Általában a fény-árnyék és egyéb effektek között meglátszik a különbség "high" és "ultra" között, persze akad egy kevés ellenpélda is, ahol az eyecandység növekedésével aránytalanul lassul a játék. 4K-ban legfeljebb addig megy jól a legtöbb játék enthusiast videokarival is, amíg nem alkalmaznak különféle részletes szimulációkat a fejlesztők, hanem csak úgy "jól néz ki" jellegű de a számításokat tekintve felületes, leegyszerűsített hatásokkal dolgoznak. Persze az utóbbit is lehet elég látványosan csinálni, az Epic tehetséges artistjai szoktak időnként az Unreal Engine bemutatókban összehozni állejtő, de nem valós szimulációra épülő teljesítmény hatékony füst, víz stb. effekteket. Ha meg beindul a komoly szimulálgatás az 1080p @ 60 FPS, vagy akár csak 30 FPS is hirtelen öröm lesz, 4K meg diavetítés... :)