Abbol indultam ki, hogy a varosi forgalomhoz kepest egy dron eleve sokkal gyorsabb, mert keresztezodesek nelkul, kb egyenesen repul a cel fele, tehat mar 120-150 km/h- val is tobbszorosen gyorsabb lenne az autoknal. Es egy ilyen 10-20 rotoros megoldas szinte elpusztithatatlan lenne mert tobb rotor leallasa, serulese ellenere is biztonsagosan letudna szallni. Persze hogy meglehet hibatlanra csinalni a tiltrotort, de az akkor is egy fokkal bonyolultabb.
Hasznalhato sebesseg nelkul egy szallito dron semmit sem er, mert ha meg autoval is gyorsabban lehet haladni akkor senki nem fogja hasznalni. A teljes dront pedig nem lehet elore donteni -ahogy azt sok verseny dron teszi- mert utasok vagy csomagok vannak benne.
A fenti okokbol marad a rotorok elore dontese es a hagyomanyos repulokent valo mozgas vagy ket keszlet rotor hasznalata, emelo es meghajtasi celbol. Ez utobbi viszont jelentos folosleges tomeget hoz be, bar sokkal egyszerubb megvalositani technikailag. Jelenleg a dontheto rotoros megoldas jelenti azt az ar/tomeg/teljesitmeny osszefuggest ami gazdasagosan uzemeltethetove tenne az ilyen gepeket. Egyebkent nem raketa tudomany, ugyanis ilyen gepet mar 1966-ban is epitett a Bell es mar akkos is tokeletesen mukodott.
ps: A ket elso, folfele kihajlo rotort at lehetne epiteni donthetore mint a masik negyet (megorizve a mostani pozicioukat) ha canard szarnyak vegere szerelnek oket.
Szerintem folosleges a rotor dontes, nem er annyit a sebeseg. Inkabb legyen atombiztos.
Igen, csak ez tiltrotor, tehat felszallas utan elore donti az osszes rotort es onnantol egy sima 6 motoros merevszarnyas repulogepkent repul. A dontes kornyeken szokott elojonni a legtobb meghibasodas, de a cikkben emlitett hiba 270 km/h-as elore fele torteno haladas kozben egy kanyarban jott elo. Tehat valoszinuleg vagy szetesett, vagy atesett a gep merevszarnyu uzemmodban haladva.