Én úgy lvl 20-22 körül úgy döntöttem, hogy eleget láttam, plusz nem akartam magamnak mindent elspoilerezni. A kiadásra persze majd lesz még bent kontent remélhetőleg. Meg utána is, vannak érdekes mechanikák a játékban, meg persze bugok is, de röviden és tömören jónéhány nagyobb fejlesztő / kiadó szeretne kiadni így ilyen állapotban játékot hivatalos kiadáskor mint ez volt most. Az ilyen pálya alá beesek stb dolgok mannapság már népbetegségnek számítanak (barátilag kacsint a Division 2 pl.), szóval ezeken nem akadnék fent. Számomra sokkal fontosabb ,hogy maguk a mechanikák mint pl krafting működnek. Utoljára szerkesztette: Nomad90Hun, 2023.12.20. 14:41:51
Na elertem a betaban elerheto maximalis szintet a lvl 50et, kicsit bosszanto hogy nem lehet tovabb fejlodni, lenne meg mit kirakni a kepessegfan. Fura kepet ad a jatek mert nem ertem hogy akkor most mi is a helyzet, lvl 40el bezarolag(tehat a ket utolso zona kivetelevel) a jatek teruletei meglehetosen kidolgozottak es ez brutalisan kijon amikor a ket utolso zonaba atlepunk, a lvl 50+ zonaban konkretan mar csak 2! varos van pedig a terulet pedig egyaltalan nem kicsi sot, kurva nagy sivatagos ures-felesleges... bezzeg pvp zona a resource-os csihipuhiert na az van 4-5x annyi, ennyit arrol hogy pve szerverek kulon.. az a resource amibol tonnaszamra kell, hogy kalibralni lehessen a tier 5 cuccokat, vagyis letfontossagu...
A jatek moduljai nagyon pofasak, a lofegyveres harc hibatlan, az autos az megint olyan hogy amikor az offroad hummer szeru autoval gurulgattam konkretan az jutott eszembe hogy dehat ez pont ugy viselkedik mint egy igazi offroad nem pedig arkad szappanosdoboz csuszkal 400 km/h sebeseggel ala NFS... Bazisepites majdnem jo az nekem csak 8/10 mert most vagy epithetek solo vagy csak hive(csapat) bazisepites van de hogy azert szopjak mert solo kezdtem epitkezni... csak hogy ertheto legyek a solo haz 2/2 power slotos, csak 2 power generatort enged lerakni a hive az meg 5/5, namost a 2/2 soha nem fogja tudni kiszolgalni az osszes szukseges rendszer mint elektromos suto+koho+viztisztito+ a biztosito tartalyok a deviantoknak, mar csak azert sem mert a 2/2 az a maxos generatornal lesz 2x30w viszont egynel tobb olyan deviant van aminek a tartalya 35 w-ot ker...szoval itt ugy erzem elcsuszott vmi ez tuti nem fog igy maradni, vagy mindenki solo hive-ot akar majd, aminek semmi ertelme...
Ezen kivul maradnak a bugok mert azokbol nagyon sok van ok rafogjuk hogy beta, ok lelkes de kis letszamu csapat de en nem hiszem hogy ezt ki tudjak pofozni a jovo ev megjelenesre, ha megis akkor emelem kalapom, van itt minden:random crash to desktop, atestem a world textura ala, mobok konkretan elteleportalnak elolem es a hatamba jelennek meg marmint egy fantasyben ahol a szabalyok ezt megengedik ez meg ok is lenne de itt szo szincs rola ez vmi programozasi hiba ahogy az AI keresi hogy lerusholjon, apropo rush itt van az a kellemes huzasa a jateknak hogy a repulo mobok a jatekos fole mozdulnak de a jatekos semmilyen fegyverrel nem tud fuggolegesen maga fole lone valahol 70(?) foknal nem tudja feljebb emelni a fegyvert, szoval ez igy szopo... Mai napi friss ropogos bugocska, atmozgattam a hazam egy uj teruletre minden szupernek tunt, kozelben az autopalaya mindig jott a busz tehat farmolhato volt a ladaja, szinten a kozelben spawnolt surun a mist ez megint kellemes es sajnos tele a zona kecskevel amire a vedelmi agyuk folyamatosan begerjednek es azt a kereplest amit lerendeztek... par ora mulva inkabb leromboltam az agyukat es akkor jott a meglepetes, a kereples nem szunt meg! hiaba bontottam le az agyukat a lovoldozes hangja az megmaradt.. agyfasz
Az utolso dungeon a lvl 50es az kurva nehez hirtelen, odaig minden boss ajanlott 2 emberes de 4en mar konnyeden legyurtuk oket , na a LEA az 4 ember is keves illetve 4 olyan ember kell aki tudja pontosan hogy mit kell csinalni es beture lekotazza. Ez megint azt kellemetlen helyzetet hozta hogy minden jani mar lvl 40en neki akart futni merthogy a lvl semmit se szamit nos en meg voltam utolso bossig amit 55%ra tudtunk leverni mielott feladtuk mert tort a gear...
Vegszonak annyit hogy meglesem meg milyen lesz az invazio ami kovetkezik ( most a4ik fazison tul, az invazio meg a 6ik lesz) aztan varom lelkesen hogy mit heggesztenek rajta jovore, ez nagyon okes jateknak igerkezik csak rakjak teljesen rendbe... Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2023.12.18. 03:55:47
Na, jó ideje nem írt ide senki. Ezért leírom mi történt mostanság.
Kezdjük az elején. Elindult a játék MÁSODIK zárt bétája, de csak észak-amerikai felhasználóknak. (Az első zárt béta tavasszal volt, illetve volt egy fala teszt előző évben, de talán akkor még nem ezen a néven futott a játék.) Eredetileg 50.000 játékosra méretezték a szervereket, de egyik videó alatt egy fejlesztő le írta, hogy ők már sikernek tartottak volna 10.000 érdeklődőt is. Na most akkora érdeklődés volt, hogy beengedtek az amcsi szerverekre mindenkit is (Európa, Ázsia, Dél-Amerika, stb.), majd mivel kevés volt, megduplázták a szervereket.
Na kb. ekkora írogattuk itt a dolgokat.
Közben két dolog történt, kijött/nem jött ki a Days Before. :D Így arra rákészült és pofára ejtett streamerek kerestek helyette valamit és meg is találták EZT. A Once Human Discord csatornája meghirdetett továbbá egy versenyt december 12. és január 11. között, ahol "tartalomkészítők" között pénznyereményt osztanak, akik jó tartalmat csinálnak a játékból, amit 48 óra alatt legalább 500-an megnéznek.
Szóval ráugrottak a streamerek a játékra és az ő hatásukra végtelen számú ember ráugrott a bétára. Itt jön az, hogy két napig be se lehetett lépni és vagy 1000-2000 fős várólisták voltak, ilyen 40.000 másodperces váróidővel. Ezután leszedték a letöltést az oldalukról, de ez nem volt jó megoldás. Ha valaki MOST szeretne játszani, akkor az van, hogy a játék oldalán igényel béta kulcsot, és minden héten pénteken az előző heti jelentkezők közül 3.000 embernek küldenek is random sorsolással. Január 11-ig még van pár péntek.
Mostanában átlag napi két frissítés jön ki, rengeteg dolog változgat. Példának okáért az építési menüben a belső téri lépcsőt átrakták Tier 2-ből az 1-be, ahol eddig is lennie kellett volna. A játékosok nem használtak zseblámpát, mert sötét házakban és éjjel is jól lehetett látni. Ennek vége. Most már kell a lámpa.
Na, a mai első patch után nem működik nálam az "F", ha szétszórt lootot, ellenségből lootot, zsákmányból húst fel akarom szedni, valamint fa és egyéb kitermelésnél. A hiba akkor kezdődik ha belépek Build menübe és csinálok is ott valamit, majd kilépek. A második patch után annyi változott, hogy az első után még a támadás gombra legalább lóbálta a pickaxe-et, de persze használni úgy sem lehetett, most már a lóbálás sem megy. :D Mivel ezredszerre sikerült belépni, akkor is röpke 40 perces várósoron, most jelenleg nem működik nálam a kilépek/belépek megoldás. Megnézek valami filmet aztán alszom rá egyet, hátha holnap jó lesz.
Ja, nekem 12 perc volt a log-in, néztem is, hogy mi van, direkt low population szerverre regisztráltam.
Re-login, mindig amikor valami anomalia van, nem exit game csak re-login.
Foleg most hogy Lirik miatt 30k tokfej ugrott ra a jatekra, eddig egy nap se volt beleptetes ma mar 10 percet kelett varjak, jadejo... Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2023.12.12. 19:32:31
Ma jól haladtam volna a végre, mert megértettem egy csomó mindent, hogy hogyan működik. De. A frissítés óta az F gombbal nem lehet lootolni, így ami nem dobozban van, nem tudom felvenni, nem tudok fát vágni, nem lehet bányászni, vadászni. Mindenhol máshol működik a gomb persze. Csak lassan éhen hal a karakterem. :D
Na kozben kiderult hogy a hazmozgatassal ha valami eltunik akkor a territory vaultba rakja.... az a piros lezeres vacak amibe rakod a haz karbantartasahoz a kovet fat stb, annak van egy Vault opcioja is, arra nem gondoltam korabban.
Ha jol ertettem 45 napos teszt es a zonak hozzaferese server wide achievmentekhez van kotve mint hogy adott bosst (pl Treant) 300x kell leolni hogy az event atlepjen a kovetkezo fazisba es unlockoljon 3 uj zonat (treant eseteben a lvl 20+ zonakat, amiket ha korabban megprobaltal akkor egy warning msg es instant death jutalmazott). Amugy igen, ez meg alfa-beta, nem tudom hogy akarjak ezt feleven belul kiadni ugy hogy rengeteg public eventet nem tudok megcsinalni mivel nem tudom elolvasni a kepirast es nem ertem mi a szitu. A beta indulasa ota rengetegszer patcheltek on the fly es akkor a jatek konkretan meghulyul mert nem tudja osszeszinkronizalni azt ami a patchben ki lett cserelve azzal amit nalam mar le lett craftolva/felfedezve, nem mukodtek iranybilentyuk, interakciok stb. Most pl elmozgattam a bazisom es utana eltunt a 3 deviant-om , fogalmam sincs mit csinaljak mert azon az agon akkor nem tudok fejleszteni. Aki meg ebbe a hikomatos melee rendszerbe kitalalta a pok bossfightot az elmehet a jo edes anyjaba, nagyon remelem hogy AZT a fightot ujra designoljak mert oruletesen felbosszantott, hajlok ra hogy azt higyjem aki a fightot tervezte annak nem mutattak meg hogy a jatekba milyen kornyezetbe implementaljak..az a szo hogy agyfasz az keves, amilyen szep volt a 3 megelozo fight akkor fos a pok.... Az alap koncepcio viszont nagyon jo, bar en nem vagyok a tavolkeleti horror rajongoja viszont egyik masik helyszin( korhaz(ak)) enyhen hidegrazos. A lada keresgelos mehanika meg ad egy extra kellemes csavart, viszont most tier3-4be allando problema lett egy hozzavalo ami korabban egyaltalan nem volt az es nem tudom hogy most akkor probaljak balanszolni vagy mivan de konkretan nem tudok craftolni t3-4 cuccokat mert nincs hozza energia... amit ezerrel drainel minden teleport/fejlesztes/anyamkinja alkalmaval....ez igy, ize Meg remelhetoleg beraknak egy matchmakert mert a chat interface sem oscar dijjas es ezen partyt toborozni a kotelezo bossfightokra nem egyszeru... A kezdet igeretes, nagyon rafuggtem, az Icarus nem huzott be ennyire mint ez de marha sokat kell ezen meg reszelni vagy megy a tobbi lehetett-volna-akar-jo-is fosok kozze... Utoljára szerkesztette: Sunrider924, 2023.12.12. 07:16:37
Eredetileg csak észak-amerikai béta teszt lett volna. De olyan sokan rohanták le pl. Európából őket, hogy két nap után engedni kezdtek bárkit, bárhonnan. De ezért van az a kényelmetlen dolog, hogy csak amerikai szerverek vannak, ilyen kemény 130-200ms-es elérhetőséggel. Én nem tudom kik a fejlesztők konkrétan, de rengeteg helyen van az angol helyett KÍNAI szöveg a játékban.
Én most egy napot kihagytam, és jött közben frissítés. Most már a szarvasok nem fekszenek elénk kinyíratni magukat, sem nem gyűlnek körénk féltucatnyian, hogy egy ütéssel kinyírjuk a csordát. Menekülnek! Akár csak a nyulak, mosómedvék, stb. A krokodil az sajnos nem.
Persze vannak bugok, az árnyékok általában napkeltekor hülyülnek meg, főleg ha köd is van. Néha a kivágott fa elgurul és ilyenkor, mivel egybe vannak animálva, utánamenekül a fatönk, ami vicces. Ha egy állatot a vízben vadászol le, akkor nem tudod hasznosítani, mert csak inni tudsz helyette a koszos vízből. Ha lelősz valamit íjjal és előbb nyomsz a lootra, mint átrohanj felette, elvesznek a nyilak. Vizet tölteni valamibe csak bokáig érő vízben tudsz. Vízparton, picit vagy nagyon mély vízben nem. Persze ez csak addig fontos, míg nem építesz esővíz gyűjtőt magadnak. Ja és vannak Mimic ládák, óvatosan lootoljatok. :) Csapattársak tudják használni a házadban lévő cuccokat, de valami irgalmatlan logikátlanul lehet beállítani, néztem egy streamert és fél óra alatt sikerült neki csak. Rengeteg helyen lukas a tutorial vagy túl későn szól.
Nekem a grafikával még büvölni kell,mert úgy kivágott az asztalra mint a szar.Néha meg be is akad.Az indulási téma kicsit fura,neki kell újra vesekednem. Utoljára szerkesztette: Ironman2, 2023.12.11. 22:51:27
Belenéztünk Mi is ismerősökkel, belecsúszott úgy 8-10 óra tegnap. Eddíg hatalmas pozitív csalódás a game, nem tudom hány fejlesztő dolgozik ezen, de steamen ígérik jövő év Q3-ra, ami július-augusztus környéke, és ugyan vannak bugok, pl. néha beragadsz tárgyakba, az árnyékok néha megbolondulnak, havernak tegnap boss fightnál pl a fegyver hülyült meg, mert eltünt a skin és a lövési effekt, de közben lőtt, stb, de ezek egy ilyen pre-beta állapotban simán előfordulhatnak, és megoldódnak, vagy megoldhatóak. Emellett figyeltek pl. rengeteg részletre, a kraftos asztalon ki van rakva amit éppen kraftolsz, a kraft menű sztem jó, az alapanyagok nincsenek túltolva, ha vihar van a temesztett növényeket lengeti a szél, a domborzat függvényében ha esik az eső igenis megállhat simán az úton a víz, vagy pl. a lejtős irányba folyik a víz. A házépítés sincs túl komplikálva. Megnéztük az első komolyabb boss-t, és kell rendesen taktikázni, 3-an is kellet dolgoznunk közösen hogy lemenjen, egyedül nem tudom hogy tudtam volna megölni pl. Ugyanakkor a világ maga szép, bár kicsit tényleg ilyen horror beütéses (6 kézen járkáló iskolabusz szörny, stb). És ugye ezt totál ingyen ki lehet probálni már most is 45 napíg, nem úgy, mint néhány 10-ed kész játékötletet 40 eurós áron khm-khm.
PVE, használni sem tudod más cuccát. Elég kacifántos a craft rendszer és a kezdetek. Kicsit japán horror beütése van a szörnyeknek, Silent Hill jutott róla az eszembe.
Kicsit játszottam vele, körülnéztem. Nem rossz eddig. Viszont még sok dolgom van a "kertben" csak kicsit kiruccantam és már megyek is vissza :)
Saját területet lehet alkotni benne,ahová más játékosok nem tudnak bemenni gondolom.Ahogy látom a videókat,meg előzeteseket.
Hatalmas köszi! Steamen még nem elérhető,csodálkoztam is hogy Hexarius honnan vette a játékot,tegnap voltam az adása alatt,de nem kérdeztem tőle.Most már tudom.A Day Before egy átbaszás lett,tegnap már simán rá lehetett menni a szerókra,mert mindenki menekül,aki kipróbálta,meg az is aki nem.Szerintem a legjobban refundolt játék lesz.Ezt majd meglesem,már telepíti,ahogy nézem steam független,saját launcherje van.