csapaton belüli bajnoki csata az sosem jó, erre rengeteg példa van, az F1-ben és az F1-n kívül is, nagyon komoly feszültséget generál csapaton belül is, szerelők, mérnökök között, és persze a versenyzők közt is. Nem feltételen Senna/Prost,...ott volt a MotoGp-ben Rossi-Lorenzo, és az elhíresült falhúzás a csapaton belül. Ideálisnak az mondható ha csapatok küzdenek egymás ellen, csapaton belül pedig megvan a harmónia, vagy azért mert le osztódtak a lapok, vagy azért mert egyértelmű az erősorrend, és jól tudnak együtt dolgozni autót fejleszteni. Ez a természetesen jó állapot, mint csapategység szempontjából is, küzdelem a rivális csapat szakemberei ellen, illetve a versenyzőnek is fontos az hogy mindig legyen egy misztifikálható ok, ha nem eredményes...és az a másik technika..mert jobban kezeli a gumit, mert jobban sikerültek a beállítások, mert eltérő koncepció és az adott pálya jobb....mindegy, de ahhoz hogy egy versenyző önmagába vetett hite lassan kopjon ezek kellenek. Azonos autóban sokkal drámaibb ez a folyamat egy vereség után ahogy én láttam.
Természetesen valószínűleg minden F1-es versenyzőnek az lenne a legnagyobb "álomkihívás", ha a teljes mezőnyt egyforma autóban tudná elverni. A valóságban a nagy techikai fölényben levő csapatnál kvázi csak a csapattársad az ellenfél, de Rosberg visszavonulásával ez Hamilton számára nagyjából véget ért, valahol megértem, ha hiányolta a kihívást az idei év elejéig. Most itt van a kihívás, egy gyengébb Merci erős csapattárssal, és a kezdeti látszólagos megzuhanás után szépen összeszedte magát, benne szerintem még megvan a bugi, hogy jövőre esetleg még oda tudjon csapni egy utolsót.
Alapvetően azért szerződik egy versenyző hogy versenyképes technika legyen alatta, amivel versenyt tud nyerni. Aztán hogy ez a nyerő technika mennyire került technikai előnybe a többihez képest ahhoz kell a többi is,...amire a technikai előnybe került versenyzőnek nincs ráhatása. Ő a csapat szakembereivel azon dolgozik hogy a csomagból kihozzák a lehető legjobbat. A Mercedes dominanciához kellett az is hogy a Red Bull-nak gyenge erőforrásai voltak. A Ferrari defektusa, a Renault fillérbszása... illetve a Red Bull-Renault feszültség, egyszóval az ellenfelek nem tudtak ellenfelek lenni (ahogy ez most is igaz a Mercedes csomagjára, a Ferrari csomagjára...stb.) A versenyzőnek nem kedve ellenére való a versenyzői közeg, a versenyhelyzet...ebben nevelkedtek, ezért csinálják,...a nézői belelátás egy más szemszögből érkezik, nagyon kevés néző az aki élvezi a versenyhelyzetet, ....mondjuk a munkahelyén, jóval jellemzőbb az a vágy hogy egy kényelmes előnyben, az éppen elegendő energiaráfordítással szerezze a mindennapi sikereit. Sztem ez egy valós félrehallási lehetőség, és ezzel nem cáfolom a véleményezésedet, csak inkább azt tartom valószínűbbnek hogy Vettel bsztatja a saját helyzetéből, Rosberg pedig (ahogy Hamilton is) valóban szorosabb versenyzést szeretne. Utoljára szerkesztette: b-type, 2022.09.29. 19:37:01
Oké, ezt azért inkább "illemből" szokták mondani, pl. Rosberg se volt túl meggyőző itt, Vettel egyből meg is trollkodta.
Én nagyon csíptem Vettel humorát is, ez az egyik kedvencem, csak úgy sütött a szeretet és béke Rosbergről :) , de most már ezt az oldalát sem látjuk sokszor (oké, részben mert nemigen fejez be versenyt pódiumon) Neki például elhittem itt, hogy valóban sajnálta, hogy Kimi előle esett ki, bár emiatt ő lett dobogós, hiszen így a csapat rengeteg pontot bukott. Utoljára szerkesztette: sure, 2022.09.29. 19:21:15
Nagyon egyszerű pedig, másként gondolkodunk. ja és nem árt ha egészséges világnézete van az embernek, ahogy én megfigyeltem az ellene kapálódzóknak ez a szűk keresztmetszet. ...mert egyébként akkor is amikor a legjobb technika volt alatta akkor is arról beszélt hogy milyen jó lenne ha közelebb lennének egymáshoz az autók teljesítményben.
Az Aston is mar csak azert igazolta le mert bevonzotta a neve a szponzorokat meg a merch reszlegen jol mentek/mennek a Vetteles sapkak/polok/ajandektargyak. Lehet hogy az autot a hatterben szepen fejleszgeti/fejlesztette,meg Strollt odaverte (ami nem nehez),de ezt a teljesitmenyt a mezonybol egy jo par pilota hozta volna feleakkora gazsiert. Az meg hogy amiota mar nem kuzd gyozelmekert,dobogokert,elment a PC iranyaba meg elkezdett politizalni az F1-en belul meg belemaszni egyeb nem versenyzoi dolgokba az meg vicc,es sajat magat jaratja mar le.
Ham is ezzel vagja maga alatt a fat meg noveli az ellenszenvet a a korabbi rajongoi koreben hogy elkezdett belemaszni olyan dolgokba amikhez semmi koze egy F1-es pilotanak.
ugyan az csak pepitába. 8 szezonon keresztül nem volt vele problémája, hogy másodpercekkel gyorsabb a kocsija, csak most akar kiegyenlitettebb mezönyt mióta a szurube kell halásznia neki is. Álszent ö is.
A szellemi leépülést inkább a pályán nyújtott teljesítményére értem (de részben a folyamatos F1 szapulására is), amúgy meg nézz rá, kezd úgy kinézni, mint valami csöves, ezzel a lobonccal meg az ápolatlan szakállával.
Oké, csak így, hogy ő is (még) aktív része és súlyos milliókat szakít még a kritikán aluli teljesítménye ellenére is (nagyrészt a szponzoroknak köszönhetően, akik meg a reklámokból élnek), kicsit hiteltelen. És ha menne az Aston szekere jól, akkor biztosan nem lenne ennyi energiája ilyesmiken agyalni.
Ha tényleg be tudnak hozni valami "karbonsemleges" vagy milyen üzemanyagot 2026-tól, azzal lehet, hogy megint valamilyen szinten "diktálná" a trendekeket az F1.
részben egyet értek veled, mert valoban vannak furcsa dolgai, de ezzel a dologgal Vettellel értek egyett, hogy a F1 elvesztette a gyökereit és már nem diktálja a trendet hanem csak követi ,de még azt is csak reklám miatt és nem telejsen ujjitoként . Minden csak a látszat miatt , hogy több reklámot több bevéltelt és több olyan nézöt vonzon be akit amugy nem érdekel az F1 és a technikai sport, de mivel sok olyan dolgot meg behoznak ami csak a divatolás és a feltönösködést szolgálják.
Szomorú látni, ahogy Vettel mind szellemileg, mind fizikailag egyre jobban leépül már a visszavonulása előtt, és hogy ennyire savanyú neki a szőlő most, hogy már nyilvánvalóan kiszállt belőle a bugi.
teljesen igaza van , azt mondja amit én is , hogy teljesen elvesztette az innovativ lényegét az F1, már nem teremti a fejlödés irányát hanem csak kullog utánna. Az meg csak mellébeszélés, hogy az uzemanyagok miatt nagy különbségek lennének a csapatok között, Mert most nincs? ÉS egy auto sem lesz gyorsabb vagy több LE-s ha 95 ös helyett 100ast tankolok. Persze ezen a szinten lenne különség ,de nem akkroa , hoyg az olyan nagy eltérést eredményezne ha mondjuk a következő futamtol már más uzemaagyangot használnának.
MEg ahogy https://m4sport.hu/forma-1/cikk/2022/09/26/ures-szlogenek-hiteltelenseg-vettel-ujra-beleszallt-az-f1-be/?fbclid=IwAR05O6cPgLTxHeRnUESuXrutN3CZxGpS6NuOVteV4Bppb_n8y53Lii-yX60ettel is mondja, nincs semmi konkrét dolog nincs senki aki ellenőrizné és betartatná ezeket az igéreteket. Csak ugy mint a nagyvilágban, attól, hogy europa kiszervezi a gyáértást kinába még nem lesz kevesebb CO2 kibocsájtás akárhogy is probálják ezt elöadni.
nem félreértitek, az , hogy ha pénzugyeket akarják rendbe tenni akkor vegyék fel pénzugyesnek , de ne ö legyen a FIA vezére, oda egy olyan ember kerüljön, akinek az F1hez köze is volt és tudja, hogy miről szol az egész. Csak emiatt irtam, hogy no, mert még nem volt nöi versenyző ezért nem is igen tudná, hogy mi, hogy müködik. Nem vonom kétségbe a pénzugyi tudását, de ne mint vezérigazgató hanem mint pénzugyi valaki.
jaj szörnyű, kineveztek pénzügyi vezetőnek valakit aki 16 éve ilyen munkakörben dolgozik és folyamatosan lépked fel, biztos mert rossz a munkájában... 1975 óta a pénzről szól.. ő meg '78-ban született.. szerintem nem az ő hibája.. még jó hogy nekünk van elég gyökerünk a topikban
Első vezérigazgató, Még szerencse, hogy szakmai alapon döntöttek és teljesen véletlenul nő lett a kiválasztott is. Itt már nem a technikárol a technologiárol szol az F1, itt már csak a cirkusz és a profit a lényeg. Elvesztette a gyökereit teljesen a Sport.
Laporoszkópos vakbélnél valszeg az átlag embernek sem fél év a rehab, de ő gondolom minden nap kapja maga mellé a szakembert, nekünk meg azt mondják másnap, hogy lehet hazamenni aztán hajrá.
De egy átlagember ha egy ilyen mutétre is be kerül, akkor nem hogy 3 hét ,de 3 honap mulva se tudna 100%ban visszamenni melozni. Föleg nem ilyen terhelések mellett. Remélem egyszer megérem, hoyg a földi halandok is ilyen ellátásba részesulnek,mint a sportolok, hogy 1-2 hát mulva már ujra edzhetnek, mert most egy sima ember, ha valami mozgásszervi mutétje van akkor legalább fél-1 év mire minden visszaáll majdnem normálba.
Nem teljesen mindegy volt ennek a futamnak(is) ...? :D rosszabb már mint bármikor volt: olyan szinten fejlődött már az idei aero, hogy k nulla előzés van, sima drs kikerülések ... hulladék az egész .
De mi a fenének kell VSC ha a kocsi a meghnyitásnál van és miért tart 3 korbe mig kitolják onnan ? ÉS a SC alatt is amig várták a manitut addig is tolhatták volna hátrafelé a kocsit mert vagy 50m-re ott volt a magnyitás, az alatt mig összeállt a mezőny akár ki is tolhatták volna
Már világos mi van a ferrarinal, ha a safety cart is 3 kör alatt sikerült kihozni az olaszoknak :D
Monzaba megérkezett a tél? :D Azért arról lehetne 1-2 kép a neten hogy mellette meg elsétál egy másik pilóta pólóban meg rövidgatyóban,csak így "szemléltetve" az elmebajt :D
Hamiltonnak nagyobb esélye volt a győzelemre úgy ha Max előtt marad, mintha feladná a pozicióját. Nem oszt nem szoroz ebben az évben miélrt ne próbálkozhatnának... Ha elengedi Max-ot visszaelőzni 0 esélye van... De szükség lett volna Russel hátvéd szerepére... Gyanítom ezt Russel rúgta fel ....
Jobb is így, a csapat amúgy is elrontaná az esélyeit így legalább nem 100% a csapat dobja el a pontokat így talán kisebb is lesz a feszültség hogy mindkét félnek van mit javítani.
Nem volt rossz verseny azért a Ferrari megint elbaltazta Sainznal félelmetes... Büntetést nem érdemelt volna. Végén a Mercedes "visszakapta" mert a VSC nel amúgy is makjuk volt... Russell szimplán okosabb volt. Verstappen pedig Tokmind1 mi történik demoralizalo
Hamilton gyűlölet szólt most is belőled. Ham meg szerette volna nyerni a versenyt, ezért mikor SC lett, neki második helyről ellenkezőjét kellett tennie, mint aki az élen állt. Ver az élen kiment kereket cserélni, ezért Ham nem ment ki, 5 körös használt közepeseken volt, a Ver meg új lágyon és Lec, meg Russell is lágyra kiment, ezért mind hárman meg tudták előzni. Nem jött be a terve, balszerencsés is volt SC-al. Ha nem lett volna SC, 2. simán lehetett volna. Ennyi a történet.
Lelassítva a Ferrari elb*szott kiállását látható, hogy EGYIK kerék sem volt még a helyén, mikor Sainz megérkezett.... Sőt, ahogy most nézem, mintha 3 első kereket hoztak volna elsőre.... Ehhhhhhhhhhhhhhh.... Ott volt a második hátsó gumi elől, és nagyot kerülve vitték hátra.... [video]https://9gag.com/photo/a114qo6_460sv.mp4[/video]
Szerintem nagy valószínűséggel az év végén Verstappen, Perez, Russel lesz a sorrend. Ha továbbra is így bénázik a Ferrari, akkor még lali is megelőzheti őket.
Ez a szezon kezd nagyon “Vetteles Red Bullosba” atmenni…Max egymaga 12 dobogo,a ket Ferrari osszesen 13 dobogo…10 futamgyozelem Maxnal…remenykedjunk hogy a Merci most hogy magara talalt nem megy a jovo evi autojuk rovasara,Hami azert csatara tudna kenyszeriteni Maxot( es akkor meg Russell is ottvan…),amire a Ferrari iden (se) kepes
Ismerünk már annyira hogy tudjuk hogy ezt komolyan is gondolod és kár minden próbálkozás hogy próbálj józan ésszel gondolkodni
De hogy Tsunodát széndékosan küldte k ia Red Bull fiókcspat, hogy álljon félre az tuti ! féreállt, majdnem kiszállt érezte hogy alig vánszorog az autó, majd mehívták és bár elinduln inem tudott szinte kizavarták... :D először várta a VSC-t, de nem jött, akkor szóétak neki, hogy jól van felszerelve akerék ... :) Gyere be ! Másodszorra sikerült :D
így is kell, tavaly nagyon rajtavesztett hiogy nem volt elég agresszív ... Oda kell rakni nincs mese... amúgy meg a pálya szélén ment Ham, Saintz elég szűkre vette... Senki nem hibázott... Utoljára szerkesztette: lac coo, 2022.09.04. 19:08:50
Hát, Sainzot is majdnem sikerült kibasznia a rajtnál egyébként, szerencsére most nem a kerékhez ért hozzá, csak az oldalszekrényhez, különben repült volna a spanyol is.