Azokat is végigjártam, de senki nem állt szóba velem, vagy csak semleges szöveg volt. Pedig szerettem volna békésen elintézni a dolgot. Most már mindegy. :(
Nah emberek, en baszarok! Nezzetek meg Terra-Arcanumon, hogy miket lehet felvenni a csapatba! Foleg Kraka-Tur-t nezzetek! Bazzeg, letoroltem uninstallnal veletlen menteseimet, de ha itt ilyenek vannak, felrakom, es ujrakezdem! :))))
Csak ugy korulnezek, hogy miket nem talaltam meg... Pl a GRANATVETOT!
Üdv mindenkinek! Lenne 2 kérdésem. A mágikus tárgyak +tulajdonságai zárójelbe vannak írva, ezek a +értékek csak az azonosítás után jelennek meg a statisztikákban. Az 1. kérdés: a hatásukat az azonosítás nélkül is kifejtik még ha az nem is jelenik meg pl. a defense értéknél? A 2.: néhány tárgynak speciális mágikus hatása van pl.: Stillwater bladenél azt írja hogy valami summoning, az ilyen extra tulajdonságot hogy lehet használni? Előre is kösz a válaszokat. Üdv Ersiman
1: Nem, csak az utan... 2: Asszem automatikusan hasznalja...
Az extra tulajdonságok (random fire damage, summon undead stb) véletlenszerűen lépnek működésbe... amúgy a kedvencem a Mace of Betrayal (Árulás Buzogánya) ami gyógyítja az ellenfelet és általános erőnlétet is javítja... jópofa :) A másik dologgal kapcsolatban: nem vettem észre hogy a cuccosok akkor is kifejtenék a hatásukat ha nincsenek azonosítva...
Lehet valahogyan feltölteni varázstárgyakat???
Azt hol talaltad? Nekem kell egy ilyen fegyver! El tudod kepzelni, mennyi xp-t lehet igy szerezni?
Ergo nem lenne jo, oke, meg szerencsere nem csinaltam ilyen karit meg... De egyszer meg kiprobalom technikus () karival is... Te milyennel nyomtad? En most egy ember, harcos-magus tipussal, Beat with an ugly stick multtal, amit Purity of Water spellel javitok ki, es hardon (igy kicsit tobb taktikai erzek kell hozza!)... A hidnal ugy 3-szor haltam meg...
Szerintetek nagy csalas lenne az, ha torolnem Purity of Water spellt, es editorral a hatasat (+4 beauty) beleirnam a karimba? Mert unom minden varosban bekapcsolgatni! :(((
én scak egyszer nyomtam végig, egy elf mágussal, sickly múlt (magasabb int, gyengébb const) az a furcsa, hogy a const elvileg fontos egy mágusnál, mégsem hiányzott, így is könnyű volt.
van még egy elkezdett technikus nőcim, de nem hiszem hogy befejezem vele. nem sikerült a legjobban (ez volt az első karim)
Igyis meg vagyok... :))) Beautym 6-os varival, ha meg adok ra 2 pontot, eleri az emberi normal erteket (8), es igy csak 3 pontot koltottem ra, ellenben 4-et kaptam (+2st,+2dx) szoval jobban jottem ki!
THX, majd megnezem... Aztan meg 1 kerdes... Nem tudod veletlen, hogy hogyan muxik a level cap? Terra Arcanumon talaltam rola valamit, meg hasznalatarol is, de nem igazan ertem...
De kell! Vannak felul azok a foglalatok... Ott mutatja pl az idezett lenyeket, meg a varik nagy reszet! Es ez 4 intikkent no 1-el! Szoval pl guardian ogrebol ha 4-es az intid, egyet tudsz megidezni max, ha 8-as, kettot, stb...
De-de! :))) Most epp csapatomat szedem ossze, es lattam terra arcanumon, hogy van quitarraban 1 beveheto elf... Meg most van egy vollinger nevu karim, akivel szemben megvan az a "bizonyos" erzesem... Fog kavarni valaha is a srac? Virgil is figyelmeztetett, meg ez a Vollinger valahogy "tul segitokesz", es ettol elegge gyanus szamomra!
Guardian ogre csalás. túl erős és már nagyon hamar lehet. biztos hogy bug.
Viking: inkább kérdezősködj a városokról, sokkal több értelme van. Úgyis eljutsz mindnehova idővel. Szerintem teljesen elbassza a játékot, ha megnézi valaki a helyek koordinátáit vagy a felvehető embereket, questeket stb. A felfedezés örömét veszi el, nem is beszélve az újrajátszás elehtőségéről. Egyébként sem érdemes a legerősebb csapatot összeállítani, mivel gyakorlatilag még egyedül is túl könnyű a játék.
Intelligence meg igenis fontos, nem csak varázslónál, hanem minden karakternél. Ugyanis többek között a párbeszédekben is nagy hatása van, egy okos karival sokkal több lehetőséged van. vagy ti csak a harcot preferáljátok?
En nem... De pl technikusnak egyaltalan nem fontos az inti,ugyanis van olyan ital, ami +10 inti, es ugy barmit ossze tud szerelni! (bar ha szerel is ossze valamit - a legtobb cuccbol lehet talalni) Nekem az idealis ertek 12 marad... De a "csak harc" tipusu karikra: Kerdezd meg I.C.ram-ot, mekkora karizmaja volt a technikus torpejenek! :))) Jah es a guardian ogre-re: a bugok kozt van, ami betart a jatekosnak, van ami segiti!Ha az egyiket el kell turni, miert ne hasznaljuk a masikat is?
csak a történet előrehaladtával veheted föl tarantban, majd beleakadsz (valószínűleg). de healingre elég virgil és raven is (az elején még csak virgil is)
mi lehetett olyan fontos, hogy leszedted miatta?
Felraktam IWD-t, kiprobalasra, es Arcanum baratunk lett az aldozat... Meg 2 kerdes... Arbalah (egyik elso kuldi, egy fel-elf pap) aldasa mit ad? Aztan: lehet-e valahol strenght novelo aldast szerezni? Es az nyom-e a maxos eron? Ugyanis en jelen pillanatban noi karival nyomom (hogy miert? csak...), viszont szeretnem kiprobalni az "escaped lunathic" nevezetu multat, emellett 20-as ero kene, am noi kariknal ebbol lejon egy, alias 19 a max... Nah ez erdekelne engem, hogy aldas ad-e a maxhoz is...
Arabalah blessingje asszem jobb reactiont ad mindenkinél, akivel találkozol. (de csak egy-két ponttal jobb) Strengthet lehet valahol kapni, hogy hol arra már nem emlékszem.
Az áldás szerintem ad a maxhoz is, de ez nem 100% A manual nem írja konkrétan.
megidezel vele egy hullanak a szellemet aki a te oldaladon fog kuzdeni pl megolsz egy ork-ot es feltamaszhatod
És hol a péróba van a sziámiiker-koponya tarantban?? Végignéztem minden kurva házat.
egy érdekesség: találtam egy sisakot, ami +20-at ad a magickal aptitude-hoz, viszont -20 az alignmenthez. ami a lényeg, egy pillantra vettem fel csak, aztán eladtam, de a hatása megmaradt véglegesen! most így nem bír 80 good fölé menni az alignment, akármit csinálok.
egy kisebb raktarban van aminek az ajtaja szetment illetve zarva van Orzi egy ogre meg egy pok asszem
1. bates házába két út van: vagy bates oldalára állsz, és akkor beengednek az őrök, ha nem éccaka próbálkozol. vagy a feltalálóval szövetkezel, és akkor meg ő elmongya. (egyébként a temető egyik kriptájából nyílik egy alagút, ami bevisz a házba, de vigyázz, mer tele van csapdával...) 2. a követ vidd el mrs. pettibone nak tarantba.
De lent volt ez a topic mar! Na mind1, mutatok 1-2 bugot
Kerdes: Hogyan kettozzunk meg valaki? Valasz: Mittomen, valami hulye bug volt...
A masik ilyen cuki dolog az, hogy a fel-ogrenel van egy ilyen mult: Elven Blood... Namost, ez mit is jelent: hogy az apjanak az ukanyja elf volt... Itt csak az a problema, hogy ugye a fel-ogrek ugy szuletnek, hogy egy him ogre megeroszakol egy ember not... De hogy a fenebe lehet egy ogre ukanyja elf?
JAJJJJJ! emléxik vki a játékra? ha igen, és volt hasonló problémája help plz! nem tudom hogy bug, vagy sorozatosan elcseszek valamit, de eltűntek tárgyaim, nem egyszerre, de már vagy 3-4. a fő gond, hogy az egyik az a gyűrű amit a játék elején kapok. tovább lehet menni, vagy kezdjem elölről? 35ös szint, nincs sok kedv újrakezdeni...
fenyegetés: addig tartom a víz színén a topicot, amíg nem kapok válasz 8)
hát, ha már beszéltél Gilbert Bates-szel(és 35ös szinten már valszeg igen) akkor nem kell a gyűrű.
Nálam egyébként nem tűnt el semmilyen tárgy soha. Még a Falloutos lopkodás (lásd Den) sincs a játékban.
szerintem próbáld ki a falloutot, ha az arcanum bejött akkor valszeg az is, nagyon hasonló a stílus (ott aztán tényleg lehet kötekedni a gülüszemû szörnyekkel..)
egyébként szerintem is jó az arcanum, nem tudom mi baja lehet vele egy fallout rajongónak (hacsak nem ragaszkodik nagyon a sci-fi világhoz)
a barlangban csak egy sima nyúl van, az igazi giantre véletlen lehet ráakadni special encouter keretében, ha stillwater közelében mászkálsz. az is ugyanolyan, csak ha megtámadod, átváltozik, de úgy sem egy nagy ellenfél.
van négy bezárt ház a medencétõl jobbra. azokat kinyitod (unlocking cantrip vagy lockpick, vagy pedig a fõépületben falon lévõ festmény alapján nyomogatod a városban elszórt gombokat a földön). mindegyikben van egy-egy könyv. ha jól emlékszem azokban leírja hogy milyen sorrenben kell lenyomni a medence körüli öt vagy hat gombot, hogy tudj vele beszélni.
Tom, hogy hülye kérdés...esetleg magyarítás létezik?
Nincs hozzá magyarosítás.
Nemrég kezdtem bele ebbe a játékba, és az amúgy tûrhetõ(kb 10) es szépségû félelf karimnak, valamilyen számomra ismeretlen okból folyton levon vmi belõle. Mostmár ott tart hogy 4es a szépségem, és hiába veszek le minden cuccomat, semmi... Ez egy szimpla bug? Vagy azért van mert aljas módon tört verzióval jáccok? Vagy csak vmi átok??
Hi!
Nem tudna vlaki egy oldalt ahonnan a game eredeti manualját le lehet tölteni??
Arcanum Tesco-ba 700 Ft! Az ujpalotaiban láttam ennyiért.
tomgrey: http://arcanum.ultraweb.hu/Manual/Manual.pdf továbbá Arcanum magyar mindenes az elõbbi címen.
Hmm, jó régen voltam itt. Azért egy próba-cseresznye:
Nincs meg valakinek a hivatalos Strategy Guide? A neten nem találtam ahol meg igen ott fizetõs.
végtelen töltény/nyílvesszõ:Kell hozzá pick pocket, lockpick képesség és egy kis szerencse.ha mondjuk a kovácstól elveszed a szobája kulcsát, és benn kinyitod a ládáját.Ott eladogatod neki a saját cuccait=elég sok pénz.De itt a csavar! Ha úgy adsz el neki töltényt, hogy az egész pakkra nincs pénze(15-t adsz neki, de csak 10re van pénze)akkor nálad marad a töltény, de ott lesz a ládájában is! kiveszed éa eladod... én 20-tól 19ezerig csináltam, csak már nem bírtam el a töltényeket.
Valaki nem tudja, hogy hogyan találom meg a Stillwater-i kovács Cyrus haverját?(a mágust).És hogyan lehet javítani az én és a követõim közti kapcsolaton?
CSumi. GYron vok egy Arcanum "rajongó".És a segítségeteket szeretném kérni:S no az elsõ kérdésem hogy Muliplayer/lan ban csak 3 küldetés van és kész?? a másik azlenne hogy Multi/net-en hogyan lehet gamelni?kérlek segítsetek [email protected] az MSN címem kérlek segítsetek további jó szórakozást
Összedobtam blogomba egy írást a játékkal kapcsolatban, gondoltam benyomom ide is, hátha tolja még valaki, vagy sikerül kedvet csinálni hozzá:
Kicsit összevissza lesz, de lássuk:
War. War changes Bizony, így "never" nélkül. Idén õsszel (tehát jövõ nyáron) jön a Fallout 3, ahogy azt a fórumbeli logóm is mutatja, legalábbis a blogbejegyzés írásának idején. Jön az új Fallout és úgy kellene várnunk, mint a messiást, de a többség nem így van vele, mert az utolsó rész óta már eltelt 10 év és bizony nem nyomtalanul. Az új epizód már az azóta teret nyert és meccset fordított konzolokkal is kompatibilis lesz, sõt a fejlesztõk saját bevallása szerint az XBoX360-at tartják/tartották szem elõtt a fejlesztés során, mint fõ platformot. Ikszbokszháromszázhatvan. Részemrõl ez a kisebbik probléma: jobbról beelõzi az, hogy a játék kikerült az azóta megszûnt Interplay kezei közül és nem került át az azóta szintén megszûnt Troika kezei közé, hanem egyenesen odavándorolt súlyos millákért a Bethesda tulajdonába, akik olyan szerep/akciójátékokért felelõsek, mint a Morrowind és az Oblivion.
"Oblivon with guns." Mondta az egyik Bethesdás arc a Fallout 3-ról. Ugorjunk itt vissza egy kicsit az idõben, mondjuk úgy 7 és fél évet: akkor jelent meg ugyanis a [link:http://www.pcdome.hu/cikk/893/arcanum_of_steamworks_and_magick_obscura_pc]PCDome hasábjain egy cikk[/link], amely egy Arcanum c. játék elõnyeit és hátrányait taglalta, s végül 8,5 pontot dobott rá a 10-bõl. Pontosan ez idõ tájt kaptam meg az elsõ számítógépemet, így akkoriban friss motorosként, némi Falloutozás után már õrült lendülettel vetettem bele magam ennek a kissé kopottas, ám annál érdekesebb és összetettebb játéknak a világába. Az Arcanum egy alternatív múltban játszódik, ahol a varázslat ugyanúgy szerves része a hétköznapoknak, mint a már unalomig ismételt törpök, elfek és ogrék, ám a szokványos sablonvilág rendjét felborítja a váratlanul kirobbanó ipari forradalom. A technika vívmányait bizony rossz szemmel nézik a varázsgyakorlók, hiszen az õrült tempóban terjedõ és fejlõdõ találmányok sok helyen nem csak hogy helyettesítik, de felül is múlják az õ képességeiket, így szerepük egyre inkább háttérbe szorul. És ebben az alternatív múltban (1800-as évek dereka) felbukkan az égen egy léghajó, amelynek vegyes utazóközönségét gyarapítjuk, egészen addig, amíg kamikáze orkok le nem vadásszák a maguk kissé együgyû módján. Itt kezdõdnek kalandjaink, nem is akármilyenek: szinte megszámlálhatatlan módját leljük majd a boldogulásnak, így csak rajtunk áll, hogy milyen karaktert alakítunk ki. Jómagam egy bandita múlttal rendelkezõ (igen, jól olvastad, megszabhatjuk a kari múltját is, ami konkrétan befolyásolja a képességeit), embert kreáltam, akinek a kezdetekkor egy pisztolyon, némi lõszeren és az öltönyén kívül a világon nincs semmije!
[Quest leírás, akit untat lépje át, de jól prezentálja a játék természetét!] Mivel szerény karakterünk a katasztrófa egyetlen túlélõje, így semmi nem áll az útjába, hogy kirámolja a holttesteket, így bukkanunk rá egy közeli barlangra is: ennek mélyén pedig ott pihen Charles Brego holtteste, mellette pedig a szelleme(!). Állítása szerint addig ezen a világon kell kísértenie, amíg valaki fel nem oldja az átkot, amit egy Arbalah nevû forma akasztott rá, így hát megígérjük neki, hogy mi leszünk azok, mire õ szépen bejelöli a térképen a tag házát. Odaérkezvén azonban kiderül, hogy Arbalah a jó srác, míg Brego és egy haverja megtámadták és elraboltak tõle egy értékes tárgyat, majd a másik fazon kinyírta kedvenc szellemünket (ill. a testét) a zsákmány lenyúlása érdekében. Változik a helyzet, vissza a szellemhez, aki tovább erõsködik, így annyit tehetünk, hogy rákérdezünk a gyilkos társ hollétére, amit készségesen bejelöl nekünk. A sztori innentõl egyszerû: gyilkost kinyírjuk, zsákmányt visszaadjuk Arbalahnak, szellemet hagyjuk megrohadni. Vagy (mert ez nem Oblivon with guns): rablót pofánverjük, Arbalahot pofánverjük, tárgyat elpasszoljuk jópénzért. Poén: van a játékban egy úgynevezett Conjure Spirit varázslat, amivel a holtak szellemét idézhetjük meg! Ez arra szolgál, hogy adott esetben ha elkapkodunk egy lépést, de szeretnénk utólag kikérdezni a tagot, akkor kapjunk még egy lehetõséget! Persze ilyen egyszerûbb feladatoknál ennek nincs jelentõsége, de arra kiváló, hogy rommászívassuk a parasztokat, mondván "Te barátom, itt fogsz szopni még egy darabig, ugyanis HULLA VAGY!" xD Õszintén, kell ennél több? [Eddig a questleírás]
A játékban kismillió tárgyba botlunk majd bele az egyszerû rongydarabtól a karórabelsõn át a gõzmotorig, de ne higgyük, hogy csak úgy odatették ezeket. Találhatunk, ill. tanulhatunk ugyanis recepteket, leírásokat, amik alapján szerelhetünk ilyen-olyan dolgokat. Pl. puskákat, páncélokat, de kovácsolhatunk extra fegyvereket is, a sor kb. végtelen és most nem viccelek. Szerény véleményem szerint a megtanulható több tucatnyi sémán kívül van vagy 50 megvásárolható is, nem kicsi élményfaktort pakolva amúgy a már ezek nélkül is überélvezetes játékhoz. Órákat szoktam eltölteni a megfelelõ alapanyagok, új receptek, különlegességek keresgélésével, ami után persze határtalan öröm egy 40-es szintû karaktert látni, amit TESLA páncélban virít, kezében TESLA ágyúval és a másodlagos fegyverként nála virító lángszóróval, ill. a mindezek mûködtetéséhez szükséges elemekkel és benzinnel:D A kezdetek kezdetén én mindig revolverhõs vagyok. Egyszerûen utánozhatatlan, ahogy a játék ezt elhiheti velem, minden egyes szituációhoz felkínál rengeteg választási lehetõséget, nem úgy megy, mint a mai rpg-kben, ahol ha lehetsz jó vagy rossz, akkor már összetett, itt bizony egészen széles skálán árnyalhatod a vonásaidat! Tehát revolverhõs: bandita múltja ellenére jó útra tért karakterem segít a seriffnek megakadályozni a bankrablást, visszaszerezni az elveszett családi ékszereket, egy fiatal hölgynek a családjától lenyúlt örökségét (egy egész bányát), satöbbi. A végtelenségig lehetne sorolni, csak néhány példa:
-ha rádjön a csajozhatnék, a bordélyházban lenyomhatsz egy kört egy nõvel, két nõvel, szélsõséges esetben (szûkös anyagi keret/súlyos aberráltság) egy ilyen célokra fenntartott birkával is xD
-ogre karakter indítva komoly problémáink lehetnek a kommunikációval, konkrétan annyit bírunk majd kinyögni, hogy "Whu'?", amit elég szûk kör tolerál majd, az is minek xD (jelzem a játék így is végigvihetõ)
-a játék az elsõ negyede egy gyûrû körül forog, vissza kell juttatnunk eredeti gazdájához, ez tehát az elsõdleges dolgunk. Azonban ha nincs elég pénzünk a szerencsejátékra, ne adj' Isten kurvázni, hát eladhatjuk szépen és kész. Ugyanis a játékot így is és bármilyen módon végigvihetjük, tulajdonképpen bárkit meg is ölhetünk, nincsenek kulcsfontosságú karakterek... Míg anno a Morrowindben minden második formánál kiírta, hogy "ezzel itt a vég", addig az Arcanum NPC-i pótolhatók, ezzel is maximálisan szabadkezet biztosítva a játékosnak, akit tényleg elfog a határtalanság érzése
-adódott úgy, hogy folyton morgó törpe csapattársamtól meg kellett válnom egy idõre, így otthagytam a fõvárostól nem messze egy kis faluban, igaz, csak pár napra. Viszont visszaérkeztemkor már hûlt helyét találtam csak, így szomorkodva indultam vissza Tarant városába (fõváros), hogy feltöltsem készleteimet, mire kit látnak szemeim! Törpe kolléga a sarki kocsmából kirontva küldd el az anyámba, amiért valami tetves vidéki putriban kellett várnia és bár most rohadtul mérges, hajlandó visszalépni, de legközelebb már nem! :O Na mi ez, ha nem IGAZI játékélmény?
Szóval "Oblivion with guns." Az Arcanumot az eredeti Fallout fejlesztõi(bõl összeállt Troika) csinálta, így joggal várható el, hogy a brand kötelez, de vajon mire. A Bethesda állítja, hogy a rajongók hõbörgései és félelmei alaptalanok, hiszen az, hogy valami konzolra jelenik meg, nem jelenti azt, hogy felszínes lesz, s példaként rögtön fel is hozta a szerinte bonyolult Obliviont. Nem szeretek csalódni, de az a helyzet, hogy ikszbokszháromszázhatvan.
Amúgy ez az egész firkálmány amolyan játékajánló akart lenni, nem hiszem, hogy túl nagy sikerrel, de mindegy, én megpróbáltam. Nyilván maga az Arcanum volt a tárgya, ami szegény már a megjelenés pillanatában is csúf volt, így a látványonly arcoknak (padavan & co) alapból felejtõs, nem is tudom konkrétan, hogy mit akartam ezzel. Akinek módjában áll, azért próbálja ki, tulajdonképpen minden próbálkozásom ellenére is egy a -felvázolhatatlan- lényeg: elmondhatatlan szakadék van mélyülõben a 8-10 évvel ezelõtti játékok és a mai, ideodaportolt vackok között, ahol az az egy-egy üdítõ darab is maximum csak szabályt erõsítõ kivétel lehet.
Köszöntem a figyelmet.
Csak annyit, hogy az "oblivion with guns"-ot nem a beth fejlesztõi találták ki, hanem egy kritika a még el nem készült játékra. Amúgy az arcanum nálam is top játék, ajánlom még utána a Vampire: Bloodlinest is, ugyanazoktól.
Hmm.. oké, akkor ezek szerint én meg itt félreinformálom a népet, sry. Na, dobtam össze még egy questleírást blogba, de nem végigjátszásnak, hanem kedvcsinálónak, bemásolom ide is, gondolom senkit nem zavar.
Here we go:
Bocs, srácok, de egyszerûen nem lehet betelni vele. Álljon itt kedvcsinálóként három küldetés és azok megoldásai, amik szerintem kellõképpen prezentálják a játék komplexitását és ötletességét! A leírás értelemszerûen spoileres, de nem hiszem, hogy sokat elvenne a játékélménybõl, mivel tucatjával találhatunk hasonlóan összetett questeket! Lássuk!
1. Az elsõ szituációba elég korán belefutunk és bizony ki sem térhetünk elõle. A sztori szerint ugyanis lezuhan a léghajónk és egyedüli túlélõként kell helyt állnunk a továbbiakban, persze csatlakoznak társak is, de kissé elveszve érezhetjük magunkat a nagyvilágban. Ennek ellenpontozására az elsõ és megkerülhetetlen település, ami az utunkba esik, a barátságos(?) kis Shrouded Hills, ahol több küldetést abszolválhatunk, egyikük konkrétan a városból történõ kijutás. Történt ugyanis, hogy a települést a nagyvilággal összekötõ hídnál banditák vertek tábort és jócskán lehúzzák a jónépet, akik át akarnak kelni. A rablócsapat vezetõje a végtelenül beképzelt Lukan, nem kevesebb, mint 1000 érmét követel, ami bizony elég súlyos összeg így a játék elején. Természetesen ez nem oldaná meg a városka problémáját, így lássuk, mit tehetünk még:
-említettem már a kifizetést, 1000 érme, de ezt szerintem hanyagolhatjuk is, azon túl, hogy nem kifizetõdõ, még csak nem is egy hangulatos megoldás
-természetesen kézenfekvõ, hogy pofán is verhetjük a triót, ez már egy jócskán jövedelmezõbb ötlet, ugyanis a hídhoz tartozó kulcson túl eltehetjük páncélokat is, amiket jó pénzért elpasszolhatunk majd a továbbiakban
-a gonoszkodni vágyóknak is van megoldás: a városiak új híd építésén fáradoznak, ami természetesen szúrja Lukan szemét, így megbíz a folyópartra pakolt alapanyagok elpusztításával, s mindennek fejében természetesen szabad átjárást ígér... ez is egy jó út, de sajnos a városi õrök könnyedén kiszúrják, hogy miben mesterkedünk és ez nem feltétlenül jó pont a sherrifnél
-és végezetül a kedvencem: megfelelõ karizma és rádumálókészség esetén beadhatjuk Lukannak, hogy mi is tolvajok vagyunk és egy -egész Arcanumot behálózó- tolvajellenõrzõ szervezet kihelyezett arcaként jöttünk kivizsgálni az esetet... ugyanis határ- és területsértés történt, ami nem tünteti fel jó fényben Lukant, de hajlandóak vagyunk szemet hunyni, mondjuk 200 érme és az azonnali eltakarodás fejében :D bónuszpoén, hogy ha elég gyorsak vagyunk, az éppen elkotródó tolvajokba még beleereszthetünk egyet, így a második pontba összefoglalt elõnyökrõl sem kell lemondanunk!
2. Az így használhatóvá váló híd szabad átjárást biztosít Arcanum nagy részére, így a fõvárosba, Tarantba is, ahol a következõ, rendkívül egyszerû és ötletes szituba (is) belefuthatunk! Történik ugyanis, hogy fériember lévén (természetesen nem kötelezõ választás) nehezen hunyhatnánk szemet a már az elõzõ írásomban is megemlített bordélyház felett. Üzemeltetõje és tulajdonosa Madam Lil, aki jópár küldetéssel segíti a fejlõdésünket, ráadásul ezekért cserébe ingyen és bérmentve igénybe vehetjük lányai szolgálatait, de csak szép sorjában! Egyik küldetésében a Mooreland család rezidenciájába küld minket nyomozni, ugyanis az egyik kurvája ottfelejtette a nyakláncát, ami bizony további bonyodalmakat okozhat a család életében, így jó lenne mielõbb visszaszerezni! Odaérve fellélegezhetünk: a lakók nyaralni mentek, egyedül a cselédet (Laura) találjuk ott, aki hál' Istennek már meg is találta a nyakláncot, ám némi üröm az örömben, hogy nem áll szándékában odaadni, ugyanis a "töke" tele van már. Rühelli a munkáját, nem érzi elégségesnek az ellenszolgáltatást és egyébként is: szép az a nyaklánc... Két dolgot tehetünk:
-evidencia: lévén eddigre már túl vagyunk pár harcon és gyilkosságon, az ilyen gyere ide-menj oda jellegû küldetésekkel nem szeretjük húzni az idõt, halálos fenyegetés a csajnak, aki átkozódva átnyújtja nekünk az ékszert és már meg is vagyunk
-ahogy az elõzõ questben is, így itt is számít a karizmánk és a rábeszélõkészségünk: kezdjünk el neki hízelegni, amitõl máris feloldódik kicsit, csinos lány õ, néhány bóktól máris kedvesebb lesz... mivel mi pont a Madamhoz igyekszünk a nyaklánccal -ami ekkor még Lauránál van-, így tegyünk egy ígéretet, miszerint beszélünk Madam Lillel, hogy ez a csinos hölgy munkát keres! És láss csodás: nálunk a nyaklánc, arcunkon csók csattan és Laura elsiet, hogy rendbeszedje magát xD pluszpoén, hogy hálája jeléül egy ingyenmenetet is lenyomhatunk vele a késõbbiekben
3. Minden szerepjáték kötelezõ küldetése az elveszett gyûrû/ékszer/fegyver/akármi visszaszerzése, így itt is belebotolhatunk egy hasonló helyzetbe, mégpedig Dernholm városában: Gladys a gyûrûjét akarja, és az üggyel kapcsolatban megemlíti Archibald nevét, aki a kikötõben lakik. Gyorsan ki is futunk a fazonhoz, jó minél hamarabb letudni az ilyen jellegû ügyeket, s nem is kell csalódnunk: a tag azonnal beismeri, hogy nála van a gyûrû, ráadásul még bunkó is, de nagyon. Adja magát az egyik megoldás, a másik már kevésbé:
-nyilvánvaló: szépen pofánverjük, hiába fenyegetõzik, hogy hívja a fiát, ideje már nem lesz rá: néhány ütéstõl hamarosan megfekszik, nem vénnek való vidék ez. Gyûrût lehúzzuk a holttestrõl és vissza Gladyshoz, de ha nem akarjuk megsérteni, ne áruljuk el, hogy lezúztuk Archibaldot, mert érdekes módon ennek egyáltalán nem örül...
-az elõzõ megoldásban elsõre semmi nem tûnt fel, de másodjára sem, csak így évek múltán szúrtam ki: miért fenyeget az öreg a fiával, akinek még a nevét is említi és miért fájlalja annyira Gladys a tolvaj Archibald halálát... Így aztán a fenyegetõzés után, még a balhé kirobbanása elõtt szépen magára hagytam a fickót és megkerestem a fiát, aki néhány háznyira onnan álldogált a parton. Õ pedig azonnal kitálalt: Gladys kb. kéthetente küld valakit az apjához gyûrûügyben, pedig a dolog bonyolultabb. Gladys fia és Archibald lánya egykoron házasok voltak, a gyûrû pedig a szülõk ajándéka volt, ám a járvány idején a fiatalok meghaltak, az ajándék pedig az öreg csókánál maradt... Mindez még nem magyarázza Gladys viselkedését, de a srác azt gyanítja, hogy a dolgok mögött végtelenül egyszerû indok húzódik: vonzalom. Így nincs más dolgunk, mint ezt beadni Archibaldnak, aki erre elõveszi a legjobb modorát, visszaadja a gyûrût és megkér minket, hogy amikor átadjuk, dumáljunk le egy randit Gladysnak, aki persze kitörõ örömmel fogadja a hírt! Hát normálisak ezek? xD
Na, ennyi volt, szerintem egyelõre befejeztem az Arcanum hypeolást, kicsit megkéstem vele, konkrétan 7 évet, de hátha akadnak még elvetemült rpgfenegyerekek, akik ráharapnak ennyi idõ múltán is.
Hello! A bloodlines-t pár napja kezdtem el és azt kell mondanom, hogy eszméletlen jó! A játékmenete nagyjából a Deus Ex-re emlékeztet (az is egy kihagyhatatlan klasszikus) ami már egy nagy plusz pont. A dumák eszméletlenül jól megvannak írva, a küldetések nagyon jók, azt hittem, hogy a beach house-nál összetojom magam.(amikor a klubbos csajnak el kell hozni a kísértõ szellem személyes tárgyát) A mûvégtag csináló csávónál meg néztem, hogy no de wé té ef. Eszméletlenül kivan találálva minden. Jelenleg Tremere emberkémmel Downtownban kutatom a járványt terjesztõ vámpírt a csatornákban.