A karakter testreszabásában (színek, hangok, stb.) van egy "script" funkció, itt lehet megadni, hogy milyen harcmodort kövessen a csatákban az adott karakter. Ha nem tudod, hogy mi ez, akkor igen nagy valószínűséggel nem is nyúltál bele. Ha a felszerelésében sincs vakító/elátkozó cucc, külső behatás alatt sem áll, akkor nincs jobb ötletem - csapat MI ki/be kapcsolása...
Harcmodoraba hol tudok belebabralni? Nem vak persze
az miért van hogy a tolvaj íjászom egy ideje csak úgy lő az ellenfélre hogy mellé áll, azaz nem lő messziről azaz olyan távolságból lövöldöz mindha kardozna, kirpóbáltam már több féle setuppal is
Diviner az IWD2-ben nagyon jó: 1-2 "kötelezőről" kell csak lemondanod vele (pl. Melf savas nyila), de cserébe minden másból +1 áll a rendelkezésére.
értem van még angolbol hova fejlődni egyébként meg régen mikor megjelenéskor játszottam nem volt ilyen hogy 2 ellentétes iskolát kellett hanyagolnod, tudod a megszokás :P
Mert felsorolás. :D Sosem választhattál, hogy melyiket nem használhatod ott ahol kettő ellentétes iskola volt. Utoljára szerkesztette: CrashBoostZoom, 2019.02.06. 13:44:32
Bizony. Ahol kettőt ír ott kettőről kell lemondani.
Varázslónál a specialista nem használhatja az ellentétes iskola varázslatait. Meg kell nézni, hogy melyik varázslat, melyik iskolához tartozik és úgy dönteni. :) itt le van írva melyek az ellentétes iskolák Utoljára szerkesztette: fluency, 2019.02.04. 22:36:44
ügyebár vagy vagy alapon írja melyik iskolát nem használhatom, ezt hogy tudom eldönteni?
4 vagy 5 karakternél nem is kell több. Jönni fog a XP bőven.
Ha pedig alap játékot+HoW vagy EE-t játszol akkor a legjobb mágus specializáció a Necromancy (vagy specializáció nélküli). Amikor kijött a játék akkor valóban a Conjurer volt a legjobb választás de ezen később változtattak a HoW-ben és így került bele az EE-be is.
még annyit szeretnék kérdezni hogy az eenél is úgy van mint az alapjátéknál hogy annyi fele megy az xp ahány fős a partym, mert akkor nem indítok csak 4 vagy 5 karaktert
igen azt használtam a sima iwdben de az új szabálykönyvben sztem nem igazán jó, ha jól emlékszem nem az invocation volt az az iskola amit nem használhatott
IWDEE nagyon megkeverte a dolgokat, teljesen felborította az alapjáték egyensúlyát. (ami elég szomorú, mert az IWD egyedi és csodálatos volt ilyen téren, minimális mágia, mindenkinek csak szétrúgtad a seggét)
kövesd BG2 alapokat, kb sorcererek a legkraftosabb ha tudod mit csinálsz, illetve specialista mágusok vagy mage/priest multikasztok, élükön az illusionist/priest-el.
sztetek melyik a legjobb varázsló osztály, ezzel a wild magevel szemetezek, anno mikor végigtoltam még nem volt benne a játékban látom a paplovagoknál is vannak faja kasztok, fighternél barbariant érdemes választani?
Emlékeim szerint ilyet a régi korongos, angol nyelvű változat is csinált.
Ha magyarítás nélkül működik, akkor a telepítendőkkel van a baj, vagy olyasvalami van a gépeden a háttérben, ami megakadályozza/zavarja a rendeltetésszerű használatát - elméletileg a magyarítás ilyen hibát nem okozhatna.
Ha van elég helyed a meghajtón, akkor próbáld meg rendszergazdaként indítani. Jobbklikk a játék ikonján - tulajdonságok - speciális - itt pipáld ki a négyzetet hogy indítás rendszergazdaként. Ha nem rendszergazdaként van indítva, nem engedi írni a merevlemezt, ezért nem tud mentést sem készíteni.
"Not enough free disc space to save game, do you wish to quit?" Ezt az üzenetet kapom, a magyaritás telepitése után. Quick save, auto save, nem működik. Van valakinek valami ötlete, erre a problémára?
nem azt mondom, hogy IWD-ben nem lett volna jelen a mágia, de... BG2-ben azért eléggé hangsúlyosak voltak mindig is a "mágia párbajok", amikor ellenfelekről lebontottad egy mágussal a védelmeiket, közben egy pappal feltápoltad a csapattagjaidat ezzel kivédve a sebző varázslatokat, társai.
IWD-ben ezzel ellentétben van egy dispel magic és... ennyi. egy-két papi varázslattal védekezhetsz a csúnyaságok ellen, de az sem olyan hangsúlyosak, a mágiahasználok kevésbé hajigálnak a karakterekre kellemetlen dolgokat, sokkal inkább pofozkodásra van kihegyezve. az elején persze a crowd control varázslatok uralnak mindent, mint mindenben ami (A)D&D.
ezért nem tetszik nekem amit IWDEE csinált vele, mert... így nem sok köze van a harcrendszernek az alapjátékhoz. ha csak adtak volna hozzá, azt elfogadom, de... fegyverrendszer sem illik a játék alá igazán (BG2-ben sokkal nagyobb választék volt, itt nincs), több nagyon hasznos és alapvető varázslatot szétszedtek, egyszerűen nem jó a balansz.
Na, megvan - ez vonatkozik a BG I-re is: - az "eredeti"/alap és a GoG-os verzióban csak a duálozással kaphatnak 5 pöttyöt a fegyverjártasságra a harcos multikasztok - az EE, vagy mod-dolt (pl. weimer) verziókban már a vegyes osztályúaknak is lehet 5 pontot adni a fegyverjártasságokhoz, ami amúgy 2-nél megállna
Hát nem tudom. Én azért az alap IWD-ben is használtam Magic Missile-t, Cloud Kill-t, Melf acid és Fire Arrow-t meg Fireball-t is. A MM már csak azért is kellett, mert az instant cast volt és sok esetben csak azzal tudtam megakasztani az ellenség mágiahasználóit. És ez csak az alapjáték volt, a jégsárkányos kiegészitőben meg nem is nagyon lehetett elkezdeni nagyobb csatát sebző varázslat nélkül. Én is órákat dobáltam újra az értékeket, mire kijött pl a cleric/fighter törpömnek a 18/00-s erő, vagy a Paladinnak a 18/72-es, aztán kiderült hogy tök fölösleges volt, mert volt egy öv, ami feltolta 19-re, meg egy másik ami 18/00-t adott. A legerősebb kari sztem még is a félelf fighter-thief-mage volt. Max szinten egyedül bedarálta az 5 Glabrezut. Igaz hogy a levelcap-ig háromszor végig kellett vinnem a játékot, minden kiegészitővel együtt.
Hát fene tudja. Tavaly tartottam Forgotten Realms hónapokat. IWD 1-2, NWN 1, BG 1-2EE. Tény, hogy normalon könnyebbnek érződik az IWD EE eddig, mint az eredeti volt, de valahogy még is jobb az EE szerintem. Legalább is még jobban élvezem. Az is igaz, hogy BG2-höz hasonló lett, de ezt megint nem bánom, mert a BG2 nálam minden idők 2. legjobb RPG-je (szép lassan a Witcher széria előzte meg). Szóval igazad van valahol, de izlés dolga lesz, hogy kinek melyik tetszik jobban.
megéri, minél magasabb az erő annál jobban, IWD-ben pedig van tárgy ami feldobja 19-re. mondjuk én még mindig a 3 karaktert (FMT, ranger/cleric, cleric/illusionist) preferáltam, de az csak az alap IWD-re vonatkozott...
az a helyzet, hogy IWDEE nagyon elkúrta a szabályrendszert alap IWD-hez képest, kb köszönőviszonyban sincs a két játék. eredeti IWD közelharcról szólt, mágia kb csak buffok és gyógyítás formájában volt jelen, a szórakoztató játékmenet onnan jött, hogy egy rakás elmebeteg haste-el felgyorsítva kb végigdöngölt az aktuális helyen, mindenkit lemészárolva aki az útjába került... majd kicsit megpihentek, összefoltozták magukat, leszedték a fáradtságot (minden 2. haste után) és pusztítottak tovább. gyönyörű volt, és nagyon kedvezett a kis csapatoknak.
...ezzel szemben az EE kb egy BG2 lett csak más helyszínen, az eredeti IWD élményből SEMMIT nem tartottak meg. BG2 retardált fegyverrendszere (IWD/BG1-é sokkal jobb), mindent telebasztak mágiával az eredeti "low magic" settingjével szemben, nincs már meg a jó pofozkodós érzése, több varázslatot fossánerfeltek, és... szörnyű. plusz tették mindezt teljesen feleslegesen, az IWDEE zoom-on kívül semmit nem ad a játékhoz, eredeti IWD betöltési idejei most is kiválóak. (full HD monitoron pedig a zoom se ér lófasztse, 1280x720-ban tökéletes minden)
szóval ha a topiclátogatók elfogadnak egy ajánlást: az eredeti IWD modokkal messze, messze sokkal jobb élmény, mint IWDEE.
Igen, de most ugye kilehet rakni, a Stalkeren ugye alapból 2 csallag a DW. A barbárnál is simán ment 2 csillag a DW-re, ami már nem rossz, és még marad 2 csillag fegyverre is, ez lvl1. Pár szint és pöpec is lesz, ezért DW-ztem a barbárt :) A Blade meg késöbb lesz DW-s, neki a kevés csillagból előszőr fegyverre kellett.
Az eredetiben valóban nem volt DW, mert az még a D&D 2nd edition szabályrendszert vette alapul. Ott nem volt külön skill rá, de a ranger az akkor is tudott két fegyverrel harcolni komolyabb bünti nélkül. Gyakorlatilag ott ő volt a kétfegyveres harcos. A kard pajzs nem lehet akkora dps, mint egy mindkét kezét használható harcos. Vedd a való életet és meglátod, hogy ha pajzs van a kezedben jelentősen csökken a mozgékonyság és nem tudsz akkora erőt kifejteni, mint nélküle. Cserébe kapsz elég jó védelmet - vagyis kapnál csak itt nem realizálódik. :) Utoljára szerkesztette: fluency, 2018.04.04. 10:53:28
Ami mindig bánatom volt itt is, meg a BG-kben is, hogy kard & pajzs stílusra csak lövedékek ellen kapsz AC-t. Jó let volna 1, majd 2 rendes AC. Bár a legtöbb RPG-ben amúgyis alulkezelt, csak tankolásra kihegyezett a kard és pajzs kombó, pedig lehet azzal támadni és trükközni is.
Hát ugye az EE-ben variáltak a szabályokon, ugye az eredetiben nem volt dual-wield se. A BG-kben meg jól működött a dolog :) Aztán 1-2 óra alatt kiderül, és ha nem jó, akkor kezdem előről. De kiakarom kísérletezni :)
Lehet. A fighter a warrior class klasszikus megtestesítője. D&D-ben csak ő forgathat minden fegyvert és viselhet minden páncélt. Ő specializálodhat minden fegyverre, tehát simán lehet neki minden fegyverrből 5 csillag. Mondjuk azt én is néztem, hogy ennyi dual-wild-es harcost csináltál, mert azért az elején kapnak büntit rendesen. :)
Egyenlőre a stalker és barbárnál úgy nézem jól működik. :) A harcos dolgot nem néztem, de ha este nem felejtem el kreálok egyet és megnézem, hogy lehet-e 5 csillag neki.
Ennyire megérné az a -2-es plusz támadás a dual-wield-del? Én már annak is örülnék, ha "alapjáraton" eltalálnák a célpontot... A lvl 2-4-6(?)-on duálozott harcos-vmik nem érnék meg jobban, vagy már ebben is megkaphatja az 5 csillagját a fegyverjártassághoz a harcos/vmi - amik, az alapverzióban csak 2-t kaphattak?!
Elkezdtem az EE-t (immár magyarul). A kis csapat: Main kari: Elf Stalker, dual-wield, hosszú kard, katana, szablya Fél-Ork Barbár, dual-wield, fejsze és kalapács Ember Clavaier, két kezes spec + két kezes kardok Elf Druid, bot + lándzsa Fél-Elf Fighter/Thief, hosszú íjjal Fél-Elf Blade, rövid kard + tőr, aztán meg dual-wieldre rakok, amint lehet
Mindegyik kari statjai 87-92 közt lettek kidobva, türelemtől függően :) (így is fél óra volt)
noname06 jóvóltábóla régi magyarítás működik az EE-hez :) Zip letöltése
én is most szórakozok vele megint #619-ben emlegetett amazonbrigáddal... mondjuk a szórakozok kicsit túlzás, már alapjátékot letoltam, még TotL vége van hátra meg HoW nagy része. beholderek meg kinyalhatják az instant kivédhetetlen dispel-jükkel, meg az is, aki ezt a mechanikát így belerakta
Nem halott szerintem jó játék, csak nekem a tört verzió az elsõnél megfagyott sûrûn, azon kívül meg élvezhetõ :)
tvtropes-ról* szöveg, amin még mindig kurvajót röhögök, és teljesen igaz:
"In the first game, the two opposing demon armies of Yxunomei and Belhifet never quite get the chance to duke it out simply because the group infiltrates Yxunomei's stronghold and slaughters the entire army in small-scale room-by-room battles, all to get a MacGuffin that would point them towards Belhifet's stronghold, where they proceed to do the same. It gets better when considering that nobody around actually had any idea that the demons so much as existed, and the party goes to both locations following a partially unrelated investigation."
*az oldal megnyitása és utána tvtropes olvasgatása hirtelen eltûnõ sok-sok órához vezethet.
Tudom hogy halott a topik, de azért hátha... Behalt a gépem nemrég, viszont kellene egy mentés a severed hand exteriortól, mindegy milyen partyval csak legyen (na jó, azért értelmes partyval), mert le akarom nyomni a játékot. IWD+HOW+TOTL, modok nélkül. Valaki?
utóbbi héten kedvem támadt nekiugrani újra IWD-nek, gyönyörûen végig is zúztam hard nehézségi szinten, most kentem el HoW "fõellenségének" kedves kicsi arcocskáját, jó móka volt... csapatnak félelf fighter/thief/mage, félelf ranger/cleric és gnóm cleric/illusionist azt hiszem mindent üt - pedig még az elején féltem h F/M/T-nek nem lesznek meg ugyanazok a tápság képességei mint BG2-ben, erre... evasion, sneak attack? egyszerûen arcátlanul táp karakter a végeredmény. viszont az kétségtelenül igaz, h IWD nem igazán szereti támadó mágusokat - konkrétan sebzõ varázslatok fele fagy sebzést tol, amire az ellenfelek hajlamosak immúnisnak lenni - de cleric/illusionist úgyis egy körönkénti 8 támadást toló rohadékká változtatható egy-két buffal, szóval ez nem is olyan nagy gond... btw csak nekem tûnik úgy h az egész IWD tele van ilyen iszonyatosan eltápolt "kiskapukkal"? pl Magic Resistance spellek hatása összeadódik - na én innentõl kezdve ha összefutottam valami keményebb döggel aki dispelt tolt folyamatosan (kb az összes "nagy" csata) szimplán magamra toltam 3-4 ilyen és ollé... mágiaimmunitás bár ez nem is volt egy ártalmas dolog, az õket védõ buffok nélkül kismágusaim pillanatok alatt apró cafatokban is végezték volna
na nem írok kisregényt, jó móka volt az a lényeg
Hali. Nincs valakinek eladó IWD+HOW+IWD2je? Megvenném, korrekt áron. Vagy tudtok boltot ahol esetleg még fellelhetõ? (külföldet kivéve)
Kiráááály, felraktam egy patchet és végre nem fagy le :) Nem hibamentes, de megfelel. Még azt szeretném kérdezni, hogy neten hogyan tudunk hálózatban játszani ID2-vel? Amikor itt volt haverom gépe és helyi hálózatot hoztunk létre, mûködött, de neten nem tudom hogy kell. Tc/ip game, és oda beirom elvileg haverom ip-jét, és mennie kéne, de nem törtlnik semmi :( Hamachival is kipróbáltuk, láttuk egymás játékát, de nem csatlakozott, azt irta ki: "nem csatlakoztál a játékhoz".
Valaki tud segiteni? :)
Semmi változás, Appearance-nél lefagy, és kilép a winbe. Help meeee please
Köszi a tanácsot, holnap mindent kipróbálok
na... talán Translucent Spell Effects okozza gondot, de nem vagyok így hirtelen biztos benne. mindenesetre grafikát próbáld meg minimumra lehúzni, aztán hátha, lehet tesztelgetni.
valamint próbáld meg levenni 16 bit-re a színmélységet, és Software BTL-t bekapcsolni. sajnos nem emlékszem már miket állítottam annak idején be amitõl normálisan ment laptopomon IWD 2, próbálgasd, valamitõl nálam is elmúlt a lefagyás.
Hát egy driver frissítést jobban el tudnék képzelni. VGA-nak, illetve a rendszernek (DirectX). 2.01-es peccs is mehet rá. Na és akkor elérkeztünk egy érdekességhez. Lehet az elõzõ mentésed egy régebbi peccsnél készült és most meg újítottad.
Ki kellene azt próbálni, hogy egy új csapatot indítasz és megnézed ott fagy-e.
Pont a lényeg maradt le, a grafikai menü. Az elsõn a három csúszkát állítsd be úgy ,amilyen géped van. Ha magasabb az órajele, mint 1GHz, akkor told fel maxra!
A grafikai menünél: felbontás szabványos legyen (800x600), 32 bites színmélység.
grafikai beállításokon kell vmit piszkálni, talán 3D gyorsítást v. ilyesmit kikapcsolni. ha dobsz ide egy screenshotot setup-ról meg tudom mondani pontosan mit és hol, perpill nincs fent IWD2 és fejbõl nem tudom, de nekem is volt ilyen gondom laptopon.
amugy az a 20-as alkímiás lötty csak HP növeléshez kellett Wizardoknál (azon belül is asszem Transmuter-nél), valamint más kariknál keverhettél talán +5% Fire Resist-es cuccot vele, szóval nem volt nagy csoda
A felbontáson nem is állitottam. Frissen felrakva nem indul. Majd megpróbálom álállitani. Igazából csak kiir egy hibát és kilép. Újraraktam vagy 3x az oprendszert is, meg a játékot is, de nem megy :( Tudod, amikor abban a körben kirakja a karaktert hogy szerkeszd a bõrét, meg ruháját. Akkor csinálja ezt.
Régebben is megvolt, könyvtárból ki lehetett kölcsönözni, akkor még régi, gyengébb gépem volt, és asztali, most laptop van, de simán ment rajta. Kb addig jutottam amig valami 20-as alkimia kellett valami lötty konyvasztásához, és csak harcosaim voltak :) Meg vari, és mágus, de egyiknek sem volt alkimiája :( Igy ott abbahagytam, felidegesitett mert sokáig tartott elvinni odáig. Ennek olyan 3 éve, de most ismét kedvet kptam hozzá. És nem megy :(
Húha, ezen még agyalok, elsõnek azt tudom mondani, hogy csak a hivatalos felbontásokban told. Tehát 640x480, illetve 800x600.
Ez nem pont ide fog kapcsolódni, inkább ID 2 probléma, de ott 1 éve nem szóltak hozzá, igy megpróbálom itt :) Szóval megvettem azt a packot, a sima ID, egy kieg, és az ID 2. A problémám az, hogy a 2-ben, ha karaktert hozok létre, a ruha kiválasztásakor lefagy. Ha már kész csapatot inditok, akkor ha belépek a karakterlapra, akkor fagy le. És nem értem mi lehet a probléma. Egy haverom szintén megvette, az õ laptopján is lefagy. Viszont a szolgálati laptopján(ami sokkal gyengébb konfiguráció), simán fut. Van valami ötletetek mi lehet a gond?
Ja és még annyit akartam, hogy vagy az erdõjáróval vagy a harcossal nyiss (azaz húzz), mivel itt nincs aggro.
Én normalon toltam a következõkkel: Harcos, Tolvaj, Erdõjáró, Mágus, Druida és Pap. Egyik sem volt multiklassz. A játék 40%-át úgy teljesítettem, hogy csak az Erdõjáróm harcolt íjjal (kivéve bossok). Használd az idõmegállítást. A mágus level 5-ig béna, onantól viszont best, druida detto, pap szintén. Tolvaj erõs, utána játék végéig szat sem ér és utána kiegben megint erõs (ez az én tapasztalatom). Erdõjáró visznt durvább sebzõ, mnt a harcos, még egykezes+pajzzsal is.
tudna. sõt, fejbõl tudnék HoF kompatibilis csapatot is mondani. csak sajnos egyik rossz szokásom hogy nem segítek buta és inkompetens embereken. és bizony butaságod egyértelmû, az pedig hogy az IWD normál módban még a legnehezebb nehézségi szinten is pofátlanul könnyû, a te csapatod pedig sorra hullik csak az inkompetenciádat bizonyítja.
Na akkor most egy iszonyat láma post következik . Hogy a francba van az , hogy én ennyire béna vagyok ezzel a játékkal? :D Még csak az épphogy elindultam kalandozni egy Tolvaj,Harcos,Erdõjáró,Mágus,Pap,Paplovag csapattal, és akárhogy is, de folyton meghalok az egész csapattal :D Amit észrevettem , hogy a távolsági harcos erdõjáró, nagyon erõs, de a többi hullik mint a légy. Esetleg vki tudna adni tippeket a játékhoz, amit mindenképpen figyelembe kell vegyek, hogy ne legyen mindig halál a dologból? Pl mien csapatot érdemes összerakni ... elõre is kösz :)
Figyelj ide! Nem jószántamból irtam be a címem ugyanis nem azért kell, hogy játszak, hanem a munkámhoz. Hangsúlyozom kizárólag a munkámhoz kellene, ezért mertem ilyen eszközhöz folyamodni. Bocs, hogy ilyen mocskosul pofátlan voltam és mertem arra gondolni, hogy valaki talán segit. Tudod az ilyen tuskó emberek miatt tart ez az ország ott ahol éppen tart.
nem gondolod hogy kicsit pofátlanság fórumban e-mail címet megadni h "ide küldjétek vazze!"? segítek: de, az. ha fórumban kérdezel, ott is fogsz választ kapni - és nem fog senki e-mailt küldeni, ebben biztos lehetsz -, és ha valakit akinek megvan, azt ejjdekedvesen megkéred, még a végén el is fogja esetleg küldeni neked.
Hello Calver! látom ide is irogatsz! Ctrl+v igaz? Egyáltalán nem vicceltem, ugyanis létezik PDF formátumban is az eredeti kézikönyv magyar változata. Bízom abban, hogy van néhány ember, aki - úgy látszik veled ellentétben - tud segíteni.
vicces gyerek vagy h azt hiszed bárki el fogja neked küldeni e-mailben
sziasztok! szükségem lenne Icewind Dale "kézikönyvekre" PDF formátumban. Aki tud, kérem, segítsen. Az alábbi címen lehet elérni: [email protected]
Elõre is köszönöm!
rajtam kívül észrevette vki ebben a gémben a nehezségbeállításokkal elérhetõ csodákat? felnyomod maxra, 200%-os xp, persze harc is nehezebb, de ha felnyomod mielõtt egy küldiért felveszed xp jutalmat, na lehet tippelni dupla xp, aztán visszaállítja az ember normálra szépen, majd küldetés befejezése elõtt megint fel maxra, aranyos. letekerése esetlen pedig automatikusan tanulod a varikat mágussal, megint hasznos ha 20 tekercset akarsz szép sorban bememorizálni - persze utána megint vissza normál állapotra, mert így meg csökkenti az xp mennyiségét.
miéer van az ,hogy a 2.küldihez sehonnan sem tudok cloudkill tekercset venni??? nem akarom a dalekeepert használni,de ez igy már frusztrálo kezd lenni...a fö gáz az,hogy korábban végigvittem ilyen gondom nem volt. Emellett feltettem a HOW,ill a free kieget,és örömmel vettem a: tasakokat,zacskókat,és a korrekt szkript beéélitási lehetõségeket.
Szaisztok! Valaki kérem segítsen a HoW: Lure of the Trialmaster -ben.
Kifosztottam a kriptát, amit helm szimbólumával lehet megnyitni, bekapcsoltam mindd a 4 toronyban a kapcsolót, és nem tudom h most mit kelene csinálnom. Ad egy versikét a szellem ami elméletileg segít, de nem igazán.