Látom a showbiznisz F1 tulaj mindenképp alonsot akarta a dobogón látni ! :DDD Utoljára szerkesztette: lac coo, 2023.03.20. 05:59:24
Innen is látszott h szorszal hasogatas volt... Eleve nem szerzett előnyt vele..
Akkor is bődületes mennyire következetlen a bíráskodás... Sosem voltam Alonsos de ez baszott igazságtalan lett volna... Meg ez is egyszer 5 sec egyszer 10 sec a büntetés mértéke... Pff
Amúgy meg én úgy látom, hogy nem elvették Alonsótol az utolsó utáni percben a dobógot, hanem hagyták, hogy felálljon rá, kell a show !!! ;)
A büntetés letelte előtt megkezdték a szerelést .A hátsó emelő embernek az a dolga, onnan indul, hogy odalép az autóhoz, hoszen nem tud ott állni mert elütik ....
ezzel nekem nincs bajom, ezek olyan egyértelmű szabályok, hogy ezen kár vitatkozni...
Persze de akkor Alonsonak mi ez a 10 sec... Le töltötte a boxban a buntit és ilyenert el veszik a dobogót tőle mert "lehet" hozzanyultak előbb az autója hoz...
Egyébként a SC se volt SC ami pedig nagyon kedvezett Verstappenek hogy felhozzak a Ferrarinak pedig pont bettet... VSC bőven elég lett volna
rettenet szar autóverseny volt, értékelhetetlen ... szerintem ez az új éra rosszabb mint az előző volt :) Felénél fel is adtam elment boltba tojásért... :D
Vicc hogy Alonsotol elvettek a dobogót... Le tölti a buntijet erre a futam legvégén 10-re büntetik? Ugyan már... Merci erőből szerezzen dobogot ne a zöld asztalnál... Vicc lett ez a sport. Hamiltont meg figyelmeztetik pedig 2x cikazott az egyenesben... Kicsit se a Mercinek meg a Red Bullnak nyal az FIA ah nem.
Ocon volt az Bahreinben, és ő is 10 secet kapott másodszorra. De volt neki egy harmadik büntetése is, megint 5 sec, lehet azzal kevered.
Azért az FIA is elmegy a jó budos francba, hogy ilyenekért elvesznek poziciokat , mégha bárki hozzá is ért, semmi olyan nem történhetett attól ami befolyásolta volna a versenst , főleg nem 10mpes buntit, Ha mindenképp buntetni akarják akkor adjanak neki 5mpet és akkor mindenki megnyugodhat, de a helyezés nem változott volna. Vagy ha ilyen van akkor legalább a podium ceremonbia elött döntsék már el ,hogy mit akarnak és akkor már az uj felállás szerint legyen az unneplés.
A multkori esetnél ésrekes modon 2x is csak 5mpet kapott albon ha jol emlékszem, pedig nála nem is volt meg a buntető időtartam mielött lecserélték a kereket. ez igy anynira elcseszi nem csak a nézők de a versenyző kedvét is mindentől.
Na Alonsoval jól kibaszott a szerelő gárda
hmm, fene se gondolta, hogy nem tud majd érdemben közeledni Perezre...
ezzel egyértelműen megnyerték Maxnak ezt a versenyt is... mondjuk szerintem VSC-nél is nagyon jó esélyei lettek volna, de úgy legalább nem féltávnál második 5 sec hátránnyal
Ugyanezt gondoltam én is... VSC bőven elég lett volna.
Ez most mért volt SC?? Egy megnyitásnál állt le Stroll, VSC simán elegendő lett volna...
Ha a RedBullt kivennénk egész izgalmassá vállna az F1 :)
Nem tudod egy csapásra megváltoztatni, ez a második éve a költségplafonnak, és mint pl. a Red Bull is, vannak akik előredolgoztak, amik ki nem fut a lendület addig ez nem tiszta kép...ez kb. ez az év vége. DE még akkor is kell pár év mire a szakembergárda is kiegyenlítődik, mert a know-how ott van a fejekben akik szerződésekkel vannak kötve. Amennyiben az anyagi lehetőségek kiegyenlítődnek úgy simán lesz aki másként dönt...nem fog országot váltani mert nem tudnak neki annyival többet fizetni, vagy egyéb lehetőségek is képbe jönnek. Eddig ahol pénz volt ott a lehetőséget megteremtették pénzzel. Valamint persze annak is fel kell futni hogy környezeti kiépítésben kiegyenlítődjenek a csapatok, jelenleg teszem azt nincs mindenkinek szélcsatornája, megfelelő szimulátora...stb. Ezek is mind ki kell mozogják magukat mire eljön az hogy egy Williams újra teljes értékű kihívóvá válhasson egy fiatal tehetséggel, ne pedig részenként kiárulják magukat a talpon maradásért. ...a végső cél az az hogy több versenyző lehessen harcban, nem pedig egy csapat két versenyzője, vagy két csapat egy-egy versenyzője. ...vagy a legjobb verzióban három csapat egy-egy-egy versenyzője+ vízhordók akiknek ezt le kell nyelni mert nincs más versenyképes ajánlat.
Bármit lehet csinálni, lehet C,D ...Dzs autód is, nem a címkézésen múlik. A lényeg hogy van egy adott költségkereted ami egyformán érvényes minden résztvevőre, és van egy adott megszigorítás ami egyformán érvényes mindenkire. Tehát fejleszthet a Mercedes 'B' autót ez valahol máshol fog visszaütni, de muszáj meglépni. ..hogy ez idén üt vissza, vagy a 2024-s évben ezt a Mercedes tudja, és az ő döntési szabadságuk. Az hogy a mezőny hígul az kétséges, mert létszámban nem engedhetnek meg többet, ha jól tudom jelenleg még kettőt tud befogadni mondjuk Monaco, és persze ehhez mindenki beleegyezése kell, hiszen akár az időmérő rendszert is érintheti..stb-stb. Viszont megszünik pl. az amit legutóbb és remélhetőleg legutoljára a Red Bull játszott ki, hogy kivonulnak az F1-böl ők és a fiókcsapatuk, 4 autót veszít az F1 ha nem lesz előrehozott motorbefagyasztás...stb. Lehet nyugodtan menni aki így akar akaratot érvényesíteni, van a helyére más jelentkező. Az amit mondasz, hogy inkább látnál kevesebb csapatot, csak szabadon fejlesszenek azt szerintem végig sem gondoltad. Volt már hogy felmerült a GP2-s autók felléptetése amikor úgy volt hogy lefogy a mezőny...minél kevesebb a létszám, és minél elszálltabbak a költségek annál sérülékenyebb az üzleti modell. A pályák bizonyos számú autóra szerződnek, ha nem tudod kiállítani mint szervező akkor szerződésbontások vannak meg egyéb jogi szankciók.
Lehet erről beszélni javító szándékkal, de az alap az az, mint mindig hogy aki a kisebb képet látja csak az nincs tisztában az összes lehetőséggel.
jó, de most is ez van, dominancia, két - három csapat versenyez, spórolás, vonatozás ... mindenki ,aki nem versenyképes gyak az elsó versenyen feladja az évet .....
Es szted mennyire jó a költségplafon, ha a mercinek B autora is jut , csak ugy mint tavaly ? mig a kis csapatok meg még most is csak sporolgatnak és alig tudnak fejleszteni? Merci B auto
A honda is azért evickélt mert meg volt kötve a keze, nehéz ugy jól dolgozni, ha csak fix időpontra egybol jot kell csinálni és a zsetontrendszer miatt az sem biztos, hogy a következő szezonra arra kültik el , hogy a motort javitsák a csapatok.
ÉS azért akarnak többen is beszállni, mert lehet , hogy olcson bejönnek ,de ezzel azt érik el , hogy higul a mezőny . én inkább látnék kevesebb csapatot ,de akkor fejleszzsenek amenynit akarnak vagy tesztelhessenek , a lényeg, hogy tiszta versenyt lássak, ami alatt azt értem, hogy hozzák ki a kocsibol a legtöbbet, bármi áron, ha elfüstül a motor akkor igy jártak . Régebben is igy volt ez azért nyert az a csapat bajnokságot akinek a kevesebb meghibásodása volt . Hányszor volt, olyan, hogy az utolso körökbe a csata közben kellett kiállni ,mert szétment a motor, és ott akkro nem volt mellébeszélés, nem volt az, hogy ki kellett állni, hogy óvjuk a motort a következő versenyre. mint a ferrari is most egy verseny után már elövigyázatosságbol motort is cserél.
El kell dönteni hogy mit akarsz látni, amennyiben nincs összehozva anyagi lehetőségeikben a mezőny akkor mindig dominancia lesz, esetleg 1-2 gyártó versenyez, 20 évenként előfordulhat egy olyan év amikor 3 gyártó. Mindenki más tönkremegy, vagy 'B' csapatként fog szerepelni egy nagy csapat oldalán. Ez körvonalazódott a változtatásig. Nem véletlen hogy most teremtődött érdeklődés az F1 iránt, amikor az ködlik hogy kezelhető költségekkel el lehet indítani és lehet üzemeltetni egy csapatot. Az nem csábító lehetőség hogy mint a Honda, belelapátol 1milliárd dollárt azért hogy rajtuk röhögjön az F1 néző (gyártó szemszögéből esetleges vásárló) a mezőny végén. Innováció is addig jó amíg a z adott véleményalkotó csapatát, nézetét erősíti. Pl a Mercedes DAS rendszere, adott esetben az a nézőnek az már csalás meg egyébként is..lehet vitázni hogy miért kell/nem kell rögtön betiltani. lófaxt, lehet írni össze-vissza dolgokat mert ártalmatlan hiszen fogalma sincs az átlagembernek a nagy képről, ez oké...de vannak akiknek van és jól csinálják, nyilván nem egyből, és nem hibátlanul hiszen meg kell küzdeni azzal is hogy a csapatok a versenyhelyzetből adódóan érdekeltek a kiskapuk keresésében. Még az is lehet hogy a média ezt úgy tálalja hogy a gonosz F1 és az okos csapat,...de az hogy mit szop be az ember az a saját felelőssége.
Az F1 abban volt más mint a többi széria, hogy a csapatok minden évben egyedi megoldásokkal álltak elő. Ez nagyban, ha nem teljesen hozzájárult ahhoz, hogy az F1 ennyire népszerű legyen. Viszont egyre kevesebb a tér az innovációra, mert annyira fontos lett, hogy összehozzák teljesítményben őket. Valamit nem Haas féle csapatok viszik a hátukon a szériát, meg ültetik le a nézőket, hanem Ferrari, Merci stb a nagy gyártók. De korlátozod őket nem el fog menni a kedv
Közben bejön az esélykiegyenlítés is. Aki jobb jövőre kevesebb szélcsatornát kap? Ez mi? Miért akarna egy Merci vagy Ferrari hosszú távon maradni ha megvan kötve a kezük és a kis csapatokat esély kiegyenlítve felhozzák rájuk. Én WTCR-t is azért nem nézem soha mert nevetségesnek tartottam hogy extra súlyokat kapnak a jól teljesítők. Milyen lenne már ha Usain Bolt-nak cipelni kellene +20kilót csak mert gyorsabb mint mások. Ha meg valaki legyőzi majd teli vigyorral ottörül hogy ő a gyorsabb? Hülyeség az egész.
ha ez igy lenne akkor mond el miért is a Haas sporol még a boxfalon is csak , hogy legyen pénze fejleszteni ? Most az a baj, hogy az ársapkával meg a többi szabályokkal elérték azt, hogy aki tehetné nem fejleszthet mert tullépi a keretet aki meg nem éri el a keretet az meg azért nem tud fejleszteni mert annyi pénze sincs, hogy fejlesszen, nem hogy azért aggodjon, hogy tullépi a keretet. Vagyis senkinek nem jó és még a néző se jár jol belöle, mert nem látni semmi érdekeset, se a fejelsztések terén sem verseny közben. ÉS mit érnek el ezekkel a max alkatrészhasználattal? semmit sem, mert mitörténik ha valamiböl többet használnak fel? semmi kap 5helyes buntit amit vagy ledolgoz az élboj vagy eleve nem is tudna elmozdulni a végéről a kiscsapat igy mindenki anyni elemet használ amenynit akar, olyan még nem volt, hogy hát elfogyott a motor és akkor nem tudunk kiálni versenyezni, mert a költségplafon miatt már nem lehet venni vagy csinálni ujat.
Régen sztem, sok ember fantáziáját megmozgatta a fejlesztések amikre nem is gondolt és emiatt kedvett kapott , hogy ilyen irányban tanuljon és dolgozzon, mert látott benne potenciált. Manapság mit látsz ami egy fiatalnak meghozza a kedvét a motorsport vagy a technikai fejlödés?
minden szinten sporolás van , de még ha sporolás is lenne akkor csinálnák ugy, hogy azon belül viszont nyomják ahogy csak lehet ne félgázon beguritva a féktávra a kocsit stb..
De azt is elérték, hogy mindnekinek egy lövése van .... Ha nem sikerül, mehet a kukába az egész éve ... És igazából csodák így sincsenek ,a kis csapatok ugyanúgy óriási lemaradásban vannak mint ahogy voltak mindig is ...
Az. mégis mi lenne? :)) Megszorítások nélkül a gyártók játszótere lenne, kiscsapatok meg tönkremennének, mind. A gyártók pedig kiskapuk keresésével, mérnökök és versenyzők felvásárlásával, valamint 'kivonulunk' nyomásgyakorlásával irányítanának. Jelenleg, köszönhetően javarészt az új tulajdonosok megfelelő vezetésének, megfelelő döntéseinek, kifizetődő az F1-ben lenni, megtérülő befektetés, aki pedig kivonulással fenyegetőszik annak ott az ajtó, jelenleg is van több jelentkező a helyekre. a nagy idők azért voltak nagy idők mert egy fejlődési út elején, közepén voltak, jelenleg már le van legelve a legelő, fel van térképezve az összes boogie, elfogytak a blues sémák, már nem lehet qva nagyot dobni. Viszont a költségplafonnal, a szélcsatorna időkkel, és az összes megszorításokkal el lehet érni hogy ne csak azé/azoké legyen a homokozó akinek az apja tele van pénzzel.
Ez egész költségvetési sapka a nagy csapatok korlátozására született. Ezeknek a csapatoknak most meg kell tanulni milyen úgy fejleszteni hogy nincs végtelen pénz. Nem véletlen gyengélkedik a Merci sem. Nincs pénz A meg B verzió kifejlesztésére, dönteni kell és nem jó irányba haladtak.
Persze az is jogos kérdés hogy ez így F1-e még, ahol korlátozva van az innováció? Utoljára szerkesztette: Magnum PI, 2023.03.17. 09:55:56
De valamit okoskodott a Ferka, valami betiltott levegőcsatornával, amit csak akkor lehet használni, ha hűt valamit, és ők oda tették azt a vezérlőt, hogy legyen mit hűteni... Lehet semmi köze akét dolognka egymáshoz, de az az alkatrész romlott el, nem ?
Szerintem az a nevetséges, hogy egy olyan komponenst is képes a Ferrari elrontani, aminek atombiztosnak kellene lennie, mivel csak kettőt lehet felhasználni belőle. Elképesztő, ami ott megy pedig az egyik legerősebb pilótapáros van náluk.
"Ebből a komponensből egy versenyző csupán kettőt használhat fel büntetlenül egy idényen belül" nevetséges... Utoljára szerkesztette: desigo, 2023.03.15. 17:35:08
LEC rajt büntit kapott alkatrész csere miatt , elég szomoru, hogy már a 2. versenyen ezzel kell foglalkozni csak mert sporolás van és nem azt kell irni ,hogy már a második vagy harmadik javitott verzioval versenyez a szezonkezdet ota, hogy versenybe legyen a VB-re. Nem ehelyett már a szezon végéig hendikeppel fog versenyezni ha valami elromlik.
Es akkor LEC-RUS a Mercinel? Az eleg izgi lenne,hogy ott mondjuk kire epitenenek
Na, ez már valami lenne, a próféta szóljon belőled! Én mindig is szerettem volna, hogy legalább egy évadot vezessen náluk is. Az a bajnok, aki nem vezetett a Ferkánál, nem is igazi bajnok :P Utoljára szerkesztette: sure, 2023.03.14. 17:54:13
Szerintem csak annyi a lényeg, hogy mikor a Mercinek állt zászló akkor annyira túltolták, hogy náluk mennyire megy no blame kúltura, hogy most amikor már úgy reagálnak mint ahogy az indokolt mindenki az orruk alá dörgöli. Szerintem ez is jól van.
Na ezért kellene meghallgatni az egész adást. Nem panaszkodott....a tények nem egyenlőek azzal hogy kattintást még mindig Hamilton-l lehet elérni, pedig már nem világbajnok sőt messze van attól hogy unalomba fullassza a versenyeket... Továbbra is a csapategységről beszél, és továbbra is dicséri a csapatát, viszont a nem megfelelő döntésekért felelősséget kell vállalni. Nem rejtegette a véleményét hogy nem szerette a tavalyi autót, és ellenezte is a koncepció továbbvitelét. A mérnökök hittek a lehetőségben és most nagyon úgy néz ki hogy tévedtek. ... és hogy mennyire nem egyedi, csak lófax kattintást lehet vele elérni,...pedig kétszeres világbajnok, Verstappen szavai pont nemrégen jött szembe: "A címvédő dühösen, káromkodással vette tudomásul csapata számolási hibáját, és utólag sem bánja kifakadását. „Kedvelem a kritikus hozzáállást. Amikor én elcseszem, a csapat is jelzi, hogy hibáztam, és szerintem ennek fordítva is így kell működnie – mondta a helyszínen lévő újságíróknak. – Így tereljük egymást a megfelelő irányba, mert tökéletesek akarunk lenni, nem pusztán jók. Tökéletesek akarunk lenni."A tévedés egy szoros bajnoki küzdelemben súlyos következményekkel járt volna, de így, hogy a második vb-címe küszöbén áll, nem vesztett nagyon sokat. Megkérdezték tőle, megmondta-e a véleményét a csapatnak a baki után, amire tömör választ adott."
Nem az a baj, hogy valaki ennyire dominál, az a baj, hogy senkine kesélye nincs utána menni, mert nincs rá se keret, se szélcsatorna idő se semmi . Bakker +0,7 -es köröket kért a mérnök Verstappentől.... Még apontokért se nagyon kel lidén izgulni, az tavaly is látszott már, hogy semmiről nem szól egy F1 futam mint vonatozásról, spórolásról, néha drs el kikerüli kegymást ....
mondjuk nekem így is jó, remekül szundítok a versenyeken :) Ha meg autóverseny kell akkor meg nézek F3-at :D
én nem teljesen értem, tavaly a szezon végére lehagyta a Ferrarit a merci. Mi a gond akkor? Hogy nem az első legjobb autó? Ja oké, Hamilton helyében lépnék is, ekkora pofátlanságot azért na... így várják el tőle, hogy vezessen. Szörnyű
szörnyű, hogy már év elején látjuk, hogy sima lesz a VB... reméljük a FIA lép valamit... ne legyen már egy csapat ennyire domináns. Mint mondjuk a merci volt 7 éven keresztül. De mindegy, azért reméljük most gyorsan lépnek valamit, mert ez így nem jó :)
Ugyanakkor jó látni, hogy a McLaren és a Williams újra azonos pozíciókért harcol. Kár, hogy az az utolsó hely.
most épp ezt linkeltem be amugy mindegyik még a külföldi szaklapok is lehozták ezt, hogy hamilton panszkodta, hogy nem hallhgattak rá , hogy nem jó az autó. Ehhez amugy nagy tudás kell, bárki anélkül is megmondta volna, hogy egyáltalán beült volna, Azt, hogy elmondja, hogy milyen kocsit szeretne attól még nem változik meg a fizika és nem lehet tesztelés nélküöl csak ugy a semmibol egyik naprol a másikra superkocsit csinálni
amúgy kíváncsi vagyok mit lé pa FIAm, teljesen világos, hogy e za vb cím így év elején már eldőlt.... Fejleszteni nagyon senki nem tud se pénz rá se lehetőség se teszt se semmi... ez így jó akkor ? :D
Jaajj... ez az oldal a legőrültségebbeket képes írni némi olvasóért cserébe ... sokszor a hajam égnek áll már a címtől is ! :DDD
Lajos megint okosabb mindenkinél Biztos azért van sok mérnök mert ök nem tudják , hogy mit csinálnak és biztos direkt nem csinálják azt amit a Lajos mond nekik. De ha lajoska anynira tudja, hogy mit kell csinálni és hogy kell a kocsinak kinézni akkor miért nem azzal foglalkozik és megy be a gyárba ahelyett, hogy a politikát és a Propagandával foglalkozik ? Érdekes, most hogy nem megy a szekér már egyből a felelöst keresi és mindenki más a hibés csak ö nem, 8 éven keresztül meg ment a egy csapat vagyunk én csak tettem a dolgom mantra.
Hát mert a lassú szakaszokban ért utol mindenkit .... amúgy a hosszúkban erőből szerintem nagyon gyenge volt ... no majd kiderül :) Legalább volt durván 1 perc autóverseny is :D
az a vicc, hogy egy másodperccel gyorsab bautóval se lehet előzni. Alonso-Aston . mindneki nyalja ma alo seggét, szerintem csináltak egy brutál lezsorító erős autót elég gyenge végsebeséggel ... Összességében gyors pályákon csúnyán elvérzik ha így marad .
Sajnos igen. ÉS még mindig bosszantoak azok az indokolatlan belenyulások a versenybe. LEc kiállásakor is miért kellett a VSC? belso oldalán az egyenesnek egy megnyitásnál a palánktol védve miért kellett, simán visszatolták volna sárha zászlo alatt is.
Aztán az elso körökben 2 körig ott volt a szárny darab a plya szélén, lett volna 1,5 perc mire a mezöny vissza ér és nem lehetett beszaladni 10m-t a pályabironak ,hogy elvigye?
A Mclaren nem tudom, hogy mit csinált mert ha fejlesztett a kocsit és igy lettek lassabbak mint tavaly akkor ahhoz tényleg nagy tudás kell. Ha viszont tényleg fejlödtek ,de a többiek meg ennyivel jobbak lettek akkor meg azért kellene elgondolkodni . Pedig már kezdtem bizakodni, hogy idén már jobb eredményt érnek el, hiszen tavaly is volt már pár dobogós helyezésuk és 1-2-be is voltak. és innen a mezöny végére esni azért nagy csalodás.
Persze ez még csak egy verseny, de akkor is.
Ja és a buntetések, jó lenne ha végre lenne már külön csapat és versenyzo bunti is. Occon esetében nem tudom, hogy melyik volt, de azért többször egymás után ugyan azért ne adjank már buntetést. Utoljára szerkesztette: repvez, 2023.03.05. 18:35:02
Maradtunk ahol tavaly, dogunalmas vonazozas...
sok változás nincs tavalyhoz képest. Valszeg az Astont legyűri a Merci versenytempóban, azt maradunk ahol voltunk :)