Ja, Crysis 3 DX11-gyel, emlegették anno sokan sokfelé high-end CPU-s gamerség igazolására...de a valóság, hogy szinte semmi nagyobb cím nem készül a CryEngine-nel mára és az újabb API-k térnyerésével a Crysis 3 is egy letűnt idő elavult benchmarkjának jelképe lesz...vagy mondhatjuk akár, hogy mára is az, mivel hasonló /bizonyos esetekben jobb/ vizuális minőségű *korszerű* játékok is futnak lényegesen jobban, mint az az őskövület... Egyébként időnként láthatjuk is, hogy mennyit is ér, akár egy i7-6xxxX CPU is, ha egyszerűen a szoftverben van a hiba, lásd Dying Light a megjelenésének idején...egy 6 core enthusiast Intel CPU is csak nyögte a feleslegesen nagy látótávolság feldolgozását a korszerűtlen API miatt. Később patchelték persze...és hogyan oldották meg vajon...visszavették jócskán a látótávolságot, elismerték, hogy a bizonyos futtatási környezetben nem tudnak vele mit kezdeni... Egy korszerű API-s CPU igényt mutató játéknak ott van például a Vulkan-os Doom tesztje, de idővel követik majd mások is a tendenciát, borítékolható... :)
ui.: Az egymagozást sem nagyon értem, elég rég láttam már olyan játékot, ami csak 1 CPU magot gyújtott meg...de akkor is, ne én fizessek már többetkiadást jobb hardverre, mert sz4r szoftvert írnak egyesek...inkább adnám a pénzt egy továbbképzési alapba mint hardverre... :D