Az lenne az ideális, ha nem próbálnák mindenáron inkopatibilissé tenni az X-boxot az azonos felépítésû pc-kkel. Ugyanazok a játékok lennének mindkettõre, akinek kevés pénze van, vagy csak játszani akar az venne X-boxot, a többiek meg pc-t. Nem lenne vita, nem kéne lemondani egy csomó jó játékról a többi kedvéért, és szerintem a MS sem járna rosszul. (Csak el kéne tüntetni a szemét Nintendot meg a Sonyt :-))
Ja, de a végeredmény inkább pc lesz mint konzol (ha a konzol eredeti mivoltát nézzük (csak játék, semmi monitor, bill, internet))
game-boy: olvastad a régebbi hozzászólásokat? A sega úgy tervezi, hogy a Dc-architektúrát pc-re is átülteti. (gyk: a pc is Dreamcast kompatibilis lesz) Persze ez még nem biztos.
Gabo, bocs GABO, elírtam.
Gabor: Ja, a Kessennél nekem is feltûnt, hogy még régen valaki olyan képet tett be, amihez a site-on oda volt írva, hogy átvezetõ animból van. Az a baj, hogy a legtöbb helyen oda sem írják. Vagy megnéz egy promo videót, aminek az egyharmada van a játékból (és ez egyértelmûen látszik is), és akkor el van ájulva, hogy milyen istencsászár a játék. Persze az nem tûnik fel neki, hogy a screenshotok 80%-a sokkal gyengébb, mert azok "biztos korai képek", meg mittomén. (pl. amelyik képen nincsenek a menük fölül, az valszeg nem a játékból van(de lehet), amelyiknél ott van, az meg nem néz ki olyan jól. hoppá)
Tesztelés? Csak egy apró kérdés a konzolos tábor felé: Hogyan és mi módon mérték azokat a teszteredményeket, amikkel olyannyira szerettek dobálozni? Nem hinném, hogy a konzolos játékokban lenne bármilyen beépített teszt lehetõség, vagy hogy léteznének konzolokra tesztprogramok. Játékokba ilyet minek raknának be, még a végén kiderülne, hogy nem is megy stabil 60 fps-t a progi. Inkább beraknak néhány bonuspályát, nehogy véletlenül a felhasználóban gyanú ébredjen a konzolja teljesítményét illetõen. Ha léteznek tesztprogik, gondolom ezeket a gyártok fejlesztették ki a saját gépükre, tehát ezek azt írnak ki amit õk akarnak. PC-kre ellenben már a kezdetek óta léteznek bench progik, valamint a játékokban is van integrált teszt lehetõség. (Pl.: 3Dmark, Finalreality, Q3:A, UT stb.) Az a probléma a konzolosokkal, hogy fogalmuk sincs, mikor látnak átvezetõ animot, és mikor megy maga a játék. Lásd Kessen (nem helyesen írva) képek! Arról nem is beszélve, hogy ha a játék enginjével megy az anim, akkor is van lehetõség az egésznek egy elõre számoltatására. Magyarán a gépnek baromira nem kell megszakadnia munka közben. De hogy ettõl jobb legyen egy játék...
Game-boy, X-box demok? Ha még a végleges specifikáció sem létezik, akkor hogyan lenne lehetséges bármilyen bemutato anyagot futatni rajta? Az eddig készült összes X-box anyag PC-ken készült! Ha el vagy ájulva az X-box anyagoktól, akkor talán nézd meg az Unreal tech. demokat, esetleg a Tribes2 anyagait!
PCguru: A konzolok grafikájáról annyit, hogy a mostanában megjelenõ játékoknál is rendszeresen lehet látni, ahogy a gép küzd a 3D-s megjelenítéssel. Csuszkálnak a texturák; szenved a perspektíva korekcióval; némelyik textura "közelrõl" nézve csak egy pixel halom; a figurák mozgása "ugráló" a hiányzó animációs fázisok miatt; a kamera pozició változásakor remegni látszanak a modellek, ahogy a gép a pontos poziciókat számítani probálja. Ez mára a PC-ken már a múlté. Apropó texturák. Kérdem Én hol vannak az UT 30-50 MB-s texturái a konzolos verziókból? Csak megjegyzem, hogy a mostani PC-s cpuk (AMD, Pentium) már nem tekinthetõek teljes mértékben CISC procinak. Nagyon sok olyan megoldás van bennük, ami hosszú ideig csak a RISC-es rendszerek sajátja volt.
kokas: már leírtátok egyszer mindketten.
PCGuru: Errõl az emulációról még egy kicsit: 1.Az emulációhoz ugye kell egy emulátor, amit általában hónapokig fejlesztenek. Ez itt nem volt. 2.Ha át akarnak írni egy pc-játékot konzolra, az még több ideig tart. Ez se volt meg itt. "Csak átírtak pár kódot". 3. Egy gép emulálásához kb kétszer annyi memória kell, itt fele annyi van. (félreértés ne essék: szerintem a Sacrificet meg lehet írni lazán GC-ra, csak nem az eredeti pc-s kóddal, mert PC-n kicsit pazarlóbban bánnak a memóriával.) Szóval vagy kamu az egész (ez nem valószínû), vagy az a néány kód átírása kicsit több volt annál, emulációról pedig szó nincsen.
(ja és a Sacrifice dinamikusan változtatja a kidolgozottságot annak megfelelõen, hogy mennyi ram van, milyen processzor stb. Szóval lehet hgy a 4x mega ramos GC-n kicsit visszavett mondjuk a textúrákból?)
Azért nagyon remélem, hogy PCguru nem tanár a GDF-en. Milyen égés lenne pl. az alábbi:
PCguru: - ...a konzolok és a PC-k adatait teljesen másképp kell értelmezni. Diák: - És ezt hogy kell értenünk, mibõl adódik a különbség? PCguru: - XY oktató nálam jobban tudja a témát ezért hát tõle kérdezzétek. Diák: - :-O
Diák: - Miért kell a konzolok és a PC-k adatait teljesen másképp értelmezni? XY: - Nem kell másképp értelmezni, már miért is kellene? Diák: - ööö...hát...igaz
Ezek után diákunk megfogadja, hogy többet nem érdeklõdik, végig kihúzza valahogy a sulit, aztán az életben igyekszik mindent gyorsan elfelejteni amit itt 'tanult'.
De ugye nem így van!?
NEm a gyengeségrõl van szó, mert az, hogy mennyi memóriát foglalnak a textúrák meg egyebek, nem a kódtól függ, és ugyannyi minden platformon. Tehát a DC 16 mega ramjába nem fér annyi, mint a pc 128megájába (aminek egy részét persze foglalja az os, de marad elég). A textúramemóriánál van tömörítés, de az pc-n is(és emellett még 32-64 megás kártyák is) Az Unreal 2-t még csak fejlesztik, tehát nyugodtan mehetne konzolra is, de nem.
PCguru Ide nem elég leírni, ki vagy és mit csinálsz, itt a tudást bizonyítani is kell. Például úgy, hogy a kérdésekre okosan és értelmesen válaszolsz. Nos?
Ja, PCGuru: elolvastad a régebbi hozzászólásokat is? Pl: UT-t nem lehetett rendesen átírni DC-re. Ok: kevés memória. (Assaultot ki is hagyták). Másfél éves játék! Unreal2-t nem csinálják meg ps2-re, mert lehetetlen lenne, (ok: kevés memória).. folytassam?
Összkép? A Crash bandiccot szebb volt, mint a q2? vagy a Forsaken pc-s verziója? Szerintem nagyon nem. A Voodoo1 ugyan csak 64x64-es textúrákat támogatott, de a N64 is, csak még kevesebb memóriával! A v2 meg aztán kb tízszer volt gyorsabb ezeknél, mondjuk az Unrealt már nem is lehetett a CB-hoz hasonlítani. DC-n élesebb kép, hmm. Szerintem a GF2 GTS-em 1024x768-ban azért élesebb képet produkál, mint a DC 640x480-ban.
PCguru
"Egyet miert olyan nehez megerteni, a konzolok es a PC-k adatait teljesen maskepp kell ertelmezni."
Ha több mint 10 éve hardverrel foglalkozol, akkor tudnod kell, hogy a mérési adatok arra valók, hogy összehasonlíthassuk a különbözõ cuccokat. Pont azért alakultak ki, hogy ne hordhasson mindenki össze badarságokat. Grafikában ilyenek a 24bites kép, 32 bites kép, polygon/sec, framerate, szabvány felbontások... Ezek az adatok ugyanúgy jellemeznek egy pc-t mint egy konzolt, tehát alapot adnak a teljesítmények összehasonlításához.
PC-n egy 24 bites színmélységû kép minden képpontjához 3 byte-nyi adat tartozik, konzolon ez nem így van?
PC-n az 1 millió polygon/sec azt mutatja, hogy ennyi poligon helyzetét képes leszámolni 1 másodperc alatt, konzolon ez mást jelent?
Hol tudok venni GC-t és mennyiért? És X-Box-ot?
Jól tele is van hibákkal, gyorsan írtam, nézzétek el!
Bocs a dupla írásért! Véletlen volt.
Azért hogy mindig is a pc elõtt jártak a konzolok az nem teljesen igaz. Hol voltál te az elmúlt négy évben? A DC megjelenéséig volt a psx meg a n64 és ezek már a voodoo1 megjenése óta NAGYSÁGRNDEKKEL gyengébb 3d-s grafikát produkáltak. Ez nem az adatok értelmezésének kérdése. Pedig amikor megjelentek, voltak olyan jók (mondjuk a n64 nem), mint most a GC vagy az X-box lesz. Ez nem az adatok értelmezésének kérdése. Lehet, hogy a GC erõsebb a most fejlesztésben lévõ pc-alkatrészeknél (mármint a cpu), de mi lesz három év múlva? Olyan procink lesz, amirõl most nem is álmodunk, a GC meg marad, amilyen. A 3d grafikus chipek pedig már most sem jobbak sokkal még meg sem jelent konzolokban (lsd NV20), és pc-re félévente megjelenik egy új generáció. A támogatott effektekben pedig mindig a pc-s kártyák járnak elõrébb. Nem támogat a gc olyan (képminõséget, és nem sebességet javító) effektet, amit a két éves TNT nem.
Azért hogy mindig is a pc elõtt jártak a konzolok az nem teljesen igaz. Hol voltál te az elmúlt négy évben. A DC megjelenéséig volt a psx meg a n64 és ezek már a voodoo1 megjenése óta NAGYSÁGRNDEKKEL gyengébb 3d-s grafikát produkáltak. Ez nem az adatok értelmezésének kérdése. Pedig amikor megjelentek, voltak olyan jók (mondjuk a n64 nem), mint most a GC vagy az X-box lesz. Ez nem az adatok értelmezésének kérdése. Lehet, hogy a GC erõsebb a most fejlesztésben lévõ pc-alkatrészeknél (mármint a cpu), de mi lesz három év múlva? Olyan procink lesz, amirõl most nem is álmodunk, a GC meg marad, amilyen. A 3d grafikus chipek pedig már most sem jobbak sokkal még meg sem jelent konzolokban (lsd NV20), és pc-re félévente megjelenik egy új generáció. A támogatott effektekben pedig mindig a pc-s kártyák járnak elõrébb. Nem támogat a gc olyan (képminõséget, és nem sebességet javító) effektet, amit a két éves TNT nem.
Ja, és mellesleg a GC-nak kb 2006-ig kéne kitartania, leghamarabb akkor jön a következõ Nintendo. Szerinted akkora hányszor fogja lekörözni a pc-s hardver a GC-t? A Rebirth azért nem néz ki úgy, mint egy animációs film (lévén azokban egy képkockát kb egy napig renderelnek, sokkal nagyobb teljesítmányû gépeken.) Láttam képet készülõ játékból GC-re (Zelda), jó sok poligon - jó kevés textúra. Ja, és a GC 3d részét az ATI csinálja asszem (ha nem, bocs), az X-box-ét az nVidia. Nem hiszem, hogy pc-re rosszabb kártyákat csinálnának nemsokára, mint ezek.
PCguru: ha átírtak pár kódot, akkor NEM emulálták. Ennyi fps-t megy egy csúcs pc-n is egyébként. (arról, hogy a legszebb, nem nyitok vitát(szerintem messze nem). A Sacrifice-t szerinted mire írták? A GC mikor fog elterjedni európában? Másfél év múlva? Szerinted hányszor nagyobb teljesítmányû pc-k lesznek akkor, mint amire a Sacrificet írták? Ja, és hol láttad/olvastad te ezt a demonstrációt? Érdekelne. Egy linket légyszíves!
Elképzeltem, Blizzardéknál hogy sírhatnak: "Jaaaj-jaaaj, a pc-s játékoknak leáldozott. Tessék, ebbõl a Diablo II-bõl is alig fogyott 2,75 millió darab, felkopik az állunk. Még ezt a kiegészítõt kiadjuk, aztán megyünk bányásznak"
Na tessék, megint hülyeséget írt egy 'nagyokos' konzolos, úgyhogy részemrõl békepipa elhajít.
Inkább bevezetem a HP-t (itt hülyeség-pont), kezdem a pontozást game-boyon.
"A lényeg az hogy visszakerülnek végre a jol megérdemelt helyükre a sok szaros Pc-k,az Irodákba." - ezt a jól megérdemelt helyet persze TE fogod eldönteni = 1HP
"Láttál már egy X-Box Demot??" - még Te sem láthattál, az X-Box hardvere sem végleges, azaz a tech demo is csak egy PC-n(!) leszámolt 3D film, egy elméleti lehetõség. = 1HP
"Full Silicon Real Time-ban,a Pc labdába sem fog rugni,mivel silicon-munkaállomással megegyezö sebességet+grafikai megjelenitést tud majd" - ez egy nagyon átgondolt, értelmes hozzászólás volt, nem is kommentálom =2HP
"Hiába 733 Mhz-egybe van integrálva az egész,és igy a többszörösét nyujtja mint egy azonos orajelü Pc." - tehát ha egy cuccot a gyárban az alaplapra szerelnek, az sokkal gyorsabb lesz, mintha én nyomom be a slot-ba. Ember, kapj már a fejedhez. Az egy chip-be integrálásnak pedig megvannak a nagyon szigorú fizikai korlátai. =1HP
"Mit gondoltok miért tud olyan brutal grafikát+frame-rate-et pl: a "csak" 200 Mhz-en müködö proci egy Dreamcastben...?" - számodra lehet, hogy brutál, egy pc-s számára átlag alatti. Akkor mi is a kérdésed?
"Sehol sem lessz még egy akkor megjelenö akárhány Ghz-es Pc teljesitménye+felpakolva egy akármilyen csucs grafo kártyával,ugyanis Silicon Grafikát nem fog tudni megmozgatni soha egy szánalmas otthoni computer sem... " - elárulnád nekünk a nagy titkot, hogy az X-Box csodálatos teljesítménye mégis melyik alkatrészének lesz köszönhetõ? Sokan érdeklõdve várják válaszod. =1HP
"Itt van 2 demo,töltsd le ha nem hiszed: (ja,és ez a gép negyedét sem használja ki.)" - igaz, megnéztem és az mpg-ek lejátszása közben elég sok rendszererõforrásom maradt
Gratulálok, 6HP egy hozzászólásban, kezdetnek nem rossz!
Ja, és a MS pont az ilyen idiótákra épít, akik mindent bevesznek. Akkor mesélj nekem, amikor láttál egy mûködõ X-boxot, és nem a MS által kreált techdemokat. (ja és miért van az, hogy egy csomó X-box induló játékot (pl Halo) párhuzamosan készítenek pc-re is?) A DC-s játékok szépségérõl és "gyorsaságáról" már PyRex leírta, amit kell. Ha kicsit kinéznél néha a DC-d mögül, esetleg megnéznél egy-két jobb pc-s játékot, nem lenne ilyen egyoldalú a véleményed. Meg az is vicces, amikor teljesítményrõl beszél egy olyan valaki, akinek fingja sincs az egészrõl, és csak a M$ reklámszövegeit képes ismételgetni. Menjél vissza a Soul Calibur-hoz azt verjél szét mindenkit, az való neked.
game-boy: Te aztán kurvára értesz mindenhez. "silicon grafikát" tud mozgatni??? Meséld már mit jelent az, hogy "silicon grafika"! (a SG egy cég). Mondd csak, miért tud többször akkora sebességet az x-box? Mert egybe van integrálva? És? A Memória sávszélesség ugyanakkora, mint pc-n. A Grafikus chip sebessége ugyanakkora. Ébredj már fel, az egybe-integráltság nagyon kicsi sebességnövekedést fog okozni (mivel MINDEN azért nincs egy chipben, csak a cpu és a gpu). És ez az elõny sem lesz meg 2002-re, amikor pc-n már az nv20 is elavult lesz. Technikai demok? Nahát! Szerinted azoknak mennyi közük van a valódi játékokhoz? Semennyi. (mellesleg láttad már a GF2 techdemokat? esetleg az új Unreal techdemokat?) A DC többet nyújt, mint a 200MHz-bõl következne, mivel az teljesen más felépítésû processzor, mint egy pc-s. DE az X-box nem! Az egy P3. JA, és az x-box techdemok nem tom, hányad részét használják ki a gépnek, mivel nem is azon futottak (nem volt még kész, mûködõ változat).
"4.Az hogy megjelent egy szavazás a supergamezen-ezzel a topiccal kapcsolatban,nevetséges.Mindenki tudja,hogy az itt megfordulo emberkék 90%-a Pc-s,ugyhogy nem sok értelme van..Egy Kifejezetten Pc-vel foglalkozo Játékhonlap-a nevében is benne van"Supergamez" minek rak be folyamatosan a Ps2-vel kapcsolatos negativ hireket...??????"
Szerintem minden valamirevaló PC játékos fantiziáját izgatják a konzolok, a vele járó vitathatatlan elõnyök (nincs fagyás, stabil platform, optimalizált játékok), természetesen számomra csak a PC mellett. A piac rendkívûli mértékben bõvül, és persze a benne lévõ pénz is nagyságrendekkel ugrik meg a közeljövõben, melyet a Microsoft, és a vele jövõ számtalan játékfejlesztõ csak ráerõsít. A médiában a figyelem sokszorosára nõtt a konzolok iránt, és a honlapon olyan hírek jelennek meg, amik a weben. Ha hibás a PS2 valamilyen része, akkor az, ha az eladások mértéke hatalmas, akkor az...
Remélhetõleg a konzolosok is ráébredtek, hogy attól hogy valamit erõs meggyõzõdéssel állítanak, az még nem lesz igaz.
A PC-k drágábbak és ezzel összhangban teljesítményük is nagyobb mint a konzoloké, de ez így is van rendjén. A pc-s játékok piaca pedig túl nagy, rettentõ messze van a 'leáldozástól'.
Azért szó se róla, a konzolok is nagyon jó gépek árukhoz képest, és tény, hogy annyi pénzbõl a pc-be csak egy-két alkatrészt lehetne venni.
És itt veszti igazán értelmét a vita, mert olyan mintha azon rágódnánk, hogy a Mercedes alkalmasabb e a helyváltoztatásra mint a Suzuki. Pénz kérdése.
Részemrõl a békepipa (amíg valaki jól fel nem bosszant valami sületlenséggel), jó játékot minden konzolosnak és pc-gamernek.
H.
Konzolos: ezek a csökkenések mind a márkás számítógépeket érintik. Compaq, Apple, stb. Ezeknek a 98%-át a cégek veszik meg. A gamerek általában nem márkás, saját maguk által összeállított pc-ket vásárolnak, tehát ha közöttük csökkenne a vásárlási kedv, azt az alkatrészgyárak sínylenék meg. És azokkal nincsenek nagy gondok. Ezeknek a (novemberig) romló statisztikáknak semmi közük a pc-s játékiparhoz. (nem is beszélve arról, hogy a gamerek nem vesznek komplett szgépet, hanem bõvítik a meglévõt)
Ja, mert a konzolokban jellemzõen Intel proci van, Nvidia grafkártya, a vinyójukon meg Microsoft oprendszer.
Persze: konzol, mert Billy bácsi azt mondta. Meg a gépemben is feleslegesen csücsül a 640KByte feletti memória.
A konzolosok mind ilyen naívak? Így már értem, miért az elméleti adatokat hangoztattátok amikor a hardware részrõl vitáztunk.
Att: A CS a legnépszerûbb. Szinte minden játékkal foglalkozó oldalon ott van a toppon. De azért a Q3:A-t és az UT-t sem kell félteni.
konzolos Lehet, hogy te még felülsz Bill Gates reklámdumáinak, de én nem. Az X-Box egy pc alkatrészekbõl összerakott pc lesz, csak azért hívják picipuháék konzolnak, hogy Te és a hozzád hasonló konzolõrültek is epedve várják. Csak szólok, hogy már kapható Dell, Compaq és HP 'konzol' is, persze igazmondóbb marketing kíséretében, kisebb felhajtással.
A növekedés lassulása nem egyenlõ a csökkenéssel! Az egész jelentõsége abból adódik, hogy a piac állandó növekedésre volt beállva, így a befektetõk is. Mivel minden informatikai cég jelen van a tõzsdén, erõsen függnek ezektõl a befektetõktõl, akik most átcsoportosítják portfólióikat, és ez a tõkekivonás néhány informatikai cég csõdjét okozza majd. De ez nem csak a pc-ket érinti, a 'konzolos' cégek is bajban vannak, lesznek.
Olvastad is amit belinkelsz? Ez mind csak a cégekre vonatkozik, semmi köze a játékiparhoz. Mellesleg azt írják, hogy még mindig nõ az eladások száma, de kevésbé. Ez azért nem a halál. Ja azt is írják, hogy a kisebb gazdasági válság miatt nem vesznek az emberek gépet. Ennek mi köze a játékiparhoz. A gamerek ugyannyi gépet vesznek mint régen.
ja nem ez a legutolsó, hanem a "csökkenõ pc-piac"
konzolos: Ez az utolsó cikk már elég régi, és már kb háromszor belinkelte ide valaki. Azóta kicsit pozitívabbak az elõrejelzések, elég optimista elemzéseket is olvastam (persze majd úgyis kiderül, melyik igaz).
ja pont itt volt a sg-n :) heh
Ja, valahol nyilatkozott Tim Sweeney asszem, hogy a p4 jó proci, csak át kell még állni rá a fejlesztõknek. Igazi erejét csak késõbb fogja megmutatni. Szerintem még ráér, hiszen itt vannak az 1 ghz feletti thunderbirdök meg p3-ak, jók azok még egy ideig. Inkább a videokártyákat kéne kihasználni rendesen.
Pentium 4 - az Intel szokásos oldalágas szerencsétlenkedése. Volt már ilyen párszor a történelemben. Most annyi a különbség, hogy fej-fej melletti versenyben bukdácsolnak.
De már ne is haragudj, ennek mi köze van a PC-s játékiparhoz???
Ne nevettes konzolos, mi már tavasszal megvehetjük az NV20-as kártyákat, ráadásul olcsóbban mint amibe majd egy X-Box fog kerülni.
De én már most örülök, egy megrögzött konzolos istenít egy jövõbeli PC-t. Mi ez ha nem a PC-k gyõzelme?
Igen, szegény konzolosok, dobhatják ki a cuccost.
Ezt a topicot is csak végsõ elkeseredésében nyithatta egyikük, hátha ettõl jobb lesz az elavult gépe.
Kedves Dreamcast tulajdonosok!
Ajánlom, hogy gyorsan keressetek egy balekot, akinek még el tudjátok sózni elavult gépeteket, lehet spórolni a következõ generációs konzolra.
Hír: 'A pletykák ezúttal valóra váltak: a Sega abbahagyja a Dreamcast gyártását, s más konzolokra tervezi további játékok fejlesztését. Volt itt már mindeféle pletyka a Sega jövõjét illetõen, azonban a kételyeket eloszlatandó a japán iroda hivatalos közleményt jelentett meg.
A Dreamcast gyártásának március dátummal esedékes leállítása valós tény, azonban a konzol halálának híre nem valós, hiszen a Sega csak a gyártást állítja le mindaddig, ameddig a raktáron lévõ példányok el nem fogynak. A szoftverek megjelenését ígéri a cég, valamint az architektúrát szeretnék átvinni a PC-k és a TV-dobozok világába is.
A pénzügyi veszteségek miatt új vezetési stratégiát vezetnek be a cégnél. A Dreamcasttal kapcsolatos dolgokat szeretnék rendezni, a készülõ, körülbelül 100 játékot nagy valószínûséggel 2002 márciusáig folyamatosan fogják forgalomba hozni. A cég valóban tárgyal a Sonyval és a Nintendóval, mégpedig arról, hogy játékokat fejlesztenének PS2-re és Game Boy Advance-ra.' (www.jatekok.hu)
Lefordítom, hogy mindenki értse: A Sega szép lassan átevez a hardverekrõl a szoftverekre. Felismerve a piaci lehetõségeket, elkezdenek más platformokra játékot fejleszteni.
A DREAMCAST JÁTÉKOKNAK LEÁLDOZOTT!
sorry, az igazság néha fájdalmas tud lenni :)
Persze, soniq hatalmas szakember, hifi cuccokkal és profi DVD lejátszókkal kereskedik, újságcikkeket ír.
Csakhogy egy szakember tanult is egy iskolában, ahol megtanították helyesen írni, fõleg ilyen szavakat mint mechanika, dkg. stb...(már felsoroltam). Persze a cikkeit is DC-n gépeli be, mert PC-re nem futja a sok bevételbõl. HA-HA-HA
Három év múlva a DC-re már nem jelenik meg új játék, mi meg PC-n akkor is dúskálunk a csúcs grafikájú gamékban. Ott fognak majd sírni konzolosék a DC-jük fölött, hogy "Brühühühü, pedig Humano megmooondtaaaaa"
Ja, és mi nem akarunk szakembernek látszani, de szerény véleményem szerint én valamilyen szinten értek hozzá (nem a dvd-hez, hanem általában a hardverhez, 3d grafikához), persze nem nagyon, de ilyen mélységû vitához éppen eléggé.
Konzolos: 1. Soniq nevezett engem tudatlannak az alapján, hogy egy a témához abszolút nem kapcsolódó dologban tévedtem. 2. Az ékezetekkel semmi bajom, de nem hinném, hogy a DC-s bill-en közelebb van egymáshoz a b és a p. (és pl a ly/j hibák sem a bill következményei) 3. Ha õ olyan kurva nagy szakember, miért írt akkora baromságokat is ezelõtt, és miért szól le egybõl valakit, aki egy dolgot rosszul tud/írt? Attól, mert valaki egy újságnak dolgozik és hifi cuccokat árul, még nem lesz egybõl szakember, persze lehet, hogy az, de nem egyenes következménye az elsõnek.
A Dc-internetes képességeirõl azért ne nyissunk vitát, három szóval: nem az igazi.
a próféta szólt belõled: hosszú, de velõs. És ami lényeg! : IGaZ! :)))
Amúgy szerintem tükröz valamit a szavazás a fõlapon. Nem? DE.
Soniq, te mindig derût csalsz arcomra. Még lehet, hogy elõ fogok fizetni a Playtime-ra is :)
Soniq szerintem vagy nem magyar anyanyelvû, vagy még túl fiatal. Elõbbi esetben szépen halad a magyar-tudása, utóbbi esetben meg szórakozzon inkább az általános iskolai tanáraival.
Néhány 'aranyköpés':
Nyilatkozasuk szerint Nem egy teszta mindket gep tobbszorose barmely fejlesztesben levo PC-s kartyanal Egyepkent En mar megtetem A multheti Londoni par dg-os mehanikak letszives empeg
Az elgépelési hibákat direkt nem említem, az bárkivel megeshet, de ezek durva nyelvtani hibák, nála ráadásul látszik a technikai mûveltség hiánya is. Komolyan elhiszitek, hogy õ írt valaha is cikket szaklapba? Naneeeeee.
Bocs Soniq, de Te kezdted: 'En orokre elbucsuzok ettol a forumtol mert ennyi olvasas utan rajottem hogy itt komolytalan es tudatlan emberek irogatnak.'
Igazad volt, távozásoddal legalább 1-el kevesebb.
Ja, és ez tényleg csak kötekedés, hogy a másik helyesírását firtatom, semmi köze a témához, csak éppen õ kezdett el leszólni, arról nem is beszélve, hogy mindenkinél okosabbnak képzeli magát.
Azért elég messze van a p betû a b-tõl. És kimondani tényleg p-vel kell, mert ugye hasonulás vagy mi a szösz.
Á, hagyjuk soniq-ot, õ már "örökre elbúcsúzott" a topictól, úgysem ovassa el. Bár eléggé fölbassza az agyamat, amikor olyan valaki nevez tudatlannak, aki az egyébkéntet "egyépként"-nek írja (és ez NEM elgépelés, és az eddigi hozzászólásai hemzsegtek az ilyenektõl).
Ja, és jön még a B&W, Arcanum, Tribes2, Halo, DeusEx 2, Neverwinter Nights, Dungeon Siege, Outcast2, Serious Sam, AquaNox... Nekem már az is elég lenne, ha csak ezek jelennének meg 2001ben (meg amiket PyRex írt), pedig még kurva sok jó játék lesz. Ja, és ezaz, már a sega-nak is vannak tervei a pc-vel. Ez nem elég nagy cég?
Egyébként meg bocsánatot kérek, hogy azt mertem írni, hogy kevés tv-n van RGB bemenet. Vétkeztem, sajnálom, hogy is lehettem ilyen balga! (csak nem tudom, mi köze van ennek a pc-k hanyatlásához...) KÉRLEK, kérlek soniq, ne hagyj itt minket!!! Annyira jó volt egy hozzáértõ zseni írásait olvasni a fórumban! Inkább maradj, és kárpráztass el minket sziporkázó eszmefuttatásaiddal!!
ja, scartra gondoltál? az más(ugynis némelyik tv-n van a vga-hoz hasonló rgb bemenet is.). De szerinted a dekóderkártyán nincs rgb kimenet? Vagy azt nem lehet scart csatlakozóval bekötni?
Egyébként a topichoz semmi köze nem volt a DVD-knek, ezért nem kéne tudatlannak nevezni embereket, mert valamit rosszul írtak. Ha jól tudom, te mondtad kokasnak, hogy a Dc 16 mb ramja 256nak felel meg. Na én ott eltemethettelek volna örökre, mert ekkora baromságot még nem hallottam. Azért túlélem, hogy a szemedben egy 0 vagyok, bár te sem mutattál túl nagy hozzáértést a dolgokhoz azon kívül, hogy "újságnál dolgozom, mindig igazam van, meg ismerem az összes külföldi fejlesztõt, õk mondták". Egyébként érdekes, szerintem elég komoly terveik vannak, de TE biztos jobban tudod. Na csá!
Azért nem biztos hogy ez így meg fog valósulni, mármint hogy az egész DC-t megveheted a pc-hez. Valószínûleg csinálnak egy a DC-hez hasonló pVR 3d kártyát. Az is valószínû, hogy a Dc-s progikat valamennyire át kell majd portolni, és külön adják ki pc-hez is. Az emulátorok egyébként nem igazán mûködnek egyelõre, de ezt nem is lehet elvárni, hiszen egy teljesen más gép emulálásához legalább háromszor-négyszer olyan gyors gép kell(minden tekintetben), és azért itt (még) nem tartunk. Meg azt is figyelembe kell venni, hogy az emulátorokat nem igazán nagy cégek írják, inkább a vállalkozó kedvû fiatatlok. El tudnám képzelni, hogy egy pl az ID software-hez hasonló cég tudna egy nagyjából mûködõ emulátort írni, de erre nincs nagy esély.
A pc-be implementálásnál igenis a hardverrõl van szó! (legalábbis máshol mind ezt írták). Régebben is volt már szó errõl, hogy az egy chipbe integrált DC-t pc-kártyákba akarják tenni. (mondjuk én nem cserélném le majd az akkori nv20-amat, de érdekes lehet, hogy tudunk játszani a DC-s gamékkal.)
Igazad van, de azért meggondolnám, hogy egy-két játékért kiadjak 50ezer forintot, pláne, ha spórolnom is kell hozzá. Persze az ideális eset tényleg az lenne, hogy PC-m mellé még beszerzek valamilyen konzolt, de nem éri meg néhány játék miatt, kivéve ha sok pénzem van.
Geluppa, te komolyan egy verekedõs játékért akarsz konzolt venni? Akkor tényleg nem neked való a pc. (ha pedig a grafikára gondoltál, a többi DC-s játék ANNYIRA azért nem szép, mert hát nem csak két ember+háttér, amit ki kell számolni, meg ugye némi gameplay feature-öket(juj) is, AI, fizika, stb. Ezt már megtárgyaltuk régebben.(ki tudja, milyen király verekedõs gamét lehetne írni GF2-re, (ami esetleg pc-re kijött az is átirat volt)). De ha tényleg a verekedõs játékokra buksz, akkor Dc mellett a helyed, mert olyat pc-re nem találsz.
soniq: JAAA, ha az svhs-t hasonlítod össze az RGB-vel az már más. De szerinted hány embernek van rgb bemenetes TV-je? Nagyon-nagyon kevésnek. Tehát az emberek 99%-a nem fogja látni a különbséget a dekóderkártya és az asztali között. (a kontraszt és a színek állítgatásával egyébként elég szép eredményt lehet kihozni a "szar" pc-s dekóderkártyából is) Mellesleg én is észereveszem általában a képminõségbeli gondokat, de a színekkel sosem volt bajom, pedig szoktam asztalin is nézni filmet.
A helyzet az, hogy valószínûleg továbbra is egymás mellett él a konzol és a PC. A usereknek az a része, aki nem akarja másra használni a gépét, és nem akar a Windowsal meg a többi marhasággal foglalkozni, eztán is konzolt vesz. A többiek pedig nemigen vesznek meg egy PS2-t 150,000-ért, inkább hozzáraknak még 50-et, és vesznek egy rendes PC-t. Amúgy, a Microsoft is beszáll az XBOX-al, ami végül is egy PC, így ésszerû lesz az XBOX-os gameket PC-re is kiadni, mert kevés plussz munka. Valószínû a konzolok fognak PCsedni, internetezni lehet majd velük, MP3-at játszanak le, sõt a nem túl távoli jövõben valami hálózati technikával talán Wordöt is futtathatunk majd az XBOX-on. A szavazás meg úgy marhaság ahogy van, szegények nem tudtak jobbat kitalálni, ugyanis vélhetõen egyik sem gyõz majd, az ellentmondana a cégek érdekeinek is :)
Kicsit elkanyarodtunk egyébként a témától, nem? Akkor hogy visszakanyarodjunk: LE A KONZOLLAL!
Ja, és mi az hogy MESSZE nem közelíti meg egy asztali dvd minõségét? A messze szerintem azt jelenti, hogy elsõ ránézésre látszik, hogy rosszabb a minõség, és ez legfeljebb a szoftveres lejátszókra vonatkozhat. De nem vitatkozom, mert biztos tesztelted már a H+ kártyát, de ha nem, szerintem próbáld ki (antenna kábel legyen kihúzva!), és nem hiszem, hogy a tv-n nagy különbséget látnál a képminõségben. (ezt minden ismerõsöm megerõsítette, és egy részüknek asztali lejátszója van)
Érdekes én pont ellenkezõket olvastam a h+ról. Hogy a képminõség montoron átlagos, de az svideo kimenten eléri az asztali lejátszók szintjét. Emellett, mint már mondtam, a saját tapasztalataim is ezt erõsítették meg. Lehet, hogy mérésekkel van különbség, de szemre egy wega tv-n nem lehetett látni. (viszont néztem egyszer egy másik dekóderkártyát, az elég gyenge volt)
soniq: dvd-romnak nincs képminõsége. A dvd rom nem dekódol semmit. Az csak beolvasa a lemezt, itt nem lehet különbség. A dekóderkártya végzi a dekódolást(vagy a proci, szoftveresnél), amit direkt arra terveznek, külön chip ott is a hangnak, meg minden, jó minõségû TV kimenet, stb. Nem mondom, hogy a csúcsminõségû leátszókat üti, de egy átlagost símán elér. Hidd el, összehasonlítottuk TV-n egy Sony asztalival.
konzolos: bocs az elõbbi lebaszásért, elkapott a hév..
Széteftées: bocsesz a névért.
soniq: Én is hasonlítottam már össze asztali lejátszókat dvd-rommal. Profeta, szerinted én mire gondoltam, amikor hardveres dekóderkártyáról beszéltem? Többek között a hollywood+ra. És, soniq, akármit mondasz, a h+nak van olyan jó képe tv-n mint egy átlag asztali lejátszónak. SZóval ezért még nem kell kiábrándulni belõlem. (a szoftveres dekódolás alapból szar, ps2 szintû, csak tv-n még rosszabb is)
konzolos: ismét hasznosan hozzászóltál a témához
A GC-hez annyit hogy nem a Nintendo csinalja egyedul, a hardware az IBM, a mechanika pedig a Panasonic munkaja.........
Még egy dolog, aztán abbahagyom. Soniq: valahogy nem tud meghatni, amikor egy GC-s siteon olyanokat írnak, hogy a GC messze lehagy bármilyen készülõ pc-s kártyát. Fõleg ha emellett elkezdik hajtogatni, hogy az x-box adatai valótlanok, a ps2-é szintén. Csak mert a GC a gyártó adatai szerint kb ötödannyi (!) poligont képes kirakni másodpercenként, mint a ps2, tizedannyit, mint az x-box, ezért nem kell egybõl hajtogatni, hogy biztos valótlanok az adatok. A Nintendo ugyanúgy elcseszte, mint a N64-nél, az se ért a psx közelébe(pc-rõl nem is beszélve), pedig elvileg jobbra akarták készíteni.
Ja, és az elsõ cikket, amit írtam, érdemes megnézni. Nem semmi, milyen elkeseredetten védik a GC-t az X-box-szal szemben.(táblázat)
Ja, felsorolnak egy csomó effektet, hogy mitõl jó a GC. Csak ezeket mind támogatta a RivaTNT-m két éve.
Hopp még egyet találtam, ott a ps2-vel és az x-box-szal hasonlítják össze. Egy-egy kép (!!) alapján. Azt írják, hogy elképzelhetõ, hogy bizonyos szempontból (!) erõsebb lehet a gc az xbox-nál.
soniq: errõl a cikkrõl beszéltél? Ha nem, melyikrõl? http://cube.ign.com/news/29756.html
A gamecube-bal is az a baj: kevés memória. Ez nem jön ki a techdemokon, csak a játékokban, majd meglátjuk. De ha a Nintendo erre is olyan játékokat ad ki, mint N64-re, akkor nincs sok esélye. Egyébként, soniq, az összehasonlításban nem szerepeltek a fejlesztésben lévõ pc-kártyák, igaz? Tehát csak úgy megemlítették, hogy azokkal foglalkozni sem érdemes. Nahát. Mert lehet, hogy az x-box-ba bele van integrálva minden, de programozhatóságban nem verheti a pc-s nv20-at lévén nagyjából ugyanaz a kártya. Ja és csak 2002-ben jön ki, addigra az nv20 már a ködös múltba vész majd pc-n, és az nv30(vagy mittomén mi) csak jobb lehet. Minden tekintetben. És akkor a GC sem lesz olyan egyedülálló.
Egy DVD-rom van olyan jó, mint egy asztali lejátszó, ha veszel hozzá jó hardveres dekóderkártyát.
Sax, csak egy kis pontosítás, az Unreal2 név marad, az U Warfare egy másik project, másik játék.
Széteftéses: most akkor a "mai konzolon sokkal nagyobb játékélményt adó, gyorsabb, szebb cuccok vannak"? A grafikáról volt már szó kb ezerszer, hagyjuk. De mi neked a "nagyobb játékélmény"? Ugyanis két sorral arrébb azt írod, hogy a pc-s játékok "tartalmasabb, hosszabb" játékélményt nyújtanak. Akciójátékban meg ugyanannyit. Most akkor mi nagyobb? Magyarázs már el nekem, hogy mi a különbség a "nagy" és a "tartalmas, hosszú" játékélmény között.
Találtam egy találó hozzászólást a témához, az egyik forumban írták: A Sony FÉL az X-box-tól. Ha már a ps2 nem lett olyan jó, elkezdenek ígérgetni, hogy nehogy valakinek eszébe jusson a MS konzolját venni. Elég szánalmas, hogy ilyen adatokkal dobálóznak (még ha nem is teljesen komolyan), és kihasználják a "hívõk" hiszékenységét.
Egyébként hülyeség is lenne, mert ha eddig fej-fej mellett haladt a többi konzollal, ill a pc-vel, akkor miért változna most meg? Vagy ha ilyen király a sony, a ps2-nek is kb ötvenszer gyorsabbnak kéne lennie, mint amilyen.
Lacc: a jatekok.hu-n ez kicsit másként volt fogalmazva: "reméljük, a következõ PS 1000x bikább lesz a PS2-nél." Nos a Gamestarosok kicsit hülyék, ha ezt hivatalos adatnak veszik (bár ha szerintük a Typing of the dead átmenetet képez az fps-ek és a HotD között, akkor nem lepõdök meg semmin.) Szóval a sony sem mond ekkora hülyeségeket, csak egyes újságok félreértik.
Freaky: elegem van már abból, hogy minden rohadt konzolos, aki nem is játszik pc-vel, azt hajtogatja, hogy pc-re nincsenek jó játékok. HONNAN AZ ISTENBÕL TUDOD? Érdekes, én már elgondolkodtam konzol vásárlásán, megnéztem a konzolos játékokat, kipróbáltam egy csomót, aztán mégis maradtam a pc-nél. És nem szenvedek játékhiányban, ráadásul van kb húsz készülõ játék, amit nagyon várok. És akkor ti meg jöttök a GT3-mal, meg a MGS2-vel. Ennyi a ps2? Örvendek. (a MGS2 nagyon jó lesz persze, csak nem fogok miatta ps2-t venni, mert ahhoz kéne még úgy tíz-húsz hasonló játék)
Konzolos: szerinted ezek a képek olyan utolérhetetlenül jók? Miért? Mert van öt ház, amik egyenként kb tíz poligonból állnak? Meg még ott a többi tereptárgy, ami szintén nem túl különleges? Nem, mondom, ez szebb, mit bármelyik pc-s autós játék (mert az autók szépek, és jók a fényhatások), de ne mond már, hogy ezt nem fogja tudni egy pc kb fél év múlva? A késõbbi gépekrõl már ne is beszéljünk. Persze nagyon szép az environment mapped bump mapping az úton, de azzal ennyi. Ez elég alap effekt lesz hamarosan, lévén minden új kártya támogatni fogja/támogatja.
Hé! Aki a fórum címét irta az nem tiszta. Szerintem a PC a legjobb gép.
Fogalom kiértékelés:
A HCGamer fogalma: Olyan megszállott játékos, aki képes akár 320*200-as felbontásban is végigvinni a Quake2-öt, mert a játék iránti élvezet fontosabb számára mindennél. Aki kisajtolja az utolsó csöpp teljesítménytöbbletet (pénz híján) gépébõl, csak hogy az adott program még fusson legalább. Aki napi minimum 6-7 órát tölt el játékkal, de inkább rámegy az egész napja, akár az estéje, ha kell nem is eszik. Elhanyagolja a barátait esetleg családját. Minden pénzét a gépre költi (már ha teheti) és próbálja az adott kornak a technikai vívmányait összevásárolni, hogy minden egyes frame/sec többlettõl egyre szélesebb leygen a mosolya. Akár szegény, akár gazdag az illetõ, ami a lényeg, hogy ebben él, és szinte lüktet az agyában az egész számítástechnka. Fõleg a játékipar újdonságai iránt érzett kielégítetlen vágy. És a folyamatos ellátás játékokkal a közeli CD író ismerettsége által. Ez a HCGamer. Mert aki nem ennyire fanatikus, az csak jószerivel gamer vagy szereti a játékokat vagy néha napján leül a gépe elé játszani vagy csak szép volt a gyerekkora.
Egy HCGamer....
Igazad van, általában egy sima 72 cm-es 100hz-es tv-n nézem a DC-t. Monitoron csak néhányszor láttam. De azért a legtöbben nem vga bemenetes tv-n nyomják. De mindegy, ha elvonatkoztatunk a textúráktól, akkor is lassssssú a DC-s q3. És a 640x480-as játékkal akármit csinálsz, nem lesz belõle 1024x768. Lehet hogy nem lesz pixeles, de nem lesz ilyen éles. És mellesleg annyiból, amibe a tv-d kerül, veszek egy 21"-os monitort, ami 2048xakármennyit bír és tûéles a képe, és még marad pénzem egy új gépre..
Akkor bocs, ha nem rám vonatkozott. A Fallout csak példa volt arra, hogy nekem sokkal nagyobb örömet okoz a karakterlapon tevékenykedni, meg hosszú utazásokat tenni a 2d térképen, mint a legjobbnak mondott konzoljátékokkal játszani. Kipróbáltam egy rakás RPg-nek nevezett játékot konzolon, és egyszerûen nem fogtak meg. Nincs igazán jól kidolgozva a karakterfejlõdés(nem lehet igazán különbözõ karaktereket "nevelni" a játék végére), túl lineáris a történet, egyszerû a harc stb.