hozzászokik és a mozgási betegség nem jön elő, vagy max nagyon hosszú játék után. Azt se értem még mindig, h mi az, h "...a lényeg az, hogy VR-ral senki nem tud 6-8 órát játszani egyfolytában. Aki mégis, annak komoly bajok lehetnek az egészségével..." Milyen bajok?
Na, ez itt off, de ha érdekel, akkor menjünk bele. Elvileg az egészséges szervezet egészséges válaszreakciója egy mérgezéses tünetre az, hogy émelyegni kezd, ha a belső fül és a szem nincs összhangban, ellentétes jeleket küld az agynak. Mert ezt valóban okozhatja rosszullét, mérgezés is. Az agy nem arra van felkészülve, hogy te VR-ban lövöd a headcrab-eket, hanem hogy valamit ettél, ittál és ezért szédülsz, tehát küldi az üzenetet lefelé, beindul az öklendezés és hányni kezdesz, hogy kiürítsd magadból azt, amit ehettél ihattál. Ez - az elmélet szerint- a VR sickness. Akinél nem indul be ez a reakció, annál sem azért van, mert az agyad tudja, hogy te most csak VR-ban játszol. Az agyad ugyanúgy csak a két ellentmondó jelet kapja, de nem adja ugyanazt az egészséges reakciót. Ez VR játék közben előny, más esetben (rendes mérgezésnél pl., amire ez a válaszreakció is kialakult eredetileg) már nem annyira. Erre gondoltam.
Érdekel. Erről nem hallottam. Amúgy úgyis tele van offolva a topic. Konkrétan 4 hozzászólás van a játékról olyanoktól, akik játszották, a többi vita meg, h miért VR, meg jöjjön nem VR. :D Szóval bocs, ha félreértelmezem, de azt mondod, h ha valaki hozzászokik a VR-hoz, annak az lehet a mellékhatása, h a szervezete nem reagál időben mérgezésre, ha megmérgezik vagy megmérgezi magát véletlenül?
Szerk: 7 hozzászólás. Nem 4. A 75-ből. Ez valami rekord lehet. Utoljára szerkesztette: Evoluti0N, 2020.03.27. 13:24:22
Hát, ez egy elmélet egyelőre csak, de szerintem igen. Szerintem az agy csak jeleket vesz, nem tud különbséget tenni játék és valós mérgezés között. Nem tudom, de így gondolom, ez az én nem reprezentatív, féltudományos álláspontom. Egyelőre még nem próbáltam szándékosan megmérgezni magam, hogy teszteljem is és ezt nem is ajánlom senkinek.
Vannak olyan tudósok, akik osztják ezt és -természetesen- vannak olyanok, akik vitatják.
Tervbe van véve. Próbáltam már egyet-kettőt (vive pro), jobb a felbontás, de pl. a screen door effect még mindig ott van mindegyik Vive-ban. Várok egy generációt még és a következőt kipróbálom majd. Alig van rá értelmes játék amúgy is.
Nincs itt egy officer, aki ezt a két VR ellenes baromságokat szajkozó delikvenst kitenné? Grebber, a múltkor mikro téged céloztalak meg a videókáryás topikban, pont erről beszéltem... Már akaratlanul is ezt a stílust éled és látja benned mindenki. Fújjátok a tapasztalati hiányból adódó baromságot, amit a neten olvastok. Próbáljátok ki valahol és tapasztaljátok meg. Addig meg ne okoskodjatok itt nulla tapasztalattal, mert tényleg csak trollkodás kategória...
Kipróbáltam bocs.Igaz nem a legújabbat de a felbontás nem dupla illetve triplázódott hogy érdemi előrelépés legyen..