Hát tényleg már azt kell lassan mondani, hogy a régi jo dolgokbol nem marad semmi Régen tényleg volt egy kis leállás szunet a szezonok között. ez ugy ahogy megvan most is, de a különbözö pletykák infok folyamatosak az internetnek "hála" DE legalább volt eddig egyfajta várakozás izgalom, hogy tényleg csak akkor láthattuk meg az uj autot amikor bemutatték és azzal egyutt az uj festést is. De ugy látom már ez is kezd kimenni a divatbol, eddig átestek arra az oldalra, hogy még a bemutatón se mutatják be a idei autot hanem a tavalyi auton az uj festést. DE legalább addig nem mutattak semmit sem. Most meg már 1 honappal a bemutató elött már a festést is leleplezik és az se válzozik sokat az elözö szezon ota. Már tényleg az lesz, hogy amivel poénkodnak, hogy az idei ferrari is piros lesz.
vagy marha gyorsan telik az idő vagy elég gyorsan romlott az állapota, de még emlékszem valamikor egy közvetitésre behivták még vagy egy boxutxca magazinba, de ott még nem volt enynire megfogyva . poersze ez is már ugy legalább 5-6 éve volt még szujo volt a közvetitésnél .
Ez egy ritka gyér szezon volt... Mclaren fejlődése és az Aston dobogoin kívül sima Red Bullos év volt... Ez még a 88as Mclaren, 2004-es Ferraris és a Mercis domináns éveket is überelte... És alig volt igazán izgis verseny.. Nagyon nem jó az irány ami az F1et illeti
Lecrec vezetni tudna úgy mint a sunyiságon agyalni, már lenne valaki az F1 ben ! :D
Pereznek meg még az Verstappen féle kiszorítás se jön össze ,neki büntetés jár érte :D
Tudja valaki Abu dzabi pályán miért kellett atalakítani a 9es kanyart?
ezekkel az ujitásokkal még csak nincs is semmi gond, de valaki azért elmagyarázhatná , hogy az elso szárnynál miért kell minden tervnél olyan szárnyat ami alkalmas arra, hogy kivágja a gumit a másik auton? Miért nem lehet egy sima zárolap ami ha össze is ér a két auto az egyik az elso szárnnyal a másik kerekéhez akkor csak elcsusszon egymáson a két felület? ÉS nem az van, hogy csak azért is legyen ott egy kis fülecske ami beleakadhat a külsö oldalba vagy mindenképp letörik és éles élt hagyva kilyukasztja a gumit? A régi terveknél volt az a era, hogy szélesebb volt a szárny mint a kerék nyomtáv, ezt azzal magyarázták, hogy megelözzék a keekek összeérését, de ezek oldalán is ott voltak a kis fülek, aztán a következö era-ban meg megint beljebb lettek a szárnyak, akkor már érdekes modon nem volt fontos ,hogy ne érjen össze a két kerék ?
ÉS a 2025os terveknél is ott van egy elég nagy viszszintes lap ami ha hátulrol ha oldalrol is éri a kereket már ki is vághatja.
Bré king! Horner és Toto papa úgy berúgtak Vegasban, hogy össze is házasodtak, kiszivárgott a videó
Ez ilyen, fordítva már vétózta volna meg, már ha valóban így van nem valami gp hírportálos szenny ....
Mercedes vétózta meg, hogy kivételt tegyenek a Ferrarival. Ez is mutatja, mekkora egy patkány brigád ez, élen a Csocsó Wolfival, aki szerint nem ekkora probléma, egy pályahiba miatti sérülés. Persze megnéztem volna, hogy mit nyilatkozik, ha a kis pincsijének a kocsijával történik ez, meg gondolom a FIA is máshogy döntött volna.
Azert az total elmebeteg hogy a vilagbajnok DUPLA annyi pontot szerez mint a VB 2. …volt egyaltalan ilyen barmilyen auto-motorsport VB-n korabban??!!
Pont arra kapcsoltma be, hogy perez elengedi verstappent...Erre jön az üzenet bejátszás Vertől , hogy dolgozzun kegyutt megfoghatjuk ... véber: nem értem mire gondoltak... :DDDDDDDDDD Ekkora egy faszcsicskát... :D Lec meg egy hulladék, két éve is azt modndtam nem bajnok alkatt most is azt mondom ....
A rajtismétlésen Alonso bal-hátsó kerekénél mintha egy kis füstfelhőt láttam volna... Nem lehet, hogy hozzáért a bal-hátsója a falhoz, és azért pörgött meg?
biztos egyszerübb volt hazaküldeni több 10000 embert csak azért mert pár buszsofornek lejárt a muszakja minthogy keressenek váltosofőrőket ?Meg hogy fel kell tölteni az árut, ezekszerint ha maradnak még a vendégek akkor kifogyott volna a cucc és nem volt elegendő termék? hogy szervezték meg akkor az utánpotlást, hogy a 2 szabadedzés között nem tudják potolni?
Biztos hogy valakinek a érdekében van az F shop és igy a kiadott kuponok értékét már más teszi zsebre vagy is a FIA-tol egy magánszemély cégéhez .
Biztos vagyok hogy többe kerül az ilyen dolgoknak a költsége mint amivel a csapatoknak most a költségsapkával kell gazdálkodni, de erre nincs szankcio. ez kb olyan mintha a szülök minden szarságra elverik a pénzt aztán a gyereknek azt mondják sporoljanak ,mert nem jut mindenre amit szeretne.
arról nem is beszélve, hogy rájöttem , hogy minden városi pálya számomra ugyan az. Mert mivel nincsenek bukoterek és a magas keritések között mennek a közvetitésben semmi mást nem látni a környezö tájbol csak a keritést. Nappali versenyeknél még csak csak mutatnak valami nagy totált néha és látni a környezö tájat épületeket, de az estzi pályánál egyáltalán nem olyan látványos mint hiszik, föleg nem TV-n keresztül.
Sztem nekunk akik a közvetitésen keresztül néznénk, egy nappali Las vegas is jobban mutatna mint egy fekete hátterül kivilágitást.
Lehet, hogy nagy atrakcio bevini valamit a belvárosba, de a közvetités szempontjábol semmi érdekes nincs igy . Azokon a régi helyszineket ahol kello méretü bukotés és épitett a pálya ott lehet látni a környezetet a fákat a vizet az oda épitett látvány elemeket, de ezeknél a városi pályáknál,meg csak az egyen szalagkorlátokat magas keritést .
Egy MAIMI-nál is sokkal jobb lett volna, ha egy tengerpartos pálmafás helyszinre viszik, mint bent a városba
Félreértetted, én nem MAX -ra háritottam a dolgot, csak hogy számomra nem jelentenek semmit ewzek a statisztikák még akkor sem az az alapján MAXx szerezte a legtöbb pontot és a legtöbb versenyt nyedrte egy szezonban. Ezzel nem azt mondom, hogy nem jó pilota, de nem lehet igy egységes következtetést levonni és összehasonlitani egy Senna vagy Schumaherrel vagy Prosttal.
A Lasvegasi versenyre, meg szánalmas, hogy az a sok pénzt amit a flancolásra költöttek inkább költötték volna arra hogy a pálya szima legyen és ne legyen semmi olyan tárgy amibe fennakadnak. Az meg megint a szánalom teteje, hogy nincs ilyenre semmi paragrafus, hogy önhibáján kivul a pilota vagy a csapat ne kapjon buntetést, ha valamit csrélni kell a kocsin.
KB ez olyan ami kint megy az utakon, hogy szarnak megcsinálni a kátyzkat meg a csatornafedelekek, aztán, ha szétmegy a felni vagy amiatt okozol balesetet még te leszel megbuntetve és neked kell a kárt kifizuetni nem az ut karbantartóknak.
Hát ez zseniális, Sainz még büntetést is fog kapni, mert ki kellett cserélni a leamortizálódott alkatrészeket. A stewardok minden paragrafust átnyálaztak, dehát dehát, sajnos sajnos nincs olyan passzus, ami alapján kivételt tehetnének.
Most tényleg Max a "gec", hogy anno a szar RBban maradt és sok évre írt alá, és amikor véget ért a Merci ERA, sőt, előtte, Newey tervezett egy jó autót, amit a többi konkrétan elqurt?
Ő csak teszi a dolgát, ahogy pl. Perez is inkább tehetné, és ennyi.
A sprintet ő utálja a legjobban, az előnye neki akkora általában, hogy utolsó körben fut egy legjobb időd, és a pontrendszert SE Max miatt alakították ki így, ahogy az évi 23 futamot is talán ő utálja a legjobban.
Anno 16 verseny volt. 1988 kivételével alig volt év, ahol ennyire dominált volna egy csapat. De akkor a korszak két legjobb versenyzője ült a McLarenben és 16ból nyertek 15öt. Kb. megosztva, sőt, Prost úgy vesztett VBt, hogy több pontja volt papíron, mint Sennának, csak ugye ott volt a hülye legjobb 10 futamos szabály.
Nekem aztán nem hiányzik 23 futam. Szerintem senkinek. A pénzemberek miatt van ennyi. Ill. a hülye 10 versenyes szabály helyett most van sprint és legjobb körért 1 pont. A legjobb 6 helyett 10 kap pontot, és sokkal többet, mint kapott korábban, köszönhetően egy másik ERAnak.
Tehát a helyzetről amibe most éppen Maxot (korábban Hamilton, előtte Schumacher) helyezitek, igazából pont a felsoroltak tehetnek legkevésbé, Max. meg pláne nem.
Én se szeretem a 23 futamot, a hülye sprintet, a LK szabályt, a hülye pontozást, ahogy nem szeretem a szinte automatizált, a boxban minden szart látó dolgokat sem, ahogy azt a hülyeséget sem, hogy szarok a gumik, kímélni kell őket, minden fos alkatrész limitálva van, nincs tartalékautó, stb. stb. Papíron olcsóbb lett a F1, a valóságban a hülye kötelező fejlesztések miatt meg drágább. A töredékéből elvoltak a csapatok amikor még dohányt is lehetett hirdetni, mint amit most jelenleg évente a sportba ölnek.
És igen, a szuperlicensz ára is először fog valakinek nagyon fájni jövőre, köszönhetően a hülye pontrendszernek és hogy Newey egy ilyen autót épített. Most lehet azt mondani, hogy Rosberg is nyert Hamilton mellett a nagy nyomás ellenére, de látva azt, hogy Perez a második helyért küzd ebben az autóban, inkább emeli Verstappen teljesítményét, mint csökkenti.
Azt megértem, hogy a hat évvel ezelőtti Verstappenbe igencsak bele lehetett kötni, mert konrétan egy agresszív bunkó volt (lakókocsiban nőtt fel, ez van), de a lakókocsis múltját azóta bőven maga mögött hagyta, és a mostani Verstappent csak azért fikázni, mert azt csinálja, ami a dolga, az inkább abba köt bele, hogy milyen az, amikor valaki végre egy jó autóban ül, és még a szabadideje is a versenyzésről szól, annyira élvezi ezt a baromságot amit csinál, és ez szerintem nem fikázni való. Valaki a programozást élvezi, valaki meg az autóversenyzést.
Verstappen is F1es csemete. Apja egy bunkó volt, sőt, tuskó. De a Rosberg, Hill és Villenevuve félék közül, valahogy rajta látom, hogy élvezi a versenyzést, nem pedig a múlt és csak a családi hagyományok miatt, meg hogy pénzt keressen van a mezőnyben.
Szerintem, a Verstappen-Norris páros lenne a legnagyobb dolog ami történhetne a RB életében, és tenne jót a versenyzésnek. De ettől sajna még messze vagyunk. Egyelőre egy Alonso-Perez csatáknak tudunk csak örülni a harmadik helyen, a többiek lekoptak az élmezőnyből.
Tényleg kívánom a McLarennek, hogy jövőre ott legyen a topon, ahogy a Ferrarinak és a Mercedesnek is, rosszat nem tenne a sportnak. De nem lesznek, mert ez egy ilyen sport és elqurták a szabályati évekkel ezelőtt (lásd a felsorolt baromságokat!). Utoljára szerkesztette: AnuluWork, 2023.11.17. 10:28:59
Nagyon de nagyon sajnálom h ilyen lett a F1.95-96 óta nézem és most jutottam el oda ha a jövő évi Lső 5 futam ilyen lesz mint az idei dobom,SAJNOS.Pedig imádtam eddig minden percét.MINDENKIVEL.DE tényleg a síros Barikelló a nagypofályú Örvájn gizda montolya stb.Ez a mostani a guminő.Jó jó de már nem ua mint a ...
Nekem megmarad még a motogp ami a jövőévi lesz mindenidők legdurvább szezonja és a SB(superbike) ami ugyanolyan jó. De az autósport királya a F1 olyan mélyen van ahonnan nemrángatják ki soha sztem.Nagyon sajnáltam a rally-t is de ez most a forma1-be lyukat ütött Utoljára szerkesztette: Stockbauer33, 2023.11.13. 23:38:35
azért nem szeretem a statisztikák által megitélni a pilotákat, mert a régieknek esélye sem volt arra, hogy ennyi versenyen tudjanak pontot és dobogokat szerezni. a mostani 23 versenyes szezon a régi idökben majdnem 2 szezonra valo verseny volt. és ha valaki betalált egy fejlesztéssel akkor csak fele annyi dobogot tudott szerezni mint most MAX. ugyan igy a pontrendszer is más volt, nem voltak 25 pontok meg sprint futamért meg gyorskorért járók. igy majd tudják verni a mellüket a MAX rajongók, hogy ö szerezte a legtöbb pontot egy szezon alatt, de másra nem jó.
az a baj, hoyg ennyire változtatják az alapszabályokat a pontozás és a versenyek terén, hogy az egész ranglista és összehasonlitások értelmuket vesztették , legalább is ami az egész F1 korszakra van vetitve.
Az biztos, hogy az év egyik legjobb meccse volt az övék, ha Perez nyeri 52 ezreddel, akkor ő is ugyanúgy megérdemelte volna. Alonso régen nem volt a szívem csücske, de a mostani mezőnyből az egyik kedvencem immár. Remélem, tartja a formáját év végére és marad még az F1-ben, még az is lehet, hogy tovább fog tartani az F1 karrierje, mint Strollé :P De az 5. hely Strolltól is szép teljesítmény volt, én mindkettőjüknek, illetve mindhármuknak (Pereznek is) kívánom, hogy tartsák meg a jó formájukat, Strollra nagyon ráférne legalább egy bronz, hogy ha marad jövőre, legalább egy pici kedve legyen hozzá. Utoljára szerkesztette: sure, 2023.11.06. 17:50:44
Jó versenyt nézek?Ma is kb 60-70%-ban a mercikkel vannak elfoglalva a szakértők?
A vöcsök Hamilton bemákolta megint LOL
Simán utoléri Ham Max-t ;DDDD Vicc ez már.Ric akárhogy érbe gratula
Állórajt lesz.
Megjegyzés, segítségképpen: nem néztem mindegyik esetet végig újra, de egy helyzet ezek közül erősen vitatatható, hogy Ham volt-e a hibás, vagy sem. Egy helyzetről viszont egyértelműen Ham tehetett, amit rögtön elismert és bocsánatot is kért érte. Chrastappen mikor tett ilyesmit bármikor is??? Az összes többi helyzetben, amiket felhoztál, Ham volt az áldozat.
Bizonyára volt olyan eset, mikor Ham-t meg kellett volna büntetni, de még sem lett megbüntetve. De ennek megítéléséhez látni kéne az egész esetet. Most egészen másról szólt a beszélgetés. Ver-el szemben volt-e valaha is olyan büntetés, amivel igazságtalan másokhoz képest hátrányos helyzetbe hozták volna őt ki? Vagy akár csak olyan eset, amivel igazságtalanul hátrányos helyzetbe került volna másokhoz képest. Én nem emlékszem ilyenre. Itt semmiféle rajongásról nincsen szó, egyszerűen az igazságról. Sőt igazából olyan eset is nagyon kevés számban merült fel, ahol Vert megbüntették volna g*cisége, sportszerűtlensége miatt.
Nem véletlen nevezte el más valaki Crashstappen-ek, szerintem nagyon találó név. :D Utoljára szerkesztette: F1rajongo, 2023.10.24. 15:52:50
vicces ezt egy Hamilton rajongótól olvasni... itt van a kis kedvenced, ahogy kiteszi a csapattársát, kapott érte büntetést? Levehetnének már a szemellenzőt, mert baromi unalmas az agymenésetek
A Ferraris cumi évek nagyon kinyirtak 3 világbajnokot(kimi.vettel.alonso).Most ellavirozik itt aránylag szép eredményekkel.Vettel a szürke eminenciás pedig ott a 4 vb cim.Kimi pedig marad a piás jégember.Max is Vettel sorsára jut.
Talán Alonso fénykorában mikor körbehugyozta a terminátor Schumi-t akkor új csillagnak hitték és hát tudjuk milett a vége.Ezvan
Alonso, amilyen nagy pofálya volt év elején, és amilyen nagy araccal beszólogatott mindenhol, megérdemli a pofára esést... Bármennyire is jó pilótának tartom ... Nagy volt a melénny mikor véletlenül jó votl a vas aklatta ...
Őt valamilyen oknál fogva támogatja az FIA. Pl. most sem kapott büntetést az miatt, amit Lec ellen tett.
Igazságtalan büntetésre én nem emlékszem, hogy történt volna vele kapcsolatban bármikor is. Ham-t és Lec-et jogosan büntették most meg, de akkor meg kellett volna még büntetni a mezőny többi 50%át is. Az lett volna igazságos, mindenkivel szemben. De valamilyen oknál fogva Ver sosem jár úgy, hogy másokhoz képest hátrányos helyzetbe hozta volna az FIA, igazságtalanul.