- a Black Hole nagy része évek óta játszik RTS-ekkel és szeretik a dark fantasy-t. Így jött az ötlet, hogy milyen játékot is készítsenek.
- bár a fejlesztõk tisztában vannak vele, hogy az RTS meglehetõsen favorizált játékstílus mostanság, bíznak benne, hogy pl. többszintes pályákkal adhatnak egy kis lökést a stílusnak
- a két szint közötti közlekedést biztosító átjárók lerombolhatóak lesznek. Azonban ezeknek használatát meg lehet kerülni, a birodalmiak bányászai bármikor újakat áshatnak, míg a szörnyek sámánjai gáz halmazállapotúvá változtathatják a baráti egységeket, így "teleportálva" õket a két szint között.
- a multiplayer játék élvezetét szolgálandó megtalálhatóak lesznek a klasszikus játékmódok (melee, team melee, FFA), ínyencek kipróbálhatják a CTF módot is. A direkt multiplayer játékra tervezett pályák esetében lehetõségünk lesz letiltani a többszintes pályákat, így a harc csak egy szinten folyik.
- hangulatot fokozandó a nap vándorol az égen (majd lenyugszik), mindez kihatással van az árnyékokra. Ugyancsak lesznek évszakfüggõ idõjárási viszonyok, állatok saját AI-val (négylábúak, madarak, rovarok).
- a felszínen harcolhatunk sivatagokban, mocsarakban illetve óriási erdõkben. Föld alatt jégbarlangokra, illetve lávával spékelt helyekre lehet számítani.
- a játék három játszható fajt fog felvonultatni (birodalmiak, szörnyek, illetve a bukottak). Mindegyik faj különbözõ tulajdonságokkal rendelkezik... a birodalmi egységek 3. szinttõl aurával rendelkeznek, melyek hatnak a környezõ baráti egységekre. A bukottak megidézik az épületeiket, illetve elszipkázzák a megölt ellenséges egységek lelkét. A szörnyeknek repülõ lényeik vannak, amelyek láthatatlanná tudnak válni, illetve a már említett fícsörük, hogy gázállapotúvá tudják változtatni a baráti egységeket.