Amerikai, woke, nyugati káros kultúra, némi összeesküveselmélettel fűszerezve, jézusisten...XD A tizenéves, csapból is folyó állami agitprop, meg a fantasztikus honi közoktatás elvégezte a feladatát. Már nem is lehetnél jobban kondicionálva a hazai állapotok tartós konzerválására pártunk és vezérünk legnagyobb megelégedésere. Szavaznod sem kell rá, vagy akár utálhatod is, nekik ez a világnezet pont elég. Ezért is "foglalkoztak" olyen lelkesen az összes oktatási, kulturális, és tudományos intézetekkel az elmúlt évekven.. XD És még meg is vagy győződve róla hogy átlátsz a szitán...XD
Ezt most inkább hagyjuk, mert messzire vezetne, és a békesség jegyében erre most semmi többet nem is reagálnék csak annyit, hogy nagyon nagyon hideg....XD
"ha erre a többség hajlandó lenne." Az többségnek van kisebb nagyobb problémája is az életben mintsem hogy ilyenekkel foglalkozzon. A többség hazaér a 9-5 munkájából, leül a Mozi/TV/PC elé és nézi amit kap, aztán max anyázik kicsit, lefekszik aludni és kezdődik elölről minden. A többnyire az egyszerűbb lelkeket képviselő kisebbséget pedig megtalálod twitteren meg reddit-en. És miattuk olyan a média amilyen :) Az amerikai médiagyártás célközönsége amerika. A keletnek semmi hatása nincs rá, az amerikai társadalom politikai állapot meg látod milyen. Ha megunják, majd tesznek a változásért, de nagyon alacsony prioritás. Magyarként a semmibe kiabálsz.
Olyan ez mint a nyugati woke kultúra. Minden ütődött azt gondolja hogy ez mekkora okosság és a világ nézetei megváltoztak. Ugyanakkor több felmérés is bizonyította hogy ugyanannak a kb 100 ezer személy hangját halljuk (egy 350 milliós országból) mindenhol. Erre jönnek az online tartalom kurvák, ellepik az internetet és a médiát a baromságokkal, jön a nagy egyetértés, felháborodás (reklám+negatív reklám), nézettség, influence és a végén a pénz. Erre a vonatra ült fel amerika leszarva mekkora károkat okoz (frenchise-ok eltiporásával, a követkető generációs fiatalok elhülyítésével, stb). Tipikus amerikai figyelemelterelés a politikáról és a problémákról. A legnagyobb gond ezzel, hogy jön át a faszság hozzánk is, mint a valentin nap.
Ezzel mondjuk én is teljesen egyetértek, azzal a megjegyzéssel, hogy a Disney megkapta azt a lehetőséget a hogy a világ egyik legnagyobb brand-jét a mai korba áthelyezve, igazán kreatív elméket ráállítva erre, "felnőtté, éretté" tegye, lehettek volna akár a Sci-fi megújítói, bármik, azután meg lett az egészből ez...XD
Rendben van, mondom nincs a világlátásoddal semmi bajom.
Csak másképpen gondoljuk... :)
Csak a : ..."Tud barki is valtoztatni"... kezdetű részekre jegyezném meg még én azt halkan, hogy de igen, simán, egyébként meglepően kis erőfeszítéssel, ha erre a többség hajlandó lenne. Csak a másik verzió kényelmesebb...
Hidd el tuti módszer, nekem is a leszarom az életfelfogásom 20+ éve. Előnye: no stressz, sok terhet levesz az ember válláról, főleg hogy mások az apró dolgokra is világvége szinten pörögnek rá:) Hátránya: alapvetően önző mentalitás. De hát leszarom xD
Napi 8 orat ulok az irodaban, es ha csak nem indul egy ujabb projekt, amikor beledoglunk a meloba, akkor nagyreszt unalom van, ilyenkor az ember jatszik, olvasgat ujsagokat, forumokat, twittert, redditet, vagy sg-n posztokat ir, ilyesmi :)
Sajnos sokszor hasznalom a kifejezest, tobbszor mint kellene, ez teny, de nem veletlenul. Biztos, hogy van hozza koze, de kb 30 eve a helyi "bolond boltban" lehetett kapni "leszarom" tablettat (szollocukor volt), a gimiben nagyot ment a cucc, volt, hogy tablas feleleskor kertem fel percet a tanarnotol, hogy bevegyem a "napi gyogyszeremet" :D Aztan a poen atlalakult nemi eletfelfogassa. Nem allitom, hogy ez a tuti modszer, mert ostobasag lenne, de, hogy nekem bejott, azt mindenkeppen kijelenthetem.
Nagyon sok dolgot valtoztatnek, nagyon nem tetszik, ami lett a vilagbol az elmult 20-30 evben, es ebbe beletartozik az elet minden terulete. Amin tudtam, mar valtoztattam (vagy legalabb megprobaltam) es mar nem idegesit. De, vannak dolgok, amin nem tudok. Ha pedig valamin nem tudok valtoztatni, azon miert idegeskedjek feleslegesen? Ezt a harcot meghagyom korunk Don Quijoteinak.
Sokkal jobban jarok, ha lesza... ha nem torodok vele. Baromsag? Lehet. Nyugodtabb picit ettol az elet? Nekem mindenkeppen. Megszunik a sok szarsag ezzel? Dehogy szunik, sot... csak mar kevesbe idegesit.
Mennyivel vagyunk azzal elorebb, hogy egymast faszozzuk a SC vs SF ugyben, vagy egymast sertegetve probaljuk meggyozni a masikat, hogy az altala aktualisan jatszott jatek egy nagy szar. Ennyire legalabb tiszteljuk egymast, hogy feltelezzuk a masikrol, hogy el tudja donteni, mi a jo neki vagy mi nem. Ne a masik vedelmeben, hiszem eleve mi koze hozza, hanem a topikban zajlo beszelgetes erdekeben.
Tud barki is valtoztatni a Star Citizen megjelenesen, kvazi a sorsan? Nem. Tud barki is valtoztatni a Starfield tipikus bethesdasan fapados megoldasain? Amig nem jon ki a CK, addig semmikeppen sem, azutan sem mindegyiken. Attol kevesbe lesz kedv jatszani a Starfielddel, ha valaki arrol rikacsol, hogy mekkora idiota az illeto, mert bezzeg a Star Citizen igy, meg mert a Star Citizen ugy? Nem. Attol kevesbe lelkesen fogjuk elinditani a Star Citizent a legujabb build erkezesekor, mert valaki leidiotaz csak azert, mert nyomott vki egy pledget 10 eve es meg mindig nem jelent meg a jatek, es esely sincs ra a kovetkezo evekben? Nem. Kevesbe lelkesen fogjuk elinditani az SC-t vagy a SF-t azert, mert valaki mindenkit lehulyez csak azert, mert szerinte hazug es bukott fejlesztok jatekai? Nem. Lelkesen fogjuk elinditani ezeket a jatekokat mindaddig, amig talalunk bennuk szorakoztato dolgokat? Mindenkeppen.
...es ezek csak az itt felmerult dolgok, amelyeket lehetett volna kulturaltabban is, de hat aki igy szeret kommunikalni, hajra, hisztizzen, attol meg a masik fel ugyanugy el fogja inditani az adott jatekot es jatszani fog vele, amig akar. Csak a topiknak nem tesz jot... Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.10.26. 15:46:18
Hozzáteszem, Mandalorian és Bobba is csak az eszméletlenül tehetséges jómunkások miatt jó. A fényképezés, vágás, hang/zene, atmoszféra viszi a hátán mindkét sorozatot. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.10.26. 14:54:05
Minden tisztelettel, de volt rá egy fogadásom, hogy a "leszarom" szó szerepelni fog a válaszodban, és felröhögtem amikor megláttam már az első mondatodban...XD
Annyi kört futottunk már, vitáztunk ezen hol -finomabban, hol keményebben - feleslegesen mi ketten, annyiszor leírtad már ezt különbözőféleképpen hogy te egyébként leszarod, hogy nincs értelme ennek, és csak annyit mondanék erre hogy :oké.. XD
Csak tudod nekem ez marhára irónikus, hogy annyiszor leírtad már különféle játekfórumokon, -maga a hozzászólasaid magas száma, a negszólalásaid hossza, minősége ( amik egyébként valoban elismeresre meltóan alaposak, és tartalmasak ) is mutatja - hogy te mennyire szereted ezt a világot, mennyire tartod magad - úgymond - "gamernek" , és akkor minden egyes alkalommal amikor akár csak szóba kerül ennek a világnak, a játékpiac/iparnak barmely kicsit is mögöttes társadalmi vonulata, tartalma, azt abban a pillanatban élből "leszarod"...
És már vagy ötödjére írtad ezt le...
Félre ne érts, nincs ezzel probléma, magánügy, csak nekem erről mindíg (ha már valaki az előbb idekeverte a politikát is, ) az az asszem mihazánkos/jobbikos tüntető jut eszembe egy riportban, aki a kamera elé állva elmondta hogy ő most a büszke magyarságát jött ide hirdetni, de amikor a felvonulás konkrét céljáról kérdezték ( mert egyébként volt neki ) arra azt mondta hogy egyébként fingja nincs, mert ő leszarja a politikát....XD
Az emberek totálisan elvannak tévedve. Semmi elvárásuk vagy kritikájuk nincsen semmi iránt. Neki azt mondták ez jó akkor jó, ha neki azt mondták, hogy ez szar akkor az szar és gyűlölöm/fikázom.A gyűlölködők csak kárognak képtelenek meglátni a dolgokat. Nincsen energiám kifejteni. Igazából értelmetlen is. Azt hittem itt lehet majd jót vitatkozni, de ez nagyon gyenge volt tisztelet Merlin mert ő legalább tényeket hozott fel. Utoljára szerkesztette: Deviome, 2023.10.26. 13:05:47
Szerintem jó: Rouge One Andor Mandalorian Bobba Fett
Szerintem rossz Episode 7-8-9 Solo Obi-Wan Ashoka
A 7-8-9 után megnézem az 1-2-3-at és rájöttem hogy az előzmény trilógia egyáltalán nem olyan rossz, mint emlékeztem. Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.10.26. 12:07:11
Nézném én, csak ehhez már olyan szintű hit kellene, ami bennem nincs meg, mert a valóság az, hogy egyre kevesebb az esély arra hogy ez valaha jó véget érjen.
Attól a lehetőségtől meg hogy a Disney egy ilyenen fellelkesülve esetleg a saját ilyen SW játékát kezdje készíteni, a hideg végigfut a hátamon, ne haragudj..
Kösz ne... Már eleget tettek...
Mondom ezt úgy, hogy amikor anno Lucas eladta a brandet nekik egyetértettem, és a megújulás lehetőségét láttam benne...XD
Na latod, pont ezek azok a dolgok, amiket leszarok. Felreertes ne essek, erdekel a tema persze, elolvasom a cikkeket, sot, el is beszelgetek errol barkivel eloben a kozossegi feluleteken, de csak laikuskent, mivel se en nem ertek hozza, se a tobbi a forumon/kozossegi terben (azok se, akik ostoba modon esetleg azt hiszik igen), igy aztan az egesz csak fun es kb ennyit is er: telik vele az ido.
Nem az en harcom, se nem az en problemam a jelenseg, nem is erint kozvetlenul (se csaladomat, se munkamat, se eletminosegemet) es mivel porszemkent a sivatagbol amugy sem tudok rajta valtoztatni, akkor minek idegeskedjek rajta? Beszelgetni oke, gyomorfekelyt kapni miatta nem oke. Foleg sg-n vagy zart magyar csoportokban. Lesz, ami lesz, olyan meg sosem volt, hogy ne lett volna valahogy - lasd osi szittya mondast.
Bedol a SC? Na bumm, buktam 60-70 dollart es lepek tovabb.
Nem dol be es megjelenik? En ebben bizok, jo lenne, mert barmennyire is megaloman az egesz projekt, van benne kraft es varom.
Ha bedol az SC es miatta a crowd funding is, kar ertek, de na bumm, lesz helyette mas modszer. Nem vagok eret magamon, mert hiszem, hogy a jatekipar (is) kihordja majd fellabon az ilyen sulyos kovetkezmenyeket (ezek rendszerint torvenyszeruen erkeznek is az elet minden teruleten, kell a megujulashoz). Minden nagyobb gebasz utan van visszaeses, de aztan jon a korrekcio/recovery, majd vagy a folytatas, mintha mi sem tortent volna, vagy a jobb szituacio. Akar igy, akar ugy, lesz valami. Szerencses esetben tanulnak belole, szerencsetlenebb esetben nem.
Ha bedol a crowd funding, akkor abbol rosszul jon ki a szituaciobol a fiatal fejleszto is? Ez tenynek tunik, de! Aki kreativ, az megtalalja mindig a kitoresi lehetoseget, manapsag annyi lehetosege van mar mindenkinek az elet barmely teruleten, hogy aki tenyleg tehetseges, az meg is talalja a szamitasait. Tovabb fog tartani, szinte biztos, de nem az SC bukasan es annak kovetkezmenyein fog mulni egy random wannabe fejleszto karrierje. Aki pedig nem tehetseges, csak azt hiszi magarol, hogy az, az igy jart - persze majd hibaztat mast a sikertelensege miatt, de ezt mar megint leszarom, nem erdekelnek az olyan onjelolt szakik, akik eveken keresztul a vilagot hibaztatjak a sajat nyomoruk miatt, jojjon az a siras az elet barmelyik teruleterol is. Sirjon, de ismetlem onmagam, nem az en gondom es nem erdekel.
Negativan hat minden jatekosra, ha bedol a dolog? Lehetseges, sot biztos, hogy a szarcunamibol mindenki kap legalabb egy szarcseppet az arcara. De, annyi jatek jelenik meg evrol evre, hogy aki az aktualis kinalatbol nem talal maganak evi par jatekot, ami tenyleg lekoti es szorakoztatja, az vagy hazudik vagy siman csak hulye, vagy martirkodik, vagy nem tudja hol keresse. Utobbi esetben lehet segiteni az illetonek, az elozoeket leszarom. Kb mint azt, aki sir a Netflix/Amazon elott ulve, hogy jajj, nincs mit nezni.
(Plusz szemely szerint akkora a backlogom, hogy meg az unokam is talal majd ujdonsagot a steam/gog/egs/(stb. random kiado platformja) konyvtaramban, miutan azt a halalos agyamon megorokolte - addig nem, addig el a kezekkel :)).
Irányíthatatlan hajó, célgömbben kurzorral csak körözni lehet. Akit érdekel, nem hardver gond (itt mindenki ebbe irányba gondolkodott) hanem bug. Megoldás: béna hajóval egy olyan ürkikötőbe kell ugrani ahol van technikus, nála hajot kell váltani. Új hajóval felszálva már kézben irányitás. Leszáll csere vissza főhajó és már az is jó. Ennyi.
De nézd a másik oldalát is,ha valami csoda folytán sikerül neki,az szintén alapjaiban rázza meg a gamer világot,és megmutatja hogy eredeti új ötleteket is lehet behozni,ha jó,és nem kell biztosra menni pl egy sokadik cod klónnal. Ha bejön,akkor pl lehet a Disney is látja mekkora lehetőség van benne,és megcsinálja a sajátját jól egy Star Wars világban pl,ami nekem nagy álom :)
Chris abban tolta el hogy túl sokat akar. ki kellett volna hozni már a játékot,egy stabil alapot,aztán lehet modulokban hozzátolni pl a bázis építés stb Utoljára szerkesztette: Caliph, 2023.10.26. 10:23:20
Én meg az enyémet tartom valószínűbbnek, de mint írtam ez részletkérdés, meg számomra érdektelen is akkor, ha nem visz magával a sz@rvár összedőlese olyanokat is akiket nem kellene...
Szerintem nem ez a verzió lesz. Egyszerűen soha nem kerül ki early accessből a SC, amíg Chris él vagy legalábbis aktív, nem vonul vissza. 10 év még simán benne van ebben a történetben. Jönnek ki újabb játszható alfák, meg ezer új feature, hogy a sokezer dollárral beszállt rajongók ne lázadozzanak, de 1.0 megjelenési verzió nem lesz. Visszavonulás után meg a CIG gyorsan összecsap valamit, amit aztán kiadnak, jön a pici csalódás, aztán a támogatás megszüntetése, végül a hivatalos szerverek is leállnak és a cég szépen csendben megszűnik, esetleg játszható marad kiherélt offline módban vagy fan servereken. Ha jósolnom kéne, akkor szerintem ez valószínűbb, mint a szimpla kipukkant lufi.
Tévedés. Az érdemi kritikát meghallgatom. Egy részét osztom is. A játék jó volt nekem, ez igaz, szó szerint "jó" és nem "kiváló". Pont így értékeltem 8/10 az egy négyest jelent, ha iskolai osztályzatra fordítjuk le.
Ami viszont elvitathatatlan, hogy a bethesda játékok azért maradnak fenn 10 évig is akár, mert erősen moddolható az engine. Igen, a modderek miatt tudja Todd 12. alkalommal is eladni a Skyrimet. Modok nélkül nem menne. Nem véletlen lett végül mod support konzolokon is, mert ez a legfontosabb eleme ezeknek a játékoknak. Fallout 4 dettó.
Majd akkor beszéljünk erről hogy "mekkora óvoda" is ez már, ha az SC-lufi majdani kipukkanása mondjuk majd nem viszi magával az egész kickstarter finanszírozasi formulát, egy csomó tehetséges, nem "vallási szektát" fenntartó, hanem valóban kreatív ötletet megvalósítani kivánó, de máshogyan pénzhez egyébként nem jutó fiatal csapattal, alkotóval együtt...
Ha csak önmagába döglik és a whalebélák pénzmáglyája "csak" úgy égeti el azt a -hol is tartunk már ? 600+ millánál ?- sok lóvét hogy másnak, meg a játékiparnak kárt ezzel nem okoz, akkor nincs gond, mert egyébként mindenki olyan baromságra b@ssza el a pénzét amire úri kedve tartja, az magánügy...
A gond ott kezdődik, hogy ha esetleg Chris bácsi szektájának története -ne adj isten , és tudom szörnyű eretnek gondolat, mi több szimpla irígy károgás - rossz véget ér, az jóval negatívabb hatással lehet minden játékosra hosszútávon annál, minthogy a támogatók max. kapnak egy : "Thank you for being excited with us on this fantastic journey!" levelet, és nagyon szomik lesznek...
Csak hogy felvessek egy okot az "óvodás b@sztatás" vitaalapjaként, hogy miért érdekes ezt feszegetni... :)
Egyre gyengébb vagy...XD NEKED jó volt ez így is ahogyan kiadták, tehát minden ellenvélemény csak sírás. Ez kb. az a szint amit itt szoktál hozni, több komment nem is kell. A játék értékeléseit, -főleg a "hájp" elmúltával- meg látja mindenki.
A kutya nem emlékezne rá moddolhatóság nélkül két-három év múlva, de lehet még vergődni hogy ez nem így van, élvezet olvasni...XD
Hát igen, a régi fallout 1-ben glitch vagy cheat nélkül is fél óra alatt végig lehetett vinni a játékot, ha azonnal ÉNY-ra indultunk el a vaultból és felrobbantjuk a Mastert a fenébe. Ezzel kb levágtuk a játék 99%-át, de a lehetőség adott volt, még ha furán is hatott, hogy teszünk magasan a water chipre. A mai játékok ehhez képest alig engednek már eltéréseket a fősztoritól. Még a BG3 is kötelez minket arra, hogy végigjárjuk az Act 1-2-őt, mire a 3-ba belekezdhetünk és a városig eljutunk. Jó, Gale-lel rövidre lehet zárni a sztorit az Act 2 végén, de az azért nem az igazi.
Külön kell venni a kettőt. A Bethesda játékai mindig adnak egy hatalmas nyílt világot, némi sandbox beütéssel, amelyben azt csinálsz, amit akarsz. Ez nem másabb, mint pl az online survival játékok, ahol nincs narratíva, csak maradj életben, használd a játék által biztosított eszközöket és lehetőségeket. Ez esetben a világ nem változik (az alkotásaidat leszámíva), ugyanaz lesz később is, mint amikor elkezdted. Mondjuk, hogy statikus, bár azért lesz reakció is, pl sokat szemétkedsz, kapsz vérdíjat a fel világ rád vadászik, vagy meglopsz valakit és rádküldi a bérgyilkosokat. Ezek akciók és reakciók, de a világ ugyanaz marad.
Ha viszont érdekel a sztori, akkor elindíthatod a fő történetet, a frakciók sztorikat, stb. - ekkor már változni fog a világ és a korábban megismert környezet idővel más lesz, megváltozhat a világ állapota, megjelennek új szereplők, új lehetőségek, a korábban ismert statikus világ picit kitárul. Na nem nagyon, de pont annyira, hogy a játékos érezze a világra gyakorolt hatást. Skyrimban például addig nem jönnek a sárkányok, amíg meg nem csinálsz 1-2 bevezető sztorit, így anélkül teljesen inkatív marad a játék shout rendszere, a Starfieldben nem szerzel erőket vagy nem tudsz mit kezdeni a templomokkal, vagy addig nem is nyaggatnak a Starborn "ifjak", amíg nem jutsz el odáig a sztoriban, stb.
Ha kiveszed az openworld/sandbox részt a Bethesda játékaiból, akkor kapsz egy Mass Effect szerű interaktív történetet, aránylag fontos döntésekkel, de sztorivezetés miatt az A pontból indulva mindig D-ben fogsz kikötni, akár A-B-D akár A-C-D útvonalon is közlekedsz, majd a végén lesz egy nagy döntés (választhatsz endinget) és ezzel le is zártad az egész történetet. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.10.25. 15:01:11
A választások jobban befolyásolták a sztorit pl a Fallout 1-ben, mint Fallout 3-ban, de a sztori attól még adott volt ott is. A jó rpg-k onnan ismerhetőek meg - szerintem - , hogy a döntéseid milyen mértékben tudják a történetet befolyásolni. De ez magánvélemény.
Oke, ez így fair. Viszont tudjuk, hogy az SC még nincsen kész ezért én még várok ezzel a nagyon mély rétegű RPG részével, mert nem tudja senki mit fognak még belerakni ennek érdekében. De amit írtam ahoz tartom magam a játék jelenlegi formájában is. Amúgy még annyit, hogy kalózként túlélned a rád vadászókat vagy kirabolni egyre nagyobb hajókat az szerintem nem lesz unalmas egy jó ideig, mert egyre ügyesebbnek kell lenned abban amit csinálsz. Amúgy az SC-ben is volt ilyen even-t. Most meg nem mondom mi volt a neve, de ott is választhattál, hogy rossz vagy jófiú leszel. Ráadásul az egy elég nagy event is volt.
Senki nem személyeskedik! Mért kell személyeskedést mondani, ha a neve meg van említve valakinek? Ha te azt mondod, hogy én nem értettem, hogy a Fallaut 1 jobb volt mint a 2 akkor én ezt elismerem. Mi ebben a személyeskedés? Vele vitáztam. Jó hogy felhozom a nevét. Az személyeskedés lett volna, ha azt mondom, hogy xy ne pofázz bele. NA ez személyeskedés.
"Amúgy nem értem mért jó az, ha az NPC megenged 4 választást és te kiválasztod, hogy kalóz leszel, mert az NPC megengedi. Ezzel ellentétben a SC-ben nincsen benne ez a választási forma, hanem ezt átugorva nem az NPC ad rá engedélyt, hanem egyből a játékos dönt minden nélkül. Szóval miért is jobb a Beteshda módszer. ( értem, hogy valakinek ez a jó, de vita közben nem személyes érzelem érdekel, hanem a tény. :D )"
Ne keverjük a szezont a fazonnal. :) A Bethesda open world játékaiban nem az NPC engedi meg, hogy mi akarsz lenni, hanem te döntöd el és úgy cselekszel úri kedved szerint. Simán lehetsz kereskedő, kalóz, fejvadász, iparmágnás, vagy akár csempész és felfedező a Starfieldben anélkül, hogy egyetlen egy npc-vel is beszéltél volna vagy "engedélyt" kaptál volna erre. Ugyanez megvolt a TES játékokban vagy a 3d-s Falloutokban, úgy játszhattál egy szerepet és élhettél a Bethesda által létrehozott nyitott világban, hogy egy darab npcvel nem beszéltél korábban.
Ha úgy érzed, hogy mindezt szervezett formában akarod tenni, akkor becsatlakoztál egy-egy frakcióba és az ő lobogójukat viselve csináltad tovább azt, amit, kialakítva némi kapcsolatot, megismerve a hátterüket, stb. - mint az életben, ha hozzácsapódsz egy társasághoz és maradsz velük egy ideig. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.10.25. 14:39:15
"de IWB nem érti még mindig az RPG. Ő kezdte az egészet." Erre amúgy miért van szükség? Személyeskedés nélkül is lehet társalogni. Szokjatok már le erről, nem twitteren vagyunk.
"Szóval miért is jobb a Beteshda módszer." Narratíva. Az RPG lényege a karakterfejlődésen kívül a történet, legyen az saját vagy a "játékmester" által lefektetett nagy kép, de a saját is a nagy képből fog képződni. Valamilyen formában célnak, katarzisnak mindig kell lennie, a végtelen céltalanság unalmas, a játékosok 99%-a elvár legalább egy simogatásnyi vezetést.
Ezért pl. vannak napi hírek és időszakos sztori eventek Elite Dangerous-ben, MMO-kban stb. Skyrimmal sem játszana senki, ha nem lennének mod-ok, amik alapvetően új ingereket hoznak a játékba. De ezek a játékok már alapból szélsőséges példák. Starfield, Cyberpunk, Mass Effect és társai alapvetően a casual réteget célozza meg, míg Citizen, Flight Simulator, Elite Dangerous, (de még a No Man's Sky is aminek van erős narratívája) és hasonló játékok pedig sandbox játékok, amik mindig is csak egy nagyon szűk réteget fog szórakoztatni. Ez pedig alapvetően üzletileg sem menő.
TL;DR Sokkal élvezetesebb egy jól kitalált törtétenet interaktívan alakítgatva beleélni magad egy játékba, mint sem nesze ott a homokozó, azt csinálsz amit akarsz. Kb mint amikor este munka után leülsz a TV elé, nézhetsz egy sivatagot pásztázó webkamera képet vagy egy a holywood-i blockbuster mozit. 7 napból hányszor választanád az előbbit és hányszor az utóbbit? Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.10.25. 14:26:10
Pont ezt beszéltük mi is ismerőssel tegnap. Egyet értek veled, de nem azért mert UBI-nál melóztál ( bár az a cég ritka tróger egy valami ), hanem mert valóban így van. Viszont számomra amíg én egy nyílt világban kalóznak öltözök és kalóz hajóba ülök és törvénytelen dolgokat teszek amiért a rendőrség és a törvényes játékos megkeres és levadász. Addig számomra a Star citizen is ugyan olyan rolle playing game mint a Starfield, mert én döntöm el hogy kalóz leszek és nem egy kényelmes ruhában állomások között szállító kereskedő akinek még fegyvert sem kell fogni. Szerintem ez elég nagy RPG, mert azt játszom amit akarok amibe beleélem magam és adott hozzá minden. Amúgy nem értem mért jó az, ha az NPC megenged 4 választást és te kiválasztod, hogy kalóz leszel, mert az NPC megengedi. Ezzel ellentétben a SC-ben nincsen benne ez a választási forma, hanem ezt átugorva nem az NPC ad rá engedélyt, hanem egyből a játékos dönt minden nélkül. Szóval miért is jobb a Beteshda módszer. ( értem, hogy valakinek ez a jó, de vita közben nem személyes érzelem érdekel, hanem a tény. :D ) Mondjuk ha már az RPG akko az EVE online a legnagyobb RPG, mert ott valós időben kell tanítattnod a karaktered ami alapján fejlődik egy sandbox avagy nyílt világban. Ennek ellenére igazad van, hogy nehéz megmondani mi micsoda, de IWB nem érti még mindig az RPG. Ő kezdte az egészet. Ott van leírva feketén fehérre. Amúgy meg nem mondom meg senkinek mit vegyen és melyik a jobb. Az emberek csak két oldalt látnak életükben. Fidesz meg MSZP. Egy vita volt két játékról ahol senki nem akart meggyőzni senkit ki mivel játszon hanem vita volt dolgokról! Elméletről és megvalósításról. Szóval ezt a kétoldalas dolgot hanyagoljátok már jó, mert rohadt kevés intelligenciára vall. Utoljára szerkesztette: Deviome, 2023.10.25. 14:00:41
Ezen elvileg mennie kell. Ha modot se használsz, akkor nem tudom mi lehet a baj. Nem, ezek a hibák annyira nem általánosak, hogy te vagy az első, akiről olvasok, hasonló hibát hirtelen a neten sem találtam. Fagyások, képernyő ki- és bekapcs van, de ilyen, amit te leírsz, nem találtam másikat.
Én amit még megpróbálnék, hátha, az egy hwinfo vagy msi afterburner letöltése és annak megnézése, hogy a cpu és a gpu nem melegszik-e nagyon. Lehet ez thermal throttle eredménye is. Laptopnál a hűtés mindig probléma az én tapasztalataim szerint.
"Az, hogy játékos mit gondol az alapvetően irreleváns, amíg a fejlesztők a saját filozófiájuk alapján fejlesztik nekünk a játékokat :)" Ezért mondom, hogy abból indultam ki a témában, amit a fejlesztők maguk mondtak a saját játékukról. Pont ezt írtam.
"Lehúztam két évet Ubisoft-nál," Nem bántásból, de a ubisoftnál fogalmuk nincs, mi is az az rpg, mert épkézláb rpg-t még életükben nem raktak össze. Ha esetleg beszélsz még ott valakivel, említsd meg nekik. Ha az Obsidiannál dolgozol majd, ott valószínűleg jobban képben lesznek az emberek, mert már csináltak is olyat.
De van 2 másik két gond is, hajó lebénúltságán kivül ami szerintem nem általános(bár nem tudom, először játszom Starfield). Hajom normál közlekedés E betüre "Hozzáférhetetlen". R betüvel be pilótafülke E betü feléáll intézi dolgát, majd vissza ülve X betű "Bezár" közlekedem. Másik meg társak nem jellenek meg hajón, hiába vannak hozzá rendelve. Így képességeik sem adódnak hozzá rendszeréhez. Legalább is gondolom ez lenne értelmük.
Sokkal régebbi mentést is vissza töltöttem (azaz 10-diket mett azokat sem hagyom felhalmozódni max 15). Régi betöltés ahol jó volt, most ott is rossz. Több újra indítás, játék újra telepítés, frissitések ellenőrzése (nehogy ez miatt akadjon, bár akkpr egész játék akadna, de földi hatcokkal semmi gond), de semmi nem használt.
Ez nem vita, ez az én és többnyire az ipar látásmódja :D Lehúztam két évet Ubisoft-nál, végigültem pár száz órányi konferenciát a játékműfaj témában. Lehet egyet nem érteni vele, azzal már nem tudok mit kezdeni :)
Az, hogy játékos mit gondol az alapvetően irreleváns, amíg a fejlesztők a saját filozófiájuk alapján fejlesztik nekünk a játékokat :) Utoljára szerkesztette: MerlinW, 2023.10.25. 11:05:57
Steam. Config elméletileg nem lehet gond 40 szint felett karakter, eddig jó volt. De erről laptopról játszom: MSI BRAVO 15 C7VE - Ryzen 7 7735HS, 15.6FULL HD 144Hz, 512 GB, 16GB, Geforce RTX 4050 6GB
A "mi is az RPG" viták kb minden fórumon hosszas flame-elésbe vezetnek. Ahány ember, annyiféle vélemény, eléggé képlékeny ez a fogalom. Én ebbe nem is akarok belemenni, arra hagyatkozok, amit a fejlesztők mondanak maguktól.
Az RPG lehet műfaj és lehet mechanika. A műfaj, a role playing game, tehát szerepjáték, ahol bele tudod élni magad a karakter bőrébe. A Starfield ilyen. A Diablo nem tipikus RPG, teljesen más kategória.
Dióhéjban - A klasszikus RPG az ami nyílt világban játszódik, döntéseket kell hoznod, nincs megszabva a tevékenységed sorrendje és az akció (pl sebzés) nem statikus értékek alapján történik, hanem a képességeket alapul vevő matekon (Baldurs Gate, Bethesda játékok, stb). - A akció/kaland RPG pedig a mai játékok 80%-a, ahol töbnyire a karakterrel való komolyabb azonosulás nélkül, több-kevesebb matek, pusztán a skill alapú karakterfejlődés és lineáris párbeszédek vannak átvéve a műfajból (Tomb Raider, Dark Souls, Remnant, stb).
A Star Citizen valahol a kettő között van.
Az ARPG (ami valójában asszimetrikus RPG), mint Diablo, PoE, stb meg egy teljesen különálló saját hibrid műfaj.
Remélem volt vakinek ilyen hibája (több is van, de ez a legfontosabb), és tudja megoldást vagy legalább kapok értelmes tanácsot. Hajómmal felszálva elvesztem az irányítást, eddig jó volt (40 szint felett karakter). Most korzorral csak körözni tudok célgömbben. Fegyverek elsülnek hang van, de róla látvány nincs, Rendszerek állíthatók de ennyi. Pl felállva székből mintha kikerülnék csillagok közé, és utána semmi, már csak menű megnyítását engedi. Valakinek valami ötlet?
Amikor új volt a nyálam csorgott utána, de nem volt olyan gépem, amin futott volna. Brutális 486-os kellett neki, az én pici gépemen meg se zizzent volna. Azóta egyszer belenéztem a WC3-ba és hát, tényleg nem öregedett szépen. A sztori, ami az újság hasábjain a világ legjobb dolgának tűnt, az mai fejjel már inkább vicces fanfilm kategória volt. A kilrathi macskaemberek meg a béna díszletes nagy párbeszédek a pilóták között ... uhh. A privateer 2 volt kb ilyen szint.
Nem oregedtek szepen, de a WC3-4 + Prophecy meg ma is megerhet egy vegigjatszast, a missionok kozotti interaktiv kornyezet es/vagy FMV sztorielemek osszedolgozasa nagy slager volt akkoriban (is).
Felesleges ezen rugozni. Az egyik 70 eurot fizet a felkesz es bugos loadingfieldert majd 200+ orat jatszik vele 2-3 honap alatt, mielott megunja. A masik meg siman rakolt 1000+ eurot a scamcitizenre, ami bar lehet meg sem jelenik, de meg igy felkesz allapotban is szorakoztato, igy jatszik is vele eleg sokat.
Miert nem fer el egymas mellett a ket ember? Miert kell egymast faszozni emiatt? Ha mind a ket fel jol szorakozik, akkor az miert faj a masiknak? Tiszta ovoda, komolyan.
A diablo az egy külön kategória: akció-rpg. Az rpg definiciója egy rakás vita tárgya és ezerféle különféle válasz van rá. De ha maguk a készítők sem tartják rpg-nek a játékot, akkor az nekem eléggé lezárja a kérdést.
Iwb: Gondolom akkor neked a Diablo sem RPG. Az rpg jelentése, hogy van egy karaktered amit felruházol, felfegyverzel vagy nagyobb és nagyobb űrhajód lesz adott esetben.Fejlődik a karaktered mind item mind social részen a repun át a looton keresztül.Tök mindegy mi a megnevezése, de a lényeg hogy egy szimulátorban ez adott. Egy diabloban pl nem lesz szimuláció mert az egy arpg. Viszont a SC mivel sziumláció így alapból adott az rpg benne. Az is a kedvencem, hogy az emberek mindig a 10év meg 15 év. Fingja nincsen miért is kerül ennyi időbe, de fújja. Mondjuk azon elgondolkodtatok, hogy meglévő motorral csinálták a loadingfield-et és így is 7 év volt a fejlesztési ideje? Annak ellenére egy rakat bughalmaz. Ha valóban belemerülnék nagy biztonsággal merem mondani, hogy több hiba van a " kész " játékban mint az alfa SC-ben. https://www.youtube.com/watch?v=jCdzX4Wx_JY&t=3058s És ezt egy kész játéknak nevezik. Mindegy mennyire szar. 70€ és ez egy kész játék. Hányásig van a net ilyen videókkal a játékról és az a poén, hogy mindegyik más hibával. Nem is az van, hogy ugyan az a hiba. Jah és ez volt " ez lesz az év játéka " A JÁTÉK! xDD Azért 10:30-nál látszódik a játékba fektetett energia és pénz és szenvedély! xD Ahh mindegy. Nincsen nekem ehez kedved. Szájbarágni mindent meg nem is akartam flamelni a topicot. Utoljára szerkesztette: Deviome, 2023.10.24. 14:49:57
Hát igen, Feature Creep: The Game. Engem is az zavar leginkább, hogy a játék mér rég kint lehetne, ha egy picit visszavesz és nem újabb meg újabb dolgokkal fejeli meg az eredeti ötletét. Nekem úgy tűnik, hogy az SC fejlesztése egy életre szóló projekt Robertsnek, nem akar már mást csinálni. Amíg ő él, addig a SC készülni fog, mert ebből él. És új feature-ök nélkül nyilván nehéz újra meg újra eladni a játékot.
A Strike Commander nekem is nagy kedvencem volt, végig is vittem annak idején. A Wing Commanderekről lemaradtam, de a spin-off Privateer óriási kedvenc volt, a második rész meg kis csalódás. Azért a nicknevem a Privateer 2-ből jön, mármint ahogy kiabálták át a rádión, hogy "stop, lawbreaker" meg ilyenek. :)
En az elejen beszalltam, Roberts a Commander (strike, wing) szeriaval es kapcsolodo spinoffokkal nagy kedvencem votl a fejlesztok kozott, kilora megvett a bejelenteskor. Aztan elkezdtek telni az evek, gyult a penz, jottek az ujabb tervek, ami megint hozott penzt, ami szult par ujabb otletet, ami fialt nemi extra penzt, es goto 10. A 22-es csapdaja, szo szerint, ha Heller ma el, akkor Yossarian nem tuzer lett volna vilaghaboruban, hanem fejleszto a RSI fele Star Citizennel. :D
Nem tudom mi lesz a vege, de mar kivarom. Ha vegre valaki leszedalja Robertst, hogy ne akarjon ugy ficsoroket es a meglevoket fejezzek be, akkor aranylag hamar meg fog jelenni, de ha tovabbra is rajta lesz a szeren es meg akarja csinalni azt a sok baromsagot, ami ket gomba kozott beugrott, akkor ebbol sose lesz semmi. Utoljára szerkesztette: PiszkosFred, 2023.10.24. 13:11:37
SC félkészen nem vonz. Ha majd kint lesz és még élek, akkor megnézem. A minap néztem egy videót a yt-on egy embertől, aki 10 éve tudósít a SC-ről. Elmondta, hol áll a játék (pár hetes a videó, elég friss), mi volt eddig, mi várható. Optimista hangvétele volt, de számomra kiderült, hogy ez a játék nagyon messze van a végleges változattól. El is mondja: nem ajánlja senkinek, hogy most beugorjon, hacsak nem támogatási szándékkal teszi.
SQ42 már esélyesebb, hogy elkészül belátható időn belül, de ugye jóval kisebb is a scope-ja, mint a SC-nek. Kb 100%, hogy meg fogom venni, de nem megjelenés előtt.
Regebben vot egy Aurora + Squadron 42 csomag, akciosan 40-50 dollarert be lehetett huzni vmelyik sale alatt, ha meg most is van ilyen, akkor az mar aranylag jo kezdo csomag. Maga a hajo (Aurora) tenyleg csak bevezeto jellegu, tanulohajo, de probalgatni a kulonfele SC frissiteseket es nezelodni, tanulni a vilagban, arra tokeletes. Az SQ42 meg hat teljes erteku, ami a megjeleneskor biztos, hogy dragabb lesz.
Optimalizaltsag kb azonos szinten van mind a ket jatekban, valahol a banyaszbeka segge alatt, csak Roberts meg igergeti az uj enginet es kapcsolodo technologiat (de o mar csak ilyen, nagy almodozo, de pocsek vezeto), Howard meg lezarta annyival, hogy upgradelj mert szar a geped :D
Már ez eleve más kategória, mint a Stafield. De RPG-nek senki sem nevezi, mondom, még a hivatalos oldalon is, a YT oldalukon pl. így nevezik: "Star Citizen is an open-world MMO universe simulator by Cloud Imperium Games".
Ez nem RPG. A Fallout az RPG, a CP2077 RPG, a Starfield RPG, a SC nem az. És ez nem baj, mert nem is kell annak lennie. Egy MMO univerzum-szimulátor. Lesz majd. Ha elkészül. MMO Elite Dangerous on steroids.
De már eleve a felvetés is felesleges volt, mert ha el is készül, konzolra sose jön ki és ha minden feature menni fog, amit ígérnek, sanszos, hogy a 40xx -es kártyák is kevesek lesznek neki, meg a legújabb generációs processzorok is. A Starfield ehhez képest egy ma is játszható, konzolon is elérhető, megjelent és kiadott játék. Nem egy pc only early acces, hanem egy multiplat befejezett játék. Nyilván technikailag elképzelhető egy töltésnélküli óriási univerzum, ahol minden bejárható, csak ahogy látjuk 10 év is kevés hozzá meg 500 millió dollár. Akkor én inkább maradok a kézzel fogható és befejezett, bár valóban tökéletlen játékok mellett. A SC-t meg majd értékelem, ha megjelent a végleges verzió.
Szerintem egyszerűen nem tudod, hogy mi az RPG és mi nem az. A Star Citizen NEM RPG. Ezt nem én mondom, hanem a játék készítői : "Star Citizen is an in-development multiplayer, space trading and combat simulation game". Igen, RPG elemek vannak más játékokban is, questek pl. voltak már a Privateerben is meg a Freelancerben is. Vendorok is voltak. Ettől még egyik sem lett RPG és soha nem is tartotta magát RPG-nek. Almát akarsz a körtéhez hasonlítani.
A Star Citizen biztos jó játék lesz, ha egyszer elkészül, lehet be is nevezek rá, bár az MMO jellege miatt sanszos, hogy nem. A SQ42 már jóval esélyesebb, mivel egy jó sp fps-re mindig vevő vagyok, pláne ha hosszú a kampány és 20 óra az hosszúnak számít.
Star Citizenre kíváncsi vagyok, de majd ha megjelenik megnézem. Ez a Squadron 42 is 10 éve lett bejelentve, szóval ha eddig tartott eljutni addig, hogy feature complete, akkor a polírozás még tarthat akár 5-10 évig is. Addig meg láttunk egy videót, ami vagy úgy van és úgy lesz, vagy nem.
Mintha egy politikai vitát olvasnék Fidesz kontra ellenzék. És már igazi alpári stílusban. :)
Nem is tudtam a játékipar is tud ilyet vitákat generálni.
Szep volt a hosszu hetvege, gratulalok a resztvevoknek.
Braben is hazudik, Howard is, Roberts is es Murray is. Ki ebben, ki abban, de megis, meg kell venni a jatekaikat es jatszani veluk, mert mindegyik szorakoztato es van benne potencial. Ennyi. Attol nem lesz jobb az egyik, hogy szarozod a masikat, Scamcitizen sem lesz kevesbe gyanus, a Loadingfield sem lesz kevesbe fapados, csak mert hangosabban rikacsolsz es cirkuszolsz egy forumon, mint a masik.
Most komolyan, ha nem tudtok kultúráltan vitatkozni, kirakom a szűrötöket.
SC nincs még kész igaz (bár már most is van benne jópár száz órányi kontent), de ha valami akkor az akció-MMORPG és mindig is annak készült, ráadásul magasan a szerepjátékra fektetve a hangsúlyt. 25+ frakció, 14 class (carrier), fő és melléküldetések, open world, bázis építés, pvp/pve eventek, stb. SC Wiki
Squadron 42 meg egy sima single player akció-kaland játék lesz. Ezzel nincs is gond. 20 órás lesz az első epizód. 28 epizóddal készülnek.
Squadron 42 is a standalone singleplayer campaign in the Star Citizen universe, fully playable offline. It was announced as an episodic trilogy, which many people seem to have forgotten, and each episode will be a fully-fledged game in its own right. CIG are calling Episode 1 simply ‘Squadron 42’. Work on Episode 2, called Behind Enemy Lines, and an unnamed Episode 3 has already begun. In terms of the Star Citizen timeline, Episode 1 is set before the events of the main game (aka the ‘persistent universe’). CIG has not yet said when Episodes 2 and 3 are set.
Episode 1—which we’ll just call Squadron 42 from now on—will take place across 28 chapters. Back in 2015, when it was only planned to be 21 chapters long, head of CIG Chris Roberts said it’d take around 20 hours to complete, which is still the latest estimate we have.
Squadron 42 was initially being developed by Foundry 42, a studio within CIG led by Chris Roberts' brother Erin, who also worked on the original Wing Commander. However, last year Foundry 42 rebranded, essentially bringing it under the wider Cloud Imperium banner, and Squadron 42 is now being developed by multiple CIG studios.
Te egy igen sötét élőlény vagy. És ezt egyre jobban bizonyítod. Az RPG jelentése ROLE PLAYING GAME. Mivel az írásod alapján foggalmad sincs mit jelent ez a mozaikszó így én biztos nem írom le. Nézz utána és fuss neki mégegyszer. Én elég sok QUESTET megcsináltam és VÁROSOKBAN járkálok ahol az NPC-k jönnek mennek és a VENDOR-tól veszek kaját és vizet, hogy ne dögöljek éhen a játékban.Ilyen lábjegyzet, hogy egy város akkora nállunk mind a loadingfield fél univerzuam. :D Apropó a Loadingfieldben van szomj és éhség szimuláció? Figyu már ott tudsz a város felett repkedni? Uhh most hogy eszembe jutott ott beletudsz rakni egy űrhajót egy másik űrhajóba? Uhhh van ott földi jármű, mert nálunk van! SOK VAN! Akkora szánalom vagy ember. :D Amúgy meg azért mert még senki nem járt az Andormeda csillagködben még ott van. Tudom, hogy a te értelmezésed szerinte az univerzum üres és csak a mi naprendszerünk van benne, de hidd el, hogy ez nem egészen így van. Ekkora fogalmatlansággal hogy lehet élni? :D Nesze itt van egy videó ami friss és JÁTÉKBÓL VAN! Microtech az egy központi város, de az csak Stanton IV és minden más bolygónak van egy fővárosa. Jah majd írd már meg mennyi töltőképernyőt láttál összesen. Látom, hogy gépelni van energiád csak másra nem. Részemről be is fejeztem a beszélgetést veled, mert sötét vagy mint a föld. https://www.youtube.com/watch?v=n8ng-5AnpUM Utoljára szerkesztette: Deviome, 2023.10.24. 11:34:11
SQ42 jelenleg még nem jelent meg hivatalosan tudomásom szerint. Az oké, hogy azt mondják, hogy feature complete,de attól még nincs kint. Nem érdekel early access akármi, hivatalosan nincs kint, ha majd kint lesz, megnéztük, akkor visszatérünk rá, hogy milyen is lett. Amilyen sebességben ezek mennek a CIG környékén, addigra már a Starfield 2 is kint lesz.
Amúgy meg SQ42 egy kb 20 órás story driven FPS játék tudomásom szerint. Inkább egy felfújt single kampányos CoD vagy Battlefield az űrben és NEM egy bethesda rpg. Össze se lehet hasonlítani a kettőt. Egy lineáris kampányon mész vele végig, nincsenek küldetések, mellékküldetések, különböző frakciók, csapattagok, párbeszéd, stb stb.
Szaladj neki mégegyszer a kommentemnek: "Mármint rpg tartalmat: questeket, városokat, npc-ket, vendorokat stb. " Várjál kiemelem neked, mert látom egyszerű vagy, mint a faék "Mármint rpg tartalmat: questeket, városokat, npc-ket, vendorokat stb. "
A Star Citizen, ha kész is lesz egyszer, de sanszosan soha, akkor sem lesz RPG. Mert nem annak készül. Ezt valahol te is felismerted, kicsi csillag, amikor arról írsz, hogy "így kell csinálni egy fps játékot". Igen, egy fps játékot. De a Starfield nem fps játék, hanem egy rpg.
És végül: a star citizen egy fejlesztés alatt álló játék, akkor sem hoznám ide példaként semmire, ha történetesen valóban rpg lenne és nem egy űr life szim akármi, amit akarnak belőle. Mert nem jelent még meg. Ha engem kérdezel, soha nem is fog, de ez messzire vezetne.
Köszönöm, kiérdemeltem a jól nevelt elismerést? :) Tudod olyan ez mint a kavics és a nyugodt víz. Nyugalom van majd felzavarod, hogy újra élvezd a nyugalmat. :D ( mindenféle rossz szándék nélkül. Szerinted megértette, hogy a Star Citizen-ben játék közben nincsen töltőképernyő soha? ) Utoljára szerkesztette: Deviome, 2023.10.23. 14:50:31
Bevallom egy pici trollkodási szándék volt benne, de ami kinyomta a biztosítékot az a784-es hsz volt. Látszik az írásán, hogy komolyan gondolja és nem tudja mit ír. Ezzel persze nincsen semmi baj. Én meg boldog voltam a CIG teljesítménye miatt+kicsi troll+valótlanság és írtam. Amúgy a másik ami miatt a sok ember elvből nem szereti az az, hogy sokat hazudtak mindenről és amiről ők hazudtak az mondjuk a Star Citizen-ben valós. Ezért jön mindenki egyből a CIG-vel. Ez a " sosem lesz kész; 10 éve fejlesztik; SCAM; lehúzás" meg a totális retardáltak elavult szövege. Azok az emberek kántálják akik agyilag átlag alatt vannak és még mindig nem értik mit jelent (nem csak a játék ) az a motor (starengin) az a technológia amit csinálnak. Konkrétan a játékipart elemik egy olyan szintre ami a jövő. Olyan mint amikor a GTA-ból átmentél a GTA2-be. Vagy a GTA2-ből Vice City. Egyszerűen korszak alkotó volt sok sok más játékfejlesztővel együtt. Ma mindenki ráült a DLC meg skin meg ilyen szarokra. Mindenki félmunkát végez, rohadt lusta dögök. Jöjjön a lé a többi meg ki a szart érdekel. Inkább elkurvázza mintsem a játékra fordítsa. Ellenben a CIG bizalmat nyert a játékosoktól. Több mint 500M dollárt kapott a játékosoktól és látjuk, hogy mire költik. Lehet ott is kúrváznak belőle, de amíg hozzák azt amit addig tőlem 2x jobban is tömködhetik a bugyiba, mert leszarom. De a lényeg, hogy végre valaki kiált és megmutatja, hogy így is lehet és így is kell játékot csinálni. Szembemenni a 2023-as trendel. Amúgy azon valahogy elsiklanak az emberek, hogy 10 éve ugyan azt a motort fejlesztik, de a vizuális világa agyonbasz kb mindent a kategóriában. Mondjuk nincs is más mert ebből a szempontból egyedi. Tudnék még 10x ennyit írni, de inkább ahelyett, hogy lefikázzák ezt a munkát inkább nézzenek utána és majd utána mondjon róla véleményt. Nem kell mindenkinek szeretnie. DE a MUNKA és a Technológia amit csinálnak az kétségtelen független attól, hogy a játékban mi mennyire bugos vagy nem. És amúgy a leg elkeserítőbb, hogy van már jó pár száz órám a SC-ben és 45 eurómba került! Mit veszel te 45 euróért az elmúlt 3 évben? Megmond szart sem! Mert minden 70-től indul. Legyen az egy fos újraskinezett COD és társai vagy félig kész alfának sem mondható játszhatatlan hulladék.És akkor ezek köpködnek az SC-re? :D Az emberek nem látják a nagy átbaszásoktól meg lehúzásoktól hogy mit beszélnek. De te magad is látod, hogy ott a videó és arra nem volt képes, hogy megnézze ( ami az én részemről aztakúrvarohadtélet mit raktak le oda ) és azt sem értette meg hogy az SC és a SQ42 az két külön játék, de egy a cég. És rengeteg ilyen ember van. Na befejezem. :D Amúgy meg a trollkodás az egyfajta tudatlanságra épülő dolog. Én kívánom mindenkinek, hogy élvezze a Starfieldet, de csukott szemmel ne ömlengjetek róla, mert a valóságtól elmarad. szerk.: Bocs túl lusta vagyok kijavítani a hibákat! xD Utoljára szerkesztette: Deviome, 2023.10.23. 14:45:55