Igen, a kettõt nagyon-nagyon lehúzták, viszont az SE már javított kicsit. Na de a 3... a Hot Pursuit... na az, na az... Bár én továbbra is az NFS 1-t imádtam, az még olyan Test Drive feeling volt inkább, meg az NFS 1 elõtti játék. :-)
Uh, na de az NFS2 miket csinált úristen... Megyek 230-cal, haver állva hagy egy egyenesben. Ránézek a kilométerórájára: 200. Vezetõkorláttal 30fokban ütközés nullára lassít. Az AIra nem hat a lejtõ/emelkedõ. Eh, szörnyû volt.
Aztán az osztott képernyõ miatt mégis rommá játszottuk...
Nem smafu de azzal sohase játszottam :) Nekem újdonság volt a törésmodell a csikorgások a leesõ alkatrészek, szóval a kocsik fizikája volt az egyik amibe beleszerettem. Zene nélkül meg csak 50% volt az élmény, mármint a carma1 nél.
Háát nemis tudom.. Amikor C64-em volt már akkor primitívnek és idegesítõnek tartottam ezt a játékot. Húgom és apukám imádta, én inkább test drive-oztam meg paperboy, defender of the crown, vendetta, blue max.. ezek grafikailag is sokkal jobbak voltak
Azert a Wizard of Wor C64-en ket Joy-al utott '88 korul... :)
Ha FMV, akkor Tex Murphy kalandjai. Az elsõ részek még klasszikusak voltak, (ahogy írtam a legelsõ a kedvencem), de aztán jött az FMV korszak ott is. Under a Killing Moon nagyon jó értékeléseket kapott azért a sajtóban. :-)
Mondjuk onnantól kezdve, hogy mostanában(idén végig, kb?) DoW2 van multiban, meg Space Station 13 orrbaszájba, az meg ingyenes, igazából mindegy... :)
Le van töltve egy rakat mostani játék, de igazából egyik sem mozgat. Meg néha elõkaparok egy-egy régi játékot, ami anno kimaradt. Dig ilyen volt, Grim Fandangon gondolkozom mostanában... Chaos Gate-et sikerült 7év keresgélés + 3 év szarakodás után végre mûködésre bírnom, azt kéne még befejezni...
Én szerintem a Dawn of War 1-2 óta csak bétával, demóval vagy ingyen hétvégés játékkal multiztam (akkor is, ha részben a multi miatt adtam ki pénzt), szóval nálam ez a hivatkozási alap nemigen mûködne :)
Ezt nézem most, jó hosszú. De közben beugrott, hogy nem csak a Johnny Mnemonic volt meg. Csak úgy tûnik az hagyott maradandó nyomot. :P Volt a Cyberia, az nem volt rossz. Fõleg, mert CGI volt, nem élõszereplõs.
Isohunt, carmageddon gog. :P
Az a rész, hogy telibeszarom, hogy mennyire erkölcstelen a warez, az C64 óta megvan, és megmaradt. :D
Vásárolok is néha persze, de csak és kizárólag a saját érdekeimet szem elõtt tartva. Ha multizni akarok, vásárlós, egyébként warez. Ha túl genyó a DRM, akkor skip.
A Carmageddon esetében a zene hiánya nekem eléggé fájt, bár a játékot ettõl még nyilván élveztem, és betettem saját CD-t. Sajnos azóta hiába van meg eredetiben, modern rendszereken bajos mûködésre bírni a zenét. (Tudom, felkerült nemrég GoG-ra, de most nem rohanok megvenni még egyszer.)
Nem is tudtam, hogy a Johnny Mnemonicból volt játék. Viszont a Phantasmagoria szerintem nem volt reménytelen (semmi idõzített gombnyomás vagy ilyesmi nincs benne, inkább a párbeszédek automata mivolta zavaró - bemész egy helyszínre, és lezavarják nélküled - a puzzle-öket nyilván nem), ha a legtöbb rajzolt kalandjáték mellett el is bújhat.
Viszont ha már Sierra, akkor Gabriel Knight nagyon is korrekt volt maga idejében audiovizuálisan, és a sztori is rendben volt. A második rész sem rossz - bár azt nem játszottam végig, de majd nekifutok újra -, hiába FMV, attól még teljesen normális kalandjáték. És az másokra is igaz, nem minden élõszereplõs darab volt játékmenetileg is egyértelmûen lebutítva.
A színészi játék szerintem a késõbbi Wing Commanderekben volt meglepõen jó a megszokotthoz képest, és ott a kalandjátékos feelinget adó átvezetõk inkább pluszt adtak hozzá.
A Fahrenheitet speciel nagyon szeretem, de más stílusként tekintek rá, mert gondolkodást szinte alig igényel - nem csupán a point'n'cklick klasszikusokhoz képest, de Nomad Soulhoz mérten sem. De egy-két kivételtõl eltekintve nem nagyon másolják. Egyébként pedig már a - szintén nem FMV - Dragon's Lair is az interaktív filmes vonulatot erõltette, ahhoz képest a Fahrenheit hardcore kalandjáték.
De errõl jut eszembe másik téma: hogy hogy utáltam a rippeket... Amíg még alig használták a fejlesztõk a CD kapacitását, addig nem volt gond, hiányzott az intró meg az endvideó, vagy még az sem, csak a CD zene. Az még így elment. Syndicate Wars és Carmageddon ugrik be, amik szinte teljes élményt nyújtottak ripben is.
De amikor ez már odáig terjedt, hogy egy játék összes játék közbeni átvezetõ videója hiányzott, és azt sem tudta az ember, hogy mifasz van, na az már botrányos volt. Jedi Knight rip, ha mond valamit...
Egyébként ez nem valami márkahûség vagy fanboyság volt, csak így jött ki a lépés. Egyrészt nem volt meg haveroknak szinte semmi Sierra kaland, másrészt elég korán indultak a sorozatok, az elsõ részek technikailag eléggé elmaradottak voltak, másrészt meg a sztori sem fogott meg.
King's Quest generic fantasy világa tíz évesen kevésbé érdekelt, mint Indy. :)
Na ne, FMV "játékokat" ne nosztalgiázzunk. Egyhez volt szerencsém személyesen (Maddog McCree és egyéb lõdözõs szarokat leszámítva), a Johnny Mnemonichoz, az valami bõdületesen rossz volt. Nem a játék, hanem a megvalósítás. Az ismétlõdgetõ videodarabok, amiken jókor kellett space-t nyomni, a teljesen random harc (állítólag jól kell idõzíteni a space megnyomását, csak az nem tiszta, mihez idõzítse az ember), meg az ótvar színészi teljesítmény (persze nem Keanu Reeves volt a játékban, bár õ sem emelte volna sokkal a színvonalat)
Komolyan nem értem, hogy lehetett ez az FMV borzalom egy idõben trend...
Mondjuk féltették is tõle a kalandjátékokat, és a legborzasztóbb, hogy igazuk is lett. Pnc kalandjáték alig, az ilyen Fahrenheit meg Heavy Rain szennyhulladék interaktív moziktól meg el van ájulva a pórnép.
Nálam sem volt befogva, hogy Sierra vagy Lucas vagy Más. Ahogy írtam, így is a Mean Streets volt a kedvencem, aztán a Future Wars, Police Quest, Sam&Max, modernebbek közül Syberia, Still Life.
Loom anno nem volt meg, viszont pár éve elõkaparva nekem kifejezetten tetszett ez a rendszer, hogy a játékos kell, hogy emlékezzen a varázslatokra, meg lehet velük picit variálni. Magicka gyakorlatilag ugyanaz az alapötlet, más stílusban elõadva. Arctalan varázsló is eléggé homage jellegû.
Na,a Loom nekem kimaradt, ezek szerint ez nem is akkora baj :) A Maniac Mansion szabadságát szerettem, de mivel a dumák félmondatok szintjén merültek ki - mondjuk a folytatáshoz képest - számomra nem is az a tipikus LA kalandjáték.
Tulajdonképpen a LucasArts kalandjai jobban játszható lineáris csõjátékok voltak, a Sierrái pedig sandbox KJK könyvek, melyekben jól el lehet tévedni, és gyakran beüthetett egy "Kalandod véget ért!". (Ugyanakkor a Phantasmagoria szinte interaktív film, mondhatni a két különbözõ megközelítés hátrányait "élvezi". Bár az sem volt rossz játék.)
Ízlés kérdése, egy kalandjáték esetében nem biztos, hogy az utóbbi mindig fair kihívást jelent. Nekem mindkét kiadótól vannak kedvenceim, sõt örülök, hogy más stílust képviseltek.
Nekem kábé az összes Sierra kaland kimaradt. Lucasarts cuccai jobban bejöttek, szebbek, jobbak, irányíthatóbbak voltak, nyilván mert újabbak is.
Fõleg amiket mostanában olvasok némelyikrõl, nem is baj, hogy kimaradtak. "Találd ki a gnóm nevét", anyád... :P
Azt nézem, hogy a 4. részben is volt már napszak, pihenhettél. Sajna a teljes sorozat kimaradt, pedig az elsõ rész ahogy néztem, még herculesen is futott.
regi idõkben játszódik és nem a king's quest. Hanem ha jól emlékszem a quest for Glory volt. Tökéletesen emlékszem hogy este lett ha ide oda sétáltam. De rápillantok gyorsan. szerk:Az 5. rész volt.
Nekem így hirtelen egyik Sierra Quest-ben sem rémlik, de attól még lehet, hogy valamelyikben volt. Amik eszembe jutnak mint címek: Hero's Quest, Quest for Glory, King's Quest, Space Quest, Police Quest, Hugo esetleg?
volt egy click and play kalandjáték is. nem ugrik be most a neve. valami quest volt de nem biztos.Emlékszem oldalra lehetett menni.És napszak változás volt benne.Mennyit istenítettük.
"felük mögött nincs is már program"
:)
Nekem is agyonra volt "optimalizalva" a config.sys/autoexec.bat.
Mondjuk a jelenlegi gepem rendben tartom tenyleg, de egy alma ezt meg is erdemli. :)
És ha már én is belezuhantam így hirtelen a retrózásba: Future Wars, Mean Streets, Killing Cloud, Transarctica, Space Rogue... fõfõkedvencek így hirtelen a tömegbõl.
De hogy mi minden hülyeséggel el tudtunk szarakodni DOSos idõkben... Szerkesztgettem ezeket a dirinfókat. Írtam menüt config.sysben, hogy a létezõ összes kombinációban el tudjam indítani a gépet. CDrom kell-e vagy nem, XMS vagy EMS, minden változatban atomra optimalizálva, 620k memória szabadon hagyva a 640kból... :P Tökömnek nincs kedve ilyesmivel szarakodni mostanában, jellemzõen a windows háttérképem lusta vagyok beállítani, az ikonjaim meg úgy néznek ki, mint a hányás, felük mögött nincs is már program, úgy vannak elrendezve, ahogy a szél fújta össze õket (mármint az idõnként 800x600-ra lehúzott képernyõfelbontás)...
Mondjuk az sem mindegy, hogy régen 120 megás vinyón tartottam rendet, ma meg 750 gigán kéne, és ekkora mennyiségnél már pont szarok bele.
Nekem jobban tetszett az X-Wing. Igaz, hogy nem volt goraud shadinges még a grafika, meg sokkal kevesebb objektumot tudott csak kezelni a Tie Fighterhez képest, de a TF kampánya egyáltalán nem fogott meg, meg nem tetszettek a birodalmi gépek. Jó kis X-szárnyúnál nincs is jobb gép. :)
Harmadik végigjátszásra már úgy ment a dolog, hogy azzal szórakoztam, hogy minden csillagrombolót kinyírtam, amivel találkoztam (meg amit a játék engedett). :P
Nálam a lényeg az animált ablakokon volt... Norton és Volkov szinte ugyanúgy nézett ki, de Volkov -nak volt animációja. Meg jobb volt talán a screensaver -e. Késõbbi NC (talán már 5.0) viszont már megint jobb volt képernyõkímélõkben. :-)
Ja, a koaxolást azt kb Quake2 környékén kezdtük, (emlékszem, az elsõ, még nem saját szervezésû LANpartyn Quake1ezés volt, de már tátottuk a szánkat a Voodoo1-es Q2-re). Aztán egy idõben teljesen rendszeres lett, minden szombaton az volt a program, hogy haver körbejár autóval, összeszed minket, hálóépítés, éjszakáig multi.
Volt már betárcsázós internet is, fél éjszaka alatt leszenvedett Quake1 Team Fortress, mapok, Q2 modok, késõbb HL modok mint TFC, aztán CS-nél letáborozás...
Larry 1 (nagyon ugy nez ki hogy 160x200-16color a felbontas, amiatt hogy PCjr-en is menjen:
Majd a kesobbi kiadas, a VGA verzio (320x200-256color):
Voltak ismerõseim, akik a Volkovot használták, de én nem láttam lényeges különbséget...
Soros kábelen Doomozás nekem is az elsõ "igazi" multis élményem.
Ezt a progit viszont ne felejtsetek el kik DOS-on nevelodtetek:
Bar en kozben valtottam a Volcov Commander-re:
Viszont en meg jobban visszamegyek az idoben, mert a kezdeti halozatunk nem az volt. A DOOM-ot nyomtuk soros kabellel 2 gep kozott, majd meg jott ra a DUKE NUKEM... :)
Azt nem értem, miért. Mi is koaxoltunk pártucatszor, de a gép beállításakori széthúzást kivéve nem dögledezett a háló az emberek kiesésekor. Csak azok a rohadt lezárók... Elhasználtunk egy félmarékkal. Tudnám, mi a jóisten tud azokban tönkremenni? Amikor szombat 8kor elkezdjük építeni a kis hálót a váci mûvházban, elvileg tíz perc lenne a rutin miatt, aztán még tízkor is azon tanakodunk, mi a picsa lehet a baj. Aztán elautózni haverhoz, lejmolni tõle kábelt, T-dugót, lezárót, hogy legyen mivel próbálgatni, és végül kiderül, hogy az egyik kurva lezáró volt...
Mikor harmadszor jött elõ ez a hiba, már volt tartalékunk mindenbõl... :P
Quest játékok, bestof! King's Quest kivételével megvan mind, original, bár nem a régi kiadások, hanem már ilyen complete. Kedvenc a Police Quest 1 és a Space Quest 2-3.
Érdekes, hogy ezt a pofát, ezt a borítot én is mindig látom valahol... egyszer nem indítottam el, de youtube -n is mindig láttam ajánlatok között. Azt sem tudom miaz, most sem indítom el... lehet vírus! :-D
Itt meg a Spectrum verzio, erdekessege hogy a C64-el ellentetben ez is 3D-s.
:(
Nem tudom hogy sikerult azt a szar videot linkelnem de nem is lattam soha azt ami ott van szoval honnan kerult a vagolapra..???
Ezt akartam:
Na itt a Carrier Command, Amiga verzio de a PC tok ugyanez:
Ja, hozzatartozik meg hogy akkor a halozatot a gepekbe tett halokartya jelentette, BNC vagy milyen csatolassal. Szoval a gepek sorban voltak felfuzve, nem volt SWITCH hozza. Ha egy gep lefagyott vagy kiesett a jatekbol az egesz halozat borult :)...
Carmageddon... elso resz!
A baratomeknak a garazsban csinaltunk egy lan partit, 4 geppel. Hulyere jatszottuk vele magunkat! Az en gepem volt a meno mert nekem valahogy sikerult meguszni hogy a kb 24 ora alatt amit a folyamatos jatek jelentett, ujra kelljen inditani a Windows 98-at. Mindenki mas mar tobbszor is REBOOT-olt, nekem valahogy akkor birta... :)
En is annol olvasgattam a leirasokat a COMMODORE VILAGban (az osszes megvan). Emlekszem mikor apam hazaallitott egy uj ujsaggal, nezem a boritot: Commodore Vilag 1. :)
C64-em volt, igy olyan jatekokrol mint a Monkey Island, Police Quest, Larry, Carrier Command, Battle Command, Damocles (csak amiga) almodtam. Mire meg gepem is lett (PC) meg VGA kartya+monitor es ezen programokhoz is hozzajutottam mar joval komolyabb vagy legalabbis ujabb jatekok voltak a menok. :(
A Monkey Island elso reszet a mai napig az egyik legjobb kalandjateknak tartom annak ellenere hogy SOHA nem jatszottam meg a negyedeig sem, de a COV leirast tobbszor is vegigolvastam. :)
X-Wing -t megláttam a 93-as 576-ban, és nem akartam elhinni, hogy ennyire valódi. Aztán iskolában láttam futás közben, akkor sem akartam elhinni, hogy ez nem egy film.
Aztán amikor végre nekem is figyelt már a 486DX-33 -n, mono SVGA -n 800x600, csalódtam. Nekem nagyon lomhának tûnt az irányítás. Bezzeg a Tie-Fighter... egérrel, isten volt. (Pedig a jó fiúkkal szeretek lenni ilyesmikben, de itt szemet hunytam)
Carrier Command nekem kimaradt teljesen, most a napokban töltöttem le a remakejét, és az nem fogott meg különösebben. Akciónak hervatag, stratégiának kevés. De ahogy nézem az eredetit, az régen biztos tetszett volna, ha eljut hozzám...
Indy500-zal már 386-on toltam a fekete-fehér VGA-n. Viszont elõtte ami nekem nyálcsorgatós volt, az az X-Wing, amit egy darabig csak havernál láttam, aztán amikor lett PC, nem tudtam megszerezni egy darabig. Na de aztán szénné játszottam. :)
"CGA-tól én is hánytam, amikor megláttam, de lenyeltem volna a békát, ha lett volna olyanom + indy500 mellé. ;-)"
Na ezt mondom en is, le szartam volna en is csak menjen a jatek. Akkoriban a nagy kedvenvem a Carrier Command volt es C64-en nagyon le volt butitva.
"CGA-nak volt amúgy a másik verziója is, nem? A barna-zöld-fekete-fehér, vagy keverek vmit?"
Az volt a masik paletta. Hogy tiszta legyen. 2db szinpaletta volt, csak egyiket lehetett egyszerre hasznalni. Mindketto rettenetes szinosszeallitast hasznalt. Szoval nem volt masik valtozat a CGA-bol hanem vagy ezzel a 4 szinnel rajzoltattad ki a kepet vagy azzal. Ezt persze nem a felhasznalo valtoztatta hanem a programirok.
Az az FS4 amúgy nektek is FS4.0a volt valójában? Nekem legalábbis ez volt a verziószám. :-)
CGA-tól én is hánytam, amikor megláttam, de lenyeltem volna a békát, ha lett volna olyanom + indy500 mellé. ;-) CGA-nak volt amúgy a másik verziója is, nem? A barna-zöld-fekete-fehér, vagy keverek vmit?
EGA szerintem már teljesen jó volt, vállalható. Végre a fû zöld volt, a Golden Axe nagy kardos barbárja kék bugyogót kapott, és a ferrari is piros lett hirtelen az Outrun -ban.
Tokeletesen igazad van. A CGA valami rettenet volt amiatt hogy 320x200-as felbontasban is csak 4 szin lehetett egyszerre a kepernyon, de azt sem egy 16 szinbol allo palettabol valasztottad ki hanem volt ket paletta es ezek egyiket tudtad hasznalni. Na ha megnezed ezek ormotlan osszeallitasok, a cian valami borzalmas. Viszont azert igy tenyleg lehetett olyan jatekokkal jatszani ami C64-en vagy butitva letezett van nem is leztezett egyatalan, elobbire jo pelda pl a CARRIER COMMAND, az utobbira ott van a Monkey Island.
A Carrier Command C64-es verzioja valami hihetettlen szar 2D-s valami lett. Meg a 128k-s Spectrum verzio is 3D-s! Igaz grafikailag az is borzalmas lett a spectrum sajatos grafikai adotsagai miatt.
Nem tudom, én C64-en nõttem fel, egész egyszerûen hánytam a monokróm grafikától, de még a CGA és EGA "színek"tõl is. Valahogy, nem tudom miért, de a CGA megalkotóinak a legirritálóbb, EGÁéknak meg a legrandább színpalettát sikerült összeállítaniuk.
Komolyan sajnálom azokat a fejlesztõket, akiknek ezekkel kellett dolgozniuk. Csak ha már Test Drive volt, mutassatok ennél rondább verziót!
Ha jobban megnezitek a videot es osszehasonlitjatok a lentebb levo hozzaszolasomban belinkelt FS4-el (ami EGA verzio) lathato hogy itt HERCULES-en a nagyobb viszintes felbontasnak koszonhetoen nem tolti ki a muszerfal teljes szelessegeben a kepernyot elletnetben az EGA verzioval.
Felbontasok (nem az osszes):
HERCULES: 720x348 monochrome EGA: 640x350 16 color CGA: 320x200 4 color MCGA: 320x200 256 color VGA: 320x200 256 color
Illetve meg a PCjr tudott egy C64-hez hasonlo felbontast:
PCjr: 160x200 16 color
A lenyeg hogy a HERCULES-re keves NATIV felbontasu jatek szuletett (en talan az FS4-el talalkoztam egyedul), szinte kivetel nelkul CGA volt rajta emulalva oly modon hogy a CGA 4 szinet mintakkal helyetesitettek. Ez ugy sikerult hogy a HERCULESnek joval nagyobb volt a felbontasa.
Talaltam videot a HERCULES valtozatrol is (FS4.0):
Hamar most ugyis ilyen "monochrome" napokat tartunk itt a topicban:
Anno igy kezdtem a 3.1-el. Ja es eger nelkul!!! Kb 1 evig a Windows-t billentyuzettel hasznaltam... :)
Hát nem gyönyörû? Azok a gazdag színek, pompás zenék/hangok, az a képfrissítés... :-)
Naa.. Ne rontsd el a gyerekkorom szép emlékeit. :-) Mindenki tudja, hogy Amiga, C64 jobb volt az elsõ PC-nél, de valakinek mégis ez jutott. Én kezdetben Atari2600, majd barátnál minden nap iskola után C64, meg volt alattunk egy bár, amiben mindig volt 1-2 játékgép, de aztán szülõk szereztek egy XT masinát, és onnantól az volt és kész. És szerettem na, mai napig megvannak a lemezek a klasszikus játékokkal, s fejben minden emlék. Aztán lett 286, 486dx33, p200mmx és így tovább. És én is imádnám, ha lenne a sarokban egy klasszik mûködõ XT -m, ilyen Amber hecules monitorral, csak a nosztalgia miatt. (mégha van is ilyen funkció már dosboxban, hogy sárga-fekete heculesben futtat dolgokat)
Az ám a baj hogy családi okok miatt anno eladták a c64-emet,mert minek is az. A lemezeket persze már kimentettem mert tudtam hogy költözés lesz emiatt azok megmaradtak.sok eredeti,még több kalóz.Meg az összes újság és könyv is megvan. De gép ugye nincs.Jelenleg a következõ beruházásom az lesz. haveroknak sajna csak kazis van.
A monitor meg persze tényleg nem ér semmit.De a képrõl bevillant.
commodore monitorja volt haveromnak.emlékszem annak volt sárga-fehér színe. kár hogy költözéskor nem szóltak és még kiskölök voltam. most kezem összetenném egy ilyen régiségért.
Fekete-fehérnek számított a sárga-fekete és zöld-fekete is... mégha ez így hülyén is hangzik. Nekem sárga-fekete volt, jobban imádtam, mint azokat, amik sima fekete-fehérek voltak.