Kösz tényleg jó az oldal. Elég jó de hirtelen lesokkolt a rengeteg infó.Nem gondoltam hogy ennyi minden van még.Egyébként én úgy játszom hogy eleve olyan karaktert készítettem akinek magas a charisma szintje és ezt növeltem majd elmentem azokért akiket be lehet venni a csapatba eleinte.Elég jó mert velem együtt fejlõdnek és sokszor még harcolnom se kell. Amúgy egy magyarítás nem ártana mert kieszi az idegeimet a sok(rengeteg szöveg)de nem hiszem hogy készül hozzá.
igaz, hogy angol, de elég jól le van bontva, hogy mely területen mik találhatóak, milyen küldik vannak..
Engem az érdekelne hogy kerestem hozzá végjátszást és találtam is(egyik se teljes) de kétfélét és a legtöbb úgy kezdi hogy caladon nyúlvész meg minden és a küldetések sem azok de a helyek megegyeznek.Nekem viszont a zeppelin lezuhanással kezdõdik. Lehet aztán hogy ugyan az a kettõ(én még caladonig nem jutottam még tarantba küldizek.) csak akkor mi a rossebér caladonnal kezd azt nem tom.
Ja igen és nem tudja valaki hogy a Halycon-ok mit kérnek és hol lehet beszerezni.
Hogy szoktatok vele online játszani?
akkor ebben sokan egyetértünk, a harcrendszer nem tökéletes, de nekem még mindig az egyik kedvenc játékom az arcanum. a lore egyszerûen szuper,élmény szerepjátszani :)
sajnos Arcanum-nak csöppet... nos, gáz a harcrendszere. de ha ezen túl tudod tenni magad, maga a játék kiváló, elképesztõen ötletes helyszínekkel és jópofa történettel.
ajánlom közelharc (vagy hajigálás) + tápoló mágia utat, azon belül is Temporal-ban a Hasten a csúcs, de elõtte sem árt Agility of Fire, 12-es ügyességgel kétszer ellövöd, és nagyon durván megugrik akciópontjaid száma - persze alap 20-as ügyességnél elveszti hasznosságát, de hát kõkemény egy pontba kerül, bõven megéri.
Valami nagy gond lehet velem mert imádom az rpgket de ezt a harcrendszert egyszerûen nem tudom megszokni annyira le van butítva.
Hamachin kívül van más mód, hogy multizni lehessen egy jóízût ezzel a gyöngyszemmel?
Jah, azt tudom, hogy mi lett szegényekkel... :-S De talán tudná valaki helyettük folytatni, vagy újrakezdeni. Megvásárolhatná a jogokat mondjuk a Bethesda, vagy a BioWare, esetleg az Obsidian (utolsó esetben, mert nem sokan elégedettek velük).
Tervezte a Troika a folytatást, csak közben csõdbe mentek. :(
Nagyszerû játék ez az Arcanum! Nem akarnak folytatást készíteni? Vagy mondjuk egy remake-et? Szerintem azzal is sokan játszanának... Új grafikával egy ilyen steampunk világ nagyon-nagyon ütne!
Feltört játékkal mennyire tudok játszani kettesben coopban haverral a neten?
gog.com-ot mondtam volna, de ahogy látom átmenetileg nem elérhetõ
ezen kívûl amazon,ebay, terra arcanum, vagy aprón valahol
ja igen az ö helyére kéne valaki mert egyszer csak azt mondta h el kell mennie caladonba elintézni valamit de bejártam minden helységet de sehol sem volt ... nagybátyám azt mondta h nemsokára vége a játéknak de akkor is jó lenne mert szeretnék majd egy tech karit és neki nem lesz jo virgil mert nem tud majd hilelni ezért valami ütõs kéne a helyére
több társat is lehet szerezni, ennek mértéke a karizmádtól függ...elsõ társ például az a csávó lehet, aki a roncsoknál rád talál
sziasztok elég jol megy a játék teccik is igaz angol tudásom hiányos de segitetek de nem ez a lényeg azt szeretném kérdezni h hol találok magam mellé társakat ? igaz van 6 automatonom meg egy medichal arachnidom de azok hamar elhulanak...
aztán: tápolj közelharcra (mágia támadásra semmit nem ér), addig nem nagyon fogsz dolgokat eltalálni. harcolj körökre osztott módban szép elegánsan, mindig nyomj kör végét (space?) mielõtt már nem csak akció pontokat akarna enni a támadás (fatigue asszem itt).
Na végre eljutottam az elsõ faluba, Shrouded Hillsbe. Már itt látszik hogy ez szerepjátéknak epic lesz, rég hiányzott már nekem az ilyen fajta részletesség egy játékban. Viszont mint minden körökre osztott játékban, ha harcról van szó nálam katasztrófává válik a játék. Easyn tolom, adtam a DEX-re illetve a Strengthre is néhány pontot, van egy Harm nevû képességem, mégis az esetek 88%ban a palim mellé üt, a Willpower meg ugye hamar kifogy. Ha van valami ötlet esetleg hogy mégis mire kéne adni a játék elején hogy ne percenként lássam ezt a bizarr "RIP" képet azt örömmel fogadnám.
Na ma kipróbáltam ezt is, kb. az elején egy farkas csorda 15* kinyírt egymás után, szóval még tanulmányozni kell ezt :D
mágia magában kevés - nagyon gyorsan kifogysz a kakaóból, nem igazán lehet vele pusztítani. viszont ha közelharchoz veszed hozzá és varázslatokkal szimplán feltápolod a karaktered... a legkegyetlenebb karaktereket lehet így simán összehozni. pl 20 DEX-es karakter + Hasten = móka és kacagás
nekem most csak full tech, elephant gunnal light encumbrance mellett is 5öt lövök, ami azért elég hatásos :D
a következõ karakterem biztos,hogy mágus lesz,kíváncsi vagyok azzal milyen
aha... nekem tech-es karakterek soha nem jöttek be annyira, fõleg mert mindig mágiát is akartam használni, de lehetetlen volt pont megtalálni az egyensúlyt a két oldal között, h elefántölõ puskával felgyorsítva darálhasson a kétlábú
én spec annakidején közelharcos mágiahasználóval toltam, egyetlen tech képzettségem asszem a zártörés volt... egyszerû de roppantul szórakoztató játékstílus
pedig belenéztem a manualba és nem találtam meg, köszönöm
egy gunsmith-t kezdtem thief beütéssel :)
már a vége felé járok, csak turn based módban játszok és sajnos vannak hibái, hiányosságai,ennek ellenére szerintem teljesen élvezhetõ,sõt, a mai játékok fel sem vehetik a vele a versenyt rp téren
hozzáteszem még: ha jót akarsz magadnak, és közelharcos karakterrel játszol mondjuk körökre osztott módban, akkor elõször a Dexterity-t maxold, akár DEX növelõ varázslattal is (Agility of Fire, kettõt tarthatsz fenn belõle egyszerre, az +8) - roppantul jót tesz a karakternek ha darál
hasonló módon lehet kacagva maximumra vinni a Beauty-t is, ami dettó roppantul hasznos tud lenni, fõleg ha a karakter Escaped from Asylum nevû háttérrel rendelkezik (+25% sebzésellenállás, ami nagyon jól jön, cserébe -25 reakció, ami viszont kompenzálható).
Strength Double damage bonus Dexterity Speed is 25 (+1 per point over 20) Constitution poison immunity Beauty reaction modifier is +100% (+10% per point over 20) Intelligence +10% to the success rate of every Skill Perception sense invisible Willpower immune to any Spell resisted by Willpower Charisma 100% loyalty: followers will never flee from your side and will only leave you if you ask them to, never of their own accord
az érdekelne,hogy az egyes tulajdonságok (dex,str,cun stb..) 20 szintjéért milyen bónuszok járnak?
végignéztem jó pár oldalt, de sehol nem írták le (egyedül a strenght volt leírva példaként)
nekem kimaradt a játék,de úgy döntöttem most bepótolom a dolgot :) két kérdésem lenne: van valami elõnye,ha virgil végig bent marad a csapatban,vagy kidobhatom valahol? (egy mágus-t felvennék helyette) magnus-t lehet valahogy utasítani,hogy javítsa meg a cuccokat? (sajátját meg a parti többi tagjáét is)
Köszi!
nem tudom már a neveket, de alap szinthez 1 pont kell a cuccon (ill 1/4-ed pont is elég cuccból/fajból, a lényeg h legyen rajta), középsõhöz 3 pont talán, mesterhez 5, tehát maximumon. szóval csak költeni kell az aktuális képzettséghez és tudsz trainingelni.
Azt valaki tudja, hogy hol találom meg a tréningekhez való szükséges feltételeket? Csak közlik a trénerek, hogy nincs elég tapasztalatom a kikepzéshez. De mi kell hozzá? Köszi!
na az is megoldás... én annak idején spec asszem ököllel vertem szét, h ne sérüljön a fegyverem bár igazándiból nem éri meg szétverni a gõzgépet, a kis féreg gnómot kilapítani sokkal jobb móka
próbáld ki módosító billentyûkkel együtt rákattintgatást... shift, ctrl, valamelyiknek mûködnie kéne. vagy lehet h van a HUD-on egy attack gomb is. rég játszottam tbh, már elég homályos.
Sziasztok. A játék elején hogyan kell elpusztítani a gõzgépet és a híd alkatrészeit? Hiába kattintgatok rá (támadó módban, kardot jelez), nem történik semmi. Köszi!
nem igazán, Arcanum sokkal jobban kedvez mágiahasználóknak. jó, Elephant Gun pusztít, de azt kín összerakni ha nem tudod hol találod - ha tudod, akkor meg megszerezni kín
Egy kérdés a lõfegyverek jól sebeznek.
akkor ez a GS sem a Teljes játék miatt lesz beszerezve köszi a tájékoztatást
játékstílusra baldur's gate 1-2-re, planescape tournamentre vagy fallout 1-2 -re hasonlít (manapság ami hasonlítható hozzá, az talán a neverwinter nights, bár az már picit másabb..persze grafra meg teljesen, hiszen nem mai darab
hangulatra meg steampunk, tehát mágia és technológia uralja a világot..érdekessége a játéknak, hogy a kettõ "üti" egymást, így ha már magas szintû mágussá válsz, nem engednek felülni a vonatra vagy nem használhatsz puskát, míg ha nagyon elmész technológia irányba, akkor meg varázstárgyakat nem használhatsz
amúgy a játék nagyon hangulatos, viszont rengeteg beszélgetés van benne, szóval nem egy pörgõs akciójáték, s nem árt hozzá tudni angolul (volt róla szó, hogy készülget hozzá magyarítás, de szerintem sajna még sehol nem tartanak vele)
ez milyen játék ? mihez hasonlítható?
A GameStar mostani számában ez a játék lesz.
megvan..Halycoon-nak valahogy kimaradt az áldás, pedig az oltárát is megcsináltam -.-
Hali !
Kellene 1 kis help..
az ancient god questet csinálom, ill csinálnám, végigjátszás alapján
elvileg megvan az elsõ kör, Halyoon-nal bezárólag... jönne Torg..õ helybõl megátkoz..az még tán nem is lenne gond, folytattam a sorozatot, eljutottam egészen Moorindal-ig, de õ nem fogadja el a black diamond-ot...azt is írja ki, hogy a tárgy jó, de az isten valamiért nem fogadja el az ajándékot...nahde miért ? ~.~
Kedvenc játékom. Nem tudom megunni. Legalább évente 1X elõveszem
Ezt a felbontás patchet vagy nagyon elszúrták, vagy csak nálam nem úgy megy, ahogy kéne... "-.- Összenyomott, bugos képe lesz, ha 1024x768-ban telepítem a patchet.
Hát Tullába kötelezõ elmenni ha a fõ küldetést akarod követni. A kapuõrnek kell csinálni 1 küldetést, pontosan nem tudom hogy micsodát. Én is most kezdtem el játszani megint, de ha odaérek elmondom hogy mit kell csinálni. Ha új társakra akarsz találni a játékban, tudok ajánlani 1 párat PL: -Sogg Mead Mug Õt Shrouded Hills-ben tudod felvenni a fogadóban. Akkor áll melléd, ha a charisma megvan 9-es.(tök mindegy hogy mien karaktered van) -Magnus Õt Taranban tudod felvenni, a P. Schuyler & Sons háznál. Csak technológus karaktereknek ajánlom. -Perriman Smythe Õt csak akkor tudod felvenni ha már jártál Qintarra-ban. A Willoughsby’s rezidenciánál találod meg. -Raven Õt Qintarra-ban tudod felvenni. De van még rengeteg segítõ a játék során:)
én már elég régen játszottam az arcanummal,de most újra nekiálltam:) sajnos elakadtam egyik játékosommal, ugyanis az elején elég sok mágiát hazsnáltam és így nem engednek fela se a metróra se a vonatra. A többi földrészre átjutottam teleporttal,de pl szigeteken nem jelenik meg város, oda akkor nem tudok majd átmenni? Valamint volt még a város, Tulla, ahova mivel nem engetek be, hát egy ideig gyõzködtem, de végül meguntam és kinyírtam a kapuõrt, de így bent is megtámadtak,sza az lenne a kérdésem, hogy Tullába hogy lehet viszonylag békésen bejutni,és egyáltalán van e ott valami ami kellhet nekem onnan.Már anélkül,hogy megöljek vkit:) Az az igazság,hogy azért untam meg a játékot,mert már elég nagy szinten vagyok,de nem történik semmi új. Küövetõm is csak Virgil van, és olvastam,hogy még sokkal több kell:( Jah... meg van vagy 3 olyan harci madaram vagy mim,amit a mágiával tudtam hívni,szal végülis dolgom semmi,mert már senki nem tud legyõzni,és így uncsi,ha nem történik valami:(Tudnátok segíteni,hogy hogy tudnék tovább haladni? elõre is kösszike:)
Nos urak egy jo hir aki meg jatszik ezzel a remek jatekkal. Nehany Arcanum: Of Steamworks and Magick Obscura fanatikus vette maganak a faradtsagot, hogy nagyobb felbontasban (1024x768) jatszhatova tegye a jatekot.
Hello! A bloodlines-t pár napja kezdtem el és azt kell mondanom, hogy eszméletlen jó! A játékmenete nagyjából a Deus Ex-re emlékeztet (az is egy kihagyhatatlan klasszikus) ami már egy nagy plusz pont. A dumák eszméletlenül jól megvannak írva, a küldetések nagyon jók, azt hittem, hogy a beach house-nál összetojom magam.(amikor a klubbos csajnak el kell hozni a kísértõ szellem személyes tárgyát) A mûvégtag csináló csávónál meg néztem, hogy no de wé té ef. Eszméletlenül kivan találálva minden. Jelenleg Tremere emberkémmel Downtownban kutatom a járványt terjesztõ vámpírt a csatornákban.
Hmm.. oké, akkor ezek szerint én meg itt félreinformálom a népet, sry. Na, dobtam össze még egy questleírást blogba, de nem végigjátszásnak, hanem kedvcsinálónak, bemásolom ide is, gondolom senkit nem zavar.
Here we go:
Bocs, srácok, de egyszerûen nem lehet betelni vele. Álljon itt kedvcsinálóként három küldetés és azok megoldásai, amik szerintem kellõképpen prezentálják a játék komplexitását és ötletességét! A leírás értelemszerûen spoileres, de nem hiszem, hogy sokat elvenne a játékélménybõl, mivel tucatjával találhatunk hasonlóan összetett questeket! Lássuk!
1. Az elsõ szituációba elég korán belefutunk és bizony ki sem térhetünk elõle. A sztori szerint ugyanis lezuhan a léghajónk és egyedüli túlélõként kell helyt állnunk a továbbiakban, persze csatlakoznak társak is, de kissé elveszve érezhetjük magunkat a nagyvilágban. Ennek ellenpontozására az elsõ és megkerülhetetlen település, ami az utunkba esik, a barátságos(?) kis Shrouded Hills, ahol több küldetést abszolválhatunk, egyikük konkrétan a városból történõ kijutás. Történt ugyanis, hogy a települést a nagyvilággal összekötõ hídnál banditák vertek tábort és jócskán lehúzzák a jónépet, akik át akarnak kelni. A rablócsapat vezetõje a végtelenül beképzelt Lukan, nem kevesebb, mint 1000 érmét követel, ami bizony elég súlyos összeg így a játék elején. Természetesen ez nem oldaná meg a városka problémáját, így lássuk, mit tehetünk még:
-említettem már a kifizetést, 1000 érme, de ezt szerintem hanyagolhatjuk is, azon túl, hogy nem kifizetõdõ, még csak nem is egy hangulatos megoldás
-természetesen kézenfekvõ, hogy pofán is verhetjük a triót, ez már egy jócskán jövedelmezõbb ötlet, ugyanis a hídhoz tartozó kulcson túl eltehetjük páncélokat is, amiket jó pénzért elpasszolhatunk majd a továbbiakban
-a gonoszkodni vágyóknak is van megoldás: a városiak új híd építésén fáradoznak, ami természetesen szúrja Lukan szemét, így megbíz a folyópartra pakolt alapanyagok elpusztításával, s mindennek fejében természetesen szabad átjárást ígér... ez is egy jó út, de sajnos a városi õrök könnyedén kiszúrják, hogy miben mesterkedünk és ez nem feltétlenül jó pont a sherrifnél
-és végezetül a kedvencem: megfelelõ karizma és rádumálókészség esetén beadhatjuk Lukannak, hogy mi is tolvajok vagyunk és egy -egész Arcanumot behálózó- tolvajellenõrzõ szervezet kihelyezett arcaként jöttünk kivizsgálni az esetet... ugyanis határ- és területsértés történt, ami nem tünteti fel jó fényben Lukant, de hajlandóak vagyunk szemet hunyni, mondjuk 200 érme és az azonnali eltakarodás fejében :D bónuszpoén, hogy ha elég gyorsak vagyunk, az éppen elkotródó tolvajokba még beleereszthetünk egyet, így a második pontba összefoglalt elõnyökrõl sem kell lemondanunk!
2. Az így használhatóvá váló híd szabad átjárást biztosít Arcanum nagy részére, így a fõvárosba, Tarantba is, ahol a következõ, rendkívül egyszerû és ötletes szituba (is) belefuthatunk! Történik ugyanis, hogy fériember lévén (természetesen nem kötelezõ választás) nehezen hunyhatnánk szemet a már az elõzõ írásomban is megemlített bordélyház felett. Üzemeltetõje és tulajdonosa Madam Lil, aki jópár küldetéssel segíti a fejlõdésünket, ráadásul ezekért cserébe ingyen és bérmentve igénybe vehetjük lányai szolgálatait, de csak szép sorjában! Egyik küldetésében a Mooreland család rezidenciájába küld minket nyomozni, ugyanis az egyik kurvája ottfelejtette a nyakláncát, ami bizony további bonyodalmakat okozhat a család életében, így jó lenne mielõbb visszaszerezni! Odaérve fellélegezhetünk: a lakók nyaralni mentek, egyedül a cselédet (Laura) találjuk ott, aki hál' Istennek már meg is találta a nyakláncot, ám némi üröm az örömben, hogy nem áll szándékában odaadni, ugyanis a "töke" tele van már. Rühelli a munkáját, nem érzi elégségesnek az ellenszolgáltatást és egyébként is: szép az a nyaklánc... Két dolgot tehetünk:
-evidencia: lévén eddigre már túl vagyunk pár harcon és gyilkosságon, az ilyen gyere ide-menj oda jellegû küldetésekkel nem szeretjük húzni az idõt, halálos fenyegetés a csajnak, aki átkozódva átnyújtja nekünk az ékszert és már meg is vagyunk
-ahogy az elõzõ questben is, így itt is számít a karizmánk és a rábeszélõkészségünk: kezdjünk el neki hízelegni, amitõl máris feloldódik kicsit, csinos lány õ, néhány bóktól máris kedvesebb lesz... mivel mi pont a Madamhoz igyekszünk a nyaklánccal -ami ekkor még Lauránál van-, így tegyünk egy ígéretet, miszerint beszélünk Madam Lillel, hogy ez a csinos hölgy munkát keres! És láss csodás: nálunk a nyaklánc, arcunkon csók csattan és Laura elsiet, hogy rendbeszedje magát xD pluszpoén, hogy hálája jeléül egy ingyenmenetet is lenyomhatunk vele a késõbbiekben
3. Minden szerepjáték kötelezõ küldetése az elveszett gyûrû/ékszer/fegyver/akármi visszaszerzése, így itt is belebotolhatunk egy hasonló helyzetbe, mégpedig Dernholm városában: Gladys a gyûrûjét akarja, és az üggyel kapcsolatban megemlíti Archibald nevét, aki a kikötõben lakik. Gyorsan ki is futunk a fazonhoz, jó minél hamarabb letudni az ilyen jellegû ügyeket, s nem is kell csalódnunk: a tag azonnal beismeri, hogy nála van a gyûrû, ráadásul még bunkó is, de nagyon. Adja magát az egyik megoldás, a másik már kevésbé:
-nyilvánvaló: szépen pofánverjük, hiába fenyegetõzik, hogy hívja a fiát, ideje már nem lesz rá: néhány ütéstõl hamarosan megfekszik, nem vénnek való vidék ez. Gyûrût lehúzzuk a holttestrõl és vissza Gladyshoz, de ha nem akarjuk megsérteni, ne áruljuk el, hogy lezúztuk Archibaldot, mert érdekes módon ennek egyáltalán nem örül...
-az elõzõ megoldásban elsõre semmi nem tûnt fel, de másodjára sem, csak így évek múltán szúrtam ki: miért fenyeget az öreg a fiával, akinek még a nevét is említi és miért fájlalja annyira Gladys a tolvaj Archibald halálát... Így aztán a fenyegetõzés után, még a balhé kirobbanása elõtt szépen magára hagytam a fickót és megkerestem a fiát, aki néhány háznyira onnan álldogált a parton. Õ pedig azonnal kitálalt: Gladys kb. kéthetente küld valakit az apjához gyûrûügyben, pedig a dolog bonyolultabb. Gladys fia és Archibald lánya egykoron házasok voltak, a gyûrû pedig a szülõk ajándéka volt, ám a járvány idején a fiatalok meghaltak, az ajándék pedig az öreg csókánál maradt... Mindez még nem magyarázza Gladys viselkedését, de a srác azt gyanítja, hogy a dolgok mögött végtelenül egyszerû indok húzódik: vonzalom. Így nincs más dolgunk, mint ezt beadni Archibaldnak, aki erre elõveszi a legjobb modorát, visszaadja a gyûrût és megkér minket, hogy amikor átadjuk, dumáljunk le egy randit Gladysnak, aki persze kitörõ örömmel fogadja a hírt! Hát normálisak ezek? xD
Na, ennyi volt, szerintem egyelõre befejeztem az Arcanum hypeolást, kicsit megkéstem vele, konkrétan 7 évet, de hátha akadnak még elvetemült rpgfenegyerekek, akik ráharapnak ennyi idõ múltán is.
Csak annyit, hogy az "oblivion with guns"-ot nem a beth fejlesztõi találták ki, hanem egy kritika a még el nem készült játékra. Amúgy az arcanum nálam is top játék, ajánlom még utána a Vampire: Bloodlinest is, ugyanazoktól.
Összedobtam blogomba egy írást a játékkal kapcsolatban, gondoltam benyomom ide is, hátha tolja még valaki, vagy sikerül kedvet csinálni hozzá:
Kicsit összevissza lesz, de lássuk:
War. War changes Bizony, így "never" nélkül. Idén õsszel (tehát jövõ nyáron) jön a Fallout 3, ahogy azt a fórumbeli logóm is mutatja, legalábbis a blogbejegyzés írásának idején. Jön az új Fallout és úgy kellene várnunk, mint a messiást, de a többség nem így van vele, mert az utolsó rész óta már eltelt 10 év és bizony nem nyomtalanul. Az új epizód már az azóta teret nyert és meccset fordított konzolokkal is kompatibilis lesz, sõt a fejlesztõk saját bevallása szerint az XBoX360-at tartják/tartották szem elõtt a fejlesztés során, mint fõ platformot. Ikszbokszháromszázhatvan. Részemrõl ez a kisebbik probléma: jobbról beelõzi az, hogy a játék kikerült az azóta megszûnt Interplay kezei közül és nem került át az azóta szintén megszûnt Troika kezei közé, hanem egyenesen odavándorolt súlyos millákért a Bethesda tulajdonába, akik olyan szerep/akciójátékokért felelõsek, mint a Morrowind és az Oblivion.
"Oblivon with guns." Mondta az egyik Bethesdás arc a Fallout 3-ról. Ugorjunk itt vissza egy kicsit az idõben, mondjuk úgy 7 és fél évet: akkor jelent meg ugyanis a [link:http://www.pcdome.hu/cikk/893/arcanum_of_steamworks_and_magick_obscura_pc]PCDome hasábjain egy cikk[/link], amely egy Arcanum c. játék elõnyeit és hátrányait taglalta, s végül 8,5 pontot dobott rá a 10-bõl. Pontosan ez idõ tájt kaptam meg az elsõ számítógépemet, így akkoriban friss motorosként, némi Falloutozás után már õrült lendülettel vetettem bele magam ennek a kissé kopottas, ám annál érdekesebb és összetettebb játéknak a világába. Az Arcanum egy alternatív múltban játszódik, ahol a varázslat ugyanúgy szerves része a hétköznapoknak, mint a már unalomig ismételt törpök, elfek és ogrék, ám a szokványos sablonvilág rendjét felborítja a váratlanul kirobbanó ipari forradalom. A technika vívmányait bizony rossz szemmel nézik a varázsgyakorlók, hiszen az õrült tempóban terjedõ és fejlõdõ találmányok sok helyen nem csak hogy helyettesítik, de felül is múlják az õ képességeiket, így szerepük egyre inkább háttérbe szorul. És ebben az alternatív múltban (1800-as évek dereka) felbukkan az égen egy léghajó, amelynek vegyes utazóközönségét gyarapítjuk, egészen addig, amíg kamikáze orkok le nem vadásszák a maguk kissé együgyû módján. Itt kezdõdnek kalandjaink, nem is akármilyenek: szinte megszámlálhatatlan módját leljük majd a boldogulásnak, így csak rajtunk áll, hogy milyen karaktert alakítunk ki. Jómagam egy bandita múlttal rendelkezõ (igen, jól olvastad, megszabhatjuk a kari múltját is, ami konkrétan befolyásolja a képességeit), embert kreáltam, akinek a kezdetekkor egy pisztolyon, némi lõszeren és az öltönyén kívül a világon nincs semmije!
[Quest leírás, akit untat lépje át, de jól prezentálja a játék természetét!] Mivel szerény karakterünk a katasztrófa egyetlen túlélõje, így semmi nem áll az útjába, hogy kirámolja a holttesteket, így bukkanunk rá egy közeli barlangra is: ennek mélyén pedig ott pihen Charles Brego holtteste, mellette pedig a szelleme(!). Állítása szerint addig ezen a világon kell kísértenie, amíg valaki fel nem oldja az átkot, amit egy Arbalah nevû forma akasztott rá, így hát megígérjük neki, hogy mi leszünk azok, mire õ szépen bejelöli a térképen a tag házát. Odaérkezvén azonban kiderül, hogy Arbalah a jó srác, míg Brego és egy haverja megtámadták és elraboltak tõle egy értékes tárgyat, majd a másik fazon kinyírta kedvenc szellemünket (ill. a testét) a zsákmány lenyúlása érdekében. Változik a helyzet, vissza a szellemhez, aki tovább erõsködik, így annyit tehetünk, hogy rákérdezünk a gyilkos társ hollétére, amit készségesen bejelöl nekünk. A sztori innentõl egyszerû: gyilkost kinyírjuk, zsákmányt visszaadjuk Arbalahnak, szellemet hagyjuk megrohadni. Vagy (mert ez nem Oblivon with guns): rablót pofánverjük, Arbalahot pofánverjük, tárgyat elpasszoljuk jópénzért. Poén: van a játékban egy úgynevezett Conjure Spirit varázslat, amivel a holtak szellemét idézhetjük meg! Ez arra szolgál, hogy adott esetben ha elkapkodunk egy lépést, de szeretnénk utólag kikérdezni a tagot, akkor kapjunk még egy lehetõséget! Persze ilyen egyszerûbb feladatoknál ennek nincs jelentõsége, de arra kiváló, hogy rommászívassuk a parasztokat, mondván "Te barátom, itt fogsz szopni még egy darabig, ugyanis HULLA VAGY!" xD Õszintén, kell ennél több? [Eddig a questleírás]
A játékban kismillió tárgyba botlunk majd bele az egyszerû rongydarabtól a karórabelsõn át a gõzmotorig, de ne higgyük, hogy csak úgy odatették ezeket. Találhatunk, ill. tanulhatunk ugyanis recepteket, leírásokat, amik alapján szerelhetünk ilyen-olyan dolgokat. Pl. puskákat, páncélokat, de kovácsolhatunk extra fegyvereket is, a sor kb. végtelen és most nem viccelek. Szerény véleményem szerint a megtanulható több tucatnyi sémán kívül van vagy 50 megvásárolható is, nem kicsi élményfaktort pakolva amúgy a már ezek nélkül is überélvezetes játékhoz. Órákat szoktam eltölteni a megfelelõ alapanyagok, új receptek, különlegességek keresgélésével, ami után persze határtalan öröm egy 40-es szintû karaktert látni, amit TESLA páncélban virít, kezében TESLA ágyúval és a másodlagos fegyverként nála virító lángszóróval, ill. a mindezek mûködtetéséhez szükséges elemekkel és benzinnel:D A kezdetek kezdetén én mindig revolverhõs vagyok. Egyszerûen utánozhatatlan, ahogy a játék ezt elhiheti velem, minden egyes szituációhoz felkínál rengeteg választási lehetõséget, nem úgy megy, mint a mai rpg-kben, ahol ha lehetsz jó vagy rossz, akkor már összetett, itt bizony egészen széles skálán árnyalhatod a vonásaidat! Tehát revolverhõs: bandita múltja ellenére jó útra tért karakterem segít a seriffnek megakadályozni a bankrablást, visszaszerezni az elveszett családi ékszereket, egy fiatal hölgynek a családjától lenyúlt örökségét (egy egész bányát), satöbbi. A végtelenségig lehetne sorolni, csak néhány példa:
-ha rádjön a csajozhatnék, a bordélyházban lenyomhatsz egy kört egy nõvel, két nõvel, szélsõséges esetben (szûkös anyagi keret/súlyos aberráltság) egy ilyen célokra fenntartott birkával is xD
-ogre karakter indítva komoly problémáink lehetnek a kommunikációval, konkrétan annyit bírunk majd kinyögni, hogy "Whu'?", amit elég szûk kör tolerál majd, az is minek xD (jelzem a játék így is végigvihetõ)
-a játék az elsõ negyede egy gyûrû körül forog, vissza kell juttatnunk eredeti gazdájához, ez tehát az elsõdleges dolgunk. Azonban ha nincs elég pénzünk a szerencsejátékra, ne adj' Isten kurvázni, hát eladhatjuk szépen és kész. Ugyanis a játékot így is és bármilyen módon végigvihetjük, tulajdonképpen bárkit meg is ölhetünk, nincsenek kulcsfontosságú karakterek... Míg anno a Morrowindben minden második formánál kiírta, hogy "ezzel itt a vég", addig az Arcanum NPC-i pótolhatók, ezzel is maximálisan szabadkezet biztosítva a játékosnak, akit tényleg elfog a határtalanság érzése
-adódott úgy, hogy folyton morgó törpe csapattársamtól meg kellett válnom egy idõre, így otthagytam a fõvárostól nem messze egy kis faluban, igaz, csak pár napra. Viszont visszaérkeztemkor már hûlt helyét találtam csak, így szomorkodva indultam vissza Tarant városába (fõváros), hogy feltöltsem készleteimet, mire kit látnak szemeim! Törpe kolléga a sarki kocsmából kirontva küldd el az anyámba, amiért valami tetves vidéki putriban kellett várnia és bár most rohadtul mérges, hajlandó visszalépni, de legközelebb már nem! :O Na mi ez, ha nem IGAZI játékélmény?
Szóval "Oblivion with guns." Az Arcanumot az eredeti Fallout fejlesztõi(bõl összeállt Troika) csinálta, így joggal várható el, hogy a brand kötelez, de vajon mire. A Bethesda állítja, hogy a rajongók hõbörgései és félelmei alaptalanok, hiszen az, hogy valami konzolra jelenik meg, nem jelenti azt, hogy felszínes lesz, s példaként rögtön fel is hozta a szerinte bonyolult Obliviont. Nem szeretek csalódni, de az a helyzet, hogy ikszbokszháromszázhatvan.
Amúgy ez az egész firkálmány amolyan játékajánló akart lenni, nem hiszem, hogy túl nagy sikerrel, de mindegy, én megpróbáltam. Nyilván maga az Arcanum volt a tárgya, ami szegény már a megjelenés pillanatában is csúf volt, így a látványonly arcoknak (padavan & co) alapból felejtõs, nem is tudom konkrétan, hogy mit akartam ezzel. Akinek módjában áll, azért próbálja ki, tulajdonképpen minden próbálkozásom ellenére is egy a -felvázolhatatlan- lényeg: elmondhatatlan szakadék van mélyülõben a 8-10 évvel ezelõtti játékok és a mai, ideodaportolt vackok között, ahol az az egy-egy üdítõ darab is maximum csak szabályt erõsítõ kivétel lehet.
Köszöntem a figyelmet.
CSumi. GYron vok egy Arcanum "rajongó".És a segítségeteket szeretném kérni:S no az elsõ kérdésem hogy Muliplayer/lan ban csak 3 küldetés van és kész?? a másik azlenne hogy Multi/net-en hogyan lehet gamelni?kérlek segítsetek [email protected] az MSN címem kérlek segítsetek további jó szórakozást
Valaki nem tudja, hogy hogyan találom meg a Stillwater-i kovács Cyrus haverját?(a mágust).És hogyan lehet javítani az én és a követõim közti kapcsolaton?
végtelen töltény/nyílvesszõ:Kell hozzá pick pocket, lockpick képesség és egy kis szerencse.ha mondjuk a kovácstól elveszed a szobája kulcsát, és benn kinyitod a ládáját.Ott eladogatod neki a saját cuccait=elég sok pénz.De itt a csavar! Ha úgy adsz el neki töltényt, hogy az egész pakkra nincs pénze(15-t adsz neki, de csak 10re van pénze)akkor nálad marad a töltény, de ott lesz a ládájában is! kiveszed éa eladod... én 20-tól 19ezerig csináltam, csak már nem bírtam el a töltényeket.
Hmm, jó régen voltam itt. Azért egy próba-cseresznye:
Nincs meg valakinek a hivatalos Strategy Guide? A neten nem találtam ahol meg igen ott fizetõs.
tomgrey: http://arcanum.ultraweb.hu/Manual/Manual.pdf továbbá Arcanum magyar mindenes az elõbbi címen.
Arcanum Tesco-ba 700 Ft! Az ujpalotaiban láttam ennyiért.
Hi!
Nem tudna vlaki egy oldalt ahonnan a game eredeti manualját le lehet tölteni??
Nemrég kezdtem bele ebbe a játékba, és az amúgy tûrhetõ(kb 10) es szépségû félelf karimnak, valamilyen számomra ismeretlen okból folyton levon vmi belõle. Mostmár ott tart hogy 4es a szépségem, és hiába veszek le minden cuccomat, semmi... Ez egy szimpla bug? Vagy azért van mert aljas módon tört verzióval jáccok? Vagy csak vmi átok??
Nincs hozzá magyarosítás.
Tom, hogy hülye kérdés...esetleg magyarítás létezik?
Arrrgghh, nem olvastad végig! 10 hozzászolással késõbb ott volt a válasz!
van négy bezárt ház a medencétõl jobbra. azokat kinyitod (unlocking cantrip vagy lockpick, vagy pedig a fõépületben falon lévõ festmény alapján nyomogatod a városban elszórt gombokat a földön). mindegyikben van egy-egy könyv. ha jól emlékszem azokban leírja hogy milyen sorrenben kell lenyomni a medence körüli öt vagy hat gombot, hogy tudj vele beszélni.
a barlangban csak egy sima nyúl van, az igazi giantre véletlen lehet ráakadni special encouter keretében, ha stillwater közelében mászkálsz. az is ugyanolyan, csak ha megtámadod, átváltozik, de úgy sem egy nagy ellenfél.
szerintem próbáld ki a falloutot, ha az arcanum bejött akkor valszeg az is, nagyon hasonló a stílus (ott aztán tényleg lehet kötekedni a gülüszemû szörnyekkel..)
egyébként szerintem is jó az arcanum, nem tudom mi baja lehet vele egy fallout rajongónak (hacsak nem ragaszkodik nagyon a sci-fi világhoz)