Kevered a gamer-t mint marketing brand-et, a melléknévvel. A termékeken a gamer szó az csak biznisz. A "gamer" mint személy pedig az, aki legalább 20 órát játszik egy héten, alatta casual. A HC gamer meg aki minden minimum 40 órát játszik és/vagy hardcore tol egy-egy címet. Legalábbis 15-20 éve még ez volt a definíció. Mára már valszeg ez változott, de engem alapvetően hidegen hagynak a címkék :)
A többihez:
- Azok az idők már elmúltak, hogy 7-10 évre vegyél PC-t
- A hiány és a többi dolog az politika, nem a gyártó tehet róla, hogy szopó van a világban az elmúlt 2-3 évben.
- Az AAA játékfejlesztők dolga mindig az volt hogy haladjanak a technóval és kihozzák a maximumot a currgen cuccokból. Az optimalizálás meg egy olyan dolog, hogy sokszor az egyébként is sokszor veszteséges címeknél úgy döntenek, inkább nem költenek további 20+ millió dollárt a termékre, majd utólag peccselik, vagy vesz a júzer hardvert.
A játékfejlesztés nem fekete és fehér, sosem volt az. Érdekel vagy sem, de ha elolvasod az utóbbi évek balhéjait a stúdióknál, hogy a fejlesztők heti hét napot 12-16 óráznak hogy elkészüljön a játékod, az sokat elárul. Tudom, hogy ez téged nem kell hogy érdekeljen, de ez ilyen biznisz, emberek készítik a játékokat.
Van rá megoldás ugyan - nemrég volt erről egy szakmai matek- , emelni kell a játékok alapárát 200 dollárra. Akkor egy 4 év alatt elkészülő AAA játék elkészülhet minden platformra, optimalizálva, letesztelve 6-8 év alatt. Ugyanitt volt egy hasonlat, miszerint egy jó AAA játék elkészítése mindennél komplikáltabb a földön. Beleértve itt egy kilométer magas felhőkarcoló tervezését/felépítését, vagy akár egy holdra szállást.
El kell fogadni hogy ez van. Egyre komplexebb játékokra vágyunk, ez ezzel jár. De ott vannak az egyszerű indie játékok, azokkal nincs ilyen probléma.